APUA!FIAT DUCATO

676767676767

nonii ,eli kysyisin että mitä syitä vois olla siihen että tuo ei käynnisty?kyseessä fiat ducato turbodiesel ja vm. 2002 , mittaristoon syttyy punainen suihkuvalo mutta se ei sammu vaan jää palamaan ,itäköhän sieltä kannattais kattoo ekana?ja oisko missää netis räjäytys kuvia tollasesta ja jos on ni jos joku viittis laittaa linkkiä ,KIITOS!

99

78344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 323232

      Vastaava kone kun citikassa,omassa -02 ,2,0 hdi
      ei lähtenyt käyntiin pyöritti vaan,hinurilla korjaamolle jossa selvis että yks ruiskutussuutin
      vuotaa ja tietokone ei anna käynnistää moottoria.
      Helppo testata jos lähtee hinaamalla käyntiin on tämä vika,startatessa ei pyöritä terpeeksi lujaa jotta suutin saisi paineen.Uus suutin yksikkö tais olla jotain 700e

    • Kyseistä kuvaa erimuodoissa eri autoissa käytetään ilmoittamaan jostakin viasta.

      Vika saattaa olla mikä vain, yleensä sähköpuolella.

      Vika ei välttämättä estä autolla ajamista, se saattaa olla vain hetkellinen mutta vika ilmoitus on jäänyt päälle.

      Ainoa tapa selvittää syy lampun palamiseen on viedä auto korjaamoon jossa on tietokoneet vian hakuun.

      Näihin vikoihin olen törmännyt.
      -polttoainepumppu (sähkönen)
      -jarruvalo palanut
      -kaasupolkimelta väärää tietoa (sähkönen)
      -turboon kytketty alipaineanturi
      -nokka-akselin tunnistin

      Eli vika voi olla mikä vain.

      • elektroniikkaroska

        on. Turhaa, vahingollista ja erittäin kallista. Ja ylivoimaisesti suurin yksittäinen vikaryhmä nykyautoissa.


      • selvittää

        viat on ostaa Toyota Hiace, sillä siinä vikojen määrä on Nolla!!!


      • fhnmdfjhd
        selvittää kirjoitti:

        viat on ostaa Toyota Hiace, sillä siinä vikojen määrä on Nolla!!!

        Kaikki haisun ongelmat ovat ominaisuuksia.


      • Entinen Hiace miäs
        selvittää kirjoitti:

        viat on ostaa Toyota Hiace, sillä siinä vikojen määrä on Nolla!!!

        Jos tykkää pienestä, suuriruokaisesta, alitehoisesta pakusta, niin Hiace on ihan ok! Ajo-ominaisuudetkaan ei päätä huimaa.


      • Maailmanmies
        selvittää kirjoitti:

        viat on ostaa Toyota Hiace, sillä siinä vikojen määrä on Nolla!!!

        Tosin Hiace sopii Ducaton sisään, mutta Lynx ei sovi Hiacen sisään ;)


      • HiacetRomuix
        selvittää kirjoitti:

        viat on ostaa Toyota Hiace, sillä siinä vikojen määrä on Nolla!!!

        TOTTA!!!! VIKAA TÄYTYY OLLA PÄÄSSÄ JOS JONKUN VITUN HIACEN MENEE OSTAMAAN!!!!


      • Rane688
        selvittää kirjoitti:

        viat on ostaa Toyota Hiace, sillä siinä vikojen määrä on Nolla!!!

        Jos tykkää ajella kuulosuojaimet päässä pienessä koirankopissa valinta on haave.


      • Anonyymi
        selvittää kirjoitti:

        viat on ostaa Toyota Hiace, sillä siinä vikojen määrä on Nolla!!!

        heh heh sama moottori toyotassa


      • Anonyymi
        HiacetRomuix kirjoitti:

        TOTTA!!!! VIKAA TÄYTYY OLLA PÄÄSSÄ JOS JONKUN VITUN HIACEN MENEE OSTAMAAN!!!!

        Toyota haisee jo kauan, ylihinnoiteltu paska


    • 676767676767

      oon vissiinkin jo sanonut eli siis kyseessä fiat ducata turbodiesel vm. 2002 2,8l

      bensapumppu ei anna polttoainetta eteenpäin ,suuttimet tarkastettu ,mitkä syyt voisivat olla kyseesä?

      • imppa

        moi minulla 2,8 mottori,ja siinä oli vika polttoainepumpun releessä.aina kun laitat virran päälle,niin kuulet kun pumppu hurisee jonkun sekunnin. jos ei niin konehuoneessa on se relelaatikko,niin muistaakseni kolmas rele alhaalta on polttoaine pumpun.jätä virta päälle,ja vaihda releitä keskenään,ovat kaikki samanlaisia.kuulet kun pumppu rupeaa hurisemaan hetkeksi.oma autoni on 2003 mallia


      • Noita sähkösiä pumppuja on tullut vaihdettua useampi. yleisesti ottaen niitten kestoikä on 80 000 km.

        Kun pistää virra pääle pumpun pitää käydä noin 5 sekuntia ja sammua, jos mitään ääntä (hurinaa) ei kuulu niin pumppu todennäköisesti rikki.
        Joskus kun asiakas on soittanut ettei pummun ääntä kuulu niin ollaan sanottu että lyö sitä vasaralla tai vastaavalla esineellä, joskus pumppu on lähtenyt toimiin sen verran auto on saatu siirrettyä.


      • fiiat
        imppa kirjoitti:

        moi minulla 2,8 mottori,ja siinä oli vika polttoainepumpun releessä.aina kun laitat virran päälle,niin kuulet kun pumppu hurisee jonkun sekunnin. jos ei niin konehuoneessa on se relelaatikko,niin muistaakseni kolmas rele alhaalta on polttoaine pumpun.jätä virta päälle,ja vaihda releitä keskenään,ovat kaikki samanlaisia.kuulet kun pumppu rupeaa hurisemaan hetkeksi.oma autoni on 2003 mallia

        jos siirtopumppu tankissa hurisee, mutta auto ei käynnisty, on vika todennäköisesti korkeapainepumpussa tai/ja suuttimissa. ja kannattaa katsoa akun vieressä oleva inertiakytkin, jos olisi jostain syystä lauennut.


      • Autoileva

        Minulla on Fiat Ducato 1,9D moottorilla oleva auto v.mallia -91. Käynnistättäessä käännän käynnistysavainta kuuluu naksahdus ja kun käännän sitä 3-5 kertaan ja kuuntelen naksahduksia aina auto käynnistyys. Muuta häikkä ei sitten tunnu olevan. Mikähän on vikana, joku sanoi, että tarvitsee joku johto vaihtaa paksumpaan ?.


      • bökötti

        Joku sanoi että polttoaineputki saa ilmaa ja ilmaa nimenomaan suodattimelta lähtevän letkun juuresta.
        Itsellä palaa ruiskun valo kanssa ja käynnistyy kun antaa boosterilla vähän apua. Sekä käynnistyy kuin enkeli jos hieman avittaa esim alamäkeen vaihdepäällä ja starttaa samalla. Vikaa ei ole vielä saatu korjattu koska huomenna on seuraava aika autosähköliikkeeseen. Sitten seuraava aika on varattu 28.7 kuulemma ihan oikealle ammattilaiselle. Katsotaan nyt. Nyt on mennyt kuukausi jo ilman autoa kun eivät saa luettua vikakoodia.

        Boosteria kehiin niin kyllä pyörähtää.


      • öyly

        yleensä yleisin vika on jos polttoainesuodin on tukossa/vettä siitähän suihkun kuva on hälytyksenä ,vaihda suodin.


      • turvanappi
        fiiat kirjoitti:

        jos siirtopumppu tankissa hurisee, mutta auto ei käynnisty, on vika todennäköisesti korkeapainepumpussa tai/ja suuttimissa. ja kannattaa katsoa akun vieressä oleva inertiakytkin, jos olisi jostain syystä lauennut.

        Minulla oli sama vika fiat ducato 2000.
        Turavanappi akun takana oli lauennut, eikä anna polttoainetta.
        Siis kun kolari esim. sattuu se laukeaa ja polttoaineen tulo lakkaa.
        ja toinen syy:
        Ja jos ei tunnista avainta,jos se on esim. kulunut,pyörittää, mut ei käynnisty.


      • make
        turvanappi kirjoitti:

        Minulla oli sama vika fiat ducato 2000.
        Turavanappi akun takana oli lauennut, eikä anna polttoainetta.
        Siis kun kolari esim. sattuu se laukeaa ja polttoaineen tulo lakkaa.
        ja toinen syy:
        Ja jos ei tunnista avainta,jos se on esim. kulunut,pyörittää, mut ei käynnisty.

        Jep, siis asiaa.
        Minulla oli sama(t) vika.fiat ducato -00
        Siis molemmat, ei tunnistanut avainta.
        -Se code palo jäi palamaan koelautaan.Avain uusittiin.
        Ja sit yx setä löysi sen turvanapin ja oli ilm. lauennut, kun asensin akkua.

        ja kolmas on tietty, että siel on se sulake joka voi olla palanut estää käynnistyksen.

        Mulla oli myös muutaman talven huono maadoitus johto akusta runkoon, moni kävi antamassa lisävirtaa ja ihmeteltiin kun ei käynnisty, kun se uusittiin, oli meno jo aika reipasta.


      • are
        öyly kirjoitti:

        yleensä yleisin vika on jos polttoainesuodin on tukossa/vettä siitähän suihkun kuva on hälytyksenä ,vaihda suodin.

        Missä on fiattissa 2.8idt 2000 polttoainepumppu, rele ja sulake


      • makamake

        Turva nappi lauennut akun takaa, ja aei anna polttoainetta !


      • VIISASTELIA

        Kannattaa laittaa ennemmin uusi diesel pumppu, jos kyseessä on diesel?? ;). Eli ota bensa pumppu pois. Sitten varmaan toimii.


      • kyselijääääääääää

        mitä vittua jos moottorin valo syttyy ja tehot lähee pois eli fiat dukke 2.0 lastutettu uudemmalla moottorilla joku hiace apina ym kertooo paskaa elkäää noille apinoille vastako ne saa vaa lisää virtaaa kenellä o ollu sama vika????? 2002-2006


      • Anonyymi
        are kirjoitti:

        Missä on fiattissa 2.8idt 2000 polttoainepumppu, rele ja sulake

        Tarvisin samaa tietoa missä 2.8 tdi poltoainepumpun sulake ja rele 2000v malli


    • REMONTTI IKONM

      OSTIN UUDEN FIAT DUCATO 10 120 MULTIJET VM 2007. AJATTELIN ETTÄ KUN OSTAA UUDEN NIIN EI OO HUOLIA.HETI ALUSSA HUOMASIN VAIHTEISSA 1 JA PAKKI JÄYKKYYTTÄ. NYT AUTOLLA ON AJETTU 17000 KM.KAKSI VIIKOA SITTEN OLIN LÄHDÖSSÄ TÖIHIN, 2 ASTETTA PAKKASTA, STARTTAUS JA HUONO KÄYNTIIN LÄHTÖ, LÄHTI VIIMEIN KÄYNTIIN MUTTA KOLINA OLI AIKAMOISTA EIKÄ OTTANU KIERROKSIA, JOTEN SAMMUTIN JA TILASIN HINAUS AUTON VARKAUTEEN 40 KM, PAIKALLISEEN HUOLTO LIIKKEESEEN.SIELLÄ TUTKITTIIN VIKA, JAKOPÄÄNHIHNA OLI JÄÄNYT TEHTAALLA LIIAN LÖYSÄLLE JA SIINÄ SITTEN MENI KEINUVIVUT YM. RIKKI 2PV. REMONTISSA.KYSELIN SAISKO VELOITUKSETTA KÄYTTÖÖN PAKETTIAUTON, KOSKA TAKUU ON PÄÄLLÄ JA TARVITSEN TÖIDEN TAKIA PAKETTIAUTOA,VASTATTIIN ETTÄ EI KUULU TAKUUSEEN.OLEN JUTELLUT KAVEREIDEN KANSSA JA MUILLA MERKEILLÄ SAA VARA-AUTON MUKAAN. EIKÄ TÄSSÄ KAIKKI. TÄLLÄ VIIKOLLA AVATTIIN KYTKIN 1PV JA SIELLÄ OLI TAAS VALMISTUSVIRHE ELI TODENNÄKÖISESTI KYTKINLEVYN NIITTI OLI JÄÄNYT KOHOLLE JA KYTKIN EI IRROTTANUT KUNNOLLA JA SIITÄ JOHTUI VAIHTEIDEN HUONO TOIMINTA.KYSYIN SAMALLA MIKSI MOOTTORIN HÄIRIÖVALO (oranssi) palaa aika ajoin, jota olin jo kysynyt myös ensimmäisessä takuuhuollossa Delta-Autossa Kuopiossa.Siellä sanottiin että se pitää vaan kuitata pois.Nyt selvisi että ilmastointijärjestelmän putki on murtunut ja taas mennään Varkauteen aamulla 28.02.2008. Että se siitä uuden auton helpoudesta.

      • Nykyttämällä

        JTD 2,0 Fiat Ducato 11. -vm 2002.
        Mittariin syttyy moottorin merkkivalo ja moottori sammuu suoraan ajosta. Ei muuta kuin vaihde vapaalle ja samalla vauhdilla sammutat virran ja starttaat heti uudelleen ja taas moottori käy ja meno jatkuu ! Mutta missä vika ??? Jaapa jaa, eipä tiedä TIEDÄ Kuopion povarikaan. Auto on ollut yhtä jaksoisesti korjaamolla jo 3 vko eikä vikaa ole saatu paikallistettua vieläkään, kaikki looginen on käyty läpi ja nyt mennään epäloogisiakin vikamahdollisuuksia mut ei vaan onnaa niin ei onnaa, -vika vaan ilmoittaa olemassa olostaan ja ihan puskista ! Testereissä ollaan oltu kolmessakin (3) eri paikassa mukaan lukien Delta Auto vain vertaillaksemme tuloksia mut vikaa vain ei ole löytynyt. Onx kellään vastaavaa vikaa ollut oikeesti ja kuinka se korjattiin ?? Sano jos tiedät ?? Me ei enään tiedetä mitään mistä vikaa enään vois hakea. Hyvät neuvot alkaa olla kortilla, muut on jo käsitelty.


      • ikonm
        Nykyttämällä kirjoitti:

        JTD 2,0 Fiat Ducato 11. -vm 2002.
        Mittariin syttyy moottorin merkkivalo ja moottori sammuu suoraan ajosta. Ei muuta kuin vaihde vapaalle ja samalla vauhdilla sammutat virran ja starttaat heti uudelleen ja taas moottori käy ja meno jatkuu ! Mutta missä vika ??? Jaapa jaa, eipä tiedä TIEDÄ Kuopion povarikaan. Auto on ollut yhtä jaksoisesti korjaamolla jo 3 vko eikä vikaa ole saatu paikallistettua vieläkään, kaikki looginen on käyty läpi ja nyt mennään epäloogisiakin vikamahdollisuuksia mut ei vaan onnaa niin ei onnaa, -vika vaan ilmoittaa olemassa olostaan ja ihan puskista ! Testereissä ollaan oltu kolmessakin (3) eri paikassa mukaan lukien Delta Auto vain vertaillaksemme tuloksia mut vikaa vain ei ole löytynyt. Onx kellään vastaavaa vikaa ollut oikeesti ja kuinka se korjattiin ?? Sano jos tiedät ?? Me ei enään tiedetä mitään mistä vikaa enään vois hakea. Hyvät neuvot alkaa olla kortilla, muut on jo käsitelty.

        MULLA OLI TRANSIT VM-2002 JA AIVAN SAMA VIKA JOSKUS PÄÄS VAIN KILOMETRIN. TESTERIT EI NÄYTTÄNY VIKAA.SITTEN VAIHDETTIIN SYÖTTÖPUMPPU KOSKA EPÄILTIIN SÄHKÖBOKSIN VIKAA. KOKO PAKETTI UUSIKS. N.2000 EUR. SIT TOIMI.


      • eura-mobil
        ikonm kirjoitti:

        MULLA OLI TRANSIT VM-2002 JA AIVAN SAMA VIKA JOSKUS PÄÄS VAIN KILOMETRIN. TESTERIT EI NÄYTTÄNY VIKAA.SITTEN VAIHDETTIIN SYÖTTÖPUMPPU KOSKA EPÄILTIIN SÄHKÖBOKSIN VIKAA. KOKO PAKETTI UUSIKS. N.2000 EUR. SIT TOIMI.

        on se kyllä kumma kun delta-autolle yrität soittaa niin nyhtäävät vielä puhelustasi sinnepäin.pitäkööt fiattinsa,harkinnassa on ollut asuntoauto vähän uudempi kuin nykyinen ducatoni,jos kysyis jotain aikaa huollosta tai varaosaa niin maksa helevetti vielä palvelumaksu,ja pitäis olla palveluyritys,ei normaaliyrityksessä tarvitse maksaa että sinne saa soittaa.hyvästi!


      • Onneton uuden auton omistaja

        Tutulta kuulosti nuo Fiat viat.Ostin uuden Fiat Ducato multijet 130 asuntoauton, Ensisin rupesi vilkkumaan dieselsuodattimen valo,siinäpä jouduttiin vaihtamaan koko suodatinyksikkö ja odotusaika pari kuukautta,unohtivat tietenkin osan tilauksenTurun Delta-autossa. Noin vajaassa 2000km kytkin nyki peruutettaessa,mistä huomautinkin kyseisessä liikkeessä;joo sanoivatsitä ominaisuudeksi.Nyt ajettu 15000km ja ongelma on laajentunut,peruutettaessa lievään ylämäkeen auto suorastaan hyppii ja eteenpäinkin ajettaessa auto nykii.Vein auton jälleen huoltoon ja olivat koeajaneet auton, kertoen että se on normaalia kun pienillä kierroksilla lähtee liikkeelle, tai peruuttaa.Olivat siinä koeajon jälkeen tehneet jotain kampanjahuoltoja ilman lupaa ja nyt neste häviää jäähdytysjärjestelmästä kiitos siitä Delta-Auton huollolle. Mikä avuksi tälläisissä ongelmissa?


      • IKONM
        Onneton uuden auton omistaja kirjoitti:

        Tutulta kuulosti nuo Fiat viat.Ostin uuden Fiat Ducato multijet 130 asuntoauton, Ensisin rupesi vilkkumaan dieselsuodattimen valo,siinäpä jouduttiin vaihtamaan koko suodatinyksikkö ja odotusaika pari kuukautta,unohtivat tietenkin osan tilauksenTurun Delta-autossa. Noin vajaassa 2000km kytkin nyki peruutettaessa,mistä huomautinkin kyseisessä liikkeessä;joo sanoivatsitä ominaisuudeksi.Nyt ajettu 15000km ja ongelma on laajentunut,peruutettaessa lievään ylämäkeen auto suorastaan hyppii ja eteenpäinkin ajettaessa auto nykii.Vein auton jälleen huoltoon ja olivat koeajaneet auton, kertoen että se on normaalia kun pienillä kierroksilla lähtee liikkeelle, tai peruuttaa.Olivat siinä koeajon jälkeen tehneet jotain kampanjahuoltoja ilman lupaa ja nyt neste häviää jäähdytysjärjestelmästä kiitos siitä Delta-Auton huollolle. Mikä avuksi tälläisissä ongelmissa?

        MULLA KYTKIN TOIMII NYT HYVIN KUN VAIHDETTIIN ASETELMA.MULLA SE SUODATINYKSIKKÖ VAIHDETTIIN KOSKA POLTTOAINEEN ESILÄMMITIN EI TOIMINU.SEURAAVA REMONTTI OLI TASAUSPYÖRÄSTÖ REMONTTI KOSKA PULTIT OLI KAI JÄÄNY LÖYSÄLLE.SIT VAIHDETTIIN KAMPANJAHUOLLOSSA STARTTIMOOTTORIN SULAKE. SIT TAKAVALO PITI UUSIA KUN OLI PUOLILLAAN VETTÄ EI PUUTTUNU KUN KULTAKALAT.LIUKUOVI JÄÄTYY NIIN ETTEI MENE KIINNI PAKKASELLA, HUOLLOSSA SITÄ VOIDELTIIN MUT EI AUTA PAREMPI KUN EI PESE TALVIKAUTENA NIIN TOIMII.TAKAOVIEN JA PUSKURIN VÄLISSÄ ON N.1-2mm RAKO ELI AINA KUN SATAA LUNTA JA JÄÄTÄ KERTYY PUSKURIN PÄÄLLE NIIN SULATTELEN SITÄ SITTEN KUUMALLA VEDELLÄ, JOTTA SAAN OVET AUKI, KUN SE SIVUOVIKIN ON VAIN KESÄKÄYTTÖÖN TEHTY.AUTOLLA ON NYT AJETTU 28000 KM JA SEURAAVA VIKA ON KUN KUSKIN PUOLEN LYHYENVALON LAMPPUJA ON VAIHDETTU KUUKAUDEN AIKANA 3 KPL. NO JÄNNITYKSELLÄ ODOTELLAAN MITÄ SEURAAVAKSI, SAA NÄHDÄ.


      • Nykyttämällä kirjoitti:

        JTD 2,0 Fiat Ducato 11. -vm 2002.
        Mittariin syttyy moottorin merkkivalo ja moottori sammuu suoraan ajosta. Ei muuta kuin vaihde vapaalle ja samalla vauhdilla sammutat virran ja starttaat heti uudelleen ja taas moottori käy ja meno jatkuu ! Mutta missä vika ??? Jaapa jaa, eipä tiedä TIEDÄ Kuopion povarikaan. Auto on ollut yhtä jaksoisesti korjaamolla jo 3 vko eikä vikaa ole saatu paikallistettua vieläkään, kaikki looginen on käyty läpi ja nyt mennään epäloogisiakin vikamahdollisuuksia mut ei vaan onnaa niin ei onnaa, -vika vaan ilmoittaa olemassa olostaan ja ihan puskista ! Testereissä ollaan oltu kolmessakin (3) eri paikassa mukaan lukien Delta Auto vain vertaillaksemme tuloksia mut vikaa vain ei ole löytynyt. Onx kellään vastaavaa vikaa ollut oikeesti ja kuinka se korjattiin ?? Sano jos tiedät ?? Me ei enään tiedetä mitään mistä vikaa enään vois hakea. Hyvät neuvot alkaa olla kortilla, muut on jo käsitelty.

        Hei, itselläni on em. auto johon olen melko tyytyväinen. Ajettavuus on erittäin hyvä. Tuo aikaisemmin puheena ollut moottorin merkkivalo vähän oikutteli. Vein auton Delta-Autoon jossa todettiin että vika johtuu EGR-venttiilistä. Takuun puitteissa venttiili vaihdettiin välittömästi ja tuntuu toimivan. Webasto on jonkin verran heikkotehoinen. Olisin kiinnostunut kuulemaan lisää auton toimivuudesta yms.


      • jaakko.aalto-setala
        Nykyttämällä kirjoitti:

        JTD 2,0 Fiat Ducato 11. -vm 2002.
        Mittariin syttyy moottorin merkkivalo ja moottori sammuu suoraan ajosta. Ei muuta kuin vaihde vapaalle ja samalla vauhdilla sammutat virran ja starttaat heti uudelleen ja taas moottori käy ja meno jatkuu ! Mutta missä vika ??? Jaapa jaa, eipä tiedä TIEDÄ Kuopion povarikaan. Auto on ollut yhtä jaksoisesti korjaamolla jo 3 vko eikä vikaa ole saatu paikallistettua vieläkään, kaikki looginen on käyty läpi ja nyt mennään epäloogisiakin vikamahdollisuuksia mut ei vaan onnaa niin ei onnaa, -vika vaan ilmoittaa olemassa olostaan ja ihan puskista ! Testereissä ollaan oltu kolmessakin (3) eri paikassa mukaan lukien Delta Auto vain vertaillaksemme tuloksia mut vikaa vain ei ole löytynyt. Onx kellään vastaavaa vikaa ollut oikeesti ja kuinka se korjattiin ?? Sano jos tiedät ?? Me ei enään tiedetä mitään mistä vikaa enään vois hakea. Hyvät neuvot alkaa olla kortilla, muut on jo käsitelty.

        Samat kokemukset Fiat Ducato 2.3 JTD vm. 2006. Pätkiminen on jatkunut jo neljä vuotta. On pidetty hiukan kirjaa ja tehty havaintoja. Pätkiminen tapahtuu vain melko lämpimällä säällä yli 25 astetta. Mutta lisääntyy lämpötilan noustessa tänä kesänä sammuminen on tapahtunut yli 30 asteessa jopa 100 km välein. Maantien "jakopaika" lisäävät ilmiötä. Testerit eivät näytä vikaa. Jos joku on löytänyt vian, olisi sehyvä ilmoittaa myös merkkikorjaamoketjulle. Nyt heillä ei ole moisesta mitään tietoa.


      • APUA!!!!
        Nykyttämällä kirjoitti:

        JTD 2,0 Fiat Ducato 11. -vm 2002.
        Mittariin syttyy moottorin merkkivalo ja moottori sammuu suoraan ajosta. Ei muuta kuin vaihde vapaalle ja samalla vauhdilla sammutat virran ja starttaat heti uudelleen ja taas moottori käy ja meno jatkuu ! Mutta missä vika ??? Jaapa jaa, eipä tiedä TIEDÄ Kuopion povarikaan. Auto on ollut yhtä jaksoisesti korjaamolla jo 3 vko eikä vikaa ole saatu paikallistettua vieläkään, kaikki looginen on käyty läpi ja nyt mennään epäloogisiakin vikamahdollisuuksia mut ei vaan onnaa niin ei onnaa, -vika vaan ilmoittaa olemassa olostaan ja ihan puskista ! Testereissä ollaan oltu kolmessakin (3) eri paikassa mukaan lukien Delta Auto vain vertaillaksemme tuloksia mut vikaa vain ei ole löytynyt. Onx kellään vastaavaa vikaa ollut oikeesti ja kuinka se korjattiin ?? Sano jos tiedät ?? Me ei enään tiedetä mitään mistä vikaa enään vois hakea. Hyvät neuvot alkaa olla kortilla, muut on jo käsitelty.

        Terve!
        Sinulla ollut joskus aikoinaan ongelmaa tollasen Ducato:n kanssa.
        Minulla nyt täysin sama ongelma ainoa ero on, että auto starttaa tyhjää ensin noin 30sec. , jonka jälkeen lähtee käyntii.
        Saitko koskaa vikaa selville?

        Jos viitsisit mailata : [email protected]

        Kiitos!


      • Alfafani
        Nykyttämällä kirjoitti:

        JTD 2,0 Fiat Ducato 11. -vm 2002.
        Mittariin syttyy moottorin merkkivalo ja moottori sammuu suoraan ajosta. Ei muuta kuin vaihde vapaalle ja samalla vauhdilla sammutat virran ja starttaat heti uudelleen ja taas moottori käy ja meno jatkuu ! Mutta missä vika ??? Jaapa jaa, eipä tiedä TIEDÄ Kuopion povarikaan. Auto on ollut yhtä jaksoisesti korjaamolla jo 3 vko eikä vikaa ole saatu paikallistettua vieläkään, kaikki looginen on käyty läpi ja nyt mennään epäloogisiakin vikamahdollisuuksia mut ei vaan onnaa niin ei onnaa, -vika vaan ilmoittaa olemassa olostaan ja ihan puskista ! Testereissä ollaan oltu kolmessakin (3) eri paikassa mukaan lukien Delta Auto vain vertaillaksemme tuloksia mut vikaa vain ei ole löytynyt. Onx kellään vastaavaa vikaa ollut oikeesti ja kuinka se korjattiin ?? Sano jos tiedät ?? Me ei enään tiedetä mitään mistä vikaa enään vois hakea. Hyvät neuvot alkaa olla kortilla, muut on jo käsitelty.

        Minulla on ihan samanlainen Ducato vm. 2002. Oireet olivat samat mutta lisäksi moottori ei ottanut kierroksia kuin 2300 rpm. Moottori kävi normaalisti jos häiriövalo sammui ja päinvastoin. Vein auton paikalliseen Delta autoon testattavaksi, sanoivat että yksi pieni alipaineputki on vähän tukkoinen. tilattiintarvittava putki ja lisäksi pari venttiiliä tai anturia jotka olivat putken toisessa päässä. Kun osat tuli vein auton korjaamolle nämä osat vaihdettiin ja sanottiin että nyt pitäisi olla kunnossa. Ajoin auton kotiin 15 km. Kun seuraavan kerran starttasin häiriömerkkivalo syttyi taas moottori veti yhtä huonosti ja sammui jos jarrutit moottorilla vähänkään pitempään. Rahaa oli palannut tähän mennessä korjaamokäynteihin 540 euroa. Eikannattanut viedä autoa enään sam aan paikkaan korjattavaksi koska seuraavaksi olisi arvuuteltu joku muu komponentin olevan vian syy. Päätin ottaa itse auton katseltavaksi ja irroitin muunmuassa turboon menevän kumisem ilmaletkun toisessa päässä olevan muovisen läppäsysteemin tai turbon imuilmansäätöventtiilikö se on. Huomasin heti että akselin jossa tämä läppä on kiinni toisessa päässä on kuulanivelen kuppi jossa samaisen komponentin alipainekalvolta tuleva muovinen varsi pitäisi olla mollonivelellä kiinni, mutta ei ollut vaan liikkui tämän läppäakselin päällä sitä hangaten. olen lähes varma kulumisesta päätellen että tämä nivel oli ollut paikoiltaan pois jo uudesta saakka jaliikuttanut tätä läppäakselia sen verran että ohjauskeskus ei tähän reagoinnut .Testasin moottorin käyntiä vielä ilman tätä läppä'systeemiä ja moottori kävi niinkuin pitääkin Ei muutakuin tämä läppäsysteemi takaisin paikoilleen ja tämä alipainekalvon varren nivel paikoilleen ja jätin myös pois suojuksen mikä peittää näkyvyyden täysin tähän niveleen jonka toiminnan näkee nyt täysin mitään purkamatta. Auto on nytb pelannut häiriöttä yli kuukauden ja lisäksi moottorin veto parani selvästi koska turbo saa nyt aina oikean määrän ilmaa. Olen kuullut prikulleen samanlaisista käyntihäiriöistä muiltakin ja diaknoosi on ollut sama, korjaamot on korjaavinaan vian ja vaihtaneet kalliita komponentteja ja auto ei ole muuttunut miksikään. Ei luulisi kyseessä olevan vian löytyminen mitään suurta oppimäärää tarvitsevan, mutta niinkuin Delta auton korjaamopäällikkö sanoi että ei nämä hienot testerit suoraan näytä missä on vika vaan on suuntaa antava eikä näin ollen asentajien päättelykyky riitä näinkään yksinkertaisen vian löytymiseen.


      • dojaa
        Nykyttämällä kirjoitti:

        JTD 2,0 Fiat Ducato 11. -vm 2002.
        Mittariin syttyy moottorin merkkivalo ja moottori sammuu suoraan ajosta. Ei muuta kuin vaihde vapaalle ja samalla vauhdilla sammutat virran ja starttaat heti uudelleen ja taas moottori käy ja meno jatkuu ! Mutta missä vika ??? Jaapa jaa, eipä tiedä TIEDÄ Kuopion povarikaan. Auto on ollut yhtä jaksoisesti korjaamolla jo 3 vko eikä vikaa ole saatu paikallistettua vieläkään, kaikki looginen on käyty läpi ja nyt mennään epäloogisiakin vikamahdollisuuksia mut ei vaan onnaa niin ei onnaa, -vika vaan ilmoittaa olemassa olostaan ja ihan puskista ! Testereissä ollaan oltu kolmessakin (3) eri paikassa mukaan lukien Delta Auto vain vertaillaksemme tuloksia mut vikaa vain ei ole löytynyt. Onx kellään vastaavaa vikaa ollut oikeesti ja kuinka se korjattiin ?? Sano jos tiedät ?? Me ei enään tiedetä mitään mistä vikaa enään vois hakea. Hyvät neuvot alkaa olla kortilla, muut on jo käsitelty.

        syöttöpumppu vuotaa


      • Marku
        jaakko.aalto-setala kirjoitti:

        Samat kokemukset Fiat Ducato 2.3 JTD vm. 2006. Pätkiminen on jatkunut jo neljä vuotta. On pidetty hiukan kirjaa ja tehty havaintoja. Pätkiminen tapahtuu vain melko lämpimällä säällä yli 25 astetta. Mutta lisääntyy lämpötilan noustessa tänä kesänä sammuminen on tapahtunut yli 30 asteessa jopa 100 km välein. Maantien "jakopaika" lisäävät ilmiötä. Testerit eivät näytä vikaa. Jos joku on löytänyt vian, olisi sehyvä ilmoittaa myös merkkikorjaamoketjulle. Nyt heillä ei ole moisesta mitään tietoa.

        Mulla on ollut jo Fiat Ducato 2.3 JTD Van vm 2006 jo neljä vuotta. Koko aikana ei m i t ä ä n vikaa ole ollut. Riippuu, mihin vertaa. Henkilöauto Mersussa on ollut enemmän huomauttamista ilmastoinnissa. Ajettu suurin piirtein yhtä paljon.


      • LUEmanual

        Kiva että valitsit ducaton... kumpa oppisit vielä käyttämään sitä.


    • IKONMAT

      OSTIN UUDEN FIAT DUCATO 10 120 MULTIJET VM 2007. AJATTELIN ETTÄ KUN OSTAA UUDEN NIIN EI OO HUOLIA.HETI ALUSSA HUOMASIN VAIHTEISSA 1 JA PAKKI JÄYKKYYTTÄ. NYT AUTOLLA ON AJETTU 17000 KM.KAKSI VIIKOA SITTEN OLIN LÄHDÖSSÄ TÖIHIN, 2 ASTETTA PAKKASTA, STARTTAUS JA HUONO KÄYNTIIN LÄHTÖ, LÄHTI VIIMEIN KÄYNTIIN MUTTA KOLINA OLI AIKAMOISTA EIKÄ OTTANU KIERROKSIA, JOTEN SAMMUTIN JA TILASIN HINAUS AUTON VARKAUTEEN 40 KM, PAIKALLISEEN HUOLTO LIIKKEESEEN.SIELLÄ TUTKITTIIN VIKA, JAKOPÄÄNHIHNA OLI JÄÄNYT TEHTAALLA LIIAN LÖYSÄLLE JA SIINÄ SITTEN MENI KEINUVIVUT YM. RIKKI 2PV. REMONTISSA.KYSELIN SAISKO VELOITUKSETTA KÄYTTÖÖN PAKETTIAUTON, KOSKA TAKUU ON PÄÄLLÄ JA TARVITSEN TÖIDEN TAKIA PAKETTIAUTOA,VASTATTIIN ETTÄ EI KUULU TAKUUSEEN.OLEN JUTELLUT KAVEREIDEN KANSSA JA MUILLA MERKEILLÄ SAA VARA-AUTON MUKAAN. EIKÄ TÄSSÄ KAIKKI. TÄLLÄ VIIKOLLA AVATTIIN KYTKIN 1PV JA SIELLÄ OLI TAAS VALMISTUSVIRHE ELI TODENNÄKÖISESTI KYTKINLEVYN NIITTI OLI JÄÄNYT KOHOLLE JA KYTKIN EI IRROTTANUT KUNNOLLA JA SIITÄ JOHTUI VAIHTEIDEN HUONO TOIMINTA.KYSYIN SAMALLA MIKSI MOOTTORIN HÄIRIÖVALO (oranssi) palaa aika ajoin, jota olin jo kysynyt myös ensimmäisessä takuuhuollossa Delta-Autossa Kuopiossa.Siellä sanottiin että se pitää vaan kuitata pois.Nyt selvisi että ilmastointijärjestelmän putki on murtunut ja taas mennään Varkauteen aamulla 28.02.2008. Että se siitä uuden auton helpoudesta.

    • paljon ajava

      Ducatossa on tilaa tarpeeksi niin ohjaamossa,kuin tavaratilassakin.Päihittää mennen tullen limittäin istuttavat niin vanhat kuin uudetkin hiacet.Ajo ominaisuuksiltaan aivan omaa luokkaansa,kuin monet muut.Suosittelen muillekkin.

      • puoli...

        No luotettavuudeltaan ei taatusti yksikään merkki yllä Toyotan tasolle, mutta kieltämättä itsekin olen lisäautoksia Ducatoa katsellut, sen ison koon takia... Pelottaa vaan laatu kun on tottunut luottamaan 20-vuotiaaseenkin kuin uuteen (Toyotiin siis).


      • tenän
        puoli... kirjoitti:

        No luotettavuudeltaan ei taatusti yksikään merkki yllä Toyotan tasolle, mutta kieltämättä itsekin olen lisäautoksia Ducatoa katsellut, sen ison koon takia... Pelottaa vaan laatu kun on tottunut luottamaan 20-vuotiaaseenkin kuin uuteen (Toyotiin siis).

        Onko mitään koti konstia seuraavaan pulmaan...

        Auto FIAT 2,8 JTD -00 sammui kesken ajon ja koelaudassa syttyi avaimen kuva,eli on käynnistyksen esto päällä, tehnyt saman joskus ennenkin mut lähtenyt uudelleen startatessa käyntiin, mut nyt ei lähde.

        Sulakkeet ehjät,tarkastettu myös polttoaine katkaisin akuntakaa rintapellistä ok, maakaapelia käytetty irti, ei vaikutusta

        Kokeiltu molemmilla avaimilla ei käynisty

        Ohjekirjassa olis jokin käynistykseneston ohitus mutta kun ei ole sitä koodi korttia tallessa, onko auto vietävä lavetilla johonkin fiat huoltoon ainoa vaihtoehto ???


      • kalle125
        tenän kirjoitti:

        Onko mitään koti konstia seuraavaan pulmaan...

        Auto FIAT 2,8 JTD -00 sammui kesken ajon ja koelaudassa syttyi avaimen kuva,eli on käynnistyksen esto päällä, tehnyt saman joskus ennenkin mut lähtenyt uudelleen startatessa käyntiin, mut nyt ei lähde.

        Sulakkeet ehjät,tarkastettu myös polttoaine katkaisin akuntakaa rintapellistä ok, maakaapelia käytetty irti, ei vaikutusta

        Kokeiltu molemmilla avaimilla ei käynisty

        Ohjekirjassa olis jokin käynistykseneston ohitus mutta kun ei ole sitä koodi korttia tallessa, onko auto vietävä lavetilla johonkin fiat huoltoon ainoa vaihtoehto ???

        mulla on sama vika auto on seissyt pari viikkoa.... selviskö vika. mulle sanottiin, et pumpun päässä oleva mötikkä rikki, porasin sen pois, mut auto ei oikein vieläkään pelaa, käynnistyy vaan jos laittaa akkujännitteen magneettiventtiilille, joka paljastu sen mustan mötikän takaa


      • mekaanikko
        kalle125 kirjoitti:

        mulla on sama vika auto on seissyt pari viikkoa.... selviskö vika. mulle sanottiin, et pumpun päässä oleva mötikkä rikki, porasin sen pois, mut auto ei oikein vieläkään pelaa, käynnistyy vaan jos laittaa akkujännitteen magneettiventtiilille, joka paljastu sen mustan mötikän takaa

        siin pumpun perään menee 3 napainen johto josta keskimmäinen on solenoidin virta johto eli jatkat siitä liitoksesta vain sen verran mitä tarvii mangneettiventtili,sillä toiminta edellyttää kytkentää joka tulee virtalukolta 15 virtana. Tälläinen auto on moottoriltaan jakajapumpullinen kun taas JTD mallit ovat sähköisen ajon-eston takana jossa joskus joutuu ohjelmoimaan avaimet uudestaan ja siihen tarvii Code tiedon jos on tietoa missä autoa on alkuaikoina huollettu sieltä pitäisi löytyä tietokannassa se code ja eiku testerillä ohjelmoimaan järjestelmä uusiks.


      • selli
        puoli... kirjoitti:

        No luotettavuudeltaan ei taatusti yksikään merkki yllä Toyotan tasolle, mutta kieltämättä itsekin olen lisäautoksia Ducatoa katsellut, sen ison koon takia... Pelottaa vaan laatu kun on tottunut luottamaan 20-vuotiaaseenkin kuin uuteen (Toyotiin siis).

        Tunnutaan toyotaa hehkutettavan joka palstalla. itsekkin olen nykyisin tojotamies, joskin en tämän jälkeen.
        Itsellä oli fiat ducato 1.9TD -02 jolla ajelin 400 tkm ja ainoat viat olivat pa-tankki piti vaihtaa (motonetilla alle 300 ekeä), etuiskarit, laakeri jousen yläpäähän, lämmityslaitteen kenno (35 ekeä), flektin anturi.
        Autoa ei huollettu koskaan, vain öljyt vaihdettiin 15 tkm välein. Pa suodatin vaihdettiin 2 kertaa (6 vuoden aikana).

        Vaihdoin fiun toyotaan. Hiasen tekniikka varmaankin kestää kohtuu hyvin kun on vuosistaoja sitten keksitty. Melu ja ajettavuus aivan omaa luokkaansa..surkea. Toki itsellä ollut takuuhuollossa 5 kertaa, ja autolla ajettu vasta 10 tkm. Vikoja polttoainejärjestelmässä, valota sammuivat/syttyivät miten sattui, pakoputki irtosi pari kertaa ei lähtenyt käyntiin vika???? Että semmoista.

        Veikkaan että nämä nykyautot alkavat olla liian hienoja suomen olosuhteisiin. Ainakin kannattaa olla varovainen kaikkien lisävarusteiden valinnassa,


      • transit-01man
        selli kirjoitti:

        Tunnutaan toyotaa hehkutettavan joka palstalla. itsekkin olen nykyisin tojotamies, joskin en tämän jälkeen.
        Itsellä oli fiat ducato 1.9TD -02 jolla ajelin 400 tkm ja ainoat viat olivat pa-tankki piti vaihtaa (motonetilla alle 300 ekeä), etuiskarit, laakeri jousen yläpäähän, lämmityslaitteen kenno (35 ekeä), flektin anturi.
        Autoa ei huollettu koskaan, vain öljyt vaihdettiin 15 tkm välein. Pa suodatin vaihdettiin 2 kertaa (6 vuoden aikana).

        Vaihdoin fiun toyotaan. Hiasen tekniikka varmaankin kestää kohtuu hyvin kun on vuosistaoja sitten keksitty. Melu ja ajettavuus aivan omaa luokkaansa..surkea. Toki itsellä ollut takuuhuollossa 5 kertaa, ja autolla ajettu vasta 10 tkm. Vikoja polttoainejärjestelmässä, valota sammuivat/syttyivät miten sattui, pakoputki irtosi pari kertaa ei lähtenyt käyntiin vika???? Että semmoista.

        Veikkaan että nämä nykyautot alkavat olla liian hienoja suomen olosuhteisiin. Ainakin kannattaa olla varovainen kaikkien lisävarusteiden valinnassa,

        näyttää komealta kun saapuu transit mies..


    • sytytys

      Minulla myös fiat tukato vm 2009. Matkailuauto Oli pysäköitynä pihalla kolme viikkoa.
      Yritin käynnistää eipäs mokoma lähtenytkään käyntiin,vaikka oli lämmössä. Olen aivan pihalla,autolla ajettu 13000 km. Erehdyinkö ostamaan väärän merkin? Minulle sanottu että vian aiheuttajia löytyy vähintään 99 eri kohdetta.

      • mekaanikko

        Vaikea sanoo kun autosta ei enempää laitettu tietoo moottori; jne pyörittikö jne


    • mekaanikko fiat

      Todennäköisin syy on suuttimen sähköliitoksessa ja eniten niitä ilmenee 2,8l jtd Ja mahdollisesti jos kahden suuttimen ohivuoto on suuri ei käynnisty silloinkaan.

      • mie vaa.__.

        eli sellast kyselisin ku minulla on tuo fiat ducato 1.9TD vm.99 se on seissyt pari vuotta ja se oli ajosta jäänyt siihe paikkaan ja tankkiki oli vie puolillaan mut ny se oli tyhjä kuka lie tyhjänny :O no pistin sinne n7 l löpöö ja suodattimen tyhjäsin ja täytin sen uudellä löpöllä ja rupesin startaileen vaan eipä tuo lähteny no sit otin sen pultin auki siit suodattimen päält vissiin ilmaruuviko? no sit startailin nii siit ei tullu ilmaa eikä ainettakaan ruuvasin sen kiinni ja avasin suutinputken ja startailin nii sieltäkää ei tullu ainetta missä vika? onko tuos oleenkaan sähköstä poltoainepumppua? ku virrat laitto päälle nii ei ainakaa mitää surinoita kuulunu mistään. sit mittaristos ei pala muita valoja ku se oranssi mis on avaimen kuva ja lukee code et mitä se mahollisesti tarkottaa?


      • jj
        mie vaa.__. kirjoitti:

        eli sellast kyselisin ku minulla on tuo fiat ducato 1.9TD vm.99 se on seissyt pari vuotta ja se oli ajosta jäänyt siihe paikkaan ja tankkiki oli vie puolillaan mut ny se oli tyhjä kuka lie tyhjänny :O no pistin sinne n7 l löpöö ja suodattimen tyhjäsin ja täytin sen uudellä löpöllä ja rupesin startaileen vaan eipä tuo lähteny no sit otin sen pultin auki siit suodattimen päält vissiin ilmaruuviko? no sit startailin nii siit ei tullu ilmaa eikä ainettakaan ruuvasin sen kiinni ja avasin suutinputken ja startailin nii sieltäkää ei tullu ainetta missä vika? onko tuos oleenkaan sähköstä poltoainepumppua? ku virrat laitto päälle nii ei ainakaa mitää surinoita kuulunu mistään. sit mittaristos ei pala muita valoja ku se oranssi mis on avaimen kuva ja lukee code et mitä se mahollisesti tarkottaa?

        Ducato,Jumper,Boxer kolmikosta oli käytössäni pitkään 480tkm ajettu 2,8 HDI vm 2003.
        En todellakaan olisi uskonut noin luotettavaksi...
        Jopa kaikki sähkölaitteet toimivat koko taipaleen ajan kaikilla keleillä, lukuunottamatta pissapojan pumppua:)
        Juu, myös Webaston johto meni poikki.
        Pyöränlaakerit vaihdettu kerran, samoin "kääntölaakerit" joustintuissa.
        Ei erityisen taloudellinen, maantielläkään ei juuri alle 9 litran päässyt, kaupunkikulutus kohtuuton.
        6,2 koneisella Chevy vanilla kumpikin kulutus oli pienempi !
        Tosin erinomainen ajettavuus ja nöyrä moottori yllyttää käyttämään raskasta jalkaa.
        Pakkaskäynnistyvyys oli erinomainen, moottori oli melkoinen öljylähde jo alle 200tkm ajettuna, ei kuitenkaan merkannut reviiriään.
        Jumper tuli meille uutena, eikä koskaan tarvinnut takuuhuolloissa poiketa.
        Etuvetoiseksi yllättävän huono vetokyky talvella...
        Takajouset kovan pompottavat, mutta huonosti kuormaa kantavat, maavara olematon jo 30% kuormalla.
        Kuitenkin löytö hintaluokassaan, varsinkin käytettynä hintansa arvoinen, jos löytää hyvän yksilön-
        Ruostetta ei yleensä löydy noista.
        Eniten yllätti ajettavuudessa täydellinen tunteettomuus sivutuulelle, vaikka melkoinen liiteri kooltaan olikin!
        Oli myös lämmin talvella, kun ensin lämpeni ja puhaltimen teho hakkaa kaikki kalleimmat henkilö-autotkin! Oli myös yllättävän äänetön kaikissa tilanteissa. Kiihtyvyys aivan kuin muulta planeetalta! Suurimmalle osalle henkilöautoista pystyi näyttämään närhen munat!
        Todella ylimitoitetut ja helppokäyttöiset jarrut. Ajo-ominaisuudet olivat kaikissa olosuhteissa yllätyksettömät, eikä satojenkaan kilometrien ajo väsyttänyt.
        Peilit, ajovalot, näkyvyys ja jo vakiona tulevat varusteet ylivoimaiset kaikkiin muihin verrattuna!
        Kun Italiassa joskus vielä ymmärtäisivät ladun tasaisuuden merkityksen!
        Vanhemmissa takaovien saranat aivan paskaa materiaalia ja mitoitus lasten leluihin sopiva, nyt uudemmissa taas järkyttävä ylimitoitus!
        Summa-summarum: Hyvä kokonaisuus! Mutta sääliksi käy niitä, jotka sen maanantaikappaleen ovat saaneet, kun varsinkin Fiat-Peugeot huoltoa ei pääse kehumaan...


      • ominaisuuksia riit..
        jj kirjoitti:

        Ducato,Jumper,Boxer kolmikosta oli käytössäni pitkään 480tkm ajettu 2,8 HDI vm 2003.
        En todellakaan olisi uskonut noin luotettavaksi...
        Jopa kaikki sähkölaitteet toimivat koko taipaleen ajan kaikilla keleillä, lukuunottamatta pissapojan pumppua:)
        Juu, myös Webaston johto meni poikki.
        Pyöränlaakerit vaihdettu kerran, samoin "kääntölaakerit" joustintuissa.
        Ei erityisen taloudellinen, maantielläkään ei juuri alle 9 litran päässyt, kaupunkikulutus kohtuuton.
        6,2 koneisella Chevy vanilla kumpikin kulutus oli pienempi !
        Tosin erinomainen ajettavuus ja nöyrä moottori yllyttää käyttämään raskasta jalkaa.
        Pakkaskäynnistyvyys oli erinomainen, moottori oli melkoinen öljylähde jo alle 200tkm ajettuna, ei kuitenkaan merkannut reviiriään.
        Jumper tuli meille uutena, eikä koskaan tarvinnut takuuhuolloissa poiketa.
        Etuvetoiseksi yllättävän huono vetokyky talvella...
        Takajouset kovan pompottavat, mutta huonosti kuormaa kantavat, maavara olematon jo 30% kuormalla.
        Kuitenkin löytö hintaluokassaan, varsinkin käytettynä hintansa arvoinen, jos löytää hyvän yksilön-
        Ruostetta ei yleensä löydy noista.
        Eniten yllätti ajettavuudessa täydellinen tunteettomuus sivutuulelle, vaikka melkoinen liiteri kooltaan olikin!
        Oli myös lämmin talvella, kun ensin lämpeni ja puhaltimen teho hakkaa kaikki kalleimmat henkilö-autotkin! Oli myös yllättävän äänetön kaikissa tilanteissa. Kiihtyvyys aivan kuin muulta planeetalta! Suurimmalle osalle henkilöautoista pystyi näyttämään närhen munat!
        Todella ylimitoitetut ja helppokäyttöiset jarrut. Ajo-ominaisuudet olivat kaikissa olosuhteissa yllätyksettömät, eikä satojenkaan kilometrien ajo väsyttänyt.
        Peilit, ajovalot, näkyvyys ja jo vakiona tulevat varusteet ylivoimaiset kaikkiin muihin verrattuna!
        Kun Italiassa joskus vielä ymmärtäisivät ladun tasaisuuden merkityksen!
        Vanhemmissa takaovien saranat aivan paskaa materiaalia ja mitoitus lasten leluihin sopiva, nyt uudemmissa taas järkyttävä ylimitoitus!
        Summa-summarum: Hyvä kokonaisuus! Mutta sääliksi käy niitä, jotka sen maanantaikappaleen ovat saaneet, kun varsinkin Fiat-Peugeot huoltoa ei pääse kehumaan...

        Suomessa pääsee kehumaan? Harvaa. Kun todellinen ammattitaito korjaamolla loppuu eikä enää osata mm. nykyisissä autoissa olevia sähköisiä vikoja korjata niin ilmoitetaan: se on ominaisuus. Ja tyhmä kuluttaja tyytyy tähän tuomioon: se on ominaisuus eikä kysele enempää. Liittyy kuoroon ja alkaa haukkua autoaan niistä ominaisuuksista. Pääsipä korjaamo taas helpolla ja maine säilyi. Hälytyskellon pitäisi soida aina kun kuulee ns. asiantuntijan huollossa sanovan: se on ominaisuus.


      • helppo selitys
        ominaisuuksia riit.. kirjoitti:

        Suomessa pääsee kehumaan? Harvaa. Kun todellinen ammattitaito korjaamolla loppuu eikä enää osata mm. nykyisissä autoissa olevia sähköisiä vikoja korjata niin ilmoitetaan: se on ominaisuus. Ja tyhmä kuluttaja tyytyy tähän tuomioon: se on ominaisuus eikä kysele enempää. Liittyy kuoroon ja alkaa haukkua autoaan niistä ominaisuuksista. Pääsipä korjaamo taas helpolla ja maine säilyi. Hälytyskellon pitäisi soida aina kun kuulee ns. asiantuntijan huollossa sanovan: se on ominaisuus.

        toteaa viasta "se on ominaisuus", se tarkoittaa: en osaa korjata tuota vikaa, ammattitaitoni ei riitä.


    • RAPELAINEN

      2007 DUCATO JA LYHYET VALOT PALAA 2 SEKUNTIA.PITKAT TOIMII .SULAKERASIASTA KUULUU PIENI NS SUMMERIN TAPAINEN ÄÄNI.RELEET KIINTEITÄ ILMEISESTI HUOLTOON.

    • Homesieni

      mistä sais Fiat Ducaton?? Vuosimallin pitää olla 03-05. Mittarissa ei yli 250.000 Km. Ja olis maxi jossa olisi 4-9 istuma paikkaa. Kertokaa jos olisi itellänne tai jossain muualla.

      • sagittarius11111111

        Moi
        Mulla olis 7 paikkainen fiat ducato 2.3 jtd just katsastettu 207 tuhatta ajettu.
        Vieläkö tarvitset?
        Soita 040 85 94 073


    • Oudoksuva

      Kuka osaa kertoa, missä vika. Fiat Ducato vm 2004 2,3 JTD asuntoauto. Lähivalot, parkkivalot ja ääriviivavalot katosivat. Pitkät valot toimivat. Sulakkeet kunnossa.

    • 16V8

      Hiacet on talvisodanaikana kehiteltyjä ylihinnoiteltuja ruostepesiä että rinta(vitun)jouppi voi höynäyttää ja höylätä vähä-älyysiltä rahat! ja tänne kirjoottaa suurimmaksi osaksi ne jokka ny on sattunu saamaan sen maanantai kappaleen ja sen takia "koko merkki on täys paska enkä osta enää ikinä" ja loput satatuhatta onnellista ajelee ducatoillaan boxereillaan ja jumpereillaa ympäri suomea onnellisina ja tavarat liikkuu. ps VR on perseestä!

    • viiatti henkilö

      minkä värinen johto virtalukolla on napa 15 josta voi vetää pumpun solenoidille virran????

    • voihan rele

      osaisiko joku kertoa mistä löytyy ducato 2500 tdi vm97:sta hehkun rele?uusi rele on hankittuna mutta ei vaan ole löytynyt kojetaulun alta vastaavan näköistä mötikkää ja boch car servicestä kun ostin niin sanoivat osan olevan tämä ja vielä helv. kallis

    • fiiatinomistaja

      joo miula samanlainen täähän on se suoraruiskutus malli eli 1hehkutulppa polttoaine lisäys samassa miulle sanoi joku asian tuntia etvika olis lämpötila anturissa .kyselin deltaauton huollosta etmistälöytyymoinen anturi ja mitämaksaa olis pitäny viiä 100km piähän huoltoon jäi viemättä .oon käynnistäny muutaman kerran suoraan akulta johdolla onnistuu kaverin kanssa vaivatta toinen tarttaa ja toinen hehkuttaa,auto vain kesäkäytösså ei tarvii hehkua samoin jos liekassa.luin noista sammumisvioista voi olla myös moottoriöljyn pintavahti tai paineanturi ei kaikki fiiatinkaan viat suoria sähkövikoja vaikka sähköviatkin yleisiä minuu kiinnostas tuo lämpötilaanturin sijainti tartin releestä en tiiä,k,iitos avusta jo etukäteen

    • Kiisseli123

      Fiat ducato 2.0 jtd vm -03 , otetaan dieseljärjestelmän ilmauksesta neuvoja vastaan, kiitos!

      • jannu3212

        ilmaa ite starttaa vaa


    • helppoa

      mene kuskin paikalle paina kytkinpoljin alas ja käynnistä auto siinä se

    • Fiat dugato -95 2.5 litranen moottori. Käsijarruvalo jää palamaan välillä päälle ja, kun lähtee liikkeelle se rupeaa vilkkumaan, ikään kuin olisi huono kontakti. Valo sammuu kun painaa jarrupolkimesta tai kytkintä

      • tyyppijuttu

        Sähkövikahan se siinä :)


    • töyssymies

      Ducato 2.8 JTD vm.-01. Osaisiko joku neuvoa, kun ajettaessa syttyy suihkun merkkivalo ja polttoaineen saanti katkeaa (ainakin osittain) vähäksi aikaa, valo sammuu sitten ja meno jatkuu taas normaalisti, kunnes taas tulee seuraava töyssy? Kaasua painamalla valo sammuu ja polttoainen saanti jatkuu normaalisti???

      • Ducato 2.8 JTD

        Löytyikö vika? Täällä sama ongelma ja tietoa kaivataan että mikä mahdollisesti vialla? T: Jouko E 0400675094


    • naistenmies

      missä vika dugato 06 kojelaudassa palaa abs ja käsijarruvalo kulkee hyvin

    • muurari

      joko abs yksikkö rikki tai jonkun renkaan abs tunnistin rikki . mulla oli toisen eturenkaan tunnistimen johto melkein poikki,

    • selväse

      sama vika kuin töyssymiehellä. Löytyikö ratkaisua?

    • jannu212

      sähkö vika jos on suuttimissa tai pumpussa palaa kans mut toimii puolilla kierroksilla et sil ei hurjastella

    • spagettiloota

      Kyl se on niin. Et jos haluut murehtia auton kanssa, niin osta diesel. Tossa on yksi 2000 mallinen duca. Ei lähe käyntiin koskaan kun on pakkasta yli -18. Pyörittää. Mutta ei lähde.

      Onneksi on tallisa bens. Ford joka on palvellut kohta 8 vuotta kelissä kuin kelissä ilman mitään ongelmaa.
      Kaikki mikä tulee italiasta on kyllä ihan paskaa. Oli kyse astianpesukoneista, autoista, kengistä yms.

      Hajoo käsiin.

    • ducato 2.0 tdi

      mulla on monta kertaa palanu kerran oli maa johto koneen ja rungon välillä huono koita käynnistinkaapelilla tehostaa jos vaik olis siinä toisen kerran suutin vuosi liikaa toimii kyl puolilla kierroksilla ja valon saa sammuu ku repii kaikki suuttimien johot irti ja laittaa takas jos ei vika oo päällä koko aikaa käytetty suutin 120e ducato jumper ja boxer samat osat 2.0 tdi tai hdi purkureilla eri hintoja noissa merkeissä ei ilmeisesti o hokannu että on boshin suuttimet ja pumput ihan samalla numerolla ;)

    • ducato 2.8 jtd -02

      Ducato 2.8JTD common rail -02.
      Startti pyörii, mutta ei lähde kylmänä käyntiin. Ei tarvitse edes kovia pakkasia. Ei starttaa edes oltuaan -1 asteen pakkasessa yhden yön yli.

      Lämpimänä toimii normaalisti. Starttispraylla saa suoraan kylmänä käyntiin.
      Webastoa 30min tai lohkolämmitintä pari h kun käyttää niin starttaa.
      Imuilman esilämmitin vaihdettu ja ei vaikutusta.

      Koitettu antaa lisämaadotus imuilman esilämmittelle suoraan akulta.
      Mistä voisi etsiä vikaa?

      • Zitroen

        Itsellä Jumperissa vastaava ongelma oli, kun yksi suutin vuoti dieseliä sylinteriin auton seisoessa pidemmän aikaa. Webastolla lämmittämällä ylimääräinen haihtui pois ja auto lähti käyntiin.


      • italli

        Joko vika korjattu Itselläni sama vika. mitä korjaus maksoi?


    • ducato 2.8 jtd -02

      Zitroen: Millä paikallistit vuotavan suuttimen ja mitä toimenpiteitä korjaus vaati?
      Vuotiko kyseinen suutin niin pahasti, että pystyit toteamaan dieselvuotoa myös ulkoisesti?

      Ja oireiliko vain kylmällä? Itsellä seisomiseen riittää yksi päivä/yö,ettei lähde käymään ilman webastoa pienelläkään pakkasella.

    • ducato 2.8 jtd -02

      Suuttimen paluupuolen mittaus selvensi, että 2 suutinta vuotaa paluupuolelta ja ei siksi lähde käymään.

    • topili1

      Missä ducaton 2002 vilkkurele sijaitsee ja hinta

      • Ducce 97

        Moikka joko löysit? 97 Ducatossa on hansikaslokeron sulakkeiden alla. Sinne pääsee jalkatilan kautta.


      • ducatonisti2003
        Ducce 97 kirjoitti:

        Moikka joko löysit? 97 Ducatossa on hansikaslokeron sulakkeiden alla. Sinne pääsee jalkatilan kautta.

        Ducato vm 2003 jtd 2.0 ei ota kierroksia. Mustaa savua lykkää vaan jos painaa kaasua ja nopeutta ei saa yli 30kmh. Vinkkejä mistä lähtis vikaa etsimään?


      • Koippa
        ducatonisti2003 kirjoitti:

        Ducato vm 2003 jtd 2.0 ei ota kierroksia. Mustaa savua lykkää vaan jos painaa kaasua ja nopeutta ei saa yli 30kmh. Vinkkejä mistä lähtis vikaa etsimään?

        Moi. Siel on sellanen joku helkkarin läppä kai imupuolella joka sohlaa. Sellanen muovinen kökkäre taisi olla. Isäpappalla on vastaavanlainen mööpeli ja siihen tuli just toi vika.


    • pakkasella

      Moottori valo syttyy ja flekti lähtee pyörii eikä sammu vaikka sammuttaa koneen ja virrat flekti pyörii n.5-10 min sen jälkeen uudelleen käyntiin niin toimii normaalisti.
      Mikä vikana?

      • anonym1

        Onko sulla lohkolämppäri? Mulla ducato 11 -02 sama vika.Mulle kerrottin että lohkolämppärin vastus ja moottorin lämpöantura ovat lähellä soisiaan.Autosta kun irroitat lohkon pistoke, käynnistät koneen pakkasella ja jätät tyhjäkäynnillä käymään niin lämpöantura ilmoittaa että kone liian kuuma ja flektit lähtivät käymään. Minä olen sitten lähenyt heti ajamaan jolloi vesi on lähtenyt kiertämään.


    • Pyöräpirtti.

      Fiat 130 multijet. -09. Läpäisi katsastuksen hyvin, mutta: Sieltä lähtiessäni totesin ohjauksen nykivän, oikealle käännyttäessä viellä pahemmin. Joku siellä katsastuksen rynkytyksessä nyrjähti, mutta mikä? Lieneekö vaarallinenki vika. Tosin nykiminen väheni ajettaessa ja 100n kmn jälkeen ei enää havaittavissa.

      • FGPakuasentaja

        Johtunee varmaan siitä kun ohjausta käännetään pukilla ilman että auto on käynnissä. Tehostin nesteet hammastangossa aiheuttaa ns kuplamaisuuden ja poistuu kun autolla ajetaan jonkin aikaa . Voi tietysti olla hammastanko/pumppu vikakin joka on harvempi .


    • markus-setä

      Moi.Käyköhän multijet 120 vm 07:ään tämä uudemman version facelift-maski????
      Ja onko havaintoa saman vekottimen ominaisuuksista/vioista,kun peruuttaessa kuuluu jonkinmoista ´ratastirinää´,minkä olen kyllä kuullut myös työkaverini pienemmässä versiossa??onko vika vai ominaisuus??200000 on mittarissa,mutta minulle uusi kokemus(n.2000km) 2,8jtd.n jälkeen....ja lisää tietoa tahtoo hän..`huolto-oppaassa` loppuu pallerot 210 jälkeen ja korjausopasta moiseen vekottimeen ei näköjään vielä saa,niin mikähän on moisen vehkeen remmin vaihtoväli.Edellinen vaihdettu sadantuhannen kohdalla.Palikat on hattuhyllyllä ja huollon saa ensiviikolla.Menenkö nyt vai myöhemmin??2.8 jtd.t paukkuu juuri hihnan takia,mutta niissähän on eri firman myllyt..Kokemuspohjainen tieto kyseisen vehkeen tempuista olisi mukavaa,kun heittelen sillä aika pitkiäkin työkeikkoja.-Make

    • Jumoer

      Moi,
      Minulla on 2006 2.8HDI koneella oleva jumpperi. Auto on nyt kahteen otteeseen tehnyt sellaisen vian, että suoraan ajosta syttyi moottorin häiriövalo ja kone sammui. Ensimmäisellä kerralla vika häipyi "itsestään" (loppukesästä), mutta nyt tänään en ole saanut ongelmaa poistumaan.

      Moottori käy hyvin tyhjäkäyntiä, mutta kun nostaa kierrokset 1800-2300 niin syttyy häitiövalo ja kone sammuu välittömästi. Sammumisen jälkeen kone starttaa mutta ei käynnisty. Käynnistyy vasta pienen odottelun (20sek) jälkeen, jolloin säähköinen polttoainepumppu lähtee pyörimään. Käynnistyy heti heittämällä tyhjäkäynnille ja moottorin vikavalokin sammuu. Mutta taas kun painaa kaasua, niin kone sammuu.

      Vika tuli tänään kun ajoin maantiellä "nimismiehen kiharaan" jolloin homma viittaisi johonkin johtoliitokseen. Olen purkanut ja testannut konetilan releet ja sulakkeet ja kaikki oli kunnossa. (releet mitattu kuormittamalla).

      Moottori ei savuta, viimeviikolla katsastuksessa savut oli 0.37, ja kaikki vedot tallella ja toimii normaalisti ehdottoman hyvin.

      PA-suodatin vaihdettu ja tankki näyttä talvilaatua... Ei ulkoisia polttoaineen vuotoja, eikä suuttimilta tule ylivuotopolttoainetta kuin muutama noppa.

      Autolla pystyy myös ajamaan tyhjäkäynnillä, mutta myös tyhjäkäynnillä ajaessa vetoa ei kestä, muuten tulee häiriövalo ja kone sammuu.
      Onkos kellään käynyt vastaavaa?

    • Pumppu

      Hola, 2007 multijet 120 korkeapainepumppu vuotaa. Tietoa missä järkihintaan saa PKS-alueella vaihtopumpun töineen?

    • Duksu

      Monella näyttää olevan vikana tuo jtd 02-06 malleis ettei ota kierroksia ku sen 2500 ja pukkaa savua ja välil pelittää ja välil ei. Turbolle menevä paksu ilmaletku pois ja siel on läppä jota liikuttaa muoviakselipyöreällä päällä ja se lähteny paikoiltaan ja ei aukaise läppää kunnolla vaan meinaa tukehtua. Tämä on nätti korjata itse eikä vaadi uusia osia. Tätä ei monet korjaamot huomaa vaan myydään kaikkia antureita/putkenpätkiä.

      • duukkato

        Jakotukin painetunnistin (y)


    • melakoski

      ducatto 2003v 2.8 suutin vuotaa voiko ajaa,nyt viellä kulkee hyvin

    • Duukkato

      Mulla 2,0jtd -03. Ei starttaa kylmänä vaikka kuinka sahaisi, mutta jostain syystä lähtee käymään jos webastoa käyttää 4-5 minuuttia. Uudet hehkut, ja hehkutus toimii. Välillä vuotaa naftaa, mutta en tiedä mistä. Kun laittaa virran päälle kuulee selvästi että löpöä tulee pumpulle, eli pumppu tyhjenee yön yli, ainakin osittain. Ei savuta lainkaan kun vihdoin lähtee käymään. Kertokaa viisaammat missä vika.

      • ukraii

        Fiat ducato 2.3l,2003 Ajoin isoon monttuun ja sammui ajonesto palaa ja ei käynnisty ?polttoainepummppu ei surraa ? APUA, auto jäi ukrainaan .


    • ukraii

      saa ilmaa

    • Hermotmenee

      2.8jtd vm.2004
      Moottorin vikavalo palaa. Auto sammuu ajosta. Ei väliä onko tasakaasu tai höllättäessä kaasua.
      Raili putkeen tuleva anturi vaihdettu, antoi tähän vikakoodin. Tämän jälkeen toimi hetken ja vika palasi. Anturin liittimen irroittamalla auto ei sammu.
      Missä voi olla vika?
      Suuttimien liittimetki kiritty

    • Vieläkö tilanne on päällä.

      • Anonyymi

        Ei ole enää!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8630
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2459
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      27
      2281
    4. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      38
      2092
    5. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1768
    6. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1747
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

      Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      22
      1470
    8. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1167
    9. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      6
      1043
    10. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      1015
    Aihe