Onko kellään oikeata tietoa/kokemusta siitä että paljonko V70 (vm. 2001- eli Volvon omalla koneella) diesel kuluttaa dieseliä satasella ? Olen nimittäin kuullut aika uskomattomia (pieniä) lukemia. Muistan muuten jostain lukeneeni, että vanha moottorimalli (VW-sukuinen ?) olisi kuluttanut vähemmän kuin tämä Volvon oma moottori.
V70 dieselin kulutus
12
4052
Vastaukset
- on käytössä
D5 koneella S60 ja olen ajatellut vaihtaa 70seen. Oma D5 vie satasella matka ajossa jotain 4-5 litraa jalan asennosta riippuen. toi 160 heppanen volvon oma diesel on todella taloudellinen ja tehokas verrattuna menneeseen 2.5 volkkarin koneeseen.
- pitää muistaa
Että se ed. mallin 2.5 oli huomattavasti kestävämpi kone.
- Vai 4-5 litraa??
HAISTA VITTU!
- dieselv70
Itselläni V70 2.4D automaatilla -03 ja syö maantieajossa 5.5 l/100km, kun ajelee 90-110 km/h talviaikana.
Koko vuoden keskikulutus on pyörinyt tankattujen litrojen mukaan 6.5 litran molemmin puolella 100 km:llä.Tuo 6.5 l/100 km kuulostaa oikealta; eräs kaverini väitti, että hän ajaa manuaalilla matka-ajoa 4.1 l/100 km; tosin tämä luku on ajotietokoneen antama luku; omien kokoemusten mukaan nuo ajotietokonnet antavat "hivenen" optimistisia lukemia. Eli taitaa kaverini väite olla näitä juttuja, joita olen kuullut ennenkin, mutta koskaan niitä ei ole todennettu millään.
- jfk3000
JeiKei kirjoitti:
Tuo 6.5 l/100 km kuulostaa oikealta; eräs kaverini väitti, että hän ajaa manuaalilla matka-ajoa 4.1 l/100 km; tosin tämä luku on ajotietokoneen antama luku; omien kokoemusten mukaan nuo ajotietokonnet antavat "hivenen" optimistisia lukemia. Eli taitaa kaverini väite olla näitä juttuja, joita olen kuullut ennenkin, mutta koskaan niitä ei ole todennettu millään.
joo ajotietokone vetää hiukka alaspäin. itse ostin auton (-02 2,4 manuaali) elokuussa ja edellinen omistaja oli ajanut pääasiassa matkaajoa niin tietokone näytti kulutusta 4,9. jos tuijottelee keskikulutusta mittarista näyttää se varsinkin kesäajossa varsin optimistisia lukuja mutta muutaman tankillisen ajettuani ja tankkausten perusteella laskettuna on kulutus kesäkelissä ollut suunnilleen 5,5 ja talvella 6,5
- taksissa
JeiKei kirjoitti:
Tuo 6.5 l/100 km kuulostaa oikealta; eräs kaverini väitti, että hän ajaa manuaalilla matka-ajoa 4.1 l/100 km; tosin tämä luku on ajotietokoneen antama luku; omien kokoemusten mukaan nuo ajotietokonnet antavat "hivenen" optimistisia lukemia. Eli taitaa kaverini väite olla näitä juttuja, joita olen kuullut ennenkin, mutta koskaan niitä ei ole todennettu millään.
kuluttaa automaattina 163 hv keskikulutus 7,8 l . Maantieajossa kulutus 6,ja jotain .Volvon oma kone on kestävämpi kuin se vanha joka oli Audin valmistama 140 hv .Volvon pienin n.136 hv kone kuluttaa vähiten . Minulla oli yksi sellainen manuaalivaihteinen sen kulutus oli maantie 5,2 ja kaupunki 6,5 l .Mitä isompi kone sen suurempi kulutus .S 60 ja muut sedan malliset kuluttaa vähemmän kuin V 70 .Se johtuu korin mallista kun on suora perä niin ilman vastus on suurempi.kulutus ero on noin 1litra .minulla on ollut V 70 volvoja 12 kpl ja hyvin ovat toimineet kilometrejä tullut yhteensä lähes 4 miljoonaa.Yhtäkään työpäivää ei ole jäänyt ajamatta auton takia .Kolarikorjaukset on eri asia.
- automaatti kalle
reikä tankissa ? kun vie kaupunkiajossa 10 litraa/100 km ,jalka normaaliasennossa kaasupolkimella
- LA 64
Eka tankillinen menossa -04 D5 automaatilla. Maantieajossa (ei moottoritie) neljän hengen kuormalla 5,1 l/100 km. Nyt 850 km:n (maantie 350km, kaupunkia loput) jälkeen keskikulutus 6,8.
On tullut tietenkin kokeiltua alitehoisen bensamoottorisen auton jälkeen ohitus- ym. kiihtyvyyttä ehkä vähän normaaliajoa enemmän :) - Nobbi
takana 45000 km ja keskikulutus 6,1. Auto on 2002 V70 manuaali, ja ajotyyli on "reppuri"- eli kiirettä pitää aina. mittarin virheet huomioonottaen vauhtia n. 10% tekee talvinopeudeksi 88-90 km/t, eikä kulutus juurikaan nouse vaikka vauhtia lisää kesäkelillä.
Vetoautona aivan suvereeni, kuormaa on ollut purjevene = 1790 kg, ja kulutus 9,4 l/100 km
Suosittelen kaikille isoa autoa tarvitseville! - AisinWarner
Kaikkien yli 400 000 km ajojen keskikulutus on 6,6 litraa/100km automaattivaihteisella 1998-mallin tdi-volkkarimyllyllä. Em. kulutukseen sisältyy talvinen Ardicin polttelu ja kesäinen ilmastoinnin käyttö.
Ajotietokoneen kulutusnäytöstä kertoilun voisitte lopettaa, sillä ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa. - masi
Vm. 2007 Classic. Menee maantiellä n. 5,3 - 5,5 l/100km "normaaleilla" nopeuksilla. Keskikulutus sekalaisessa ajossa n. 6,3 l/100km. Omaan tietokoneeseen ainakaan talvella ei paljoa kannata luottaa - jää nimittäin PA -lämmittimen haukkaama nafta pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu292488- 1322385
Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti141881Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett151693Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731287- 171252
- 1061244
- 93967
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks135884Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon20873