Olen 38-v nainen.Ja minulla todettiin 2 prolapsia eli välilevyn pullistumaa selässä.Olen ollut niin kipeä että aamuisin ei meinaa päästä sängystä ylös.Ja yöt menee kieriskellessä sängyssä kun ei saa nukutuksi kun on niin kipee.Onko tosiaan syötävä niin vahvoja lääkkeitä vaan et kipu hellittää vai olisiko sinulla jotai neuvoa?Ostin juuri 500 e magneettipatjankin jos siitä olisi apua kipuuni joka on jatkuvaa.Olisi niin ihanaa kun saisi nukutuksi ilman kipuja edes yhden yön ja olla päivän ilman kipuja.Antaakaa ohjeita jos olette kokeneet saman ja saaneet jostain siihen helpotusta.Kävin myös Fysikaalisessa ja Akupunktiossa ne ei tehonnut.
Selkä välilevyn pullistuma apua kipuun neuvokaa
14
1967
Vastaukset
- misu
mitä fysikaalisia hoitoja olet saanut?
- Leppäkerttu
Hierontaa,Akupunktiota,sähköimpulssihoitoa.Jumppa liikkeitä joita en pysty tekemään kun olen niin kipeä!
- ex.koukkuselkä
Välilevynpullistuma on kivulias ja hoito on oltava myös asiallista ja osaavaa. Käyppä tutustumassa sivulle www.kansanlaakintaseura.fi ja etsi itseäsi lähin koulutettu jäsenkorjaaja. Huom.koulutettu, koska markkinoilla liikkuu myös yhden viikonloppukurssin käyneitä, joita varo! Et kertonut, onko pullistumat milloin syntyneet...se vaikuttaa myös hoitomenetelmään, mutta ko.koulutetut hoitajat kyllä osaavat arvioida.Jatkuva särkylääkkeitten syöminen aiheuttaa elimistöllesi taas toisenlaisia ongelmia, joten yritä löytää pian muuta helpotusta. Älä menetä toivoasi...Iloisia kevätpäiviä!!
- Leppäkerru
Kiitos kaikki neuvot ovat tarpeen jos selviäisin ilman kipu lääkkeitä se olisi ihanaa.Olen kuitenkin suht nuori ja haluaisin vielä Ratsastakkin ja tehdä kakkia kivaa jota en nyt pysty kivuista johtuen.
- anniina
Oletko jo kauan ollut kipeänä? Yleensä pullistuma surkastuu ja vetäytyy takaisin omaan paikkaansa, jos näin ei jostain syystä käy tai kipulääkkeet eivät auta taitaa leikkaus olla ainoa vaihtoehto,joka tehdään mikrokirurgisesti.
Onko sinut kuvattu magneetilla, vai onko tehty vain CT?Missä välissä pullistumat sijaitsee?- Leppäkerttu
Pullistuma L4-L5 ja vikaa myös S1.Olen käynyt Magneetti kuvassa.Ja kipeä olen ollut n. marraskuulta.Välillä on parempia aikoja..mutta välillä tekis mieli huutaa kun sattuu.Ja liikkeelle lähtö aamuisin vaikeaa ja istuminen ja seisominen paikallaan.
- Sama vaiva
Älä mene mihinkään hiorontoihin jne. Ne pahentavat vain kipua ja pahimmassa tapauksessa halvaannyttavat sinut. Nykyinen hoitosuositus olisi mahdollisimman nopeasti liikkeelle, mutta minulla se ei onnistunut. Kipua kesti (toisen puolen pullistuma 3 alhaalta) n. 4 vk. jonka jälkeen varovasti liikkeelle. Vielä nytkin n. 11 kk. pahimman jälkeen ajoittain tuntemuksia. Leikkaus taitaa olla ainoa lopullinen konsti, mutta vältä sitä viimeiseen asti ja makaa nyt aluksi 2vk. ja mieti lisää sen jälkeen. Hermot meinaa mennä, mutta mikään muu kuin lepo ei auta. Jos nykyiset kipulääkkeet eivät vie kipua niin vaihda niitä. Minulla kipu hävisi lääkkeillä n. 4 tunniksi.
- Leppäkerttu
Minulla on kipuun Triptyl,Burana 800mg ja Panacod.Mutta niinkun Triptyl tekke olon aivan väsyneeksi ja jotenkin nuiveeksi.En haluaisi pilata itseäni liialla lääkkeiden syönnillä...Eli kaikki neuvot otetaan saman vaivan kokeneilta vastaan!
- Anniina
Leppäkerttu kirjoitti:
Minulla on kipuun Triptyl,Burana 800mg ja Panacod.Mutta niinkun Triptyl tekke olon aivan väsyneeksi ja jotenkin nuiveeksi.En haluaisi pilata itseäni liialla lääkkeiden syönnillä...Eli kaikki neuvot otetaan saman vaivan kokeneilta vastaan!
Triptyl aiheuttaa etenkin käytön alkuvaiheessa kuvaamiasi oireita,annostusta voidaan tarkentaa
hoidon jatkuessa.
Se on tehokas kipulääke säännöllisesti käytettynä.
Panacod taas on väsyttävä lääke, johon voi kehittyä riippuvuus pitkään käytettynä.
Tämä kipuläkeyhdistelmä on tavallinen käytetty pitkään kestävässä kivussa,
mutta jos oireet eivät ole helpottuneet tuolta marraskuulta ollenkaan niin kehoittasin käymään
uudelleen lääkärissä. (fysiatrilla) - Leppäkerttu
Anniina kirjoitti:
Triptyl aiheuttaa etenkin käytön alkuvaiheessa kuvaamiasi oireita,annostusta voidaan tarkentaa
hoidon jatkuessa.
Se on tehokas kipulääke säännöllisesti käytettynä.
Panacod taas on väsyttävä lääke, johon voi kehittyä riippuvuus pitkään käytettynä.
Tämä kipuläkeyhdistelmä on tavallinen käytetty pitkään kestävässä kivussa,
mutta jos oireet eivät ole helpottuneet tuolta marraskuulta ollenkaan niin kehoittasin käymään
uudelleen lääkärissä. (fysiatrilla)Oireet ovat joka päiväisiä.Ja yöt ovat pahimpia ja aamut.Töissä käyn kun ei viitsi aina poiskaan olla mutta välillä tekis mieli huutaa kun kipu on kova.Se kipu säteilee oikeaan lonkkaan,kankkuun ja vasempaan jalkaan ja jalka pohjaan.Välillä pelottaa jos se onkin jotain vakavaa mutta nytkin kun istun vähän aikaa tässä koneella on tästä kävelemään lähtö vaikeaa kunhan vertyy taas ja liikun.Ei viitsisi aina mennä lääkäriin kun ne ei tunnu ottavan jotenkin tosissaan...
- operoitu
Leppäkerttu kirjoitti:
Oireet ovat joka päiväisiä.Ja yöt ovat pahimpia ja aamut.Töissä käyn kun ei viitsi aina poiskaan olla mutta välillä tekis mieli huutaa kun kipu on kova.Se kipu säteilee oikeaan lonkkaan,kankkuun ja vasempaan jalkaan ja jalka pohjaan.Välillä pelottaa jos se onkin jotain vakavaa mutta nytkin kun istun vähän aikaa tässä koneella on tästä kävelemään lähtö vaikeaa kunhan vertyy taas ja liikun.Ei viitsisi aina mennä lääkäriin kun ne ei tunnu ottavan jotenkin tosissaan...
Minulta on leikattu selkä 2 kertaa välilevyn pullistuman vuoksi, samassa paikassa oli pullistumat kuten sinullakin on.
Kipu oli niin ankara ettei päässyt kävelemään ollenkaan, eikä mitkään särkylääkkeet auttanut.
Kipupumppu laitettiin selkäydinkanavaan toisella leikkauskerralla, ja se vei kivut tyystin pois ennen leikkausta.
Varmaan sinun tapauksessa ei ole halvaantumisen vaaraa, ja siedät kipusi joten kuten(en vähättele
kipujasi ollenkaan)mutta pystyt käymään töissä.
Sinne leikkauspöydälle jäi minun kivut ja sen mokomin ei ole kipuja ollut.Tsemppiä sinulle! - Leppäkerttu
operoitu kirjoitti:
Minulta on leikattu selkä 2 kertaa välilevyn pullistuman vuoksi, samassa paikassa oli pullistumat kuten sinullakin on.
Kipu oli niin ankara ettei päässyt kävelemään ollenkaan, eikä mitkään särkylääkkeet auttanut.
Kipupumppu laitettiin selkäydinkanavaan toisella leikkauskerralla, ja se vei kivut tyystin pois ennen leikkausta.
Varmaan sinun tapauksessa ei ole halvaantumisen vaaraa, ja siedät kipusi joten kuten(en vähättele
kipujasi ollenkaan)mutta pystyt käymään töissä.
Sinne leikkauspöydälle jäi minun kivut ja sen mokomin ei ole kipuja ollut.Tsemppiä sinulle!Voisinko itse tehdää mitään että paranisin?Olisi niin kiva kun olisi edes päivä ilman kipuja.Ja täytyy sanoa että ne lääkkeet jota syön ei ne auta ja siksi en niitä kauheasti syö.Hermosärky on sellaista että ei taida auttaa kun että on kanttu vei että ottaa niin vahvoja lääkkeitä.Niinkun sanoin yöt ja aamut pahimpia minulle.Ja minun selkäni alkaa jotenkin vertymään päivän mittaan kun liikun.Mutta istuminen ja paikkalla seisominen kivuliasta.Vai onkohan minun loppu elämä vaan oltava kipujeni kanssa.Joskus on niin väsynyt kun ei saa nukuttua yöisin ja töissäkin pitäsi välillä käydä.Olen muuten vuoden osa-aikaisella töistä eli niinkun puolet vähemmän töissä juuri selkäni takia..jospa sekin auttaisi.
- Sanna
Minulle tuli ikävä olo. Itsellänikin on selkäkipuja jotka haittaavat työtä ja opiskelua. Muut ihmiset eivät ymmärrä. Tuntuu pahalle kun luullaan laiskaksi jos pitää levähtää välillä. Itkinkin eilen.
olen 23.
Sanna - Joku
Vaimollani oli alaselässä myös välilevyn pullistuma. Hän kesti sitä puoli vuotta töitä tehden, koska lääkärit eivät suostuneet laittamaan häntä tutkimuksiin. Lopulta hän sitten pääsi kuvaukseen jossa havaittiin massiivinen prolapsia. Sen seurauksena olisi voinut lähteä tunto jaloista...
Leikkauksella kivut lähtivät samantien. Monet ihmiset kärsivät turhaan kivuista kun pelkäävät leikkausta, mutta itse suosittelen lämpimästi jos kivut eivät lopu vaikka 4 kuukauden sisällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3521397- 741375
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3061137Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀461067Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆231884Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht30879vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163868Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40825Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20807Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42794