Mahdotonta.
Puhutaan että yhden opiskelijan kustannukset yhteiskunnalle on sadoissa tuhansissa markoissa.
- Ei se voi olla noin.
Se on mahdotonta.
Ei systeemi voi kertakaikkiaan olla tuollainen. Mutta niin ne väittävät että se on.
Ei nyt hemskutti sentään systeemi voi olla tuollainen. Miten hemmetissä informaatiosta on saatettu tehdä noin kallista. Vaikka tiedon pitäisi olla ilmaista. Niin. Niin.
On lähestyttävä täysin toiselta kantilta tuota kysymystä "paljonko opiskelu maksaa".
Ei himskatti. Onneksi meillä on tämä sovinismipalsta olemassa.
Systeemi, mitä sovinismissa ajetaan, on paljon yksinkertaisempi.
Minä, työmiehenä. Kun tulee uusi työntekijä, niin työmies neuvoo. Tieto jaetaan ilmaiseksi. Turhan päiväinen kiusaaminen lopetetaan.
- Kyllä minä sanon että nykysysteemi on surkeista surkein. Tänä päivänä moni mies opiskelee 30 kymppiseksi ...
... Menee monta vuotta hukkaan. Täysin joutavaa.
Minä sanon! Tuo on miehen kiusaamista! Tuo on vakavaa! TÖrkeää!
Mies on eksynyt tänä päivänä. Reiluus tänä päivänä on hyvin harvinaista.
Tänään kaveria ei täällä auteta. Vaikka pitäisi.
Joutavaa touhua. Niin ne sanovat että satojatuhansia maksaa yhden aikuisopiskelijan koulutus. Täysin hölmöä. Joutavaa.
Sama tietomäärä löytyy itsenäisesti. Saman tietomäärän ihminen löytää itsenäisesti. Nykysysteemi on täysin mätä. "SADOISSATUHANSISSA! - MITÄH!?"
Joutava paperisuikale, todistukseksi kutsuttu. Minä sanon että se on turhuutta.
Mitä ne sanovat? Koulutus maksaa. Opetusvälineet maksaa. Opettajat maksaa. Koulurakennus maksaa. Ja sanovat, että yhdelle oppilaalle maksaa se satoja tuhansia markkoja.
- En usko tuota ennen kuin näytätte paperilla nuo luvut. Että mistä hemmetistä nuo luvut repäisette!
En usko. En usko sittenkään. Minä väitän että osaan neuvoa työmiestä paljon pienemmällä summalla. Minä väitän, että minun koulutuksessa työmies oppii kaiken. Ja ilman kouluja.
Tätä minä väitän.
Väittäkääpä vastaan. Väittäkää.
Mahdotonta.
M135
1
694
Vastaukset
- kuitenkin
Kirjoittelisit tuollaisia viestejä koululaitoksesta, koulutuksen hinnasta ja sen tärkeydestä VASTA sitten kun on nuo peruskoulussa opetetut pikkuseikat, kuten yhdyssanat, hallussa.
Sitäpaitsi hallinnollisella tasolla Suomessa kouluihin ja koulutukseen varataan todella vähän rahaa: 6,1% BKT:sta. Sanotaan nyt vaikka vertailuksi, että OECD-maiden keskiarvo on 6,3% ja nämä luvut vaihtelevat suuresti maittain.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 244512
Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu333523Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka543394Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu203338Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1232920Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod282670Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1162350Antifasismi - mitä se on?
Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint122341MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142165Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S331774