Mahdotonta.

M135

Mahdotonta.

Puhutaan että yhden opiskelijan kustannukset yhteiskunnalle on sadoissa tuhansissa markoissa.


- Ei se voi olla noin.

Se on mahdotonta.




Ei systeemi voi kertakaikkiaan olla tuollainen. Mutta niin ne väittävät että se on.



Ei nyt hemskutti sentään systeemi voi olla tuollainen. Miten hemmetissä informaatiosta on saatettu tehdä noin kallista. Vaikka tiedon pitäisi olla ilmaista. Niin. Niin.



On lähestyttävä täysin toiselta kantilta tuota kysymystä "paljonko opiskelu maksaa".





Ei himskatti. Onneksi meillä on tämä sovinismipalsta olemassa.

Systeemi, mitä sovinismissa ajetaan, on paljon yksinkertaisempi.

Minä, työmiehenä. Kun tulee uusi työntekijä, niin työmies neuvoo. Tieto jaetaan ilmaiseksi. Turhan päiväinen kiusaaminen lopetetaan.


- Kyllä minä sanon että nykysysteemi on surkeista surkein. Tänä päivänä moni mies opiskelee 30 kymppiseksi ...

... Menee monta vuotta hukkaan. Täysin joutavaa.


Minä sanon! Tuo on miehen kiusaamista! Tuo on vakavaa! TÖrkeää!



Mies on eksynyt tänä päivänä. Reiluus tänä päivänä on hyvin harvinaista.

Tänään kaveria ei täällä auteta. Vaikka pitäisi.



Joutavaa touhua. Niin ne sanovat että satojatuhansia maksaa yhden aikuisopiskelijan koulutus. Täysin hölmöä. Joutavaa.

Sama tietomäärä löytyy itsenäisesti. Saman tietomäärän ihminen löytää itsenäisesti. Nykysysteemi on täysin mätä. "SADOISSATUHANSISSA! - MITÄH!?"



Joutava paperisuikale, todistukseksi kutsuttu. Minä sanon että se on turhuutta.



Mitä ne sanovat? Koulutus maksaa. Opetusvälineet maksaa. Opettajat maksaa. Koulurakennus maksaa. Ja sanovat, että yhdelle oppilaalle maksaa se satoja tuhansia markkoja.



- En usko tuota ennen kuin näytätte paperilla nuo luvut. Että mistä hemmetistä nuo luvut repäisette!

En usko. En usko sittenkään. Minä väitän että osaan neuvoa työmiestä paljon pienemmällä summalla. Minä väitän, että minun koulutuksessa työmies oppii kaiken. Ja ilman kouluja.



Tätä minä väitän.



Väittäkääpä vastaan. Väittäkää.

1

619

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuitenkin

      Kirjoittelisit tuollaisia viestejä koululaitoksesta, koulutuksen hinnasta ja sen tärkeydestä VASTA sitten kun on nuo peruskoulussa opetetut pikkuseikat, kuten yhdyssanat, hallussa.

      Sitäpaitsi hallinnollisella tasolla Suomessa kouluihin ja koulutukseen varataan todella vähän rahaa: 6,1% BKT:sta. Sanotaan nyt vaikka vertailuksi, että OECD-maiden keskiarvo on 6,3% ja nämä luvut vaihtelevat suuresti maittain.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe