triptyl-sivuoireet?

pöhnässä

Oon kohta syöny viikon triptyliä,1 tabletti 10mg iltaisin.Nyt pitäis kohta nostaa se 20mg illassa.Mulla ei oo (vielä ainakaan) ollu muita sivuoireita kun järetön väsymys,sellanen pöhnä kun ois ottanu useemmankin olusen.Huippaa ja hoiperruttaa myös jonkin verran.Eli siis paheneekohan nuo sivuoireet vielä kun annosta nostaa,vai rupeeko elimistö missä vaihees tottumaan?En nimittäin uskalla enää autoa ajaa jos yhtään oireet voimistuu,kun tuntuu et kännissä ois ja töissä kuitenki tarviisin koko ajan autolla ajella...Et jos on kokemusta niin kertoisitteko,kiitos.Niin ja onkos tuo lääke kuin vaikuttanu käyttäjien seksielämään?Ja eikö siis alkoholia saa ottaa ollenkaan?Siis ajattelin et ois nyt kiva vaikka joskus pikku hutikat ottaa,mut meenkö ihan sekasin vaikka kolmestakin oluesta?

32

16067

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on...

      Tärkeää on, että ET aja, jos et koe ajokuntoinen olevasi. Lääkkeen väsyttävä vaikutus yleensä kai menee ohi muutamassa päivässä tai yhdessä-kahdessa viikossa. Jälleen annoksen nostamisen jälkeen väsyttävä vaikutus voi pysyä esillä aikansa. Lääkkeen hoidollinen vaikutus puolestaan tulee esille viiveellä, minkä tietänetkin.

      Kun tunnet itsesi väsyneeksi, et voi tehdä ajotarkkuutta vaativaa työtä. Keskustele lääkärisi kanssa ratkaisusta.

    • ..........................

      kyllä ne sivuoireet joksikin aikaa pahenevat annosta nostaessa, mutta elimistö tosiaan kuitenkin sitten tottuu siihen.

      itse syön triptyliä 200mg illalla (se nostettiin tuolle hoitoannokselle 50mg kerrallaan muutaman päivän välein), ja alussa sivuvaikutuksina oli helvetillinen suun kuivuminen, voimakas väsymys pian lääkkeen ottamisen jälkeen, huimaus, ummetus ja virtsaamisvaikeuksia.
      en nyt muista, kuinka kauan tuota kesti, mutta ei kovin kauan kuitenkaan, eikä nykyään enää tunnu mitään sivuoireita.

      • reima...

        lopetappa sitten nuo myrkyt :(
        Masennusta ja outoa olo riitti ja ne
        loputtomat "sähköiskut" päänsisällä tuntui
        ERITTÄIN inhottavalta... Noi sähkärit
        on kyl kaikissa mielialalääkkeis mit kokeillu...
        yhh.


    • oireisiin?

      Haluaisin kysyä mihin oireisiin teillä on määrätty triptyliä.
      Itselleni on määrätty triptyliä virtsaamisoireisiin(käyn tosi tiheään vessassa koko ajan) katsoin netistä, ja löysinkin että käyttötarkoitus on useimmiten mielialaongelmat?! Tulikin vain mieleen, että onko kenellekään muulle määrätty vastaavaan vaivaan, vai ajatteleeko lääkärini että ongelma onkin vain päässäni...?

      • sen takia

        että triptyl voi aiheuttaa virtsaamisvaikeuksia. ettei sitten tarvi koko ajan vessassa juosta, jos se kerran kovasti elämää haittaa.
        voihan se toki vaikuttaa siihen virtsaamistiheyteen hermoston kautta muutenkin


      • migreenipää

        Minulla on Triptyliä 2X10mg iltaisin migreenin estolääkkeenä. On kyllä vähentänyt migreenipäiviä tämän puolen vuoden aikana jonka olen sitä käyttänyt. Suuta kuivaa kyllä aamuisin, ja välillä pissa ei meinaa lähtee tulemaan. Triptylillä nostetaan myös kipukynnystä joissain sairauksissa.


      • Anonyymi

        Ei, ei suinkaan. Ite olen triptyliä syönyt kivuliaaseen tiheävirtsaisuuteen, kolmoishermosärkyyn ja fibromyalgiaan.


    • joulu

      Mä söin 50mg illalla, eikä mitään sivuvaikutuksia! Mutta ei kyllä ollut mitään vaikutusta migreenin estoonkaan.

      • Klooridiatseboksidi

        eli Limbitrol. Syön sitä iltaisin unen saamiseen.Se on sama kuin Triptyl mutta siihen on lisätty mieto bentso.Tuossa Limbitrolissa on 12.5 mg amitriptyleeniä. Otin niitä vuoden verran 2 iltaisin.

        Nyt olen vähentänyt yhteen ja joskus unohtanut ottaa kokonaan sitä. Välillä on päässä vähän pyö´rähtänyt seisomaan noustessa mutta ei pahempaa.Olen opiskellut samaan aikaan, enkä tiedä mitkä kaikki oireet ovat koulun tuomaa stressiä ja mikä lääkkeen vierotusoireita.

        Pidän Efexoria kaikkein pahimpana lääkkeenä vierotusoireiden puoleen. Vieläkin ihmettelen miten selvisin hengissä siitä kaikesta.


        Tämä on aika kesy lääke siihen(Efexoriin) verrattuna varsinkin jos käytetään muutamaa kymmentä milligrammaa!
        Tämä ei turruta tällä annoksella tunteita niinku noi serotoniinin takaisinoton estäjät.

        Tätä käytetään pehmytkudosreuman hoitoon, virtsavaivoihin,kroonisiin kipuihin, ja unilääkkeenä ym ym..tässä tärkeimmät

        Trisyklisten lääkkeitten suosio on tuollut uuteen nousuun kun on huomattu, että uudet lääkkeet eivät sovi läheskään kaikille.
        Joskus vanhassa vara parempi!

        Olisi kiva kuulla yllä olevan kirjoittajan käyttötarkoitus tuolle isolle määrälle..mihin vaivaan syöt noin isoa annosta?


      • joulu
        Klooridiatseboksidi kirjoitti:

        eli Limbitrol. Syön sitä iltaisin unen saamiseen.Se on sama kuin Triptyl mutta siihen on lisätty mieto bentso.Tuossa Limbitrolissa on 12.5 mg amitriptyleeniä. Otin niitä vuoden verran 2 iltaisin.

        Nyt olen vähentänyt yhteen ja joskus unohtanut ottaa kokonaan sitä. Välillä on päässä vähän pyö´rähtänyt seisomaan noustessa mutta ei pahempaa.Olen opiskellut samaan aikaan, enkä tiedä mitkä kaikki oireet ovat koulun tuomaa stressiä ja mikä lääkkeen vierotusoireita.

        Pidän Efexoria kaikkein pahimpana lääkkeenä vierotusoireiden puoleen. Vieläkin ihmettelen miten selvisin hengissä siitä kaikesta.


        Tämä on aika kesy lääke siihen(Efexoriin) verrattuna varsinkin jos käytetään muutamaa kymmentä milligrammaa!
        Tämä ei turruta tällä annoksella tunteita niinku noi serotoniinin takaisinoton estäjät.

        Tätä käytetään pehmytkudosreuman hoitoon, virtsavaivoihin,kroonisiin kipuihin, ja unilääkkeenä ym ym..tässä tärkeimmät

        Trisyklisten lääkkeitten suosio on tuollut uuteen nousuun kun on huomattu, että uudet lääkkeet eivät sovi läheskään kaikille.
        Joskus vanhassa vara parempi!

        Olisi kiva kuulla yllä olevan kirjoittajan käyttötarkoitus tuolle isolle määrälle..mihin vaivaan syöt noin isoa annosta?

        Migreenin estoon. Nostettiin 10mg pikkuhiljaa 50mg, mutta ei ollut mitään apua. Lopetin sen sitten.


      • Anonyymi
        Klooridiatseboksidi kirjoitti:

        eli Limbitrol. Syön sitä iltaisin unen saamiseen.Se on sama kuin Triptyl mutta siihen on lisätty mieto bentso.Tuossa Limbitrolissa on 12.5 mg amitriptyleeniä. Otin niitä vuoden verran 2 iltaisin.

        Nyt olen vähentänyt yhteen ja joskus unohtanut ottaa kokonaan sitä. Välillä on päässä vähän pyö´rähtänyt seisomaan noustessa mutta ei pahempaa.Olen opiskellut samaan aikaan, enkä tiedä mitkä kaikki oireet ovat koulun tuomaa stressiä ja mikä lääkkeen vierotusoireita.

        Pidän Efexoria kaikkein pahimpana lääkkeenä vierotusoireiden puoleen. Vieläkin ihmettelen miten selvisin hengissä siitä kaikesta.


        Tämä on aika kesy lääke siihen(Efexoriin) verrattuna varsinkin jos käytetään muutamaa kymmentä milligrammaa!
        Tämä ei turruta tällä annoksella tunteita niinku noi serotoniinin takaisinoton estäjät.

        Tätä käytetään pehmytkudosreuman hoitoon, virtsavaivoihin,kroonisiin kipuihin, ja unilääkkeenä ym ym..tässä tärkeimmät

        Trisyklisten lääkkeitten suosio on tuollut uuteen nousuun kun on huomattu, että uudet lääkkeet eivät sovi läheskään kaikille.
        Joskus vanhassa vara parempi!

        Olisi kiva kuulla yllä olevan kirjoittajan käyttötarkoitus tuolle isolle määrälle..mihin vaivaan syöt noin isoa annosta?

        Onpa lisätty oikein lista mihin se vaikuttaa.


    • Linda^^

      Triptyliä käytetään migreenin estoon ja fibramyalgiaan

      • Anonyymi

        Minulla Triptyl oli ensin Perpriptylissä, mutta kun se lopetettiin, piti ottaa samat aineet, mutta eri purkeissa. Perpriptyl annettiin masennukseen. Se oli hyvä. Nytkin on hyvä, samat aineet, eri purkeissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla Triptyl oli ensin Perpriptylissä, mutta kun se lopetettiin, piti ottaa samat aineet, mutta eri purkeissa. Perpriptyl annettiin masennukseen. Se oli hyvä. Nytkin on hyvä, samat aineet, eri purkeissa

        Lisäys: Käytän 25 mg kolme kertaa päivässä. Ei sivuvaikutuksia. Silloin alussa, kun lääke määrättiin, koin, etten yhtä nopeasti tajunnut television tekstejä. Ehkä se vieläkin vaikuttaa esim. kielen opettelussa.


    • Anonyymi

      Minulle määrätty hermokipuun estolääkkeeksi. Olin kuim humalassa puhuin sammaltaen. Kipuun ei mitään vaikutusta. Mieliala normaali. Kaikkea ne keksii määrätä
      Sitten ihmettelee lekuri miksi ei sovi etkä syö sitä. No, kaikkea ei tarvi syödä mitä lääkäri määrää. Viinaa saa viinakaupastakin

    • Anonyymi

      Vanha ketju, mutta kommentoin silti. Itse sain Triptyliä unilääkkeeksi 10mg. Haittavaikutuksina huomaan suun kuivumisen ja ummetuksen. Aamulla myös pöhnäinen olo. En taida jatkaa käyttöä.

      • Anonyymi

        Minullakin pöhnä joka kestää koko päivän aamusta iltaan.
        Sitten kun meidän rakkaat tyhjäpää päättäjät päättävät tajuta kannabiksen edut yhteiskunnassa, indicaa sitten iltaisin ja varmasti tulee nukuttua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minullakin pöhnä joka kestää koko päivän aamusta iltaan.
        Sitten kun meidän rakkaat tyhjäpää päättäjät päättävät tajuta kannabiksen edut yhteiskunnassa, indicaa sitten iltaisin ja varmasti tulee nukuttua.

        pa. suun kuivuminen yleinen haittavaikutus, mutta eipä haittaa lainkaan, eipähän unohdu veden juonti.


    • Anonyymi

      Sydänvaivoja sain heti ja lopetin siihen paikkaan. En ala yrittää "tottua"
      lääkkeeseen, josta on pahoja haittavaikutuksia.

    • Anonyymi

      Nostin eilen tauon jälkeen 20 milliin kun ei kympistä ollut mitään vastetta. Kyllä tuolla annoksella tipahdan ( melatoniini 5mg) mutta ei se takaa syvää unta jota
      eniten haluaisin. Jälkiolot tänään olleet hönttiset, vähän kuin ketipinorista mutta rennommat.

    • Anonyymi

      Triptyl 10mg tuli minulle korvien soiminen...onko se yleistä...tuntuu pahalta kuunnella sirinää koko ajan

      • Anonyymi

        Mulle tuli siinä korviin kanssa ja lopetin triptyl lääkkeen käytön


      • Anonyymi

        Mulle määrättiin korvan sopimisen estoon😃


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle määrättiin korvan sopimisen estoon😃

        Siis soimisen


    • Anonyymi

      Tuo triptyl on otettava jo aikaisin illalla muuten
      jos ottaa 22-23 aikaan niin varma pöhnä seukki päivän !!
      Lekuri sanoi just tuosta kun ihmettelin että 5-7 tuntia ennen aiottua nukkumaanmenoa,siis viimeistään noin 18:sta aikaan,hidas on vaikutusmekanismi !
      Mutta tiedän kokemuksesta että puolen yön aikaan otettu lääke pilaa seur päivän täysin !
      Eikä esim 18:sta aikaan otettu lääke ole tuntunut vielä illan tunteina missään ,mutta kun menee ennen puoltayötä nukkuun niin saa unen eikä paha pöhnä aamulla !Kaikki niin yksilöllistä !

    • Anonyymi

      Kokeilin Triptyliä kivun hoitoon, en siis ole koskaan potenut masennusta.
      Viikon ajan otin iltaisin 10 mg, ja alkoi mennä mieliala niin alas, että ehkä kääntyi jo vähän masennuksen puolelle.
      Jätin lääkkeen pois viikon jälkeen, ja mieliala palasi hyvin nopeasti takaisin samaksi positiiviseksi ja pirteäksi kuin ennenkin.

    • Anonyymi

      Hei,lopeta trptyyli,jos suurennat annosta oot ihan pihalla normaalista elämästä,Ei alkoholia voi ottaa. Kaikkiin lääkkeisiin tulee riippuvuus joka menee keskushermostoon. Ter.Kokeillut

    • Anonyymi

      No eihän se hyvä oo ottaa alkoo ja lääkkeitä yhtä aikoo.

      Mutta kyseisestä lääkkeestä mulla ei oo mitään kokemuksia.

      Mua vaivaa lähinnä unettomuus.

      Se on kai pitkän iänkin salaisuus;;;)...
      ,no joh.

    • Anonyymi

      Seksi loppui triptyl 10 mg mieshenkilöllä

    • Anonyymi

      Minulla on 25 mg kolme kertaa päivässä. Ei huomattavia sivuvaikutuksia

    • Söin 7-8 vuotta Triptyl 10mg migreenin estoon. Vähensi kroonista migreeniä hieman, auttoi myös nukkumaan sikeämmin. Ei haittavaikutuksia mutta hyöty nukkumiseen eduksi.
      Mutta vuosien saatossa kuiva ihoni on ollut entistä kuivempi ja refluksi paheni entisestään. Palelin ja pienikin ponnistelu sai hiuspohjankin hiestä märäksi selästä puhumattakaan. Lopetin triptylin seinään kuukausi sitten. candesartanin olin lopettanut jo aiemmin kun alhainen verenpaine muutenkin (estoon sekin triptylin kaverina).
      Kuivuus helpotti, refluksi poistui ja hikoilu normalisoitui. Migreeni ohessa hormonien (55v) myötä vähentynyt, joten pärjään kohtaus-lääkkeillä.
      Outoa, että noita sivuvaikutuksia tuli noin viiveellä, niiden kanssa taistelin 3-6 vuotta ennen ahaa elämystä

      • Pakko lisätä että Triptyl tosiaan nosti kipukynnystä ja totuttelu nyt kolotuksiin ja nivelrikkosärkyyn. Aikanaan aloittaessa totesin kontrollikäynnillä lääkärille, että 10mg poisti turhan ketutuksen. Nyt en huomaa mitään mieliala vaikutusta lopetettuani - annoshan on tosi pieni. Jotenkin selkeämpi olo ja tunnen, että muistini triptylin kanssa oli tosi heikoilla kuten oppimiskykykin


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1827
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1213
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1129
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe