HERMOSÄRKYYN MUUTA APUA KUIN LÄÄKKEITÄ

apua hakeva

Onko kellään mitään muuta keinoa/kokemusta jatkuvaan hermokipuun jalassa(suralishermo poikki) kun noi lääkkeet(epilepsia,masennus ym) Nehän eivät vie kipua pois vaan tulee kaamea olo vielä hermokivun lisäksi? Suositelkaa myös lääkäreitäjotka osaisivat auttaa. Akupunktiosta itse olen saanut helpotusta, mutta noiden lääkkeiden popsiminen ei ole mun juttu kovien sivuvaikutusten takia. Puuduttaminen ei kuulemma tule kysymykseen koska hermovaurio on niin laaja-alainen. Kaikki vinkit otetaan ilolla vastaan jotta elämänlaatu kohenisi!!!
Kiitos jo etukäteen!!!

40

21116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jalkapöydän laskeutumaa

      Minulla on hermokikuja kun jalkapäydät laskeutuneet ja varpaisiin menevät hermot jää puristuksiin. Nyt on pohjalliset ja ne auttaa.

      Mutta se hermokipu on kovaa ja minä olen syönyt b-vitamiinia. Se on hermoille hyväksi ja tiedätkös että hermot myös kasvavat ja hermopäät voivat hakea toisiaaan ja myös kuntoutusta tapahtuu. Siksi B-vitamiini hyvä ja ehkä kannattaa syödä myös mangnesiumia. Aika parantaa jotain hermovikoja.

      Minulla oli myös molempiin jalkoihin menevät hermot olleet puristuksissa lannenikamien välissä. Vika löytyi hermoratatutkimuksissa ja sanottiin olevan vanha vaurio Itse en huomannut muuta vikaa kuin että nilkka nyrjähteli ja jalat meinasi mennä alta. En osannut edes ajaa polkupyörällä pariin vuoteen.

      Nyt on sekin vika kuntoutunut jonkinmoiseksi ja pyöräilen nykyisin. Noihin varvashermopinteisiin olen saanut myös kortisonipistokset pahimmillaan.

      Mutta kuten sanoin aika parantaa hermovikaakin, joten tsemppiä vaan.

    • jalkapöydän

      Niin ja joogasta olen saanut apua siihen selän hermopuristuksiin. Joogan asennot gobra ja krokotiili ovat auttaneet päästämään selän hermopinnettä auki.

    • Asikainen

      Minulla toimii oikein hyvin MSM-rikki (20-30 ml) NONI.

      • jousimies 45v.

        Kerro lisää helpottavista aineista! Mistä sait tietää ja mistä näitä luonnonlääkkeitä saa? Missä itselläsi on hermokipua?Itselläni jalkaosastolla pirulliset kalvavat säryt.


    • karin

      ...on kanssa kauhee hermosärky jaloissa, polttaa ja puristaa. B-vitamiiniä ja magnesiumia olen syönyt jo vuosia, eihän niistä kyllä mitään apua todelliseen hermosärkyyn ole! Triptyliä olen syönyt monia vuosia 10 mg iltaisin ja nyt nostin sen 20 mg iltaisin, jos ei auta niin pakko on mennä neurologille!

      • apua hakeva

        Auttaako sulla särkyyn tuo triptyl vai turruttaako vaan päätä ja tulee paha olo?????
        Mulla noi lääkkeet ei vie sitä särkyä pois vaan tulee kaamea olo...
        Oletkos vielä käynyt neurologilla kertaakaan?? Tiedätkö onko vielä mitään hoitomuotoja kuin noi lääkkeet??? Apua olen valmis hakemaan vaikka timpuktusta sillä eihän tälläistä voi olla elämä!!!
        Mulla kestänyt jo 2 vuotta tätä todella kipeää vaihetta.....


      • karin
        apua hakeva kirjoitti:

        Auttaako sulla särkyyn tuo triptyl vai turruttaako vaan päätä ja tulee paha olo?????
        Mulla noi lääkkeet ei vie sitä särkyä pois vaan tulee kaamea olo...
        Oletkos vielä käynyt neurologilla kertaakaan?? Tiedätkö onko vielä mitään hoitomuotoja kuin noi lääkkeet??? Apua olen valmis hakemaan vaikka timpuktusta sillä eihän tälläistä voi olla elämä!!!
        Mulla kestänyt jo 2 vuotta tätä todella kipeää vaihetta.....

        ...niin kyllä mulla tuo triptyli auttaa asiaa, kuinka kauan sitä söit? Pari viikkoo sitä saa vetää ennenkö näkee auttako se vai ei.Aluksi saattaa tulla sivuvaikutuksia, mutta häipyy aikanaan.Neurologilla olen käynyt ja se määräsi mulle ton Triptylin.


      • apua toivova
        karin kirjoitti:

        ...niin kyllä mulla tuo triptyli auttaa asiaa, kuinka kauan sitä söit? Pari viikkoo sitä saa vetää ennenkö näkee auttako se vai ei.Aluksi saattaa tulla sivuvaikutuksia, mutta häipyy aikanaan.Neurologilla olen käynyt ja se määräsi mulle ton Triptylin.

        Olen syönyt kaikkia 2-3 viikkoon mutta ei ne kuulemma kaikille sovi ja mä olen ilmeisesti sellainen jolle ne ei sovi.....


      • Anonyymi
        apua hakeva kirjoitti:

        Auttaako sulla särkyyn tuo triptyl vai turruttaako vaan päätä ja tulee paha olo?????
        Mulla noi lääkkeet ei vie sitä särkyä pois vaan tulee kaamea olo...
        Oletkos vielä käynyt neurologilla kertaakaan?? Tiedätkö onko vielä mitään hoitomuotoja kuin noi lääkkeet??? Apua olen valmis hakemaan vaikka timpuktusta sillä eihän tälläistä voi olla elämä!!!
        Mulla kestänyt jo 2 vuotta tätä todella kipeää vaihetta.....

        Nivelsärkyihin tuo msm jauhe tai tabletti... Rikkiä ainaki sisältää. Hyvä polvisärkyihin kun on nivelrikkoa


    • kohta 2v ollut

      juuri mainitsemasi epilääkkeet ovat parhaita hermosärkyyn,muu ei auta.

      Itselläni selästä johtuvaa hermokipua jalassa ja lannealueella.
      Ennen meni Lyrica max annoksella,liikaa sivuvaikutuksia. Nyt Gabrion max annokseen nostettu vähitellen ja Cymbalta 60mg/vrk. Lisäksi otan kuurin kuussa Burana 800mg depot kolmesti päivässä viikon ajan.Noilla olen itse mennyt vuoden ajan,oli vaan pakko tottua lääkkeistä johtuviin oireisiin ja nyt hermoki aika hyvin jo hallinnassa!

      tsemppiä me tarvitsemme!!!

    • hermo

      Mulla on välillä tosi kova hermosärky. Kerrankin en voinut viikkoon peseytyä, kun vesipisaran osuminen sattui niin julmetusti, että huutaa piti.

      Lääkäri määräsi Neurotin tai Neurontin lääkettä otettavaksi säännöllisesti. Mielestäni auttaa. Kehui että on tosi hyvä rohto hermosärkyyn.

      Nyt kävin alkuvuodesta lääkärillä ja sanoi että on tullut vieläkin tehokkaampi lääke hermosärkyyn. Mutta jos olen tyytyväinen nykyiseen niin ei kannata vaihtaa.

      Ja sitten on tietty viimeisen päälle tehokas kipulääke.

      Olen huomannut että stressittömyys ja lämpö auttavat. Myös tietyt asennot voivat tuoda apua hetkellisesti.

    • onhan

      Onhan sitä olemassa kivunhoitoon erikoistuneita neurologeja. Yritä päästä yksityisesti, jos ottavat vastaan jossain tai lähetteellä sitten keskussairaalaan. Tosin ei kai heilläkään mitään ihmeempiä kikkoja ole. Noita epilepsia ja masennuslääkkeitä vain.

    • uhri..

      Hei! Itse olen kärsinyt jo muutaman vuoden hermosärystä, kokeiltu lyricat sun muut, mut ei apua
      nyt olen jonossa leikkaukseen, jossa ihan alle aseetaan neurostimulaattori. Kysele lääkäriltäsi tästä vaihtoehdosta.

      • kipupoliisi

        Eikös ensin kannattaisi korjata viat ilman leikkausta?

        www.selkasivut.fi
        Potilaat itse kertovat mikä oli syynä!


      • kroonikko

        Hei!
        Minulla selkäsärky ja hermosäryt jaloissa ja pakaroissa ovat olleet nyt kymmenen vuotta osa elämääni.Minulle laitettiin neurostimulaattori vuosi sitten.Kyllä se aika hyvin auttaa,mutta ei kyllä "helvetin kipuun" auta.Lisäksi käytän durogesic laastaria,tramal 2x100mg ja yöksi 20mg triptyliä.Eli aika pöllyssä olen.Kivut tulevat kuitenkin läpi.Milloin sinulle laitetaan neurostimulaattori?Olisi kiva kuulla kokemuksia.


    • turilus

      käväiseppäs hermoratahierojalla jokunen kerta esim:7-10x.mulle auttoi ainaskin...

    • Cym hym

      Uudehko lääke markkinoilla on Cymbalta, se on myös depislääke, mutta indikaationa myös idiopaattiset kivut, itse sain tästä käden hermosärkyyn
      avun. Sivuvaikutuksia ei alun jälkeen ole.

      Triptylin saisivat lääkärit syödä itse.

    • m

      itellä syöty ties mitä mömmöjä kauan paljon sivuvaikutuksia ja mitä lie tuleekaan...ikää 16... mutta pian pääsee taas avanto uimaan mikä kivasti mulla ainakin hetkeksi turruttaa! suosittelen :)

    • iskias hermo poikki

      oxycontin ainaskin auttaa minulla todella hyvin

    • Kohtuullista eloa

      Hei oletko kuullut neurostimulaattorista. Itselleni on sellainen laitettu ja se on antanut minulle vielä halun ja kyvyn elää jollakin lailla inhimillistä elämää.

      • tykki

        Hei Minulle aijotaan laittaa neurostimulaattori,mulla on leikkauksen jälkitila jäänyt jalkoihin ja valtava hermosärky ollut jo 3 vuotta.lääkkeistä ei ole ollut mitään vastetta kaikki "mömöt" kokeiltu..oletko työelämässä vielä.ja minkä ikäinen olet.itse olen 56v ja kuntoutustuella ollut 1,5 vuotta. kiitos vastauksesta jo etukäteen.


      • toivorikas
        tykki kirjoitti:

        Hei Minulle aijotaan laittaa neurostimulaattori,mulla on leikkauksen jälkitila jäänyt jalkoihin ja valtava hermosärky ollut jo 3 vuotta.lääkkeistä ei ole ollut mitään vastetta kaikki "mömöt" kokeiltu..oletko työelämässä vielä.ja minkä ikäinen olet.itse olen 56v ja kuntoutustuella ollut 1,5 vuotta. kiitos vastauksesta jo etukäteen.

        Hei.Minä myös odotan stimulaattorin laittoa,aikaa vaan menee ettei tahdo jaksaa enää odottaa.Hermokipua 10vuotta,lääkkeitä kokeiltu vaikka ja mitä.Jos auttaa niin haittoja liikaa,en halua olla ihan zombikaan.Vaikka onhan nämäkin mitä nyt on käytössä melkoisia"huumeita",Oxycontin 20mg ja Oxynorm 5mg,niillä saan jotenkin kipua lientymään.Yöksi Mirtatsapiini 15mg,joka rauhoittaa unta.Välillä päivät levossa,kun ei kykene liikkumaan.Olen myös 56v ja eläkkeellä 5 vuotta,kivun takia.Selkä leikattiin(prolapsi)onnistui hyvin mutta kivut palasivat n5kk.n kuluttua ja sitä on riittänyt.Stimulaattoria kokeiltiin jo aiemmin mutta siinä meni moni asia pieleen.Joku kyseli lääkäreitä.neurokirurgi Kari Sulkko ja neurokir.Esa-Pekka Pälvimäki ovat huippuja.Varmaan heille jostain kautta pääsee,itse jälkimmäisen hoidossa nyt perusterv.huollon kautta.


      • tykki
        toivorikas kirjoitti:

        Hei.Minä myös odotan stimulaattorin laittoa,aikaa vaan menee ettei tahdo jaksaa enää odottaa.Hermokipua 10vuotta,lääkkeitä kokeiltu vaikka ja mitä.Jos auttaa niin haittoja liikaa,en halua olla ihan zombikaan.Vaikka onhan nämäkin mitä nyt on käytössä melkoisia"huumeita",Oxycontin 20mg ja Oxynorm 5mg,niillä saan jotenkin kipua lientymään.Yöksi Mirtatsapiini 15mg,joka rauhoittaa unta.Välillä päivät levossa,kun ei kykene liikkumaan.Olen myös 56v ja eläkkeellä 5 vuotta,kivun takia.Selkä leikattiin(prolapsi)onnistui hyvin mutta kivut palasivat n5kk.n kuluttua ja sitä on riittänyt.Stimulaattoria kokeiltiin jo aiemmin mutta siinä meni moni asia pieleen.Joku kyseli lääkäreitä.neurokirurgi Kari Sulkko ja neurokir.Esa-Pekka Pälvimäki ovat huippuja.Varmaan heille jostain kautta pääsee,itse jälkimmäisen hoidossa nyt perusterv.huollon kautta.

        hei Tänään lääkäri soiti ja stimulaattori laitetaan syyskuussa...pitkä on odotusaika mutta jaksettava vaan on mutta josko apua oisi tästä laittesta. hyvää kesänjatkoa sinulle.


      • toivorikas
        tykki kirjoitti:

        hei Tänään lääkäri soiti ja stimulaattori laitetaan syyskuussa...pitkä on odotusaika mutta jaksettava vaan on mutta josko apua oisi tästä laittesta. hyvää kesänjatkoa sinulle.

        Hei.Minä sain tietää että elokuun alussa stimulaattorin laitto.Puoli vuotta olen odottanut,joten kyllä tämän loppu ajan jaksaa.Hyvää kesää,mahd.vähän kipua sulle.


      • tykki
        toivorikas kirjoitti:

        Hei.Minä sain tietää että elokuun alussa stimulaattorin laitto.Puoli vuotta olen odottanut,joten kyllä tämän loppu ajan jaksaa.Hyvää kesää,mahd.vähän kipua sulle.

        Hei ! kuis menee ? Mites neurostimulaattori on sinua auttanut ? toivottavasti !!Minulle laitetaan 14.9 laite..jännitttä vietäväst..mutta jos siitä olisi apua tähän helvetiliseen kipuun.


      • 9 rankaleikkausta
        toivorikas kirjoitti:

        Hei.Minä myös odotan stimulaattorin laittoa,aikaa vaan menee ettei tahdo jaksaa enää odottaa.Hermokipua 10vuotta,lääkkeitä kokeiltu vaikka ja mitä.Jos auttaa niin haittoja liikaa,en halua olla ihan zombikaan.Vaikka onhan nämäkin mitä nyt on käytössä melkoisia"huumeita",Oxycontin 20mg ja Oxynorm 5mg,niillä saan jotenkin kipua lientymään.Yöksi Mirtatsapiini 15mg,joka rauhoittaa unta.Välillä päivät levossa,kun ei kykene liikkumaan.Olen myös 56v ja eläkkeellä 5 vuotta,kivun takia.Selkä leikattiin(prolapsi)onnistui hyvin mutta kivut palasivat n5kk.n kuluttua ja sitä on riittänyt.Stimulaattoria kokeiltiin jo aiemmin mutta siinä meni moni asia pieleen.Joku kyseli lääkäreitä.neurokirurgi Kari Sulkko ja neurokir.Esa-Pekka Pälvimäki ovat huippuja.Varmaan heille jostain kautta pääsee,itse jälkimmäisen hoidossa nyt perusterv.huollon kautta.

        Hei. Minulla oli lääkkeenä Oxycontin ja Oxynorm ja ne aiheuttivat vatsaklaukun lamaannustilan ja vatsalaukkuun kertyi sulamatonta ruokaa, lääkärinlausunnióssa luki leikkauksen jälkeen että vatsalaukkuni oli amerikkalaisen jalkapallon kokoinen. Heräsin yöllä lattialta ja pallean kohdalla oli todella iso kivikovamöykky, minut vietiin tajuttomana Meilahteen ja leikattiin samana yönä koska möykky oli painanut hengitystieni kasaan ja hengitykseni oli pyähtynyt. Olen kärsinyt vuosia todella kovista hermokivuista ja lannerankaani on leikattu viisi kertaa.Vuonna 2010 lannerankani jäykistettiin kokonaan. Minulle asennettiin viime vuoden lopulla neurostimulaattori josta oli aluksi tosi hyvä apu mutta sitten viime toukokuussa kivut alkoivat taas entistä kovempina, nyt olen menossa hermoratatutkimukseen ja CT-myelografia tutkimukseen ja sen jälkeen neurokirugille, kivut alkavat aamulla ja kestävät iltaan, pahentuen päivän mittaan tosi koviksi. Yöt saan nukkua hyvin. Neurologi sanoi että lääkkeiden kanssa on enää turha pelleillä koska se tie on käyty loppuun. Toivottavasti saan jostain apua, kipu vaikuttaa tosi paljon mielialaani ja kaikkeen keskittymiskykyyn.


    • Sarppa-Täti

      heips. mullon selkä leikattu 1/11 ja pari kk meni ok minkä jälkeen kaikki lähtiki muuttuu koko ajan pikku hiljaa pahemmaks ku ennen leikkuuta. vuos leikkuun jälkeen kuvattii ja sama pullistuma oli tullu takas alemman nikaman tyrän lisäksi ja nikamat laskeutuneet uusien pullistumien tullessa varmasti jatkossa mukaan. vuosi laskettu lyricaa pois kun ei kuulemma sovi psyykelääkkeitteni kanssa ja nyt on sitte cymbalta 90mg lyrica 75mg-225mg kivunhoitoon. jatkuva kipu joka haittaa unta ja yleistä jaksamista siinä samalla. oon oppinu elämässä jo tähän mennessä vaikkei ikää paljon ole niin lehmän hermoille ja tuntuu ettei lääkärit ota tosissaan minua kun kerron tilanteestani etten jaksa enään kovin kauaa tätä tilannetta kun kädetkin jo temppuilee jalkojen lisäksi. olen jo muutaman kk ottanut teelusikallisen msn (rikki ) jauhoa vesilasilliseen päivittäin (sitä saa ihan luonnon tuote kaupoista) ja se on huomattavasti helpottanut kyllä aamuja! olen 25-vuotias nainen. neuvokaa minua kuinka saan lääkärit ottamaan minut tosissaan kun satun vielä itse olemaan vähän liikaa joo joo ihminen ja alistun kaikkeen vaikka itse oisin täysin toista mieltä kuin lääkäri, mutta tämä kipu tekee minut hulluksi! kiitoksIA vastauksista. PS.anteeksi kirjotusvirheet. on hieman keskittymishäiriötä ja heilumista tän näppiksen takana ku vaikea istua edes koneella.

      • Markus82

        Hei mulla auttoi tämmönen rintarangan pullistuman hermosärkyyn. faskiamanipulaatio kannattaa kokeilla


    • krookipu

      ja minulle valehdeltiin ettei hermosärkyyn ole apuja, vain tns ja akupunktio, Oys:ssa! hah, ettäs kehtaavat - vielä kipupolilta. Mitä tässä asiassa voi tehdä? Minne ilmoitetaan? vai ovatko kaikki samassa veneessä, potilasta kusettamassa?

      • Anonyymi

        ei ole uutta minulle että Oys:ssa valehdellaan. Minullekin on valehdeltu, lääkäri kehtasi vielä tehdä sen. on mennyt luottamus Oys:aan jo ajat sitten.
        Potilasasiamiehet ovat lääkäreiden puolella, potilas on omillaan. Sekin on nähty ja kuultu. terveisin kipukroonikko


      • Anonyymi

        Kuullostaa ikävän tutulta. Oys:in kipupolilla en saanut apua leikkauksen jälk. hermokipuun, kun yleisimmät hermokipulääkkeet oli jo kokeiltu. Fysioterapiaankaan ei päässyt. Olen kipujen vuoksi työkyvytön ja täysin omillani.


    • sekundaa

      mulla on suralishermo poikki. Lääkkeeksi Cymbalta 60 mg sekä kipupolilla Qutenza-hoito 3 krt vuodessa. Qutenza on lääkelaastari, joka sisältää kapsaiinia ja turruttaa hermopäätteitä. Auttaa muutamia kuukausia. Rasitus pahentaa vaan särkyjä.

      • Onkoapuaaa

        Tällä sivulla onkin aika uusi kirjoitus, joten laitan muutaman rivin. Olien ollut hiljan tuossa Qutenza-hoidossa. Tavallaan aika helppo hoito, seuraavan yön kamalasta polttelusta. Nyt se onneksi ohi ja muutaman päivän jälkeen helpotti. Eipä varsinainen kipu hellittänyt. Samanlaisena pysyi, enkä huomannut kysyä edes, olisiko heti pitänyt auttaa. Sanottiin vaan pysyvän kivuttomana kolme kuukautta. Palaan asiaan, jos muittenkin kokemuksia tulee.


    • Onkoapuaaa

      ...jäi "huolimatta" sana tuosta edellisestä pois. Tai hoidossa sen johtopuudutuksen kärsikin, niin sen 45min. ajan ihan hyvä. Normaalisesti ei "piikkipuudutusta", mutta olin ihmetellyt miten kosketusarkaan etusosmeen voi laastaria laittaa.
      Kuumottihan kättä hoidon jälkeen, mutta yöllä se oli aivan tulessa. Kylmässä vedessä pitäen vähän helpotti. Jouluna huomasin (polttelu laantunut), että kosketusarkuus ennallaan, ehkä pahempikin. Ei suinkaan kuukausia kivuttomana.
      Lähes kaksi vuotta kärsinyt pahenevasta vaivasta. Oma keino on ollut käyttää oikessa kädessä villahanskaa yötä-päivää, että jotenkin pärjännyt. Yli vuosi kaularankaleikkauksesta, spinaalistenoosin vuoksi. Ei auttanut, paheni vaan, vaikka valtavat määrät lääkkeitä. Hullua syödä kuusi Gabrion"ia päivässä, nyt viimeisenä. Gabapentin 1800mg, Lyrica nostettiin jossain vaiheessa kaksi aamuin illoin.
      Vaikka kuinka olen syönyt, niin ei parantunut. Etusormi pidettävä pystyssä koko ajan (ei taivu) ja varottava koskemasta mihinkään. Leikkaus, lääkkeet ja nyt tuo Qutenxa-hoito ei ole auttanut. Mitä seuraavaksi??

    • Kaikkiselkäviat

      Oxycontin, Oxynorm, Norspan, Tramal, siinä coktaili mikä menee.
      Auttaa arjessa. Mutta jos kipu pahenee, niin ei auta mikään ellei vedä ylimäärästä. Vedet silmissä kiemurtelee ja huutaa.
      Ei tämä ole oikeaa elämää..

    • Helpottaa

      Kannabis

      • eikannatasuomessa

        Siitä kun jää terveydenhuoltoon kiinni tai tulee edes epäilys niin ei määrätä enää mitään buranaa vahvempaa. Kokemusta on.


      • Kiinnostaaminuakin
        eikannatasuomessa kirjoitti:

        Siitä kun jää terveydenhuoltoon kiinni tai tulee edes epäilys niin ei määrätä enää mitään buranaa vahvempaa. Kokemusta on.

        voiko lääkekannabikseen hakea erityislupaa? Miten sitä haetaan? Apteekistako sitä haetaan sitten luvan tultua vai? Mieluummin kait tuota polttelis, kuin söis tabletteja, joilla ei pysy edes pystyssä pahimpina aikoina. Vaikuttavat niin voimakkaasti. Josko kannabista tarvitsisi polttaa kipuihin niin vähän, ettei se huumaisi niinkään?


    • Anonyymi

      En tiedä auttaako meditaatio tai liikunta enää noin pahaan hermovaurioon. Voihan sitä kokeilla onko niistä apua.

      Varmaan työhön tai harrastuksiin keskittymällä voi päästä kivuista "irti" hetkittäin.

      Lääkekannabiksella ei käsittääkseni ole erikoisen kovia sivuvaikutuksia. Olen ymmärtänyt että sen käyttö on laillista suomessa.

      Kadulta ostettuja korkea thc-pitoisia lajikkeita ei kannata ottaa hermokipuihin, ei tunnu hyvältä, kokemusta on...

      • Anonyymi

        Sitä nestemäistä lääkekannabista olisi lekureiden määrättävä . Itse möhlivät selkäni totaalisesti . Eihän MURTUNEELLA SELÄLLÄ Saisi käskeä potilasta ulos ja kävele ! Burana reseptin osas Turisti hullu lekuri kirjoittaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      330
      3081
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      109
      2288
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      87
      1685
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      196
      1620
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      69
      1407
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1283
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1059
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      941
    Aihe