ongelmanani on jatkuva hikoilu. Etenkin koulussa hikoilen paljon, ihan paikallaan istuessakin. En itse varsinaisesti haista omaa hien hajua mutta olen varma että haisen koska kainaloni ovat niin märät että t-paita ja joskus jopa huppari ovat märkänä kainaloiden kohdalta. Jos tietäisitte mikä minua vaivaa, niin kertokaa ihmeessä!
jatkuva hikoilu
10
6952
Vastaukset
- on...
yleistä. Juo paljon vettä, se puhdistaa elimistöä.
- Hopeful.
Heip! Se on totta, että miehillä hikoilu on runsasta varsinkin sinun iässäsi, mutta jos liikahikoilu häiritsee elämääsi ja esimerkiksi jo sosiaalista elämääsi ym. hakeudu yksityiselle lääkärille. Heillä on olemassa botuliinipiikkihoito (joka on kyllä todella kallis n.250 euroa/kerta). Eli hermomyrkkyä laitetaan piikillä kainaloihin (tai esimerkiksi käsiin tai jalkoihin) ja liikahikoilu pysyy kokonaan poissa noin puolesta vuodesta vuoteen. Itse olen pian menossa tähän hoitoon. Jos et kuitenkaan halua tällaiseen toimenpiteeseen ryhtyä tai ei ole rahaa niin apteekista saa absolut torr-merkkistä ainetta, joka on myös todella tehokas liikahikoilun poistaja! Kannattaa kokeilla, itse käytin sitä, kunnes kainaloni herkistyivät sille. Ja niin vielä, esimerkiksi mausteiset ruoat ym. saattavat lisätä hikoilua, joten koita välttää niitä. Tsemppiä!
- myös tyttöjen vaiva
niin että pakko tähän nyt vaan sanoo et mulla aika sama vaiva kun sulla mut oon vaan 17v tyttö. sussa ei muuta ongelmaa oo kun et sulla on esim. kainaloissa vaan enemmän aktiivisia hikirauhasia ja kannattaa todella kokeilla absolute torr ainetta niin kun edellinen sano..en sit tiedä onks se ihan kauheeta myrkkyä kainaloille mut en mä ainakaan vielä siihen oo kuollu! se todella toimii.
- absolut torria!
Se aluksi polttaa kainaloita ja saattaa olla kainalot arat seur. päivänä, mutta mulla on auttanu niin hyvin että nykyään käytän noin kerran kahdessa viikossa (vrt. aluksi joka yö), en mitään dödöjä, ja ei ole länttejä eikä haise hiki! Alkuun on vaan ärsyttävää jos on herkät kainalot mutta se menee ajan kanssa ohi. Oon noin vuoden käyttäny ja on toinen purkki menossa, eli ei maksa paljon! Muistaakseni käy muuallekkin kuin kainaloille, tai muillekkin kehon osille on olemassa vastaavia tuotteita.
- selvittää...
hikoilun syy, varsinkin jos hikoilee muutenkin kuin vain kainaloista. Aineenvaihduntahäiriöt voi aiheuttaa poikkeuksellisen voimakasta hikoilua. Kannattaa siis mittauttaa labrakokeilla kilpirauhasarvot. Jos ne ovat poskellaan, oireena voi olla tuo hikoilukin. Siispä lääkärille valittamaan oireista ja pyytää ottamaan nuo kilpirauhaskokeet.
- Nimetön
selvittää... kirjoitti:
hikoilun syy, varsinkin jos hikoilee muutenkin kuin vain kainaloista. Aineenvaihduntahäiriöt voi aiheuttaa poikkeuksellisen voimakasta hikoilua. Kannattaa siis mittauttaa labrakokeilla kilpirauhasarvot. Jos ne ovat poskellaan, oireena voi olla tuo hikoilukin. Siispä lääkärille valittamaan oireista ja pyytää ottamaan nuo kilpirauhaskokeet.
Absolutt Torr auttoi minulla mitä ilmeisimin stressin tuomaan hikoiluun.. Työpaineet kasvoivat niin suuriksi, että kauluspaidat olivat ihan märkiä. Veriarvoissa eikä muuallakaan mitään poikkeavaa. Näin voi käydä siis naisillekin.
Olen käyttänyt absolutt torria nyt ja ollut erittäin tyytyväinen. Katsellut kauhulla pilalle menneitä vaatteita (hien kellastamat kainalot) ja iloinen, että syy löytyi. Stressin pienenemisen myötä myös hikoilu rauhottui, mutta absolut torr jäi.
Kannattaa laittaa kainaloihin myös 1-2% hydrokortison voidetta mikäli ihoa kutittaa.
- hikiheikki 17v.
uskoisin että näistä vinkeistä on apua. Mutta jos vielä tulee jotain mieleen niin sanokaa ihmeessä! :) ja se hikoilu ei lähinnä ole muualla kuin kainaloissa.
- sulla vaan
niin et luultavasti sulla vaan on ihan normaalii liika hikoilua mikä ei johdu mistään kilpirauhasista tai muusta vaan sä vaan oot sellanen yksilö joka hikoilee. mulla hikoilua on myös käsissä ja jaloissa ja on aina ollu en kä usko et se mistään kilpirauhasesta johtuu :/ mikä parasta kun syön tulista ruokaa myös luomet hikoilee :O
- jfahiiuaifh
sulla vaan kirjoitti:
niin et luultavasti sulla vaan on ihan normaalii liika hikoilua mikä ei johdu mistään kilpirauhasista tai muusta vaan sä vaan oot sellanen yksilö joka hikoilee. mulla hikoilua on myös käsissä ja jaloissa ja on aina ollu en kä usko et se mistään kilpirauhasesta johtuu :/ mikä parasta kun syön tulista ruokaa myös luomet hikoilee :O
Itse kokeilin Absolut Torria ja se ei auttanut :o. Iho ärtyi pahasti ja tilanne jatkui ennallaan...
- am-65
Minulla myös ihan kamalaa hikoilua. lääkäri sanoi,että ei enää vaihdevuosivaivaakaan. olen 65v ja tätä ollut monta vuotta.,mutta ei kyllä keksinyt mitään muutakaan selitystä. Yöt saan olla rauhassa.ei yhtään hikoilua,mutta päivällä ei tarvitse paljon liikkua kun yläosa hien peitossa ja kasvot ja päänahasta valuu hiki. Vaikuttaako sytostaattihoidot näin pitkälle? olen saanut sitä v. 2006.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka241013- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59804Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38761Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713