Kirjoitelmiani

Häämuistot

”miksi olen täällä”, kuiskasin hiljaa. Hääpäiväni oli ollut kammottava. Vielä aamulla olin onnellinen, kunnes… Sain tietää. Istun täällä katolla vain itsesäälin ja vihan takia. Varmaan hänellä on hyvä selitys. ”Vielä aamulla”

Sinä aamuna heräsin tuoreen kahvin tuoksuun ja olin onnellinen. Äiti toi minulle aamiaista, ja maistui taivaalliselta. Kahvi oli ensiluokkaista, kuten myös sämpylät. Pian sen jälkeen äiti lähti, ja puin rauhassa.

Lähdimme kampaamoon, jossa minulle tehtiin jumalainen kampaus. Oloni oli kuin prinsessalla. Mutta tämä oli päiväni…katselin itseäni pelistä ja olin täydellinen, vaikkei edes pukua ollut päälläni…

Ystäväni auttoivat minua pukemaan hääpukuni, joka oli mitä hienointa silkkiä. Ja vaikka kangasta oli kuinka paljon, puku oli höyhenen kevyt. Katselin itseäni pelistä. Minulla oli täydellinen meikki, puku, juhla, sekä sulhanen.

Kuulin kuinka alakertaan tuli vieraita ja kuinka ihmiset pitivät kiirettä käytävillä. Laitoin vielä lempihajuvettäni, joka tuoksui egyptin jasmiinille, ruusuille ja hunajalle.

Viimein kaikki hiljeni, ja tajusin että oli liian hiljaista. Menin käytävään ja huomasin sulhaseni huoneen oven olevan auki. Minun oli pakko nähdä hänet…

Avasin oven ja näin kuinka sulhaseni ja kaasoni suutelevan toisiaan. Tunsin kuinka kyyneleet valuivat poskiani pitkin, ja lähdin juoksemaan. Saavuin alakertaan ja huusin salissa että häät olisivat peruttu.

Täällä oli niin ihanan rauhallista. Ei ketään muita kuin minä… Olin usein näillä raunioilla leikkimässä… alhaalla oli pieni lampi. Katselin sitä. Pudotus olisi ainakin kaksikymmentä metriä.

Otin sormuksen sormestani ja katselin sitä aurinkoa vasten. Se loisti kauniina, ja kimmelsi. Päästin siitä irti ja katselin kuinka se upposi veteen. Otin vielä valkoisen huntuni ja heitin sen pois. Se leijaili rauhallisesti veteen ja jäi sinne lillumaan.

Minun olisi pakko jatkaa elämääni… ja joku päivä se onnistuisi, ja unohtaisin tämänkin…


_________________________________________________
Tämä on siis täysin fiktiota. Piti kerran äikän tunnilla kirjoittaa kuvasta. Valitsin morsiaminen joka istui ikkunalaudalla ja katseli kaukaisuuteen....

2

187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KAUNIS,

      RUNO KIITOKSIA

    • Tämä on Jef-nikin kirjottama! Eli tekijäoikeus koskee!
      Jos tavataan jossain muualla, ja jonkun toisen väittämänä omaksi, niin tämä likka suuttuu...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      573
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe