Ettei kukaan kerskaisi.

Timoriepu

1 "Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
2 joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
3 joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;
4 mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
5 on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa-armosta te olette pelastetut-
6 ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,
7 osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.
8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-
9 ette tekojen kautta, ETTEI KUKAAN KERSKAISI".
Ef.2

22

926

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaavi_vaan

Ihminen haluaisi tehdä jotain isekin pelastuakseen.

Jumala tarjoaa Getsemanen ja Golgatan lahjaa ilmaiseksi.

Oletko koskaan yrittänyt maksaa jotain,jonka olet saanut lahjaksi?Et varmaankaan.Aika olituiselta se tuntuisikin,rueta nyt kukkaroa kaivamaan kun joku tuo lahjapaketin.

Kyllä meidät on ostettu maailman kalleimmalla aineella,Kristuksen veren hinnalla,ettei siinä riittäisi,vaikka keräisi kaikki maailman hyvät teot yhteen.

Ei ole sellaista tekoa olemassakaan,joka takaisi pelastuksemme. Se pelastuksen lahja vaan pitää suostua ottamaan vastaan.

"Vain yksin Jeesus Hän mulle riittävi.
      Vain Hänen luonaan tyyntyy syömeni.
      Vain luona ristin hiljaa vartoen,
      saan KAIKEN HÄLTÄ,mä mitä tarvitsen!"

• Timoriepu

Ihminen on luonnostaan sellainen. Hirmuinen pätemisen ja ansaitsemisen tarve kaikissa tilanteissa. Minun pitää, sinun pitää, meidän pitää...
        Lahjan saadessa ei tosiaan tarvitse muuta kuin kiittää ja sekin syntyy luonnostaan, ei rutistamalla.
        Jaak. 1:17
        "Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa".

• keljukookojootti

1. Kor. 4:6

Tämän olen, veljet, sovittanut itseeni ja Apollokseen, teidän tähtenne, että meistä oppisitte tämän: "Ei yli sen, mikä kirjoitettu on", ettette pöyhkeillen asettuisi mikä minkin puolelle toista vastaan.

• sivustaseuraaja

Milloin se voivoi-rasia ilmestyy paikalle. Tämä teksti ei nimittäin ole hänen mieleensä.

• Keskiviikko

...elikkäs mykkäkoulu.

Ovat siis koulutuksessa.

• Milloin heität

menemään tuon riepusi niin kuin nainen verisen rievun ja huudat: "Tiehesi saasta!"

• Poh-skogen

...vaan on minun ystäväni. ;D

...Timo tykkää Onnista ja Lindasta.

...Elämä on.

• Timoriepu

Taidanpa pitää sen kuule uhallakin. Sillä on varmasti jokin tarkoitus, kun sitä niin ollaan minulta viemässä.
        Ilm. 12:11
        "Ja he ovat voittaneet hänet KARITSAN VEREN KAUTTA ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti".

• Timoriepu kirjoitti:

Taidanpa pitää sen kuule uhallakin. Sillä on varmasti jokin tarkoitus, kun sitä niin ollaan minulta viemässä.
        Ilm. 12:11
        "Ja he ovat voittaneet hänet KARITSAN VEREN KAUTTA ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti".

Eipä olla pitkään aikaan keskusteltu. Mukava nähdä että edelleen puolustat yhteistä uskoamme tälläkin palstalla! Erityisesti Raamattupalstalla tuleekin julistaa puhdasta evankeliumia rististä, ilman mitään ylimääräisiä lisäyksiä kuten tunnetusti palstalla viljellään.

Siunausta sinulle! Onko sinulla vielä sama sähköpostiosoite? Voisin joskus kirjoitella ja kysellä kuulumisia.

• Timoriepu
        Laurentius kirjoitti:

Eipä olla pitkään aikaan keskusteltu. Mukava nähdä että edelleen puolustat yhteistä uskoamme tälläkin palstalla! Erityisesti Raamattupalstalla tuleekin julistaa puhdasta evankeliumia rististä, ilman mitään ylimääräisiä lisäyksiä kuten tunnetusti palstalla viljellään.

Siunausta sinulle! Onko sinulla vielä sama sähköpostiosoite? Voisin joskus kirjoitella ja kysellä kuulumisia.

Mukava, että huomasit. Olet kuulema ollut sivarissa.
        Mulla on nykyisin uudet kuviot muuttamisineen ja uusine töineen. Asumme nykyisin Lännessä, Suomessa tosin.
        Evankeliumin yksinkertaisuus on se joka tyydyttää henkemme ja sielummekin. Ydin: Ylösnoussut Jeesus puolestamme ristillä on valtava sanoma, josta emme luovu.
        Hienoa, jos voit kirjoitella ( sama osoite ), koitan vastailla, kun ehdin. 3-vuorotyö on aika rajoittava tekijä. Jeesus sinun kanssasi! t. Timo

• on tarkoitettu lukijalle itselleen. Joko sen luit ja otit sydämeesi?

Sitten seuraavaksi voi kysyä, millä tarkoituksella tuot sen tänne palstalle ja miksi olit lihavoinut osan Paavalin efesolaiskirjeen 2. luvun 9.jakeesta?

Paavali varoittaa lihassa ja lihan teoista kerskumisesta.

Mutta kun ihmisen henkeä ohjaa Pyhä Henki, ja koska Henki on Kristus, Totuuden sanan tuova ja Totuudessa kulkeva ihminen kirkastaa Jeesusta, ja hänen kauttansa Jeesus kirkastaa Isänsä. Kerskuminen on tässä KIRKKAUDESSA ja TOTUUDEN SANOISSA ja TEOISSA, jotka tulevat suoraan Vapahtajalta. Kerskumisen tointa ei hoidakaan ihmisen liha.

Tärkeä seikka:
      Ainoastaan Saatanan hengen orjuuttama ihminen näkee KAIKISSA Totuuden sanoissa, inhimillisen KATEUDEN aiheen. Voidaankin puhua kateuden hengestä. Juuri tämä henki ei anna ihminen uskoa, että Totuuden Henki tekee eläväksi, ja kirkastaa ihmiselle Jumalan salaisuuksia. Päinvastoin, tuo henki panee ihmiset vertailemaan toisiaan ja tuijottamaan omaan napaansa, ihmiseen. Pelastuksen keskus, Vapahtaja unohtuu. Kateuden henki ei anna kenenkään nähdä, kuulla, tuntea eikä tietää. Kaikki ovat sokeita, syntisiä, saastaisia, tekopyhiä, ylpeitä kerskujia, ja todellista ymmärrystä vailla.

Saatana tekee Jumalasta ja Jeesuksesta valehtelijan, kun Jeesus kuitenkin sanoo:

Joh. 16:13
      Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä kuulee, ja ilmoittaa teille, mitä on tuleva. [Joh. 14:17, 15:26; 1. Joh. 2:27]

Joh. 15:3
      Te olette jo puhtaat, sillä se sana, jonka olen teille puhunut, on puhdistanut teidät. [Joh. 13:10]

ja vielä Paavali

2. Kor. 3:18
      Me kaikki, jotka kasvot peittämättöminä katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kirkkauden kaltaisiksi, kirkkaudesta kirkkauteen. Tämän saa aikaan Herra, joka on Henki. [Room. 8:29 ]

Niin, että kumpaa henkesi sallii sinun rakastavan enemmän: syntiä vai Jeesusta? Eikö olisi aika taipua Jumalan käden alle, niin Henki tulisi sydämeesi ja tekosi kerskaisivat puolestasi.

Etteikä tarvitsisi enää kopioida Raamattua tänne oman epäuskonsa pönkäksi (?)

• Jeesus sanoi

heille: "Pitäkää varanne. Varokaa fariseusten ja saddukeusten hapatetta." [1. Kor. 5:6,7]11 Kuinka te ette ymmärrä, etten minä puhunut teille leivistä? Varokaa fariseusten ja saddukeusten hapatetta."
        12 Silloin he ymmärsivät, ettei hän käskenyt varoa leipätaikinan hapatetta, vaan fariseusten ja saddukeusten opetusta. [Matt. 5:20, 23:3]

• kerskaat riepuisuudestasi ym.

• Timoriepu

Minulla ei ole mitään kerskattavaa. Jos joskus kerskaan jostakin, olkoon se sama, mistä Paavalikin kerskasi.
        2. Kor. 11:30
        Jos minun kerskata täytyy, niin kerskaan HEIKKOUDESTANI.
        2. Kor. 12:9
        Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan HEIKKOUDESTANI, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.

• Timoriepu kirjoitti:

Minulla ei ole mitään kerskattavaa. Jos joskus kerskaan jostakin, olkoon se sama, mistä Paavalikin kerskasi.
        2. Kor. 11:30
        Jos minun kerskata täytyy, niin kerskaan HEIKKOUDESTANI.
        2. Kor. 12:9
        Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan HEIKKOUDESTANI, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.

polvilleen, ihminen on todella heikko.

Mutta tällä Jumalan työllä on TARKOITUS ja TAVOITE. Tulla täytetyksi Hengellä Jumalan työkaluksi. Silloin tämä työkalu, joka itsessään on enemmänkin kuin heikko, oikeastaan kuollut, Jumalan käden liikuttamana onkin VAHVA.

Kerskaako heikkoudesta vielä oma äänesi?
        Vai onko Jumala saanut sinut tyhjentää niin, että tavoite heikko=vahva on kohdallasi jo toteutunut? Vai oletko vain jäänyt heikoksi?

Paavalin TOSIASIALLINEN työ ja teot todistavat Jumalan voimasta ja vahvuudesta. Hänen heikkoudellaan oli päämäärä.

• KALU SAATANAN,
        Grownup kirjoitti:

polvilleen, ihminen on todella heikko.

Mutta tällä Jumalan työllä on TARKOITUS ja TAVOITE. Tulla täytetyksi Hengellä Jumalan työkaluksi. Silloin tämä työkalu, joka itsessään on enemmänkin kuin heikko, oikeastaan kuollut, Jumalan käden liikuttamana onkin VAHVA.

Kerskaako heikkoudesta vielä oma äänesi?
        Vai onko Jumala saanut sinut tyhjentää niin, että tavoite heikko=vahva on kohdallasi jo toteutunut? Vai oletko vain jäänyt heikoksi?

Paavalin TOSIASIALLINEN työ ja teot todistavat Jumalan voimasta ja vahvuudesta. Hänen heikkoudellaan oli päämäärä.

sinulla on heikko mieli ja saastunut liha! Hyi.

• KALU SAATANAN, kirjoitti:

sinulla on heikko mieli ja saastunut liha! Hyi.

tämän maailman herran henki.

Ikävää on että olet tahtonut siis saatanan, kavalan käärmeen ääntä kuunnella.

• kunnon voitelu,
        ArmiK kirjoitti:

tämän maailman herran henki.

Ikävää on että olet tahtonut siis saatanan, kavalan käärmeen ääntä kuunnella.

ja vähän panet luistoa kehiin sunin ja ryhmän kans...höhöhhhööö... bode och sano svenssoni kun voideltuun perään tarttu.

• kunnon voitelu, kirjoitti:

ja vähän panet luistoa kehiin sunin ja ryhmän kans...höhöhhhööö... bode och sano svenssoni kun voideltuun perään tarttu.

ihminen tuonkin viestin takana onko se täysin
        kuollut niin että saatana on saanut täyden
        hallinta vallan.

Sillä ei tuosta viestistä enää ihmistä löydy
        vaan saatanan iva ja pilkka.

• Mekin joudumme kohtaamaan samat kiusaukset, kuin millä Jeesusta kiusattiin (Lk. 4:1-13)
      1)Aineellisuuden (rahan himo) tavoittelu (j.4)
      2)Kunnian ja vallan tavoittelu (8)
      3)Saatana eksyttää jopa käyttämällä Jumalan sanaa omiin tarkoitusperiinsä (9-11).

• ei siinä ole

kenellekään mitään kerskaamista, joten oikein otsikoit.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      111
      5317
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3412
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      92
      3272
    4. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      40
      3166
    5. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1857
    6. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      127
      1605
    7. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1580
    8. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      31
      1566
    9. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      138
      1264
    10. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1169
    Aihe