Masentavaa, Raamattu on

hylätty

Adventistien Kirjatoimella ei ollut yhtään Raamattua myynnissä.

19

306

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • adventtitotuuden kustannuks...

Adventismin pää-äänenkannattaja Suomessa on hylännyt kokonaan Raamatun.

• vieraat katiskat

ADVENTISMISSA ON VÄKISIYRITTÄMISEN MAKUA VÄHÄN JOKA SUHTEESSA JA MYÖS EKUMENIAN ALUEELLA, ASEENA LUTHER JA MIELISTELY, aluksi.....

Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.

• voi uskoa, luulla
        vieraat katiskat kirjoitti:

ADVENTISMISSA ON VÄKISIYRITTÄMISEN MAKUA VÄHÄN JOKA SUHTEESSA JA MYÖS EKUMENIAN ALUEELLA, ASEENA LUTHER JA MIELISTELY, aluksi.....

Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.

ja kuvitella mitä vain.

• onneksiko?

Eihän sellaista voi olla hylätty jota ei ole aiemmin ollutkaan! Eivät adventistit tosiaankaan ole luopuneet todesta.

• täsmennys

Onhan adventismissa kristillisperäisyytta ja samoin myös jehovan todistajien opissa.

• Raamatun

voit ostaa mistä tahansa kirjakaupasta ja siinä on luterilaisen kirkon copyright Suomessa.

• ostaa

Voi ostaa jopa helluntalaisten kirjakaupasta mutta ei adventistien.

• Näin on
        ostaa kirjoitti:

Voi ostaa jopa helluntalaisten kirjakaupasta mutta ei adventistien.

Kuka Helsingissä, Lahdessa, Turussa tai Oulussa asuva henkilö lähtisi tilaamaan Raamatun Tampereelta? Eikö ole kaikkein yksinkertaisinta ostaa Raamattu oman kaupungin kirjakaupasta. Tämä koskee meitä kaikkia. Aina olen Raamatun muualta ostanut. Ongelmasi ei ole koskaan tullut edes mieleeni. Eihän adventtikirkko myy autoja, helikoptereita tai lentokoneitakaan! Vasaran, naulat ja kirveenkin olen rautakaupasta hakenut. Älä heitä silti siitä moiti, vaikka heillä ei ihan kaikkea ole tarjolla. Onko muuten tuo väitteesi edes totta, että Kirjatoimi ei myy tai välitä sinulle Raamattua, jos sellaista heiltä pyydät ostaa?

• se on
        Näin on kirjoitti:

Kuka Helsingissä, Lahdessa, Turussa tai Oulussa asuva henkilö lähtisi tilaamaan Raamatun Tampereelta? Eikö ole kaikkein yksinkertaisinta ostaa Raamattu oman kaupungin kirjakaupasta. Tämä koskee meitä kaikkia. Aina olen Raamatun muualta ostanut. Ongelmasi ei ole koskaan tullut edes mieleeni. Eihän adventtikirkko myy autoja, helikoptereita tai lentokoneitakaan! Vasaran, naulat ja kirveenkin olen rautakaupasta hakenut. Älä heitä silti siitä moiti, vaikka heillä ei ihan kaikkea ole tarjolla. Onko muuten tuo väitteesi edes totta, että Kirjatoimi ei myy tai välitä sinulle Raamattua, jos sellaista heiltä pyydät ostaa?

Adventisteilla on oma Raamattu, jota ei ulkopuolisille myydä.

• Ihmettelen tulkintaasi
        se on kirjoitti:

Mikä ihmeen liero sinä olet? Minulla ei ole sen kummempaa Raamattua kuin kansalaisilla yleensä. Käytän Suomen evankelis-luterilaisen kirkon kirkolliskokouksen vuonna 1992 käyttöön ottamaa suomennosta. Luultavasti seurakuntalaiset käyttävät joko tätä viimeistä tai edellistä suomennosta tai sitten kumpaakin rinnakkain. Tämä on minun omani siinä mielessä, että minä olen sen itse ostanut eikä naapurini. Mikä sinua oikein vaivaa, kun sinun pitää asiat niin äärettömän ilkeällä tavalla väännellä? Koeta kasvaa ihmisyyteen ja kohtele meitä tuntemattomia ihmisiä ihmisarvoisella tavalla.

• ihminen...
        Ihmettelen tulkintaasi kirjoitti:

Mikä ihmeen liero sinä olet? Minulla ei ole sen kummempaa Raamattua kuin kansalaisilla yleensä. Käytän Suomen evankelis-luterilaisen kirkon kirkolliskokouksen vuonna 1992 käyttöön ottamaa suomennosta. Luultavasti seurakuntalaiset käyttävät joko tätä viimeistä tai edellistä suomennosta tai sitten kumpaakin rinnakkain. Tämä on minun omani siinä mielessä, että minä olen sen itse ostanut eikä naapurini. Mikä sinua oikein vaivaa, kun sinun pitää asiat niin äärettömän ilkeällä tavalla väännellä? Koeta kasvaa ihmisyyteen ja kohtele meitä tuntemattomia ihmisiä ihmisarvoisella tavalla.

The Clear Word Bible - raamatunkäännös, jossa EGW:n tekstit sisällytettiin suoraan Raamatun tekstiin tekemättä mitään selvää eroa Raamatun ja EGW:n kirjoituksien välille tai käyttämättä alaviitteitä erottamaan Raamatun teksti EGW:n omista tulkinnoista. Clear Word Biblessa EGW:n tulkinnat on sisällytetty käännökseen katkoviivalla jakeen loppuihin tällä tavalla kuin tässä esimerkkitekstissä ( --- merkkinä EGW:n tulkinnasta):

"Rev 10:1 "Next I saw a mighty Angel --- I knew it was the Lord Jesus"

Rev 10:5. "Then this mighty Angel, the Lord Jesus ---"

Rev 10:8, 9. (--take the book from the Mighty Angel--) "So I went up to the Son of God and asked --- "

• Näin on
        ihminen... kirjoitti:

The Clear Word Bible - raamatunkäännös, jossa EGW:n tekstit sisällytettiin suoraan Raamatun tekstiin tekemättä mitään selvää eroa Raamatun ja EGW:n kirjoituksien välille tai käyttämättä alaviitteitä erottamaan Raamatun teksti EGW:n omista tulkinnoista. Clear Word Biblessa EGW:n tulkinnat on sisällytetty käännökseen katkoviivalla jakeen loppuihin tällä tavalla kuin tässä esimerkkitekstissä ( --- merkkinä EGW:n tulkinnasta):

"Rev 10:1 "Next I saw a mighty Angel --- I knew it was the Lord Jesus"

Rev 10:5. "Then this mighty Angel, the Lord Jesus ---"

Rev 10:8, 9. (--take the book from the Mighty Angel--) "So I went up to the Son of God and asked --- "

En ole kenelläkään Suomessa vaikuttavalla adventistilla nähnyt kyseistä parafraasia. Minullakaan sitä ei ole. En ole sitä edes nähnyt missään. Olen ymmärtänyt, että joku tai jotkut yksityishenkilöt ovat sellaisen laatineet USA:ssa. Siellähän sitä yritetään yhtä ja toista. Jotkut asiat menestyvät ja toiset sammuvat. Emme CWB-parafraasia todellakaan käytä. Käytämme viimeisintä Raamatun käännöstä (1992). Sitä ostamme, luemme ja käytämme sekä kodeissamme että kirkoissamme. Tuo sinun esille ottamasi asia oli juuri pari päivää sitten esillä. Se näyttää joidenkin toimesta nousevan aina esille, kun ei muutakaan rakentavaa ja Kristus-keskeistä asiaa haluta nostaa esille keskusteltavaksi.

• liero?
        Ihmettelen tulkintaasi kirjoitti:

Raamatusta ei löytynyt vastausta. Mutta kävisikö tämä raamatunlause. Minä olen tuo kiero ja sinä loistat tähtenä.

Filippiläiskirje:
        2:15   että olisitte moitteettomat ja puhtaat, olisitte tahrattomat Jumalan lapset kieron ja nurjan sukukunnan keskellä, joiden joukossa te loistatte niinkuin tähdet maailmassa,

• loistaa

• samaa mieltä
        Näin on kirjoitti:

"""" Eihän adventtikirkko myy autoja, helikoptereita tai lentokoneitakaan! Vasaran, naulat ja kirveenkin olen rautakaupasta hakenut. Älä heitä silti siitä moiti, vaikka heillä ei ihan kaikkea ole tarjolla."""" Näin on! Miksi Adventtikirkon pitäisi myydä Raamattua? Heidän oppinsahan perustuukin niihin kirjoihin joita he myyvät! Myyköön Raamattua Luterilaiset kun heidän oppinsakin on Raamatusta kotoisin. Älkää hyvät ihmiset syyttömästi syytelkö adventistia silloin, kun he sen ainoan kerran tekevät "oikein".

• ja sitä kyllä saa
        se on kirjoitti:

CWB ja sitä toista epäraamattua kyllä saa tilaamalla adventtikirkosta. Sehän on heidän (SDA) omaa tuotantoa.Tilaa ne!

• mä tiä
        Näin on kirjoitti:

En ole kenelläkään Suomessa vaikuttavalla adventistilla nähnyt kyseistä parafraasia. Minullakaan sitä ei ole. En ole sitä edes nähnyt missään. Olen ymmärtänyt, että joku tai jotkut yksityishenkilöt ovat sellaisen laatineet USA:ssa. Siellähän sitä yritetään yhtä ja toista. Jotkut asiat menestyvät ja toiset sammuvat. Emme CWB-parafraasia todellakaan käytä. Käytämme viimeisintä Raamatun käännöstä (1992). Sitä ostamme, luemme ja käytämme sekä kodeissamme että kirkoissamme. Tuo sinun esille ottamasi asia oli juuri pari päivää sitten esillä. Se näyttää joidenkin toimesta nousevan aina esille, kun ei muutakaan rakentavaa ja Kristus-keskeistä asiaa haluta nostaa esille keskusteltavaksi.

Miksi luulet ,että täällä pitäisi puhua sinusta ainoastaan. Otsikko kyllä esittelee puheenaiheeksi adventismin. Ja adventtikirkko opeineen juuri on noiden kirjojen alkuperä.Et kai tosissasi syytä mitään muuta suuntaa niiden levityksestä ja toimittamisesta? Ja siten puheenaihe noista kirjoista on ihan oikeasti adventismiin liittyvää. Miksi adventistit sitten tuottavat tuollaisia kristinuskosta vieraannuttavia eksytyskirjoja maailmaan? Adventistina olet tullut heidän tekoihinsa osalliseksi Raamatun sanankin perusteella.-> 1.Timoteuksen kirje:
        5:22 Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana. --->2.Korinttolaiskirje:
        6:14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?

• Siltä näyttää
        samaa mieltä kirjoitti:

"""" Eihän adventtikirkko myy autoja, helikoptereita tai lentokoneitakaan! Vasaran, naulat ja kirveenkin olen rautakaupasta hakenut. Älä heitä silti siitä moiti, vaikka heillä ei ihan kaikkea ole tarjolla."""" Näin on! Miksi Adventtikirkon pitäisi myydä Raamattua? Heidän oppinsahan perustuukin niihin kirjoihin joita he myyvät! Myyköön Raamattua Luterilaiset kun heidän oppinsakin on Raamatusta kotoisin. Älkää hyvät ihmiset syyttömästi syytelkö adventistia silloin, kun he sen ainoan kerran tekevät "oikein".

Jatka sinä vaan valitsemallasi tiellä! Siltä näyttää, että olet liitossa Syyttäjän ja Kiusaajan kanssa. Kertoi sinulle mitä tahansa, niin kaiken sinä käännät ja väännät. Ei sinun kanssa viitsi edes ajatuksia pitempään vaihtaa. Raamattu on uskoni ja elämäni perusta ja ohje. Muut kirjat ja lähteet asetan todellakin vähäisempään asemaan.

Minä en edes tiedä sitä, myykö adventtikirkko Raamattuja tai ei. Täällä vain jokin tietämätön, joka kuvittelei tietävänsä väitti, että adventtikirkko ei myy Raamattuja.

• Ei Raamattua? Kolme voi-huutoa sille: voi, voi, voi! Se voi olla merkki tästä:

Ilmestyskirja:
      3:16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.

Ja kehotus tähän:

Ilmestyskirja:
      3:18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.

Tai merkki tästä: RAAMATTU ON OSTETTU KOTIIN JA TUTKITAAN SIELLÄ - HENGEN VAPAUDESSA.

Kun Raamattua tutkitaan arjen todellisuudessakin, se koituu siunaukseksi seurakunnalle kuin seurakunnalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      61
      1149
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      881
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      322
      644
    4. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      641
    5. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      114
      614
    6. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      608
    7. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      595
    8. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      93
      590
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      75