Tarvitsen vinkkejä. 10-vuotialla pojallani alkoi ilman syytä(tai hän ei ainakaan ole varma, sattuiko pelin tuoksinassa jotakin) pistemäinen kipu kantapään ulkoreunassa jalkapallo-ottelun aikana. Tällaista ei ole ollut koskaan aiemmin, vaikka hän harrastaa urheilua erittäin aktiivisesti. Kipu ei siis ole jalkapohjassa eikä kantapään alla vaan tuntuu olevan kantapäätä ympäröivässä kudoksessa ja noin pikkusormenpään kokoisella alueella, mutta kipu on niin kova, että liikkuminen/astuminen jalalla sattuu. Kipupisteen(kosketusarka) ympärillä ei kipua ole. Kipukohdassa ei näy mitään. Pelikengät ovat erittäin laadukkaat ja olivat hyvin sisäänajetut ja hän on käyttänyt samaa mallia jo vuoden päivät, vaikka 3 pari onkin jo menossa. Mikähän tämä voisi olla? Onko syytä mennä jollekin jalkaspesialistille?
Kipu kantapään ulkosyrjässä
2
2778
Vastaukset
- erez
Usein väitetään, että kantapäässä on luupiikki. Sitä hoidetaan kortisonipistoksilla tai leikkauksilla. Piikkiä ei kuitenkaan edes ole olemassa, vaan jalkapohjan pohjakalvo ärsyyntyy ja siihen saostuu kalkkia. Se näyttää sivukuvassa siltä, että siinä olisi piikki. Todellisuudessa se on levyä. Kipu häviää helposti, kun manipuloidaan osittain selkää ja osittain kantapäätä sekä jalkaterän luita.
- Nimetön
Itselleni tuli viime syksynä ihan yllätyksenä kantakalvon tulehdus. Eli limapussi kantapäässä tulehtui, ja oli todella kipeä, varsinkin sivusta. Sain kortisooni piikin, ja olisi pitänyt mennä käymään jalkoihin erikoistuneen fysioterapeutin luona. Siellä olisi katsottu, että astunko oikein jalalla, ja määrätty tarvittaessa kunnon pohjalliset erityisesti kantapään alle.
Kannattaa käydä lääkärillä, että ei jää kipu vaivaamaan, niin kuin itselleni on nyt käynyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683209
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753077Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682942On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662621Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442132- 611699
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251657Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181649- 351645
- 591576