Kannattaa kieltää autorekisterikeskusta luovuttamasta tietoja rekisterinumeron perusteella

R.Uoska

Miksi muuten tämä järjestelmä toimii näi,minusta autorekisterikeskuksen pitäisi jokaiselta ensin tiedustella saako puhelimessa antaa autostani tietoja tai omistajan osoitetta!
-Itse kielsin katsastuskonttorissa kirjallisesti luovuttamasta osoite sun muutakaan tietoja puhelimitse,miten tämä käy nykyisin netissä , onko jollain kokemusta?
-Kaikenlaista häirikköä liikkuu nykyisin tienpäällä,minulla huonoja kokemuksia siitä :satuin joskus ohittamaan vanhan mersun motarilla ja tästä se mulukku kimmastuneena otti rekkarinperusteella omistajan osoitteen ja puhelin numeron ja alkoi häirikkösoittelemaan auton omistajalle,mikä sattui olemaan vaimoni ja puhelut meni hänelle töihin.
-Pahimmassa tapauksessa liikenteessä kimpaantunut tulee yöllä kotiisi pesäpallomailan kanssa ja mukiloi suutuspäissään autosi,tai muuta hauskaa.

12

6774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yvens

      olet aivan oikeasa,
      häiriköinti sattuu kohdalle varmaan 100 kertaa useammin kuin lottovoitto,

      molemmat toisin ovat harvinaisia.

      minäkin olen kieltänyt,
      moni onvaan niin laiska ja ajattelematon.

      • Kielsin tietoni antamisen saatuani kyselyjä autostani pongareilta ja kuultuani uteliaiden tiedusteluista työpaikalla. Muutenhan omistajatiedot saa suoraan numerotiedustelusta.


    • pitäisi?

      "satuin joskus ohittamaan vanhan mersun motarilla ja tästä se mulukku kimmastuneena..."

      Meinaatko, että kyseinen mersukuski soittelee häirikkösoittoja kaikille jotka hänet ovat ohittaneet, vai olisiko kimmastuminen johtunut jostakin muusta kuin pelkästä ohittamisesta?
      Kannattaisi ehkä ajella niin, ettei anna kenellekään aihetta valittaa ajotavoista...

      En minä ainakaan tunne mitään tarvetta kieltää tietojeni luovuttamista.

      • 2000.

        ”Kannattaisi ehkä ajella niin, ettei anna kenellekään aihetta valittaa ajotavoista...”

        Fiksu ajotapa on hyvä, muta aina se ei onnistu.
        Usein ne eivät ole häirikkösoittoja, useimmiten muuta vahinkoa.

        On myös tilauksia, varkausmielessä, vaikka kaikki olisi vakutetuja, tulee siitä aina harmia.
        Jos ikkuna on lyöty sisään, aina löytyy lasia ja vertakaan ei saada täysin pestyä istuimista.


        Ajelet hieman röyhkeästi etkä väistä jengiä, uudella hienolla autollasi,
        saatat jopa hymyillä ylpeästi.

        On paljon kateellisia, jotka voivat raapia kylkiä tms.,
        monella on pitkä muisti ja
        ilmainen mahdollisuus saada heti tietokoneelta omistajan tiedot.

        Niin minullakin.
        Katson useinkin, kun en tunne kaikkia tervehtijöitä.


        en aio keksiä esimerkkejä enempää,
        mutta tuntemattomana pysyminen on keskimäärin kantattavampaa,
        toki
        NIIN tai NÄIN, ei asialla aina ole kaikkialle henkilöille mitään merkitystä.


      • 2000.
        2000. kirjoitti:

        ”Kannattaisi ehkä ajella niin, ettei anna kenellekään aihetta valittaa ajotavoista...”

        Fiksu ajotapa on hyvä, muta aina se ei onnistu.
        Usein ne eivät ole häirikkösoittoja, useimmiten muuta vahinkoa.

        On myös tilauksia, varkausmielessä, vaikka kaikki olisi vakutetuja, tulee siitä aina harmia.
        Jos ikkuna on lyöty sisään, aina löytyy lasia ja vertakaan ei saada täysin pestyä istuimista.


        Ajelet hieman röyhkeästi etkä väistä jengiä, uudella hienolla autollasi,
        saatat jopa hymyillä ylpeästi.

        On paljon kateellisia, jotka voivat raapia kylkiä tms.,
        monella on pitkä muisti ja
        ilmainen mahdollisuus saada heti tietokoneelta omistajan tiedot.

        Niin minullakin.
        Katson useinkin, kun en tunne kaikkia tervehtijöitä.


        en aio keksiä esimerkkejä enempää,
        mutta tuntemattomana pysyminen on keskimäärin kantattavampaa,
        toki
        NIIN tai NÄIN, ei asialla aina ole kaikkialle henkilöille mitään merkitystä.

        jos et usko ongelmiin, ei kannata uskoa mihinkää pelivoittoihin tai lottoamiseen.

        suhde saada lottovoitto tai autovaras on 1 /100


    • fdsfrgrgrgeg

      Kielsin ajat sitten jo!

      Turha on nysvärien perään soitella:)

      • Kiinni jäit

        Yksi kavereistani on kasuri. Sinut ilmi annettu.


    • onnistuu melkein

      Eli netissä AKEn sivuille, sieltä tietopalvelu. Voi tulostaa lomakkeen , mutta se on postitettava,koska pitää olla allekirjoitus.
      Eli osoite poistuu, mutta ei kaikki tiedot tälläkään konstilla..Turvakielto sitten erikseen..

    • uiuiuius

      Ajoneuvorekisteri on julkinen rekisteri. Omistajan nimen saa selville aina.

    • mitään tietoja

      Itse kielsin luovuttamasta mitään tietoja rekisteritunnuksen perusteella siis ei osoitetta tms saa rekisterinumeron perusteella selville.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      173
      1671
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      347
      1268
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      66
      1169
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      193
      930
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      44
      888
    6. 69
      778
    7. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      770
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      37
      715
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      664
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      640
    Aihe