tarkoitti tällä vertauksella?
Matt. 21:43-44.
43.Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.
44.Ja joka tähän kiveen kaatuu, se ruhjoutuu, mutta jonka päälle se kaatuu, sen se murskaa.
Alaviitteet:Jes.8:14-15. Dan.2.:34. Sak.12:3.
Voiko kukaan selittää, mitä Jeesus
12
395
Vastaukset
Israelilaisethan olivat ensin yksi kansakunta, joilla oli oma kuninkaansa ensin Saul, sitten Daavid ja lopuksi Salomo. Mutta sitten valtakunta jakautui kahtia Juudan valtakuntaan ja Israelin valtakuntaan ja kummallakin oli omat kuninkaansa.
Niinpä tuossa tuossa Jesaja (8:14-15) profetoi, että Jeesus tulee olemaan loukkauskivi noille molemmille sekä Israelille että Juudalle.
Israelilaiset vain puuhailivat tekojensa ja uskontonsa parissa eivätkä uskoneet:
"Mitä me siis sanomme? Että pakanat, jotka eivät tavoitelleet vanhurskautta, ovat saavuttaneet vanhurskauden, mutta sen vanhurskauden, joka tulee uskosta; mutta Israel, joka tavoitteli vanhurskauden lakia, ei ole sitä lakia saavuttanut. Minkätähden? Sentähden, ettei se tapahtunut uskosta, vaan ikäänkuin teoista; sillä he loukkautuivat loukkauskiveen, niinkuin kirjoitettu on: "Katso, minä panen Siioniin loukkauskiven ja kompastuksen kallion, ja joka häneen uskoo, se ei häpeään joudu." (Room 9:30-33)
Eli kun Israel ei kansana ottanut vastaan Jeesusta, vain yksilöt ottivat, niin heille laitettiin peite silmille ja evankeliumi annettiin pakanoille.
Mutta eivätpä nuo pakanatkaan kansana ottaneet Jeesusta vastaan (vain yksilöt ovat pelastuneet), vaan hekin luulevat omin teoin ja uskonnollisuuksin pelastuvansa, ja niin Jeesus sanoi heidänkin aikansa loppuvan "ja he kaatuvat miekan terään, heidät viedään vangeiksi kaikkien kansojen sekaan, ja Jerusalem on oleva pakanain tallattavana, kunnes pakanain ajat täyttyvät." (Luuk 21:24) ja niinpä alkaa taas uusi Israelin etsikkoaika ja ensin tulee 144.000 kahdestatoista Israelin sukukunnasta kustakin 12.000 uskoon (Ilm 7:4-8) ja sitten juuri ennen Jeesuksen tulemista takaisin maan päälle kaikki silloin elossa olevat Israelilaiset tulevat uskoon "Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista." (Sak 12:10)- Sirkka Iita.
Tuo oli hyvä ja selventävä vastaus. Noin minäkin sen olen ymmärtänyt.
Sirkka Iita. kirjoitti:
Tuo oli hyvä ja selventävä vastaus. Noin minäkin sen olen ymmärtänyt.
Tuo oli se Israel-panakansat osuus, mutta sitten yksilön kohdalla tuossa on vielä se merkitys, että ihmisen on kuoltava voidakseen syntyä uudesti "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos ei nisun jyvä putoa maahan ja kuole, niin se jää yksin; mutta jos se kuolee, niin se tuottaa paljon hedelmää." (Joh 12:24) "Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut." (2 Kor 5:17)
Koska ihmisessä ei ole mitään hyvää, pelkkää syntiä vain "Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla" (Room 3:23), niin ihmisen ja Jumalan välillä on täysi juopa, Jumalahan vihaa syntiä ja ihminen on silkkaa syntiä.
Jos Jumalan etsikkoaikaan vetämä ihminen nähdessään Pyhän Hengen valaisemana oman syntisyytensä, siitä seuraavan ikuisesti kestävän rangaistuksen ja pelastuksen Jeesuksessa, alkaa muuttaa tosiasioita: en minä nyt ihan niin syntinen ole, Jumala rakastaa minua tällaisenanikin, Jeesuksen voi ottaa osaksi omaa elämäänsä..., niin silloin ihminen vain murjoontuu Jeesukseen ja jää rampana jatkamaan ei-uskovan elämäänsä pelastumatta. Hän vain paatuu ja luulee jopa tulleensa uskoon eikä enää etsikään pelastusta. Hänen uskonsa on kuollutta uskoa.
Se taas joka ottaa Jeesuksen sanat todesta kuolee itselleen ja uudestisyntyy ylhäältä. Tottakai vanha Aatami yrittää herätä eloon joka päivä koko maallisen elämän ajan, mutta se on kuoletettava hengellä ja pidettävä kuolleena.
Joka onkin jo uskoon tullut, mutta ei ole kuuliainen Jeesukselle tulee taas Jumalan vihaamaksi "Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä." (Joh 3:36)
Voiko kukaan selittää, mitä Jeesus...
Kirjoittanut: Sirkka Iita. 28.3.2007 klo 01.02
Tarkoitti tällä vertauksella? Matt. 21:43-44.
43.Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.
44.Ja joka tähän kiveen kaatuu, se ruhjoutuu, mutta jonka päälle se kaatuu, sen se murskaa.
Alaviitteet:Jes.8:14-15. Dan.2.:34. Sak.12:3.
----------------------------------------------------------
Irtojakeet eksyttävät, mutta selitän yllä mainitun irtojakeen, jos sinä selität seuraavan - irtojakeen:
LUUK 14:26
"Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni."
============================
Koko Raamatun punainen lanka on tämä: Israel paadutetaan - viimeisiin päiviin asti - jotta Jumalalla olisi oikeus pelastaa pakanatkin.
Ne viitekohdat:
Jesaja:
8:14 Ja hän on oleva pyhäkkö, hän loukkauskivi ja kompastuksen kallio molemmille Israelin huonekunnille, paula ja ansa Jerusalemin asukkaille.
8:15 Monet heistä kompastuvat ja kaatuvat ja ruhjoutuvat, monet kiedotaan ja vangitaan.
Mitä se on?
Jeesus on ylipappi ja temppeli, Ilm 21:22. Uskon kautta tuomitaan elämään ja epäuskon kautta kuolemaan. Moni luopuu uskosta Jeesukseen ja monia vainotaan uskostaan Jeesukseen.
JUMALA SANOO MYÖS PELASTAVANSA JUUTALAISKANSAN VAIN SIKSI, ETTÄ ON USKOLLINEN OMALLE NIMELLEEN: JES 48:6-11.
-----------------------------------
Daniel:
2:34 Sinun sitä katsellessasi irtautui kivilohkare - ei ihmiskäden voimasta - ja iski kuvapatsasta jalkoihin, jotka olivat rautaa ja savea, ja murskasi ne
Mitä se on?
Avainjakeessa, 35, Daniel lopuksi toteaa, että siitä murskaajakivestä tuli suuri vuori joka täytti koko maan. Jeesukselle on annettu kaikki valta, ja hänen evankeliuminsa valloittaa koko maailman. Jakeessa 44 Daniel sanoo sen suoraan.
DANIEL OPETTAA MYÖS VAPAUDESTA: DAN 3:25:
Daniel:
3:25 Hän vastasi ja sanoi: "Katso, minä näen neljä miestä kävelevän VAPAINA tulessa, eivätkä he ole vahingoittuneet, ja neljäs on näöltänsä niinkuin Jumalan poika."
---------------------------------
Sakarja:
12:3 Ja sinä päivänä minä teen Jerusalemin väkikiveksi kaikille kansoille: kaikki, jotka sitä nostavat, repivät pahoin itsensä; ja kaikki maan kansakunnat kokoontuvat sitä vastaan.
Mitä se on?
Jumala tuomitsee Israelia vihaavia kansoja, lopussa - Israelin rajoilla, Ilm 20:9. Kun pakanain täysi luku on sisälle tullut. Sitten tapahtuu - (Paavali Roomalaiskirjeessä) - se, että tuo "vain jäännös" Israelista pelastuu, mutta ihan kaikki jäljelle jääneet ts. "niin kaikki Israel on pelastuva". (Se on yksi kolmasosa lopun ajan Israelin väestä). Sakarja viittaa 8:12 tuon jäännöksen sitten jatkavan 1000-vuotisessa valtakunnassa.
SAKARJA SANOO MYÖS:
Syyrialaisia paljon pelastuu lopun ajassa, YHDESSÄ ISRAELIN KANSSA, (Sak 6:8), sekä myös paljon palestiinalaisia ja ihan alkuperäisiä jerusalemilaisia, (Sak 12:8-9). Tietysti lähinnä Lähi-Itää Raamatussa kuvataan, onhan Israel ja muinainen Paratiisi, (Irakissa), siellä.
VAROITUS KANSOILLE ISRAEL-VIHASTA: Sakarja 2:8 (12)
:Sakarja:
2:8 Sillä näin sanoo Herra Sebaot: Kunniaksensa hän on lähettänyt minut pakanakansojen luokse, jotka ovat teitä saalistaneet. Sillä joka teihin koskee, se koskee hänen SILMÄTERÄÄNSÄ.
=========================
S E L I T Y S alussa mainittuun on siis tämä:
VALTAKUNTA OTETAAN POIS LAINNOUDATTAJILTA JA ANNETAAN USKOSTA VANHURSKAIKSI TULEVILLE. Matt 21:23 käy ilmi, että Jeesus, harvinaisen kärsivällisesti ja pitkään, osoittaa ne sanat, (Matt 21:43-44), YLIPAPEILLE JA KANSAN VANHIMMILLE - eikä omille seuraajilleen.
Ikäänkuin: Te ylipapit, te kansan johtajat, te menetätte laillisen valtanne...Siirrän vallan evankeliumin julistajille, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut. Sitten on jälleen Israelin vuoro - yhdessä kaikkien uskosta vanhurskautettujen kanssa.
Ruhjoutuvat ovat niitä Kristukseen loukkaantuvia. Kiven murskaamat ovat niitä, jotka kadottavat oman elämänsä -löytääkseen sen Jeesuksessa.
_AnttiVKantola_- Sirkka Iita.
Sanoit, että irtojakeet eksyttävät!Niin varmaankin, siksi laitoinkin siihen alaviitteeksi ne raamatunpaikat,joista voi asiaa tutkia.
Mahdotonta on ruveta kirjoittamaan tänne koko raamattua.Eikös keskustelussa jätetä toisellekkin jotakin sanottavaa ja omia mielipiteitä? Senvuoksi en laittanut mitään täysin valmiiksi pureskeltua.
Katso Uskova yhden vastauksesta mallia!Hän oli oivaltanut asian hyvin.Siunausta sinulle, tv.Sirkka Iita. - alex-kasi
ja ihan Raamatun mukaan..
Asiasta toiseen >>> jos saan kysyä kuinka ymmärrät tuon "viimeisen" ilmestyskirjan pedon olemuksen maailmassa.
Omasta puolestani en ole ollenkaan vakuuttunut että kyseessä olisi "paavin valtakunta" tai edes "YK" kuten muutamat tuntuvat uskovan.
Olisi kiinnostavaa tietää henkilökohtainen uskosi ja kantasi? Jos nyt viitsit asiasta keskustella? - Sirkka Iita.
että ruhjoutuvat ovat niitä Kristukseen loukkaantuvia. Kiven murskaamat ovat niitä, jotka kadottavat oman elämänsä, löytääkseen sen Kristuksessa.
Mutta tuota Luukas 14:26, minä en ymmärrä tätä raamatun lausetta muutoin, kuin siten, että Jeesuksen tulee mennä elämässä kaikken muun edelle! Tarkoittaako se sitä? Jos ei, niin voisitko olla ystävällinen ja selittää, että miten sinä sen käsität? Siis Luukas 14:26, mitä Jeesus tällä tarkoitti? Kiitos, kun kerrot oman näkemyksesi asiasta! - advareitako?
Sirkka Iita. kirjoitti:
että ruhjoutuvat ovat niitä Kristukseen loukkaantuvia. Kiven murskaamat ovat niitä, jotka kadottavat oman elämänsä, löytääkseen sen Kristuksessa.
Mutta tuota Luukas 14:26, minä en ymmärrä tätä raamatun lausetta muutoin, kuin siten, että Jeesuksen tulee mennä elämässä kaikken muun edelle! Tarkoittaako se sitä? Jos ei, niin voisitko olla ystävällinen ja selittää, että miten sinä sen käsität? Siis Luukas 14:26, mitä Jeesus tällä tarkoitti? Kiitos, kun kerrot oman näkemyksesi asiasta!suksi kuuseen! Paavali kuvaa tärkeimmäksi asiakseen opppia tuntemaan Kristusta. Kun tunnemme hyvin toisemme, vaistoamme jo hänen ajatuksensa sanoittakin. Jeesuksen seuraaminen on Hänen tuntemisensa lisääntymistä. Meidän tulee Rakastaa kaikkea samaa jota Jeesus edustaa haluten ymmärtää niiden sisältöä. Jeesuksen ja apostolien opetusten kautta tuo tunteminen voi lisääntyä. Ei adventtikirkon tunteminen sitä tee. Siksi monia täälläkin häiritsee adventistien itsensä korottaminen kaikkiin yhteyksiin.
- Sirkka Iita.
advareitako? kirjoitti:
suksi kuuseen! Paavali kuvaa tärkeimmäksi asiakseen opppia tuntemaan Kristusta. Kun tunnemme hyvin toisemme, vaistoamme jo hänen ajatuksensa sanoittakin. Jeesuksen seuraaminen on Hänen tuntemisensa lisääntymistä. Meidän tulee Rakastaa kaikkea samaa jota Jeesus edustaa haluten ymmärtää niiden sisältöä. Jeesuksen ja apostolien opetusten kautta tuo tunteminen voi lisääntyä. Ei adventtikirkon tunteminen sitä tee. Siksi monia täälläkin häiritsee adventistien itsensä korottaminen kaikkiin yhteyksiin.
Antti V Kantolalle, kun taas sinun vastauksesi oli kenelle lie? Minä en mitään tuollaista kysynyt, en tiedä, että kenelle, tai mihin vastasit? Vastauksesi oli yhtä kuin:
"-Hyvää päivää!"
"-Kirves vartta!" alex-kasi kirjoitti:
ja ihan Raamatun mukaan..
Asiasta toiseen >>> jos saan kysyä kuinka ymmärrät tuon "viimeisen" ilmestyskirjan pedon olemuksen maailmassa.
Omasta puolestani en ole ollenkaan vakuuttunut että kyseessä olisi "paavin valtakunta" tai edes "YK" kuten muutamat tuntuvat uskovan.
Olisi kiinnostavaa tietää henkilökohtainen uskosi ja kantasi? Jos nyt viitsit asiasta keskustella?alex-kasi esitti mielenkiintoisen kysymyksen pohdittavaksi: kuka, mitä tai mikä on tuo Ilmestyskirjan toinen PETO. Ja että onkohan se sittenkään paavi tai YK? - Koetan valottaa omaa käsitystäni asiasta.
-----------
Ensinnäkin - melllerismi tai muukaan populismi tämän asian suhteen ei minua kiinnosta. Sensaatiohakuisuus eksyttää, sillä aina ajan ilmiöistä voidaan poimia jos vaikka mitä. Ja yhdistellä asioita petomaisesti.
Itse Ilmestyskirja antaa ymmärtää, että vasta aivan viimeisinä vuosina voidaan osua oikeaan pedon henkilöitymän arvioinnissa. Mitään tahoa ei mielestäni voida sulkea ehdottomasti pois tai ehdotomasti nimetä vielä 10 tai 20 vuoteen. Tässä voin erehtyä 20 vuodella, joten päätän olla valmiina ylösottoon.
YK pysynee heikkona veto-oikeuden sekä rahavaikeuksien vuoksi. Mutta rakas EU saattaa kehittyä siihen suuntaan, että sieltä noita päitä nousee. Protestanttisuus on jo vaikeuksissa Euroopassa - paitsi Pohjolassa. Silti itse antikristus / viimeinen peto voidaan kutsua ulkopuolelta, ikäänkuin pelastamaan halvaantuneet systeemit. Mahdollisesti vääräksi profeetaksi tarjoutuu joku Rooman kirkosta. Roomahan johtaa ekumeniassa ja on taloudellisestikin mahtava.
EU saattaa siirtää keskuksiaan Benelux-maista Roomaan, lähelle "Jumalan Pojan sijaista". Intressit ovat yhteiset ja on yhteinen alue puolustettavana. Toki EU voi väliaikaisesti vielä edistyä kristillisyyden vastaisuudessaan roomalaisuuttakin kohtaan.
Edistyä antikristillisyydessään. Mutta laittomuuden ryöstäytyessä käsistä tarvitaan paavia, joka on tiukka ulkokultaisessa moraalissa. Useimpien rakkaus kylmenee ja tiukkuutta tarvitaan taloudellisen romahduksen edessä.
Koko maailman on helppo mieltää kaikkein fundamentalistisin johtaja jumalien edustajaksi, kunhan tämä ei väitä, että kristinusko on ainoa oikea.
On syytä muistaa, että varsinainen pedon valta voi alkaa vasta, kun armon perilliset on temmattu pois. Nämä ihmiset ovatkin ainoa este lakihenkisyyden voittokululle, ei mikään kirkko sinänsä.
Pelkään, että monien kirkkokuntien johtajat, adventismi mukaanlukien, tulevat ehkä löytämään vääränlaista yhteisymmärrystä roomalaiskatolilaisuuden kanssa, sillä syyllistäminen on oiva keino hallita.
Armonopetus estää ihmisten hallitsemista ja se julistettaneenn pannaan, ehkä jo ennen tempausta. Minulla on henkilökohtaista kokemusta tuosta "pannasta" jopa menestysteologian saralta, (Håkan Westergårdin "Elämän Sana"-srk:ssa -90-luvulla). Saanko, joskus toiste, kertoa siitä enemmän?
Jo edesmennyt näkijä, Jukka Rokka, kuvaa eskatologisessa romaanissaan "Kurppilan suku lopunajassa" varsin luonnollisella tavalla roomalaisen otteen - sekä paavin että EU:n - kasvamista jopa Suomessa.
Väärän profeetan tiukka moraali luullakseni toimii pedon oikeana kätenä. Mielestäi viime aikojen paavit ovat olleet hyviä tasapainottajia, mutta saattaa nousta kiihottava paavi. Tai niin heikko, että joku toinen siinä systeemissä nousee auktoriteetiksi - koko maailmalle. (Mahdollisesti nousisi pedoksikin, jolloin väärä profeetta nousisi protestantisista piireistä. Epätodennäköistä.)
New Agen edistyminen on suuri kysymysmerkki. Jo siksikään ei voida TIETÄÄ, mistä mitäkin nousee. Mutta koskapa peto niin helposti ja äkisti kääntää takkinsa, valtakirjan saatuaan, oletan, että se on new agen puolelta.
Peto tunnusmerkkien avulla lumoaa kristilliset johtajat tukijoikseen. Nämä ovat muita kuin parantumisihmeitä.
Joka tapauksessa, peto, se viimeinen eli toinen peto, julistautuu Jumalaksi ja Messiaaksi, aikoen hallita Jerusalemista käsin, alistaen Israelia. Kohta kuitenkin Kristus saapuu lyömään pedon, (Dan 7, Ilm 13, 14. luvut.
EUROOPPA JA YHDYSVALALT - KAKSI PETOA ?
Viitaten edelleen Dan 7 sekä Ilm 13,14, pidän jossain määrin mahdollisena - paljolti E.G.Whiten kuvaukseen pohjaten, "Suuri taistelu", s. 439 - että Eurooppa ja roomalaiskatolilaisuus olisi se ensimmäinen peto ja USA:sta nousisi se toinen.
Siitä "ei ole mitään epävarmuutta", vakuuttaa White. Minun mielestäni tästä ei saisi olla varma, eikä sitä saisi käyttä maata vastaan. Mutta "monet sitä tutkivat ja ymmärrys lisääntyy".
Ehdottomuus voi pimentää ymmärryksen. "Karitsan sarvet ja lohikäärmeen ääni" voi jotensakin viitata myös roomalaiskatoliseen Eurooppaan. Joka tapauksessa "Karitsan sarvet ja lohikäärmeen ääni" kuvaa hyvin korkean moraalin vaatimista mahdottomissa olosuhteissa.
Lainvaatimisen kautta saadaan ihmiset otteseen ja jo senkin vuoksi - oletteko sen huomanneet? - olen huolestunut lainvaatimisesta. Sitäpaitsi, keskinäinen rakkaus varmasti kylmenee, kun kilpaillaan lain vaatimusten täyttämisessä keskenään. Sen sijaan rakkaus pitää toista parempana.
HEI - MINULLA ON ASIAA!
Entä jos peto nouseekin Euroopasta - ja juutalaisten sekä adventistien tähden julistaa lauantaisapatin ainoaksi oikeaksi? Ja muutoinkin korostaa lakia? Osataanko epäillä eurooppalaista pedoksi, kun pidetään varmana sitä, että peto nousee "maasta", jenkeistä?
Minä näet ounastelen, että Eurooppa nousee keskeiseksi ja takaa Israelille rauhan - jonka liiton se sitten äkisti pettää ja päästää armeijat Israelin kimppuun. Israeliahan tullaan pitämään maailmanpolitiikan kauhukakarana ja rauhan esteenä. Ilm 17:9 mukainen ymmärrys ja viisaus: pedon tunnistamisen salaisuus on 7 valtakautta. Eikö se selitä USA:n pois?
Daniel 2. näemme, että Euroopasta ja Lähi-Idästä lienee kyse. 1. Pää(Nebukadnessarin Babylon), 2. rinta 3. käsivarret 4. vatsa 5. lanteet 6. sääret 7. jalat. "Rautaa ja savea" voisi kuvata alkuperäisiä 10 tai 7 EU-maata ja savi sittemmin liittyneitä toisarvoisia alueita.
KOLME ENKELIÄ
Yhä viittaan Ilm 14. Kolme enkeliä, jakeet 6-13, on yksi itsenäinen näky.
Esimmäinen enkeli aloitti 2000 vuotta sitten Betlehemissä ja nyt se tahtoo kannustaa viemään loppuun asti maailman evankelioimisen. On aika pakanain luvun tulla täydeksi.
Toinen enkeli teki selväksi, että tämä tietää lopun loppua paholaisen valtakaudelle.
Kolmas enkeli muistuttaa, ettei sovi olla ihmisten orja, eikä kumartaa petoa, vaan olla valmis kuolemankin uhalla pitämään Jeesuksen Kristuksen todistuksen. Sillä kuolemaa se tietää pedon paljastettua itsensä.
Ilmestyskirja:
14:13 Ja minä kuulin äänen taivaasta sanovan: "Kirjoita: Autuaat ovat ne kuolleet, jotka Herrassa kuolevat tästedes. Totisesti - sanoo Henki - he saavat levätä vaivoistansa, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä."
Kukaan ei voi väittää kumartaneensa epähuomiossa sitä elävää pedon kuvaa, eikä kukaan voi tahattomasti pedon merkkiä ihoonsa saada. Näin ihminen tuomitsee itse itsensä.
_AnttiVKantola_Sirkka Iita. kirjoitti:
Mutta tuota Luukas 14:26, minä en ymmärrä tätä raamatun lausetta muutoin, kuin siten, että Jeesuksen tulee mennä elämässä kaikken muun edelle! Tarkoittaako se sitä? Jos ei, niin voisitko olla ystävällinen ja selittää, että miten sinä sen käsität? Siis Luukas 14:26, mitä Jeesus tällä tarkoitti? Kiitos, kun kerrot oman näkemyksesi asiasta!Sirkka-Iita - olet Raamatun Hengen mukaisesti ymmärtänyt Luukas 14:26. Tiesinkin, että ymmärtäisit, mutta tahdoin osoittaa, että irtojakeet voivat seistä päälaellaan.
Fundamentalistisissa lakiuskonnoissa, kuten Islam, ei ole harvinaista, että uskonnosta pois kääntyvää perheenjäsentä ei enää lueta perheen jäseneksi. Siinä tilanteessa joutuu uskonsa tähden rikkomaan 4. käskyä ja IKÄÄNKUIN vihaamaan sukuaan.
Usein, kiitos Jumalalle, käy niin, että pitkän ajan perästä ulosheitetty hyväksytään jälleen. Mutta tuossa ratkaisun hetkessä jotkut joutuvat sonnustautumaan pyhään vihaan.- ja* * *
AnttiVKantola kirjoitti:
alex-kasi esitti mielenkiintoisen kysymyksen pohdittavaksi: kuka, mitä tai mikä on tuo Ilmestyskirjan toinen PETO. Ja että onkohan se sittenkään paavi tai YK? - Koetan valottaa omaa käsitystäni asiasta.
-----------
Ensinnäkin - melllerismi tai muukaan populismi tämän asian suhteen ei minua kiinnosta. Sensaatiohakuisuus eksyttää, sillä aina ajan ilmiöistä voidaan poimia jos vaikka mitä. Ja yhdistellä asioita petomaisesti.
Itse Ilmestyskirja antaa ymmärtää, että vasta aivan viimeisinä vuosina voidaan osua oikeaan pedon henkilöitymän arvioinnissa. Mitään tahoa ei mielestäni voida sulkea ehdottomasti pois tai ehdotomasti nimetä vielä 10 tai 20 vuoteen. Tässä voin erehtyä 20 vuodella, joten päätän olla valmiina ylösottoon.
YK pysynee heikkona veto-oikeuden sekä rahavaikeuksien vuoksi. Mutta rakas EU saattaa kehittyä siihen suuntaan, että sieltä noita päitä nousee. Protestanttisuus on jo vaikeuksissa Euroopassa - paitsi Pohjolassa. Silti itse antikristus / viimeinen peto voidaan kutsua ulkopuolelta, ikäänkuin pelastamaan halvaantuneet systeemit. Mahdollisesti vääräksi profeetaksi tarjoutuu joku Rooman kirkosta. Roomahan johtaa ekumeniassa ja on taloudellisestikin mahtava.
EU saattaa siirtää keskuksiaan Benelux-maista Roomaan, lähelle "Jumalan Pojan sijaista". Intressit ovat yhteiset ja on yhteinen alue puolustettavana. Toki EU voi väliaikaisesti vielä edistyä kristillisyyden vastaisuudessaan roomalaisuuttakin kohtaan.
Edistyä antikristillisyydessään. Mutta laittomuuden ryöstäytyessä käsistä tarvitaan paavia, joka on tiukka ulkokultaisessa moraalissa. Useimpien rakkaus kylmenee ja tiukkuutta tarvitaan taloudellisen romahduksen edessä.
Koko maailman on helppo mieltää kaikkein fundamentalistisin johtaja jumalien edustajaksi, kunhan tämä ei väitä, että kristinusko on ainoa oikea.
On syytä muistaa, että varsinainen pedon valta voi alkaa vasta, kun armon perilliset on temmattu pois. Nämä ihmiset ovatkin ainoa este lakihenkisyyden voittokululle, ei mikään kirkko sinänsä.
Pelkään, että monien kirkkokuntien johtajat, adventismi mukaanlukien, tulevat ehkä löytämään vääränlaista yhteisymmärrystä roomalaiskatolilaisuuden kanssa, sillä syyllistäminen on oiva keino hallita.
Armonopetus estää ihmisten hallitsemista ja se julistettaneenn pannaan, ehkä jo ennen tempausta. Minulla on henkilökohtaista kokemusta tuosta "pannasta" jopa menestysteologian saralta, (Håkan Westergårdin "Elämän Sana"-srk:ssa -90-luvulla). Saanko, joskus toiste, kertoa siitä enemmän?
Jo edesmennyt näkijä, Jukka Rokka, kuvaa eskatologisessa romaanissaan "Kurppilan suku lopunajassa" varsin luonnollisella tavalla roomalaisen otteen - sekä paavin että EU:n - kasvamista jopa Suomessa.
Väärän profeetan tiukka moraali luullakseni toimii pedon oikeana kätenä. Mielestäi viime aikojen paavit ovat olleet hyviä tasapainottajia, mutta saattaa nousta kiihottava paavi. Tai niin heikko, että joku toinen siinä systeemissä nousee auktoriteetiksi - koko maailmalle. (Mahdollisesti nousisi pedoksikin, jolloin väärä profeetta nousisi protestantisista piireistä. Epätodennäköistä.)
New Agen edistyminen on suuri kysymysmerkki. Jo siksikään ei voida TIETÄÄ, mistä mitäkin nousee. Mutta koskapa peto niin helposti ja äkisti kääntää takkinsa, valtakirjan saatuaan, oletan, että se on new agen puolelta.
Peto tunnusmerkkien avulla lumoaa kristilliset johtajat tukijoikseen. Nämä ovat muita kuin parantumisihmeitä.
Joka tapauksessa, peto, se viimeinen eli toinen peto, julistautuu Jumalaksi ja Messiaaksi, aikoen hallita Jerusalemista käsin, alistaen Israelia. Kohta kuitenkin Kristus saapuu lyömään pedon, (Dan 7, Ilm 13, 14. luvut.
EUROOPPA JA YHDYSVALALT - KAKSI PETOA ?
Viitaten edelleen Dan 7 sekä Ilm 13,14, pidän jossain määrin mahdollisena - paljolti E.G.Whiten kuvaukseen pohjaten, "Suuri taistelu", s. 439 - että Eurooppa ja roomalaiskatolilaisuus olisi se ensimmäinen peto ja USA:sta nousisi se toinen.
Siitä "ei ole mitään epävarmuutta", vakuuttaa White. Minun mielestäni tästä ei saisi olla varma, eikä sitä saisi käyttä maata vastaan. Mutta "monet sitä tutkivat ja ymmärrys lisääntyy".
Ehdottomuus voi pimentää ymmärryksen. "Karitsan sarvet ja lohikäärmeen ääni" voi jotensakin viitata myös roomalaiskatoliseen Eurooppaan. Joka tapauksessa "Karitsan sarvet ja lohikäärmeen ääni" kuvaa hyvin korkean moraalin vaatimista mahdottomissa olosuhteissa.
Lainvaatimisen kautta saadaan ihmiset otteseen ja jo senkin vuoksi - oletteko sen huomanneet? - olen huolestunut lainvaatimisesta. Sitäpaitsi, keskinäinen rakkaus varmasti kylmenee, kun kilpaillaan lain vaatimusten täyttämisessä keskenään. Sen sijaan rakkaus pitää toista parempana.
HEI - MINULLA ON ASIAA!
Entä jos peto nouseekin Euroopasta - ja juutalaisten sekä adventistien tähden julistaa lauantaisapatin ainoaksi oikeaksi? Ja muutoinkin korostaa lakia? Osataanko epäillä eurooppalaista pedoksi, kun pidetään varmana sitä, että peto nousee "maasta", jenkeistä?
Minä näet ounastelen, että Eurooppa nousee keskeiseksi ja takaa Israelille rauhan - jonka liiton se sitten äkisti pettää ja päästää armeijat Israelin kimppuun. Israeliahan tullaan pitämään maailmanpolitiikan kauhukakarana ja rauhan esteenä. Ilm 17:9 mukainen ymmärrys ja viisaus: pedon tunnistamisen salaisuus on 7 valtakautta. Eikö se selitä USA:n pois?
Daniel 2. näemme, että Euroopasta ja Lähi-Idästä lienee kyse. 1. Pää(Nebukadnessarin Babylon), 2. rinta 3. käsivarret 4. vatsa 5. lanteet 6. sääret 7. jalat. "Rautaa ja savea" voisi kuvata alkuperäisiä 10 tai 7 EU-maata ja savi sittemmin liittyneitä toisarvoisia alueita.
KOLME ENKELIÄ
Yhä viittaan Ilm 14. Kolme enkeliä, jakeet 6-13, on yksi itsenäinen näky.
Esimmäinen enkeli aloitti 2000 vuotta sitten Betlehemissä ja nyt se tahtoo kannustaa viemään loppuun asti maailman evankelioimisen. On aika pakanain luvun tulla täydeksi.
Toinen enkeli teki selväksi, että tämä tietää lopun loppua paholaisen valtakaudelle.
Kolmas enkeli muistuttaa, ettei sovi olla ihmisten orja, eikä kumartaa petoa, vaan olla valmis kuolemankin uhalla pitämään Jeesuksen Kristuksen todistuksen. Sillä kuolemaa se tietää pedon paljastettua itsensä.
Ilmestyskirja:
14:13 Ja minä kuulin äänen taivaasta sanovan: "Kirjoita: Autuaat ovat ne kuolleet, jotka Herrassa kuolevat tästedes. Totisesti - sanoo Henki - he saavat levätä vaivoistansa, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä."
Kukaan ei voi väittää kumartaneensa epähuomiossa sitä elävää pedon kuvaa, eikä kukaan voi tahattomasti pedon merkkiä ihoonsa saada. Näin ihminen tuomitsee itse itsensä.
_AnttiVKantola_Seitsemän vuotisesta antikristuksen vaivanajasta on harhaa ylöstempaamista ei tapahdu ennen antikristuksen valtaan nousua, ja seitsemän vuotista vaivan aikaa ei Raamattu tunne lainkaan, sillä vaino on ennen tempaamista.
Ja kaikki ovat täällä Jeesuksen tulemiseen asti, mitä tulee Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen takaisintuloon, niin Hän ei tule ennen kuin ilmestyy tuo laiton, jonka Hän tuhoaa tulemuksensa ilmestyksellä.
Näin ollen kaikki ovat paikalla, koska antikristus on paikalla Jeesuksen tullessa, eikä kukaan ole voinut lähteä ennen sitä, tuuliin ja pilviin.
Helluntailaisetkin joutuu odottamaan sitä aikaa jolloin sanotaan: Kuinka kauan sinä Pyhä Jumala jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka ovat murhanneet meitä alusta asti, ja heille vastataan että pysyisivät levollisena siihen asti, kunnes heidän kanssapalvelijainsa ja veljiensä luku oli täyttyvä, joiden tuli joutua tapettaviksi niinkuin hekin.
Marttyyrien lukumäärä ei ole tullut vielä täyteen, vaan kiljotiinit ovat säilössä Rooman kellareissa, odottaen antikristuksen valtaannousua.
EU: ja Yhdysvallat Katolisuuteen liittoutuneina lyövät kättä toisilleen.
Israelissa on yhteiset televisio ja radio lähettimet kansojen käännyttämiseksi Globaaliseen uskoon yhden Herran alaisuudessa.
Lähetys asema ei ole Juutalainen vaan ekumenian kautta Kristillinen.
Tätä pidetään suurena herätyksenä, jossa Juutalaisella Israelilla on keskeinen tehtävä maailman käännyttämiseksi antikristuksen laittomaan uskoon.
Suomessa taivaskanavilla syöttää Leo Meller harhautunutta opetustaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad611149- 42881
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että322644- 51641
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän114614- 51608
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38595- 93590
- 75556
- 56554