Uskoontulo(ko)?

Mitä minulle tapahtui?

Hei!

Minulla on todella neuvoton olo, enkä tiedä miten suhtautuisin ja ajattelisin seuraavasta..

En ole ollut koskaan uskonnosta kiinnostunut; olen aina uskonut Jumalan ja Jeesuksen olemassaoloon, mutta asia ei ole merkinnyt minulle mitään sen kummempaa.. Minulla on (ollut) tiettyjä negatiivisia stereotypioita uskovaisista yms.

Olen jonkin aikaa miettinyt, että elämästäni puuttuu jokin suuri intohimo; tuntuu, että kaikki on tasapaksua ja "ihan ok". En ole tiennyt, mikä voisi täyttää tyhjiöni. Koskaan en kuitenkaan ajatellut, että usko olisi mikään ratkaisu.

Eräänä iltana tässä hetki sitten kuitenkin tapahtui jotain. Kuuntelin uskovan ihmisen puhetta tv:stä (mitä yleensä en todellakaan tee). Hän kertoi rankasta elämästään, miten paljon pahaa hänellä oli ollut yms. Nyt hän on ollut jokusen vuoden uskossa ja sen avulla saanut elämänsä kuntoon. Tulin jollain tavalla tosi kateelliseksi, kun hän kertoi miten paljon usko on hänelle antanut. Hän sai elämänsä takaisin, kaikki on nyt hyvin, sisäisesti on aivan mahtava olo eikä yksikään päivä ole ollut huono; kaikesta on selvinnyt!

Ohjelmaa katsoessani aloin miettimään, että mitä muka voisin menettää, jos edes kokeilisin pyytää Jeesusta sydämeeni.. Ristin käteni ja lausuin em. sanat. Hetken kuluttua minulle tuli lämmin ja rauhallinen olo, sen jälkeen alkoi itku. Itku ei kuitenkaan ollut surusta johtuvaa, vaan pikemminkin helpottunutta! En kyennyt olemaan paikoillani vaan kävelin ees taas hokien: "Tätäkö se on? Onko TÄMÄ nyt SITÄ?" Olotilaa kesti noin puolituntia.. En kyennyt alkaa nukkumaan tämän jälkeen, koska olin niin innoissani!

Aamulla herätessäni en kuitenkaan huomannut enää mitään tällaista.. Oloni oli ihan sama enkä kokenut itseäni "uskossa olevaksi ihmiseksi". Töihin mennessäni näin auton, jonka rekkarinro oli 666.. Näin töistä palatessani toisen auton, jossa oli sama tunnus! En usko olevani uskossa, en voisi sanoa, että nyt Jeesus on sydämessäni - vaikka haluaisinkin. Toisaalta minua pelotta, että olisinkin "hihhuli", sillä uskoisin elämäni muuttuvan lähes täysin..Se muutos pelottaa minua!

Mitä tämä oikein on? Aloin miettimään, olisiko Jeesus näyttänyt minulle ns. "esimakuna" mitä elämä tulisi olemaan, jos Jeesus olisi sydämessäni? Että minun täytyy tehdä nyt lopullinen valinta siitä, mitä tahdon elämässäni? Älkää ymmärtäkö väärin, en kuvittele että uskova olisi "eufoorisessa" tilassa koko ajan, kuten sinä iltana olin. Mutta kuvittelen, että uskovaisuus näkyy silti koko ajan ajatuksissa, teoissa yms.. Nyt se ei ole niin..

20

2048

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tomi Tammela

      Sinulla on Herätys! Olen hyvin varma siitä.Näin voin sanoa siksi, että kun minäkin aloin hapuilla Jeesuksen puoleen, niin minäkin näin noita kuuskuuskuutosia, jopa korttipakan korttien kääntöpuolella.Jumala ei sinulle noita "pedon merkkejä" näytä, vaan sielunvihollinen.Jumala kuitenkin ne sallii omissa korkeissa tarkoitusperissään, mutta pitää sielunvihollisen kuitenkin aisoissa, sillä Hän on jo voittanut pahan.Sielunvihollinen yrittää valehdella sinulle, että joudut helvettiin.Joutuisitkin sinne ilman Jeesuksen Kristuksen, ihmiseksi tulleeseen Jumalan Pojan sovitustyötä.Tuo sovitus on jo tehty sinunkin puolestasi ja Jumalalle riittää, että tahdot ottaa vastaan Kristuksen tarjoaman pelastuksen.Tartu Hänen armoonsa kuin hukkuva oljenkorteen äläkä yritä omilla teoillasi pelastaa itseäsi.Ja muista:Mikään pahan mahti ei ole niin voimakas, etteikö Jeesuksen sovintoveri sitä kukistaisi.

    • Tomi Tammela

      Ja ei sinusta oikeasti mitään hihhulia tule kun saat uskon Jumalalta.Esim. minunkin persoona on aivan sama kuin ennen uskoon tuloani...Älä pelkää, sillä Jeesus on ostanut sinut täydestä hinnasta. Siunausta! Terveisin veljesi Kristuksessa.

    • Tomi Tammela

      Sanoitkin tuossa jo, että haluat Jeesuksen sydämeesi.Se riittää ainakin tässä vaiheessa Jumalalle.Luota Herraan, sillä Hänen Pyhä Henkensä, Totuuden Henki, johdattaa sinut elämän tielle.Minä uskallan olla 100%:sen varma pelastumisestasi.

    • anskutin_89

      Miksi ajattelet, että uskoontulo muuttaisi elämäsi täydellisesti? Onko elämäntapasi nyt niin selkeästi (ja sen itsekin tiedostat) ristiriidassa kristillisten arvojen kanssa, että tiedät elämäsi menevän täysin remottin? Vai perustuuko se kuvitelmiin? Ensimmäinen hetki olla uskossa on monelle (ei kaikille) melko euforinen olotila, mutta kuten kuomasit, se ei kestä kauaa. Sitten tulee taas ihan normaali olo ja ikäviäkin hetkiä mahtuu elämään. Mutta mistä sitten tiedät, että oletko uskossa: Mieti rehellisesti seuraavia kysymyksiä: Uskotko olevasi syntinen? Uskotko, ettet voi omin voimin päästä Jumalan luo? Uskotko, että Jeesus on kuolemallaan sovittanut SINUN syntisi? uskotko, että siihen uskoen pelastut? Uskotko, että Jeesus on Jumalan poika? Jos vastaat kaikkiin Kyllä, olet aivan 100% varmuudella uskossa ja taivaaseen menossa? Jos et ole vielä varma näistä, niin muista: Nämä ovat ne asiat, mihin kaikki maailman uskikset uskovat. Se riittää. Kun olet ollut pitemmän aikaa uskossa, huomaat kyllä, että elämässäsi on Jumalan tahdon vastaisia asioita, ja sinulle tulee itsellesi halu muuttaa niitä. Seuraavassa tiettyjä asioita, joita uskoontulo elämässä muuttaa. Elämästä poistuu humalahakuinen juominen, irtosuhteet/esiaviollinen seksi, varastaminen jne. Elämääsi tulee Raamatun lukeminen, srk:n tilaisuuksissa käyminen, rukous. Ja huomaat Raamatusta varmasti lsää. Siunausta uuteen elämääsi!

    • Mervi_

      Hei!

      Todella hieno asia toi, että olet aloittelemassa elämää Jeesuksen kanssa! Jos mun pitäis jotakin ihmistä onnitella jostakin asiasta, niin tässä on top 1 - ylivoimaisesti paras tietämäni syy siihen :) Jeesus sanoi: "Autuas se, joka ei minua torju." Autuas eli ikionnellinen, onniteltava. Sinä et torjunut Jeesusta, vaan pyysit häntä elämääsi. Siis onniteltava! Siunausta ja varjelusta sinulle Jeesuksen omana!

      Niin, kun lähtee uuden ystävän kanssa matkalle, ei tiedä mitä matkan varrella tulee tapahtumaan. Edessä on uusi ja erilainen reitti tiellä, jolla et ole ennen kulkenut. Tuo uusi Sielusi Ystävä vie minne vie, ja toisaalta olet innoissasi, toisaalta pelottaa. Voiko tuohon Ystävään luottaa? Kuka Hän oikein on? Millaiseksi Hän sinut muuttaa? Vai muuttaako miksikään? Tekeekö Hän sinusta sellaisen "hihhulin", ettet kohta enää itsekään tunne itseäsi? Tai apua!: mitä jos et muutukaan miksikään? Miksi eilen tuntui joltain ja nyt ei tunnu? Ja miltä sen, että uskoo Jeesukseen, pitäisi tuntua?

      Mä olen saanut olla Jeesuksen Paimentamana ja Hänen armonsa turvissa pian parikymmentä vuotta. Ja mun tekee mieli nyt lähinnä kehua sinulle sitä Sielujen Paimenta, jolle avasit oven, ja jota pyysit astumaan elämääsi. Nimittäin tärkeintä ei ole se, mitä sinä olet ja miltä sinusta tuntuu, vaan siitä, kuka Jeesus on, ja millainen Hän on. Ja mitä Hän tekee, kun sinä pyydät Häntä auttamaan sinua. Siinä on sinulla nimittäin sellainen auttaja että oksat pois :) Hän ei välttämättä anna maallisissa asioissa mitä haluat, vaan joskus päinvastaistakin, mutta aina ehdottomasti sellaista, jolla Hän saa sinut pysymään lähellään, eli sillä tiellä, joka vie Taivaan Kotiin.

      Jeesus on luvannut tiettyjä asioita ja toteuttaa 100%:sesti sen mitä on luvannut. Ne lupaukset hän on antanut "mustaa valkoisella" - ei tarvitse arvailla mitä Jeesus mahtaa ajatella ja tehdä tiettyjen asioiden suhteen. Yksi niistä lupauksista on tämä: "Kaikki ne, jotka Isä minulle antaa, tulevat minun luokseni, ja sitä, joka minun luokseni tulee, minä en aja pois. (Joh. 6:37) Sinä lähestyit Jeesusta, ja pyysit Häntä elämäsi Herraksi - vaikka vain kokeeksikin, mutta pyysit kuitenkin - ja nyt on yksi asia varma: Hän pysyy sinun luonasi, eikä lähde, ellet pyydä häntä lähtemään ja aja Häntä pois. Jumalan läsnäolo on salattu ihmiseltä, joten se ei välttämättä tunnu yhtään miltään.

      Usko on sitä, että sinä olet pulassa elämäsi suhteen, aavistat siitä jotakin, ja pyydät Jeesusta auttamaan ja olemaan elämäsi Herra, ja Hän pelastaa sinut pulasta. Pääpaino ei ole sinun pyynnölläsi, eikä siinä, miltä sinusta mahdollisesti tuntuu, vaan siinä, että Jeesus on luvannut auttaa, ja että Hän todella tekee sen!

      Jumala kyllä sitten myöhemmin matkan varrella avaa syvempiä näkymiä sille, millaisesta pulasta Jeesus sinut itse asiassa pelasti. Elämäsi syvin ongelma kun ei ole tyhjyyden tunne, tai se, että puuttuu isoja fiiliksiä, vaan nuo seikat kumpuavat vielä vakavemmista asioista. Siitä, mistä muillakin ihmisillä. Siitä, että on elänyt oman tahtonsa mukaan erossa Jumalasta, Luojastamme. On ollut kuin hukkaantunut palapelin pala, irrallisena merkityksetön, vailla käsitystä siitä, mihin kuuluu ja mikä olikaan kaiken tämän idea. Ja siitä, ettei ole edes halunnut tietää mitä Hän tahtoo, joka meidät loi. Ja siitä, että tekee, ajattelee ja puhuu jatkuvasti sitä, mitä Jumala ei tahdo. Eikä tee sitä, mitä Hän on käskenyt meidän tehdä.

      Se on se suo, josta me emme olisi päässeet omin voimin irti. Siitä suosta Jeesus meidät pelasti. Hän otti meidän väärinelämisemme omaksi syykseen, ja otti vastaan tuomion, joka olisi kuulunut meille. Hän maksoi viimeistä penniä myöten hirmuisen velkataakan, jonka olimme Jumalalle auki. Jeesus "kärsi rangaistuksen, jotta meillä olisi rauha, hänen haavojensa hinnalla me olemme parantuneet." Sinulla on Jeesuksen ansiosta rauha, anteeksiantamus ja rauha Jumalan kanssa. Olet hänen ansiostaan matkalla Jumalan luo, et enää poispäin.

      Jeesus siis tervehti sinua lämmöllä ja rauhalla saadessaan luvan tulla asumaan luoksesi :) Uskovan elämässä käy silloin tällöin niin, että Jumalan Henki saa lämpimiä ailahduksia liikkumaan sydänalassa. Rauhaa, iloa, syvää tyytyväisyyttä.

      Tunteet tulee ja menee kuitenkin uskovan elämässä tilanteen ja tapahtumien mukaan, ja yleensä itse olen kai ihan "arkisen tavallisissa fiiliksissä". Mutta jonkinlainen peruskokemus on kuitenkin vuosien halki säilynyt siitä, että olen sellaisen Herran oma, jonka kädestä minua ei saa riistetyksi. Asun sellaisella kalliolla, jota ei voi mikään järkyttää. Se tietoisuus on kasvanut sitä mukaa kuin Jumala on saanut kasvattaa uskoani. Jeesus vertasi uskoa kasviin: se on aluksi niin kuin älyttömän pienenpieni siemen, mutta josta vähitellen kasvaa suuri puu.

      Minulla tunnekokemukset yleensä liittyvät siihen, mihin Jumala on itse asiassa kertonut kytkeneensä uskon syntymisen, ylläpitämisen ja vahvistumisen: "Usko syntyy kuulemisesta, mutta kuulemisen synnyttää Kristuksen sana." Kun kuulee tai lukee Jumalan teoista ja lupauksista, kun joku kertoo Jeesuksesta, tai kun lukee itsekseen Raamattua, niin sitä kautta Jumalan Henki vaikuttaa ihmisessä uskoa. Usein siihen liittyy myös tunteita. Mutta tuntemiset ja kokemiset eivät tupsahda suoraan Taivaasta, ja arvelen, että Jumala tahtoi heti opettaa sen sinulle. Hän ei puhu sinulle suoraan aisteihisi, tai anna kokemusta läsnäolostaan jatkuvalla syötöllä suoraan - vaan Hän on sitoutunut toimimaan tietyn välineen kautta. Jos kokisit muutoinkin koko ajan jotakin, et ehkä löytäisi sen kanavan äärelle, jonka Jumala on valinnut vaikutuskanavakseen. "Usko tulee kuulemisesta". Jumalan Sanojen kuulemisesta. Ne sanat ovat Raamatussa. Niitä täytyy kuunnella. Niin usko kasvaa.

      Niille, jotka nyt uskoivat häneen, Jeesus sanoi: "Jos te pysytte uskollisina minun sanalleni, te olette todella opetuslapsiani."

      Toivon, että sinulla on herännyt kiinnostus tutustua häneen, joka sinua niin lämpimästi tervehti. Hän nimittäin kertoo itsestään varsinkin evankeliumeissa paljon. Voisit vaikka varovasti raottaa Johanneksen evankeliumia, ja alkaa tutustua uuteen matkakumppaniisi :) Sillä tavalla voi olla helpompi ennakoida, millaisia mutkia tulee matkaan, kun Hänen kanssa reissaa.

      Joka tapauksessa Jumala on valinnut sellaisen tien uskon synnyttämiselle, vahvistamiselle ja kasvattamiselle, joka ei ole ihmisen mielestä sillai kiva, kun se vaatii hiukan vaivannäköä...Tarttee alkaa kuuntelemaan mitä Jumalalla on sanottavaa. Kannattaa mennä myös kuuntelemaan sellaiseen paikkaan, jossa joku puhuu Jeesuksesta, ja varsinkin siitä miksi hän kuoli ristillä. Se on nimittäin ydinasia, ja siinä piilee Jumalan voima.

      Sielujemme vihollisen päämäärä on luonnollisesti saada huomiosi kääntymään pois Jeesuksesta ja hänen lupauksistaan, ja saada uskosi perustumaan johonkin epäoleelliseen. Eipä hän halua menettää saalistaan, ja voi vähän kiukutella ja pelotella. Mutta kun Jeesus on sinun puolellasi, kuka voi olla sinua vastaan :)

      Kommentti noihin "hihhuliksi muuttumispelkoihin":
      Jumala on luonut ihmisille erilaiset persoonat ja temperamentit.
      Toinen perusasia: Jumala rakastaa sinua.

      Näistä kahdesta lähtökohdasta voit arvellakin jo: Sellainen olento, joka on punonut sinut tietynlaiseksi jo äitisi kohdussa, ja joka rakastaa sinua, on hienotunteinen, tahdikas, ei tunkeile, eikä varmasti tee mitään väkivaltaa persoonallesi. Hän ei muuta sinua joksikin aivan toisenlaiseksi, kun on luonut sinut tietynlaiseksi. Hän tuntee sinut aivan tarkalleen, ja halusi sinut yhteyteensä. Relax. Uskovia on tyyliltään yhtä monenlaisia kuin uskovia ihmisiäkin :)

      • nonnapöö

        oiken sydäntä lämmittää lukea näitä teidän juttuja kun tietää ja tuntee että se on Herra kun puhuu teidän kautta. Jes! ^.^


    • juunatan

      Kävipä aamulla niin että olin viemässä autoa isälleni ja huomasin takana olevan auton jonka rekisterikilpi oli jotakuinkin JES-666, se oli maasturi ja muutoinkin hieman pelottavan näköinen pirssi.Samalla radio Novassa kuulin uutisen että jälleen on tsunami iskenyt, Salomonsaarille ja useita tiettävästi kuollut.

      Tämä todella herätti minussa jotain ja rukoilin Herralta johdatusta asiassa,(koska muutaman kertaa on kohdalleni osunut tietynlaista profetoimista),töistä tultuani kotiin surffailin melko suoraan tänne Pyhän Hengen palstalle =) Ja kas vain täältä löysin vastauksen!

      Itse olen syntynyt uudesti n.6 vuotta sitten syntirikkaan & huumeiden käytön myötä.Minua on myös tuo sielunvihollinen riivannut monella eri tavalla ja näyttänyt kaikenlaisia juttuja, mutta älä pelkää! Ole vahva uskossasi ja usko Herraan Jeesukseen Kristukseen!

      T: Juunatan =)

      • Anonyymi

        klo 1040


      • Anonyymi

        Kiehtovaa lukea kokemuksianne. Lukiessani tätä tekstiä tuli mieleen eräs yö muutama vuosi sitten kun unessani jos jakaa väärää sanaa kuolee välittömän onnettomuuden johdosta. Kuolin jostain syystä itsekin mutten herännyt. sitten kun lopulta heräsin, avasin television ja sieltä tuli elokuva Evil Dead ja heti perään elokuva Devil. Olin toki hämmentynyt tilanteesta ja päätin huviksein vilkaista puhelinta ja pian somessa luki kutakuinkin näin "pitäisikö jumala jättää rauhaan", melkein menin tolaltani, sillä se oli mieleenkiintoinen tunne, pyhä tunne.

        Olen aina paljon pitänyt kauhuelokuvista. Joskus etsin netistä mahdollisimman paljon teurastusvideoita ja todella viihdyin niiden parissa. Olin ilmeisesti koukussa pahaan oloon joka tänä päivänä on olo johon en halua enää palata. Raivarit ovat vähentyneet ravinnon elämääni mukaan ottamisen myötä, jota en aijemmassa elämässäni harrastanut.
        Nyt kun elokuvat mainittu, täytyy maininnan arvoinen Insidous -elokuvasarja iskee tiskiin, niin sanotusti ja kysyä mitä te uskovaiset olette mieltä kauhuelokuvista? Onko se täysin ei ei, vai onko tietynlaisia joita katsoisitte? Mikäli kauhuelokuva ovat täysin pannassa, ruokkivatko nämä elokuvat pimeyttä jota ette halua ympärillenne vai mikä syy?

        Minua kiehtoo hindulaisuus ja seinälläni onkin suuri kangas Ganesha jumalolennolla, vaikken kovin uskovainen olekkaan, mutta symboloi jotain oleellista se kuitenkin. Pahaa en halua kenellekkään, vaikka viha sisälläni haluaisi toista. Viha on se josta haluaisin eroon, koska se kuormittaa energiaa ja epäluuloista mieltäni.

        Tulin lukemaan tätä ketjua puoli läpällä, mutta huomattuani tekstien olevan vilpittömän hyvää, päätin hieman avata omaa niin sanottua pyhää kokemusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiehtovaa lukea kokemuksianne. Lukiessani tätä tekstiä tuli mieleen eräs yö muutama vuosi sitten kun unessani jos jakaa väärää sanaa kuolee välittömän onnettomuuden johdosta. Kuolin jostain syystä itsekin mutten herännyt. sitten kun lopulta heräsin, avasin television ja sieltä tuli elokuva Evil Dead ja heti perään elokuva Devil. Olin toki hämmentynyt tilanteesta ja päätin huviksein vilkaista puhelinta ja pian somessa luki kutakuinkin näin "pitäisikö jumala jättää rauhaan", melkein menin tolaltani, sillä se oli mieleenkiintoinen tunne, pyhä tunne.

        Olen aina paljon pitänyt kauhuelokuvista. Joskus etsin netistä mahdollisimman paljon teurastusvideoita ja todella viihdyin niiden parissa. Olin ilmeisesti koukussa pahaan oloon joka tänä päivänä on olo johon en halua enää palata. Raivarit ovat vähentyneet ravinnon elämääni mukaan ottamisen myötä, jota en aijemmassa elämässäni harrastanut.
        Nyt kun elokuvat mainittu, täytyy maininnan arvoinen Insidous -elokuvasarja iskee tiskiin, niin sanotusti ja kysyä mitä te uskovaiset olette mieltä kauhuelokuvista? Onko se täysin ei ei, vai onko tietynlaisia joita katsoisitte? Mikäli kauhuelokuva ovat täysin pannassa, ruokkivatko nämä elokuvat pimeyttä jota ette halua ympärillenne vai mikä syy?

        Minua kiehtoo hindulaisuus ja seinälläni onkin suuri kangas Ganesha jumalolennolla, vaikken kovin uskovainen olekkaan, mutta symboloi jotain oleellista se kuitenkin. Pahaa en halua kenellekkään, vaikka viha sisälläni haluaisi toista. Viha on se josta haluaisin eroon, koska se kuormittaa energiaa ja epäluuloista mieltäni.

        Tulin lukemaan tätä ketjua puoli läpällä, mutta huomattuani tekstien olevan vilpittömän hyvää, päätin hieman avata omaa niin sanottua pyhää kokemusta.

        Ainiin, unohdin mainita uneen liittyvän seikan jota pohdin muutaman vuoden tajutakseni tämän kuoleman tarkoittavan sisäistä kuolemaa jos aikoo elää valheessa. Eli, "älä jaa väärää sanaa tai kuolet". Unessani oli eräs legendaarinen kauhuhahmo kertomassa tätä informaatiota telepaattisesti sekä näytti kuinka henkilö joka kuoli kirjoittaessaan jumalaan liittyvää väärää sanaa, oli konkreettinen kielikuva sisäiselle kuolemalle valheessa elämiselle.

        Loppujenlopuksi elät uskossa tai et, valheessa eläminen on vinkkeli joka syö. Valheessa eläminen ei tarkoita kaikesta kertomista ääneen vaan lähinnä elämistä omana itsenään. Älä teeskentele, se syö sielusi.


    • Iltaorvokki

      Onneksi olkoon! Kokemuksesi kuulostaa niin tutulta.. vuosien takaa - niin että innostuin minäkin vastaamaan! Uskon että tuo euforinen tilasi oli Jeesuksen vastaus: Hän tuli luoksesi ja sydämeesi, Hän otti sinun sanasi heti vakavasti, olikin varmasti jo kovasti odottanut niitä! Hänen pyhä läsnäolonsa on elämä ja autuus mutta emme kestäisi sitä koko ajan tässä maallisessa syntisessä ruumiissamme. Saamme vain hetkittäin kokea, tarpeen mukaan, kuten jo tiedätkin.
      Pelkäät suurta muutosta itsessäsi. Minulla oli tunteiden kuohuntaa, liitelin autuaista pilvistä pimeään laaksoon asti. Onneksi sentään järjissäni pysyin vaikka höpsötinkin välillä. Ei tullut siltikään "hihhulia". Eikä tule sinustakaan, olet selvästi järkevämpi. Rukoilin innokkaasti ja luin Raamattua ja muita kirjoja ilman kenenkään kokeneemman uskovan ohjausta mutta sain onneksi uudestisyntymisessäni Pyhän Hengen lahjan ja Hän ohjasi ja opetti Jeesuksen sisäiseen tuntemiseenkin. Menin sitten seurakuntaan, se yhteys on myös hyvin tärkeä. Rukoile ja pyydä Pyhän Hengen lahjaa Jeesukselta! Aivan ehdoton uskonvaelluksessa. Pyhä Henki näyttää sinulle todeksi syntisyytesi, vanhurskautesi Jeesuksessa ja tämän maailman (ruhtinaan) tuomion. Hän kirkastaa Raamatun Sanan niin että opit ymmärtämään sitä. Hän toimii aina Sanan (Jeesuksen) kautta ja Sanassa. Tunnistat Hänet oikeaksi Jeesuksen korottamisesta ja Raamatun sanoista. Varo eksyttäviä matkivia henkiä.
      Muuttumisesi tapahtuu vähitellen, hyvin hitaasti, ehkä jokin syntiasia jää pois heti, toinen vasta kymmenien vuosien kuluttua jos sittenkään. Sinä itse "määräät tahdin" vaikka Jeesus onkin Herrasi ja Pyhä Henki ohjaa sinua. Kaikki on sinulle vapaaehtoista. Oikea Raamatun
      Pyhä Henki on hellä ja hiljainen, hyvin hienovarainen, ihmisyyttäsi kunnioittava. Minä en tiennyt Hänestä mitään, ja jopa pelkäsin Häntä kun näin TV:stä mitä Yli-Vainion kokouksissa tapahtui. En täysin ymmärtänyt uudestisyntymistänikään ennen kuin luin sen sanasta sanaan Raamatusta.
      Ei Pyhä Henki tee meistä hihhuleita, mutta me itse voimme siihen ruveta. Jumala on järjestyksen Jumala. Pyhä Henki on voiman rakkauden ja raittiuden (terveen järjen) henki.
      Maailman ruhtinas hyökkää heti voimalla ja tulet vakuuttuneeksi senkin olemassaolosta ja todellisuudesta. Nyt se raivostui menettäessään yhden sielun jonka tahtoi vangita mukaansa helvettiin. Se kyllä yrittää eksyttää ja pelottelee sinua, mutta Hän joka on sydämessäsi on Voittaja ja väkevämpi kuin kukaan tai mikään. Ja Hän sinua rakastaa niin suuresti ja ihmeellisesti!!

      • ole yhtä ainoaa Pyhän Hengen johdatuksessa toimivaa seurakuntaa,
        vaan kaikki ne ovat tämän maailman jumalan, valkoisen Saatanan,
        hallinassa olevia porttoseurakuntia, joista Kristus kaikki
        omansa kutsuu pois, ennen kuin saapuu ne tuhoamaan:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000282&posting=22000000022781892

        Sana porttoseurakunta tulles siitä, kun seurakuntaa kutsutaan
        Kristuksen morsiameksi, joka kuitenkin antoi itsensä näille
        totuudesta luopuneille paaveille, piispoille ja papeille.

        Ensimmäinen luopuminen tapahtui Efesossa vuonna 90, kun silloin
        ilmestyivät ensimmäiset antikristukset - ihmisoppien opettajat -
        sen seurakunnan keskelle ja toimittivat apostoli Johanneksen vankeuteen,
        koska nämä totuudesta luopuneet eivät siedä kuulla totuutta,
        kuten Johannes vankeudessa kirjoitti:

        "Minä, veljenne Johannes, jolla on sama ahdinko, valtakunta ja Jeesukselta
        tuleva kestävyys kuin teillä, olin joutunut Patmos nimiselle saarelle,
        koska olin julistanut Jumalan sanaa ja todistanut Jeesuksesta."

        Sama toistuu näissäkin uskontokeskusteluissa, kun minunkin päätäni
        on vaadittu jo vadilla eräälle Paholaisen palvelijalle toimitettavaksi.
        Yllytetty viranomaisia toimittamaan minut telkien taakse, ja vähän
        väliä kirjoituksiani poistetaan, koska elämme tätä aikaa:

        "Jolloin ihmiset eivät siedä kuulla tervettä oppia vaan haalivat
        itsellen halunsa mukaisia opettajia, kuullakseen sitä, mitä kulloinkin
        mieli tekee. He tukkivat korvansa totuudelta ja kääntyvät kuuntelemaan taruja."

        Jas mitä noihin kaatajiin - Yli-Vainiosta lähtien - tulee,
        niin kaikki he ihmisiä kaatavat Saatanan valheen hengellä, sillä:

        "Kristus ei tullut maailmaan ketään kaatamaan vaan nostamaan
        kaadettuja ja sorrettuja ylös."

        Voisitko, Iltaorvokki, paljastaa sen seurakuntasi, joka nämä
        sinun hengelliset halusi tyydyttää omilla taruillaan?

        Lue vielä tämä:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000005&posting=22000000024657080


      • Iltaorvokki

        Jostain syystä en pysty vastaamaan Sinulle oikeassa kohdassa viestiketjua. Tämä on vastaus minulle lähettämääsi kysymykseen jossa pyydät minua ilmoittamaan seurakuntani joka "hengelliset haluni tyydyttää omilla taruillaan". Kuulostaa pahalta. Tahdon seurakunnan joka opettaa ja ohjaa minua siinä mitä minä tarvitsen, Jeesuksessa kasvamista ja Hänessä pysymistä. Ja jossa kunnioitetaan Raamattua Jumalan Sanana. Se ei ole mitään tarua. Minun haluni ovat syntisiä, oman viihtymisen, hengellisen ylpeyden, oikeassa olemisen yms haluja, joita ei tarvitse tyydyttää.
        En halua nimetä seurakuntaani tässä yhteydessä kun kyseessä on vastasyntynyt Jumalan lapsi, jota meidän vanhempien tulisi rohkaista ja neuvoa jatkamaan Jeesukseen tutustumista sillä se on parasta mitä hänelle koskaan on tapahtunut ja tulee tapahtumaan. Neuvoin häntä etsimään seurakuntayhteyttä ja varoin tarkasti nimeämästä mitään tarjolla olevista että hän itse löytäisi sen itselleen sopivan. Varoitin samalla uhkaavista vaaroista joita on joka seurakunnassa. Toiset täällä, myös Sinä, ovat antaneet varoituksia paljon selkeämmin ja vakavammin, ne ovat paikallaan. Mutta kerran joku toinen, selvästi hyvin nuori henkilö meni täysin ymmälleen ja kirjoitti tänne että mihin hän sitten uskaltaa mennä kun yksi sanoo sitä ja toinen tätä ja kolmas kumoaa kaiken. Se oli sydäntäsärkevä kirjoitus. Nämä palstat eivät ole hyväksi Jumalaa aidosti etsiville nuorille, mutta voi olla etteivät he mene muuallekaan ja ehkä Jumala toimii täälläkin jonkun hyvän kirjoituksen kautta vaikuttaen samanlaista kuin k.o. televisiolähetys teki? Toivottavasti tämä vastasyntynyt uskaltaa nyt johonkin seurakuntaan/vastaavaan yhteisöön mennä mukaan, sillä hän tarvitsee ihmisiä jotka tukevat ja rohkaisevat häntä uskomaan niin ettei hän kokisi olevansa niin yksin kuin minä olin uskontieni alussa. Lähtevät mukaan ja kutsuvat kokouksiin ja tapahtumiin/tilaisuuksiin niin että hän myös virkistyisi toisten samankaltaisten seurasta. Sehän oli tärkeää myös apostoli Paavalille. Uskon toki että Pyhä Henki varmasti ohjaa tätäkin lastaan kuten minua etten eksynyt vaikka olin monta kertaa vaarassa. Hän käytti siihen myös muita uskovia sekä oman srk:n että toisen ja jopa ns. jumalattomia ihmisiä. Seurakuntani voisin kyllä kertoa Sinulle toisaalla, meillä voisi tulla siitä mielenkiintoinen keskustelu.


    • Herranaani

      Niin, olet siis oikeilla jäljillä mutta sinun täytyy nyt olla tarkkana sillä se 666 on yhtä kuin pedon luku ja tuo luku on pahollaisen luku joka vie sinut suoraan helvetiin.
      Joten kanataa siis vaikka huomenna mennä kirkoon ja kirkon menojen jälkeen kysyä papilta mitä kantataa tehdä asialle jne.
      Hän kyllä osaa asiansa paremmin selvitää kuin minä.
      Mutta ei kannata silti jatkosakaan olla liian vaino harhainen jos on niin sekin voi viedä ns. pimeälle tielle eli helvetin tie.
      Joten tarkuutta ystäväni ja herran varjellusta sinulle.

      • "Vietteysten täytyy kyllä tulla, se on väistämätöntä, mutta voi sitä,
        jonka kautta ne tulevat! Parempi olisi hänelle, että hänet heitettäisiin
        mereen myllynkivi kaulassa, kuin että hän johdattaa lankeemukseen
        yhdenkään näistä vähäisistä. Pitäkää varanne!"

        Etkö sinäkään edes sen vertaa tunne totuutta, että olisit pitänyt suusi kiinni?

        "Jumala, joka on luonut maailman ja kaiken, mitä siinä on, hän, joka on
        maan ja taivaan Herra ei asu ihmiskäsin tehdyissä temppeleissä."

        "Älkää luottako valheen puhujiin, jotka hokemalla hokevat: "Tämä on Herran temppeli,
        Herran temppeli, Herran temppeli."

        "Papit ovat kuin rosvojoukko, joka on asettunut väijyksiin."

        "Oman majansa hän tuhosi, hävitti puutarhansa, löi maan tasalle pyhäkkönsä.
        Juhlapäivän ja sapatin hän antoi unohtua Siionissa. Kauhistuttavassa
        vihassaan hän hylkäsi kuninkaan ja papit."

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000061&posting=22000000023487298


      • astrid

        uskovien pariin jotka ovat uudestisyntyneet kuten sinäkin.kaikki papit ja piispat kun eivät sitä ole!!mene vaikka johonkin helluntaiseurakuntaan ja rohkaise mielesi sekä mene juttelemaan kokemuksestasi.jeesus rakastaa sinua.koin saman vuosi sitten.ev.lut ei antanut koskaan vastauksia jotka sain helluntaiseurakunnasta.siellä raamatullinen oppi.usko pois,,oli mulle isokriisi huomata se.kiitos herralle että pelastuin


      • kokenut
        astrid kirjoitti:

        uskovien pariin jotka ovat uudestisyntyneet kuten sinäkin.kaikki papit ja piispat kun eivät sitä ole!!mene vaikka johonkin helluntaiseurakuntaan ja rohkaise mielesi sekä mene juttelemaan kokemuksestasi.jeesus rakastaa sinua.koin saman vuosi sitten.ev.lut ei antanut koskaan vastauksia jotka sain helluntaiseurakunnasta.siellä raamatullinen oppi.usko pois,,oli mulle isokriisi huomata se.kiitos herralle että pelastuin

        en suosittelis helluntaisrk ellet ole hyvän itsekritiikin omaava ja pystyt itseajatteluun.
        Mutta omapa on asiasi- itse sain siellä haavat jotka ei oo ihan parantuneet vieläkään. Jumalan armosta olen silti toipunut hyvin. Huomoi: meidän ei tarvi juosta omien tekojemme perässä. Kysy Jumalan rakkautta ja hänen armoaan. Omat teot ei pelasta ketään.


    • Anonyymi

      Niin sanottu uskoon tulo, uudelleen kirjoitti,puhui lauloi,tunne.
      Törkeää tästä tekee sen että tämä ns.usnoontulo toteutettu vahvasti lääkittyjen ja alkoholistit liiketukse. Kautta väärin syytäen, puheluin toteutus,avattu puhesyöttö .

    • Anonyymi

      Tämä on tätä joidenkin uskovien huijausta yrittää selittää vaikeat elämäntilanteet ym ja niistä ylipääsemisen jotenkin "uskoon tulemiseksi". Tiedän, koska jouduin itse tälläisen huijauksen kohteeksi myös. Näitä on Suomessa todella paljon, jotka uskovat ns.tunne-jeesukseen, eli sellaiseen joka ottaa pois kaikki negatiiviset asiat ja tuntemukset elämästäsi kun vain alat seuraamaan häntä. Oikeasti tämä on aivan normaalia tunnelukko työskentelyä. Ei voi kuin ihmetellä miten suuri joukko uskovia uskovat että Raamatullinen usko olisi tuollaista. Se ei nimittäin ole mitään suurempaa kokemusta tai tuntemusta, vaan yksinkertainen luottamus Jumalaan ja Jeesukseen vapahtajana. Älä ikinä usko että jokin tunne olisi uskoa, koska se ei ole. Näitä eksyttäjiä on paljon ja ne tunnistaa monesti tungettelusta. Saat heiltä kysymyksiä: oletko ottanut jeesuksen vastaan,saanko rukoilla puolestasi,milloin tulit uskoon, oletko saanut pyhän hengen kasteen,oletko käynyt upotuskasteella,puhutko kielillä,oletko kasvanut uskossa,oletko täyttynyt pyhällä hengellä, oletko käynyt kokouksissa,oletko päässyt riippuvuudesta/sairaudesta eroon,oletko nähnyt profetioita,oletko nähnyt profetaallisia unia,oletko ollut mukana okkultismissa,onko suvussa sukukirous taustaa,oletko nähnyt demoneita,oletko sitä ja tätä. ....... Kaikki mikä he tekevät ja saarnaavat liittyvät lopulta heidän omaan lihaansa, eli itsekkyyteensä. Ylistys,tanssi,musiikki,puheet,tilaisuudet. Jumalalle ei ole sijaa heillä.

    • Anonyymi

      Näin se vaan on, että sinänsä vaikka olisi elämässä köyhyyttä ym. on tärkein ottaa pelastus vastaan, ilman pelastusta ei ole toivoa, Tämäpä juuri, kun siinä ei mitään menetä jos/kun ottaa Jeesuksen Herrakseen, mitä menettää kun ottaa Saatanan Herrakseen?menettää kaiken ennemmin tai myöhemmin, Saatana on kuoleman Jumala "epäJumala" joka elää meissä "synnin" lihan halujen/himojen kautta luonnostaan, koska ihminen rakastaa luonnostaan synnin tekoa vaikka siitä pitäisi nimenomaan tehdä parannus,"Jumala rakastaa syntistä ihmistä MUTTA VIHAA SYNTIÄ" "viimeisenä päivänä Jumala HÄVITTÄÄ SYNNIN "kadotus", ja kun kadotus niin ei pois tuloa, 😟 itsellä meni yli20vuotta ennenkuin tulin ns. Uskoon vaikka kaksi kertaa nähnyt Jeesuksen hengen "ja monet muutkin nähneet", mutta aloitin Rukoilun jo 21vnä nyt 43vnä uskossa, kyllä kannatti, tuonpuoleiseen ei voi ottaa mukaan mitään, ei ole kuin Taivas tai kadotus, LUE RAAMATTUA, siinä kyllä kerrotaan miten "tämän maailman käy" - miten erottaa antikristuksen toimet, "lopunajan ihmiset" ym. EI VOI OLLA HUOMAAMATTA KATUKUVASSA ym. tapahtumassa, mutta JEESUS ELÄÄ, ja on voittanut jo tämän maailman, ota ihmeessä Jeesus vastaan🙏☀️

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1595
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1429
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1337
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1325
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      34
      1266
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1208
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe