Mä tulin äsken metsätöistä, ja arvatkaas mitä?
Oon kaatanu melkein 20 metriä korkean männyt tänään naapurin pihalta, kun joka helskutin myrsky sai pelätä millon puu kaatuu meidän talon pihalle :=)))
Onkos kukaan kaatanut koskaan niin isoa puuta?
Enkö ole aikamoinen typy? Kehukaa nyt ees vähän :=)))))
Huh, huh...
58
1849
Vastaukset
kaadoin kerran nurin...hahahaaaa....enkö ookki aikamoinen....=;0)))))
- yxtypy
Oliko se niitä pitkiä tikkuja, vai niitä tavallisen kokoisia?
Jos sen pitemmän oot kaatanut, niin aikamoinen suoritus sinultakin :=)))) yxtypy kirjoitti:
Oliko se niitä pitkiä tikkuja, vai niitä tavallisen kokoisia?
Jos sen pitemmän oot kaatanut, niin aikamoinen suoritus sinultakin :=))))juuu juu oli oli se isompi tikku....diii diiiii...
äää koht lennän......=:DDD- zebrah
maakaasukäyttösellä moottorisahalla isoisältäni puujalan polvesta poikki.
Siinä ei kauaa nokka tuhissut.
- Kylli.Kyllä
Kräkejä ovat kaatamani puut urotyösi rinnalla. Viime kesänä painelin kyllä sahani kanssa pitkin mökin rinnettä ja katkoilin oksia ynnä puolenkymmentä pihlajaa, pari pientä kuusta ja osan leppää.
Enpä juuri mistään hommasta ole niin paljon nauttinu kuin siitä. Pakko vaan oli lopettaa kun voimat loppuivat. Siis tyystin. Silloin oli tankki niin tyhjä, niin tyhjä. Mutta olo oli euforinen.- yxtypy
mä tässä vähän leuhkinkin, kun tiedän ettei moni tähän mun urotyöhön kykene :=)))
Viime kesänä tein omalla pihalla metsätöitä, mutta ne männyt ei olleet kun sellasia 10 metrin tappeja :=)))
Tankki tyhjänä puut onkin helponpia kaataa. Täydellä vatsalla ei oikein onnistu.
Mulla on kans euforinen olo nyt :=)))
..tiedetään meinasin jäädä alle..muutes hieno juttu.. mää oon kaatanu pajun..noin pari metrii.. ja silloinkin lensin vahingossa sen päälle..
- yxtypy
täytyy osata tehdä se lovi oikeaan suuntaan, ettei käy kuten sulle :=)))
Mä nousin moottorisahan kans kohti latvusta sellasella... mikä se nyt on nimeltään, joku nostokurki vai mikä lie..
Ensin sahasin oksat, ja viimeks pätkäsin rungon poikki viisi metriä latvasta alas päin :=)))
Kolme ukkoa ohjas sitä nostokurkea, ja antoivat ohjeita :=)))
- CharlieChaplin
- yxtypy
Nyt kehut mua ihan ite, eikä tollasten kautta.
Muuten tykkään huonoa :=((
- mikhaildenisov
isompiaki,aivan kersana tein mettä-töitä!
- yxtypy
Mikhail. Nyt nää valehtelet. Ihimisen pittää olla rehellinen :=))))
Mut mun on pakko vähän kehuu ihteäni, *ihan *pikkasen, katos kun mää olin tuolla Pohjois-Amerikassa metsästämässä mustakarhuja niin...
Semmonen helvatan komee karhu kiipes semmoseen... oiskohan ollut noin 50 metrii korkeeseen puuhun ja sitten... mää saanut sitä millään tulemaan alas niin mun oli pakko ottaa semmonen käsisaha käteeni ja sitten aloin...
Mä sahasin ja sahasin ainaskin puolpäivää ja kaatuhan se puu, ja karhu rojahti just siihen mun eteeni ja niin mä sit otin sitä karhuu kaulasta kiinnni ja halsin sitä, sanoen...
Mee sääkin kotiin eukkos luo, että mun tuli hyvä mieli siitä, että mä sen puun sahasin, tuli hyvä olo!
Pst. Meneeks karhut puuhun? :)- yxtypy
Joo.. ei kannattais käsisahalla noin korkeaa puuta kaataa. Siihen tuhraantuu aikaa tosi paljon, jos vielä paksurunkonen puu sattuu :=)))
Yleensä ne karhut on ketteriä kiipeämään puuhun. Tiedän sen siitä, kun yks syksy olin marjassa, ja juoksin karhua puuhun pakoon.
Onneks pääsin yhdelle ohuemmalle oksalle, eikä karhu uskaltanut tulla perässä, kun tajus et oksa olis katkennut :=)))
Mä olen siinä mielessä arka, et pelkään jos karhu tulee vastaan. En tajunnut et olis varmaan tykännyt kun oisinkin halannut sitä :=))) - suurikin viisaus
olemassa . meni ohi
suurikin viisaus kirjoitti:
olemassa . meni ohi
Vihelsi mennessään melodiaa,* mä oon mikä oon ja muuksi en muutu...
- rivienvälistä
Silipa-Tuuli kirjoitti:
Vihelsi mennessään melodiaa,* mä oon mikä oon ja muuksi en muutu...
lukutaito ???????
- heko heko
Silipa-Tuuli kirjoitti:
HehHeh!
joskus pitää maistaa omaa lääkettä
heko heko kirjoitti:
joskus pitää maistaa omaa lääkettä
Vastakysymys sinulle, mitä lääkettä?
Minulla ole mitään lääkitystä päällä, ei omia eikä vieraiden!
- ...aikamoinen...
...typyksi:) Itsekin olen kyllä mökilläni kaatanut käsipelillä kuusia ja koivuja, isojakin...
Takat ja sauna sekä hella tarvitsevat paljon polttopuita...Onneksi on iso runsaspuustoinen tontti, jossa puuta riittää...T. eräs mies- yxtypy
Kiitos, kiitos... enhän mä nyt mikään aikamoinen ole :=))))
Okso sulla takkoja useempikin? Ja oikein metsätilallinen taidat olla :=)))
Olis ihan kiva tutustua lähemminkin, eräs mies :=))) - Olen kesä-
yxtypy kirjoitti:
Kiitos, kiitos... enhän mä nyt mikään aikamoinen ole :=))))
Okso sulla takkoja useempikin? Ja oikein metsätilallinen taidat olla :=)))
Olis ihan kiva tutustua lähemminkin, eräs mies :=)))mökillinen, töissä päätteen ääressä kaupungissa...Ajelen mökilleni aina kun töiltäni pääsen...
Joo, ja kaksi takkaa löytyy; kiva tunnelmoida rätisevien kuusipuiden palaessa takassa... - yxtypy
Olen kesä- kirjoitti:
mökillinen, töissä päätteen ääressä kaupungissa...Ajelen mökilleni aina kun töiltäni pääsen...
Joo, ja kaksi takkaa löytyy; kiva tunnelmoida rätisevien kuusipuiden palaessa takassa...Että vielä kesämökkikin :=)))
Onko se kaupungissa, ja järven rannalla?
Olispa kiva tunnelmoida sun kans oikein kahden takan ääressä, ja kahden eri taljan päällä :=))) - Taljan...
yxtypy kirjoitti:
Että vielä kesämökkikin :=)))
Onko se kaupungissa, ja järven rannalla?
Olispa kiva tunnelmoida sun kans oikein kahden takan ääressä, ja kahden eri taljan päällä :=)))...valkoisen...Oletko ollut kär... eikun perhosena katossa...jossakin;)
Kun talvella kävin saunomassa mökilläni, lehahti jostakin kaksi kaunista perhosta ja ne tanssivat perhostanssin...kaunista...
Olen aina valmis tunnelmoimaan, aluksi näin huuhaalla, niinhän...
- oot..
..aika typy.
Mun sisko yhdeksän ikäisenä kaato viis isoa puuta ristin rastin ok-talon pihaan. Kyllä oli hommaa sahata ja pieniä ne puut, ku siihen ei ollut siskosta,... että sellaisia nää tytöt on. ;O- yxtypy
melkonen urotyö noin nuorelle siskolle :=))
- härski-hannu
Mikä lie yx typyn veriryhmää? Ainakin luulen sen olevan A-luokkaa.
Vanbööri- oot..
..veikkaan et on siis O veriryhmä koska on alku kantainen.
A ja AB yn muut sekoitukset on kaupunki luokkaa! - yxtypy
A-ryhmää, eli sitä parasta :=)))
Kaikki mikä liittyy A-ryhmään on hyvää.
Esim. A-luokan reissut ovat tosi nastoja :=)))
Noh.. A-kerhoon asti en ainakaan vielä ole yltänyt, mutta vannomatta paras :=)))
no tiehän mää..sulta homma käy...
Tulin moikkaan, kun ei eilisen jälkeen olla "nähty" , no ainaskaan palstalla!
Muutes, kaadoin määkin 50 metrisen puun ja et mua kehunut vielä olleskaan, mikset? :)Silipa-Tuuli kirjoitti:
Tulin moikkaan, kun ei eilisen jälkeen olla "nähty" , no ainaskaan palstalla!
Muutes, kaadoin määkin 50 metrisen puun ja et mua kehunut vielä olleskaan, mikset? :)te naiset ny..ootte kaatohommissa...no jos oot semmosen kaatanu,ni oot aikamoinen...
jussi383 kirjoitti:
te naiset ny..ootte kaatohommissa...no jos oot semmosen kaatanu,ni oot aikamoinen...
Että minä olinkin niin rohkea, että otin karhua kaulasta kiinni ja halasin, siihen ei kovin moni nainen kykene, kuulemma! :)
Silipa-Tuuli kirjoitti:
Että minä olinkin niin rohkea, että otin karhua kaulasta kiinni ja halasin, siihen ei kovin moni nainen kykene, kuulemma! :)
karhua kaulasta...helpompi kaataa kurkkuun...
- yxtypy
ja vois vielä sanoo monikossa. Hommat :=)))
- Werneri_Wikatikki
myrskyn kaataa sen teidän pihalle niin te olisitte saaneet siitä teidän puolelle jäävän puuosan. Nyt naapurisi sai ne kaikki.
Olet sinä kyllä osaava likka.
Ensin vain suuntalovi ja sitten moottoripuukolla toiselta puolelta puu poikki.- yxtypy
sitä on oppinut kaikenlaista :=))
Mä otin ensin selvää, korvaako vakuutusyhtiö, jos puu ois mysrkyllä kaatunut meidän talon päälle, niin kerrottiin ettei luonnonvoimien aiheuttamia tuhoja korvata. Sillon mulle tuli kiire.
Naapuri on niin laiska, ettei ole viitsinyt itse sitä kaataa, niin pakko oli itse ryhtyä toimeen :=))))
Saa naapurit pitää puunsa. Aikoivat tehdä siitä mäntypöydän ja penkit pihalleen :=))) - Werneri_Wikatikki
yxtypy kirjoitti:
sitä on oppinut kaikenlaista :=))
Mä otin ensin selvää, korvaako vakuutusyhtiö, jos puu ois mysrkyllä kaatunut meidän talon päälle, niin kerrottiin ettei luonnonvoimien aiheuttamia tuhoja korvata. Sillon mulle tuli kiire.
Naapuri on niin laiska, ettei ole viitsinyt itse sitä kaataa, niin pakko oli itse ryhtyä toimeen :=))))
Saa naapurit pitää puunsa. Aikoivat tehdä siitä mäntypöydän ja penkit pihalleen :=)))et talon päälle - noooo, vaikka se talo nyt tontilla siis onkin.
Minä nimittäin ajattelin, että se puu olisi kaatunut nätisti halkovajan eteen.
Siinä tapauksessa sinä teit oikein. Olit reipas likka.
Vai aikovat? Jos he ovat laiskoja niin voit olla varma, että se puu on siellä ensi keväänäkin ja viimein he pyytävät sinua auttamaan sen pöydän ja penkkien tekemisessä, kun sinä olet niin kätevä noissa asioissa. Muista minun sanoneen.
- ...Kai.
Voin kuvitella. Blondi sahaa sentin kerrallaan, työntää välillä puuta, sahaa taas, työntää ja sahaa. Kun puu alkaa kallistua, alkaa mieletön kijunta "NYT SE KAATUU..APUA..AAA...SE KAATUU VÄÄRÄÄN SUUNTAAN!." Pun rojahtaessa alas, blondi hyppii tasajalkaa "YES,MÄ TEIN SEN!"
No, onnea vain silti. Olet tehnyt jotakin mitä itse en ole.- yxtypy
Täytyy osata lovi sahata oikeaan suuntaan, niin ei ole vaaraa et puu kaatuis väärään suuntaan :=)))
Minäpäs en olekaan blondi, vaan punatukkainen :=)))
- J-H-VIKI
puita,mutta varastetulla dynamiitilla on tullut
metsähoitoa harrastettua.- yxtypy
sinulla hallussa tuo metsänhoito :=)))
Siinä on se hyvä puoli, et pääsee puiden kaadossa paljon helpommalla.
Jos ei naapuri ois sitä kurkea hommannut, niin kyllä minäkin jonkun dynamiitin oisin hommannut sen männyn juurelle :=)))
- sunhorse1
ei kaiketiihka pokasahalla-
moottorisaha vissiinki- no varmaan
saavutus -hienoa-heppa taputtaa- yxtypy
poksahalla. Se olis ollut minullekin liian raskasta.
Kädet tärisee vieläkin siitä moottorisahan pitelystä.
Kiitos.. *taputtaa hepan hienoa harjaa takaisin* :=)))
- Nyysteeni.
Ja vielä pihamaalta.Et ihan turha typy taida ollakaan.Pihamaalta kaadettaessa on aina suurempi riski, että sattuu vahinko.Itse olen kaatanut muutaman kolmekymmentä metriä pitkän kuusen.(vähän alle, n.28 metriä)Ne olivat kylläkin ihan metsässä.Puut metsässä nii.
- Werneri_Wikatikki
Jokos on mahjong mennyt läpi?
- yxtypy
mikään ihan turha typy ole :=))))
Piti tähdätä aika pieneen tilaan se mänty. Rivitalo, ja kolme omakotitaloa oli siinä kovassa vaarassa.
Joka talosta asukkaat juoksi talojensa lähettyviltä melko kauas :=))))
Aika korkeita kuusia oot sinäkin kaatanut :=))) - Nyysteeni.
Werneri_Wikatikki kirjoitti:
Jokos on mahjong mennyt läpi?
38 palikkaan oon päässy.Tiukasti vaan uskon,että kyllä se läpi menee vanhalla taktiikalla.Ei kyllä mä olen yrittäny vähän järkeillä, mut ei oo ainakaan vielä auttanu.
- Nyysteeni.
yxtypy kirjoitti:
mikään ihan turha typy ole :=))))
Piti tähdätä aika pieneen tilaan se mänty. Rivitalo, ja kolme omakotitaloa oli siinä kovassa vaarassa.
Joka talosta asukkaat juoksi talojensa lähettyviltä melko kauas :=))))
Aika korkeita kuusia oot sinäkin kaatanut :=)))Miten uskalsit.Et sää sitte ensimmäistä kertaa ollu kaatohommissa?
Mää oon alan mies ollu joskus, siis puunkaatoalan. - Werneri_Wikatikki
Nyysteeni. kirjoitti:
38 palikkaan oon päässy.Tiukasti vaan uskon,että kyllä se läpi menee vanhalla taktiikalla.Ei kyllä mä olen yrittäny vähän järkeillä, mut ei oo ainakaan vielä auttanu.
sinä onnistut.
Mutta toisaalta - on vain hyvä, että se ei ole mennyt läpi. Silloin sinua ei huvita pelata sitä niin paljoa etkä jää siihen koukkuun.
Tyhmä peli kun ei tajua päästää läpi.
- Hilda-Mari
olet sä aikas hurja Typy, hieno homma.
Olen mäkin kaatanu puita, mutta pikkusia, sahalla, tavallisella ja sähkösellasella.
Sitten mä osaan tosihienosti karsia vesurilla, enkä lyöny kieleeni....- yxtypy
nyt sen verran ylpee teostani, etten taho pysyä nahoissani :=)))
Tota vesuria en ole koskaan käyttänyt. Moottorisahalla karsin kaikki oksat. Se käy niin nopsaan :=)))
- kolkytviis
puu tai mies, hyvin kaatuu kun osaa :)
- yxtypy
Mä oon hyvä kaikessa :=)))
Miehen kaatamiseen menee vaan huomattavasti vähemmän aikaa :=))
Tulikin tosta simasta mieleen, et kohta on vappu ja täytyy laittaa simat taas käymään :=))
- yxtypy
Kyllä mulla on nyt hyvä mieli :=)))
Voin muuten tulla kaatamaan huuhaalaisten pihapuita kohtuuhintaan. Laitetaan 50 euroa puu..
Tarkemmin ajatellen.. kun ootte niin paljon kehuneet , menköön pullollisella punkkua ja puu :=)))
Myös miehen kaato onnistuu, mut siitä onkin sitten vähän eri taksat :=)))
Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302315
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu292248Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti131615Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett131494Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701241- 1001155
- 171097
- 93947
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon19848Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks129828