Rahoittavaa

hautajaisiin

Ihan lähiomaisen hautajaiset tulossa. Pelkään että en selviä hautajaisista. Onko apteekista saatavissa jotain rauhottavaa ilman reseptiä? Haluaisin vaan pysyä kasassa hautajaisten ajan kun siellä on muitakin.

14

5824

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lähiomainen

      Luulisi, että hautajaisiin tulevat ymmärtävät lähiomaisen suuren surun. Sitä ei tarvitse peittää. Suru pitää käydä läpi ja siitä on hyvä jutella myös muille tai itkeä se pois. Rauhoittavia lääkkeitä saa vain lääkärin määräyksestä.

    • lääkäriltä--

      kaiken varalta lääkkeitä kaiken varalta.Muistan hyvin jännittäneeni ihan samoja asioita kuin sinäkin.
      Minä päätin etten halua olla missään sumussa ymmärtämättä mitään poikani viimeistä "juhlaa" viettäen.
      Sain ja pyysinkin hyvin mietoja lääkkeitä.
      Kantajia jännitti yhtä paljon kuin minuakin.Osa heistä otti yhden.Minä otin puolikkaan josta kai osa mureni suunpielestä koska purin sen poikki vasta hauatausmaalle tullessa.
      Jokainen tekee minkä päätöksen lääkkeiden suhteen tekee.Takaan että muut ymmärtää surusi.
      Itse vaan päätin ja sain jostain voimaa jaksaa se päivä läpi.
      Tilaisuus oli rauhallinen ja kaikki meni hienosti.
      Yksi äiti kenen kanssa puhuin katui että oli ottanut lääkkeitä niin että osa meni täysin ohi.
      Itse olen ratkaisuuni tyytyväinen.
      Pääasia että teet niin kuin itseltäsi tuntuu.
      Kysy lääkäriltä kuinka kauan lääke kestää vaikuttaa, jos niitä päätät hakea.
      Jos aika on puoli tuntia, sen ehtii kyllä ottamaan jos tilanne sitä mielestäsi vaatii.

      Niin..koitin itse ennen hautajaisisa lääkettä kun haettiin poika "kotiin", ja silloin huomasin että nukutti koko automatkan, ja sekin vaikutti päätökseeni.
      Toiseksi ajattelin että kautta aikojoen on hautajaisiakin järjestetty, ja jotenkin kaikki on siitäkin selvinnyt ilman lääkkeitäkin.

      Muista että tämä oli minun ratakaisuni, eikä ole väärin toimia toisin.Suuressa surussa muistan vaan itse , etten tullut kaikkia asioita ajatelleeksi..toivon voimia sinulle ja otan osaa suruusi.

    • voisin suositella

      Olin menossa lähiomaisen hautajaisiin ja hautausta edeltävänä päivänä tuli kamala pakokauhu ja tunne etten pysty menemään sinne.

      Soitto työpaikkalääkärille ja pieni annos diapamia apteekkiin. (yleensä näitä lääkkeitä ei annata soittamalla, mutta nyt oli tilanne se , että aikoja ei enää saanut ja olin lääkärin tuttu asiakas).

      Ei tuo lääke poistanut suruani, eikä helpottanut sitä. Mutta auttoi ns poistamaan paniikilta "kärjen". Ja näitä lääkkeitä on eri vahvusia, eikä kaikista vahvuuksista mene pönttö sekaisin.
      Jos tunnet tarvetta rauhoittavaan, niin mene ihmeessä hankkimaan niitä. Helpotat vain omaa oloasi sillä tilapäisesti.

    • 2 kertainen suru

      Minä menetin vanhempani alle vuodessa välein.Ensin kuoli isäni ja alle 11kk niin äitini.
      En halunut mitään lääkkeitä, koska se iso suru on surtava ja lääkkeet siirtävät vain sitä aina eteenpäin.

      Sen teki, että minä joka olen kova puhumaan, olin hiljainen ja surullinen, mutta kyllä muut sukulaiset sen ymmärsivät ja samalla kunnioittivat minun henkilökohtaista menetystä, minkä' kohtasin, kun jouduin luopumaan rakkaista vanhemmistani liian varhain.
      Surulle täytyy antaa aikaa ja kyllä se sitten vähän ajan päästä helppottuu.

    • myynnissä

      yhtäkään rauhoittavaa lääkettä (luont.tuotteita en laske lääkkeiksi) ilman reseptiä.

    • en ottanut minäkään

      .....ota mitään rauhoittavia. Elä todellisuudessa. Se on paljon helpompaa jatkossa.
      Voimia ja jaksamista surussasi.

      • pieni kommenttini

        Jos ihminen ottaa pienen annoksen rauhoittavaa lääkettä hautajaisiin, niin eihän se vaikuta muuhun kuin siihen ettei esim sydän hakkaa hulluna rinnassa...
        Samalla tavalla ihminen tuntee, itkee yms, mutta helpottaa vain paniikin tunnetta!!
        PIENI annos rauhoittavaa lääkettä ei estä aikuista ihmistä tuntemasta ja tajuamasta missä mennään!!!!!!


      • koska
        pieni kommenttini kirjoitti:

        Jos ihminen ottaa pienen annoksen rauhoittavaa lääkettä hautajaisiin, niin eihän se vaikuta muuhun kuin siihen ettei esim sydän hakkaa hulluna rinnassa...
        Samalla tavalla ihminen tuntee, itkee yms, mutta helpottaa vain paniikin tunnetta!!
        PIENI annos rauhoittavaa lääkettä ei estä aikuista ihmistä tuntemasta ja tajuamasta missä mennään!!!!!!

        riippuu siitä mitä lääkettä saa.Jollei itsellään ole kokemusta rauhoittavista sitä ei voi tietää.
        Itse otin yhden 5mg diapamin kun poikanikuoli, ja voin taata että se oli yhtä tyhjän kanssa.
        Ei mitään vaikutusta.
        Toinen lääke nukutti suunnattomasti.
        Tuttavani lääke jonka otti oman tyttärensä hautajaisiin sumensi kaiken ja hän koki olevansa poissa, eikä muista juurikaan mitään hautajaisista.
        Itse olen aika kokematon koska olen tasan kaksi kertaa ottanut ns.rauhoittavia.
        Se mitä olen jutellut näidtä kokemuksista olen saannut sen käsityksen että kehomme reagoi varmasti eri tavalla eri ihmisillä.
        Jokainen päättäkööt itse ja ottakoot itse riskin , jos sitä siksi voi sanoa.
        Itse voin sanoa että pelko ennen oli suurempi, kuin mitä kokemus lopulta oli.Se ei tarkoita ettenkö surrut oman lapseni hautajaisissa.
        Osa meni taatusti ohi tavallaan ilman lääkkeitäkin.


      • hautajaisiin
        pieni kommenttini kirjoitti:

        Jos ihminen ottaa pienen annoksen rauhoittavaa lääkettä hautajaisiin, niin eihän se vaikuta muuhun kuin siihen ettei esim sydän hakkaa hulluna rinnassa...
        Samalla tavalla ihminen tuntee, itkee yms, mutta helpottaa vain paniikin tunnetta!!
        PIENI annos rauhoittavaa lääkettä ei estä aikuista ihmistä tuntemasta ja tajuamasta missä mennään!!!!!!

        Aikaisemmissa hautajaisissa joissa olen ollut on aina joku ollut takarivissä sipisemässä että ketä täällä on, minkälainen (=kuinka suuri) kukkavihko kelläkin on jne. Jotenkin tämän takia haluaisin pystyä käyttäytymään arvokkaasti, ettei kädet vapisisi ja puhe änkyttäisi. Silmäkulmia voi toki kauniisti pyyhkiä nenäliinaan. Sitten omissa oloissa saa surra rauhassa.


      • heinäkuu
        hautajaisiin kirjoitti:

        Aikaisemmissa hautajaisissa joissa olen ollut on aina joku ollut takarivissä sipisemässä että ketä täällä on, minkälainen (=kuinka suuri) kukkavihko kelläkin on jne. Jotenkin tämän takia haluaisin pystyä käyttäytymään arvokkaasti, ettei kädet vapisisi ja puhe änkyttäisi. Silmäkulmia voi toki kauniisti pyyhkiä nenäliinaan. Sitten omissa oloissa saa surra rauhassa.

        on mielestäni tehtävä niinkuin itsestä parhaalta tuntuu.Siihen tilanteeseen ei ole ohjetta,kaavaa ,sääntöjä miten tulee käyttäytyä.


      • mieltä kanssasi
        koska kirjoitti:

        riippuu siitä mitä lääkettä saa.Jollei itsellään ole kokemusta rauhoittavista sitä ei voi tietää.
        Itse otin yhden 5mg diapamin kun poikanikuoli, ja voin taata että se oli yhtä tyhjän kanssa.
        Ei mitään vaikutusta.
        Toinen lääke nukutti suunnattomasti.
        Tuttavani lääke jonka otti oman tyttärensä hautajaisiin sumensi kaiken ja hän koki olevansa poissa, eikä muista juurikaan mitään hautajaisista.
        Itse olen aika kokematon koska olen tasan kaksi kertaa ottanut ns.rauhoittavia.
        Se mitä olen jutellut näidtä kokemuksista olen saannut sen käsityksen että kehomme reagoi varmasti eri tavalla eri ihmisillä.
        Jokainen päättäkööt itse ja ottakoot itse riskin , jos sitä siksi voi sanoa.
        Itse voin sanoa että pelko ennen oli suurempi, kuin mitä kokemus lopulta oli.Se ei tarkoita ettenkö surrut oman lapseni hautajaisissa.
        Osa meni taatusti ohi tavallaan ilman lääkkeitäkin.

        Juu saman tapasta oli täti-rukallanikin...Aika kauheet muistot hautajaisista. Se otti aluksi yhen rauhottavan (ei vaikutusta), sitten toisen, en muista olisko ottanu vielä kolmannenkin (kolme oli muistaakseni max. määrä) tuloksena oli että täti oli pihalla ku lumiukko ja sitä kanneltiin sitten kappelin käytävää pitkin ja muistotilaisuudessa. Täti ei muista tilaisuuksista yhtään mitään...

        Itse olen kerran ottanut rauhottavia, tuijotus ei lakannu ja välillä tuli ihme hihitystä...ei sekään kivaa oo vähän ku olis känni päällä, suosittelisin ehkä konjakki lasillista mielummin..


      • rauhoittaa
        heinäkuu kirjoitti:

        on mielestäni tehtävä niinkuin itsestä parhaalta tuntuu.Siihen tilanteeseen ei ole ohjetta,kaavaa ,sääntöjä miten tulee käyttäytyä.

        Rahoittavaa !!! Kysyjä kyllä otsikoi aivan kuin ois pyytäny jotain rahoittamaan hautajaiset. löytykö vapaa ehtoisia ?


      • se alkuperäinen
        rauhoittaa kirjoitti:

        Rahoittavaa !!! Kysyjä kyllä otsikoi aivan kuin ois pyytäny jotain rahoittamaan hautajaiset. löytykö vapaa ehtoisia ?

        No en todellakaan kysynyt rahasta mutta enpä silloin huomannut kirjoitusvirheitäkään.
        Ja ne hautajaiset meni ihan hyvin, ilman rauhoittavaa. Kuoleman ja hautajaisten väliin jäi kolme viikkoa joten ajatukseen ehti "sopeutua". Eikä se kuolema ollut yllätys vaan jotenkin odotettavissa, päivä ja kuukausi vaan ei olleet etukäteen tiedossa mutta kaikki oli lopulta ok.


    • Anonyymi

      Apteekista saa sedix aika tehokas luonnontuote

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      124
      9813
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      51
      2871
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      172
      2657
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2059
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1647
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1557
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      15
      1505
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      12
      1488
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe