Mistä voi johtua ihan tajuton kipu nivusissa???
Nivuskipu
7
5592
Vastaukset
- samaakokenut
Voi johtua SI-nivelestä. Kato tuolta mitä fysiatri kertoo:
www.selkasivut.fi - Saaga-neitinen
voisivatko olla revähtäneet tai kertyykö nestettä?
Suosittelen että menet lääkäriin. - minnää
Minun h...tillisiksi äityneet nivuskivt, istuessa ja erityisesti ylämäkeen kävellessä johtuivat juuri mainitusta SI-nivelen(ten) hakautumisesta, dislokaatiosta, suoliluun vorlauf tai miksi sitä nyt kutsutaankin. Oli siis lantio vikurallaan.
Ei ole enää eikä ole kipujakaan. Myös lonkkakivut jäivät korjauksen myötä. Voihan sinulla olla jotain muuta, mene tiedä.- Vilttis
Luin ja itellä samat jutut ja odotan kutsua ortopedille. Melko matala lonkkamalja lukee lähetteessä.. Käveleminen iltapäivästä helve......stä ja reisilihakset krampissa. Kaikki johtuu noista "vääränmallisista maljoista,( oikealla vähän vähemmän). Empä oo ennen käynyt ortopedilla, kerro jotain sun kokemuksesta?
- minulta
Vilttis kirjoitti:
Luin ja itellä samat jutut ja odotan kutsua ortopedille. Melko matala lonkkamalja lukee lähetteessä.. Käveleminen iltapäivästä helve......stä ja reisilihakset krampissa. Kaikki johtuu noista "vääränmallisista maljoista,( oikealla vähän vähemmän). Empä oo ennen käynyt ortopedilla, kerro jotain sun kokemuksesta?
Ikävä kyllä ortopedi ei minua auttanut patkääkään, eikä saman laitoksen fysiatri. Toki sain tarkan kuvauksen ja diagnoosit - iskiaperäistä - ja hoidoksi kipulääkkeet sekä muutamaan fysioterapiakäynnin. Puolisen vuotta tottelin niitä ohjeita mutta apua en saanut. Juuri jäynäävät nivuskivut olivat pahimmat juuri istuessa ja kävellessä myös nukkuminen oli vaikeaa.
Kävin sitten tunnetulla kansanparantajalla Lahdessa (www.selkasivut.fi), joka palautti lantion ”palikat” oikeisiin asentoihinsa. Olin viikkokausia sen jälkeen täysin kivuton. Kesti puolisen vuotta kun nivelsiteet ja lihakset alkoivat olla ja pysyä aivan kunnossa. Nivuskivuista pääsin kyllä kertahoidolla.
Vaati itsehoitoa päivittäistä, että lantio, lanneranka, selän kierre normalisoitui pysyvämmin Paras saamani hoitotoimi tuli kuitenkin sieltä kansanparantajalta.
Kävin myös hyvän fysiatrin vastaanotolla muutaman kerran sen jälkeenkin. Kaikki perustui ainakin minulla lonkkien ja lantion asentovirheen, si-nivelen(ten) jumin vapauttamiseen ja lantiokierteen oikaisemiseen manipulaatiolla.
Matala lonkkamalja ei kai nivuskipujen varsinainen syy sinulla jos lonkan nivelrustot ovat kerran kunnossa. Nivuskivut voivat viitata ongelmiin SI-nivelissä.
”Nivusalueelle säteilevä kipu liittyy usein SI-nivelvaivoihin. Erotusdiagnostiikassa on syytä muistaa lonkka-artroosi, meralgia paresthetica ja eräät sisäelinsyyt (rakko, prostata, peräsuoli, gynekologiset seikat).”
Selkäkipupotilaan kliininen tutkiminen, fysiatri Olavi Airaksinen
http://therapiafennica.fi/wiki/index.php?title=Selkäkipupotilaan_kliininen_tutkiminen - Vilttis
minulta kirjoitti:
Ikävä kyllä ortopedi ei minua auttanut patkääkään, eikä saman laitoksen fysiatri. Toki sain tarkan kuvauksen ja diagnoosit - iskiaperäistä - ja hoidoksi kipulääkkeet sekä muutamaan fysioterapiakäynnin. Puolisen vuotta tottelin niitä ohjeita mutta apua en saanut. Juuri jäynäävät nivuskivut olivat pahimmat juuri istuessa ja kävellessä myös nukkuminen oli vaikeaa.
Kävin sitten tunnetulla kansanparantajalla Lahdessa (www.selkasivut.fi), joka palautti lantion ”palikat” oikeisiin asentoihinsa. Olin viikkokausia sen jälkeen täysin kivuton. Kesti puolisen vuotta kun nivelsiteet ja lihakset alkoivat olla ja pysyä aivan kunnossa. Nivuskivuista pääsin kyllä kertahoidolla.
Vaati itsehoitoa päivittäistä, että lantio, lanneranka, selän kierre normalisoitui pysyvämmin Paras saamani hoitotoimi tuli kuitenkin sieltä kansanparantajalta.
Kävin myös hyvän fysiatrin vastaanotolla muutaman kerran sen jälkeenkin. Kaikki perustui ainakin minulla lonkkien ja lantion asentovirheen, si-nivelen(ten) jumin vapauttamiseen ja lantiokierteen oikaisemiseen manipulaatiolla.
Matala lonkkamalja ei kai nivuskipujen varsinainen syy sinulla jos lonkan nivelrustot ovat kerran kunnossa. Nivuskivut voivat viitata ongelmiin SI-nivelissä.
”Nivusalueelle säteilevä kipu liittyy usein SI-nivelvaivoihin. Erotusdiagnostiikassa on syytä muistaa lonkka-artroosi, meralgia paresthetica ja eräät sisäelinsyyt (rakko, prostata, peräsuoli, gynekologiset seikat).”
Selkäkipupotilaan kliininen tutkiminen, fysiatri Olavi Airaksinen
http://therapiafennica.fi/wiki/index.php?title=Selkäkipupotilaan_kliininen_tutkiminenTosiaan SI-nivelet kuvattiin ja kuvissa ei mitään poikkeavaa löytynyt. Selässä ei minkään sortin kipuja ole. Aikaisemmin keväällä ultrattiin oikealta puolelta ja nivelkapselissa oli "maksimiturvotus" mikä nyt ei hirveästi mulle mitään kerro. Vasenta ei ole ultrattu ja sillä puolella täl helkellä paljon pahemmat säryt.... Nyt vaan odottelen josko pääsis sinne ortopedille kesän aikana... Kipulääkkeitä on tullut jo popsittua päivittäin(tarkoitettu nivelrikon hoitoon) mut ei mitään suurta helpotusta ole tuonut.
- uskottavaseon
Vilttis kirjoitti:
Tosiaan SI-nivelet kuvattiin ja kuvissa ei mitään poikkeavaa löytynyt. Selässä ei minkään sortin kipuja ole. Aikaisemmin keväällä ultrattiin oikealta puolelta ja nivelkapselissa oli "maksimiturvotus" mikä nyt ei hirveästi mulle mitään kerro. Vasenta ei ole ultrattu ja sillä puolella täl helkellä paljon pahemmat säryt.... Nyt vaan odottelen josko pääsis sinne ortopedille kesän aikana... Kipulääkkeitä on tullut jo popsittua päivittäin(tarkoitettu nivelrikon hoitoon) mut ei mitään suurta helpotusta ole tuonut.
No siellä selkäsivuilla fysiatri kertoo, että ei ne radiologit osaa niitä kuvia katsoa oikein.
Useillakin siellä sivulla tarinaansa kertovalla on todettu kuvista, että ei ole vikaa SI-nivelissä ja silti sieltä se kivun syy on löytynyt.
Ja se lonkkamaljan madaltuma johtuu siitä, että suoliluu on kiertynyt ja lonkkaluu myös. Siksi se liitos näyttää "virheelliseltä" eli malja näyttää madaltuneelta.
Kun SI-nivel on pettänyt ei kivut aina ole selässä. Siellä sivuilla on muutamia tapauksia, että ongelmat on olleet vain nivusessa tai polvessa tai vain niskassa ja olkapäässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202283Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281714Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3051251- 65959
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53915- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53815J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31726Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273673Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33652