Jumalan käskemänä on tehty lukemattomia hirmutekoja maailman sivu. Ei periaatteessa liene epäilystä siitä, etteikö lähimmäisiään vastaan hyökkäilevä kiihkohihhuli oikeasti uskoisi toimivansa Jumalan käskystä. Vähänkin tervettä järkeä käyttämällä sen sijaan herää kysymys, onko edes keskustelupalstalla raivoava lahkolainen sittenkään saanut innoituksensa Jumalalta.
Jumalan nimissä homoutta sanotaan iljetykseksi. Jeesuksen nimessä ajetaan ihmisistä pahoja henkiä pois. Jumala käskee käännyttämään ihmisiä uskonnon uhreiksi. Profeetat saavat tietoa toisten ihmisten yksityisasioista Jumalalta. Tälläkin palstalla uskovaiset ovat tietävinään toisista kirjoittelijoista vaikka minkälaisia asioita sekä menneisyydestä että nykyisyydestä. Jumalako se niitäkin kertoilee?
Millä tavoin Jumala uskovaiselle käytännössä puhuu? Kuuluuko Jumalan tai Jeesuksen puhe äänenä? Niin saattaa joidenkin kohdalla ollakin mutta usein Jumalan mielipiteet asioihin haetaan Raamatusta ottamatta lainkaan huomioon sitä tosiseikkaa, että vuosituhansia vanhaa ihmisten kirjoittamaa opusta lukiessa Jumalan sana tosiasiassa muodostuu omassa päässä. Omille mielipiteille haetaan ainoastaan vahvistusta Raamatun kirjoituksista. Ja sekavasta ja ristiriitaisesta paimentolaiskansan eepoksesta sitä tukea sitten löytyy. Tai on ainakin löytyvinään: onhan lukijalla tunne, että Pyhä Henki, siis itse Jumala, on kaiken aikaa pään sisällä ohjaamassa lukemista. Hui!
Miten Jumala teille puhuu?
6
269
Vastaukset
- Nasse.
miten lahkolainen erottaa noiden toiminnan jumalansa toiminnasta?
- Markku Tampio
monella tavalla..
Raamatun sanan kautta, unessa ja valveilla näkyjen sekä ilmestysten kautta, seurakunnissa profetian sanoman välityksellä joko henk.koht. jollekin yksilölle tai koko srk:lle.. on Pyhän Hengen sinetti, jonka kautta uskova saa vahvistuksen siitä, että sanoma on todellakin Jumalalta eikä muista lähteistä. Kun sanoma on yhtä Raamatun sanan kanssa, niin lähde on todennäköisesti Jumala eikä esim. omat sielulliset intohimot.
Allahin sinetti. Minä tiedän taas Sauntatontun tahdon, koska minulla on sydämessäni Löylyn Hengen sinetti. Voi pyhä yksinkertaisuus.
Työmies2 kirjoitti:
Allahin sinetti. Minä tiedän taas Sauntatontun tahdon, koska minulla on sydämessäni Löylyn Hengen sinetti. Voi pyhä yksinkertaisuus.
onkin lasten kaltaisten, joten nämä jutut eivät voi olla liian monimutkaisia. :)
purje kirjoitti:
onkin lasten kaltaisten, joten nämä jutut eivät voi olla liian monimutkaisia. :)
Siellä se tonttu kiukaan takana lymyää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2649455IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3056638Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?681594Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61391Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.921225- 1091151
Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut721023Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin40852Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus23746MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk311738