Ilm.14:7 Ja hän sanoi suurella äänellä: "Peljätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia, sillä hänen tuomionsa hetki on tullut, ja kumartakaa häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja vetten lähteet".
Mitä vuosi 1844 merkitsee meille nykyajan ihmisille? Miksi on tärkeää tuntea tämä opetus ja uskoa siihen? Mitä se kertoo Jumalasta ja pelastuksesta, jota hän tarjoaa meille?
Seurakuntamme alkuvaiheessa taivaallinen oikeudenkäynti tarjosi selityksen suureen pettymykseen. se auttoi heitä ymmärtämään, missä Miller oli erehtynyt. Mutta mitä se tarjoaa meille tänä päivänä?
Jeesus puhui usein toisesta tulemisestaan. Varhaisseurakunta odotti hänen pikaista paluutaan. Läpi vuosisatojen kristityt ovat odottaneet Jeesuksen paluuta. Jokainen uusi sukupolvi toivoo ja odottaa, että Jeesus tulisi takaisin sen elinaikana.
Olemme kuitenkin yhä täällä ja monet ovat menettäneet toivon hänen paluustaan. Tässä vuosi 1844 astuu mukaan kuvaan, sillä se kertoo, missä ajassa elämme. Jumala haluaa sanoa meille: Luottakaa minuun, sillä minä tulen takaisin, kuten olen luvannut. Se hetki ei enää ole kovin kaukana.
Adventtia edeltävä tuomio on viimeinen maailmalle annettu profeetallinen aikaelementti. Se kertoo, että lopputapahtumat ovat käsillä ja Herra tulee pian takaisin.
Adventistit eivät hyväksy ”kerran pelastettu, aina pelastettu” –opetusta. Ihminen voi valinnoillaan luopua Kristuksesta. Tutkivalla tuomiolla valintamme vahvistetaan lopullisesti. Tuomion ilosanoma on että jos pysymme uskollisina Jeesukselle ja vetoamme hänen vanhurskauteensa, hän on meidän sijaisemme, kun nimemme otetaan esiin tuomiolla ja meidät sinetöidään pelastukseen jonka hän on lahjaksi antanut.
Pelastumme uskosta, emme teoista (Room.3:28) mutta yhtä varmasti meidät tuomitaan tekojemme perusteella (Saarn.3:17; 12:14; 2.Kor.5:10; 1.Piet.1:17). Hyvät teot todistavat aidosta uskosta Kristukseen.
Jeesus Miikael 1844 nousee
11
368
Vastaukset
- Ei parannusta
Kuten todettu, adventistit eivät halua tehdä parannusta Miikael-harhastaan eivätkä muistakaan harhoistaan.
- alex-kasi
on niin tärkeää tietää kaikki ajat ja vuodet?
Eihän sellaiset tiedot kuitenkaan ketään pelasta. Aivan turhaa, mielestäni. Jos Jumala olisi tarkoittanut että meidän tulee olla niin kiinni vuosissa ja ajoissa olisi Hän sanonut - esimerkiksi että: Minä tulen takaisin vuonna silloin ja silloin, mutta päin vastoin ei edes Jeesus sanonut tietävänsä hetkeä. Turhaa yrittää ottaa selville ja "pettyä" kerta toisensa jälkeen. Se riittää että näkee sen että aika on melkein lopussa..- kirjotettu on
Jaakobin kirje:
2:18 Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.
- Utulila
Unohtakaa tuo vuosiluku 1844 ja "tutkivan tuomion". Mielestäni niistä kiinni pitäminen ovat outoja asioita kristillisyydessä. Ja sitä mukaa te adventistit vain asettatte itsenne outoon valoon.
Timo Karppi tekee hyvää työtä adventistien keskuudessa, ja hyvin tekee myöntäessään adventismin selkeät virheet suoraan. Siinä on sinulle kolme enkeliä hyvä esimerkkitapaus, kuinka pitää toimia. Karppihan on adventisti myöskin.- Loistava poikkeus
Karppi lienee loistava poikkeus adventistien muuten niin masentavassa massassa.
- kolme-enkeliä
Timo Karpin käsitykset. Ne ovat hänen käsityksiään ja pitäköön hän ne. Oma käsitykseni on alkuperäis adventistinen enkä näe syytä muuttaa omaa näkemystäni. Jos se estää sovussa esiintymisen tällä palstalla niin minä en sille mitään voi. Voitte pitää omat näkemyksenne kuka hyvänsäkin, mutta aiheettomat mustamaalaus- ja parjauskampanjat eivät mielestäni kuulu tänne ja ne eivät todellakaan ole Jumalan Hengestä syntyneitä, ne jotka niitä parjaamisiaan ja valehtelujaan täällä harrastavat.
- kuittaa
kolme-enkeliä kirjoitti:
Timo Karpin käsitykset. Ne ovat hänen käsityksiään ja pitäköön hän ne. Oma käsitykseni on alkuperäis adventistinen enkä näe syytä muuttaa omaa näkemystäni. Jos se estää sovussa esiintymisen tällä palstalla niin minä en sille mitään voi. Voitte pitää omat näkemyksenne kuka hyvänsäkin, mutta aiheettomat mustamaalaus- ja parjauskampanjat eivät mielestäni kuulu tänne ja ne eivät todellakaan ole Jumalan Hengestä syntyneitä, ne jotka niitä parjaamisiaan ja valehtelujaan täällä harrastavat.
Kolme-enkeliä kuittaa asiat perhe-elämästä tutulla logiikalla:
"Oma käsitykseni on alkuperäis adventistinen enkä näe syytä muuttaa omaa näkemystäni."
Perhe-elämässä sama kuuluu muodossa: "Oli miten oli, mutta niin se oli." - adventisti..
kolme-enkeliä kirjoitti:
Tähän Seitsemännen Päivän Adventistit Uskonpuhdistusliikeeseen. Meillä ehkä ajatellaan avarakatseisemmin, ja voi tuoda sinulle ongelmia.
Mitä olisit mieltä? Ei tulisi niin törmäyskurssia noiden vuosilukujen painotusten suhteen.
Me elettäisiin hieman tuonne evankeeliseen suuntaan, perustettaisiin armoon ja rakkauteen. Todistettaisiin Jeesuksesta, sovituksesta jne...
Jookos? - JUMALA SIUNATKOON SINUA !
kolme-enkeliä kirjoitti:
- huolestunnu
kuittaa kirjoitti:
Kolme-enkeliä kuittaa asiat perhe-elämästä tutulla logiikalla:
"Oma käsitykseni on alkuperäis adventistinen enkä näe syytä muuttaa omaa näkemystäni."
Perhe-elämässä sama kuuluu muodossa: "Oli miten oli, mutta niin se oli."Missä vikaa ,kun adventistien kakarat kiusaa minun lapsiani?
"Jeesus Miikael 1844 nousee"
Kirjoittanut: kolme-enkeliä - 29.3.2007 klo 13.12
==================
Jo 2000 vuotta sitten saatana alkoi kuiskutella pelastusta etsiville, että Jeesus on vain enkeli. Mutta enkelinpalvojat menevät kadotukseen saatanan kanssa.
Jeesusta Kristusta täytyy syödä so. uskoa HÄNEN OLEVAN JUMALAN AINOKAINEN POIKA.
Mutta paholaisen kolme enkeliä saalistaa yötä päivää, petolliseen enkeliuskontoon. Kun adventismissa - tällä foorumillakin mm. nimimerkin "kolme_enkeliä" kautta - vannotaan, että ylienkeli Miikael=Jeesus, ei ole enää kyse vain Jumalan ja Kristuksen pilkkaamisesta, vaan jopa Pyhän Hengen pilkasta.
Sillä tuo oppi vie kadotukseen.
Johanneksen evankeliumi:
6:51 Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."
Raamattu vakuuttaa enkelipalvontaan eksyneille, että vain lihaksi tullut Jumala - Kristus - voi antaa iankaikkisen elämän. Jeesus ei ole enkeli, vaan Jumala.
Miikael ei ole Jeesus vaan enkeli - jollaista ei saa kumartaa. Se on paholaisen kumartamista. Miikaelin ynnä muiden enkelien sekä kaikkien ihmisten on lopulta kumarrettava Jeesusta.
YKSIN JUMALAN POJASSA TARJOTAAN IHMISELLE - IKUISTA ELÄMÄÄ, HBR 1:4-6 (Hbr 1:1-6)
Hebrealaiskirje 1:4-6 (1:1-14)
1:4 tullen ENKELEITÄ niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.
1:5 Sillä kenelle ENKELEISTÄ hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan ENKELIT."
KOLME ENKELIÄ - IHMISTÄ PALVELEMASSA, TÄSSÄ AJASSA
1. ENKELIT OVAT PALVELEVIA HENKIÄ. Ylienkeli Miikael: Daniel 10:13, 21, 12:1
Miikael johtaa enkeleitä, niiden taistellessa pahoja enkelivaltoja vastaan, meidän puolestamme:
10:13 Persian valtakunnan enkeliruhtinas seisoi vastustamassa minua kaksikymmentäyksi päivää, mutta katso, MIIKAEL, yksi ensimmäisistä enkeliruhtinaista, tuli minun avukseni, sillä minä olin jäänyt yksin sinne, Persian kuningasten tykö.
10:21 Mutta minä ilmoitan sinulle, mitä on kirjoitettuna totuuden kirjassa. Eikä ole ketään muuta vahvistamassa minua heitä vastaan paitsi teidän enkeliruhtinaanne MIIKAEL.
12:1 Siihen aikaan nousee MIIKAEL, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana. Ja se on oleva ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka, kuin kansoja on ollut, hamaan siihen aikaan asti. Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat.
2. ENKELIT OVAT PALVELEVIA HENKIÄ. Ihmistä palvelevia enkeleitä - emme saa kumartaa enkeleitä - vaan me käskeme niitä ja tuomitsemmekin: 1. Kor 6:3
1.Korinttolaiskirje:
6:3 Ettekö tiedä, että me tulemme tuomitsemaan enkeleitä, emmekö sitten maallisia asioita?
3. ENKELIT OVAT PALVELEVIA HENKIÄ. Enkelit voivat koetella kristillistä rakkauttamme ja lähimmäisen palvelemistamme - ihmishahmoksi pukeutuen. Jumala näet käy tutkimassa ennenkuin tuomitsee. Näin TUTKIVA TUOMIO perustuu siihen, mitä SALASSA tehdään, eikä siihen, mitä näyttää.
Hbr 13:2 Älkää unhottako vieraanvaraisuutta; sillä sitä osoittamalla muutamat ovat tietämättään saaneet pitää enkeleitä vierainaan.
OLETKO KYNNYSMATTO VAIKO AUTUUDEN PERIJÄ?
Hebrealaiskirje:
1:13 Kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"?
1:14 Eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä?
_AnttiVKantola_
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad671232- 42901
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että335695- 51661
- 51638
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116636- 101625
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 76592
- 56574