Onko kellään kokemuksi Clucadol-nivelrikko lääkkeistä tai vastaavista luontaistuotelääkkeistä. Onko niistä yleensäkään mitään apua? Olen nyt lääkärinmääräyksestä 3 kk kuurilla joten mitä tässä pitäisi odottaa??
nivelrikko
4
1086
Vastaukset
- hpop
MSM-jauhetta. EI oo edes kallista. Kolme päivää syöny ja kas. Tänään heräsin ilman kipuja pitkiin aikoihin....
- erez
kyllä msm -jauheesta on apua, sitä myy mm putaan kunto city ja monet muut
- erez
erez kirjoitti:
kyllä msm -jauheesta on apua, sitä myy mm putaan kunto city ja monet muut
Hyaluronihappo eli hyaluronaatti: Useissa tutkimuksissa on hyaluronaatista saatu tilastollisesti merkitsevä ero lumelääkkeeseen verrattuna mutta on paljon myös kielteisiä tutkimustuloksia. Usein tulehduskipuläälleellä tai parasetamolilla saadaan yhtä hyvä tulos kivun hallinnan kannalta. Hyaluronaatti voi joskus aiheuttaa polvinivelessä ärsytysreaktion, jolloin polvi turpoaa. Hyaluronaattia voi potilaalle kokeilla polven nivelrikon kivun hoitona mutta lääkkeen korkeahko hinta on esteenä sen laajemmalle käytölle. Usein polveen laitetulla glukokortikoidipistoksella saadaan yhtä hyvä tai parempi hoitotulos
- Potkulauta
Nivelrikosta on tulossa suomalaisten kansantauti. Suuret ikäluokat lähes kuusikymmpisiä ja polvet pilalla.
Edellisen nimim. mukaan hyolouraatilla = kukonhelttauute saadaan tilapäistä apua kivunlievitykseen. Lisäksi hän mainitsi kortisonipistokset, jotka rauhoittavat polvea. edellämainitut lääkkeet siis auttvat vain n. 1 kk ajan ja kortisonissa on enimmäimäärä pistoksissa vuosittain max. 4 kpl. Lisäksi on syytä muistaa, että polvi nesteilee lähes poikkeuksetta ja se on tyhjennettävä aina ennen pistämistä. Särkylääkkeillä, ei oikein minkäänlaisilla ole toivottua tulosta ja helpotusta saatu niverikkoiseen polveen.
Keinonivelvaihtoehdot ovat tulleet ns. töminällä sairaanhoitopiirien ortopedien työllistäjiksi. Nivelestä voidaan uusia vain osa tai koko nivel ja /tai molemmat nivelet samaan aikaan. Keinonivelkään ei ole pysyvä ratkaisu polven nivelrikkoon kahdesta syystä: toinen on sen takuuikä, joka lienee 10 - 15 v ja toinen komplikaatioriski, jolloin joudutaan poistamaan keinonivel kokonaan, kuten takuuiänkin täyttyessä. Entäs sitten?? Tässä onkin hyvä kysymys!! Jospa joukostamme joku guru sattuisi ystävällisesti jatkamaan kirjoitustani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️711568Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1141034YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä50844- 58821
- 57760
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan74756Missä kaikessa olet erilainen
Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.39737Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli72734Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606026719Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.41697