Kuka on Herran enkeli?
Koska asia kiinnostaa ja jotta ei jäisi kenellekään epäselväksi, kuka on hän, joka antaa syntimme anteeksi ja pukee meidät omaan vanhurskauteensa, niin paneudutaan Sakarjan näkyyn lähemmin.
Sak.3.1-5. 1. Ja hän näytti minulle ylimmäisen papin Joosuan seisomassa Herran
enkelin edessä ja saatanan seisomassa hänen oikealla puolellaan, häntä syyttämässä.
2. Ja Herra sanoi saatanalle: "Herra nuhdelkoon sinua, saatana. Nuhdelkoon sinua Herra, joka on valinnut Jerusalemin. Eikö tämä ole kekäle, joka on tulesta temmattu?"
3. Ja Joosua oli puettu saastaisiin vaatteisiin, ja hän seisoi enkelin edessä.
4. Niin tämä lausui ja sanoi näin niille, jotka seisoivat hänen edessänsä: "Riisukaa pois saastaiset vaatteet hänen yltänsä". Ja hän sanoi hänelle: "Katso, minä olen ottanut sinulta pois pahat tekosi, ja minä puetan sinut juhlavaatteisiin".
5. Minä sanoin: "Pantakoon puhdas käärelakki hänen päähänsä". Niin he panivat puhtaan käärelakin hänen päähänsä ja pukivat hänet vaatteisiin. Ja Herran enkeli seisoi siinä.
Joosualla oli ”ulosteen tahrimat” vaatteet yllään. (Hes.4:12). Aika suorasukainen kuvaus ylipapin asusta. Tahraiset vaatteet ylipapin yllä kuvaavat kansan syntejä. Jumalan seurakunnan hengellinen tila kuvataan siis varsin surkeaksi. Sakarjan näyllä on monia yhtymäkohtia Jobin kirjan kahden ensimmäisen luvun kuvaukseen, jossa saatana tulee Herran eteen taivaallisille käräjille syyttämään Herran palvelijaa. Sana ”syytti” (Sak.3:1) tulee itse asiassa samasta heprealaisesta kantasanasta kuin nimi Saatana (stn), joka merkitsee ”vastustaa, syyttää”.
Vaikka saatana hyökkää Joosuaa vastaan ja syyttää tätä, ketä nuhdellaan? Joosuaa, joka seisoo häpeällisissä ulosteen tahrimissa vaatteissaan (jotka kuvaavat syntistä kansaa), vai saatanaa? On selvää että Kristus on puolustamassa kansaansa, ei syyttämässä heitä, todella mahtava Vanhan testamentin kuvaus evankeliumista!
Sitten Herra sanoo, että Joosua on tulesta temmattu kekäle. Onko yksikään kekäle koskaan temmannut itseään pois tulesta? Samalla tavoin Jumala yksin voi pelastaa meidät. Tässä toinen esimerkki evankeliumin periaatteesta: Jumala tekee puolestamme sen, mihin emme itse pysty.
Tärkein kohta on kuitenkin se, kun Joosualta käsketään riisumaan likaiset vaatteet ja pukemaan hänet uusiin vaatteisiin. Jeesus ei käske Joosuaa itse riisumaan vaatteitaan. herra hoitaa sen asian itse. Jumala itse hankkiutuu eroon vanhoista vaatteista ja pukee tilalle uudet vaatteet: Jumala saa aikaan sen, että Joosuan synnit otetaan pois, ja hän itse vaatettaa tämän vanhurskaudella. Löytyykö pelastussuunnitelmasta parempaa kuvausta?
Kun Joosuan vaatteet on vaihdettu, herra sanoi hänelle: Sak.3:7. "Näin sanoo Herra Sebaot: Jos sinä vaellat minun teilläni ja hoidat minun säätämäni tehtävät, saat sinä myös tuomita minun huonettani ja vartioida minun esikartanoitani, ja minä annan sinulle pääsyn näiden joukkoon, jotka tässä seisovat.” Toisin sanoen sen jälkeen kun hän on nuhdellut saatanaa, sen jälkeen kun hän on ottanut pois likaiset vaatteet, sen jälkeen kun hän on peittänyt Joosuan puhtailla vaatteilla, Jumala antaa Joosualle selvän käskyn kulkea hänen teitään ja noudattaa hänen säädöksiään. Joosuan kuuliaisuus ei ollut vaatteiden vaihtamisen syy, vaan seuraus siitä, että ne oli jo vaihdettu. Jos tämä ei ole kuvaus siitä, miten me pelastumme, niin mikä sitten on?
Ellen Whiten mukaan synnin saastuttamien vaatteiden riisuminen merkitsee syntien anteeksiantoa. he ovat saaneet anteeksi Kristuksen veren perusteella.
”Sakarjan näky Joosuasta ja enkelistä” Ellen White kirjoittaa, ”sopii erityisen hyvin Jumalan kansan kokemuksiin suuren sovituspäivän päättyessä” Toisin sanoen saatana syyttää Jumalan kansaa – niitä, joilla on ”puutteellinen luonne”, joissa on ”heikkouksia ja mielettömyyttä”, jotka ovat olleet ”hyvin erehtyviä” ja jotka ovat tietoisia ”elämänsä syntisyydestä – samalla kun Jeesus puolustaa heitä ja vetoaa ristin todisteisiin, koska mikään muu ei pysty auttamaan heitä tuomiolla. He tarvitsevat vaatteiden vaihtoa, juhlavaatteita, ”Kristuksen vanhurskautta, joka on luettu heidän hyväkseen”, Ellen White sanoo.
Kuka keskittyy heidän synteihinsä, heidän saastaisiin vaatteisiinsa, heidän heikkouksiinsa ja siihen etteivät he ole Jeesuksen kaltaisia? Herra vai saatana? Saatana niin tekee, ei Herra, sillä Kristus tietää jo heidän virheensä, heidän vikansa, heidän syntinsä. Siitä huolimatta Kristus vetoaa Jumalaan heidän puolestaan, koska on suuri sovituspäivä, ja sovituksessa on kyse syyttömäksi julistamisesta, ei kadotustuomion langettamisesta.
Armosta, verestä, anteeksiannosta, vanhurskautuksesta ja Jeesuksen sijaisuudesta voi puhua miten paljon hyvänsä, mutta jos niiden varjolla haluaa tehdä syntiä, silloin on todella syytä pelätä tuomiota (Matt.7:22,23). Tuomio ei ole aika, jolloin Jumala päättää joko hyväksyä tai hylätä meidät, vaan aika, jolloin hän julistaa meidän valintamme lopulliseksi ja toteaa, olemmeko me hyväksyneet hänet vai emmekö ole. Oma valintamme on sitä ennen väistämättä tullut ilmi teoissamme.
Tuomio on siis evankeliumin huipentuma elämässämme. Siinä 3. Mooseksen kirjan 16.luvun suuri sovituspäivä toteutuu kohdallamme. Tuomio ilman evankeliumia on kuin 3. Moos.16 ilman verta: siitä seuraa vain kuolema.
Jeesus Herran enkeli
3
130
Vastaukset
- Lodos
Kolme enkeliä kuvaavat tarkoittaa yhtä ja samaa enkeliä, eli oikea kapinan enkeliä. Näin lukee profeetta Nikolas Alharaen kirjoituksissa. Sanat ovat todet.
- itekkin.
Mitä sinä yrität oikein sanoa ?
Eikös tässäkin ole selvästi itse Herra Jeesus ja enkeleitä joita Herra käskee pukemaan Joosuan.
Varmaankin enkelien joukossa oli itse Miikael enkeli. Kuka on Herran enkeli? Mutta "kolme-enkeliä" on Lohikäärmeen asiamies!
Koska asia kiinnostaa ja jotta ei jäisi kenellekään epäselväksi, kuka on hän, joka antaa syntimme anteeksi ja pukee meidät omaan vanhurskauteensa, niin paneudutaan Sakarjan näkyyn lähemmin.
=====================
Miksi Sakarjasta asti todistelu? Onhan meillä Herramme Jeesuksen Kristuksen Uusi Testamentti!
Siellä 4 evankeliumia ja apostolien teot, uskon teot. Eikä lainteot.
Ellenin seuraajat paholainen on eksyttänyt pahasti. "Herran enkelihän" on Mikael, VAAN EI JEESUS.
Mikaelin tehtävä on taistella pahuuden henkiolentoja vastaan, kuten Sakarjasta käy ilmi. Herran enkeli, kaiketi Mikael, ennustaa Sakarjalle Jeesuksen ristintyöstä - ei enkeli itseään julista. Vain Lusifer julistaisi itseään.
Ilmestyskirjan 13. luku osoittaa samaisen asian: Herran enkeli, Mikael, sotii kaiken aikaa puolestamme. Säädettynä aikana Jumala valmistaa ruumiin Jeesukselle ja tämän salaisuuden suojaamisessakin Mikaelia ja hänen joukkojaan tarvitaan. Joka julistaa, että Mikael=Jeesus, hän puhuu vastoin parempaa tietoaan ja saa siitä asiaankuuluvan palkan.
Jumalan edessä eivät pitkät jaaritukset auta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad671232- 42901
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että335695- 51661
- 51638
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116636- 101625
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 76592
- 56574