todistuksessa ja Ellen Whiten sanomassa lujasti, sillä eihän totuudesta kukaan Jeesuksen seuraaja luovu!
Ja kertaus...
Profetian henki on Jeesuksen todistus.
Profetoimisen lahja vaikutti Ellen G. Whiten palvelutyössä. Hän oli yksi seitsemännen päivän adventistein yhteisön perustajia. Hän välitti innoitettua opetusta Jumalan kansalle, joka elää lopun aikana. Hänen aikanansa maailma oli vielä miesten. Hän joutuikin profeetallisen kutsumuksensa vuoksi kriittisen tarkastelun kohteeksi. Mutta hän läpäisi raamatulliset kokeet ja jatkoi seurakunnan palvelemista saamallaan hengellisellä lahjalla 70 vuotta. Vuodesta 1844, jolloin hän oli 17 vuotias, aina vuoteen 1915, jolloin hän kuoli, hän sai yli 2000 näkyä. Hän ei käyttänyt itsestään profeetan nimeä, mutta ei vastustanut jos toiset häntä sellaiseksi kutsuivat. Hänen työnsä oli paljon enemmän kuin yksin profeetan työ on.
Huolellinen tutkiminen osoittaa, että hänen kirjoituksensa ovat johdonmukaisia, paikkansapitäviä ja täysin sopusoinnussa Raamatun kanssa.
Ennustukset myös ovat pitäneet paikkansa. Vuonna 1850 nykyaikainen spiritismi otti ensi askeleensa. White ennusti liikkeen kasvavan nopeasti ja monien kirkkokuntien hyväksyvän sen opetukset. Näin on todella käynyt ja kristillisissä piireissä on lisääntyvässä määrin havaittavissa väärien henkien työskentely.
Myös ennustus katolilaisuuden ja protestantismin yhtymisestä on parhaillaan toteutumassa. Vielä 50 vuotta sitten tällainen ajatus olisi ollut ihmisistä mahdoton.
Whiten teokset esittävät Kristuksen selvästi tosi Jumalana ja tosi ihmisenä.
Hänen kirjoittamansa aineisto täyttää yli 80 kirjaa, 200 traktaattia ja 4600 aikakauslehtiartikkelia.
Herra antoi hänelle neuvoja terveyden ja kasvatuksen alalta, perhe-elämästä, raittiudesta, evankelioinnista, kustannustoiminnasta, terveellisestä ruokavaliosta, lääkintätyöstä ja monista muista asioista.
Hänen kirjoituksensa keskittyvät Jeesukseen Kristukseen, ja ne korostavat kristillisen perinteen korkeita moraalisia ja eettisiä arvoja.
Adventtikirkon uranuurtajat päätyivät opillisiin peruskäsityksiinsä Raamattua tutkimalla. He eivät saaneet näitä oppeja Ellen Whiten näkyjen kautta.
Ellen Whiten suositteli aina lukijoilleen Raamattua. Todistukset annettiin koska ihmiset eivät tunteneet Raamattua. Ne tuovat Jumalan sanan totuudet esille niin että elämä voidaan saattaa sopusointuun Raamatun ihanteiden kanssa.
Koetelkaa kaikkea ja pitäkää se mikä on hyvää kehottaa Raamattu. On paljon voitettavissa - tai menetettävissä - siitä riippuen, toteutammeko tätä kehotusta. Josafat sanoi: "Uskokaa Herraan, Jumalaanne, niin te olette hyvässä turvassa, ja uskokaa hänen profeettojansa, niin te menestytte." 2.Aikak.20:20. Hänen sanansa pitävät paikkansa tänäkin päivänä.
Adventtikirkko pysyy Jeesuksen...
22
588
Vastaukset
- adventisti..
Prikulleen näin ja pidän kynsin ja hampain tästä kiinni. Olen pelastettu tällaisen profeitian hengen edessä ei voi olla muuta kuin nöyrä ja alistuva.
Virhettä ei löydy ja näkyjen määrä ylittää kaiken muun. Näin olemme voittajien puolella, toiset kalvetkoon oppimme ja näkemystemme edessä.
Olette aivan väärässä muut. Sunnuntai on pedon merkki. Me pelastumme sapatin äärellä ja tutkivassa tuomiossa käy kohtamme vanhurskauden puolelle.
Nyt kun näin todistajien suulla olemme sen sanoneet, kukaan ei voi puolustaa itseään vaan peljätkää, koska profeettamme on puhunut.Sanot: "Prikulleen näin ja pidän kynsin ja hampain tästä kiinni. Olen pelastettu tällaisen profeitian hengen edessä ei voi olla muuta kuin nöyrä ja alistuva."
Juttuasi lukiessa tulee mieleen kauhuelokuva, jossa ihminen vaan makailee riippukeinussa revittäen korvalappustereoista musiikkia eikä huomaan, että hirviö on jo pään takana jättiläismäinen suu valmiina haukkaamaan hänet suuhunsa.
Noin sinäkin olet tuhon partaalla etkä vieläkään huomaa, että Ellen White toi näkynsä saatanan pahoilta hengiltä ja ainoa tarkoitus niiden antajalla oli ja on eksyttää mahdollisimman moni ihminen niin, etteivät pelastu tai menettävät pelastuksensa. Ja helvetin kuilu jo ammottaa...
Havahdu nyt, kun vielä on mahdollista. Pyydä Jeesusta avuksi avaamaan silmäsi ja korvasi ja antamaan sinulle etsikkoajan.- adventisti..
uskova_1 kirjoitti:
Sanot: "Prikulleen näin ja pidän kynsin ja hampain tästä kiinni. Olen pelastettu tällaisen profeitian hengen edessä ei voi olla muuta kuin nöyrä ja alistuva."
Juttuasi lukiessa tulee mieleen kauhuelokuva, jossa ihminen vaan makailee riippukeinussa revittäen korvalappustereoista musiikkia eikä huomaan, että hirviö on jo pään takana jättiläismäinen suu valmiina haukkaamaan hänet suuhunsa.
Noin sinäkin olet tuhon partaalla etkä vieläkään huomaa, että Ellen White toi näkynsä saatanan pahoilta hengiltä ja ainoa tarkoitus niiden antajalla oli ja on eksyttää mahdollisimman moni ihminen niin, etteivät pelastu tai menettävät pelastuksensa. Ja helvetin kuilu jo ammottaa...
Havahdu nyt, kun vielä on mahdollista. Pyydä Jeesusta avuksi avaamaan silmäsi ja korvasi ja antamaan sinulle etsikkoajan.Halusin herätellä kirjoittajaa asia sanoman sisältöön. Ei me ajatella samalla tavalla ainakaan minä. Jeesus on Vapahtajani sekä armahtajani. Ellen on omalla paikallaan inhimillisenä ihmisenä, eikä jumalana. Näen henkilökohtaisesti punaista määrättyjen kirjoittajien harhaisuuteen sekä sokeuteen Kristuksen sekä Jumalan todellisen luonteen tuntemukseen. Valitettavasti.
Tätä harhaisuutta löytyy kristikunnasta läpihapatettuna sanassa sun toisessa. ..
- alex-kasi
Jeesus täytti lain puolestamme, käskyt ovat kaikille ja Raamattu on Jumalan henkeyttämä.
Mutta miksi nostaa Ellen G White pilviin?
Monet ovat tulkanneet Raamattua, mutta ei heitä saa panna Raamatun rinnalle kuin he olisivat osa Raamattua.
Kuinka monet ihmiset tekevät ja sanovat totuuden sanoja, mutta he ovat vain Jumalan palvelijoita.
Ei ole muuta kirjaa kristityille kuin Raamattu (vaikka niitä onkin kirjoitettu tuhansia ja taas tuhansia). Yksi parempi, toinen huonompi.
Periaate on se että Raamatun täytyy riittää.
Ei luonnollisesti ole väärin kirjoittaa ja keskustella Raamatustakaan, mutta on väärin jos kirjoittajan kirjoitukset ylennetään lähes Raamatun tasolle.
Tämä maailma on täynnä Raamatun selittäjiä ja totuus on KUKAAN EI OLE SATA PROSENTTISESTI oikeassa, maailmasta löytyy tuhat eri kristinuskon suuntaa ja jokainen selittää olevansa oikeassa ja jokaisella on oma "profeetta" ja sitten riidellään heidän tulkinnoistaan keskenään.
Mielestäni olisi aika huomata, että jos aletaan puhumaan ihmisistä kuin he olisivat jonkilaisia etuoikeutettuja Raamatun tulkitsijoita ollaan väärillä poluilla.
Jos aletaan seuraamaan esimerkiksi Lutheria, Paavia tai E G Whitea ollaan väärillä poluilla, sillä meidän tulisi seurata Raamatun opetuksia siten kuinka me ne itse ymmärrämme.
Se riittää että ihminen jättää itsensä Jumalalle Jeesuksessa ja tutkii Raamattua vilpittömästi. On luonnollisesti hyväksi keskustella Raamatun sanomasta eri tilaisuuksissa, mutta ilman, että ketään ihmistä korostetaan yli muiden tai joskus jopa yli Raamatun sanan.
Tosiasissa EI KUKAAN OLE TÄYSIN OIKEASSA.
Ei Martti Luther (muistamme esimerkiksi hänen juutalaisvastaiset kirjoituksensa jotka olivat sellaisenaan sopivia Hitlerin käyttöön).
Sama esimerkiksi paavien kanssa (ei tarvitse edes mainita kaikkia vääryyksiä mitä on tehty ja oppeja mitä on Katolisuuteen sekoitettu).
Ja sama myös Ellen G Whiten kanssa.
Ei Ellen ollut oikeassa kaikessa ja monet kirjoitukset olivat sen ajan uskoville.
Jokaisella on varmasti jotain sanottavaakin ihmisille, mutta vain Raamattu on aina sama (osiltaa 3 - 4 tuhatta vuotta vanhat kirjoitukset eivät ole muuttuneet, mutta matkanvarrelle on jäänyt monta Raamatun tulkitsijaa kirjoituksineen. Evankeliumejakin oli varmasti kymmeniä mutta vain neljä sai paikan Raamatussa.
On väärin nostaa ihmisiä Jumalan sanan rinnalle.
Myös Ellenin nostaminen on väärin ja uskon jopa, että hän itse ei haluaisi saada tuota sanan tulkitsijan ylennettyä asemaa jos eläisi tänään. Ja uskon jopa että hän tulkitsisi asiat hieman toisin tänään (vain esimerkiksi Israelin valtion syntyminen voisi hyvinkin vaikuttaa hänen näkökantoihinsa ja raamatuntulkintoihinsa).- ei paljon
Luther oli uskonpuhdistaja.
Ellen White taas profeetta.
Tehtävät hieman erilaiset.
Luther oli harras uskova ja hänellä oli oma tehtävänsä olla kuolinhaavan aiheuttajana paavinkirkolle..
Ellen Whiten tehtävä oli erilainen jo siinä että hän sai jumallaisia näkyjä ja ilmestyksisä joissa oli perofeetallista tietoa lopunajan tapahtumista. Myös tavanomaisempaa tietoa seurakunnan virheistä ja varoitusta eksytyksistä tuli hänen kauttaan.
Hän ei nostanut omaa tehtäväänsä jalustalle ja varoitti käyttämästä hänen kirjoituksiaan Raamatun veroisina. Se olisi mahdotontakin sillä hänen kirjoituksensa eivät lisää mitään Raamattuun, ainoastaan selittävät sitä vaikeissa kohdin ja tuovat laajempaa näkökulmaa. Nykyajan uskovilla kun on yleistä putkinäkö! - lutter ei
ei paljon kirjoitti:
Luther oli harras uskova ja hänellä oli oma tehtävänsä olla kuolinhaavan aiheuttajana paavinkirkolle..
Ellen Whiten tehtävä oli erilainen jo siinä että hän sai jumallaisia näkyjä ja ilmestyksisä joissa oli perofeetallista tietoa lopunajan tapahtumista. Myös tavanomaisempaa tietoa seurakunnan virheistä ja varoitusta eksytyksistä tuli hänen kauttaan.
Hän ei nostanut omaa tehtäväänsä jalustalle ja varoitti käyttämästä hänen kirjoituksiaan Raamatun veroisina. Se olisi mahdotontakin sillä hänen kirjoituksensa eivät lisää mitään Raamattuun, ainoastaan selittävät sitä vaikeissa kohdin ja tuovat laajempaa näkökulmaa. Nykyajan uskovilla kun on yleistä putkinäkö!ellen keskusteli kuolleiden kanssa, lutter ei, siinä se ero.
- vain, että
lutter ei kirjoitti:
ellen keskusteli kuolleiden kanssa, lutter ei, siinä se ero.
Luther omien sanojensa mukaan keskusteli paholaisen kanssa, suurin piirtein näin: "tuossa on Raamattu, lue sieltä, minä menen nukkumaan" :)
- alex-kasi
ei paljon kirjoitti:
Hän ei nostanut omaa tehtäväänsä jalustalle ja varoitti käyttämästä hänen kirjoituksiaan Raamatun veroisina. Se olisi mahdotontakin sillä hänen kirjoituksensa eivät lisää mitään Raamattuun, ainoastaan selittävät sitä vaikeissa kohdin ja tuovat laajempaa näkökulmaa. Nykyajan uskovilla kun on yleistä putkinäkö!oli profeetta kuten sanot, niin miksi hän erehtyi niin monesti?
Minä olen tosissani sitä mieltä että Ellen oli harras uskova, mutta yhtä erehtyväinen kuin muutkin ihmiset. Hän tutki paljon ja päätteli ja uskoi Jumalaan. Ja oli useissa asioissa oikeassa, mutta myös väärässä. Sitä paitsi ei kenelläkään ole niin montaa profeetallista näkyä, ymmärrystä Hengessä, kyllä, mutta se ei ole profetoimista.
Kuinka monta kirjaa ja kirjoitusta Ellen G White kirjoitti? 1500? Monen monta hyvääkin asiaa joista varmaan monet ovat saaneet itselleen ajatuksia jotka ovat johtamassa heitä lähemmäksi Jumalaa, mutta minä pidän Ellen G Whitea "vain" uskovana ihmisenä, mutta en profeettana.
Se ei kuitenkaan minua häiritse tippaakaan jos sinä pidät häntä profeettana ja toivon että se että minä en pidä häntä profeettana ei häiritse sinua, onhan meillä usko Jeesukseen yhteistä.
Olen myös muutamassa asiassa ymmärtänyt asiat samalla tavalla kuin A-kirkko opettaa, mutta en kaikessa. Ja rehellisyyden ´nimessä täytyy sanoa että sama asia monen muunkin ihmisen kanssa täällä jotka eivät ole adventisteja.
En kuitenkaan näiden suullaitten häiriköiden, kanssa jotka ovat ottaneet itselleen oikeuden tuomita ja parjata ketä vain. Jokainen joka ei suostu liittymään heidän ala-arvoiseen käyttäytymiseensä on heidän vihollisensa ja minä olen niin mielelläni yksi niistä.
Toden sanoakseni minua ei häiritse heidän irvailunsa, pikemminkin käy sääliksi heitä.
---
Hieman ajatuksiani A-kirkon opeista:
Mielestäni se, että elämme ratkaisevia aikoja on selvä asia. Mutta se milloin synnin mitta on täysi, sitä on kuitenkin vaikeampi sanoa, se voi kestää vielä kauankin tai sitten tulla nopeastikin. Sitä ei kukaan meistä tiedä ja siksi asiasta on mielestäni aika turhaa liikaa spekuloida. Kaikki merkit mistä Raamattu puhuu ovat kuitenkin selviä merkkejä siitä että lopun aika on alkanut. Viimeinen maailman laajuinen valta joka on Jumalan tahtoa vastaan on leviämässä koko maailmaan. Esimerkiksi maailman tuhoamisen jatkuminen, vesien ja maan myrkyttyminen tämän nykyisen maailman laajuisen maan riistämisen kautta. Raamattu kertoo kaíken - joskus on kuin lukisi uutisia, kun lukee Raamattua. Jumala on nähnyt kaiken jo kauan sitten ja Raamattu mikä kirjoitettiin kauan sitten on kertoo sen meille. Mutta ei ajankohtaa, se tulee kun synnin mitta on täysi ja siitä päättää vain Jumala.
A-kirkon opettaa myös, että pedon merkki olisi sunnuntai, en ole samaa mieltä, vaikka olenkin sapatin pyhityksen ymmärtänyt ja hyväksyn siten, että Jumalan sapatti on lauantai ja se on Jumalan antama kaikille jotka Häneen turvaavat. (Ne jotka turvaavat esimerkiksi ammattiliitoon pitäkööt vaikka sunnuntain jos haluavat). Jokainen voi lukea Raamattua ja todeta omalle kohdalleen mikä on parasta.
Minulle pedonmerkki on osallistumista tähän maailmanlaajuiseen ekonoomiseen systeemiin missä tärkein asia on tuotanto ja raha, ilman että hetkeäkään ajatellaan mikä on Luojan tahto. Systeemi mkä on jo käytännössä levinnyt joka maahan koko maailmassa. Eurooppa, Kiina, Afrikka etelä ja pohjois Amerikka Austraalia - koko maailma on liittynyt vapaaseen maan riistoon yhteiseen ekonoomiseen ajattelutapaan missä kilpailu ja tuotanto on pääasia ja minkä vaikutuksesta kukaan ei voi ansaita leipäänsä jos ei osallistu siihen ajtuksin ja teoin. Se on totaalisesti vieras Jumalalle (eikä todella välitä siitä mikä Luojan tahto).
Minä uskon että tästä maailmaa tuhoavasta riisto systeemistä on tullut se viimeinen erilainen peto, mistä Raamattu puhuu täysin erilainen kuin mikään aikaisempi peto tähän mennessä.
Jos ei ota sen ajatuksia ja tee sen tekoja ja osallistu maan riistoon (vaikka tahtomattaan) on kohta ilman toimeentuloa.
Jo nyt tekee systeemi sen että koko maailman ekolooginen tasapaino alkaa horjua ja esimerkiksi maan lämpötila on nousemassa nopeasti ennen arvaamattomin seurauksin. Jumalan sana on että, jos ei niitä päiviä lyhennettäisi - ei mikään liha pelastuisi.
A-kirkon opetukseen viimeisestä tuomiosta voin yhtyä siten, että mitään "ikuista piinaa" ei Raamatusta löydy, sellainen oppi on täysin Jumalan tahdon vastainen ja ymmärtämättömien pelkäämistä ja höpisemistä.
Kuolema sen sijaan on olemassa kunnes Jumala sen poistaa. Viimeisenä vihollisista kukistetaan kuolema.
Kuinka kauan vajavainen voi omassa hengen voimassaan elää, erossa Jumalasta en väitä tietäväni, mutta olen sata prosenttisesti varma että vajavainen ei voi elää ikuisesti, koska vain Jumala on ikuinen (vain ne jotka ovat halukkaita omaksumaan Jumalan opetukset voivat elää ikuisesti) ei muut. He saavat syödä "elämän puusta" ja jättämällä hyvän ja pahan ymmärtämisen opettaminen ihmiselle Jumalan asiaksi.
Jokainen joka ei ota vastaan Jeesuksen uhria on yhä oman tietonsa varassa, ja saa siksi myös tekojensa myös mukaan.
Olen tässä katsellut Lifestyle TV:tä samalla kun kirjoittelin tämän mutta nyt loppui ohjelma joten lopetan minäkin. - johtavat* * *
alex-kasi kirjoitti:
oli profeetta kuten sanot, niin miksi hän erehtyi niin monesti?
Minä olen tosissani sitä mieltä että Ellen oli harras uskova, mutta yhtä erehtyväinen kuin muutkin ihmiset. Hän tutki paljon ja päätteli ja uskoi Jumalaan. Ja oli useissa asioissa oikeassa, mutta myös väärässä. Sitä paitsi ei kenelläkään ole niin montaa profeetallista näkyä, ymmärrystä Hengessä, kyllä, mutta se ei ole profetoimista.
Kuinka monta kirjaa ja kirjoitusta Ellen G White kirjoitti? 1500? Monen monta hyvääkin asiaa joista varmaan monet ovat saaneet itselleen ajatuksia jotka ovat johtamassa heitä lähemmäksi Jumalaa, mutta minä pidän Ellen G Whitea "vain" uskovana ihmisenä, mutta en profeettana.
Se ei kuitenkaan minua häiritse tippaakaan jos sinä pidät häntä profeettana ja toivon että se että minä en pidä häntä profeettana ei häiritse sinua, onhan meillä usko Jeesukseen yhteistä.
Olen myös muutamassa asiassa ymmärtänyt asiat samalla tavalla kuin A-kirkko opettaa, mutta en kaikessa. Ja rehellisyyden ´nimessä täytyy sanoa että sama asia monen muunkin ihmisen kanssa täällä jotka eivät ole adventisteja.
En kuitenkaan näiden suullaitten häiriköiden, kanssa jotka ovat ottaneet itselleen oikeuden tuomita ja parjata ketä vain. Jokainen joka ei suostu liittymään heidän ala-arvoiseen käyttäytymiseensä on heidän vihollisensa ja minä olen niin mielelläni yksi niistä.
Toden sanoakseni minua ei häiritse heidän irvailunsa, pikemminkin käy sääliksi heitä.
---
Hieman ajatuksiani A-kirkon opeista:
Mielestäni se, että elämme ratkaisevia aikoja on selvä asia. Mutta se milloin synnin mitta on täysi, sitä on kuitenkin vaikeampi sanoa, se voi kestää vielä kauankin tai sitten tulla nopeastikin. Sitä ei kukaan meistä tiedä ja siksi asiasta on mielestäni aika turhaa liikaa spekuloida. Kaikki merkit mistä Raamattu puhuu ovat kuitenkin selviä merkkejä siitä että lopun aika on alkanut. Viimeinen maailman laajuinen valta joka on Jumalan tahtoa vastaan on leviämässä koko maailmaan. Esimerkiksi maailman tuhoamisen jatkuminen, vesien ja maan myrkyttyminen tämän nykyisen maailman laajuisen maan riistämisen kautta. Raamattu kertoo kaíken - joskus on kuin lukisi uutisia, kun lukee Raamattua. Jumala on nähnyt kaiken jo kauan sitten ja Raamattu mikä kirjoitettiin kauan sitten on kertoo sen meille. Mutta ei ajankohtaa, se tulee kun synnin mitta on täysi ja siitä päättää vain Jumala.
A-kirkon opettaa myös, että pedon merkki olisi sunnuntai, en ole samaa mieltä, vaikka olenkin sapatin pyhityksen ymmärtänyt ja hyväksyn siten, että Jumalan sapatti on lauantai ja se on Jumalan antama kaikille jotka Häneen turvaavat. (Ne jotka turvaavat esimerkiksi ammattiliitoon pitäkööt vaikka sunnuntain jos haluavat). Jokainen voi lukea Raamattua ja todeta omalle kohdalleen mikä on parasta.
Minulle pedonmerkki on osallistumista tähän maailmanlaajuiseen ekonoomiseen systeemiin missä tärkein asia on tuotanto ja raha, ilman että hetkeäkään ajatellaan mikä on Luojan tahto. Systeemi mkä on jo käytännössä levinnyt joka maahan koko maailmassa. Eurooppa, Kiina, Afrikka etelä ja pohjois Amerikka Austraalia - koko maailma on liittynyt vapaaseen maan riistoon yhteiseen ekonoomiseen ajattelutapaan missä kilpailu ja tuotanto on pääasia ja minkä vaikutuksesta kukaan ei voi ansaita leipäänsä jos ei osallistu siihen ajtuksin ja teoin. Se on totaalisesti vieras Jumalalle (eikä todella välitä siitä mikä Luojan tahto).
Minä uskon että tästä maailmaa tuhoavasta riisto systeemistä on tullut se viimeinen erilainen peto, mistä Raamattu puhuu täysin erilainen kuin mikään aikaisempi peto tähän mennessä.
Jos ei ota sen ajatuksia ja tee sen tekoja ja osallistu maan riistoon (vaikka tahtomattaan) on kohta ilman toimeentuloa.
Jo nyt tekee systeemi sen että koko maailman ekolooginen tasapaino alkaa horjua ja esimerkiksi maan lämpötila on nousemassa nopeasti ennen arvaamattomin seurauksin. Jumalan sana on että, jos ei niitä päiviä lyhennettäisi - ei mikään liha pelastuisi.
A-kirkon opetukseen viimeisestä tuomiosta voin yhtyä siten, että mitään "ikuista piinaa" ei Raamatusta löydy, sellainen oppi on täysin Jumalan tahdon vastainen ja ymmärtämättömien pelkäämistä ja höpisemistä.
Kuolema sen sijaan on olemassa kunnes Jumala sen poistaa. Viimeisenä vihollisista kukistetaan kuolema.
Kuinka kauan vajavainen voi omassa hengen voimassaan elää, erossa Jumalasta en väitä tietäväni, mutta olen sata prosenttisesti varma että vajavainen ei voi elää ikuisesti, koska vain Jumala on ikuinen (vain ne jotka ovat halukkaita omaksumaan Jumalan opetukset voivat elää ikuisesti) ei muut. He saavat syödä "elämän puusta" ja jättämällä hyvän ja pahan ymmärtämisen opettaminen ihmiselle Jumalan asiaksi.
Jokainen joka ei ota vastaan Jeesuksen uhria on yhä oman tietonsa varassa, ja saa siksi myös tekojensa myös mukaan.
Olen tässä katsellut Lifestyle TV:tä samalla kun kirjoittelin tämän mutta nyt loppui ohjelma joten lopetan minäkin.Samaan päämäärään yhden herran alaisuudessa.
Monille ne merkitsevät eri asioita. Niitä voi luetella, vaikkapa näin 1.Ensimmäiseksi peto menee Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
2.Väärä uskonto järjestelmä messuineen, sekä palvottuine pyhimyksineen.
3. Ammatti järjestöt Rooman hyväksyminä
4. Mikrosirut ja valvonta järjestelmät
5. Ekumenia ja kaksitoista tähtinen Euro raha, joka viittaa Marian palvontaan Eurolippuineen.
6. Televisio Lestadiolaisille pedon kuvana joka puhuu.
7. Luku 666 seuranta merkkinä tieto ja maksu järjestelmissä.
Sunnuntai lepopäivänä syrjäyttää Sapatin, koska se on antikristuksen kirkon vallan tunnusmerkki, eli pedon merkki ja Sapatti on Jumalan kansan tunnus merkki, joka säilyy ikuisesti.
Jeesuksen Ylimmäis-Papillinen rukous oli, että he olisivat yhtä totuudessa, eikä valheessa, sillä antikristus on valheen isä. vain, että kirjoitti:
Luther omien sanojensa mukaan keskusteli paholaisen kanssa, suurin piirtein näin: "tuossa on Raamattu, lue sieltä, minä menen nukkumaan" :)
Joo, mutta Luther vastusti saatanaa, kun Ellen White taas seurusteli pahojen henkien kanssa näyissään eikä suinkaan vastustanut heitä, vaan otti joka sanasta vaarin ja välitti muillekin nuo sanomat.
- Ellen White
uskova_1 kirjoitti:
Joo, mutta Luther vastusti saatanaa, kun Ellen White taas seurusteli pahojen henkien kanssa näyissään eikä suinkaan vastustanut heitä, vaan otti joka sanasta vaarin ja välitti muillekin nuo sanomat.
Aina Jumalan Henki saa pahan raivoon, sinussa huomaamme tämän vaikutuksen: paha ei kestä totuutta Herran edessä!
- alex-kasi
uskova_1 kirjoitti:
silloin kun vastusti ja teki suuria virheitä silloin kuin teki.
Jos olet lukenut esimerkiksi hänen juutalaisvastaisia kirjoituksíaan niin tiedät kyllä, jos et nyt ole ihan sokea. Ei ne kirjoitukset ole Jumalasta vaan Jumalan vastustajasta. Itse en näe suurtakaan eroa Lutherin ja Ellenin välillä jos ajatellaan heidän oikeassa olemistaan. Molemmat ovat oikeassa ja väärässä. Ja niin olemme me muutkin, sinäkin vaikka et sitä voikkaan tunnustaa. Kirjoituksesi eivät ole aivan oikeíta tai aivan vääriä. Jos mennään Raamatun mukaan on esimerkiksi ihmisten haukkuminen samoista asioista kerta kerran jälkeen Jumalan tahdon vastustamista (jonka sinä olet tehnyt hyveeksi itsellesi).
Vain Jumala on hyvä .. ja se joka tekee Hänen tahtonsa mukaan tekee oikein. - alex-kasi
johtavat* * * kirjoitti:
Samaan päämäärään yhden herran alaisuudessa.
Monille ne merkitsevät eri asioita. Niitä voi luetella, vaikkapa näin 1.Ensimmäiseksi peto menee Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
2.Väärä uskonto järjestelmä messuineen, sekä palvottuine pyhimyksineen.
3. Ammatti järjestöt Rooman hyväksyminä
4. Mikrosirut ja valvonta järjestelmät
5. Ekumenia ja kaksitoista tähtinen Euro raha, joka viittaa Marian palvontaan Eurolippuineen.
6. Televisio Lestadiolaisille pedon kuvana joka puhuu.
7. Luku 666 seuranta merkkinä tieto ja maksu järjestelmissä.
Sunnuntai lepopäivänä syrjäyttää Sapatin, koska se on antikristuksen kirkon vallan tunnusmerkki, eli pedon merkki ja Sapatti on Jumalan kansan tunnus merkki, joka säilyy ikuisesti.
Jeesuksen Ylimmäis-Papillinen rukous oli, että he olisivat yhtä totuudessa, eikä valheessa, sillä antikristus on valheen isä.muutamia HUOMAUTUKSIANI suluissa. ()
Taivaalla näkyi suuri tunnusmerkki:
nainen, jolla oli pukunaan aurinko, kuu jalkojen alla ja pään päällä seppeleenä kaksitoista tähteä. Hän oli raskaana ja huusi tuskissaan synnytyspolttojen vaivaamana.
Toinenkin tunnusmerkki näkyi taivaalla:
suuri tulipunainen lohikäärme, jolla oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea ja kruunu kaikissa seitsemässä päässä. Pyrstöllään se pyyhkäisi pois kolmanneksen taivaan tähdistä ja sinkosi ne maahan.
Lohikäärme asettui synnyttävän naisen eteen nielaistakseen lapsen heti kun se syntyy.
Nainen synnytti lapsensa, pojan, joka on paimentava maailman kansoja rautaisella sauvalla.
Tämä lapsi temmattiin Jumalan ja hänen valtaistuimensa luo ja nainen pakeni autiomaahan. Jumala on sinne valmistanut hänelle turvapaikan, missä hänestä pidetään huolta tuhat kaksisataakuusikymmentä päivää.
Taivaassa syttyi sota.
Mikael ja hänen enkelinsä kävivät taisteluun lohikäärmettä vastaan. Lohikäärme enkeleineen teki vastarintaa, mutta kärsi tappion, eikä sille ja sen joukolle ollut enää sijaa taivaassa.
Tuo suuri lohikäärme, tuo muinaisaikojen käärme, jota kutsutaan Paholaiseksi ja Saatanaksi, tuo koko ihmiskunnan eksyttäjä, syöstiin maan päälle, ja samoin syöstiin alas sen enkelit.
Minä kuulin, kuinka TAIVAASSA sanottiin kovalla äänellä:
Nyt on pelastus tullut, meidän Jumalallamme on kuninkuus ja mahti ja hänen Voidellullaan valta. Nyt on syyttäjä syösty alas, tuo, joka meidän Jumalamme edessä syytti veljiämme päivin ja öin.
He voittivat hänet,
Karitsan veri ja heidän todistuksensa toivat heille voiton.
He eivät säästäneet henkeään vaan olivat valmiit kuolemaankin.
Iloitkaa siis, TAIVAAT ja te TAIVAIDEN ASUKKAAT!
**
Mutta VOI MAATA JA MERTA – Saatana on laskeutunut teidän luoksenne! Se on raivon vallassa, sillä se tietää, että sen aika on lyhyt.
Kun lohikäärme HUOMASI, että SE OLI SYÖSTY MAAHAN, se lähti ajamaan takaa naista, joka oli pojan synnyttänyt. Mutta naiselle annettiin suuren kotkan siivet, jotta hän lentäisi turvapaikkaansa autiomaahan. Siellä hän on suojassa käärmeeltä, ja hänestä pidetään huolta vuosi, kaksi vuotta ja puoli vuotta.
Käärme syöksi kidastaan naisen perään vesivirran, jotta virta veisi hänet mennessään, mutta maa auttoi naista: se avasi suunsa ja nielaisi virran, jonka lohikäärme oli syössyt kidastaan.
Lohikäärmeen raivo yltyi, ja se lähti sotimaan naisen muita lapsia vastaan, niitä, jotka ovat uskollisia Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle.
Lohikäärme seisahtui meren rannalle.
Minä näin, kuinka MERESTÄ NOUSI PETO.
Sillä oli kymmenen sarvea ja seitsemän päätä, ja kaikissa kymmenessä sarvessa oli KRUUNU ja jokaiseen päähän oli kirjoitettu HERJAAVA NIMI.
Peto, jonka näin, muistutti leopardia, mutta sillä oli jalat kuin karhulla ja sen kita oli kuin leijonan kita.
Lohikäärme (=SAATANA) antoi sille voimansa ja valtaistuimensa ja suuren vallan.
Minä näin, että YKSI PEDON PÄISTÄ oli saanut surmaniskun, mutta haava oli parantunut.
KOKO MAAILMA ihmetteli petoa ja lähti SEURAAMAAN SITÄ ja KAIKKI kumarsivat LOHIKÄÄRMETTÄ , (saatanaa) joka oli antanut pedolle sellaisen vallan.
He kumarsivat MYÖS PETOA (sen kymmentä sarvea ja seitsemää päätä) ja sanoivat: Kuka on pedon vertainen, kuka pystyy taistelemaan sitä vastaan?
Pedolle (jolla on kymmenen sarvea ja seitsemän päätä) annettiin suu, joka herjaa ja puhuu suuria sanoja, ja se sai tämän vallan neljänkymmenenkahden kuukauden ajaksi.
Niin se avasi suunsa ja alkoi herjata Jumalaa.
Se herjasi Hänen NIMEÄÄN ja Hänen ASUINSIJAANSA ja NIITÄ, jotka asuvat taivaassa.
Sille (pedolle jolla on kymmenen sarvea ja seitsemän päätä)) annettiin myös lupa käydä taisteluun pyhiä vastaan ja voittaa heidät ja niin sen (kymmenen sarvea ja seitsemän päätä omaavan pedon) valtaan annettiin kaikki heimot, kansat, kielet ja maat.
KAIKKI maan asukkaat kumartavat sitä – KAIKKI NE, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna teurastetun Karitsan elämänkirjaan.
Jolla on korvat, se kuulkoon:
Kenen osana on vankeus, se joutuu vankeuteen, kenen osana on kaatua miekkaan, se kaatuu miekkaan.
Nyt kysytään pyhiltä kestävyyttä ja uskoa.
**
Sitten näin, kuinka TOINEN PETO nousi MAAN UUMENISTA.
Sillä oli KAKSI SARVEA, kuin karitsan sarvet, (antikristus) mutta SE PUHUI KUIN LOHIKÄÄRME (saatana).
Se käyttää ENSIMMÄISEN PEDON PUOLESTA TÄMÄN KOKO VALTAA ja panee maan ja sen asukkaat kumartamaan ENSIMMÄISTÄ PETOA, sitä, jonka kuolinhaava oli parantunut. (JA JOKA OLI SAANUT VALTANSA LOHIKÄÄRMEELTÄ = SAATANALTA).
Se (PETO JOLLA ON KARITSAN SARVET MUTTA PUHUU KUIN SAATANA) tekee suuria tunnustekoja ja saa tulen lyömään taivaasta maahan ihmisten nähden.
Niillä tunnusteoilla, joita sillä on valta tehdä ENSIMMÄISEN PEDON NIMISSÄ, se johtaa harhaan kaikki maan asukkaat, niin että saa heidät tekemään patsaan sen pedon kunniaksi, jota on isketty miekalla mutta joka on vironnut henkiin. (siis pedon jolla on kymmenen kruumattua sarvea ja seitsemän herjaavaa päätä).
Se on saanut vallan antaa pedon (siis ensimmäisen pedon) kuvalle hengen, niin että KUVA JOPA KYKENEE PUHUMAAN (vaikuttaa televisiolta?), ja se on myös saanut vallan tappaa kaikki, jotka eivät kumarra pedon kuvaa.
Se PAKOTTAA KAIKKI, pienet ja suuret, rikkaat ja köyhät, vapaat ja orjat, OTTAMAAN OIKEAAN KÄTEENSÄ TAI OTSAANSA MERKIN.
KENELLÄKÄÄN EI OLE LUPA OSTAA EIKÄ MYYDÄ MITÄÄN ellei hänellä OLE TÄTÄ MERKKIÄ, joka on PEDON nimi tai sen nimen LUKU.
Tässä vaaditaan viisautta.
Se, jolla on ymmärrystä, laskekoon pedon nimen lukuarvon: se on erään ihmisen luku, ja se luku on kuusisataakuusikymmentäkuusi.
Sitten näin tämän:
KARITSA seisoi Siionin VUORELLA ja hänen kanssaan oli sataneljäkymmentäneljätuhatta ihmistä, joiden OTSAAN oli kirjoitettu HÄNEN NIMENSÄ JA HÄNEN ISÄNSÄ NIMI.
Minä kuulin taivaasta äänen, joka oli kuin suurten vesien pauhu tai kuin ukkosen jylinä.
Ääni, jonka kuulin, oli myös kuin harppujen helinää ja harpunsoittajien laulua.
Valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä laulettiin UUTTA LAULUA,
jota ei voinut oppia KUKAAN MUU KUIN NUO SATANELJÄKYMMENTÄNEJÄTUHATTA, jotka on OSTETTU MAAN PÄÄLTÄ. He eivät ole tahranneet itseään naisten kanssa vaan ovat pysyneet puhtaina kuin neitsyet, ja he seuraavat Karitsaa, minne hän meneekin.
HEIDÄT ON OSTETTU ihmisten joukosta ESIKOISJAHJAKSI Jumalalle ja Karitsalle.
VALHETTA EI HEIDÄN SUUSTAAN OLE KUULTU, he ovat puhtaita ja virheettömiä.
Minä näin TAAS uuden enkelin, joka lensi korkealla taivaan laella.
Hänen TEHTÄVÄNÄÄN oli julistaa ikuinen evankeliumi maan asukkaille, kaikille kansoille, heimoille, kielille ja maille.
Hän kuulutti kovalla äänellä: "Pelätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia - - hänen tuomionsa aika on tullut! Kumartakaa häntä, joka on luonut taivaan, maan ja meren ja vesien lähteet."
Hänen jäljessään tuli TOINEN enkeli,
joka kuulutti: "Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon, tuo portto, joka iljetyksillään on vietellyt kaikki kansat juomaan vihan viiniä."
Näiden kahden jäljessä tuli vielä KOLMAS enkeli,
joka kuulutti kovalla äänellä: "Se, joka kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa otsaansa tai käteensä SEN MERKIN. joutuu YHTÄ LAILLA juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan.
Häntä KIDUTETAAN TULESSA ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä.
TULESTA, joka ihmisiä kiduttaa, NOUSEE SAVU aina ja ikuisesti.
Heillä ei ole PÄIVÄN, ei YÖN lepoa - ei niillä, jotka KUMARTAVAT PETOA ja sen KUVAA, eikä kenelläkään, joka ottaa PEDON NIMEN MERKIKSEEN.
Tässä kysytään pyhiltä KESTÄVYYTTÄ, niiltä jotka NOUDATTAVAT Jumalan käskyjä ja USKOVAT Jeesukseen."
Minä kuulin taivaasta äänen, joka sanoi:
"Kirjoita: Autuaita ne, jotka TÄSTÄ LÄHTIEN KUOLEVAT Herran omina. He ovat autuaita, sanoo Henki. He saavat levätä vaivoistaan, sillä heidän TEKONSA SEURAAVAT HEITÄ.
(Johanneksen ilmestys 12 - 14). alex-kasi kirjoitti:
silloin kun vastusti ja teki suuria virheitä silloin kuin teki.
Jos olet lukenut esimerkiksi hänen juutalaisvastaisia kirjoituksíaan niin tiedät kyllä, jos et nyt ole ihan sokea. Ei ne kirjoitukset ole Jumalasta vaan Jumalan vastustajasta. Itse en näe suurtakaan eroa Lutherin ja Ellenin välillä jos ajatellaan heidän oikeassa olemistaan. Molemmat ovat oikeassa ja väärässä. Ja niin olemme me muutkin, sinäkin vaikka et sitä voikkaan tunnustaa. Kirjoituksesi eivät ole aivan oikeíta tai aivan vääriä. Jos mennään Raamatun mukaan on esimerkiksi ihmisten haukkuminen samoista asioista kerta kerran jälkeen Jumalan tahdon vastustamista (jonka sinä olet tehnyt hyveeksi itsellesi).
Vain Jumala on hyvä .. ja se joka tekee Hänen tahtonsa mukaan tekee oikein.Niin, olen täällä joskus kirjoittanut tuosta, että Luther luuli juutalaisten tulevan uskoon hänen puhuessaan samoin kuin muutkin ihmiset eikä ottanut huomioon, että Jumala oli pakanoiden ajan ajaksi laittanut heille peitteen silmille. Kun sitten juutalaisia ei tietenkään tullut uskoon, niin Luther siitä närkästyi ja alkoi toimia lihansa mukaan heidän suhteensa.
Mutta siinä on suuri ero, että Luther oli katolinen ja tuli uskoon ja käänsi Raamatun ymmärrettävälle kielelle ja teki uskonpuhdistusta palaten apostolien opetukseen siinä määrin kun nyt ehti.
Ellen taas luopui kristillisestä opetuksesta ja hänet harhaoppisena erotettiin kristillisestä kirkosta ja hän sitten luopiona perusti peräti harhaoppisen kirkkokunnan muiden eksyneiden kanssa. Ellen oli siinä uskonsaastuttaja kuin Luther puhdistaja. Onneksi Ellenin vaikutuspiiri jäi minimaaliseksi Lutherin vaikutuspiiriin nähden.- alex-kasi
uskova_1 kirjoitti:
Niin, olen täällä joskus kirjoittanut tuosta, että Luther luuli juutalaisten tulevan uskoon hänen puhuessaan samoin kuin muutkin ihmiset eikä ottanut huomioon, että Jumala oli pakanoiden ajan ajaksi laittanut heille peitteen silmille. Kun sitten juutalaisia ei tietenkään tullut uskoon, niin Luther siitä närkästyi ja alkoi toimia lihansa mukaan heidän suhteensa.
Mutta siinä on suuri ero, että Luther oli katolinen ja tuli uskoon ja käänsi Raamatun ymmärrettävälle kielelle ja teki uskonpuhdistusta palaten apostolien opetukseen siinä määrin kun nyt ehti.
Ellen taas luopui kristillisestä opetuksesta ja hänet harhaoppisena erotettiin kristillisestä kirkosta ja hän sitten luopiona perusti peräti harhaoppisen kirkkokunnan muiden eksyneiden kanssa. Ellen oli siinä uskonsaastuttaja kuin Luther puhdistaja. Onneksi Ellenin vaikutuspiiri jäi minimaaliseksi Lutherin vaikutuspiiriin nähden.Se mitä sinä kirjoitit joskus jossain ei paljon muuta totuuksia. Martti Lutherin juutalais vihaaan perustuvat kirjoitukset olivat täysin rasistisia ja vastoin Jumalan tahtoa. Ne lisäsivät omalta osaltaan juutalaisvihaa joka sitten päätyi 5 6 miljoonan juutalaisen murhaamiseen ja Lutherin kirjoitukset olivat suurena apuna Hitlerin propagandassa. Missä on ne kirjoitukset missä Luther pyysi anteeksi kirjoituksiaan ja katui tuomitsemisiaan.
Tämän minä voin sanoa joka olen Luterilainen, sillä se on totta. Sinä puhut päättömiä kuten tavallisesti.
Kirjoitat nyt sitten mitä vain.
Ja en ole sanonut että Luther ei olisi tehnyt hyviäkin asioita, päin vastoin mutta tuo että joku olisi erehtymätön uskossaan kuuluu niihin pötypuheisiin. Mutta sinun on erittäin vaikea ymmärtää mitä toiset tarkoittavat - eikö vain. Käsität väärin melkein jokaisen viestin missä ei kirjoiteta että juu juu. alex-kasi kirjoitti:
Se mitä sinä kirjoitit joskus jossain ei paljon muuta totuuksia. Martti Lutherin juutalais vihaaan perustuvat kirjoitukset olivat täysin rasistisia ja vastoin Jumalan tahtoa. Ne lisäsivät omalta osaltaan juutalaisvihaa joka sitten päätyi 5 6 miljoonan juutalaisen murhaamiseen ja Lutherin kirjoitukset olivat suurena apuna Hitlerin propagandassa. Missä on ne kirjoitukset missä Luther pyysi anteeksi kirjoituksiaan ja katui tuomitsemisiaan.
Tämän minä voin sanoa joka olen Luterilainen, sillä se on totta. Sinä puhut päättömiä kuten tavallisesti.
Kirjoitat nyt sitten mitä vain.
Ja en ole sanonut että Luther ei olisi tehnyt hyviäkin asioita, päin vastoin mutta tuo että joku olisi erehtymätön uskossaan kuuluu niihin pötypuheisiin. Mutta sinun on erittäin vaikea ymmärtää mitä toiset tarkoittavat - eikö vain. Käsität väärin melkein jokaisen viestin missä ei kirjoiteta että juu juu.Sinä suuri Ellenin ihailija, joka vertaat hänen uskonsaastutustyötään uskonpuhdistajan työhön, sanopas mitä pidät siitä, kun Ellen White sanoi mustia eläimen ja ihmisen sekoituksiksi?
- alex-kasi
uskova_1 kirjoitti:
Sinä suuri Ellenin ihailija, joka vertaat hänen uskonsaastutustyötään uskonpuhdistajan työhön, sanopas mitä pidät siitä, kun Ellen White sanoi mustia eläimen ja ihmisen sekoituksiksi?
olisi eduksesi jos joskus opettelisit lukemaan mitä ihmiset kirjoittavat, niin ei tarvitsis höpöttää omia luulojaan niin paljon. :)
Mitäkö pidän jos joku sanoo mustia eläimen ja ihmisen sekoituksiksi? Täyttä potaskaa ja typeryyttä. Eikö vain. Ja yhtä kaukana totuudesta kuin jos joku kirjoittaa potaskaa juutalaisista kuten Martti L teki. Ainakin minun mielestäni. Väärin on väärin kuka sitä sitten tekeekin. Valitettavasti on niin että jokainen ihminen tekee väärin, mutta eihän Jeesuksen olisi edes tarvinnut kuolla jos täältä löytyisi viattomia.
Tai sinä ehkä näet Martin juutalaisvastaiset kirjoitukset jonkinlaisessa "uskonpuhdistajan valossa"???
Se mikä meillä on ero (sinulla ja minulla) on että minun ei tarvitse tuomita ketään mistään, maailma on pullollaan epäoikeudenmukaisuutta ja vailla itseluottamusta olevia jotka sitten päästelevät suustaan (tai kynästään) kaikenlaista.
Kuten esimerkiksi tässäkin on tullut esille että Luther teki ja nyt ainakin sinun sanojasi mukaan myös Ellen (ja uskotaan nyt sitten mitä sanoit).
Mutta turhaa "kilpailua" siitä kuka tekee eniten väärin Eihän se, että joku tekee typeryyksiä oikeuta muita samaan. Katsotaan esimerkiksi vaikka sinun ylimielisyyttäsi täällä netissä - periaatteessahan se ei oikeuta muita olemaan samanlaisia. Eikö vain. Kun sinä yrität käytökselläsi ärsyttää vaikkapa adventisteja se ei mitenkään anna heille oikeutta olla samanlaisia.
Heidän tulee kuunnella mitä heidän opettajansa Jeesus Kristus opettaa, eikä häiriköitä netissä - eikö vain? - saanu-----------------------
uskova_1 kirjoitti:
edes sitä vaaria.
- alex-kasi
uskova_1 kirjoitti:
Martti Lutherin (Martin Lutherin) ”Om judarna och deras lögner” (vuodelta 1543), jotta saa lukea koko kirjasen niin tietää mitä puhuu. En löytänyt suomenkielistä niin pitänee tyytyä ruotsinkieliseen.
Heti alkuun jo näkee että kirjan takana on kauna ja viha juutalaisia vastaan koska heitä on ´mahdoton käännyttää kristinuskoon'- ainakin se on kirjan teeman puolustus. Kirja on Luterilaiselle kirkolle häpeällinen koska se meidän kirkkomme perustajan kirjoittama. Kuitenkin vain ymmärtämällä, että ei kukaan ihminen ole täydellinen voimme yleensäkään keskustellä mistään asioista.
Luther on todella antisemitisti ja juutalaisia vastaan heidän uskonsa tähden. Ja siinä sai sitten italialaisetkin osansa. On todella epäpuhdasta tekstiä kirkko isältä. Ihmettelen onko uskova_1 lukenut? Tässä olisi aihetta siirtyä Ellen kirjoituksista Lutheriin. Hänhän on Riita tytön omankin kirkon alkuunpanija ja opin puhdistaja.
(Kirjoitettu niinkin myöhään kuin kolme vuotta ennen hänen kuolemaansa).
Luther:
"Liksom italienarna tror de sig själva vara de enda riktiga människorna och alla andra människor är fåfänga djur, änder eller möss i förhållande till dem..
vapaasti käännettynä:
Samoin kuin italialaiset uskovat hekin (juutalaiset) olevansa ainoita oikeita ihmisiä ja kaikki muut ihmiset ovat omahyväisiä eläimiä, ankkoja tai hiiriä kun heitä verrataan heihin ..
Aika väitöksiä.. kirkko isältä. Ja pahenee vain, mutta niistä toisella kertaa.. kun olen lukenut koko kirjan (170 lyhykäistä sivua).
Olen muuten samaan aikaan lukemassa myös
"Auschwitz, Lopullinen ratkaisu" kirjaa jonka Laurence Rees on kirjoittanut samasta asiasta.
Siis juutalaisvihasta joka johti joukkomurhiin Hitler saksassa jolloin 5-6 miljoonaa juutalaista kylmäverisesti murhattiin. alex-kasi kirjoitti:
Martti Lutherin (Martin Lutherin) ”Om judarna och deras lögner” (vuodelta 1543), jotta saa lukea koko kirjasen niin tietää mitä puhuu. En löytänyt suomenkielistä niin pitänee tyytyä ruotsinkieliseen.
Heti alkuun jo näkee että kirjan takana on kauna ja viha juutalaisia vastaan koska heitä on ´mahdoton käännyttää kristinuskoon'- ainakin se on kirjan teeman puolustus. Kirja on Luterilaiselle kirkolle häpeällinen koska se meidän kirkkomme perustajan kirjoittama. Kuitenkin vain ymmärtämällä, että ei kukaan ihminen ole täydellinen voimme yleensäkään keskustellä mistään asioista.
Luther on todella antisemitisti ja juutalaisia vastaan heidän uskonsa tähden. Ja siinä sai sitten italialaisetkin osansa. On todella epäpuhdasta tekstiä kirkko isältä. Ihmettelen onko uskova_1 lukenut? Tässä olisi aihetta siirtyä Ellen kirjoituksista Lutheriin. Hänhän on Riita tytön omankin kirkon alkuunpanija ja opin puhdistaja.
(Kirjoitettu niinkin myöhään kuin kolme vuotta ennen hänen kuolemaansa).
Luther:
"Liksom italienarna tror de sig själva vara de enda riktiga människorna och alla andra människor är fåfänga djur, änder eller möss i förhållande till dem..
vapaasti käännettynä:
Samoin kuin italialaiset uskovat hekin (juutalaiset) olevansa ainoita oikeita ihmisiä ja kaikki muut ihmiset ovat omahyväisiä eläimiä, ankkoja tai hiiriä kun heitä verrataan heihin ..
Aika väitöksiä.. kirkko isältä. Ja pahenee vain, mutta niistä toisella kertaa.. kun olen lukenut koko kirjan (170 lyhykäistä sivua).
Olen muuten samaan aikaan lukemassa myös
"Auschwitz, Lopullinen ratkaisu" kirjaa jonka Laurence Rees on kirjoittanut samasta asiasta.
Siis juutalaisvihasta joka johti joukkomurhiin Hitler saksassa jolloin 5-6 miljoonaa juutalaista kylmäverisesti murhattiin.- että et
uskova_1 kirjoitti:
ota kielteistä kantaa näihin Lutherin kirjoituksiin sitäkin enemmän kun olet täällä keskustellut yksistä ja samoista Ellenin kirjoituksista jo kolmen vuoden ajan.
Luther:
vapaasti käännettynä:
Tekihän Luther hyvääkin, mutta kyllä nämä rasistiset kirjoitukset ovat vääryyttä ja osaltaan edesauttamassa Hitlerin juutalaisvastaisessa kampanjassa minkä kauhistuttavan lopun me kaikki tiedämme.
MIKSI adventismi julistaa Elleniä ja Mikaelia JEESUKSEN sijasta?
Miksi adventismi tuomitsee kadotukseen ne, jotka 1 pv:n sijasta pyhittävät Herralle jokaisen viikonpäivänsä?
Miksi Raaamattu on vain apukirjana - tukemaan Ellenin opetuksia?
Miksi ei uskota tämän päivän profeettoja?
Miksi 10 lakia täytetään, muttei kaikkea juutalaisten lakia?
"Kun te sitten tulette siihen mahan..." - kaikki lait astuu voimaan, myös ympärileikkaus on suoritettava.
Miksi ei myönnetä todeksi kaikkea Raamattua?Esimerkiksi sitä, missä HUORAAMINEN tuomitaan? (Room 7:3-4). Adventismissa suorastaan ylpeillään tuolla aviorikoksen tekemisellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad671232- 42901
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että335695- 51661
- 51638
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116636- 101625
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 76592
- 56574