Adventisti! Näinkö Raamattu sanoo?

Sanooko Jumala Raamatussa: ”jos huomaatte, että profeetta on Jumalan nimissä profetoinut väärin, niin pitäkää kiinni profeetasta ja yrittäkää löytää väärälle profetialle hyvältä näyttävä selitys, yrittäkää vääntää se väkisin oikeaksi tai piilottakaa koko profetia ja väittäkää, ettei sitä koskaan lausuttukaan”?

Tai sanooko Jumala Raamatussa: ”jos profeettanne on osoittautunut vääräksi profeetaksi, niin keksikää hänelle uusi nimitys, kutsukaa vaikka profetian hengeksi, sanansaattajaksi, hengelliseksi kirjailijaksi, erehtyväiseksi uskovaksi tai nöyräksi kristityksi, ja kuulkaa häntä”?

Sanooko Jumala Raamatussa näinkin: ”ne, jotka arvostelevat profeettojen sanomat ja kivittävät vääräksi huomatut profeetat, ovat saatanan asialla ja kadotukseen matkalla”?

Tai sanooka Jumala Raamatussa: ”rentoudu ennakkoluulottomasti vääräksi havaitun profeetan kirjoitusten pariin ja ala lukea niitä ja löydät kyllä niistä jotain hyvääkin, jotta voit sitten säilyttää hänet opettajanasi ja suositella muillekin”?

Sanooko Jumala Raamatussa: ”jos profeettasi sanomat osoittautuvat vääriksi, niin ala etsiä virheitä Raamatun profeetoista ja kirjoituksista ja ala selittää, että he olivat yhtä erehtyväisiä kuin oma profeettasikin”?

Sanooko Jumala Raamatussa: ”arvostele profeetan sanomat saman profeetan toisilla sanomisilla ja hänen selityksillään”?

Jos nyt adventisti löysit tällaiset kehotukset Raamatustasi, niin voisitko antaa nyt ne Raamatun jakeet, joista nämä kehotukset löytyvät!

27

779

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paha fiksautuma

      rukoile Herraa päästämään sinut vapaaksi valheen hengestä.

      • Luuletko, että Ellen Whiten ja adventismin valheen henki olisi jotenkin saanut minut vangikseen. Voin vastata, että ei ole.


      • henki onkin
        uskova_1 kirjoitti:

        Luuletko, että Ellen Whiten ja adventismin valheen henki olisi jotenkin saanut minut vangikseen. Voin vastata, että ei ole.

        saanut sinut uskomaan pahaa Ellen Whitesta ja adventisteista. Mutta voin rukoilla Herraa, että hän vapauttaisi sinut tuosta vaikutuksesta.


      • henki onkin kirjoitti:

        saanut sinut uskomaan pahaa Ellen Whitesta ja adventisteista. Mutta voin rukoilla Herraa, että hän vapauttaisi sinut tuosta vaikutuksesta.

        Se sama henki, jota kutsut valheen hengeksi, kirjoitutti myös Raamatun.


      • Raamattu on
        uskova_1 kirjoitti:

        Se sama henki, jota kutsut valheen hengeksi, kirjoitutti myös Raamatun.

        joten lopetahan pilkkaamasta Jumalan Pyhää Henkeä.


    • sitä samaa,

      jota se "emäkiero" käytti jo paratiisissa:

      "sanoiko Jumala todella näin?"

      Tuntuukos tutulle?

      • Heti kun avasit sanaisen arkkusi minulle tulikin mieleen kuin se vanha käärme sieltä valhetta syytäisi


      • u-1:den

        peitelty taka-ajatus muistuttaa todella käärmeen onko jumalan TODELLA sanonut ...


    • mennyt* * *

      Profetoivia kyllä löytyy, mutta profetian Henki ei ole väistynyt eikä lakannut.
      Apostolitkaan eivät olleet Profeettoja, ja Johanneskin oli Hengessä Herran Päivänä, samalla tavalla Ellen G. Whitekin näki näkyjään.
      Ei Profeetta Jesajakaan, nähnyt oikein tuhatvuotista rauhan valtakuntaa, ennen eikä jälkeen Jeesuksen syntymän ja kuoleman.
      Kyseenalaista on vieläkin vietetäänkö tuhatvuotista rauhan valtakuntaa maan päällä vai taivaassa.
      Profetoiminen ei ole täydellistä, eikä se ollut täydellistä Ellen G. Whiten kohdallakaan.
      Profeettaa voi verrata vaikkapa naispappiin tänä päivänä kumpaakaan ei ole tarjolla tänäpäivänä oikeasti, vaan kumpikin ovat väärennöksiä.

      • Lukeudut siis luokkaan: ”jos profeettasi sanomat osoittautuvat vääriksi, niin ala etsiä virheitä Raamatun profeetoista ja kirjoituksista ja ala selittää, että he olivat yhtä erehtyväisiä kuin oma profeettasikin”?

        Mutta pyysin Raamatun jaetta perusteluksi.


      • Profeetta* * *
        uskova_1 kirjoitti:

        Lukeudut siis luokkaan: ”jos profeettasi sanomat osoittautuvat vääriksi, niin ala etsiä virheitä Raamatun profeetoista ja kirjoituksista ja ala selittää, että he olivat yhtä erehtyväisiä kuin oma profeettasikin”?

        Mutta pyysin Raamatun jaetta perusteluksi.

        Ja tuhoutuiko Niiniven kaupunki, eikö sama ole myöskin Profeetta Jesajan kohdalla, ennustukset eivät täyttyneet koska useimmat ennustukset ovat ehdollisia, ja ne alkavat sanalla: Jos: Ei Ellen G. White poikennut sen pahemmin, kuin hekään.
        Mutta mitä on sanottava Kathryn Kuhlmannista, Gindy Jacobista ja Oulun Profeetoista sekä Cibyllan Profetioista ja muista luotettevana pidetyistä ennustajista, kuinka paljon niissä on toteutuneita ennustuksia enemmän kuin Ellen G. Whiten kirjoissa.
        Kuinka paljon toteutui Neuvostoliittoa ja Suomea koskevista ennustuksista.
        Tapahtuiko myös Ruotsin valloitus Neuvostoliiton toimesta ja mitä varten rakennettiin betoniset panssarivaunu esteet Neuvostoliitton hyökkäystä varten tien yli Buudenin tien varrelle.
        Ei ole koko Neuvostoliittoa olemassa.


      • Profeetta* * * kirjoitti:

        Ja tuhoutuiko Niiniven kaupunki, eikö sama ole myöskin Profeetta Jesajan kohdalla, ennustukset eivät täyttyneet koska useimmat ennustukset ovat ehdollisia, ja ne alkavat sanalla: Jos: Ei Ellen G. White poikennut sen pahemmin, kuin hekään.
        Mutta mitä on sanottava Kathryn Kuhlmannista, Gindy Jacobista ja Oulun Profeetoista sekä Cibyllan Profetioista ja muista luotettevana pidetyistä ennustajista, kuinka paljon niissä on toteutuneita ennustuksia enemmän kuin Ellen G. Whiten kirjoissa.
        Kuinka paljon toteutui Neuvostoliittoa ja Suomea koskevista ennustuksista.
        Tapahtuiko myös Ruotsin valloitus Neuvostoliiton toimesta ja mitä varten rakennettiin betoniset panssarivaunu esteet Neuvostoliitton hyökkäystä varten tien yli Buudenin tien varrelle.
        Ei ole koko Neuvostoliittoa olemassa.

        Ellenin profetiat eivät alkaneet "jos".


      • Joonan
        uskova_1 kirjoitti:

        Ellenin profetiat eivät alkaneet "jos".

        profetiakaan. Profetia voi olla ehdollinen ilman "jos" sanaa.


    • alex-kasi

      jauhat sitä samaa kerta kerta kerta kerta kerran jälkeen tuomatta asiaan mitään uutta.

      Lopeta jo.
      Voihantäällä keskustella muusta´kin kuin Ellenistä.

      • Minä en maininnut Elleniä aloituksessani, mutta hienoa, että tunnistit hänet vääräksi profeetaksi.


      • alex-kasi
        uskova_1 kirjoitti:

        Minä en maininnut Elleniä aloituksessani, mutta hienoa, että tunnistit hänet vääräksi profeetaksi.

        Mitähän taas oikein höpiset? Paljastit? :=))
        Voe hyvä tyttö, mitä taas päästit kynästäsi..

        Sinähän et juuri muusta puhukaan kuin Ellenistä ja jos nyt väität, että tuo aloitteesi ei ollut Ellenistä niin puhut vähintääkin muunnettua totutta, sen nyt ymmärtää jokainen joka ollut tällä palstalla pari viikkoa .. ja minä olen ollut täällä pari vuotta .. joten älä tyttö yritä ..

        Ja toinen asia on että koska minä olen sanonut että Ellen G White on profeetta? Kuuluuko luuleminen läheísestikin "tehtävääsi"? :)

        En todella tiedä itkeäkö vai nauraa höpinöillesi.

        Minä olen sanonut että pidän Elleniä uskovaisena ihmisenä ja niin minä pidän sinuakin, vaikka erehdyksiä teet oikein ROPPA kaupalla, ja et oikein tunnu ymmärtävän Raamatun sanomaa, joten ei luulisi, että sinun pitää vatvoa samoja Ellen G Whiten kirjoituksia nyt jo kolmatta vuotta - sama laulu koko ajan.

        Tiedät hyvin (ainakin sinun tulisi tietää) että annat vain syntisten halujesi määrätä kirjoituksiasi ja nautit kun saat kinata, parjata ja väitellä ja arvostella muita.

        Etkö vain teekin?
        Tunnustahan nyt kerran asoiden oikea laita. Vai etkö uskalla? vaan viet mukanasi vaikka hautaan asti.. ja sitten kun Jumala sinutkin herättää otat asian taas esiin .. ties vaikka voit ottaa asian suoraan Ellenin kanssa kun tapaatte .. vaikka voi tietysti olla että Ellen ei ole kiinnostunut riitelemään kanssasi..

        Joten jauh jauh kerta kerran jälkeen.. oli aivan oikea kommentti ..


      • UnaFortuna
        uskova_1 kirjoitti:

        Minä en maininnut Elleniä aloituksessani, mutta hienoa, että tunnistit hänet vääräksi profeetaksi.

        Uskovana esiintyvän olevan Totuuden naapurin oikea profeetta.
        Jeesus on vieläkin Herra


      • Miksitattari
        alex-kasi kirjoitti:

        Mitähän taas oikein höpiset? Paljastit? :=))
        Voe hyvä tyttö, mitä taas päästit kynästäsi..

        Sinähän et juuri muusta puhukaan kuin Ellenistä ja jos nyt väität, että tuo aloitteesi ei ollut Ellenistä niin puhut vähintääkin muunnettua totutta, sen nyt ymmärtää jokainen joka ollut tällä palstalla pari viikkoa .. ja minä olen ollut täällä pari vuotta .. joten älä tyttö yritä ..

        Ja toinen asia on että koska minä olen sanonut että Ellen G White on profeetta? Kuuluuko luuleminen läheísestikin "tehtävääsi"? :)

        En todella tiedä itkeäkö vai nauraa höpinöillesi.

        Minä olen sanonut että pidän Elleniä uskovaisena ihmisenä ja niin minä pidän sinuakin, vaikka erehdyksiä teet oikein ROPPA kaupalla, ja et oikein tunnu ymmärtävän Raamatun sanomaa, joten ei luulisi, että sinun pitää vatvoa samoja Ellen G Whiten kirjoituksia nyt jo kolmatta vuotta - sama laulu koko ajan.

        Tiedät hyvin (ainakin sinun tulisi tietää) että annat vain syntisten halujesi määrätä kirjoituksiasi ja nautit kun saat kinata, parjata ja väitellä ja arvostella muita.

        Etkö vain teekin?
        Tunnustahan nyt kerran asoiden oikea laita. Vai etkö uskalla? vaan viet mukanasi vaikka hautaan asti.. ja sitten kun Jumala sinutkin herättää otat asian taas esiin .. ties vaikka voit ottaa asian suoraan Ellenin kanssa kun tapaatte .. vaikka voi tietysti olla että Ellen ei ole kiinnostunut riitelemään kanssasi..

        Joten jauh jauh kerta kerran jälkeen.. oli aivan oikea kommentti ..

        Kyllä se sinä, alex-kasi olit, joka tässä keskusteluketjussa ensiksi otit Ellenin nimen esille. Siihen asti keskustelu oli kulkenut yleisellä tasolla. Uskova_1 oli aloittanut vääristä profeetoista yleensä, mutta ei maininnut Ellenin nimeä (toki häntä tietenkin tarkoittaen, näin voisi olettaa).


    • Uskova_1 kirjoittelee kuin kaksiteräinen miekka. Päätelkää itsekukin, onko se hyvä vai paha asia. Mutta minä ainakin iloitsen yhdessä totuuden kanssa, olkootpa vaikka uskova-1:n esittämänä. En katso henkilöön, sillä henkilöön katsomisesta tulee VAPAUDEN LAIN MUKAAN kova tuomio:

      ---------------
      Jaakobin kirje:
      2:6 Mutta te olette häväisseet köyhän. Eivätkö juuri rikkaat teitä sorra, ja eivätkö juuri he vedä teitä tuomioistuimien eteen?
      2:7 Eivätkö juuri he pilkkaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?

      2:8 Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette;

      2:9 mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia.

      2:10 Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.

      2:11 Sillä hän, joka on sanonut: "Älä tee huorin", on myös sanonut: "Älä tapa"; jos et teekään huorin, mutta tapat, olet lainrikkoja.

      2:12 Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva.

      2:13 Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi.
      -----------

      Korinttolaiskirjeessä sanotaan, että profeettain henget ovat profetoivalle alamaiset. Uskova_1 näyttää käyttävän vastuullisesti armolahjoja - ei vääristele totuutta, vaan erottaa oikean väärästä.

      MIKSI Uusi Testamentti terävästi huomauttaa, että yhden kohdan rikkonut on jo rikkonut koko lain - jos se ei tarkoita sitä, että on elettävä vastuullisesti vapauden lain alla? (Armon alla).

      • henkilöön

        mikä vitsi. Eihän u-1 muuta teekkään.
        Katsoo kaiken aikaa Elleniin, Ellen siellä Ellen täällä.
        Kasiteräinen miekka on rakkaus ja oikeudenmukaisuus.


    • Jeesus?

      sinua halveksimaan ja syyttämään,sekä eksyttämään ihmisiä pois uskosta?Onko sinun sanomasi,saarnaa
      JEESUKSESTA,JA PELASTUKSEN ARMOSTA??Sinä pyörit vain yhden hekilön ympärillä,jolla ei ole mitään tekemistä pelastuksen kanssa,koska yksin JEESUKSESSA ON PELASTUS.Rupea saarnaamaan JEESUSTA,jos olet uskossa itsekkään.

      • Et siis pystynyt vastaamaan kysymykseen etkä antamaan Raamatun jakeita perusteluksi. Koska et pystynyt, lakkaa pitämästä Ellen Whiteä profeettanasi ja seuraamasta häntä.


      • Myös Jumalan valtakunnan

      • koko ihmisestä...
        uskova_1 kirjoitti:

        Et siis pystynyt vastaamaan kysymykseen etkä antamaan Raamatun jakeita perusteluksi. Koska et pystynyt, lakkaa pitämästä Ellen Whiteä profeettanasi ja seuraamasta häntä.

        mitään,enkä tarvitsekkaan tietää.Pelastukseni ei ole sinusta eikä kenestäkään ihmisestä riippuvainen.AINOASTAAN TARVITSEN TUNTEA JEESUKSEN.Se riittää minulle.


    • UnaFortuna

      Ihan itsestäsi, ettet heti alkumatkasta sinne
      kadotukseesi joudu. Muista sinun omasta sisimmästäsi alkaa parannuksen teko! Siis lopeta
      solvaavat kirjoituksei pois ohjelmistasi ja
      löydä ensin vapahtaja itsellesi. Lopeta omat
      vääryytesi tiet hylkää uuspietistinen harhailu ja käänny Jeesuksen puoleen. Tämä on vain neuvo!
      Jeesus on vieläkin Herra

    • raamattu sanoo

      että hae vikoja itsestäsi äläkä muista kun niitä löytyy aivan tarpeeksi itsestääkin,ettei tarvitse mennä toisten vikoja hakemaan.

    • SANOO...................

      ÄLKÄÄ TUOMITKO,ETTEI TEITÄ TUOMITTAISI.
      SiNUN KUVITELMIASI JA LUULOJASI
      ON KAIKKI PAHA MITÄ
      OLET ELLENISTÄ PUHUNUT.
      SINÄ VÄÄNNÄT JA KÄÄNNÄT
      HÄNEN KIRJOITUKSENSA PÄIN P....... TODELLISUUDESSA,
      ET TIEDÄ HÄNESTÄ YHTÄÄN MITÄÄN,
      KAIKKI ON VAAN SINUN SAIRASTA MIELIKUVITUSTASI,
      YRITÄT OTTAA ITSELLESI
      JUMALAN OIKEUDET, KUN TUOMITSET KOKO AJAN TOISIA.
      ET OSAA KESKUSTELLA,
      MISTÄÄN ASIALLISESTI,
      JA TYÖNNÄT NOKKASI
      JOKAISEEN KESKUSTELUUN
      JA YRITÄT HÄMMENTÄÄ JA SOTKEA
      KAIKEN OMAN MIELESI MUKAISEKSI.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      207
      5448
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      129
      3296
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      143
      2475
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      343
      2411
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2012
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1586
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      119
      1561
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1423
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1250
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1111
    Aihe