Rasvaimu

selluliitti kiusana

Onko kellä kokemuksia rasvaimusta? Millainen toimenpide, onnistuiko, oliko kivulias...? Kaikki kokemukset kelpaa. Olen laihduttanut ja varsin tyytyväinen yläkroppaani. Salilla olen saanut hyviä tuloksia. Reidet ja takamus edelleen valtavat. Vyötärönymp pienentynyt 11 cm, peffan 3 cm. Yläkroppa kokoa 38, alakroppa 44. Ei naurata, kun on kaikkensa tehnyt ja tulokset ei tunnu näkyvän missään.

86

50956

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakin-

      muutama ihminen on Suomessakin kuollut (ja kuolee) rasva-imuun.

      • Suomessa on kuollut

        1 ihminen rasvaimuun ja epäilen, että hänellä oli jotain altistavia tekijöitä, jotka heikensivät yleiskuntoa.

        Kauhutarinoiden lisäksi on olemassa myös kummitusjuttuja. Nekin voivat olla faktatietoa.


    • kuulo puheita

      Reisien rasvaimu on vaikeampi juttu. Joko tulos on mitätön tai epätasainen. Erityisesti sisäreisiä ei kannata imuttaa, nahkat vaan alkaa roikkua ja vaatii lisäleikkausta.

      Itse menen rasvaimuun siinä vaiheessa, kun Suomeen saadaan ns. Smart lipo eli laser säteen avulla toimiva rasvaimu. Sillä saadaan paras, tasainen lopputulos suurille alueille kuten esim. vatsaan minulla.Jenkeissä uutta ja todella hyväksi havaittu.

      • vatsatonNainen

      • liftattu minäkin
        vatsatonNainen kirjoitti:

        http://www.makemeheal.com/pictures/viewAlbum.php?albumid=35
        tällä sivustolla löytyy mm. näitä tummy tuck kuvia, ei oo kaunista, pahat arvet... liekö niin ammattitaidolla tehtyjä. Monet saisi paremman näköisen kropan pelkästään syömällä oikein ja liikkumalla....

        Leikkauksista jää AINA arpi. Joskus parempi, joskus huonompi.
        Se hämmästyttääkin, kun minunkin mielestäni ihan suhteellisen hyviäkin vatsanahkoja leikellään. Kuvitellaan aina tulevan paremmaksi. Kyllä arvet ovat suuria ja riippuu niin monesta tekijästä, miten se lopulta paranee.


      • Vyöterö

        onko osoite clinicestetic.fi ?


      • liisaihmemaassa4

        Miksi menna vasta kun Smart lipo tulee suomeen kun jossain olin lukenut etta Cryolipo on nyt suomessa ja kuulema paljon tehokkaampi.. itse en ole ehtinyt (jaksanut) opiskella sita, mutta tiedoksi vain!


      • vadelma33
        liisaihmemaassa4 kirjoitti:

        Miksi menna vasta kun Smart lipo tulee suomeen kun jossain olin lukenut etta Cryolipo on nyt suomessa ja kuulema paljon tehokkaampi.. itse en ole ehtinyt (jaksanut) opiskella sita, mutta tiedoksi vain!

        Smart liposta en tiedä mutta kävin juuri cryo lipo hoidossa kuukausi takaperin ! Täytyy sanoa että olen tyytyväinen että odotin. Paljon halvempi ja ei jäänyt mitään arpia tai mitään mikä voisi jäädä kaduttamaan ja täysin tasainen tulos !


    • ei riitä

      Minulla on vähän eri juttu ja rasvaimu ei riitä, koska vatsanahka jäisi roikkumaan tyhjänä reppuna. Joudun siis tarvittaessa turvautumaan plastiikkakirurgin veitseen. Operaatiota on jo alustavasti mietitty, mutta koska laihdutukseni on vielä kesken, katsotaan myöhemmin mitä tehdään.

      Rasvaimu on melko turvallinen, joten tuota edellä ollutta pelottelua ei kannata ottaa vakavasti. Rasvaimuja tehdään maailmassa valtava määrä ja siihen nähden siitä aiheutuneita kuolemia on häviävän pieni määrä. Paljon suurempi todennäköisyys on kuolla vaikkapa kotona sohvalla istuessa.

      • :-C

        katso yllä make me heal linkki


    • iltsikka

      Onko rasvaimussa riskejä?

      Kysymys: Olen 28-vuotias nainen. Olen 170 senttiä pitkä ja painan 70 kiloa. Minulla on aina ollut ylimääräistä reisissä ja takamuksessa, ja vatsassakin on mistä ottaa kiinni. Haluaisin tasapainottaa vartaloni muotoa esimerkiksi rasvaimulla. Komplikaatiot kuitenkin pelottavat. Millaisia riskejä rasvaimuun liittyy? Paljonko sillä saadaan rasvaa pois? Onko tulos tasainen ja pysyvä, entä onko sille takuita? Voiko jokin sairaus olla esteenä? Onko ennen toimenpidettä laihdutettava? Paljonko rasvaimu maksaa?
      Kaikki keinot

      Rasvaimu on kirurginen toimenpide, jolla vartaloa muotoillaan poistamalla ihonalaista rasvakudosta. Rasvaimua käytetään muun muassa lonkkien ulkosyrjien, pakaroiden, vatsan, kylkien, käsivarsien sekä reisien, polvien sisäsivujen ja nilkkojen muotoiluun. Rasvaimu on hyvä menetelmä myös silloin, kun rasvansiirtoa tarvitaan kuoppaisen ihon tasoittamiseksi. Rasvaimu ei ole varsinainen laihdutusmenetelmä.

      Oikein tehtynä rasvaimu on turvallinen eikä kovin kipeä. Yhdellä kertaa rasvaa voidaan poistaa 3-4 kiloa. Rasvaimun jälkeen potilas pääsee kotiin vielä samana päivänä, ja töihinkin voi palata usein jo muutamien päivien kuluttua. Komplikaatiot ovat selvästi muita vastaavia kirurgisia toimenpiteitä harvinaisempia.

      Rasvaimun yleisimmät "komplikaatiot" ovat epätyydyttävä lopputulos ja ihon epätasaisuus. Koska rasvaimu on puhtaasti esteettinen toimenpide, sitä ei tule tehdä riskipotilaille eli niille, joilla on jokin sairaus. Rasvaimulle on takuu siinä mielessä, että poistettujen rasvasolujen tilalle ei kasva uusia. Rasvasolujen määrä ei aikuisiässä lisäänny. Jäljelle jääneet solut voivat toki kasvaa. Pituutesi ja painosi huomioiden sinun ei tarvitse laihduttaa rasvaimua varten.

      Rasvaimun hinta vaihtelee muun muassa sen mukaan, mitä alueita käsitellään, mitä nukutusmenetelmää käytetään ja paljonko rasvaa poistetaan. Hinta alkaa noin 1 500 eurosta.

      • mielenkiintoista

        Mä olin yhteydessä rasvaimun merkeissä yhteen klinikkaan, olen 162 cm/85kg enkä ole liian paksu leikkaukseen mulle kerrottiin. Rasvaimussa 2 aluetta tai enemmän käsiteltäessä joutuu olemaan yön sairaalassa. Rasvat joita poistetaan mitataan litroissa, en nyt enempiä muista, ottakaa yhteyttä eri klinikoihin ja kysykää, saatte hyvin paljon tietoa.


      • Janette 34

        Kävin nyt talvella kavitaatiohoidossa 6 kertaa ja en huomaa yhtään mitään eroa. Rasva ei hävinnyt ja iholle ei tapahtunut mitään..

        Olen lukenut paljon eri menetelmistä. Paras nykyään on median mukaan smartlipo, eli rasvanpoisto laserilla, kuulemaan hyvät tulokset ja pienet riskit. Myös iho vissiin kiinteyttyy kuulemaan..? Helsingissä uudessa klinikassa tehdään tämä toimenpide, clinicestetic.fi. Siellä hyvät hinnat mutta jnk verran jonoa:( Ameriikassa smartlipo on jo kauan ollut tosi suosittu.. pakko kai se silloin hyvä on?! Haluaisin hoitaa alavatsa ja kyljet.
        Onko kellään kokemuksia smartliposta??


      • Osa 1

        Olin pari vuotta sitten vatsan rasvaimussa. Kun tajusin viimein, että vaikka vartaloni on harvinaisen kaunis ja sopusuhtainen, vatsani ei sitä ole! Vatsaan kertyvä rasvamäärä oli suhteettoman suuri... muun vartalon ollessa hoikka. Jos olisin laihduttanut ollakseni tyytyväinen vatsaani, en olisi ollut enää tyytyväinen muihin osiin: liian laihoihin rintoihin, kylkiin, kasvoihin. Rasvaimu tuntui ainoalta keinolta saada mittasuhteiltaan oikeanlainen vatsan alue. Ja siitähän plastiikkakirurgiasta on parhaimillaan kyse, mittasuhteiden muuttamisesta luonnollisempaan suuntaan. Jos on geneettisesti esim. isolanteinen (luusto, lihakset), niin rasvanpoisto ei tietenkään voi kokonaan muuttaa mittasuhteita, mutta rasvaimun elämäntapojen avulla vartaloa voi tietysti muokata parhaimpaan mahdolliseen lopputulokseen. Rasvanpoisto ei siis ole laihdutuskeino, ei ole mahdollista repiä ihoasi miltei kokonaan irti ja kaapia rasvat pois. Ne lähtee oikeasti ajan mittaan, kun elämäntavat on kohdallaan. Rasvaimu auttaa tiettyihin ongelmakohtiin, täsmennetysti.


    • 1234567876

      Ja kokemus oli niiin järkyttävä etten soisi sitä pahimmalle vihamiehellenikään!!!operaatiosta selvittyäni tajuihin tultuani oksensin 2päivää.tuntui että kuolen enkä pystynyt liikkumaan senttiäkään kun kropassa 17 reikää ympäriinsä...eikä se loppunut siihen että sairaalasta pääsin juuri ja juuri elävänä...

      • Blini

        Hei, kerroit 13 alueen rasvaimusta ja kokemuksestasi. Mikä on tilanteesi nyt, kun aikaa on jo kulunut .
        Oletko toipunut ja mikä on lopputulos?


      • blini
        Blini kirjoitti:

        Hei, kerroit 13 alueen rasvaimusta ja kokemuksestasi. Mikä on tilanteesi nyt, kun aikaa on jo kulunut .
        Oletko toipunut ja mikä on lopputulos?

        Minulle tehtiin kahdeksan alueen rasvan poisto laserilla kaksi viikkoa sitten.
        Olen todella tyytyväinen jo nyt.


      • jaana7698
        blini kirjoitti:

        Minulle tehtiin kahdeksan alueen rasvan poisto laserilla kaksi viikkoa sitten.
        Olen todella tyytyväinen jo nyt.

        Uskallatko kertoa missä kävit? MIstä löytyi laserilla suoritettava toimenpide?


      • blini
        jaana7698 kirjoitti:

        Uskallatko kertoa missä kävit? MIstä löytyi laserilla suoritettava toimenpide?

        Cityklinikalla!


      • klöäasd
        blini kirjoitti:

        Cityklinikalla!

        Outo paikka !
        En ole koskaan kuullutkaan.


      • pimpeli398

        Jos noin monta aluetta imetään kerralla niin on varsin todennäköistä että kroppa on kipeä kaikkien toimenpiteitten jälkeen. Muista myös että joillain tulee anestesiasta jälkioireita (oksentelu), koska ovat yliherkkiä/allergisia sille aineelle mitä on käytetty... Tämä kuulostaa varsin yliammutulta, turha rupea pelottelemaan ketään joka harkitsee poistavansa rasvaa 2-5:ltä alueelta!


    • -2,7 l rasvaa

      Kävin toimenpiteessä kaksi viikkoa sitten ja jo nyt voin sanoa, että leikkaus kannatti! Suosittelen valitsemaan tarkoin sairaalan ja leikkaavan lääkärin. Itse käytin paljon aikaa oikean paikan löytämiseen ja se vaiva kannatti nähdä. Leikkauksen jälkeen viikon ajan olin "sairaslomalla" ja sen jälkeen pystyin elämään jo suhteellisen normaalisti, mutta ei juoksuliikuntaa vielä pariin viikkoon.

      Suomessa ei puhuta leikkauskokemuksista. Minäkin tein päätöksen usean vuoden harkinnan jälkeen ja olisin kaivannut kokemusperäisiä lisätietoja.

      • teki sinulle

        toimenpiteen ja missä ? Miltä alueelta rasvaa otettiin ? Mitä maksoi ? Olen itse päättänyt että tänä keväänä menen reisien rasvaimuun, mutta en tiedä minne. Kovin harvassa tuntuu olevan henkilöt jotka esim. reisin rasvaimuun ovat tyytyväisiä. En haluaisi laittaa tuhansia euroja ilman näkyviä tuloksia menemään.


      • harkitsen..
        teki sinulle kirjoitti:

        toimenpiteen ja missä ? Miltä alueelta rasvaa otettiin ? Mitä maksoi ? Olen itse päättänyt että tänä keväänä menen reisien rasvaimuun, mutta en tiedä minne. Kovin harvassa tuntuu olevan henkilöt jotka esim. reisin rasvaimuun ovat tyytyväisiä. En haluaisi laittaa tuhansia euroja ilman näkyviä tuloksia menemään.

        Haluaisin todella tietää missä tämä onnistunut toimenpide tehtiin, sillä tallinnaan olisin menossa jos tietäisin enemmän kirurgeista... rasvaimuun menossa.


      • Angeliina

        Hei!
        Voisitko kertoa missä klinikalla kävit?Suomessa vai Tallinnassa?


      • hoikistunut
        Angeliina kirjoitti:

        Hei!
        Voisitko kertoa missä klinikalla kävit?Suomessa vai Tallinnassa?

        Minulle tehtiin Kuopiossa Sairaala Lasaretissa 6:n alueen rasvaimu, johon olen täysin tyytyväinen. Toimenpiteen suoritti plsatiikkakirurgi Riitta Martikainen.


      • Kolmevitonen
        hoikistunut kirjoitti:

        Minulle tehtiin Kuopiossa Sairaala Lasaretissa 6:n alueen rasvaimu, johon olen täysin tyytyväinen. Toimenpiteen suoritti plsatiikkakirurgi Riitta Martikainen.

        Paljonko operaatiosi maksoi yhteensä konsultaatiot, sairaalavuorokaudet ym. mukaan lukien?


      • asiaa pohtiva

        olen suunnittelemassa rasvaimua lantion seudulta ja mahasta. missä teetit rasvaimun, voisitko suositella paikkaa?


    • ennen ja jälkeen
      • jadell

        Mulle tehtiin 7 alueen rasvaimu tiistaina 15.7.2008. varasin operaation The Lookin kautta ja lääkäri oli Harri Juhkov. Hintaa tuli yhteensä 2930e ja siihen sisälyi konsultaatio ja matkat kuljetukset satamasta klinikalle. Paikat on vielä nyt pari päivää sen jälkeen kipeenä ja turvotusta on.


      • samaa harkitseva
        jadell kirjoitti:

        Mulle tehtiin 7 alueen rasvaimu tiistaina 15.7.2008. varasin operaation The Lookin kautta ja lääkäri oli Harri Juhkov. Hintaa tuli yhteensä 2930e ja siihen sisälyi konsultaatio ja matkat kuljetukset satamasta klinikalle. Paikat on vielä nyt pari päivää sen jälkeen kipeenä ja turvotusta on.

        Olisi mukava kuulla mitä sinulle kuuluu nyt, kun leikkauksesta on jo hieman pidempi aika. Onko turvotukset jo kokonaan hävinneet ja oletko tyytyväinen tulokseen? Miten nopeasti toivuit ja koska pystyit aloittamaan liikunta harrastukset uudelleen?


      • Minulle kokemuksista
        jadell kirjoitti:

        Mulle tehtiin 7 alueen rasvaimu tiistaina 15.7.2008. varasin operaation The Lookin kautta ja lääkäri oli Harri Juhkov. Hintaa tuli yhteensä 2930e ja siihen sisälyi konsultaatio ja matkat kuljetukset satamasta klinikalle. Paikat on vielä nyt pari päivää sen jälkeen kipeenä ja turvotusta on.

        Olisitko ystävällinen ja kertoisit kokemuksista.. Olen itse suunnitteilla mennä rasvaimuun.. Kerro mahdollisimman paljon kokemuksista ja mitkä ovat lopputulokset!


    • 47 v

      Jes ! 19 vuotta miettinyt ja nyt päättänyt
      ma tapaan kirugin !
      saa roikkomaha lähteä.

      • _-._.

        ihmsiä vaivaa? miksi ette pane rahojanne mielummin personaltraineriin? on nyt sanomattakin selvää ettette osaa joko liikkua oikein tai syödä oikein. Tulisipahan hyvä olo siitä että on itse saavuttanut kovalla työllä jotain kuin se että menee aina leikattavaksi kun kohtaa ulkonäöllisen ongelman. henkilökohtaisesti ole laihduttanut 20kiloa syömällä ja liikkumalla oikein. en usko että rasvaimu olisi saanut minua niin tyytyväiseksi mitä olen nyt.
        Minun tuttuni kävi virossa rasvaimussa ja voin sanoa ettei siitäkään huolimatta mikään hoikka tyttö oloe siitäkään huolimatta. kamalan hitaasti palautu, kamalat kivut ja kamala vaiva sekä rahat meni. ei näytä edes hyvältä


      • toinen rasvamaha

        Kävitö? Miten meni?


      • roikkuvatsa ainakaan
        _-._. kirjoitti:

        ihmsiä vaivaa? miksi ette pane rahojanne mielummin personaltraineriin? on nyt sanomattakin selvää ettette osaa joko liikkua oikein tai syödä oikein. Tulisipahan hyvä olo siitä että on itse saavuttanut kovalla työllä jotain kuin se että menee aina leikattavaksi kun kohtaa ulkonäöllisen ongelman. henkilökohtaisesti ole laihduttanut 20kiloa syömällä ja liikkumalla oikein. en usko että rasvaimu olisi saanut minua niin tyytyväiseksi mitä olen nyt.
        Minun tuttuni kävi virossa rasvaimussa ja voin sanoa ettei siitäkään huolimatta mikään hoikka tyttö oloe siitäkään huolimatta. kamalan hitaasti palautu, kamalat kivut ja kamala vaiva sekä rahat meni. ei näytä edes hyvältä

        ärsyttää nämä kaikkiteietäväiset syyttäkää vain itseänne - jeesustelijat. Itse olen aina ollut erittäin urheilullinen ja hoikka, mutta kaksosraskaus isoilla vauvoilla tuhosi minulta vatsan niin, ettei se enää koskaan ole sileä ja littana vaikka loppu kroppa onkin, hirveä ryppyinen pömppö jäi jäljelle eikä siihen auta mikään treeni koska kyse on erkaantuneista vatsalihaksista ja venyneestä vatsanahasta. mitä enemmän laihdun, sitä pahemmalta näyttää. Että hanki ennen isot monikkolapset ja tule sitten vasta elvistelemään ja moralisoimaan. Meitä on moneen junaan ja roikkovatsa liittyy monen kohdalla raskauteen. Yritän ajatella että vatsasta pitäisi olla ylpeä, mutta kun se osuu omallle kohdalle niin ei ole helppoa. harkitsen siis jotain kirurgioperaatiota.


      • makkarat
        roikkuvatsa ainakaan kirjoitti:

        ärsyttää nämä kaikkiteietäväiset syyttäkää vain itseänne - jeesustelijat. Itse olen aina ollut erittäin urheilullinen ja hoikka, mutta kaksosraskaus isoilla vauvoilla tuhosi minulta vatsan niin, ettei se enää koskaan ole sileä ja littana vaikka loppu kroppa onkin, hirveä ryppyinen pömppö jäi jäljelle eikä siihen auta mikään treeni koska kyse on erkaantuneista vatsalihaksista ja venyneestä vatsanahasta. mitä enemmän laihdun, sitä pahemmalta näyttää. Että hanki ennen isot monikkolapset ja tule sitten vasta elvistelemään ja moralisoimaan. Meitä on moneen junaan ja roikkovatsa liittyy monen kohdalla raskauteen. Yritän ajatella että vatsasta pitäisi olla ylpeä, mutta kun se osuu omallle kohdalle niin ei ole helppoa. harkitsen siis jotain kirurgioperaatiota.

        samaa mieltä kanssasi on varmaan monikin,varsinkin nainen..meillä on raskaudet ym.jotka vaikuttaa vuosien mittaan,ja useimmin ne muutokset näkyy juuri vatsan kohdalla...itse olen yli viisikymppinen,synnytyksiä yksi,koko ikäni harrastanut liikuntaa monessa muodossa..täytettyäni 50v alko paino nousta ja vatsan seudullehan se enimmäkseen tulee,,olen muuten mielestäni suht sopusuhtainen,mutta vatsa on joka paikassa ensimmäisenä,jota vielä notkoselkäisyys korostaa..peilistä katsottuna luulisi minun olevan 6:lla kuulla raskaana...no nyt ryhdyn siihen mitä olen muutaman vuoden harkinnut..menen siis rasvaimuun 4.3.2009 eli huomenna....kävin plastiikkakirurgin luona ja suunnitelma on selvä,mitä tehdään...Hän muuten kertoi ,ettei tämä minun vatsani pienene laihduttamalla eikä jumpalla,,jos laihdutan lähtee se myös muualta mistä en halua...kerron tilanteestani rehellisesti myös jatkossa,eli jos joku tahtoo oikeaa tietoa tästä kovasti puhutusta rasvaimusta,nyt sitä tulee..huomautan kuitenkin,että jokaisen kohdalla se on yksilöllistä miten se onnistuu ja miten paranee,joten omalla vastuulla minäkin tähän ryhdyn,,,palaan asiaan heti kun pääsen taas konen ääreen....


      • juuri tehty
        toinen rasvamaha kirjoitti:

        Kävitö? Miten meni?

        Eilen tehtiin water jet-rasvaimu- kohteena ylä- ja alavatsa, jenkat sekä kyljet leuka.

        Olisin päässyt pois jo eilen, mutta saattaja ei ehtinyt töiltään, joten tänään kotiuduin.
        Kipuja ei juurikaan ole, myös itse toimenpiteestä jäi ihan hyvä maku, samoin klinikan henkilökunta oli asiansa osaava.

        Vuonna 2004 mulle on tehty silmäluomien korjausleikkaus Tallinnassa, vaikka tuolloinkin homma hoitui ihan ok, niin tällä kertaa halusin hoidon suoritettavan suomessa.

        Tällä hetkellä siis olotila on positiivinen, eikä kaduta yhtään... kahdenviikon päästä on seurantakäynti klinikalla...

        Vastaisin noille muille kyseenalaistajille... Harrastan intohimoisesti urheilua (toisinaan jopa 2 x jumppa päivässä) sekä syön terveellisesti (mm. vältän rasvaa, suolaa sekä vaaleita viljoja) ja vatsalihaksissani ei ole moittimista, rasva% on alhainen - mutta ei se poista kuitenkaan pömppömahaani ja jenkkojani, jotka ovat seuranneet minua lapsesta saakka.
        Nyt olen 40v ja lapseni maailmalle saattanut, joten ainakaan paremmaksi ei ns. korsettini tästä enää mene!


      • lapsensa kantanut
        juuri tehty kirjoitti:

        Eilen tehtiin water jet-rasvaimu- kohteena ylä- ja alavatsa, jenkat sekä kyljet leuka.

        Olisin päässyt pois jo eilen, mutta saattaja ei ehtinyt töiltään, joten tänään kotiuduin.
        Kipuja ei juurikaan ole, myös itse toimenpiteestä jäi ihan hyvä maku, samoin klinikan henkilökunta oli asiansa osaava.

        Vuonna 2004 mulle on tehty silmäluomien korjausleikkaus Tallinnassa, vaikka tuolloinkin homma hoitui ihan ok, niin tällä kertaa halusin hoidon suoritettavan suomessa.

        Tällä hetkellä siis olotila on positiivinen, eikä kaduta yhtään... kahdenviikon päästä on seurantakäynti klinikalla...

        Vastaisin noille muille kyseenalaistajille... Harrastan intohimoisesti urheilua (toisinaan jopa 2 x jumppa päivässä) sekä syön terveellisesti (mm. vältän rasvaa, suolaa sekä vaaleita viljoja) ja vatsalihaksissani ei ole moittimista, rasva% on alhainen - mutta ei se poista kuitenkaan pömppömahaani ja jenkkojani, jotka ovat seuranneet minua lapsesta saakka.
        Nyt olen 40v ja lapseni maailmalle saattanut, joten ainakaan paremmaksi ei ns. korsettini tästä enää mene!

        Kuule jos olet pyöräyttänyt 2 yli 4 kiloista lasta niin voimme keskustella miten saada jumpalla napatyrä ja erkaantuneet vatsalihkset taas yhteen.
        Käytännössä ei mitenkään .
        Ainut mikä auttaa on veitsi ja kerä lankaa osaavan kirurgi hyppysissä. Jumpattu on ja jumpataan joka päivä. Tuloksena hyvä kunto, mutta selkäkivut ja tyrä vaivaa.
        Samoin vatsaliikkeitä on ikävä tehdä kun suolet pullistuu vatsalihasten välistä; minulla on napatyrä ja monen sentin lihasten erkaantuma. Itse menen leikkaukseen 2 viikon päästä lähinnä terveyssyistä kauneutta unohtamatta. Maksan itse privaattipuolella leikkauksen,. Olen nähnyt todella rumaa jälkeä julkisen puolen leikkauksista. Leikkaavat kyllä tyrän ja erkaneman, mutta tulos on esteettisesti kauhea. Ylimääräinen iho on vaan jätetty eräällekin tutulle vaan repsottamaan ja napa roikkuu kuin tyhjä kondomi väärässä paikassa.


      • Notkoselkä ja pömppömaha
        makkarat kirjoitti:

        samaa mieltä kanssasi on varmaan monikin,varsinkin nainen..meillä on raskaudet ym.jotka vaikuttaa vuosien mittaan,ja useimmin ne muutokset näkyy juuri vatsan kohdalla...itse olen yli viisikymppinen,synnytyksiä yksi,koko ikäni harrastanut liikuntaa monessa muodossa..täytettyäni 50v alko paino nousta ja vatsan seudullehan se enimmäkseen tulee,,olen muuten mielestäni suht sopusuhtainen,mutta vatsa on joka paikassa ensimmäisenä,jota vielä notkoselkäisyys korostaa..peilistä katsottuna luulisi minun olevan 6:lla kuulla raskaana...no nyt ryhdyn siihen mitä olen muutaman vuoden harkinnut..menen siis rasvaimuun 4.3.2009 eli huomenna....kävin plastiikkakirurgin luona ja suunnitelma on selvä,mitä tehdään...Hän muuten kertoi ,ettei tämä minun vatsani pienene laihduttamalla eikä jumpalla,,jos laihdutan lähtee se myös muualta mistä en halua...kerron tilanteestani rehellisesti myös jatkossa,eli jos joku tahtoo oikeaa tietoa tästä kovasti puhutusta rasvaimusta,nyt sitä tulee..huomautan kuitenkin,että jokaisen kohdalla se on yksilöllistä miten se onnistuu ja miten paranee,joten omalla vastuulla minäkin tähän ryhdyn,,,palaan asiaan heti kun pääsen taas konen ääreen....

        Hei,

        Mulla vielä lisäksi rajoitettu liikunta tekonivelen vuoksi. Olen myös kaikki mahdolliset ajat harrastanut liikuntaa, myös salia, uintia, pitkiä vaelluksia (ei mitään Lapinjuttuja kun en voi paljon kantaa, mut kumminki enemmän kuin monet ikäiseni). Olen myös yli 5-kymppinen ja haluaisin päästä tästä järkyttävästä mahasta eroon, olen kuitenkin jotenkin hyvännäköinen vaikka itte sanonkin. Vaan masentaa - eli voitko kertoa miten kävi, missä, ja mitä maksoi


      • Canni
        makkarat kirjoitti:

        samaa mieltä kanssasi on varmaan monikin,varsinkin nainen..meillä on raskaudet ym.jotka vaikuttaa vuosien mittaan,ja useimmin ne muutokset näkyy juuri vatsan kohdalla...itse olen yli viisikymppinen,synnytyksiä yksi,koko ikäni harrastanut liikuntaa monessa muodossa..täytettyäni 50v alko paino nousta ja vatsan seudullehan se enimmäkseen tulee,,olen muuten mielestäni suht sopusuhtainen,mutta vatsa on joka paikassa ensimmäisenä,jota vielä notkoselkäisyys korostaa..peilistä katsottuna luulisi minun olevan 6:lla kuulla raskaana...no nyt ryhdyn siihen mitä olen muutaman vuoden harkinnut..menen siis rasvaimuun 4.3.2009 eli huomenna....kävin plastiikkakirurgin luona ja suunnitelma on selvä,mitä tehdään...Hän muuten kertoi ,ettei tämä minun vatsani pienene laihduttamalla eikä jumpalla,,jos laihdutan lähtee se myös muualta mistä en halua...kerron tilanteestani rehellisesti myös jatkossa,eli jos joku tahtoo oikeaa tietoa tästä kovasti puhutusta rasvaimusta,nyt sitä tulee..huomautan kuitenkin,että jokaisen kohdalla se on yksilöllistä miten se onnistuu ja miten paranee,joten omalla vastuulla minäkin tähän ryhdyn,,,palaan asiaan heti kun pääsen taas konen ääreen....

        Oli mielenkiintoinen kirjoitus, melkein kuin oma kroppani...Notkoselkä ja iso maha...muuten normaali...ja jos laihduttaa, menee varmasti väärästä paikasta, eli naamasta, mistä ei missään tapauksessa voisi antaa milliäkään. Ensi viikolla menen konsultaatioon Smartlipo toimenpidettä varten. Onko kellään siitä kokemuksia.?
        Kertokaa jos on. Kuinka sinun operaatio onnistui, oletko tyytyväinen? Laserlipolyysistä on sanottu, että voi tehdä vahinkoa enemmän kuin tavallisesta rasvaimusta. Onko kokemuksia?


      • riikkuli
        lapsensa kantanut kirjoitti:

        Kuule jos olet pyöräyttänyt 2 yli 4 kiloista lasta niin voimme keskustella miten saada jumpalla napatyrä ja erkaantuneet vatsalihkset taas yhteen.
        Käytännössä ei mitenkään .
        Ainut mikä auttaa on veitsi ja kerä lankaa osaavan kirurgi hyppysissä. Jumpattu on ja jumpataan joka päivä. Tuloksena hyvä kunto, mutta selkäkivut ja tyrä vaivaa.
        Samoin vatsaliikkeitä on ikävä tehdä kun suolet pullistuu vatsalihasten välistä; minulla on napatyrä ja monen sentin lihasten erkaantuma. Itse menen leikkaukseen 2 viikon päästä lähinnä terveyssyistä kauneutta unohtamatta. Maksan itse privaattipuolella leikkauksen,. Olen nähnyt todella rumaa jälkeä julkisen puolen leikkauksista. Leikkaavat kyllä tyrän ja erkaneman, mutta tulos on esteettisesti kauhea. Ylimääräinen iho on vaan jätetty eräällekin tutulle vaan repsottamaan ja napa roikkuu kuin tyhjä kondomi väärässä paikassa.

        Eiköhän jokainen ole vastuussa itsestään ja vartalostaan... saa syytää itseään jos on päässyt lihomaan ja kannattaa miettiä kahdesti haluaako lapsia, jos raskausarvet ja löysä vatsanahka ahdistaa jälkeenpäin. Se on valitettavasti sen hinta, jos pääsee repstahtamaan ja ruoka maistuu tai jos haluaa niitä lapsia niin tottakai vartalo ei palaudu koskaan entiselleen raskauden jälkeen. Tietty julkkisäideillä on satoja tuhansia euroja varaa korjauttaa raskauden aiheuttamia ulkonäkötuhoja, mutta miksi tavisnaisen pitäisi näyttää täydelliseltä, jos ei satu tienaamaan elantoaan ulkonäöllä?

        Haluan vain sanoa, että ei se itsetunto välttämättä rasvaimulla tai esimerkiksi silikoneilla kohene... miksi ihmisen pitäisi näyttää 50-vuotiaana 25-vuotiaalta? Tai ketä kiinnostaa vanhainkodissa kenellä mummoista on pyykkilautavatsa ja täydelliset pystyt rinnat?

        Minä ainakin syön hyvin ja nautin elämästä hieman pyöreänä ja löysässä kunnossa ja teen niin monta muksua ku lystää, vaikka toinen jalka amputoitaisiin. Olen onnellisempi kun hyväksyn itseni kaikkine vikoineni kuin rääkkään itseäni kuntosalilla, tuhlaan rahaa selluliittivoiteisiin ja vaarannan terveyden plastiikkakirugiaan...


      • Silikonit.info
        riikkuli kirjoitti:

        Eiköhän jokainen ole vastuussa itsestään ja vartalostaan... saa syytää itseään jos on päässyt lihomaan ja kannattaa miettiä kahdesti haluaako lapsia, jos raskausarvet ja löysä vatsanahka ahdistaa jälkeenpäin. Se on valitettavasti sen hinta, jos pääsee repstahtamaan ja ruoka maistuu tai jos haluaa niitä lapsia niin tottakai vartalo ei palaudu koskaan entiselleen raskauden jälkeen. Tietty julkkisäideillä on satoja tuhansia euroja varaa korjauttaa raskauden aiheuttamia ulkonäkötuhoja, mutta miksi tavisnaisen pitäisi näyttää täydelliseltä, jos ei satu tienaamaan elantoaan ulkonäöllä?

        Haluan vain sanoa, että ei se itsetunto välttämättä rasvaimulla tai esimerkiksi silikoneilla kohene... miksi ihmisen pitäisi näyttää 50-vuotiaana 25-vuotiaalta? Tai ketä kiinnostaa vanhainkodissa kenellä mummoista on pyykkilautavatsa ja täydelliset pystyt rinnat?

        Minä ainakin syön hyvin ja nautin elämästä hieman pyöreänä ja löysässä kunnossa ja teen niin monta muksua ku lystää, vaikka toinen jalka amputoitaisiin. Olen onnellisempi kun hyväksyn itseni kaikkine vikoineni kuin rääkkään itseäni kuntosalilla, tuhlaan rahaa selluliittivoiteisiin ja vaarannan terveyden plastiikkakirugiaan...

        Tutustukaa http://www.silikonit.info sivustoon. Vielä työn alla, mutta tarkoitus on saada aktiivinen keskustelu aikaiseksi erilaisista kauneusleikkauksista.


      • canni
        toinen rasvamaha kirjoitti:

        Kävitö? Miten meni?

        Kävin kaksi viikkoa sitten. Olen tosi tyytyväinen jo nyt.... kahdeksan aluetta hoidettu.


      • pönkkä
        canni kirjoitti:

        Kävin kaksi viikkoa sitten. Olen tosi tyytyväinen jo nyt.... kahdeksan aluetta hoidettu.

        Olin viikko sitten 12 alueen rasvaimussa (yksi alue=kämmenen kokoinen alue), eli minulta imettiin ylä- ja alavatsa, kyljet ja sisäreidet. Operaatio tehtiin Tallinnassa ja maksoi noin 4000 euroa. Leikkausta seuraavana päivänä pääsin kotiin. Luulin, että kuolen kipuun. Itse leikkausarvet ovat vain puolen sentin kokoisia, mutta kipu tuli tietenkin siitä, että nahka oli periaatteessa irti lihaksista ja pyrki kiinnittymään uudelleen. Tukivaatteita joutuu pitämään kolme kuukautta.

        Toimenpiten jälkeen oli moraalinen krapula. Nyt kun kivut ovat hellittäneet, en kadu mitään. Olin asiaa harkinnut jo vuosia. Mitään väärää tai eettisesti arvelluttavaa en ole tehnyt. En koe olevani myöskään turhamainen. Laihdutus ja kuntosali eivät kohdallani ole toimineet halutulla tavalla, koska en ole "timmiytynyt" sen muotoiseksi kun olisin halunut. Geenit määräsivät rasvamahani sekä pullottavat sisäreidet, jotka olivat aina hiertyneet kesäisin todella kipeiksi. Raskauden jälkeen röllykkämahan kanssa tuli lopullisesti mitta täyteen. Rasvaimu mahdollisti vihdoinkin pienenemisen vain sieltä, mistä aina olen toivonutkin, esim sisäreidet eivät hankaa enää yhteen!

        Rasvaimua en kuitenkaan suosittele kenellekkään tasaisesti lihavalle ylipainoiselle!!! Rasvaimu EI missään tapauksessa ole tarkoitettu laihduttamiseen vaan vartalon muotoilemiseen. Jos elämäntavat eivät ole kunnossa, ja rasvaimun jälkeen lihoaa tavalliseen tapaan, imetty alue muuttuu epätasaiseksi ja muut paikat turpoavat kohtuuttoman suuriksi. Kannattaa myös todella miettiä, mitä on valmis uhraamaan uusien muotojen eteen (mitkä eivät tietenkään ole mitään häkellyttäviä). Toipuminen nimittäin kestää kuukausia ja hinta on kallis! Jos OIKEASTI (ole rehellinen itsellesi) syöt terveellisesti, harrastat liikuntaa, ja näistä huolimatta joku paikka pönköttää kohtuuttoman kokoisena suhteessa muuhun kroppaan, suosittelen rasvaimua. 20 vuoden turhautunut ja ahdistunut kitinä sisäreisistä ja vatsasta on minulla vihdoin historiaa!


      • silenceskater
        _-._. kirjoitti:

        ihmsiä vaivaa? miksi ette pane rahojanne mielummin personaltraineriin? on nyt sanomattakin selvää ettette osaa joko liikkua oikein tai syödä oikein. Tulisipahan hyvä olo siitä että on itse saavuttanut kovalla työllä jotain kuin se että menee aina leikattavaksi kun kohtaa ulkonäöllisen ongelman. henkilökohtaisesti ole laihduttanut 20kiloa syömällä ja liikkumalla oikein. en usko että rasvaimu olisi saanut minua niin tyytyväiseksi mitä olen nyt.
        Minun tuttuni kävi virossa rasvaimussa ja voin sanoa ettei siitäkään huolimatta mikään hoikka tyttö oloe siitäkään huolimatta. kamalan hitaasti palautu, kamalat kivut ja kamala vaiva sekä rahat meni. ei näytä edes hyvältä

        Niin.. mikä SUA vaivaa kun käyt mollaamassa rasvaimua harkitsevia. Ja mistä sinä tiedät mimmoiset kropat näillä henkilöillä on, mimmoset ruokatottumukset ja miten paljon liikkuu? Ottaen esimerkkinä minä, äiti ja sisko. Kaikki liikkuu todella paljon, ja ruokatottumukset hyvät. Sisko joka itse personal trainer ja korppa viimeisen päälle treenattu ja SILTI on mahan kohdalla sama pieni makkaratyyny joka näyttää olevan meillä molemmilla. Äidillä se katosi raskauden aikana kun maha pingottui, mutta tilalla löysä nahka. Mulla taas samanlaiset "ratsastushousut" kuin äidillä. Omalla kohdalla BMI juuri rajoilla ettei luokitella alipainoiseksi, ja silti on lihasta ja kroppa muuten treenattu, mutta mahamakkara ja ratsastushousut ovat ja pysyvät. Olen käynyt erilaisissa hoidoissa (kun yritetty löytää keinoja milla saada pois ettei tarvii kirurgiin turvautua), mutta jopa lääkärit ovat sanoneet että jos haluan kropan tasaiseksi ja päästä näistä pussukoista eroon, niin joudun turvautumaan rasvaimuun. Tosin he yrittävät puhua ympäri etteikö niillä voisi kuitenkin elää? mutta kun ei edes rannalle kahtaa mennä... nämä ollut ongelmana jo 16v asti (eli siitä kun kropassa alkoi hormoonijylläys). Nyt säästän rahaa ja etsin hyvän klinikan mistä saisin vihdoinkin 12v kärsimyksen jälkeen sen TASASEN kropan mitä olen treenaamalla yrittänyt saada vuosia.

        Jos joku on käynyt poistamassa ns. "Ratsastushousut" kuulisin mielelläni missä, kuka lääkäri ja todellinen loppu summa?

        KAveri kävi ottamassa itselleen rinnat Tallinnassa, Laatukirurgiassa, ja tulos/hinta/topuminen oli viimeisen päälle.. mietin sinne menoa..


      • kanttarelli28
        riikkuli kirjoitti:

        Eiköhän jokainen ole vastuussa itsestään ja vartalostaan... saa syytää itseään jos on päässyt lihomaan ja kannattaa miettiä kahdesti haluaako lapsia, jos raskausarvet ja löysä vatsanahka ahdistaa jälkeenpäin. Se on valitettavasti sen hinta, jos pääsee repstahtamaan ja ruoka maistuu tai jos haluaa niitä lapsia niin tottakai vartalo ei palaudu koskaan entiselleen raskauden jälkeen. Tietty julkkisäideillä on satoja tuhansia euroja varaa korjauttaa raskauden aiheuttamia ulkonäkötuhoja, mutta miksi tavisnaisen pitäisi näyttää täydelliseltä, jos ei satu tienaamaan elantoaan ulkonäöllä?

        Haluan vain sanoa, että ei se itsetunto välttämättä rasvaimulla tai esimerkiksi silikoneilla kohene... miksi ihmisen pitäisi näyttää 50-vuotiaana 25-vuotiaalta? Tai ketä kiinnostaa vanhainkodissa kenellä mummoista on pyykkilautavatsa ja täydelliset pystyt rinnat?

        Minä ainakin syön hyvin ja nautin elämästä hieman pyöreänä ja löysässä kunnossa ja teen niin monta muksua ku lystää, vaikka toinen jalka amputoitaisiin. Olen onnellisempi kun hyväksyn itseni kaikkine vikoineni kuin rääkkään itseäni kuntosalilla, tuhlaan rahaa selluliittivoiteisiin ja vaarannan terveyden plastiikkakirugiaan...

        Missä kukaan ei näe sinua? Missä et ole kaikkien viimesen päälle asuvien tanttojen ympäröimänä? Entä jos on 25-30v... tiedätkö miten paljon ihmiset täällä PK seudulla panostavat ulkonäköönsä. Ellei panosta jäät yksin 10 kissan kanssa elämään loppuelämän... sekö sitten parempi? Olla ylpeä kropastaan sellaisena kun se on ja elää yksin? PAH... just näin. Itse haluan ainakin näyttää hyvlät sekä itseni ETTÄ puolisoni takia. Mieti häntäkin... etkö halua että miehesi on sinusta ylpeä? Miehet haluavat muitten kadehtivan häntä upean naisen saannista, se saa hänet haluamaan sinua paljon... ja se pitää suhteen virkeänä ja romanssin yllä! Itse en ainakaan rupeisi mitään läskipalleroa katsomaan joka on "ylpeä" kropastaan sellaisenaan kun on. En sano että pakottaisin kirurgin veitsen alle, mutta olisi mukavaa jos hän edes YRITTÄISI pitää itsensä parhaassa mahdollisessa kunnossa minkä voi.

        Tuo kommenttisi kuulostaa lähinnä siltä että olet lihava ja kateellinen niille jotka haluavat parantaa kroppaansa!


      • Jack1957
        pönkkä kirjoitti:

        Olin viikko sitten 12 alueen rasvaimussa (yksi alue=kämmenen kokoinen alue), eli minulta imettiin ylä- ja alavatsa, kyljet ja sisäreidet. Operaatio tehtiin Tallinnassa ja maksoi noin 4000 euroa. Leikkausta seuraavana päivänä pääsin kotiin. Luulin, että kuolen kipuun. Itse leikkausarvet ovat vain puolen sentin kokoisia, mutta kipu tuli tietenkin siitä, että nahka oli periaatteessa irti lihaksista ja pyrki kiinnittymään uudelleen. Tukivaatteita joutuu pitämään kolme kuukautta.

        Toimenpiten jälkeen oli moraalinen krapula. Nyt kun kivut ovat hellittäneet, en kadu mitään. Olin asiaa harkinnut jo vuosia. Mitään väärää tai eettisesti arvelluttavaa en ole tehnyt. En koe olevani myöskään turhamainen. Laihdutus ja kuntosali eivät kohdallani ole toimineet halutulla tavalla, koska en ole "timmiytynyt" sen muotoiseksi kun olisin halunut. Geenit määräsivät rasvamahani sekä pullottavat sisäreidet, jotka olivat aina hiertyneet kesäisin todella kipeiksi. Raskauden jälkeen röllykkämahan kanssa tuli lopullisesti mitta täyteen. Rasvaimu mahdollisti vihdoinkin pienenemisen vain sieltä, mistä aina olen toivonutkin, esim sisäreidet eivät hankaa enää yhteen!

        Rasvaimua en kuitenkaan suosittele kenellekkään tasaisesti lihavalle ylipainoiselle!!! Rasvaimu EI missään tapauksessa ole tarkoitettu laihduttamiseen vaan vartalon muotoilemiseen. Jos elämäntavat eivät ole kunnossa, ja rasvaimun jälkeen lihoaa tavalliseen tapaan, imetty alue muuttuu epätasaiseksi ja muut paikat turpoavat kohtuuttoman suuriksi. Kannattaa myös todella miettiä, mitä on valmis uhraamaan uusien muotojen eteen (mitkä eivät tietenkään ole mitään häkellyttäviä). Toipuminen nimittäin kestää kuukausia ja hinta on kallis! Jos OIKEASTI (ole rehellinen itsellesi) syöt terveellisesti, harrastat liikuntaa, ja näistä huolimatta joku paikka pönköttää kohtuuttoman kokoisena suhteessa muuhun kroppaan, suosittelen rasvaimua. 20 vuoden turhautunut ja ahdistunut kitinä sisäreisistä ja vatsasta on minulla vihdoin historiaa!

        Olen mies, 52 v, pituus 188, painoa noin 86 kg. Ikävää vain, että painosta on rasvaa noin 5 kiloa, ja kaikki vatsan kohdalla.

        Kävin tänään LaserTilkassa. Ultralla katsottiin rasvat. Vatsassa oli lihasten päällä rasvaa 0,6 cm - 1,5 cm, riippuen kohdasta. Eli tämän verran olisi saanut hoidoilla/imulla/tms poistettua, lääkäri arvioi, että noin 500 g olisi lähtenyt. Ongelma on, että rasva sijaitsee sisäelinten ympärillä, vatsalihasten takana. Siihen ei auta rasvaimu. Senkin voi poistaa, mutta pitäisi avata, siis avata mahaa enemmän, ja sitten kaapia rasvaa pois. Puhutaan siis todella isommasta asiasta kuin rasvaimusta.

        Siitä olin tyytyväinen, että lääkäri rehellisesti kertoi asian. Ei tuputtanut turhaa hoitoa/imua/tai muuta menetelmää, mitä niitä nyt kaikkia onkaan. Sanoi suoraan, että vain laihduttaminen auttaa. Nyt on sitten varattuna aika ravitsemusterapeutille huomiseksi. Tavoitteena on saada kesäksi lihaksia kasvatettua kuntosalille, ja ennenkaikkea rasvaa pois vatsasta.


      • --------,,,,,
        Jack1957 kirjoitti:

        Olen mies, 52 v, pituus 188, painoa noin 86 kg. Ikävää vain, että painosta on rasvaa noin 5 kiloa, ja kaikki vatsan kohdalla.

        Kävin tänään LaserTilkassa. Ultralla katsottiin rasvat. Vatsassa oli lihasten päällä rasvaa 0,6 cm - 1,5 cm, riippuen kohdasta. Eli tämän verran olisi saanut hoidoilla/imulla/tms poistettua, lääkäri arvioi, että noin 500 g olisi lähtenyt. Ongelma on, että rasva sijaitsee sisäelinten ympärillä, vatsalihasten takana. Siihen ei auta rasvaimu. Senkin voi poistaa, mutta pitäisi avata, siis avata mahaa enemmän, ja sitten kaapia rasvaa pois. Puhutaan siis todella isommasta asiasta kuin rasvaimusta.

        Siitä olin tyytyväinen, että lääkäri rehellisesti kertoi asian. Ei tuputtanut turhaa hoitoa/imua/tai muuta menetelmää, mitä niitä nyt kaikkia onkaan. Sanoi suoraan, että vain laihduttaminen auttaa. Nyt on sitten varattuna aika ravitsemusterapeutille huomiseksi. Tavoitteena on saada kesäksi lihaksia kasvatettua kuntosalille, ja ennenkaikkea rasvaa pois vatsasta.

        Niinpä. Rasvaimusta ei ole välttämättä hyötyä kaikille. Usein juuri miehet kuuluvat tähän ryhmään ns. kaljamahoineen.
        Myös keski-ikäiselle naiselle kertyy helposti tätä viskeraalista rasvaa, (minulla). Se on tosiaan sisäelinten ympärillä, syvemmällä. Siihen auttaa laihdutus jossain määrin.
        Olipa hienoa, että sinut tutkittiin näin hyvin etukäteen, eikä alettu turhaan imemään. Valitsit oikean paikan ja-lääkärin.


      • hp
        --------,,,,, kirjoitti:

        Niinpä. Rasvaimusta ei ole välttämättä hyötyä kaikille. Usein juuri miehet kuuluvat tähän ryhmään ns. kaljamahoineen.
        Myös keski-ikäiselle naiselle kertyy helposti tätä viskeraalista rasvaa, (minulla). Se on tosiaan sisäelinten ympärillä, syvemmällä. Siihen auttaa laihdutus jossain määrin.
        Olipa hienoa, että sinut tutkittiin näin hyvin etukäteen, eikä alettu turhaan imemään. Valitsit oikean paikan ja-lääkärin.

        Kaipaisin lisää kokemuksia paikallispuudutuksessa tehdyistä rasvaimuista. Itse haluaisin eroon noista ulkoreisien "ratsastushousuista" jotka eivät laihduttamalla ja liikkumalla lähde :(


      • missmuffin
        hp kirjoitti:

        Kaipaisin lisää kokemuksia paikallispuudutuksessa tehdyistä rasvaimuista. Itse haluaisin eroon noista ulkoreisien "ratsastushousuista" jotka eivät laihduttamalla ja liikkumalla lähde :(

        Kävin kolme viikkoa sitten poistattamassa alaluomista perinnöllisen rasvatyrän ja reisien rasvaimussa. Ostin kunnon tukihousut joita pidin tuon kolme viikkoa, eilen otin ne pois. Reisien ulkolinjat ovat kauniit ja sileät, mustelmia ei juurikaan tullut. Rasvaa imettiin voipaketin verran. Nestettä voi kertyä reisiin, jonka takia lopullisen tuloksen näkee kolmen kuukauden kuluttua. Itse toimenpiteet olivat suht' ok, vaikka inhoan sitä että silmiini kosketaan, reisiin ei sattunut juuri lainkaan. Olen aina halunnut kapeat reidet ja olen hyvin tyytyväinen tuloksiin jo nyt.


      • Reidet
        pönkkä kirjoitti:

        Olin viikko sitten 12 alueen rasvaimussa (yksi alue=kämmenen kokoinen alue), eli minulta imettiin ylä- ja alavatsa, kyljet ja sisäreidet. Operaatio tehtiin Tallinnassa ja maksoi noin 4000 euroa. Leikkausta seuraavana päivänä pääsin kotiin. Luulin, että kuolen kipuun. Itse leikkausarvet ovat vain puolen sentin kokoisia, mutta kipu tuli tietenkin siitä, että nahka oli periaatteessa irti lihaksista ja pyrki kiinnittymään uudelleen. Tukivaatteita joutuu pitämään kolme kuukautta.

        Toimenpiten jälkeen oli moraalinen krapula. Nyt kun kivut ovat hellittäneet, en kadu mitään. Olin asiaa harkinnut jo vuosia. Mitään väärää tai eettisesti arvelluttavaa en ole tehnyt. En koe olevani myöskään turhamainen. Laihdutus ja kuntosali eivät kohdallani ole toimineet halutulla tavalla, koska en ole "timmiytynyt" sen muotoiseksi kun olisin halunut. Geenit määräsivät rasvamahani sekä pullottavat sisäreidet, jotka olivat aina hiertyneet kesäisin todella kipeiksi. Raskauden jälkeen röllykkämahan kanssa tuli lopullisesti mitta täyteen. Rasvaimu mahdollisti vihdoinkin pienenemisen vain sieltä, mistä aina olen toivonutkin, esim sisäreidet eivät hankaa enää yhteen!

        Rasvaimua en kuitenkaan suosittele kenellekkään tasaisesti lihavalle ylipainoiselle!!! Rasvaimu EI missään tapauksessa ole tarkoitettu laihduttamiseen vaan vartalon muotoilemiseen. Jos elämäntavat eivät ole kunnossa, ja rasvaimun jälkeen lihoaa tavalliseen tapaan, imetty alue muuttuu epätasaiseksi ja muut paikat turpoavat kohtuuttoman suuriksi. Kannattaa myös todella miettiä, mitä on valmis uhraamaan uusien muotojen eteen (mitkä eivät tietenkään ole mitään häkellyttäviä). Toipuminen nimittäin kestää kuukausia ja hinta on kallis! Jos OIKEASTI (ole rehellinen itsellesi) syöt terveellisesti, harrastat liikuntaa, ja näistä huolimatta joku paikka pönköttää kohtuuttoman kokoisena suhteessa muuhun kroppaan, suosittelen rasvaimua. 20 vuoden turhautunut ja ahdistunut kitinä sisäreisistä ja vatsasta on minulla vihdoin historiaa!

        MIllainen on fiiliksesi nyt noin 3 kk kuluttua operaatiosta? Sisäreitesi? Minulla on sama ongelma, ja jotain pitäisi tehdä! Hinta ei ole ratkaiseva, vaan aito tulos!


      • hei haloo!
        roikkuvatsa ainakaan kirjoitti:

        ärsyttää nämä kaikkiteietäväiset syyttäkää vain itseänne - jeesustelijat. Itse olen aina ollut erittäin urheilullinen ja hoikka, mutta kaksosraskaus isoilla vauvoilla tuhosi minulta vatsan niin, ettei se enää koskaan ole sileä ja littana vaikka loppu kroppa onkin, hirveä ryppyinen pömppö jäi jäljelle eikä siihen auta mikään treeni koska kyse on erkaantuneista vatsalihaksista ja venyneestä vatsanahasta. mitä enemmän laihdun, sitä pahemmalta näyttää. Että hanki ennen isot monikkolapset ja tule sitten vasta elvistelemään ja moralisoimaan. Meitä on moneen junaan ja roikkovatsa liittyy monen kohdalla raskauteen. Yritän ajatella että vatsasta pitäisi olla ylpeä, mutta kun se osuu omallle kohdalle niin ei ole helppoa. harkitsen siis jotain kirurgioperaatiota.

        Entäs sitten vaikka vatsasi ei olekaan enää koskaan "sileä ja littana" vaan "hirveä ryppyinen pömppö" MITÄ SITTEN ?? Elämässä on herran tähden paljon suurempiakin murehtimisen aiheita kun roikkuva vatsanahka!


      • Huhhuhuijaa
        --------,,,,, kirjoitti:

        Niinpä. Rasvaimusta ei ole välttämättä hyötyä kaikille. Usein juuri miehet kuuluvat tähän ryhmään ns. kaljamahoineen.
        Myös keski-ikäiselle naiselle kertyy helposti tätä viskeraalista rasvaa, (minulla). Se on tosiaan sisäelinten ympärillä, syvemmällä. Siihen auttaa laihdutus jossain määrin.
        Olipa hienoa, että sinut tutkittiin näin hyvin etukäteen, eikä alettu turhaan imemään. Valitsit oikean paikan ja-lääkärin.

        "Valitsit oikean paikan ja lääkärin". Jessus mikä oman talon mainos!


      • miu2091
        hei haloo! kirjoitti:

        Entäs sitten vaikka vatsasi ei olekaan enää koskaan "sileä ja littana" vaan "hirveä ryppyinen pömppö" MITÄ SITTEN ?? Elämässä on herran tähden paljon suurempiakin murehtimisen aiheita kun roikkuva vatsanahka!

        Kun itsensä mielestä näyttää hyvältä ja on itse tyytyväinen niin voi myös paremmin! Kyllä se saattaa olla monillekin hyvin suuri asia terveyden kannalta.


      • Paras aika
        riikkuli kirjoitti:

        Eiköhän jokainen ole vastuussa itsestään ja vartalostaan... saa syytää itseään jos on päässyt lihomaan ja kannattaa miettiä kahdesti haluaako lapsia, jos raskausarvet ja löysä vatsanahka ahdistaa jälkeenpäin. Se on valitettavasti sen hinta, jos pääsee repstahtamaan ja ruoka maistuu tai jos haluaa niitä lapsia niin tottakai vartalo ei palaudu koskaan entiselleen raskauden jälkeen. Tietty julkkisäideillä on satoja tuhansia euroja varaa korjauttaa raskauden aiheuttamia ulkonäkötuhoja, mutta miksi tavisnaisen pitäisi näyttää täydelliseltä, jos ei satu tienaamaan elantoaan ulkonäöllä?

        Haluan vain sanoa, että ei se itsetunto välttämättä rasvaimulla tai esimerkiksi silikoneilla kohene... miksi ihmisen pitäisi näyttää 50-vuotiaana 25-vuotiaalta? Tai ketä kiinnostaa vanhainkodissa kenellä mummoista on pyykkilautavatsa ja täydelliset pystyt rinnat?

        Minä ainakin syön hyvin ja nautin elämästä hieman pyöreänä ja löysässä kunnossa ja teen niin monta muksua ku lystää, vaikka toinen jalka amputoitaisiin. Olen onnellisempi kun hyväksyn itseni kaikkine vikoineni kuin rääkkään itseäni kuntosalilla, tuhlaan rahaa selluliittivoiteisiin ja vaarannan terveyden plastiikkakirugiaan...

        Tiedä enemmmän luule vähemmän..
        Minä aina paljon liikkuvana olen ollut aina tosi hoikka...mutta nyt 50 v. vartalon ikämuutokset aiheuttaa pömppövatsan ,joka ei enää lähdekkään liikunnalla.
        Ja kun tulet tähän 50 ikään ,huomaat että vanhainkoti vieläkin yhtä kaukainen asia kuin sinulle nyt.! Ja nyt on elämän paras ja seksuaalisesti aktiivisin aika kun ei enää lapset pyöri jaloissa.Kun olet 50 tulet häpeämään tuota kommenttiasi.


      • Nainen 1 lapsen mamm
        kanttarelli28 kirjoitti:

        Missä kukaan ei näe sinua? Missä et ole kaikkien viimesen päälle asuvien tanttojen ympäröimänä? Entä jos on 25-30v... tiedätkö miten paljon ihmiset täällä PK seudulla panostavat ulkonäköönsä. Ellei panosta jäät yksin 10 kissan kanssa elämään loppuelämän... sekö sitten parempi? Olla ylpeä kropastaan sellaisena kun se on ja elää yksin? PAH... just näin. Itse haluan ainakin näyttää hyvlät sekä itseni ETTÄ puolisoni takia. Mieti häntäkin... etkö halua että miehesi on sinusta ylpeä? Miehet haluavat muitten kadehtivan häntä upean naisen saannista, se saa hänet haluamaan sinua paljon... ja se pitää suhteen virkeänä ja romanssin yllä! Itse en ainakaan rupeisi mitään läskipalleroa katsomaan joka on "ylpeä" kropastaan sellaisenaan kun on. En sano että pakottaisin kirurgin veitsen alle, mutta olisi mukavaa jos hän edes YRITTÄISI pitää itsensä parhaassa mahdollisessa kunnossa minkä voi.

        Tuo kommenttisi kuulostaa lähinnä siltä että olet lihava ja kateellinen niille jotka haluavat parantaa kroppaansa!

        Olen 23 v nainen ja olen menossa rasvaimuun, minulla on 1 lapsi ja enempää en halua, olen aina ollut todell urheilullinen ja syön terveellisesti. Nyt urheilen kovemmin kuin ennn, mutta ala vatsa läskiä ja jenkkikset en saa millään pois :( ja päätin mennä rasvaimuun, koska mieheni on personar treineri j tekee sitä työkseen, se oli sitä mieltä että ei välttis lähe!


      • Biksu
        _-._. kirjoitti:

        ihmsiä vaivaa? miksi ette pane rahojanne mielummin personaltraineriin? on nyt sanomattakin selvää ettette osaa joko liikkua oikein tai syödä oikein. Tulisipahan hyvä olo siitä että on itse saavuttanut kovalla työllä jotain kuin se että menee aina leikattavaksi kun kohtaa ulkonäöllisen ongelman. henkilökohtaisesti ole laihduttanut 20kiloa syömällä ja liikkumalla oikein. en usko että rasvaimu olisi saanut minua niin tyytyväiseksi mitä olen nyt.
        Minun tuttuni kävi virossa rasvaimussa ja voin sanoa ettei siitäkään huolimatta mikään hoikka tyttö oloe siitäkään huolimatta. kamalan hitaasti palautu, kamalat kivut ja kamala vaiva sekä rahat meni. ei näytä edes hyvältä

        Kuules "mikä teitä vaivaa?"
        Oeln ollut fitneslehiten bikini kansikuvissa. Ja elänyt todella terveellisesti. Tiedän treenaamisesta suunnilleen kaiken. Liikun 12 päivää viikossa. Syö terveelisesti ja kevyesti. Mutta sairastuminen kilpirauhasenvajaatoimintaan ja astmaan jouduin syömään useita kuukausia vahvaa kotrtisonia. On kerännyt vatsaan ja vyötärölle rasvaa, jota en saa hävitettyä millään. Tai muuten olisin muualta liian laiha ja hirveän näköinen. Joten kävin konsultaatiossa,ja miksi ei. En aijo jäädä kärsimään tästä, vaan hoidan itseni jälleen kuntoon. Minulta on myös kavereita ja oikein onnistuneet ja nätit tuloset, ja ihan normaali parantuminen.


      • hoikkis86
        _-._. kirjoitti:

        ihmsiä vaivaa? miksi ette pane rahojanne mielummin personaltraineriin? on nyt sanomattakin selvää ettette osaa joko liikkua oikein tai syödä oikein. Tulisipahan hyvä olo siitä että on itse saavuttanut kovalla työllä jotain kuin se että menee aina leikattavaksi kun kohtaa ulkonäöllisen ongelman. henkilökohtaisesti ole laihduttanut 20kiloa syömällä ja liikkumalla oikein. en usko että rasvaimu olisi saanut minua niin tyytyväiseksi mitä olen nyt.
        Minun tuttuni kävi virossa rasvaimussa ja voin sanoa ettei siitäkään huolimatta mikään hoikka tyttö oloe siitäkään huolimatta. kamalan hitaasti palautu, kamalat kivut ja kamala vaiva sekä rahat meni. ei näytä edes hyvältä

        Koska rasvaa on mahdotonta polttaa paikallisesti.

        T. Nainen 30v, hyvin hoikka ja timmi (bmi 19,5 ja kropan mitattu rasvaprosentti hädin tuskin 18% eli reippaasti keskivertoa matalampi), kilpaurheilutausta ja edelleenkin 4-5 tiukkaa salitreeniä ja aerobista viikossa. Lihaksia löytyy. Silti ratsupaikoissa reisissä runsas ruma paikallinen rasvakertymä joka on ja pysyy.

        Kerro toki millä personal treenilla tuon saa pois, ilman että laihdutan itseni aivan tikuksi. Rasvaprosenttini on nyt jo niin matala, että jos tuon alemmas menee niin hormonitoimina häiriintyy ja kuukautiset loppuvat. Rasva ei pala paikallisesti.


    • on myös

      On tehty rasvaimu molempiin kylkiin. Kaikki meni hyvin ja arvet ovat noin puolen sentin mittaiset jos sitäkään. Suurin työ oli tukiliivin käyttö toimenpiteen jälkeen. Pidin sitä aianakin kolme kuukautta yötä päivää. Mitään jälkiä eikä muutakaan ongelmaa jäänyt.

      Aika ihmeellisiä juttuja nuo kauhutarinat :)

    • Tiia 1972
    • fätti

      Rasvaimuun menossa ja ensi kesänä rannalle..pitkästä aikaa ilman paitaa...

    • ylä- ja alavatsa

      Miten niin mainostaminen ei hyväksyttävää? Mä ainakin just kaipaisin kokemuksia eri paikoista, ja ilman nimiä kokemuksista ei kyllä saa kaikkea hyötyä irti. Toki ne paikat löytyy myös netistä, mut sit ei saa tietoa niistä kokemuksista taas...

      Montako "aluetta" on ylä- ja alavatsa?
      Paljonko suunnilleen maksaa SUOMESSA?
      Rolf Nuströmin sivuilla lukee että ALK. n. 3000, eli millastakohan aluetta toi "alk" tarkoittaa?
      Kuinka kauan menee toipumiseen, eli jos ennen jotain tiettyä h-hetkeä haluais rasvaimun niin kauanko aiemmin pitää ottaa et olis sit ok?

      • 57 v.

        Olen käynyt Helsingissä vartalon rasvaimussa,tarkoittaa minulla vatsat,lantio,kyljet,vyötärö ja alaselkä.
        Tehtiin kerralla wal-systeemillä, ei ollut halpa,mutta kannatti.Hinnat saa selville ottamalla klinikkaan yhteyttä ja näyttäytymällä kirurgille.Uskon, että ei mitään standardihintaa voi laittaa esim. 100 kg:lle tai 60 kg:n asiakkaalle..Toipuminen kestää useamman kuukauden, mutta kyllä nipistelystä ja turvottelusta huolimatta voi liikkua normaalisti, en nyt tarkoita juoksua ja jumppaa.Vaatteiden alla täytyy vaan käyttää tukivyötä tai bodya,joka auttaa kudosten kiinnittymistä.Itse kävelin koiran kanssa heti seur.pvänä.Olo nyt ei kovin miellyttävä ollut ensimmäisinä viikkoina,mutta nyt toimenpiteestä on jo yli 6 kk.tulos on pysyvä ja vartalo on paremman muotoinen.


    • mijäs3333

      Myös itse Wal käyty ja nyt 2kk jälkeen näyttää todella hyvältä

    • HHHHAA

      "Jos elämäntavat eivät ole kunnossa, ja rasvaimun jälkeen lihoaa tavalliseen tapaan, imetty alue muuttuu epätasaiseksi ja muut paikat turpoavat kohtuuttoman suuriksi. Kannattaa myös todella miettiä, mitä on valmis uhraamaan uusien muotojen eteen (mitkä eivät tietenkään ole mitään häkellyttäviä). Toipuminen nimittäin kestää kuukausia ja hinta on kallis!"

      HAHA :D
      eli rasvaimun jälkeen ei saisi enää saada edes lapsia? Toisinsanoen porukka yrittää täällä kertoa että rasvaimu on vain vanhainkodin vanhuksille? huhhuh.
      Aika moni ketä tuota harkitsee, on varmasti miettinyt asiaa ja mitä on valmis uhraamaan uusien muotojen eteen ilman että siitä tarvitsee isoa numeroa tehdä... PS:Toipumisen kesto vaihtelee olosuhteista (ihmisestä itsestään ja hoidettavista alueista) johtuen, ei ole mitään yhtä tiettyä toipumisaikaa olemassa. Ja lopuksi, hinta on kallis vain köyhille :)

      Mielestäni nuo asiat ovat henkilökohtaisia mielipiteitä ja oli pakko infota henkilöitä tästä. Mitkään asiat eivät ole samoja kaikilla, joten turha myöskään yleistää.

    • spark123

      Olen menossa clinik esteticille konsultaatioon laser rasvaimua ajatellen. Urheilen 6-7 viikossa ja olen muutenkin aktiivinen 30-vuotias atleettisen fysiikan omaava nuori nainen, mutta jenkat ja alavatsalöllykät tahtoo tämä nyt pois, koska rankasta treenauksesta huolimatta näyttää ne siellä vielä olevan hittolainen! :D

      Jos jollain kokemuksia (ikä, tai aktiivisuus tausta saapi olla mikä tahansa) kyseisestä toimenpiteestä/ paikasta, niin laittaisitteko ystävällisesti tänne. Esim. kuinka kauan toipuminen kesti jne. Harrastan thainyrkkeilyä useampana kertana viikossa, sekä tennistä ja salia säännöllisen epäsäännöllisesti.. eli mietin kuinka kauan joutuisin laittamaan rakkaat harrastukset tauolle toimenpiteen seurauksena.

      Ja niin.. ylläolevia muutamia negatiivisia kommentteja lueskellesani.. ei tätä rasvaimu hommaa kannata ottaa niin vakavasti ja vihamielisen syyttelevällä asenteella. Eiköhän tämä ole kaikkien oma asia, mitä kropalleen tekee. Itse olen perus nätti sinkku tyttö, joka tahtoo näyttää bikineissä timmiltä miellyttääkseen omaa sekä vastakkaisen sukupuolen silmää. Niin yksinkertaista se on:) Mutta kiitos etukäteen kaikille auttavista kommenteistaan.

      • reijaliisi

        Muuten kuulostaa ihan hyvältä, mutta valitse tuo toimenpidepaikka vähän huolellisemmin. Ei tuo mainitsemasi ole niitä luolettavampia.

        Itse olen käynyt kahdella lääkärillä kys.toimenpiteessä. Toinen S.Dietz, toinen H.Peltoniemi. Molemmat hyviä, voin suositella.


      • exröllykkä

        Moi
        Kudokset vaativat rasvaimun jälkeen rauhoittumista,jotta kiinnittyvät imun jälkeen alustaansa uudelleen, liika rasitus kerää sinne väliin nestettä, eikä iho kiinnity tasaisesti.Tukivaate toki auttaa.Kyllä on varmasti aika tapauskohtainen asia se palautuminen operaatiosta.Luulisin laserkäsittelyn olevan helpommin palautuva.Kokemusta on suuresta wal-imusta ja aikaa n. 1 v.toimenpiteestä.Rasvamakkarat pois.


    • läskiä on

      Olen nyt 25-vuotias, kävin vuosi sitten Suomessa rasvaimussa. Olin silloin ennen leikkausta 170cm pitkä ja 120 kg painava. Olin aivan kamala rasvapallero ja kyllä tosiaan oli vatsassa jotain mistä ottaa kiinni.. Yritin laihduttaa tuskaisesti pari vuotta tuloksetta. Ne inhottavat läskimakkarat eivät lähteneet pois. Joten menin tosiaan sinne leikkaukseen. Leikkaus meni hyvin, komplikaatioita ei ollut.

      Nyt vuosi leikkauksesta olen paremmassa kunnossa. Edelleen on vatsassa pari makkaraa, mutta yritän polttaa ne liikunnalla. Painan nyt 89 kg eli vielä liikaa.. Suosittelen leikkausta kaikille!

    • jhhjrhrhrrj

      Minut on walitettu-mahtava tulos. Vyötäröläskit katosivat ,eikä merkkiäkään siitä että olisi operoitu

    • Wallitettu

      Mimutkin wallitettiin kuukausi sitten. Oli hieman rankempi kokemus, mitä kuvittelin. Kannatti kuitenkin! Tasaiselta näyttää

    • OSA_1

      Olin pari vuotta sitten vatsan rasvaimussa. Kun tajusin viimein, että vaikka vartaloni on harvinaisen kaunis ja sopusuhtainen, vatsani ei sitä ole! Vatsaan kertyvä rasvamäärä oli suhteettoman suuri... muun vartalon ollessa hoikka. Jos olisin laihduttanut ollakseni tyytyväinen vatsaani, en olisi ollut enää tyytyväinen muihin osiin: liian laihoihin rintoihin, kylkiin, kasvoihin. Rasvaimu tuntui ainoalta keinolta saada mittasuhteiltaan oikeanlainen vatsan alue. Ja siitähän plastiikkakirurgiasta on parhaimillaan kyse, mittasuhteiden muuttamisesta luonnollisempaan suuntaan. Jos on geneettisesti esim. isolanteinen (luusto, lihakset), niin rasvanpoisto ei tietenkään voi kokonaan muuttaa mittasuhteita, mutta rasvaimun elämäntapojen avulla vartaloa voi tietysti muokata parhaimpaan mahdolliseen lopputulokseen. Rasvanpoisto ei siis ole laihdutuskeino, ei ole mahdollista repiä ihoasi miltei kokonaan irti ja kaapia rasvat pois. Ne lähtee oikeasti ajan mittaan, kun elämäntavat on kohdallaan. Rasvaimu auttaa tiettyihin ongelmakohtiin, täsmennetysti.

    • OSA_2

      Toimenpide maksoi 4250 € kun poistettiin laajalta alueelta vatsan seudulta, ja tehtiin samalla myös kapeampi vyötärö. Kokemukseni perusteella, haluaisin antaa vinkkejä niille, jotka ovat menossa rasvaimuun tai harkitsevat sitä.

      Ensinnäkin, suosittelen toimenpidettä ilman nukutusta. Paikallispuudutukset ovat uskomattoman tehokkaita. Mekaanisesti ronkittiin rasvat pois (pienemmiltä alueilta käy toki laserilla "ravistamalla"), enkä tuntenut kipua missään vaiheessa toimenpidettä! Vain puudutuspiikit kirpaisi vähän, mut hei... Jos olet joskus kolauttanut varpaasi pöydänkulmaan, niin tiedät mitä on OIKEA kipu - rasvaimu ei sitä ole. Paikallispuudutuksella vältyt siltä, että sinut tainnutetaan, ja että vietät aikaa myös heräämössä tokkuraisena. Sitä ei ehkä mainosteta, että nukutus voi maksaa lähes 1000 €! Eli tuon verran suurin piirtein säästät paikasta riippuen, ellet halua tulla nukutetuksi. Paikallispuudutuksessa et näe toimenpidettä sillä se suoritetaan verhon takana, sillä aikaa kun kirurgi kertoo sinulle hauskoja juttujaan. Saat nauraa rasvaimun aikana, se vain lisää lihastonusta ja helpottaa rasvanpoistoa, ainakin kun kyseessä on isompi alue jolta poistetaan.

    • OSA_3

      Toinen neuvoni on, että mieti tarkaan, minkälaista lopputulosta toivot - ja keskustele siitä lääkärin kanssa. Älä pidä mitään itsestään selvänä, sillä lääkärin näkemys ja sinun odotuksesi voivat olla erilaisia. Lääkäri pyrkii mahdollisimman luonnolliseen lopputulokseen. Jättää ehkä enemmän kuin toivot, verrattuna siihen riskiin, että joutuu vielä korjailemaan ihoa, jos on luvannut ettei siihen ole tarvetta ja sitten roikkuukin. Mutta osaavat kyllä arvioida aika hyvin. Mitään takuita plastiikkakirurgisilla toimenpiteillä ei muistaakseni juuri ole... Ymmärrätte varmaan, miksi. Ne on pitkälti makuasioita, mutta lääkäri katsoo tilanteen vain realistisesti. Oikein suoritetun toimenpiteen ei pitäisi näkyä vuosien päästä mitenkään, eli lopputuloksen pitäisi olla tasainen, ja symmetrinen. Jos rasvaimu on tehty potilaan ollessa kovin hoikka, pienikin jäljelle jäänyt rasvamäärä voi paisua jälleen rumasti, mutta ei koskaan samassa suhteessa kuin ennen. Tietysti lihavammaltakin poistetaan samassa suhteessa... Mutta hoikalla asia ehkä vain korostuu helpommin. Lääkärin kanssa voi keskustella ja ihan konkreettisesti näyttää, kuinka paljon rasvaa saisi jäädä omien toiveiden/vaatimusten mukaan. Lääkäri kertoo onko se mahdollista, tai millä seurauksin, mutta eipähän tule yllätyksiä. On se sen verran kallis toimenpide, että kannattaa selvittää etukäteen.

    • OSA_4

      Tukivyötä oli pidettävä rasvaimun jälkeen 3 viikon ajan. Se on tärkeää, jotta irti revityt kudokset kiinnittyisivät takaisin vatsaonteloon. Muuten jää sellaisia "taskuja" jonne kertyy nesteitä, ei hyvä... Kannattaa oikeasti välttää raskasta fyysistä liikkumista tuona aikana. Ja kiinnittää tukivyö oikein!! Sen on tuettava koko aluetta TASAISESTI. Ja sen on oltava sopivan kireällä: ei löysällä niin että valuu vain ja vääntää ihon väärään paikkaan kiinnittymään, eikä toisaalta niin kireällä, että verenkierto/aineenvaihdunta toipuvalla alueella kärsii. Kerran sitä pitää, ja sitten palkitaan...

      Liikuntaa voi aina suositella kenelle vaan - kuulostaa tylsältä, mutta ei sitä ole kun löytää oman lajinsa, joka innostaa niin että fyysiset hyödyt tulee lähinnä siinä ohessa! Vaikka vatsastani on poistettu jättimäinen makkara (olen 170 cm, 56 kg), niin liikunta on tarpeen ryhdin ja kiinteyden ylläpitämiseksi. Tiukempi ylävartalo ei salli sisälmysten pullahtaa pienestäkin turvotuksesta. Mutta toki rasvamäärän vähennys helpotti suuresti! Sain lautavatsan, muiden muotojen säilyessä. Jos olen muutaman kuukauden ilman liikuntaa, vatsa pömpöttää helposti, mutta saa se talvella pömpöttää ihan vapaasti.

    • OSA_5

      Joo tuli varmaan selväksi, ettei rasvaimua varten tarvii laihduttaa, kun pääasiallinen tarkoitus on sopusuhtaisempi vartalo. Laihduttaa voi sitten koska vaan.

      En tiedä mikä paikka olisi paras toimenpiteelle, kannattaa varmaan kysellä ja verrata, saada vähän tuntumaa, ja vasta sitten mennä rasvaimuun.

      Komplikaatioita ei tarvitse pelätä, sen enempää kuin että liukastuisit jäällä, ja murtaisit nilkkasi. Tai no, jälkimmäinen on sentään edes jossain määrin todennäköinen. Mutta sen voin sanoa, että jos rahaa löytyy eikä ole muita esteitä toimenpiteelle, niin toimenpiteessä ei ole mitään pelättävää. Lopputulos on luultavasti sen arvoinen. Mutta kallista puuhaa, se on tietysti harkittava, kuinka paljon se tietty rasva haittaa elämää ja onko poistaminen kannattavaa.

    • Rasvarölli -67

      Hei ,kävin Wal 5 kohdan vatsan rasvaimussa n. viikko sitten, rasvaa lähti 2,5 litraa. Vatsa on tietty vielä turvoksissa, mutta kohta pitää aloittaa säännöllinen vatsan päivittäinen hierominen jotta jäljelle jääneet rasvasolukot jakaantuisivat tasaisesti. Onko kokemuksia kauanko tuo mainitsemani turvottelu kestää ja milloin voi näkyä jo tuloksia? Kipuja ei ole ihmeemmin ollut ja liikkunut olen päivittäin kävelylenkkejä 45 min ajan. Isoja mustelmia tai verenpurkaumia ei ole kuin alavatsalla.

    • OSA_6

      Kannattaa dildolla ronkkia aivoja, Sieltä voi lähteä muutama Gramma

    • Lihavatäti

      Eräs ystävättäreni kävi rasvaimussa Tallinnassa Christinas clinicissä ja oli tosi tyytyväinen. Kertoi, että tämä klinikka on muita selvästi parempi. Myös halvempi kuin Helsingissä, supertason palvelu ja ei ole kaukana matkustaa. Aion itsekin mennä sinne.

    • Kiinnostaaaaaaaa

      Kokemuksia sisäreisin/käsivarsien wal-imusta? Nuo kohdat ovat kai vaikeita saada tasaisiksi.

    • Ruusuposkinen

      Minulle on tehty kaksikin rasvaimua sisäreisien alueelle; ensimmäinen perinteisellä tekniikalla (ei mitään apua, sillä kirurgi oli aivan liian konservatiivinen pelätessään jättävänsä roikkuvaa ihoa) ja toinen BodytTite-tekniikalla (koko reisien sisäpuoli ja pihtipolvien rasvapallukat).

      Jälkimmäisestä toimenpinteestä on sen verran vähän aikaa, etten voi sanoa tuloksista oikeastaan mitään. Sen tiedän, että rasvaa imettiin kohtalaisen paljon, ja sen mahdollisti BodyTiten ihoa kiinteyttävä tekniikka (siis lämpö, joka saa aikaan kollageenin muodostumisen, joka johtaa ihon kiinteytymiseen) eli jahka turvotus laskee, odotan todellakin näkeväni tuloksia. Kirurgit ovat varovaisia sisäreisien rasvaimun kanssa, koska ilman ihon kiinteytystä samalla laitteella lopputulos on useimmiten huono.

      Toipumisesta sen verran, että kävely oli todella kivuliasta yli 2 viikkoa, eikä jalat edelleenkään (3,5 viikkoa toimenpiteestä) taivu kunnolla.

      Minulla on geneettiset tynnyrireidet, eli reisien ympärysmitta on ollut erityisen suuri esim. suhteessa vyötäröön ja muuhun kroppaan. Esim. rintakehässä minulla ei juuri ole, mistä ottaa, joten laihdutus ei oikein ollut vaihtoehto - halusin pitää kiinni luonnollisista A-kupin rinnoistani. ;)

    • Anonyymi

      Täällä 28v joka kävi juuri jalkojen rasvaimussa. Otettiin ratsupaikoista, sisäreisistä ja polvista. Operaation teki Heidi Lilja, todella ammattitaitoinen ja siistiä jälkeä. Nyt vain odotellaan tikkien poistoa ja mustelmien häviämistä. Ero on merkittävä ja juuri sellainen, mitä toivoin, vaikka pientä turvotusta on havaittavissa. Itse toimenpide oli suht kivuton vaikka siinä kesti n. 4h. Tukitekstiili ei ainakaan vielä ärsytä ja on hyvä vähentämään turvotusta ja lopputulosta. Tarkat jälkihoito-ohjeet ja lääkkeet sai mukaan. Hinta 6900€ sisältäen kaiken mahdollisen. Rasvaa lähti n. 3litraa ja nuoresta iästä johtuen esim.sisäreisien palautuu nopeammin eikä jää roikkumaan.

      • Anonyymi

        Miten oot parantunut reisien rasvaimusta? Oliko imun jälkeen jalat kuinka arat?


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4582
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1764
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe