"Langennut enkeli"

noitakk

Mitä tarkoittaa langeta?

16

2501

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Daniel 1

Suomeksi sanottuna : Langennut enkeli tarkoittaa ns. mieron tielle joutunutta enkeliä.

• apina

Tarkoittaa: Jumalan suutuksissa taivaasta alas potkimaa enkeliä.

ps. ilkeä tuo jumala...

• Valen

Ja poliisit ovat ilkeitä kun telkeävät rikolliset vankiloihin....

Ei ne enkelit sieltä Taivaasta syyttä ulos lentäneet. Jumala ei ole ilkeä, vaan oikeudenmukainen ja oikea tuomari.

Valen

• muista tämä

tällä langenneella enkelillä on joukko muita langenneita enkeleitä apureinaan. Älä mene niiden mukana helvettiin.

Jumalaa sinun pitää kunnioittaa.Jeesuksen kautta pääset taivaaseen.Iloon ja rakkauteen.

• apina
        Valen kirjoitti:

Ja poliisit ovat ilkeitä kun telkeävät rikolliset vankiloihin....

Ei ne enkelit sieltä Taivaasta syyttä ulos lentäneet. Jumala ei ole ilkeä, vaan oikeudenmukainen ja oikea tuomari.

Valen

Miksi Jumala loi lakeja rikkovia enkeleitä?
        Ja eikös taivaassa kaiken pitäisi olla aina hyvin? Jos taivaassakin on lainrikkojia, miten se eroaa maasta?

• mitenkään
        apina kirjoitti:

Miksi Jumala loi lakeja rikkovia enkeleitä?
        Ja eikös taivaassa kaiken pitäisi olla aina hyvin? Jos taivaassakin on lainrikkojia, miten se eroaa maasta?

Jumala ajoi meidät saatanan kanssa tänne maahan. Me olemme niitä langenneita enkeleitä ja teemme itse oman helvetin. Katuvat pääsevät takaisin.

• Torkees
        mitenkään kirjoitti:

Jumala ajoi meidät saatanan kanssa tänne maahan. Me olemme niitä langenneita enkeleitä ja teemme itse oman helvetin. Katuvat pääsevät takaisin.

saimme syntymässä perisynnin eli saatanan mukaamme tänne, mutta siitä voi päästä eroon kun oikein yrittää.

• apina
        mitenkään kirjoitti:

Ei minua ainakaan taivaasta pois ajettu, tai en ainakaan sellaista muista. Miksi minun pitäisi katua jotain saatanan tekemiä mokia?

• en mäkään muista
        apina kirjoitti:

Ei minua ainakaan taivaasta pois ajettu, tai en ainakaan sellaista muista. Miksi minun pitäisi katua jotain saatanan tekemiä mokia?

että mua olisi potkittu sieltä. piru vieköön sitä saatanaa! vähän niin kuin alokasaikana: kun yksi mokasi niin kaikki sai kärsiä.

• rekallako
        mitenkään kirjoitti:

jumala ajoi meidät sen pää"pahiksen kanssa tänne maan kamaralle ? Stealth fighterilla ehkä ja kuka
        sitä konetta lopuksi ohjasi niin halutessaan, luojasi vai "hänen" kiusaaja joka tuntee kaikki
        uskonot paremmin ja ihan tarkoituksellisen syyn ja sen seuraukselliseen tarkoitukseen johtavavan
        Syyn takia, helppoa miettikää vastausta omilla pikku kätösillänne ja ihan itse , mullin vai sonninpoijaat, Halloo?

• Latva B.

Langennut enkeli on taasen se taulu.

• Sana.Seppo

Langeta:

1. "Ihmisestä"
      a) kaatua, kompastua, mennä nurin.
      esim. SL. Joka toiselle kuoppaa kaivaa, se itse siihen lankeaa.

b) heittäytyä, vajota jhk.
      esim. Langeta jkn kaulaan. Langeta polvilleen.

c) ryhtyä johonkin vastoin aikeitaan, sopivaisuutta tms., hairahtua, sortua, eksyä, erehtyä.
      esim. Langeta kiusaukseen

siveellisestä hairahtumisesta.
      esim. Langeta syntiin, rikosten teille.

"Langennut enkeli"-tapaukseen sopii määritelmä C)

• Taivaanpoika

Langennut enkeli tarkoittaa enkeliä joka tuli taivaasta asumaan maan päälle ja otti vaimokseen kauniin naisen ja yhtyi häneen, jonka seurauksena syntyi sekasikiö jättiläinen 1.Moos 6:1-4.

Ennen vedenpaisumusta Jeredin päivinä tuli 200 enkeliä taivaasta asumaan maan päälle. He huomasivat kauniita seksikkäitä naisia ja alkoivat himoitsemaan heitä ja ottivat heistä vaimoja. Tämä oli Jumalan silmissä paha synti, sillä ennkeleitä ei ollut tarkoitettu saastuttamaan itseään naisten kanssa eli harrastamaan seksiä. Nämä langenneet enkelit opettivat ihmisille myös noituutta, astrologiaa, aseiden valmistamista jne.

Myös vedenpaisumuksen jälkeen tuli vielä jonkin verran näitä enkeleitä maan päälle ja näistä polveutui myös raamatun kuulisin jättiläinen Goljat ja anakilaiset.

Kaikki enkelit olivat siis alkujaan hyviä taivaassa asuvia Jumalan henkipoikia, mutta osa niistä lankesi syntiin kauniiden maan päällä asuvien naisten vuoksi.

• hyvä

Muutetaan se tarinasi viimeinen sana Iloksi,
        sanan kirjaimellisessa merkityksessä.
        Mielipide-eroaivaasuudet ovat aika hiuksen
        hienoja suhteessa kaikkeudellisuudessa
        olevaan materiaalisuuteen ja siinä olevaan
        atmosfääriseen kehitykseen.

• "edes"

vastata pyrkimykselliseen kysymykseen "oivaan",

koska tulos ei kuulu tähän maailmaan, ja mieti

sitä ihan "aikuisten" oikeasti , kiitos !

me kaikki ollaan täällä maailmassa niin olevinaan lainaus merkeissä" ja kaiken lisäki
      vielä uskot jos tahdot no mut hi c`mon me ollaan
      kaikki "samassa" venhoisessa, eteenpäin siis rakas ystäväiseni,lue. eteenpäin ain´` vaan ja
      kiitos!

• lankeemus

http://fi.wikipedia.org/wiki/Lucifer

"Kristinuskon vaikutuksesta Luciferin ajatellaan nykyään usein olevan yksi Saatanan monista nimistä. Kristillisen perinteen mukaan Lucifer oli ensimmäinen arkkienkeli, kunnes hänestä tuli liian ylpeä ja vallanhaluinen. Taivaallisen sodan jälkeen Jumala karkotti Luciferin, jolloin Luciferista tuli paholainen, langennut enkeli, ja hänen seuraajistaan demoneita."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      179
      4757
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      40
      2536
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2192
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1719
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      81
      1348
    6. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1281
    7. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1193
    8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      145
      1180
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      103
      945
    10. Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi

Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannan­hoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.
      Lieksa
      117
      887
    Aihe