Mitä tarkoittaa langeta?
"Langennut enkeli"
16
2501
Vastaukset
- Daniel 1
Suomeksi sanottuna : Langennut enkeli tarkoittaa ns. mieron tielle joutunutta enkeliä.
- apina
Tarkoittaa: Jumalan suutuksissa taivaasta alas potkimaa enkeliä.
ps. ilkeä tuo jumala...- Valen
Ja poliisit ovat ilkeitä kun telkeävät rikolliset vankiloihin....
Ei ne enkelit sieltä Taivaasta syyttä ulos lentäneet. Jumala ei ole ilkeä, vaan oikeudenmukainen ja oikea tuomari.
Valen - muista tämä
tällä langenneella enkelillä on joukko muita langenneita enkeleitä apureinaan. Älä mene niiden mukana helvettiin.
Jumalaa sinun pitää kunnioittaa.Jeesuksen kautta pääset taivaaseen.Iloon ja rakkauteen. - apina
Valen kirjoitti:
Ja poliisit ovat ilkeitä kun telkeävät rikolliset vankiloihin....
Ei ne enkelit sieltä Taivaasta syyttä ulos lentäneet. Jumala ei ole ilkeä, vaan oikeudenmukainen ja oikea tuomari.
ValenMiksi Jumala loi lakeja rikkovia enkeleitä?
Ja eikös taivaassa kaiken pitäisi olla aina hyvin? Jos taivaassakin on lainrikkojia, miten se eroaa maasta? - mitenkään
apina kirjoitti:
Miksi Jumala loi lakeja rikkovia enkeleitä?
Ja eikös taivaassa kaiken pitäisi olla aina hyvin? Jos taivaassakin on lainrikkojia, miten se eroaa maasta?Jumala ajoi meidät saatanan kanssa tänne maahan. Me olemme niitä langenneita enkeleitä ja teemme itse oman helvetin. Katuvat pääsevät takaisin.
- Torkees
mitenkään kirjoitti:
Jumala ajoi meidät saatanan kanssa tänne maahan. Me olemme niitä langenneita enkeleitä ja teemme itse oman helvetin. Katuvat pääsevät takaisin.
saimme syntymässä perisynnin eli saatanan mukaamme tänne, mutta siitä voi päästä eroon kun oikein yrittää.
- apina
mitenkään kirjoitti:
Jumala ajoi meidät saatanan kanssa tänne maahan. Me olemme niitä langenneita enkeleitä ja teemme itse oman helvetin. Katuvat pääsevät takaisin.
Ei minua ainakaan taivaasta pois ajettu, tai en ainakaan sellaista muista. Miksi minun pitäisi katua jotain saatanan tekemiä mokia?
- en mäkään muista
apina kirjoitti:
Ei minua ainakaan taivaasta pois ajettu, tai en ainakaan sellaista muista. Miksi minun pitäisi katua jotain saatanan tekemiä mokia?
että mua olisi potkittu sieltä. piru vieköön sitä saatanaa! vähän niin kuin alokasaikana: kun yksi mokasi niin kaikki sai kärsiä.
- rekallako
mitenkään kirjoitti:
jumala ajoi meidät sen pää"pahiksen kanssa tänne maan kamaralle ? Stealth fighterilla ehkä ja kuka
sitä konetta lopuksi ohjasi niin halutessaan, luojasi vai "hänen" kiusaaja joka tuntee kaikki
uskonot paremmin ja ihan tarkoituksellisen syyn ja sen seuraukselliseen tarkoitukseen johtavavan
Syyn takia, helppoa miettikää vastausta omilla pikku kätösillänne ja ihan itse , mullin vai sonninpoijaat, Halloo?
- Latva B.
Langennut enkeli on taasen se taulu.
- Sana.Seppo
Langeta:
1. "Ihmisestä"
a) kaatua, kompastua, mennä nurin.
esim. SL. Joka toiselle kuoppaa kaivaa, se itse siihen lankeaa.
b) heittäytyä, vajota jhk.
esim. Langeta jkn kaulaan. Langeta polvilleen.
c) ryhtyä johonkin vastoin aikeitaan, sopivaisuutta tms., hairahtua, sortua, eksyä, erehtyä.
esim. Langeta kiusaukseen
siveellisestä hairahtumisesta.
esim. Langeta syntiin, rikosten teille.
"Langennut enkeli"-tapaukseen sopii määritelmä C) - Taivaanpoika
Langennut enkeli tarkoittaa enkeliä joka tuli taivaasta asumaan maan päälle ja otti vaimokseen kauniin naisen ja yhtyi häneen, jonka seurauksena syntyi sekasikiö jättiläinen 1.Moos 6:1-4.
Ennen vedenpaisumusta Jeredin päivinä tuli 200 enkeliä taivaasta asumaan maan päälle. He huomasivat kauniita seksikkäitä naisia ja alkoivat himoitsemaan heitä ja ottivat heistä vaimoja. Tämä oli Jumalan silmissä paha synti, sillä ennkeleitä ei ollut tarkoitettu saastuttamaan itseään naisten kanssa eli harrastamaan seksiä. Nämä langenneet enkelit opettivat ihmisille myös noituutta, astrologiaa, aseiden valmistamista jne.
Myös vedenpaisumuksen jälkeen tuli vielä jonkin verran näitä enkeleitä maan päälle ja näistä polveutui myös raamatun kuulisin jättiläinen Goljat ja anakilaiset.
Kaikki enkelit olivat siis alkujaan hyviä taivaassa asuvia Jumalan henkipoikia, mutta osa niistä lankesi syntiin kauniiden maan päällä asuvien naisten vuoksi.- hyvä
Muutetaan se tarinasi viimeinen sana Iloksi,
sanan kirjaimellisessa merkityksessä.
Mielipide-eroaivaasuudet ovat aika hiuksen
hienoja suhteessa kaikkeudellisuudessa
olevaan materiaalisuuteen ja siinä olevaan
atmosfääriseen kehitykseen.
- "edes"
vastata pyrkimykselliseen kysymykseen "oivaan",
koska tulos ei kuulu tähän maailmaan, ja mieti
sitä ihan "aikuisten" oikeasti , kiitos !
me kaikki ollaan täällä maailmassa niin olevinaan lainaus merkeissä" ja kaiken lisäki
vielä uskot jos tahdot no mut hi c`mon me ollaan
kaikki "samassa" venhoisessa, eteenpäin siis rakas ystäväiseni,lue. eteenpäin ain´` vaan ja
kiitos! - lankeemus
http://fi.wikipedia.org/wiki/Lucifer
"Kristinuskon vaikutuksesta Luciferin ajatellaan nykyään usein olevan yksi Saatanan monista nimistä. Kristillisen perinteen mukaan Lucifer oli ensimmäinen arkkienkeli, kunnes hänestä tuli liian ylpeä ja vallanhaluinen. Taivaallisen sodan jälkeen Jumala karkotti Luciferin, jolloin Luciferista tuli paholainen, langennut enkeli, ja hänen seuraajistaan demoneita."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1794757Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä402536- 1562192
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161719- 811348
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241281Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321193Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1451180Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.103945Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.117887