Yläluomileikkausesta?

väsysilmä

Hei, kertokaa mitä maksaa yläluomileikkaus ja saako siihen kelan korvausta?
Kosmetologi sanoi minulle jo parikymppisenä että käy leikkauttaan yläluomet, kun ovat niin kauhean raskaat ja pahenee tietenkin iän myötä. Voi kuulemma aiheuttaa päänsärkyä myöhemmin. Meinasi että korvausta voisi saada mutta miten???
Oon tässä jo vuosia kauhistellut peilin edessä väsyneen ja vihaisen näköisiä silmiäni, kun yläluomet roikkuvat... =(
Ei puhettakaan, että kannattaisi luomiväriä laittaa, hyvä jos ripset alta näkyy laisinkaan...
Miten asiassa pääsisi alkuun, kun tuntuu että kauhistelen niitä kohta loppu elämäni, kun en osaa mitään tehdä....
Kokemuksia olisi kiva kuulla....

12

11359

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leikattu

Ihan kuin itsestäni lukisin.... Sain itse lähetteen työterveyslääkäriltä ja luomet leikattiin jo 2 kk:n sisällä. Nyt toimenpiteestä on puolitoista kuukautta. Silmät ovat upeat, väsynyt ilme poissa ja migreeni jäänyt silmien parantumisen myötä. Ja toimenpide maksoi alle 4 euroa... Ei kun vastaanotolle!

• väsysilmä

Kiitos vastauksesta!
        Menitkö sinne lääkäriin ihan vaan niiden silmäluomien takia ja saiko sen lähetteen helposti? Sielläkö ne leikattiin kun oli niin halpa vai korvasiko kela?
        Olisipa se niin ihanaa päästä näistä roikkuluomista eroon =)

• _:_:_:
        väsysilmä kirjoitti:

Kiitos vastauksesta!
        Menitkö sinne lääkäriin ihan vaan niiden silmäluomien takia ja saiko sen lähetteen helposti? Sielläkö ne leikattiin kun oli niin halpa vai korvasiko kela?
        Olisipa se niin ihanaa päästä näistä roikkuluomista eroon =)

Minä varasin suoraan ajan plastiikkakirurgille, ja vakuutus maksaa leikkaukseni koska luomeni ovat selvä terveyshaitta. Olen 20-vuotias.

• väsysilmä
        _:_:_: kirjoitti:

Minä varasin suoraan ajan plastiikkakirurgille, ja vakuutus maksaa leikkaukseni koska luomeni ovat selvä terveyshaitta. Olen 20-vuotias.

Kiitti vastauksesta.
        Millainen vakuutus sulla on?

• :::::::::
        väsysilmä kirjoitti:

Kiitti vastauksesta.
        Millainen vakuutus sulla on?

En ole ihan varma millainen se vakuutukseni on, koska äitini on ottanut sen minulle joskus monta vuotta sitten. Vakuutusyhtiössä sanottiin, että plastiikkakirurgi päättää ovatko luomet niin pahat, että vakuutus korvaa leikkauksen. Minun kohdallani onneksi korvaa, mutta kyllä nämä mun luomet onkin tosi pahat!

• Katinka

3 vuotta sitten leikkautin luomet. Kela korvaa käsittääkseni todella harvoin luomileikkauksen. Menin suoraan kirurgin vastaanotolle ja sitä kautta homma eteni ja päädyin operaatioon. Leikkaus kesti n. puoli tuntia. Silmiä ei saanut auki kuin raolleen leikkauksen jälkeen. Ihmisten ilmoille ei ollut pariin viikkoon menemistä. Hinta oli n. 1200 e. Leikkaus mielestäni kannatti, vaikka siitä jonkilaiset arvet jäikin. Lopputulos kuitenkin parempi kuin ennen leikkausta. Mene rohkeasti plastiikkakirurgin juttusille niin saat parhaan informaation.

• "!!!"

Leikkautin yläluomet 2 ja ½ vuotta sitten, kyllä kela korvasi ainakin mulla, hinta oli n. 1100e. Ja sain vielä palkallisen sairaslomankin 2viikkoa.
        Vieläkin oikea silmä aina välillä jotenkin "vihottelee", en tiedä, mitä sille tapahtui leikkauksessa, siitä tuli jotenkin niinku huonomman näköinen. Vasen silmä on todella hyvä, mutta ei oikea, ehkä siihen jäi millin, pari enemmän ihoa liikaa, en tiedä miksi siitä ei tullut niin hyvä. En sitten käynyt valittamassa, kun ajattelin, että jos se lääkäri ei tehnyt niin huolellisesti sentakia kun kela korvas sen.

• Leikattu myös

Yläluomeni leikattiin tammikuun lopulla ja plastiikkakirurgi määritti riippuluomeni selväksi toiminnalliseksi haitaksi, joten sain palkallisen lähes kahden viikon sairausloman ja KELA:n korvaukset lääkäripalkkioihin. Korvauksien saamiseksi piti KELA:lle toimittaa lisäselvityksiä. Korvaukset vain ovat minimaaliset, sillä KELA:n määrittämät taksat ovat todella pienet ja he korvaavat niiden mukaisesti 60% kustanuksista, EI siis todellisista kustannuksista. Itse sain takaisin n. 70 € ja itselle jäi maksettavaksi reilu tonni.

Toipuminen on melko hidasta: Kaksi viikkoa ei aivan riittänyt mustelmien häviämiseen ja varsinkin toisen silmän arpi punoittaa edelleen ja aristaakin vähän. Meikkiä kestän hyvin, mutta kummallista kyllä kulmakarvojen seutu (eivät arvet) kutiaa ajoittain kovasti. Luomissa oli myös pitkään turvotusta. Tulos tuntuu kuitenkin paranevan edelleen ja olen jo nyt tyytyväinen.

• luometar

ei paljoa maksa kela,mutta kadu en yhtään kun lähdin leikkauttamaan luomeni minäkin sain 2 viikkoa lomaa palkallisena
        Missä leikkautit?
        Minut leikkasi plastiikkakirurgi / Rintamäki Kouvola

ja vielä, en olisi ikinä uskonut että omistan näin nätit tähtisilmät ;))

• hakee kirurgia

Voiko kukaan suositella hyvää plastiikkakirurgia Oulusta?

• luomileikkaus

Entäs Pohjanmaa-keskisuomi akselilla, onko suositella hyvää kirurgia(ja halpaa...)?

Kuinka jollain maksoi vain 4EUROA?? Ja toisella 1000Euroa? Eihän se Kela voi noin paljon maksaa takaisin, eli missä kävit kun noin vähän maksoi?

• ja kyllä kannatti

Minä pääsin Hyksiin plastiikkakirurgille työterveyslääkärin lähetteellä. Yläluomet olivat todellakin jo näkökentässäni, mutta kyllä ulkonäkökin muuttui (ja kaiken tämän lisäksi pääsin migreenistä eroon - olin vuosikausia jännittänyt otsalihaksilla silmiä auki). Olen tosi tyytyväinen. Minulle kertyi kuluja koko toimenpiteestä kaksi pkl-maksua sekä toimenpidepäivä vajaa 50 euroa ja sain kaksi viikkoa palkallista sairaslomaa. Toipuminen kesti 4 viikkoa - siis mustelmat silmien alta lähti tuossa ajassa pois. Suosittelen toimenpidettä vaikka omaan piikkiin, jos ei lähetettä muuten saan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      53
      3278
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      28
      2939
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2346
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1442
    5. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1366
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1088
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe