MaVe;n tuloksia

n.n.n.n.n

Minkälaisia tuloksia maastavedosta tulisi olla että alettaisiin olla noin keskitasoa.

Esim. Penkkistä tuommoinen peruspulliainen nostaa n. 80kg, mutta mitäs Mavesta tulisi saada että ilkiäisi vastata jos joku kysyy omaa tulosta?
Käyn aika pienellä salilla jossa kukaan muu ei oikein välitä tuosta lajista joten kavereissa ei ole oikein vertaus kohteita...

30

7043

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..........

      Tämä tulee hatusta, mutta kaveri, joka nostaa 80 penkistä, niin kyllä maasta pitäisi nousta 120-140 kiloa, oli tekniikka mikä hyvänsä.

      • n.n.n.n.n.n

        Tuommoisia tuloksi itsekkin ajattelin...

        Itse olen tämmönen 175cm/70kg kynis ja jonkun viikon treenaillut tuota mavea ja kokeilin niin 120kg meni.
        En oikein tiedä kannattaako hirveesti riehua tuon maven kanssa kun ei ole vielä tekniikkakaan oikein hallussa ja ilmeisesti vyön käyttö olisi suositeltavaa...


      • ............
        n.n.n.n.n.n kirjoitti:

        Tuommoisia tuloksi itsekkin ajattelin...

        Itse olen tämmönen 175cm/70kg kynis ja jonkun viikon treenaillut tuota mavea ja kokeilin niin 120kg meni.
        En oikein tiedä kannattaako hirveesti riehua tuon maven kanssa kun ei ole vielä tekniikkakaan oikein hallussa ja ilmeisesti vyön käyttö olisi suositeltavaa...

        Jos olet kovin nuori, niin ei tuon enempää edes tarvitse nousta vielä. Itse tarkoitin aikuista miestä.

        Ja todellakin, ei kannata repiä selkää rikki sen maven kanssa. Aivan turhaan vammauttaa itsensä. Ensin tekniikka kuntoon ja sitten vasta lisää painoa, pätee aivan kaikkeen treenaamiseen. Vyötä ei vielä kannata ottaa käyttöön selän kehittymisen vuoksi.


      • koviksetko
        ............ kirjoitti:

        Jos olet kovin nuori, niin ei tuon enempää edes tarvitse nousta vielä. Itse tarkoitin aikuista miestä.

        Ja todellakin, ei kannata repiä selkää rikki sen maven kanssa. Aivan turhaan vammauttaa itsensä. Ensin tekniikka kuntoon ja sitten vasta lisää painoa, pätee aivan kaikkeen treenaamiseen. Vyötä ei vielä kannata ottaa käyttöön selän kehittymisen vuoksi.

        Patterin M ei käytä vyötä olenkaan ja tinaa tulee ylös about 350kg.


      • repäisit

        oli penkkitulos mikä tahansa missä tahansa ja koska tahansa, sillä ei ole mitään merkitystä maastavedon tuloksen kanssa ei mitään.
        nämä on näitä pitäisi ja pitäisi, mutta kun ei tarttee ;)


      • ..............
        repäisit kirjoitti:

        oli penkkitulos mikä tahansa missä tahansa ja koska tahansa, sillä ei ole mitään merkitystä maastavedon tuloksen kanssa ei mitään.
        nämä on näitä pitäisi ja pitäisi, mutta kun ei tarttee ;)

        Alkup kirjoitti:
        "Esim. Penkkistä tuommoinen peruspulliainen nostaa n. 80kg, mutta mitäs Mavesta tulisi saada että ilkiäisi vastata jos joku kysyy omaa tulosta?"

        Eli peruspulliainen = ikinä ei ole treenannut. Silloin jos nousee 80 kg penkistä, niin yleisesti ottaen tarkoittaa, että ruista jonkin verran ranteesta löytyy. On siis oletettavaa, että maastakin nousee vähintään tietty kilomäärä. Vai väitätkö, että noista treenaamattomista peruspulliaisista löytyy kavereita, joilla nyt vaan sattui syntyessä tulemaan vahvat rintalihakset? Kyllä se kertoo jotain peruspulliaisen voimatasosta.

        Treenaajien keskuudessa näillä ei tosin ole mitään yhteyttä, koska joku voi vääntää penkkiä 10 vuotta tekemättä kertaakaan mavea. Nyt ei puhuttu näistä kavereista.


      • ..........
        .............. kirjoitti:

        Alkup kirjoitti:
        "Esim. Penkkistä tuommoinen peruspulliainen nostaa n. 80kg, mutta mitäs Mavesta tulisi saada että ilkiäisi vastata jos joku kysyy omaa tulosta?"

        Eli peruspulliainen = ikinä ei ole treenannut. Silloin jos nousee 80 kg penkistä, niin yleisesti ottaen tarkoittaa, että ruista jonkin verran ranteesta löytyy. On siis oletettavaa, että maastakin nousee vähintään tietty kilomäärä. Vai väitätkö, että noista treenaamattomista peruspulliaisista löytyy kavereita, joilla nyt vaan sattui syntyessä tulemaan vahvat rintalihakset? Kyllä se kertoo jotain peruspulliaisen voimatasosta.

        Treenaajien keskuudessa näillä ei tosin ole mitään yhteyttä, koska joku voi vääntää penkkiä 10 vuotta tekemättä kertaakaan mavea. Nyt ei puhuttu näistä kavereista.

        Okei, tuli kirjoitettua näköjään aika huonosti selitetty vastaus. On tässä vähän kiire. Tässä uusi selvitys:

        Menet kadulle tekemään tutkimusta penkkipunnerruksen ja maven yhteydestä ja pyydät satunnaisia ihmisiä kaikista ikäryhmistä testiin. Urheilutaustaa omaavat diskataan samantien, koska heidän lihaksistonsa on jo kehittynyt urheilulajin vaatimalla tavalla.

        Väitän, että suurin osa heistä, jotka punnertavat likimain 80 kg penkiltä, nostavat vähintään 120 kg maasta.

        Lisäksi väitän, että suurin osa heistä, jotka punnertavat likimain 50 kg penkiltä (tai vähemmän), eivät takuulla nosta sitä 120 kg maasta.

        Huomaatko nyt yhteyden? Ja kyse ei edelleenkään ole pitkään tai edes kohtuullisesti treenaavista.


      • mavemies
        .......... kirjoitti:

        Okei, tuli kirjoitettua näköjään aika huonosti selitetty vastaus. On tässä vähän kiire. Tässä uusi selvitys:

        Menet kadulle tekemään tutkimusta penkkipunnerruksen ja maven yhteydestä ja pyydät satunnaisia ihmisiä kaikista ikäryhmistä testiin. Urheilutaustaa omaavat diskataan samantien, koska heidän lihaksistonsa on jo kehittynyt urheilulajin vaatimalla tavalla.

        Väitän, että suurin osa heistä, jotka punnertavat likimain 80 kg penkiltä, nostavat vähintään 120 kg maasta.

        Lisäksi väitän, että suurin osa heistä, jotka punnertavat likimain 50 kg penkiltä (tai vähemmän), eivät takuulla nosta sitä 120 kg maasta.

        Huomaatko nyt yhteyden? Ja kyse ei edelleenkään ole pitkään tai edes kohtuullisesti treenaavista.

        Olen samaa mieltä. Eipä ole koskaan tullut asiaa mietittyä. Lisätä voisin vielä, että jos löytyy sellaisia treenaamattomia hirmuja, jotka nostavat 100 kiloa penkistä (tekniikka persiistä, puhtaalla voimalla ylös), niin he lätkivät tuolla 120 kilolla jo kärpäsiä.


      • samaa mieltä
        mavemies kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Eipä ole koskaan tullut asiaa mietittyä. Lisätä voisin vielä, että jos löytyy sellaisia treenaamattomia hirmuja, jotka nostavat 100 kiloa penkistä (tekniikka persiistä, puhtaalla voimalla ylös), niin he lätkivät tuolla 120 kilolla jo kärpäsiä.

        tätä se just on, mitä enemmän penkistä, sitä enemmän ajatellaan aina maasta nousevan, vaikka sillä ei mitään yhteyttä olekaan, jossain se tietty tulee vastaan se fakta, että vaikka penkiltä nousee x tulos, niin maasta nousee mitä nousee..
        kyl sitä vois karkeasti suoraan jo kertoa, että suurin osa 80 kiloisista miehistä nostaa sen 80-150 kiloa tai jotain sinne päin..
        ainahan näitä arvoida voi, vaikka näillä ei mitään merkitystä olekaan.


      • Erilaisiaolemme

        Itse voin tehdä sarjoja > 100 mave, ja niin oli jo ekalla kerralla, mutta tuskin saisin yli 50 penkistä edes kerran. Ikinä en ole kokeillut, mutten usko.


      • Anonyymi
        .......... kirjoitti:

        Okei, tuli kirjoitettua näköjään aika huonosti selitetty vastaus. On tässä vähän kiire. Tässä uusi selvitys:

        Menet kadulle tekemään tutkimusta penkkipunnerruksen ja maven yhteydestä ja pyydät satunnaisia ihmisiä kaikista ikäryhmistä testiin. Urheilutaustaa omaavat diskataan samantien, koska heidän lihaksistonsa on jo kehittynyt urheilulajin vaatimalla tavalla.

        Väitän, että suurin osa heistä, jotka punnertavat likimain 80 kg penkiltä, nostavat vähintään 120 kg maasta.

        Lisäksi väitän, että suurin osa heistä, jotka punnertavat likimain 50 kg penkiltä (tai vähemmän), eivät takuulla nosta sitä 120 kg maasta.

        Huomaatko nyt yhteyden? Ja kyse ei edelleenkään ole pitkään tai edes kohtuullisesti treenaavista.

        Jaa a. Itte nostanu maasta 125. Ja penkistä 45 :d


    • Kassakaappimaha

      150 on jo hyvä tulos perusjannulle.
      Sitten kun vetää sen 200 niin ei tarvitse tulosta hävetä kenenkään seurassa.

      Mutta vetoa on vittumainen treenata. Kyykkyä rinnalle niin ei tule pelkällä selällä.

      • n.n.n.n.n.n

        Vielä on tuohon 150kg matkaa, ehkäpä vielä joku kaunis päivä...

        Löytyisikö mistään hyviä netti sivuja jossa olisi opetettu tuota maven tekniikkaa?


      • m.pieni

        helvetin tehokas liike toi maasta veto mutt,
        minun mielestäni niin järetöntä touhua treenata
        kovilla painoilla.
        1. vittumainen liike( ei sovi mulle)
        2. turhaa ittensä rikkoo.
        3.sit kun kovilla treenaa niin en vaan tajua mitä
        järkeä on treenata lihakset tukkoon ,ja sit saa
        kinkata kipeillä lihaksilla viikosta toiseen.

        m.pieni suosii sopivia painoja jalkoja treenattaessa.
        varmaan mun jalat ei oo tarkotettu masokistiseen
        kiduttamiseen..
        oon muuten huomannut et noi jalkalihakset kasvaa
        paremmin pitkillä sarjoilla kuin noilla hirmurääkeillä.
        no silti uskallan väittää että 200kg menee maasta
        jos alan persesuoli pitkällä vääntään mut
        turhaan sitä kannattaa itseään tappaa..


      • Lifter
        n.n.n.n.n.n kirjoitti:

        Vielä on tuohon 150kg matkaa, ehkäpä vielä joku kaunis päivä...

        Löytyisikö mistään hyviä netti sivuja jossa olisi opetettu tuota maven tekniikkaa?

        olisi hyvät sivut joilta löytyy tekniikkaneuvoja ja ohjelmia-->
        http://www.voimaharjoittelu.net/maastanosto-abc-a-36.html


    • on vaatimaton

      kuka tahansa alle 250 kilon nostaja on kynis, vaikka penkissä menisi 300 kiloa. penkki ei niskaa pahemmin vahvista!

    • Metssiga

      Ite oon 15v ja 180cm pitkä ja painan 75kg.
      Mave 175
      Penkki 135
      Kyykky 147,5.

      Ja se 120kg mave on hyvä vertaus 80kg penkkii - nii oli täälläki sama juttu kun alotin.

      • m.pieni

        melkein uskon sun tuloksiiin:)


      • jaa'a
        m.pieni kirjoitti:

        melkein uskon sun tuloksiiin:)

        Taitaapi olla taas kateellisen korinaa havaittavissa. Olen kylläkin '91 syntynyt. Joillakin on geenit - joillakin taas ei.


      • Lifter

        tuloksesi pitävät paikkansa, ja ovat vähänkin siedettävällä tyylillä otettuja, suosittelen tutustumaan näihin sivuihin. http://www.suomenvoimanostoliitto.fi/ Siis ellet jo kisaa...? ;) Ei tässä jalustalle olla nostamassa, mutta hyvät tulokset noin nuorelle miehelle.


      • Metssiga
        Lifter kirjoitti:

        tuloksesi pitävät paikkansa, ja ovat vähänkin siedettävällä tyylillä otettuja, suosittelen tutustumaan näihin sivuihin. http://www.suomenvoimanostoliitto.fi/ Siis ellet jo kisaa...? ;) Ei tässä jalustalle olla nostamassa, mutta hyvät tulokset noin nuorelle miehelle.

        Kiitos :D

        Mutta ei vielä tarpeeksi hyvät että kehtaisin kisaamaan lähteä. Tossa penkissä perse nous penkistä ylös kylläkin.


    • Lifter

      Oikein voi määritellä, mikä on hyvä ja mikä huono.... Jos et ole Mavea harjoitellut paljon/ olet vielä nuori niin kannattaa pitää ne painot kohtuullisina. Kun olet ensin treenannut tekniikan kuntoon niin voit lähteä kokeilemaan rajoja. Mave luo selkäränkaan painetta, joten jos pituuskasvu on kesken, ei kannata ihan loppun asti rutistaa niiden painojen kanssa.

      Mevetulos kasvaa yleensä aluksi kohisten tekniikan parantuessa/ uskalluksen noustessa. 120-150kg on vähän treenanneelle hyvä tulos.

    • tekniikka perseestä vai nor...

      onko muilla sama juttu että mavessa selkä menee ihan "pumppi"kipeäksi kun muiden lihasten kanssa kipu tulee vasta seuraavana päivänä? takareidetkin menee ihan helläksi.

    • J0kU

      Miten ihmeessä teilä voi olla noin huonoja maastavetoja verrattuna penkkiin? Ite kyykkään 180kg (voimanostosyvyys), penkkaan 110kg (runkkupenkki) ja vedän maasta 220kg. Oma penkki on vain puolet maastavedosta.

      • kysymys.

        Miksi 110 kg:n nostoon tarvitsee runkkutyyliä, jos olet voimakas?


      • asdgihp
        kysymys. kirjoitti:

        Miksi 110 kg:n nostoon tarvitsee runkkutyyliä, jos olet voimakas?

        Koska oma penkki on niin paska. Mulla on tosi pitkät kädet jonka vuoksi veto on niin kova. Toiseksi olen 16v...


    • voimamies........

      maastaveto on monelle helppoa alusta asti ja taas monella siitä ei tuu mitään vaikka kuinka treenais tai käyttäis mömmöjä... sanotaan näin että joka jätkän pitäis vetää 125% omasta painosta ekalla kertaa.. eli jos on tehny vähänkin töitä ja kantanut vaikka kirjahyllyn paikasta a-paikaanb niin tää pitäis onnistuu...mä olin treenannu jonkun verran punttia siis penkkiä ja kyykkyä, niin ekan kerran koitin mv-vetoa 18vee niin vedin 205kg. ennätys on nyt 290kg. ja ikää on 25v. kolmesataa tulee syksyyn mennessä... toivottavasti... pidän itseäni aika lahjakkaana maastavetäjänä, mutta taas penkki on erittäin huono vaikka paidalla on noussut 220kg.. tsemppiä kaikille.

    • veeäm43

      Eläkeläiskaverini vetää maasta "normaalitekniikalla" 220kg ja penkkaa merkistä 130kg.

      Oma maksimini 74v ikäisenä jäi 200kg:oon enkä penkkaa lainkaan. Pystypunnerrus ( jäykin polvin ) jäi 80kg:oon.
      Oma paino on laskenut 85 - 86kg:oon.
      Toinen polvi ei enää hyväksy syväkyykkyä kohtuullisillakaan painoilla ja alkaa tukematta vittuilemaan mavessakin jo 160kg:ssa. Olen välillä tukenut polvea mutta päättänyt hyväksyä tämä vauhdikas rappeutuminen.

      Vuoroviikoin mavea ja hackia.

    • Anonyymi

      115 kiloa. Mies 33v 75 kiloa.
      Haaveena saada edes 150 jos selkäranka enää kestää...

      • Anonyymi

        Tee osa treeneistä normitangon hack-kyykkynä!Turvallisempi selälle mutta keskikroppaa kohentava.
        Mavessa sitten selkä tulee mukaan enemmän ja suhde hackin ja maven välillä on maven eduksi.
        Itselläni mave on noin 20kg parempi kuin hack.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2646
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1991
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe