Jefin pitkä juttu jatkuu.. Kakkos osa.. Ja tarinan nimi on siis "Tahteja ja Luoteja" j...

Kouluvuosi oli jo alkanut ja siksi juuri rehtori olikin varannut näytöksen Joutsenlampeen.
Olin aina pitänyt lokakuusta. Värit olivat vallanneet jälleen maailman, eikä enää ollut yhtään niin kuuma. Astelin rauhalisin askelin kohti koulua ja ihastelisin maailmaa.

Saapuessani koulun pihaan, iso joukko juoksi luokseni ja alkoi esittää kysymyksiä: ”Tanssitko sinä eilen ihan oikeasti?” ”Siksikö et ollut yleisössä?” ”Saitko todellakin kukkalähetyksen?” En edes yrittänyt vastata kysymyksiin vaan kiirehdin sisälle, ystäväni Kelly ja Molly kinkereilläni.
”olit upea”, Molly ehti kuiskata ennen kuin tunti alkoi. Kuulin ihailun hänen äänessään ja kiitin hiljaa ja keskityin opettajaan.

Ruokatunnilla kaikki yrittivät ängetä samaan pöytään, ja kysyä kaikkea. Yllättäen pöytäni vieressä oli eilinen lähetti. ”Päivää neiti Johss. Kukkalähetys jälleen”, lähetti totesi ja silloin kaikki huomasivat hänet.
Nousin seisomaan ja otin kukat vastaan. Tunsin kuinka kaikki tuijottivat minua ja suurta orkkideja-kimppua.

Lähdin heti ruokailutilasta ja Kelly ja Molly seurasivat minua. ”Eikö nuo ole niitä lempikukkiasi?” Kelly kysyi kun laitoin kukat kaappiini. ”kyllä”, totesin nopeasti. ”Oliko korttia?” Molly kysyi puolestaan. ”Oli. Mutta ei nimeä”, totesin Niin.. ei ollut eilenkään… ”Mutta lähettäjä on sama?” Kelly kysyi. ”Varmasti”, totesin. ”Mistä hän sitten tietää lempikukkasi? Siis kukaan ei sitä”, Molly jatkoi. ”Hän on tehnyt sen havainnoin kirjoitelmieni kautta”, totesin ja lukitsin kaappini oven. ”Siis hän on meidän koulusta?” kumpikin kysyi samaan ääneen. ”Varmasti”, totesin. ”Vau”, kumpikin totesi. Yllättäen puhelimeni soi. Vastasin puhelimeen ja kuuntelin, mitä asiaa neiti Jaguilerilla oli. ”Okei… tulen heti”, totesin ja katkaisin puhelun.
Katsahdin ystäviini ja totesin että minun piti mennä. He sanoivat että soittavat illalla ja lähdin kotiin…

Seuraavana päivänä ”fani-joukkoni” oli kasvanut ja tänään jouduin vastaamaan kysymyksiin, joita satoi kaikkialta. Tein kaikkeni että pystyisin välttelemään näitä joukkoja, kiersin kaikki paikat joissa tiesin näitä olevan. Molly ja Kelly joutuivat olemaan loppu viikon poissa, eli sain yksin kärsiä.
Söin yksin lounasta ulkona ja nautin väreistä. Huomasin pian koulun pihassa sen kukkalähettilään ja menin hänen luokseen.
”Taasko?” kysyin hymyillen. ”Jeps”, nuori mies totesi nauraen. ”Voisitko ensi kerralla sanoa kukkien ostajalle, että tuo itse?” kysyin ”Voinhan mä sanoa”, lähetti totesi nauraen.

Tällä kertaa kimppu koostui erivärisistä ruusuista. Keltaisia, tumman punaisia, kirkkaan punaisia, sinisiä, pinkkejä ruusuja.. kaikkia ruusuvärejä mitä tiesin olevan.
Kuittasin kukat ja lähetti lähti takaisin. Katselin ruusuja, ja mietin koko päivän kuka kukkien takan olisi.

Seuraavana päivänä tiedonjanoiset olivat vähentyneet huomattavasti, ja olin iloinen siitä. Odottelin kukkalähettiä, mutta häntä ei näkynyt ja pian lounaskin oli lopussa, joten menin kaapille. Kaappini oveen oli kiinnitetty lappu:
”Tule liikuntasalin taakse, niin saat tietää kuka kukkien takana on”

Juoksin liikuntasalin taakse, mutta kun saavuin sinne, siellä ei ollut ketään. Istahdin maahan ja mietin olisiko tämä vain suurta pilaa. Heräsin ajatuksistani kuullessani selkäni takaa tervehdyksen. Käännyin ja siinä hän oli. Orkidea-kasvi kädessään.
Hänellä oli pähkinän ruskeat silmät ja vaalean ruskeat hiukset. Tunnistin hänet ”siksi uudeksi tyypiksi”, joka oli aloittanut viimeisen lukio vuotensa tällä…
”Hei Bella. Olen Brian”, hän totesi ja hymyili lempeästi….
”Hei”, sain sanottua, ja olin varma että pyörryn kohta.

25

713

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • hyvin kirjoitat...

...hienon kukkapuskanpa sai tuo avainhenkilösi; ansaitset samanlaisen oikeasti...

*Ojentaa kukkapuskan* -Ole hyvä ja kiitos:)

• hyvin kirjoitat... kirjoitti:

...hienon kukkapuskanpa sai tuo avainhenkilösi; ansaitset samanlaisen oikeasti...

*Ojentaa kukkapuskan* -Ole hyvä ja kiitos:)

ei kannata puhua puskasta.. puskat on yleensä ruma.. puhu mielummin kimpusta ;)

• ...olen vain
        jef kirjoitti:

ei kannata puhua puskasta.. puskat on yleensä ruma.. puhu mielummin kimpusta ;)

mies, joka ei erota puskasta kimppua...Onneksi erotan hyvän ja huonon kirjoituksen toisistaan; sinun on hyvä...Ja tämä olikin ed. viestini pääsanoma;)

T. yksi puskajussi

• ...olen vain kirjoitti:

mies, joka ei erota puskasta kimppua...Onneksi erotan hyvän ja huonon kirjoituksen toisistaan; sinun on hyvä...Ja tämä olikin ed. viestini pääsanoma;)

T. yksi puskajussi

Älä pyytele anteeksi.. me kaikki teemme pieniä virheitä.. mutta kiitos todella paljon. :)

• *Mielihyvästä*
        jef kirjoitti:

Älä pyytele anteeksi.. me kaikki teemme pieniä virheitä.. mutta kiitos todella paljon. :)

Niin...teemme pieniä ja joskus vähän isompiakin virheitä, mutta jos ottaa opikseen virheistään, kehittyy...

Ja joka sanoo, ettei tee virheitä, ei tee mitään muutakaan...

Mikä on viisaan ja tyhmän ero: Winston Churchillin mukaan se, että viisas ei tee kahta kertaa samaa virhettä...

KukkaKIMPPU, jess...nyt sen muistan...

Ulkona kasvaa ruusupuska, kaunis puistoruusupuska...

• *Mielihyvästä* kirjoitti:

Niin...teemme pieniä ja joskus vähän isompiakin virheitä, mutta jos ottaa opikseen virheistään, kehittyy...

Ja joka sanoo, ettei tee virheitä, ei tee mitään muutakaan...

Mikä on viisaan ja tyhmän ero: Winston Churchillin mukaan se, että viisas ei tee kahta kertaa samaa virhettä...

KukkaKIMPPU, jess...nyt sen muistan...

Ulkona kasvaa ruusupuska, kaunis puistoruusupuska...

juuri niin.. puska on myös kasvava kimppu.. eli siinä on juuret...

Mutta viisas ei tee kahta kertaa samaa virhettä.. eli oon tyhmä *nauraa* teen aika usein saman virheen kahdesti :D

• ihan täysin
        jef kirjoitti:

juuri niin.. puska on myös kasvava kimppu.. eli siinä on juuret...

Mutta viisas ei tee kahta kertaa samaa virhettä.. eli oon tyhmä *nauraa* teen aika usein saman virheen kahdesti :D

hyväksy Winston-sedän ajatelmaa...Viisas ja älykäs voi tehdä hyvinkin monta kertaa saman virheen...Tietoisesti tai tiedostamattaan...

• ihan täysin kirjoitti:

hyväksy Winston-sedän ajatelmaa...Viisas ja älykäs voi tehdä hyvinkin monta kertaa saman virheen...Tietoisesti tai tiedostamattaan...

... hän taisi tarkoittaa että jos on oppinut virheensä niin ei tee sitä toiste.. sitä arvon herra taisi tarkoittaa ;)

• ...jef...
        jef kirjoitti:

... hän taisi tarkoittaa että jos on oppinut virheensä niin ei tee sitä toiste.. sitä arvon herra taisi tarkoittaa ;)

...niin sen täytyy olla...

Tuolla älyllä ja tuolla kirjoitustaidolla tulet vielä pääsemään pitkälle, parahin jef...

Kirjoitinhan jo kerran yhteydessäsi herra Alfred Nobelista, siitä ruudin keksijästä...

• ...jef... kirjoitti:

...niin sen täytyy olla...

Tuolla älyllä ja tuolla kirjoitustaidolla tulet vielä pääsemään pitkälle, parahin jef...

Kirjoitinhan jo kerran yhteydessäsi herra Alfred Nobelista, siitä ruudin keksijästä...

Kiitos todella paljon.. miten jaksatkin aina imarrella minua ;)

Ja taisit kerran kirjoittaa hänestä.. vieläkun muistaisin minkä yhteydessä ;)

• ensimmäisen
        jef kirjoitti:

Kiitos todella paljon.. miten jaksatkin aina imarrella minua ;)

Ja taisit kerran kirjoittaa hänestä.. vieläkun muistaisin minkä yhteydessä ;)

osan yhteydessä...Ihastuin tekstiisi; sen kypsyyteen ja mahdollisuuksiin...

Mutta en imartele, täyttä totta puhun:)

• ensimmäisen kirjoitti:

osan yhteydessä...Ihastuin tekstiisi; sen kypsyyteen ja mahdollisuuksiin...

Mutta en imartele, täyttä totta puhun:)

No.. Kiitos totuuksista ;)

mahdollisuuksiin *menee piiloon* okei.. ovathan nuo minunkin mielestäni hyviä juttuja.. mutta että noin hyviä *nauraa*

• jo noin
        jef kirjoitti:

No.. Kiitos totuuksista ;)

mahdollisuuksiin *menee piiloon* okei.. ovathan nuo minunkin mielestäni hyviä juttuja.. mutta että noin hyviä *nauraa*

nuorena olet löytänyt "oman" ilmaisukeinosi...

Lue, lue ja lue...kaikenlaista tekstiä...se on hyväksi kirjoittajan uraa ajatellen...Ns. kevyt ja "huono" luettava opettaa myös paljon...

Mutta nämä neuvothan sinä varmaankin olet tiennyt jo kauan...

• jo noin kirjoitti:

nuorena olet löytänyt "oman" ilmaisukeinosi...

Lue, lue ja lue...kaikenlaista tekstiä...se on hyväksi kirjoittajan uraa ajatellen...Ns. kevyt ja "huono" luettava opettaa myös paljon...

Mutta nämä neuvothan sinä varmaankin olet tiennyt jo kauan...

mutta en ole saanut itesäni lukemaan muuta kuin fantasiaa ja sficiä.. joskus sitä muutakin tarttuu käteen kirjastossa.. mutta olen fantasia ja sfici painoitteinen.. pitäisi varmaan kokeilla dekareita... *miettii*

• lähes laidasta
        jef kirjoitti:

mutta en ole saanut itesäni lukemaan muuta kuin fantasiaa ja sficiä.. joskus sitä muutakin tarttuu käteen kirjastossa.. mutta olen fantasia ja sfici painoitteinen.. pitäisi varmaan kokeilla dekareita... *miettii*

laitaan...Erilaista kirjallisuutta.

Mutta en ole kokeillut kirjoittamista: olen liian lyhytjänteinen...varmaankin...

No on lukemisesta ollut se "hyöty", että kirjoituksissa tuli L äipästä...

• lähes laidasta kirjoitti:

laitaan...Erilaista kirjallisuutta.

Mutta en ole kokeillut kirjoittamista: olen liian lyhytjänteinen...varmaankin...

No on lukemisesta ollut se "hyöty", että kirjoituksissa tuli L äipästä...

en ymmärrä tota L-juttua sil olen itse ammiksessa..

Itse yritin joskus lukea nuorten kirjoja.. mutta olen allerginen niille... liian.... *kylmät väreet* *nauraa* tarviin toimintaa ;)

• laudatur...
        jef kirjoitti:

en ymmärrä tota L-juttua sil olen itse ammiksessa..

Itse yritin joskus lukea nuorten kirjoja.. mutta olen allerginen niille... liian.... *kylmät väreet* *nauraa* tarviin toimintaa ;)

...ylin arvosana yo-kirjoituksissa...

Joo, dekkarit ehkä sopisivat sinulle sitten hyvin; niissä on sitä toimintaa...

Mutta kun olet niin nuori, en voi suositella näitä uusimpia dekkaristeja; niissä on liian paljon sopimatonta...

Annan sinulle yhden nimen: Mauri Sariola...Kirjoitti tosi vetävästi, eikä mässäillyt sopimattomasti...Ja hänen kirjoissaan silti sattuu ja tapahtuu...

Mutta hei...kiitos seurasta, täytyy lähteä...hyvää päivänjatkoa...

• varpunen.

tämähän on kuin romaani!!!

http://www.badgerbadgerbadger.com/

• odota varpunen vain kun saan kirjani julkastua ;) sillä miul on jo kyllä jo kirja.. ja tämänkin piti olla alun perin kirja.. mutta eipä onnistu *nauraa*

• ...jännittää nähdä osa 3.
      Arvaan että Bella pyörtyy, lyö päänsä ja joutuu sairaalaan. Brian tuo sairaalaan Bellalle kukkia.
      Huisan jännää.

• Joku.. sie oon liian hyvä ystävä, mutta joskus voisit käyttää niitä hienoja aivojasi :F

• jef kirjoitti:

Joku.. sie oon liian hyvä ystävä, mutta joskus voisit käyttää niitä hienoja aivojasi :F

...kuitenkin ihmettelen sellaista yksityiskohtaa, että miksi tarinassa kerrotaan vain Bellan ja Brianin positiivisista puolista? Lukijoita taatusti kiinnostaisi kuulla noista myös "vähemmän mairittelevista" ominaisuuksista, joita tarinan päähenkilöillä on.

Otetaan ensin esiin muutamia seikkoja Brianista. Miksi mies pitää aina kävellessään käsiään taskussa? Ja Brianin nauru on myöskin aika kurjan kuuloista, Brianin naurustahan tulee mieleen lähinnä sammakon kurnutus.

Bella on varmastikin katseita kääntävä näky kesämekossaan, mutta Bellan musiikkimaku on sanalla sanoen järkyttävä! Bellan kännykän soittoäänenäkin on Dannyn ja Armin "Tahdon olla sulle hyvin hellä". No huh, puistattavaa. Ja Bellan käsilaukku on kuin jostakin mummovalikoimasta. Vielä: miksi Bella pitää hiuksiaan aina nutturalla?

• joku.miez kirjoitti:

...kuitenkin ihmettelen sellaista yksityiskohtaa, että miksi tarinassa kerrotaan vain Bellan ja Brianin positiivisista puolista? Lukijoita taatusti kiinnostaisi kuulla noista myös "vähemmän mairittelevista" ominaisuuksista, joita tarinan päähenkilöillä on.

Otetaan ensin esiin muutamia seikkoja Brianista. Miksi mies pitää aina kävellessään käsiään taskussa? Ja Brianin nauru on myöskin aika kurjan kuuloista, Brianin naurustahan tulee mieleen lähinnä sammakon kurnutus.

Bella on varmastikin katseita kääntävä näky kesämekossaan, mutta Bellan musiikkimaku on sanalla sanoen järkyttävä! Bellan kännykän soittoäänenäkin on Dannyn ja Armin "Tahdon olla sulle hyvin hellä". No huh, puistattavaa. Ja Bellan käsilaukku on kuin jostakin mummovalikoimasta. Vielä: miksi Bella pitää hiuksiaan aina nutturalla?

Älä Joku jaksa ;) ja mistä tiedät etten kerro huonoista puolista tulevasta.. ja Ei Bellan hiukset oo aina nutturalla vain esityksessä :u

• No.. miehän oon vaikka mitä sopimatonta juttuja kyl puhunut ja lukenut *nauraa*

mutta hyvää päivän jatkoa ;) ja kiitos mukavasta juttutuokiosta....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      55
      4285
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      18
      2841
    3. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      140
      2613
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      15
      2083
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      15
      1523
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      112
      1426
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      73
      1377
    8. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      158
      1098
    9. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      93
      1057
    10. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      21
      1038
    Aihe