kipeä LAPAVÄLI, apua

weeruskaa

Olin 3 vuotta sitten kolarissa, jonka johdosta otettiin rtg-kuvat niskasta ja selästä. Ei murtumaa, mutta kuvissa näkyi oikoryhti ja skolioosi. Menin fysioterapiaan lapavälin kipujen vuoksi, mutta siitä ei juuri ollut apua.

Viime syksynä kivut lapavälissä pahenivat niin tuskaisiksi, että en pystynyt olla. Yritin sauvakävellä ja jumppailla niskaa/selkää itse, mutta kivut pahenivat!

Kävin kahdella fysiatrilla. Kumpikaan ei tiennyt varmasti mikä selässäni/lapavälissä on kun murtumaa ei siellä näy. Vas. puolella selässä kuulemma on toiminnallinen häiriö: th-rangan ja lavan väliin vas. puolelle on kehittynyt lihaksista jumi, kuin rautatanko, joka säteilee niin, että kädet puutuvat.

Sitten viime marraskuussa menin fysiatrin lähetteellä omt-terapiaan. Siellä mobilisoitiin rankaa ja venytettiin tuota jumikohtaa lapojen välissä. Aluksi koin saavani apua. Olen käynyt nyt noin 6 kertaa. Omt- terapeutti sanoi, että 4. selkänikama (tai lapojen välissä nikama) on niin jumissa, eikä aukea ollenkaan, että se aiheuttaa kovan puutumisen. NYT TAAS OIREET OVAT PAHENTUNEET! Opiskelen päätoimisesti, joten joudun istumaan pitkiä aikoja pää kumarassa ja kirjoittamaan, silloin kipu on erityisen pahana.

Minulla on lääkitys Neurontin, Ardinex, joista ei juuri apua. Istun nytkin kylmäpussi selässä ja KÄRSIN! Olen yrittänyt omt:sta saamani pallo rangan alla saada joustoa jumissa olevaan 4. selkänikamaan. Olen tehnyt istuen venytyksiä, joissa laitetaan kädet ristiin olkapäille ja kumarretaan eteenpäin (päätä polviin) MUTTA NÄISTÄ Ei apua!! Olen niin väsynyt, itkenyt ja poikki. En kai voi 24-vuotiaana antaa periksi kivulle?

Mitä teen? Mikä minulla on? Mistä saan apua? Onko kukaan muu kokenut polttavaa kipua lapojen välissä? Yritin selostaa mahd tarkkaan koko tarinan, että saisin apua. Niin ja olen nuori 24v. ja lihaksisto kunnossa, olen aina urheillut, joten liikunnan puutteesta ei ole kyse.

Mietin että menen heti huomenna opiskelijaterv.huoltoon YTHS:lle ja varaan ajan lääkärille ja sieltä lihashermoratatutkimukseen ja magneetteihin yleiselle puolelle. EN JAKSA ENÄÄ TÄTÄ HELVETTIÄ!! Kiitos jos jaksatte auttaa!

7

4904

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeilla!

tiedätkös, mullakin oli joskus vuos sitten niin pahoja nivellukkoja selässä, että mun kävelytyyli muuttui kun se painoi pakaraankin. mulla myös tää tietokoneella olo pahentaa. noh.

minä tyttö soitin naprapaatille! tiedäthän nämä "selän niksauttajat". hän tutki selkääni ja sanoi, että täällä on niin paljon nivellukkoja että hyvä jos saadaan kolmella kertaa auki. eihän siinä muuta kuin pedille makaamaan ja setä väänteli jalkoja ja selkää joka asentoon, välillä melkein itekin istui mun jalkojen päällä. hirveitä naksahduksia kuului, mutta ei se tunnu miltään. niksauttelun jälkeen makasin vielä mahallani siinä ja sain sähköhoitoa selkääni. sieltä kun läksin, niin jo aamulla tuntui kun kipu ois tipo tiessään.

olen tässä opinnäytetyötä ym. muita kouluhommia kirjotellut monta tuntia päivittäin, ja tuntuu että taas ois aihetta käydä availemassa nivellukkoja.

ja tuosta omt-terapiasta... minun täti kävi siellä 10 kertaa eikä saanut minkäänlaista apua selkäänsä, kävi kerran naprapaatilla eikä ole selkä sen koommin ollut kipeä. musta tuntuu ettei fysio-eikä omt-terapiasta ole tällaisissa asioissa mitään apua. älä tuhlaa niihin rahojasi. lääkäritkään ei välttämättä huomaa nivellukkoja, eikä varsinkaan osaa avata niitä. naprapaatista oli minulle korvaamaton apu!

on näitä jotka on suorittaneet suomalaisen naprapaatti amk-tutkinnon, mutta tämä mies oli keski-ikäinen, joka sai oppinsa aikanaan ruotsissa. suomessahan tämä koulutus on hyvin tuore, eikä sitä voi suorittaa kuin yhdessä tai kahdessa paikassa. täällä se suoritetaan noin 4 vuodessa, kun ruotsissa siihen meni 5 vuotta.

kokeile ihmeessä! ei siitä haittaakaan ole. ja varmasti sinullakin lukkoja selästä löytyy. kerro mitä mieltä olet. toivottavasti löydät pikaisen avun!

• että...

yleensä ihmiset on jo lääkärillä käyneet naprapaatille mennessään. sinuna kokeilisin :)

• hoidettu

"Olen käynyt nyt noin 6 kertaa. Omt- terapeutti sanoi, että 4. selkänikama (tai lapojen välissä nikama) on niin jumissa, eikä aukea ollenkaan, että se aiheuttaa kovan puutumisen"

OMT on luultavasti oikeasssa, mutta hänen taidot ei vain näytä riittävän. Katsos kun ei ne kaikki ole yhtä hyviä. Kokeile doctor of naprapath tai osteopath. Eli vaihda niksauttajaa. Joku toinen saattaa osata paremmin. Hyviä on harvassa, mutta kyllä heitä on olemassa.

Kuvaukset tai hermoratatutkimukset ei paljoa auta. Ei ne poista ongelmaa. Kokeile vielä jotakuta toista niksauttajaa.

• Mayflower

Hei, jos ja toivottavasti kun saat niksauttajalla lapojasi kuntoon, kokeile kotihoitona kipukoukkua. Se voisi ehkä auttaa ylläpitämään parempaa, kivuttomampaa olotilaa. Netistä löytyy tietoa kipukoukusta, esim.

http://www.vihreasalonki.com/kipukoukku.html
      http://www.kipukoukku.info/

Minulla ei ole ollut noin vakavia vaivoja ja kipuja, joskin lapojen välin lihakset usein jumissa ja kipukoukulla saanut parempaan kuntoon. Toivottavasti saat kivut aisoihin!!!!!

• sain apua

pitkälliseen vikaan tuolla ala-selässä. Putosin muutaman kerran niin, että selkä niksahti, Pahasti,kipuili sillointällöin. Nyt pilates poistanut sen..suosittelen.

• kolme vuotta

Olen saanut selkäni paremmaksi muutamilla liikkeillä mutta lähes kaikkea on kokeiltu,vielä jos oireilee ni voisin muutaman jutun kertoilla ja kiinnostais toki kuulla jos olet jollain selkäsi paremmaksi saanut.

• Selkävaivainen

Juuri kuin minun vaivani! Olen kärsinyt polttavista lavoista jo yli 10 vuotta. Selässä lievä skolioosi ja oikoryhti. Nytkin käskin miehen taas voitelemaan selän Mobilatilla. Lääkkeitä en käytä, koska särkylääkkeet eivät auta. Minua kipu vaivaa öisin. Ja joskus päivisinkin. Tälläkin hetkellä särkee. Olen käynyt 2 eri fysioterapeutilla, joista toinen oli OMT. Hetkellistä apua sain, mutta ei vaivat poistu. Nykyään harrastan aika paljon ryhmäliikuntaa mm. Pilatesta ja yritän pitää lihakset kunnossa. Siitä on vähän apua, mutta ei tämä vaiva taida poistua =( Onkohan alkuperäinen kirjoittaja saanut jo apua vaivoihinsa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Petteri Orpo on satusetä

Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi
      Maailman menoa
      85
      3407
    2. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      98
      3145
    3. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      178
      3076
    4. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      156
      2653
    5. Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta

Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä
      Maailman menoa
      56
      2438
    6. Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan

Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla
      Maailman menoa
      8
      2315
    7. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      209
      2246
    8. Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle

Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi
      Maailman menoa
      60
      2217
    9. Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana

Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "
      Maailman menoa
      14
      2083
    10. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      41
      1810
    Aihe