Otin viime maanantaina eli tasan viikko sitten jälkiehkäisy pillerin. tänään on ruvennut verta tulemaan, aivan kuin kuukautiset oisivat alkaneet. Minun pitäisi alottaa e pillerit kun alkavat seuraavat kuukautiset.
Mistähän sitä nyt voisi tietää, onko tämä vuoto vain tohon jälkiehkäisyyn liittyvää, koska siinähän on oireena ylimäärästä vuotoa vai onko nämä ihan kuukautiset? Ne ovat aina olleet minulla epäsäännölliset, joten paha sanoa pitäiskö niiden nyt alkaa oikeasti. Edellisistä on kuitenkin aikaa, että kyllä ne voisivat ollakin ajan puolesta kuukautiset.
Entäs, jos otan vasta vuodon toisena päivänä e pillerin,niin onko ehkäisyteho samanlainen? Mietin vaan, jos katsos vielä huomiseen että jatkuuko vuoto..
Mistähän sitä nyt voisi tietää, onko tämä vuoto vain tohon jälkiehkäisyyn liittyvää, koska siinähän on oireena ylimäärästä vuotoa vai onko nämä ihan kuukautiset? Ne ovat aina olleet minulla epäsäännölliset, joten paha sanoa pitäiskö niiden nyt alkaa oikeasti. Edellisistä on kuitenkin aikaa, että kyllä ne voisivat ollakin ajan puolesta kuukautiset.
Entäs, jos otan vasta vuodon toisena päivänä e pillerin,niin onko ehkäisyteho samanlainen? Mietin vaan, jos katsos vielä huomiseen että jatkuuko vuoto..
Vastaukset 5
Vanhimmat
..jos ottasin tässä päivällä ensimmäisen e pillerin, ja huomisesta alkaisin ottamaan ihan aamulla, niin haitanneeko tuo jos ensimmäisen pillerin ottaa ihan eri aikaan?
jos otat sen pillerin nyt ja huomenna eri aikaan, niin ehkäisyteho on suunnilleen sama, kunhan otat sen silleen kahdentoista tunnin sisällä samaan aikaan kuin tänään.
yleensä kierron ekana päivänä, että kierrosta tulisi "normaalin" pituinen. ei siitä ole haittaa jos sen ottaa toisena päivänä.
jos tulee vuotoa, etkä tiedä ovatko ne kuukautiset vai eivät, niin voithan odottaa ensi kierron alkuun, jolloin tiedät varmasti. :)
mielestäni jälkiehkäisypillereiden ei pitäisi aiheuttaa vuotoa. pillereissähän on hormoonia, joten voi olla että se on aiheuttanut menkkojesi aikaisemman alkamisajan.
tämä on mun teoria, itse siis pitäisin vuotoa ihan normaaleina kuukautisina. :)
Kuukautisesi ovat olleet epäsäännölliset, joten et voi olla varma tästä vuodosta mitä se on. Yleensä NorLevon ottamisen jälkeen vuoto tulee silloin kun normaalin kuukautisvuodon olisi aika tulla eli kyseessä sinun kohdallasi olisi normaalista kuukautisvuodosta. Aloita pillerit.
Mikäli pillereiden taukoviikolla ei kuukautisesi tule, tee raskaustesti. NorLevo ei keskeytä alkanutta raskautta ja muutenkin tulisi muistaa, että jälkiehkäisy on vain hätätapauksia varten!!