Pillerin ottoajan vaihto?

Alotin viime keskiviikkona syömään Yasmin-pilleriä mut otin ekan kello 10 aamulla ja haluisin vaihtaa ottoaikaa iltaan, mieluummin vaik kello 10 illalla. Oon nyt joka kerta ottanu noin tuntia myöhemmin ku edellisenä päivänä, mut eilen ihan reilusti unohtu 3 tuntia myöhemmäks!! Saattaa johtuu nyt siitä, mut mun kuukautiset ei oo oikeen kunnolla loppunu vaan tulee sellasta ruskeeta tahnaa, mut saman verran ku valkovuotoo tulis.. Eli onks tää jotain tiputteluvuotoo? Mut tänään aloin miettii et onkohan tää mun epäsäännöllinen pillerin otto rytmi vaikuttanu ehkäisytehoonki...! Ku viimeeks ku alotin yasminit lääkäri sano et ehkäsyteho ei ole parhaimmillaan ensimmäisen kuukauden aikana ja nyt tää mun epäsäännöllisyys ei oo varmasti auttanu asiaa.. Osaaks joku sanoo et voiko olla ihan huoletta vai pitäskö jotain lisäehkäsyä olla? Ja miten mä voin sääntöjen mukaan vaihtaa sen pillerin ottoajan? Kiitos hirveesti jos joku viittii auttaa.. =)
2234
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Tuskin tunnin tai kolmen tunnin heilahtelut vaikuttaa ehkäisytehoon. Pillereissähän on se 12 tuntia aikaa ottaa pilleri. Kerran mulla meni tosi pahasti yli eli otin pillerin joskus 16 tuntia myöhässä ja menin apteekkiin hakeen jälkiehkäisyy niin ne sano et ei haittaa mitään et oo ihan huoletta. Et ei se niin tarkkaa oo. Nykyään otan pillerin klo 15.00-22.00 välillä, enkä vielä oo tullu raskaaksi vaikka kolme vuotta syöny pillereitä.

Äänestä

"Ja miten mä voin sääntöjen mukaan vaihtaa sen pillerin ottoajan?"

Jos olet aloittanu pilleriliuskan vaikka ma-aamulla klo 10 niin käsittääkseni ohjeiden mukaan pillerin ottoajan voisi vaihtaa niin, että ottaa ekan liuskan tuolloin aamuisin 10:ltä ja aloittaa seuraavan etuajassa su-illalla klo 22.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Sirpa3 kirjoitti:

Alotin viime keskiviikkona syömään Yasmin-pilleriä mut otin ekan kello 10 aamulla ja haluisin vaihtaa ottoaikaa iltaan, mieluummin vaik kello 10 illalla. Oon nyt joka kerta ottanu noin tuntia myöhemmin ku edellisenä päivänä, mut eilen ihan reilusti unohtu 3 tuntia myöhemmäks!! Saattaa johtuu nyt siitä, mut mun kuukautiset ei oo oikeen kunnolla loppunu vaan tulee sellasta ruskeeta tahnaa, mut saman verran ku valkovuotoo tulis.. Eli onks tää jotain tiputteluvuotoo? Mut tänään aloin miettii et onkohan tää mun epäsäännöllinen pillerin otto rytmi vaikuttanu ehkäisytehoonki...! Ku viimeeks ku alotin yasminit lääkäri sano et ehkäsyteho ei ole parhaimmillaan ensimmäisen kuukauden aikana ja nyt tää mun epäsäännöllisyys ei oo varmasti auttanu asiaa.. Osaaks joku sanoo et voiko olla ihan huoletta vai pitäskö jotain lisäehkäsyä olla? Ja miten mä voin sääntöjen mukaan vaihtaa sen pillerin ottoajan? Kiitos hirveesti jos joku viittii auttaa.. =)

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu