Sain lääkäriltä reseptin ko. lääkettä niskahartiaseudun jännitystilaan, annoksella ½ tbl- 1 tbl iltaisin ennen nukkumaanmenoa. Otinkin lääkkeen= ½ tbl, ja yö oli kamala. En päässyt vessaan kävellen, piti kontata ja olin aivan vetelä, puhe sammalsi, jne. Onko muilla käynyt näin? Tuntui, kuin nieleminenkin olisi ollut hankalaa...
Enää en ota kyllä tuota...
sirdalud 2mg
27
37460
Vastaukset
- kävi näin
Otin jokin aika sitten sirdaludia hartiajäykkyyteen 4 mg:tä yöksi. Heräsin keskellä yötä, ja kuulin puhetta. Silmieni eteen nousi kuvia. Sitä kesti varmaan tunnin. En säikähtänyt, sillä tajusin kaiken johtuvan lääkkeestä. Seuraavana päivänä muistin tapahtuman, ja luin käyttöohjeita: niiden mukaan voi seurata hallusinaatiota ja jotain tajunnan hämäryyttä tai muuta sellaista.
Puolta pienemmästä ei aiheudu mitään. Olen lääkkeiden vaikutuksille todella herkkä, joten se 4 mg:tä oli liian vahva annos.
Sirdalud aiheuttaa uneliaisuutta.- pidemmän aikaa
4 mg Sirdaludia,ei ole ollut mitään ongelmia.
- hämminkiä
pidemmän aikaa kirjoitti:
rentouttava ja unta antava, hyväksi kokenut olen.
- .......
cool
- kävi näin
pidemmän aikaa kirjoitti:
Heh, no ei kai kaikille mitään tapahdukaan! Siitähän se riippuu, mikä lääke kenellekin sopii, ja miten hyvin lääkkeiden vaikutusta ylipäänsä kestää.
Olen itse lääkkeiden vaikutuksille tosi herkkä. Käytin jokin vuosi sitten kortisonia tablettina. 2 milligramman vuorokausiannoskin näkyi verikokeessa. Lääkäri sanoi, että jotkut voivat ottaa samaa lääkettä 40 milligrammaa, eikä se näy verestä.
- joulu
Minä myös otan usein yöksi 4mg. Töissä otan 2mg ja tunnin päästä toisen, vähän väsyttää, ei muuta.
- panicci..
illalla otan 4mg joskus 8 mg et uni tulis paremmin.joskus päivisinkin, jos on selkä jumissa.ei oo mitään haittavaikutuksia ollu. just otin 4 mg ja aattelin kauppaan kohta mennä käväseen. sulla on kyllä aika kova vaikutus tuolla 1mg annoksella sirdaludia. niimp..yksilöllistähän se on ja toleranssi kai se kasvaa tuohonkin lääkkeeseen.saattaahan se olla yliherkkyyttäkin lääkkeeseen.mainitteppa asiasta lääkärillesi(minkä jo tietenkin teetkin)..=)..ni eiköhän löydä paremman lääkkeen/hoidon sullekkin..=)
- Sirkku 60v.!
Olen syönnyt monenlaisia lääkkeitä elämäni aikana, vahvojakin. Mutta ottaessani vaan puolikkaan 2mg:n Sirdaludista kovaan selkäkipuun, tunsin, että nukahdan ennenkuin edes sänkyyn pääsen. Eli ihan kamalia lääkkeitä.
- E.L.
En pidä itseäni yleisesti ottaen kovinkaan herkkänä lääkkeille. Mutta tämä Sirdalud ei sitten minulle sopinut ollenkaan. Joskus jo aikoja sitten lääkäri määräsi 4mg 3x päivässä muiden kipulääkkeiden ohella olkapää-niska-hartiaseudun kiputilaan.
Ensimmäisen Sirdaludin otin kotona iltapäivällä. Ja vain sen, en mitään muita lääkkeitä. Ei mennyt kauaa kun oli pakko mennä nukkumaan kun ei pystyssä pysynyt ja ei oiken mistään tajunnut mitään eikä oikein nähnytkään mitään. Totesin että ei ainakaan päiväkäyttöön.
Muutaman kerran otin illalla nukkumaan käydessäni. Eikä mennyt kauaa kun sammui ihan väkisin. Pari tuntia nukkui ihan hyvin, mutta sitten alkoi nähdä ihan ihme harhoja ja pelotti ja välillä hikoilutti ja välillä taas paleli.
Unilääkkeistäkin on satunnaiskäytössä kokemusta monesta eri sortista, mutta mikään ei edes suositeltua suuremmalla annoksellakaan vienyt samalla tavoin tajua pois ja ihan väkisin uneen kuin Sirdalud. Ja muutenkin unilääkkeillä on ollut parempi nukkua, ei ole harhoja näkynyt eikä muutenkaan sekavaa oloa ole aiheuttaneet.
Tulipahan kokeiltua ja todettua että mulle ei sopinut. - kapakala3
jäykkyyteen olen käyttänyt muutaman kerran, mutta en käytä enää.
Otin ensin 1 tabletin ja sitten toisen yöksi. Sain oikein nuijanukutuksen, silmät eivät pysyneet auki, pakko oli kaatua sänkyyn. Heräsin johonkin aikaan yöllä, tuntui siltä, että olin naulattu sänkyyn, aivan reporanka, sormeakaan en pystynyt nostamaan ylös. Näin painajaisia, hikoilin. Aamulla tuntui, kuin olisi krapula, minulle myöskin se 4 mg oli liika suuri annos.- zankari1
ihme juttu kun joillakin tää sirdalud on kuin unilääke ja itse voin syödä vaikka kymmenen päivässä niin en unta saa,kyllä se lihakset rentouttaa ja eikös se olekin sen tarkoitus??
- mitä tekstiä
Nyt tiedän mitä lääkettä mieheni käyttää... Hänellä on sirdalud 4mg 1-1,5 tbl yöksi ja yhenkin kun ottaa niin kyllä muuten nukkuu aamuun asti eikä tiedä maailman menosta mitään! Ja Kuorsaa!!
Sivuvaikutuksia ei hälle kyllä ole tullu mutta voin kuvitella että jos herkkä on lääkkeille niin sekasin menee pää koppa pieni!! - pampula
Syötkö ehkäisypillereitä? Ihmettelin joskus kun Sirdaludid veivät tajun kuin halolla olisi lyöty päähän ja muutama vuosi myöhemmin ei vaikuttaneet juuri mitenkään. Tutkin asiaa ja verkossa törmäsinkin väitöstutkimukseen jonka mukaan perinteiset ehkäisypillerit voivat jopa 20 kertaistaa Sirdalud-pitoisuudet veressä. Itse olen siirtynyt käyttämään minipillereitä jotka eivät vaikuta Sirdaludin pitoisuuksiin millään tavalla. Aika harva lääkäri edes tietää tästä tutkimuksesta ja sen tuloksista. Tai ainakaan vuosi sitten eivät tienneet.
- eri tavoilla
Jos lääke kerta noin vaikuttaa niin kannattaa vaihtaa merkkiä.. Esim. Dolan on nykyään joidenkin lääkärien suosiossa just lihasjännityksiin.. Itse olen syönyt kumpaakin ja Sirdalud toimii minulle paremmin, ei juuri eddes väsytä, mutta melkein kuulin huminan, kun veri alkoi kiertää hartioissa.. Äidilläni tuli Sirdaludista tunne, että päänahka irtoaa ja yö meni sitä kiinni pidellessä...
- Pilleristi
Eilen otin yhden tämmöisen eikä tuntunut oikeastaan yhtään missään. Mulle kans määrättiin nää niska-/hartiakipuun.
- selväpää
narussa kulkevia orjia. Lääkkeitä milloin mihinkin.
- Luuserit
Joo mitäihmettä te selitätte XDDDD se on reseptillä määrätty lääke ! Ootteko noi junttei ja luulette menevänne iha skutalle ? Ja näät hallui voin sanoo et teiän päät on nii sekasi ja psyyke ettette lihaskipuihin tarkoitettua lääkettä kestä ottakaa buranaa ja älkää valittako huhuh mitä juntteja koko suomi täys
- Luuserit
Menkää oikeesti hoitoo! Jos te näätte hallusinaatoita sirdaludista ni ei teil kaikki oo pääkopas kunnossa ymmärrän jos on herkkä ja nuppi menee vähä miten sattuu mut hallusinaatoita ei nää ellei ota jotain muutakin.. Huhuh suomalaiset on paskaa sakkia kusettaa :D
- 14+16
Kyllä vaikka mistä voi saada hallusinaatioita, jotkut on herkempiä.
- SirkkaMies
Silloin kuin alitin sirkkojen käytön, niin eka 2 mg tabu veti ihan veteläksi ja kun nousin sohvalta, niin verenpaineeni laski niin alas, että meinasin pyörtyä.
Kun olen säännöllisesti käyttänyt Sirdaa, niin enää ei verenpaine laske liian alas, eikä pyörrytä lainkaan. Alku aikoina, kun otin esim 10 bissee ja pari sirkkaa, niin toisinaan jouduin sellaiseen ihme tilaan, mitä ei voi järjellä selittää. Olin kuin toisessa maailmassa ja muistin sen hyvin seuraavana päivänäkin. Jotenkin miellyttävä, toisaalta pelottava oma maailmansa. Nykyisin sirkoista ei tule muuta haittaa kuin älytön väsymys, että nukkuu kesken tv:n katselun sohvalle.
Sirdoista hyödyn siten, että se rentouttaa jäykät niskat ja estää siten päänsäryn. - veri
Minä en ole uskaltanut ottaa koko lääkettä kun verenpaine on muutenkin alhaalla, enkä halua mennä nurin, kaappiin jäi koko lääke
- Anonyymi
Viime yönä otin 2mg Sirdaludia ja havahduin aamuyöllä, että joku kommentoi outoa untani. Aikasemmin olen silmät avatessani nähnyt kuvia. Outoa tässä on, että olen Sirdaludia käyttänyt aikasemmin pidemmän aikaa, eikä lääkkeestä silloin tullut tämmöistä. Nyt, kun pitkästä aikaa otin toisena iltana yöks lääkkeen, kuulin puhetta. Aloin jo miettimään, että jokos tässä sekoomazsa ollaan, kunnes muistin, että Sirdaludissa on harhanäyt ja äänet mahdollisia.
- Anonyymi
Sirdaludilla on tosiaan lievästi rentouttava vaikutus joka on hyvin yksilöllistä. Samalla tavalla kuin kaikki lääkkeet ovat yksilöllisiä kehoillemme.
Toiset eivät huomaa tuosta 2 mg:sesta paljon mitään vaikutusta ja toisilla, yleensä jotka eivät joudu käyttämään pkv-lääkkeitä, saavat 2 mg tai vahvemmasta annoksesta väsymystä.
Lääke voimistaa myös unilääkkeiden tai muiden pkv-lääkeiden tehoa.
Itse kuorsaan välillä jopa istuallaan, myös kyljellään lähtee lahjakas ääni. Olen seurannut tallentavasta valvontakamerasta tämän takia onko mulla yöllisiä hengityskatkoksia.
Niitä ei ole löytynyt mutta olen tehnyt merkillisen havainnon joka vaatii vielä vähän tutkimista. Eli jos en osa Sirdaludia illalla niin kuorsaan tuskin lainkaan.
Olen ottanut niin kauan Sirdaludia 2mg monta vuotta ja en oikeistaan muista tarkkaan milloin aloitin. Nyt mietin tosissani onko siitä enää mitään hyötyä minulle alkuperäiseen tarkoitukseen, vai aiheuttaako se osittain pahaa kuorsausta. Luulen että kurkussani joku osa "rentoutuu" vähän liikaa. Ainakin kitakieleke on välillä turvonnut jos olen kuorsannut paljon. - Anonyymi
Olen tosi järkyttynyt jos sekoittaa ihmisen noin kovasti.
Marjukka - Anonyymi
Sirdalud
Post by Lasipallo » 2006-08-12 23:27
Erottelin nämä omaan topiciin selvyyden vuoksi, voitte korjata viestejä vähän topiciin sopivammaksi itse.
http://psyvault.net/viewtopic.php?t=447
------------
lue loput lonkistä! - Anonyymi
onko kokemuksia?
- Anonyymi
ensikerralla kannattaa pyytää TEMESTAA!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216565Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5552261- 1471857
- 831235
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971032- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.81915Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10833- 32830
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147757