Huoltoleasing yksityisille?

harkinnassa

Olen joistakin lehdistä saanut lukea tästä uudesta tai ainakin yleistymässä olevasta mallista, että yksityisille tarjotaan huoltoleasing vaihtoehtoa autoa hankittaessa.

Onko kenelläkään esimerkkejä minkälaisiin kk-maksuihin huoltoleasingit on asettunut?

Mitä mieltä yleensä olet ko. vaihtoehdosta.

Sehän on selvää jos rahaa on takataskussa niin käteisellä ostaminen on edullisempaa. Eikä tähän kannata sekottaa sitä mahdollisuutta jos sijoittaa omistamansa pääoman johonkin muuhun jne. Sitten menee jo liian vaikeaksi laskea ja vertailla.

Mutta tälläiset persaukiset kuten minä että uusi auto pitäisi ostaa pääasiassa velkarahalla?

Kokemuksia siis huoltoleasing vaihtoehdosta?

33

12878

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -**-

      - on auton pitkäaikaisvuokrausta

      - et osta autoa vaan oikeuden käyttää sitä

      • Laskutaitoinen

        on niin kallista auton lainaamista käyttöön, nimenomaan käyttöön, että voihan onnetonta sinua...ota taskulaskin käteen ja tee vähän vertailuja.... mutta kysymyksestäsi päätellen et vain pysty....valitettavasti olet todennäköisesti Uusavutottomia...sorry :(
        PS. Mutta minkä minä sille voin?


      • harkinnassa
        Laskutaitoinen kirjoitti:

        on niin kallista auton lainaamista käyttöön, nimenomaan käyttöön, että voihan onnetonta sinua...ota taskulaskin käteen ja tee vähän vertailuja.... mutta kysymyksestäsi päätellen et vain pysty....valitettavasti olet todennäköisesti Uusavutottomia...sorry :(
        PS. Mutta minkä minä sille voin?

        En tarkoittanut, että tänne pitäis alkaa vuodattamaan omaa paskaa ja pahanolon tunnetta.

        Kerro lisää lapsuudestasi jossakin muualla. Tämä ei ole oikea paikka.

        Olen ikäni toiminut myyntialalla ja insinöörikoulutuksen saanut, joten väitän että osaan paremmin laskea kuin keskimäärin tämän palstan lukijat.

        Pyysin asiallisia kommentteja ja sinun "laskutaitoinen" kommenttisi ei kuulu tähän joukkoon. Ja kun nyt osaat niin hyvin laskea niin ole hyvä ja esitä faktatietoa tässä jotta päästään keskustelmaan todellisista asioista.


      • smör smör
        harkinnassa kirjoitti:

        En tarkoittanut, että tänne pitäis alkaa vuodattamaan omaa paskaa ja pahanolon tunnetta.

        Kerro lisää lapsuudestasi jossakin muualla. Tämä ei ole oikea paikka.

        Olen ikäni toiminut myyntialalla ja insinöörikoulutuksen saanut, joten väitän että osaan paremmin laskea kuin keskimäärin tämän palstan lukijat.

        Pyysin asiallisia kommentteja ja sinun "laskutaitoinen" kommenttisi ei kuulu tähän joukkoon. Ja kun nyt osaat niin hyvin laskea niin ole hyvä ja esitä faktatietoa tässä jotta päästään keskustelmaan todellisista asioista.

        tänne kirjoittelet? Olet 100% uusavuton, jos et osaa etsiä netistä yksityisliisareista lisätietoja.


      • harkinnassa
        smör smör kirjoitti:

        tänne kirjoittelet? Olet 100% uusavuton, jos et osaa etsiä netistä yksityisliisareista lisätietoja.

        Luulen että sinunlaiset ihmiset ovat juuri näitä mainitsemasia uusavuttomia. Perustan johtopäätöksen siihen ettei normaalisti ajatteleva ihminen kirjoita tänne noin typeriä vastauksia. Ei liity vastauksesi mitenkään asiaan. Joko olet jotenkin väliinputoaja tai haluat päteä täällä tuollaisilla typerillä ohjeilla tai sitten et ole saanut viimeaikoina joka sekin on mahdollista täällä norkuilevien keskuudessa, unohtamatta sitäkään tosiasiaa että suurin osa täällä näitä näsäviisaita vastauksia tarjoavat ovat alaikäisiä.
        Joka osaa tänne palstalle kirjoittaa viestin on varmasti ennen sitä kahlannut kaikki hakukoneet läpi ihan vaan sen takia että niillä se tieto löytyy paljon nopeammin.

        Palataan alkuperäiseen kysymykseen:
        Pyysin faktatietoa/kokemuksia sellaisilta ihmisiltä joilla henkilökohtaisia kokemuksia huoltoleasingista!


    • ihmeessä

      meidän persaukisten pitäisi ajaa uudella autolla? Osta sellainen johon on oikeasti varaa, niin ne tekee tosirikkaatkin.

      • harkinnassa

        Okei sanotaan että tienaan enemmän kuin keskiverto suomalainen, mutta silti minulla ei ole varaa sijoittaa pääomaa peltilehmään niin paljon mitä se vaatisi.

        Toisaalta olisi mukava saada naapurit kateelliseksi, sehän se on päätarkoitus (vitsi)

        Itseasiassa uusi auto ei ole pää pointti. Kelpaa hyvinkin muutaman vuoden vanhakin. Niitäkin voi liisata nykyjään.

        Olenkin laittanut kyselyjä muutamalle automyyjälle testimielessä. Katsotaan tuleeko vastauksia ja kuinka nopeasti.


      • Heikkilä vaan
        harkinnassa kirjoitti:

        Okei sanotaan että tienaan enemmän kuin keskiverto suomalainen, mutta silti minulla ei ole varaa sijoittaa pääomaa peltilehmään niin paljon mitä se vaatisi.

        Toisaalta olisi mukava saada naapurit kateelliseksi, sehän se on päätarkoitus (vitsi)

        Itseasiassa uusi auto ei ole pää pointti. Kelpaa hyvinkin muutaman vuoden vanhakin. Niitäkin voi liisata nykyjään.

        Olenkin laittanut kyselyjä muutamalle automyyjälle testimielessä. Katsotaan tuleeko vastauksia ja kuinka nopeasti.

        kertoa, ettei siitä naapurien tai työkavereiden kateelliseksi saamisesta mitään iloa itselle ole.

        Olin 90-luvulla pariin kertaan ulkomailla töissä ja tietenkin toin reissuilta niin kalliin muuttoauton kuin pystyin: ensimmäisellä kerralla tuomani auto maksoi Suomessa yli 400 000 markkaa ja toinen hiukan yli 800 000 markkaa.

        Ihan mukavia autoja ajella molemmat premiumit, varsinkin jälkimmäinen.

        Naapurit eivät tulleet kateellisiksi, ei sitä ainakaan mistään huomannut, mutta töissä isoin pomo aloitti helvetillisen työpaikkakiusaamisen ja mustamaalauksen. Tavallaan ymmärrettävää, koska hän oli aina siihen asti pitänyt huolta siitä, että hänellä oli firman uusin ja kallein auto. Onneksi siitäkin selvittiin ilman suurempia ( mm. 6 kk. sairaslomaa yms. ylimääristä sälää ja tappelua.) Pomon esimiehet onneksi pakottivat kaverin ennenaikaiselle eläkkeelle ja palasin töihin. Muutoin olisin varmasti nyt työkyvyttömyyseläkkeellä.

        Naapurit voivat halutessaan tekstiviestillä tarkistaa huoltoleasing-autosi omistussuhteet ja siihen se kateus sitten loppuukin.

        Minulla on tällä hetkellä perheen ( vaimo, minä ja koira, lapset aikuisia ) käytössä kaksi 90-luvun alun autoa, joiden yhteinen arvo on ehkä jopa 2000 euroa. Kummallakin pääsee paikasta A paikkaan B ja ylläpitokulut samoinkuin arvonalennus ovat minimissä. Kaskoa ei kannata pitää, joten siinäkin säästää. Olemme kaikki kolme ihan tyytyväisiä autoihimme. Lähiaikoina huonompikuntoinen väistyy sopivan matkailuauton tieltä; eläkkeellä ollessa on mukava reissata kun ei ole majoitushuolia eikä tarvitse kysellä huoliiko majoituspaikka koiran.

        Toivotaan, että tosikertomuksestani oli sinulle ja ehkä muillekin hyötyä.

        PS. Kuten varmasti arvasitkin, eläkkeelle on enää vajaa pari vuotta.


    • ja 13v.

      Ehkäpä ketjun aloittanut "insinööri" ei olekaan niin älykäs kuin luulee, kun ei osaa niitä hintoja netistä etsiä. Huoltoleasing hakukoneeseen ja alkaa firmojen tarjouksia puskea ruudun täydeltä.

      • harkinnassa

        1. Ei tarjouksia ruuduntäydeltä:
        Google 11.4.2007 klo 10:15
        Hakusana: huoltoleasingtarjous
        Tulos: 3kpl:ta

        2. Hakukoneilla kyllä löytyy asiaa huoltoleasing vaihtoehdosta ja periaate mistä kysymys tulee selväksi, mutta kokemuksia erittäin vähän.

        Kaipaisin max. puolivuotta takaisia kokemuksia/hintoja millaisiin liisaussopimuksiin on päästy.


    • harkinnassa

      Ei voi kuin ihmetellä maailman menoa!

      Juuri vaippaiästä selvinneet vaahtoavat täällä ja antavat neuvoja. Mitä asia kuuluu sellaiselle joka ei edes omista vielä ajokorttia? Kysympähän vaan?

      EN TARKOITTANUT TÄTÄ KESKUSTELUA SIIHEN TARKOITUKSEEN ETTÄ NÄLVÄILLÄÄN KAIKENMAAILMAN GOOGLETUKSILLA....VOI SEPALUS SENTÄÄN.

      Toivon ja pyydän että te joilla ei oikeasti ole kokemuksia huoltoleasingista että vastaisi tähän ketjuun yhtään millään neuvolla!!!

    • Huoltoleasing

      Minä hankin kuukausi sitten tällaisen auton. Myin vanhan pois ja käytin siitä vapautuneet pääomat johonkin aivan muuhun, kun autoiluun.

      Tähän asti on ollut ihan hyvä meininki. Sopimukseen kuuluu mm. renkaanvaihdot, huollot jolloin saan sijaisauton, renkaat uusitaan tarvittaessa,korjaukset ja katsastusmaksutkin saa takaisin.

      Maksan autosta n. 350€/kk. Nyt tiedän kokoajan mitä autoilu minulle maksaa, ei tule yllätyksiä. Minulle ei merkitse auton omistaminen mitään, pääasia on se, että autoilu on huoletonta.

      Tämä on minun mielipiteeni ja minulla on varaa tällaiseen järjestelyyn. Voin suositella jos ajattelet samoin. Vapaassa maassa kansalaiset voivat tehdä vapaasti valintojaan.

      • harkinnassa

        Ensimmäiseksi kiitoksia asiallisesta vastauksesta!

        Et kuitenkaan maininnut millaiseen tai minkähintaiseen autoon ko. liisaus on.

        Olen kuullut ns. 2% säännöstä. Eli jos siihen vertaa niin lienee autosi hankinta-arvo noin 17500 €? Tämä arvio saattaa tosin mennä pahastikin pieleen ja vaikuttavia asioita niin paljon ettei välttämättä kannata kovin tarkasti vertailla kk-maksua / hankinta-arvoa.

        Luultavasti siitä saa jonkinaisen käsityksen.


      • Leasingautoilija
        harkinnassa kirjoitti:

        Ensimmäiseksi kiitoksia asiallisesta vastauksesta!

        Et kuitenkaan maininnut millaiseen tai minkähintaiseen autoon ko. liisaus on.

        Olen kuullut ns. 2% säännöstä. Eli jos siihen vertaa niin lienee autosi hankinta-arvo noin 17500 €? Tämä arvio saattaa tosin mennä pahastikin pieleen ja vaikuttavia asioita niin paljon ettei välttämättä kannata kovin tarkasti vertailla kk-maksua / hankinta-arvoa.

        Luultavasti siitä saa jonkinaisen käsityksen.

        Tämän auton arvo on kaikkine varusteineen reilut 24 tuhatta euroa.

        Itse saa valita mitä varusteita ottaa. Tämä on sellainen s-etuauto joka kartuttaa s-tiliäni leasing maksuilla.

        Tämä on meidän perheelle mainio tapa hankkia huoleton auto. Ei tarvitse miettiä ruostumisia ja sitä miten pääoma laskee vuosittain. Huolettomuus viehätti.


      • bokeh
        Leasingautoilija kirjoitti:

        Tämän auton arvo on kaikkine varusteineen reilut 24 tuhatta euroa.

        Itse saa valita mitä varusteita ottaa. Tämä on sellainen s-etuauto joka kartuttaa s-tiliäni leasing maksuilla.

        Tämä on meidän perheelle mainio tapa hankkia huoleton auto. Ei tarvitse miettiä ruostumisia ja sitä miten pääoma laskee vuosittain. Huolettomuus viehätti.

        Sopiiko kysyä, millaisella vuokra-ajalla ja kilsoilla tuo 350/kk syntyy? Vuokra-ajan pidentyessähän kuukausivuokralla on tapana laskea.

        Lisäksi kiinnostaisivat S-etuauton irtisanomisehdot, esim. ALD:lla taisi olla purkumaksu luokkaa 30% jäljellä olevista vuokrista, mistä voi tulla aika paljon jos joutuu jostain syystä keskeyttämään. "Oman" voi kuitenkin myydä pois milloin vain, vaikka sitten vähän heikommallakin kaupalla.

        Keskeytyssakot ovatkin mielestäni liisarisopimusten huonoin puoli tällä hetkellä. Esim. 48kk sopimuksen ajalle voi mahtua montakin ikävää yllätystä matkan varrelle.


      • Lieasinautoilija
        bokeh kirjoitti:

        Sopiiko kysyä, millaisella vuokra-ajalla ja kilsoilla tuo 350/kk syntyy? Vuokra-ajan pidentyessähän kuukausivuokralla on tapana laskea.

        Lisäksi kiinnostaisivat S-etuauton irtisanomisehdot, esim. ALD:lla taisi olla purkumaksu luokkaa 30% jäljellä olevista vuokrista, mistä voi tulla aika paljon jos joutuu jostain syystä keskeyttämään. "Oman" voi kuitenkin myydä pois milloin vain, vaikka sitten vähän heikommallakin kaupalla.

        Keskeytyssakot ovatkin mielestäni liisarisopimusten huonoin puoli tällä hetkellä. Esim. 48kk sopimuksen ajalle voi mahtua montakin ikävää yllätystä matkan varrelle.

        Kyseessä on neljän vuoden ja 50000 km soppari. Tähän liittyy se, että jos kilsat ei tule täyteen niin ne maksaa mulle ja jos menee yli niin mä maksan.

        Irtisanomisehdot tais olla samaa luokkaa. Mä nyt lähdin siitä, että mitään ei satu ja jos sattuu niin se on sen ajan murhe.

        Toistaiseksi tää sopii meille, huoletonta ajoa. Ei tarvitse miettiä huoltoja tai ruostumisia sen kun ajelee.

        Tämä tällainen systeemi on yleistä Euroopassa ja Amerikassa. Suomi nyt on vaan tällainen omistajalähtöinen kansakunta. Auton omistaminen ei ole itseisarvo vaan se, että pääsee varmasti perille.


      • bokeh
        Lieasinautoilija kirjoitti:

        Kyseessä on neljän vuoden ja 50000 km soppari. Tähän liittyy se, että jos kilsat ei tule täyteen niin ne maksaa mulle ja jos menee yli niin mä maksan.

        Irtisanomisehdot tais olla samaa luokkaa. Mä nyt lähdin siitä, että mitään ei satu ja jos sattuu niin se on sen ajan murhe.

        Toistaiseksi tää sopii meille, huoletonta ajoa. Ei tarvitse miettiä huoltoja tai ruostumisia sen kun ajelee.

        Tämä tällainen systeemi on yleistä Euroopassa ja Amerikassa. Suomi nyt on vaan tällainen omistajalähtöinen kansakunta. Auton omistaminen ei ole itseisarvo vaan se, että pääsee varmasti perille.

        Irtisanomisehdot siis kovin ALD:n kaltaisia, samoin kuin nuo ali/ylikilometrikorvaukset varmaan myös. Kiitosta infosta. Omistaminen ei tosiaan ole itseisarvo, varsinkin kun pankki sen kuitenkin omistaa :)


      • ja siksi jää?
        Lieasinautoilija kirjoitti:

        Kyseessä on neljän vuoden ja 50000 km soppari. Tähän liittyy se, että jos kilsat ei tule täyteen niin ne maksaa mulle ja jos menee yli niin mä maksan.

        Irtisanomisehdot tais olla samaa luokkaa. Mä nyt lähdin siitä, että mitään ei satu ja jos sattuu niin se on sen ajan murhe.

        Toistaiseksi tää sopii meille, huoletonta ajoa. Ei tarvitse miettiä huoltoja tai ruostumisia sen kun ajelee.

        Tämä tällainen systeemi on yleistä Euroopassa ja Amerikassa. Suomi nyt on vaan tällainen omistajalähtöinen kansakunta. Auton omistaminen ei ole itseisarvo vaan se, että pääsee varmasti perille.

        Tuollainen 350€/kk maksaa vuodessa 4200€. Siihen vielä bensat päälle.

        Itse ajan 9 vuotiaalla n. 6000€:n autolla. Auto toimii moitteettomasti, teemme sillä joka vuosi pari ulkomaan reissua.

        Vuositason kustannukset: arvonalennus 1000€, pääomakustannukset n. 500€, vakuutukset 300€, huollot ja korjaukset 350€ ja katsastus 50€. Siis autoilu maksaa 2200€ vuodessa bensat.

        Leasingautoilu on jollakin tavalla järkevää, jos haluaa ajaa koko ajan uuden karhealla autolla. Kun vertaa autojen hintoja Suomessa ja yleisesti Euroopassa, niin eipä ihme, että suomalainen valitsee sen 10 vuotiaan auton.


      • Heikkilä vaan
        ja siksi jää? kirjoitti:

        Tuollainen 350€/kk maksaa vuodessa 4200€. Siihen vielä bensat päälle.

        Itse ajan 9 vuotiaalla n. 6000€:n autolla. Auto toimii moitteettomasti, teemme sillä joka vuosi pari ulkomaan reissua.

        Vuositason kustannukset: arvonalennus 1000€, pääomakustannukset n. 500€, vakuutukset 300€, huollot ja korjaukset 350€ ja katsastus 50€. Siis autoilu maksaa 2200€ vuodessa bensat.

        Leasingautoilu on jollakin tavalla järkevää, jos haluaa ajaa koko ajan uuden karhealla autolla. Kun vertaa autojen hintoja Suomessa ja yleisesti Euroopassa, niin eipä ihme, että suomalainen valitsee sen 10 vuotiaan auton.

        toimit varsin järkevästi, mutta sinulle kuin ei minullekaan liene tärkeintä se, mitä naapurit autostasi ajattelevat. Säästetty euro on veroton euro. Liikenevän rahan voi käyttää vaikka Keski-Euroopan matkailuun...suosittelen :D


      • Huoltoleasing
        Heikkilä vaan kirjoitti:

        toimit varsin järkevästi, mutta sinulle kuin ei minullekaan liene tärkeintä se, mitä naapurit autostasi ajattelevat. Säästetty euro on veroton euro. Liikenevän rahan voi käyttää vaikka Keski-Euroopan matkailuun...suosittelen :D

        Minusta kaikilla on oikeus tehdä niin kun parhaaksi näkee ja kokee. Liisaus on tätä päivää tai on kovaa vauhtia tulossa.

        Uusissa autoissa päästöt on pieniä ja autot turvallisia. Ei joudu autojopparin huijaamaksi, kun auton hankkii maahantuojan valtuuttamasta liikkeestä. Täältä olen lukenut tarinoita kolariautoista, jotka on myyty kolaroimattomina ja sitten on tapeltu.

        En ole mikään liisauksen mainosmies, mutta meille tää sopii mainiosti.


    • jo vuonna 1999!!!

      Tuolloinen auto maksoi 150000mk varusteineen. Pantiksi piti antaa 50000mk, jonka sai pois "korkojen kera"(=vuokranpalautus), jos auton sai myytyä kovemmalla hinnalla kuin rahoitusyhtiö sillä hetkellä pyysi. Kkvuokra oli 1450mk, mikä sisälsi kaikki huoltoleasing edut.

      Nyt minulla on osamaksukaupalla(Kk osamaksuhinta 330e) ostettu japanilainen auto, jossa on huoltosopimus(600e/36kk) sis huollot,korjaukset, sijaisautot, renkaan kausivaihdot, pyyhkimien vaihdot (auton hinta 30000e!), ja rajoittamattomat kilometrit;)

      Kumpikin vaihtoehto mielestäni ok! Riippuu siitä kuinka asian itselleen perustelee.

      • Hese

        Paljonko maksoit tuosta autostasi käsirahaa? tai paljonko oli vaihtoauton hyvitys? Entäs mitenkä pitkä maksuaika sinulla on?


      • Huoltoleasing
        Hese kirjoitti:

        Paljonko maksoit tuosta autostasi käsirahaa? tai paljonko oli vaihtoauton hyvitys? Entäs mitenkä pitkä maksuaika sinulla on?

        Ei tarvitse maksaa mitään käsirahaa. Pitää olla luottotiedot kunnossa. Mun soppari on neljä vuotta.


      • jo läks
        Hese kirjoitti:

        Paljonko maksoit tuosta autostasi käsirahaa? tai paljonko oli vaihtoauton hyvitys? Entäs mitenkä pitkä maksuaika sinulla on?

        maksuaika 48kk.Erotus 300e /kk vastaavaan leasing-systeemiin~15000e/48KK, mikä kattaa kyllä arvon aleneman ja käsirahan, joten com si com sa


    • harkinnassa

      Laitampas tähän fakta tietoa saamastani tarjouksesta. ALD Automotive tarjoaa seuraavasti:
      -------------------------------------------------
      Auto: MAZDA 6 SPORTWAGON 2.3 GT OVH ~34000
      -------------------------------------------------
      Sopimusaika | km | Vuokra €/kk
      ----------------------------------------
      36 kk | 60000 | 685.80
      48 kk | 80000 | 627.30
      ----------------------------------------

      Tiivistettynä sopimuksesta:
      Vuokraan sisältyy huollot, kulumisesta aiheutuneet korjaukset, nesteiden lisäykset, 2x renkaat vanteet rengastyöt, katsastusmaksut ja huoltojen ja teknisten korjausten ajaksi veloitukseton sijaisauto.

      Vuokraan ei sisälly puhtaanapito, umpion, lasien, peilien ja pölykapseleiden rikkoutumiset sekä rengasvauriot, verot- tai vakuutusmaksut, polttoaineet ja omavastuut.

      • Liisin

        Ei helevata. Suomi 24:ssa järkevä keskusteluketju (alun pientä takkuamista lukuunottamatta). Onnea kaikille vastaajille!


      • pösö
        Liisin kirjoitti:

        Ei helevata. Suomi 24:ssa järkevä keskusteluketju (alun pientä takkuamista lukuunottamatta). Onnea kaikille vastaajille!

        Peugeot 207 1.4 Trendy maksaa kaikkiaan 330 euroa kuukaudessa 48 kk/40000 km. Kerryttää S-bonusta ja joten kuukausihinnaksi jää n. 315 euroa. Loistava tapa vähän autoileville, vain vakuutukset ja polttoaineet pitää itse hankkia. Lisäkilometrit maksavat 10 snt eli 5000 kilometrin ylitys kustantaa yhteensä 500 euroa.


    • yhteiskäyttö

      No nythän on niin että uusitrendi on niille jotka ajavat vähän on ns yhteiskäyttöautoilu esim taloyhtiölle se maksaa n 30eur/ kk km maksu tuntikäyttö , mutta eipä tuu turhia maksuja.
      soveltuu toki selaisille jotka ajaa vähän. kannattaa kysyä tarjouksia , googlaa netistä

    • leesari

      Yks leasing yhtiö on autoni.fi / Johan kertoo miellään lisää

    • faktaa

      yks yhtiö markkinoin myös leesareita mutta en suosisittele tätä puljuun lupaa 100 hyvää josta mikään ei päde. bluberryleasing kande unohtaa totaallisesti

    • Sisältää mainoslinkkejä, jotka on merkitty * -merkillä.

      Kaupallinen yhteistyö

      Yksityisleasing voi olla joillekin autoilijoille sopiva vaihtoehto – etenkin jos kokonaisuuta arvioitaessa ei raha paina vaakakupissa yhtä paljon kuin vaivattomuus.

      Siinä missä käteiskauppa on edelleen kuluttajan kannalta edullisin autohankinnan rahoitustapa

    • Anonyymi

      blueberry leasing kannattaa totaalisesti unohtaa , vaihtuvuus on melkoista, siis työtekijöiden osalta. ja homma ei muutenkaan toimi heillä . Ja kuka haluu leasari kun korko ny 0%.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1671
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1297
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      6
      1277
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe