Mitä on sapatin pyhyys tämän

rinnalla?

Jeesuksen uskova on jo Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan pyhitetty ja tehty täydelliseksi (Hepr 10:10,14; 1 Kor 1:2; 6:11). Tämä on uskovassa jo nyt toteutunut pyhitys. Sen ydin on siinä, että jokainen Kristukseen luottava omistaa itse Kristuksen. Kristus on tullut hänelle pyhitykseksi (1 Kor 1:30). Kun hänellä on Kristus omanaan, hänellä on myös vaadittava pyhyys omanaan. Se on uskovalle Kristuksen ansion tähden luettua pyhyyttä. Se on ilmaiseksi saatua lahjapyhyyttä, joka otetaan yksin uskolla vastaan. Siinä pyhityksen sisältönä on Jeesus Kristus sekä syntiuhrina meidän puolestamme että meissä asuvana Herrana. Ilman tätä pyhitystä ei ole olemassa mitään pyhää eikä ilman sitä kukaan ole näkevä Herraa (Hepr 12:14). Tässä pyhityksessä uskova ei tee mitään, hän vain luottaa Jeesukseen ja lepää Jeesuksen täytetyn työn varassa. Tämä on ainoa pyhitys ja pyhyys, joka täydellisesti kelpaa taivaassa.

25

503

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • adv.veli.

Niin, Jeesus meissä siis uskovissa, on yksin ja ainoastaan, ilon ja riemun aihe..
      Sapatin lepo, se on vaellukseen kuuluvaa etuoikeutta, mutta se ei ole pelastava asia.
      Jeesus on pelastaja ja yhdyn ajatukseesi.
      Kristuksessa saamme olla osallisia siitä etuoikeudesta, että Jumalan tahdon pyhyyden suojaus elämämme matkalla on etuoikeus. Se pelastaa vain meidät haaksirikoilta. Meidän ei tarvitse kunnioitta ja kumartaa muualle kuin saamme elää Hänessä, ei tarvitse turhaa lausua Jumalan nimeä Hän kuulee, ei tarvitse tehdä turhia kuvia, saamme levätä, jne. jne..

Saamme nämä, kun Hän on meidät pelastanut..
      se on lahjaa. elämään..

• voi hyvä tavaton

Adventismi ja kristinusko eivät sekaannu toisiinsa. Se sinun pitäisi jotenkin hahmottaa mielesi sopukoihin. Jos ymmärrät edes kristinuskon alkeet, et voi liittyä adventisteihin. On mahdotonta olla adventismin kanssa yhtämieltä ja olla samalla kristinuskon totuudesta tietoinen. Ne ovat toisensa poissulkevia asioita.

• muillekin

Mitä tarkoittaa tämä lauseesi, mitä ihmeen etuoikeutta????

"Sapatin lepo, se on vaellukseen kuuluvaa etuoikeutta,"

• onni on:
        voi hyvä tavaton kirjoitti:

Adventismi ja kristinusko eivät sekaannu toisiinsa. Se sinun pitäisi jotenkin hahmottaa mielesi sopukoihin. Jos ymmärrät edes kristinuskon alkeet, et voi liittyä adventisteihin. On mahdotonta olla adventismin kanssa yhtämieltä ja olla samalla kristinuskon totuudesta tietoinen. Ne ovat toisensa poissulkevia asioita.

Ei ole pakko veljeillä tämän maailman babylon-uskovien kanssa.

• adv
        muillekin kirjoitti:

Etuoikeus on Kristus, Hän lahjoittaa levon.
        Se on myös, että lepopäivän käytämme oikein, viljelemme silloin Jumalan sanaa ja rukousta.

Raamattu on todellinen elämän kirja, jossa on meille annettu iankaikkisen elämän sanat.

Seurakuntayhteyden siunaus, tulee mukaan, vaikkakin voimme kokoontua muinakin päivinä, koska ihmisen elämä kuuluu koko viikon Jumalan huomaan.

Vai onko lepopäivä rästiasioiden hoitopäivä?

Myös ruumis on Pyhän Hengen temppeli, sitä on hyvä hoitaa. (ruumis lepää, henki saa ravintoa, ilo huulilta nousee Herran nimi kodissa ja elämässä.

Heb 10:25. älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän.

Uskomattomat eivät pidä etuoikeutena Jumalan palvelusta ja yhteistä jakamista.
        Usko tulee kuulemisesta jne..........

Mutta, mutta. On hyvä omatunto löysätä kuokan varresta sanan ja uskovaisten yhteyteen. Jos rienaaja haluaa syyttää, voi sanan miekkaa käyttää.. Kirjoitettu on... Halleluja!..

Se on e.t.u.o.i.k.e.u.s.. Jeesuksen nimen tähden.

• henkilö joka
        muillekin kirjoitti:

kirjoitti etuoikeudesta,mutta minä vastaisin tuohon,että on ILO kun SAAN levätä Herrassa,myös arkisesta työstäni,ja JUMALA on oikein siihen tarkoitukseen varannut minulle,syntiselle poloiselle oikein erityisen päivän,SAPATIN ja SIUNANNUT JA PYHITTÄNYT SEN.Miten voisin sen hyljätä?kun JUMALA RAKKAUDESSAAN on sen ihmisille,myös minulle antanut.

• vähissä
        henkilö joka kirjoitti:

kirjoitti etuoikeudesta,mutta minä vastaisin tuohon,että on ILO kun SAAN levätä Herrassa,myös arkisesta työstäni,ja JUMALA on oikein siihen tarkoitukseen varannut minulle,syntiselle poloiselle oikein erityisen päivän,SAPATIN ja SIUNANNUT JA PYHITTÄNYT SEN.Miten voisin sen hyljätä?kun JUMALA RAKKAUDESSAAN on sen ihmisille,myös minulle antanut.

Minä ainakaan en löydä Raamatusta sellaista sapattia, mitä adventistit viettävät.

Minun johtopäätös on, että adventistit eivät ole kristittyjä, koska kristityille ei ole koskaan asetettu sapattia vietettäväksi.

KUN KERSKAAT TUOLLA SAPATILLASI, NIIN KERRO MILLOIN JUMALA SEN SINULLE ANTOI.

• väärään petokseen
        adv kirjoitti:

Etuoikeus on Kristus, Hän lahjoittaa levon.
        Se on myös, että lepopäivän käytämme oikein, viljelemme silloin Jumalan sanaa ja rukousta.

Raamattu on todellinen elämän kirja, jossa on meille annettu iankaikkisen elämän sanat.

Seurakuntayhteyden siunaus, tulee mukaan, vaikkakin voimme kokoontua muinakin päivinä, koska ihmisen elämä kuuluu koko viikon Jumalan huomaan.

Vai onko lepopäivä rästiasioiden hoitopäivä?

Myös ruumis on Pyhän Hengen temppeli, sitä on hyvä hoitaa. (ruumis lepää, henki saa ravintoa, ilo huulilta nousee Herran nimi kodissa ja elämässä.

Heb 10:25. älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän.

Uskomattomat eivät pidä etuoikeutena Jumalan palvelusta ja yhteistä jakamista.
        Usko tulee kuulemisesta jne..........

Mutta, mutta. On hyvä omatunto löysätä kuokan varresta sanan ja uskovaisten yhteyteen. Jos rienaaja haluaa syyttää, voi sanan miekkaa käyttää.. Kirjoitettu on... Halleluja!..

Se on e.t.u.o.i.k.e.u.s.. Jeesuksen nimen tähden.

2.Pietarin kirje:
        2:3 ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku. """ Adventisteja kismittää se, että heitä itseään ei oteta todesta. He loukkaantuvat omasta puolestaan adventismin vuoksi. Eivät adventistit kristinuskon vuoksi loukkaannu ikinä. Ellenin kehittelemä adventismi on kristinuskon kanssa kilpailevaa uususkontoa.

• kuuliaisuus.
        väärään petokseen kirjoitti:

2.Pietarin kirje:
        2:3 ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku. """ Adventisteja kismittää se, että heitä itseään ei oteta todesta. He loukkaantuvat omasta puolestaan adventismin vuoksi. Eivät adventistit kristinuskon vuoksi loukkaannu ikinä. Ellenin kehittelemä adventismi on kristinuskon kanssa kilpailevaa uususkontoa.

En puhunut adventismista, vaan siitä, minkä usko Kristukseen tuo tullessaan. Se tuo vapauden, joka on etuoikeutta. Etuoikeutettu vapaus, se ottaa osaa sen tuomaan siunaukseen. Jumalan tahdon pyhyys on osallisuutta armon kautta toteutuvaan Jumalallisen kirkkauden heijastumaan uskovassa.
        Adventtiuskovan sydän, on ja aina olkoon Kristus minussa kirkkauden toivo, joka kirkastuu Hänen tulonsa lopulliseen kruunaukseen, jossa elämän kruunu painetaan päähän. Tähän saa loukkaantua, jos siltä tuntuu.
        Ja se on tärkein, että R-sana otetaan todesta.
        Turhaa sinä minua osoittelet, koska vain itse seison Herrani Jeesuksen edessä, Hänen joka on välimieheni. Et voi sitä puolestani tehdä, enkä minä voi sinun puolestasi sitä tehdä.
        Tämä on valintaa, niin lepo, kuin sanat mihin matkaan ne on kirjoitettuna, kunnioita Herraa sinun Jumalaasi kuin lähimmäistäkin.
        Siellä se perustus on matkalle, kun Kristus on saanut puhdistaa synnistä. Olla Jumalan antamassa pyhityksessä kiinni.
        Älä mene piiloon Jumalaa, puolustellen kuin Aadam tekojaan.

• pääkonffan
        kuuliaisuus. kirjoitti:

En puhunut adventismista, vaan siitä, minkä usko Kristukseen tuo tullessaan. Se tuo vapauden, joka on etuoikeutta. Etuoikeutettu vapaus, se ottaa osaa sen tuomaan siunaukseen. Jumalan tahdon pyhyys on osallisuutta armon kautta toteutuvaan Jumalallisen kirkkauden heijastumaan uskovassa.
        Adventtiuskovan sydän, on ja aina olkoon Kristus minussa kirkkauden toivo, joka kirkastuu Hänen tulonsa lopulliseen kruunaukseen, jossa elämän kruunu painetaan päähän. Tähän saa loukkaantua, jos siltä tuntuu.
        Ja se on tärkein, että R-sana otetaan todesta.
        Turhaa sinä minua osoittelet, koska vain itse seison Herrani Jeesuksen edessä, Hänen joka on välimieheni. Et voi sitä puolestani tehdä, enkä minä voi sinun puolestasi sitä tehdä.
        Tämä on valintaa, niin lepo, kuin sanat mihin matkaan ne on kirjoitettuna, kunnioita Herraa sinun Jumalaasi kuin lähimmäistäkin.
        Siellä se perustus on matkalle, kun Kristus on saanut puhdistaa synnistä. Olla Jumalan antamassa pyhityksessä kiinni.
        Älä mene piiloon Jumalaa, puolustellen kuin Aadam tekojaan.

Adventismi on heidän pääkonfferenssinsa tottelemista. PISTE.

• kokonansa

on Jeesuksen pyhyyttä, sillä Hän on Herra joka pyhittää meidät. Herra pyhitti ja siunasi sapatin joten jokainen sapatista osallistuva saa Herralta pyhityksen ja siunauksen ilman omia ansioita tai tekoja sillä, sapatti on ainoa käsky joka ei sisällä mitään omia tekoja, vaan ainoastaan kaikista omista teoista luopumista ja antautumista täysin Jeesukselle.

• varjo...

Kolossalaiskirje:
        2:16 Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,

2:17 jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.

• näinseon
        varjo... kirjoitti:

Kolossalaiskirje:
        2:16 Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,

2:17 jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.

Kol.2:16 -korjattu käännös kuuluu;
        "Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta,
        älköön myös minkään juhlan
        tai uudenkuun sapatin johdosta,

jotka ovat vain "TULEVAISTEN VARJO"...". (Kol.2:16-17)

...MUTTA Jumalan asettama SAPATTI/sapatinpäivä KATSOO taakse LUOMISEEN, -- se ei siis voi olla ”TULEVAISTEN VARJO”!!

• sentään
        näinseon kirjoitti:

...MUTTA Jumalan asettama SAPATTI/sapatinpäivä KATSOO taakse LUOMISEEN, -- se ei siis voi olla ”TULEVAISTEN VARJO”!!

MINUN RAAMATTUUN SINÄ ET TEE MITÄÄN MUUTOKSIA.

TÄSSÄ 1992 RAAMATUNKÄÄNNÖS

16 Kukaan ei siis saa tuomita teitä siitä, mitä syötte tai juotte tai miten noudatatte juhla-aikoja ja uudenkuun ja sapatin päiviä.
        17 Ne ovat vain sen varjoa, mikä on tulossa; todellista on Kristuksen ruumis.

--------------------------

MUTTA EIHÄN TEIDÄN SAPATILLA OLEKAAN MITÄÄN TEKEMISTÄ RAAMATUN KANSSA

18. Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.

• nämä näet
        sentään kirjoitti:

MINUN RAAMATTUUN SINÄ ET TEE MITÄÄN MUUTOKSIA.

TÄSSÄ 1992 RAAMATUNKÄÄNNÖS

16 Kukaan ei siis saa tuomita teitä siitä, mitä syötte tai juotte tai miten noudatatte juhla-aikoja ja uudenkuun ja sapatin päiviä.
        17 Ne ovat vain sen varjoa, mikä on tulossa; todellista on Kristuksen ruumis.

--------------------------

MUTTA EIHÄN TEIDÄN SAPATILLA OLEKAAN MITÄÄN TEKEMISTÄ RAAMATUN KANSSA

18. Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.

Adventistien sapativietolla ei iole mitään tollkkua. Heidän viettotapaansa Raamattu ei tunne. Adventistit ovatkin itse itsensä Raamattukin. Ja sitä he havittelevat olevansa sinullekin. Minuun ne tietäävät etteivät pysty kykenemään.

• VÄÄRÄSSÄ
        näinseon kirjoitti:

RAAMATUSSA EI MISSÄÄN MAINITA UUDENKUUN SAPATTIA!!!!!

8:13   Hän uhrasi kunakin päivänä sen päivän uhrit Mooseksen käskyn mukaan, sapatteina JA UUDENKUUN PÄIVINÄ sekä juhlina kolme kertaa vuodessa: happamattoman leivän juhlana, viikkojuhlana ja lehtimajanjuhlana.

LÖYTYY UUDENKUUN PÄIVÄ, UUDENKUUN AIKA JA UUDENKUUN JUHLA

• näinseon
        VÄÄRÄSSÄ kirjoitti:

RAAMATUSSA EI MISSÄÄN MAINITA UUDENKUUN SAPATTIA!!!!!

8:13   Hän uhrasi kunakin päivänä sen päivän uhrit Mooseksen käskyn mukaan, sapatteina JA UUDENKUUN PÄIVINÄ sekä juhlina kolme kertaa vuodessa: happamattoman leivän juhlana, viikkojuhlana ja lehtimajanjuhlana.

LÖYTYY UUDENKUUN PÄIVÄ, UUDENKUUN AIKA JA UUDENKUUN JUHLA

".. mutta sapatin he viettivät hiljaisuudessa lain käskyn mukaan." (Luuk.23:56)

• tietenkin
        näinseon kirjoitti:

".. mutta sapatin he viettivät hiljaisuudessa lain käskyn mukaan." (Luuk.23:56)

OLET OIKEASSA, JUUTALAISET VIETTIVÄT SAPATIN HILJAISUUDESSA.

MITEN TÄMÄ ADVENTISTEIHIN LIITTYISI?

23:50   Ja katso, oli neuvoston jäsen, nimeltä Joosef, hyvä ja hurskas mies, joka ei ollut suostunut heidän neuvoonsa ja tekoonsa.
        23:51   Tämä oli kotoisin JUUTALAISTEN kaupungista Arimatiasta, ja hän odotti Jumalan valtakuntaa.
        23:52   Hän meni Pilatuksen luo ja pyysi Jeesuksen ruumista.
        23:53   Ja otettuaan sen alas hän kääri sen liinavaatteeseen. Ja hän pani hänet hautaan, joka oli hakattu kallioon ja johon ei oltu vielä ketään pantu.
        23:54   Ja silloin oli valmistuspäivä, ja sapatti oli alkamaisillaan.
        23:55   Ja naiset, jotka olivat tulleet hänen kanssaan Galileasta, seurasivat jäljessä ja katselivat hautaa ja kuinka hänen ruumiinsa sinne pantiin.
        23:56   Ja palattuaan kotiinsa he valmistivat hyvänhajuisia yrttejä ja voiteita; mutta sapatin he viettivät hiljaisuudessa lain käskyn mukaan.

• eepu*

Pyhitys on koko elämän kestävä työ: "minä riennän kohti päämäärää"!
      ”KILVOITTELE HYVÄ USKON KILVOITUS, tartu kiinni iankaikkiseen elämään, johon olet kutsuttu ja johon hyvällä tunnustuksella olet tunnustautunut”!

”Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
      Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin, minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.
      Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli;" (Fil.3:12-15)

"vaan minä kuritan ruumistani ja masennan sitä, etten minä, joka muille saarnaan, itse ehkä joutuisi hyljättäväksi." (1.Kor.9:27)
      ”Rakkaani! Kun minulla on ollut harras halu kirjoittaa teille yhteisestä pelastuksestamme, tuli minulle pakko kirjoittaa ja kehoittaa teitä KILVOITTELEMAAN sen USKON PUOLESTA, joka kerta kaikkiaan on pyhille annettu.” (Juud.1:3)
      ”Sillä ruumiillisesta harjoituksesta on hyötyä vain vähään; mutta jumalisuudesta on hyötyä kaikkeen, koska sillä on elämän lupaus, sekä nykyisen että tulevaisen. Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen. Sillä siksi me vaivaa näemme ja KILVOITTELEMME, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan, joka on kaikkien ihmisten vapahtaja, varsinkin uskovien. Tätä käske ja opeta.
      Älköön kukaan nuoruuttasi katsoko ylen, vaan ole sinä uskovaisten esikuva puheessa, vaelluksessa, rakkaudessa, uskossa, puhtaudessa. Lue, kehoita ja opeta ahkerasti, kunnes minä tulen.
      Älä laiminlyö armolahjaa, joka sinussa on ja joka sinulle annettiin profetian kautta, vanhinten pannessa kätensä sinun päällesi. Harrasta näitä, elä näissä, että edistymisesi olisi kaikkien nähtävissä.
      Valvo itseäsi ja opetustasi, ole siinä kestävä; sillä jos sen teet, olet pelastava sekä itsesi että ne, jotka sinua kuulevat.”
      KILVOITTELE HYVÄ USKON KILVOITUS, tartu kiinni iankaikkiseen elämään, johon olet kutsuttu ja johon hyvällä tunnustuksella olet tunnustautunut monen todistajan edessä. Jumalan edessä, joka kaikki eläväksi tekee, ja Kristuksen Jeesuksen edessä,” (1.Tim.4:8-16; 6:12,13)

*
      UUDESTISYNTYMÄVOITELU - PYHITYSELÄMÄ:
      Uskon kautta uskonmukaisessa (Apt.2:38; 4:12) upotuskasteessa sinä saat UUDESTISYNTYMÄVOITELUN - PYHITYSELÄMÄÄN:
      "Mutta te - teissä pysyy se VOITELU, jonka olette häneltä saaneet (Apt.1:5; 2:38 ), ja te ETTE OLE KENENKÄÄN OPETUKSEN TARPEESSA; vaan niinkuin hänen VOITELUNSA OPETTAA TEITÄ KAIKESSA, niin se OPETUS ON myös TOTTA eikä ole valhetta; ja niinkuin se on OPETTANUT TEITÄ, niin pysykää hänessä.
      Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan.
      Jos tiedätte, että hän on vanhurskas, niin te ymmärrätte, että myös jokainen, joka vanhurskauden tekee, on hänestä syntynyt." (1.Joh.2:27-29)

ASUUKO (siis) KRISTUS SISÄLLÄSI?
      ... Puuttuuko sinulta vielä sisältä se tärkein Kristus/Pyhä Henki Rakkaus/viisaus/ymmärrys? Sillä siitä me tiedämme Pyhän Hengen meissä asuvan, kun meillä on oikea suhde Jumalan Lakiin:
      "Pysykää LAISSA ja TODISTUKSESSA!" Elleivät he näin sano, ei heillä aamunkoittoa ole." (Jes.8:20)
      "Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät (sydämessään) JUMALAN KÄSKYT ja USKON VAPAHTAJAAN." (Ilm.14:12)

"VANHURSKAAKSI TEOISTA, eikä ainoastaan uskosta""
      Teemmekö TEOT mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me TEOISSA vahvistamme uskon."!
      Paavali sanoo sen näin: "Teemmekö siis LAIN mitättömäksi USKON kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme LAIN."!
      Jaakob kirjoittaa sen näin: ”… näytä sinä minulle uskosi ilman TEKOJA, niin minä TEOISTANI näytän sinulle USKON.”
      *
      Uskonmukaisesti (2:38) upotuskastetuille Sana sanoo:
      "ÄLKÖÖN SYNTI HALLITKO teidän KUOLEVAISESSA RUUMIISSANNE, niin että olette kuuliaiset sen himoille," – vaan antakaa ”KRISTUKSEN ASUA (ja vaikuttaa hyvää) USKON KAUTTA teidän sydämissänne.” !!!
      Sillä sitten; ”..., kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne PYHITYS, ja sen loppu on IANKAIKKINEN ELÄMÄ.” Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja PYHITYKSEEN, sillä ILMAN SITÄ EI KUKAAN OLE NÄKEVÄ HERRAA;” (Room.6:22; Heb.12:14)
      Ja ”että hän kirkkautensa runsauden mukaisesti antaisi teidän, sisällisen ihmisenne puolesta, voimassa vahvistua hänen Henkensä kautta ja KRISTUKSEN ASUA USKON KAUTTA teidän sydämissänne,”
      Sillä; ”..HENGEN HEDELMÄ on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. SELLAISTA VASTAAN EI OLE LAKI.” -- vaan näin ”ME VAHVISTAMME LAIN.” (ks.Efe.3:16,17; Gal.5:22,23; Gal.3:27; Room.3:31)

-- KRISTUS Lain noudattaja HÄN ASUU sisällisesti meissä kastetuissa ja näin me/Hän VAHVISTAA JUMALAN VANHURSKAUDENLAIN, että me noudattaisimme sitä, … sillä; ”JUMALAN VALTAKUNTA on SISÄLLISESTI meissä/teissä." (Luuk.17:21)...

*
      "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen VAPAHTAJAN MESSIAAN NIMEEN syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan." (Ks.Apt.2:38)
      Sillä; jokainen tarvitsee UUDESTISYNTYMÄN - YLHÄÄLTÄ! "TOTISESTI, TOTISESTI minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, YLHÄÄLTÄ, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."
      Katso lisää:
      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000059&posting=22000000024591421

*
      Ystäväni, USKOKAA EVANKELIUMI, sillä sinulle/teille kasteveden KUTSU UUDISTUKSEEN/PARANNUKSEEN kuuluu!
      .. Sillä; Tahallinen USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN HYLKÄÄMINEN johtaa UUDISTAMATTOMUUTEEN, ja siten PYHITYKSEN ja PELASTUKSEN MENETTÄMISEEN!!!
      …. etsi Jumalan Sanan Julistaja/Kastaja ja pyydä saada uskonmukainen upotuskaste ”VAPAHTAJAN Nimeen”, näin sinä annat pelastaa itsesi!    

*
      Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille

minulle niin Rakkaassa
      Voittoisassa ja Voimallisessa
      JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
      י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
      *
      Jk.:
      PYHÄ HENKI tulee katuvaan USKOVAAN ihmiseen uskonmukaisen upotuskasteen jälkeen ja pysyy liittyneenä ihmiseen niin kuin käsi olisi toisen kädessä! Mutta tämän Liiton pysyvyys, se edellyttää seuraavaa asiaa, joka on pidettävä kunnossa: "VANHURSKAS ON ELÄVÄ USKOSTA"!

PYHITYS ON KOKO ELÄMÄN KESTÄVÄ TYÖ!
      ..”ilman pyhitystä ei kukaan ole näkevä Herraa”! ”Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.”! (Ks. Room.6.Luku)
      -- ”Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te HENGELLÄ KUOLETATTE ruumiin teot, niin SAATTE ELÄÄ.” (Katso Room.6.Luku; Gal.6:7,8; Room.8:13)
      Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät HENGEN mukaan, on HENGEN MIELI.” -- Niinpä Paavali huudahtaa uskonmukaisesti (Apt.2:38) upotuskastetuille uskoville: ”Mutta (nytpä) meillä on KRISTUKSEN MIELI.” (Ks.Room.7:5; 8-5; 1.Kor.2.Luku)
      *
      Anna siis PELASTAA ITSESI, katso: *Joh.3:16; Mark.16:16; Apt.2:38; 4:12; 8:36, 37, 38 ja Room. 6.Luku*, sillä vain tämä Tie, On se kertakaikkinen, se Oikea IANKAIKKINEN ELÄMÄNTIE, astu ja kastu siihen! ... aloita uusi ja voimallinen Elämä yhdessä Vapahtajamme kanssa! :)
      Sillä; ”..jos joku on KRISTUKSESSA, niin hän on UUSI LUOMUS; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, UUSI on sijaan tullut.”
      -- Uskonmukaisesti upotuskastetuilla; ”… meillä on KRISTUKSEN mieli.” ”Sellaista vastaan ei ole laki.”! (2.Kor.5:17; 1.Kor.2:16; Gal.5:23)
      *
      Katso lisää:
      Vapahtajan oikea Nimi,
      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000024123006
      *
      ♥ MARANATA! ♥   

• eepu* oli epähuomiossa tai siteeksi laittanut Raamatun hengen mukaistakin tuohon viekkaasti sommiteltuun tarustoonsa. Siinähän on jokaisele jotakin. Poimin tuon ainoan helmen sieltä sekahedelmäkeitoksesta, jossa ei ollut päätä ei häntää.

HENGEN HEDELMÄ on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.

Tuokin oli kääritty ovelasti likaiseen omavanhurskauden vaatteeseen.
        Gal 5. luku, jossa se on, alkaa kristityn vapauden kuvauksella - vapaus Hengessä.
        Sitten kuvataan, kuinka LAKI taistelee tätä hengen vapautta ja hengen hedelmän syntymistä vastaan.

Lopuksi Paavali muistuttaa, että Hengen varassa (vapaus Hengessä) elävän on seurattava Hengen johdatusta (eikä lain kirjainta):

Gal 5:24-26 :
        24 Ne, jotka ovat Jeesuksen Kristuksen omia, ovat ristiinnaulinneet vanhan luontonsa himoineen ja haluineen. [Room. 6:6 ]

25 Jos me elämme Hengen varassa, meidän on myös seurattava Hengen johdatusta. [Room. 8:12]

26 Emme saa tavoitella turhaa kunniaa emmekä ärsyttää ja kadehtia toisiamme. [Room. 12:10 ].

Niinkuin vapaa kana munii parempaa, niin vastuullisessa Hengen vapaudessa vaeltava kristittykin tekee soveliaampaa hedelmää kuin lakiin sidottu.

• että molemmat

ovat lähtöisin JUMALASTA.
      Jumala antoi poikansa Jeesuksen,ettei yksikään joka uskoo Häneen,hukkuisi,vaan hän saa iankaikkisen elämän.JUMALA antoi myös sapatin, ja siunasi ja pyhitti sen ihmistä varten,
      ihmisen parhaaksi,että muistaisimme HÄNET LUOJAKSI.

Usko ilman tekoja on kuollut!
      Ja teot ilman uskoa on kuolleita,
      eli niilä ei ole mitään merkitystä.
      Jokainen Jeesukseen uskova,uudesti syntynyt,
      myös haluaa kaikessa tehdä Hänen tahtonsa,
      jonka JEESUS VAIKUTTAA PYHÄNHENGEN KAUTTA.Jokapäiväinen elämä todistaa oletko Kristuksessa vai et,
      siihen elämään kuuluu,
      kuuliaisuus Jumalan tahdolle,
      ei pakosta vaan rakkaudesta.

Jumala on antanut meille elämän tien viitat kymmenessä käskyssään,ettemme eksyisi,näin veisasivat
      myös pääsiäismaanantain Jumalanpalveluksessa,Turun tuomiokirkossa.Kuulija.

• ystävällisesti

2.Timoteuksen kirje:
        3:5 heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.

• SINÄ JOKA
        ystävällisesti kirjoitti:

2.Timoteuksen kirje:
        3:5 heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.

PILKKAAT HERRAA,TEKEMÄLLÄ TYHJÄKSI HÄNEN SANANSA!!!POLKEMALLA LOKAAN SAPATTI ASETUKSEN.JONKA LUOJASI SIUNASI JA PYHITTI,MYÖS SINUA VARTEN.

• JEESUSTA?
        SINÄ JOKA kirjoitti:

PILKKAAT HERRAA,TEKEMÄLLÄ TYHJÄKSI HÄNEN SANANSA!!!POLKEMALLA LOKAAN SAPATTI ASETUKSEN.JONKA LUOJASI SIUNASI JA PYHITTI,MYÖS SINUA VARTEN.

Johanneksen evankeliumi:
        5:18   Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.

Johanneksen evankeliumi:
        9:16   Niin muutamat fariseuksista sanoivat: "Se mies ei ole Jumalasta, koska hän ei pidä sapattia."

Kolossalaiskirje
        2:16   Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
        2:17   jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.
        2:18   Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama
        2:19   eikä pitäydy häneen, joka on pää ja josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen, kasvaa Jumalan antamaa kasvua.
        2:20   Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
        2:21   "Älä tartu, älä maista, älä koske!"
        2:22   - sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta -ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?
        2:23   Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi.

• Se oli naulan kantaan pyyhyydestä. Sitä viisautta ei ole saatu ihmisiltä, vaan Ylhäältä.

Pyhän Hengen innoittaman rukoilemisen kera nämä Herran pyhittämät voivat sitten vaeltaa Herran levossa, pyhiä töitä ahkeroiden. Ja puhua kielillä, niin rakentuen sisäisesti.

Juud. 1:20
      Rakkaat ystävät, rakentakaa te edelleen elämäänne pyhimmän uskonne perustalle, Pyhässä Hengessä rukoillen. [Kol. 2:7; 1. Tess. 5:11]

1. Kor. 14:4
      Kielillä puhuva rakentaa itseään, profetoiva rakentaa seurakuntaa.

1.Kor.14:2 Kielillä puhuva ei näet puhu ihmisille vaan Jumalalle; kukaan ei ymmärrä häntä, Hengen valtaamana hän puhuu salaisuuksia.

1 KOR 14:12-15 :

12 Kun te nyt kerran tavoittelette henkilahjoja, pyrkikää saamaan niitä runsain määrin seurakunnan rakentamiseksi.

13 Sen, joka puhuu kielillä, on siksi rukoiltava itselleen myös tulkitsemisen kykyä.

14 Jos näet rukoilen kielillä, minun henkeni rukoilee mutta ymmärrykseni jää hyödyttömäksi.

15 Mitä tämä siis tarkoittaa? Minun tulee rukoilla hengelläni, mutta myös ymmärryksellä; minun tulee laulaa kiitosta hengelläni, mutta myös ymmärryksellä. [Ef. 5:19; Kol. 3:16].

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      96
      1605
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1083
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      415
      1017
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      166
      952
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      57
      782
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      126
      752
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      688
    8. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      78
      675
    9. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      655
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      651
    Aihe