Laserihoidot

couperosa ihoon

..missä suomessa sai laserkäsittelyä couperosa-ihoon? Olen kokeillut kaikki hoitovoiteet, värivoiteet ja sähköneulapolton, josta jäi tulehduksen jälkeen pieniä arpia. Minulla oli välillä jonkin plastikirurgian sairaalan nimi, mutta en onnistu nyt löytämään sitä uudstaan.

Onko kukaan käynyt, ja miten hyvää jälkeä on saatu aikaan, pitääkö toimenpide uusia? Kauanko ihon punoitus kestää ja miten kivulias se toimenpide oikein on? Pitääkö varata lääkärintarkastusta varten aika, vai onnistuuko samalla reissulla?

27

10646

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marjaqq

sama juttu täällä!
      kokeilin myös kaiken mahdollisen, kun verisuonten määrä vaan kasvaa.. saa aamuisin laittaa melkoisen määrän meikkiä ettei näytä alkoholistilta.
      kävin myös tässä neulapoltossa, joka jätti ihon täysin arville :( jos uskaltaisin, haastaisin tekijän oikeuteen. pitäisihän ammattilaisen tietää mitä tekee ja ainakin kertoa riskeistä!
      nyt siis myös etsiskelen tietoa laserista, jos sais ainakin nuo arvet pois.. tietääkö kukaan?

• kokemuksia!

Olen käynyt Sairaala Laserissa Helsingissä (ilmeisesti ainut Suomessa) kasvojen hiussuonien (couperosa?) poistossa viime kesänä. Poltto tehdään ns. vihreällä laserilla (en muista virallista nimeä). Minulle tehtiin yksi käsittely koko kasvoille ja sillä saatiin suurin osa häiritsevistä suonista pois. Vieläkin jäi pienempiä jäljelle, mutta jo tällä kasvot tuli paljon paremman näköiseksi.

Käsittelyssä ensin "kynällä" poltettiin isommat suonet ja ne katoaa heti. Pienempien suonien ryhmiä poltettiin "skannerilla", joka on eräänlainen polttopää jossa tuo lasersäde pyörii nopeasti ja polttaa isomman alueen kerralla. Kynä ei sattunut käytännössä lainkaan, mutta skannerilla aina odotti että eikö se jo lopu kun loppuvaiheessa alkoi tulla kipua. Minulla ei laitettu puudutetta iholle, vain jäähdytettiin kylmäpussilla.

Kynän polttojäljet on hyvin pieniä ja huomaamattomia, mutta skannerin jäljet on n.2cm halkaisijaltaan ja selvästi näkyvissä ja myös turvoksissa useamman päivän. Naama on käsittelyn jäljiltä kuin ampiaispesässä olisi käynyt. Jos on esimerkiksi asiakaspalvelutehtävissä tms. siitä taitaisi saada sairaslomaa viikon verran (joka tarvitaan jälkien häviämiseen), mutta itse menin heti seuraavana päivänä töihin, koska muuten olisi tullut palkatonta vapaata (kosmeettinen operaatio).

Kallistahan tuollainen käsittely on (päivän hinnat kannattaa kysellä Laserista) mutta tuloksetkin tehokkaita. Minulla oli noita suonia niin paljon ja osa liian isoja, ettei kosmetologini suostunut niitä polttamaan.

• verisuonet pois poskilta
        kokemuksia! kirjoitti:

Olen käynyt Sairaala Laserissa Helsingissä (ilmeisesti ainut Suomessa) kasvojen hiussuonien (couperosa?) poistossa viime kesänä. Poltto tehdään ns. vihreällä laserilla (en muista virallista nimeä). Minulle tehtiin yksi käsittely koko kasvoille ja sillä saatiin suurin osa häiritsevistä suonista pois. Vieläkin jäi pienempiä jäljelle, mutta jo tällä kasvot tuli paljon paremman näköiseksi.

Käsittelyssä ensin "kynällä" poltettiin isommat suonet ja ne katoaa heti. Pienempien suonien ryhmiä poltettiin "skannerilla", joka on eräänlainen polttopää jossa tuo lasersäde pyörii nopeasti ja polttaa isomman alueen kerralla. Kynä ei sattunut käytännössä lainkaan, mutta skannerilla aina odotti että eikö se jo lopu kun loppuvaiheessa alkoi tulla kipua. Minulla ei laitettu puudutetta iholle, vain jäähdytettiin kylmäpussilla.

Kynän polttojäljet on hyvin pieniä ja huomaamattomia, mutta skannerin jäljet on n.2cm halkaisijaltaan ja selvästi näkyvissä ja myös turvoksissa useamman päivän. Naama on käsittelyn jäljiltä kuin ampiaispesässä olisi käynyt. Jos on esimerkiksi asiakaspalvelutehtävissä tms. siitä taitaisi saada sairaslomaa viikon verran (joka tarvitaan jälkien häviämiseen), mutta itse menin heti seuraavana päivänä töihin, koska muuten olisi tullut palkatonta vapaata (kosmeettinen operaatio).

Kallistahan tuollainen käsittely on (päivän hinnat kannattaa kysellä Laserista) mutta tuloksetkin tehokkaita. Minulla oli noita suonia niin paljon ja osa liian isoja, ettei kosmetologini suostunut niitä polttamaan.

Hei sinä jolla omia kokemuksia , paljonko sinulla
        tuli maksamaan tuo laserhoito.
        En asu Helsingissä joten pitäisi miettiä joku
        muu paikka missä saa hoitoa.
        Muistan lukeneeni että hoitoa suositellaan pimeään vuodenaikaan.
        Minulla on myös poskilla katkenneita verisuonia
        ja aina saa olla laittamassa jotain pakkelia että saisi posket normaalin väriseksi.

• käyty on
        kokemuksia! kirjoitti:

Nimenomaan kynällä vetäminen tuntuu kuin veitsellä vetäminen. Toinen, pyöreä polttokärki ei niinkään tuntunut.
        Ja arpia valitettavasti tulee tästäkin, ei vaan kovin havaittavia.

• sanottua...
        verisuonet pois poskilta kirjoitti:

Hei sinä jolla omia kokemuksia , paljonko sinulla
        tuli maksamaan tuo laserhoito.
        En asu Helsingissä joten pitäisi miettiä joku
        muu paikka missä saa hoitoa.
        Muistan lukeneeni että hoitoa suositellaan pimeään vuodenaikaan.
        Minulla on myös poskilla katkenneita verisuonia
        ja aina saa olla laittamassa jotain pakkelia että saisi posket normaalin väriseksi.

"Päivän hinnat" kannattaa kysyä puhelimitse tai sähköpostilla Sairaala Laserista.

Minulla maksoi noin vuosi sitten varsinainen hoito muutaman kympin päälle 300€ ja ennen varsinaista hoitoa tehtiin "koepoltto" erillisellä käynnillä, hinnaltaan vajaa 100€ (josta osan sai takaisin KELA:sta).

Kaikkia laserkäsittelyjä ei tehdä mielellään kesä-aikana, koska iho ei saa olla päivettynyt ja käsitelty iho on erittäin herkkä auringonvalolle (voi tulla mm. maksaläiskiä). Oma käsittelyni tehtiin aika myöhään keväällä ja sen jälkeen käytin ahkerasti suojakertoimellisia voiteita.

• ilmeisesti
        käyty on kirjoitti:

Nimenomaan kynällä vetäminen tuntuu kuin veitsellä vetäminen. Toinen, pyöreä polttokärki ei niinkään tuntunut.
        Ja arpia valitettavasti tulee tästäkin, ei vaan kovin havaittavia.

Minulla ei tullut mitään näkyviä arpia. Tietenkin selviä paloarpia syntyi käsittelystä, niin pitikin, mutta ne parani parissa viikossa täydellisesti. Nyt vuoden kuluttua ei löydä hakemallakaan paikkoja joista suonia on poltettu, niitä ei vain enää ole.

• lisää
        sanottua... kirjoitti:

"Päivän hinnat" kannattaa kysyä puhelimitse tai sähköpostilla Sairaala Laserista.

Minulla maksoi noin vuosi sitten varsinainen hoito muutaman kympin päälle 300€ ja ennen varsinaista hoitoa tehtiin "koepoltto" erillisellä käynnillä, hinnaltaan vajaa 100€ (josta osan sai takaisin KELA:sta).

Kaikkia laserkäsittelyjä ei tehdä mielellään kesä-aikana, koska iho ei saa olla päivettynyt ja käsitelty iho on erittäin herkkä auringonvalolle (voi tulla mm. maksaläiskiä). Oma käsittelyni tehtiin aika myöhään keväällä ja sen jälkeen käytin ahkerasti suojakertoimellisia voiteita.

Se, miksi käsittelyä ei tehdä esim. kesällä ruskettuneelle on se, että laserin säde "imeytyy" ruskettuneeseen ihoon , sen melamiiniin eritavalla kuin kalpeaan ihoon.Säteet hajoaa väärään paikkaan.
        Käsittely ruskettuneelle on hyödytöntä, koska säteet ei silloin pääse vaikuttamaan verisuoniin, kuten pitäisi.
        Aurinkolomalle on ihotautilääkärini luvannut mennä vaikka heti.

• ap.

itse sain rahani takaisin, kun kävin näyttämässä kosmetologille tulehtunutta ihoa. Jouduin hakemaan yleislääkäriltä antibioottikuurin mutta arvet tietysti jäi. Toista kertaa en kosmetologin tai edes ihotautilääkärin neulapoltto käsittelyyn lähde. Kävin näyttämässä arpia plastikirurgilla ja ne saa luultavati pois ihonhionnalla. Sitä ennen pitää hoitaa tietysti tämä alkuperäinen ongelma... jollei ihon hionnasta tule taas uusia :( Ainakin se plastikirurgi sanoi, että laseri on turvallisempi, kun se ei riko ihoa jotta tulehduksia pääsisi syntymään.

• Vieras123

tehdään mun käsittääkseni kans.En muista vaan nyt sitä sairaalan nimeä ja että onko sitten ihan sama hoito..mutta voin etsiä netistä tietoa ja ilmoitella sitten.

• varmistaa!

Verisuoniin vaikuttaa VAIN tuo vihreä laser. Kyseinen laite on aika harvinainen ja ainakin viime vuonna niitä oli Suomessa vain yksi Sairaala Laserissa ja yksi maahantuojalla, joka lainasi (vuokrasi?) sitä keskussairaaloille eturauhashöyläyksiin. Myös Sairaala Laser tekee laitteellaan noita eturauhashöyläyksiä, joten ajan löytäminen tällaiseen kosmeettiseen tarkoitukseen vaatii sovittelua (ajan voi saada vasta aika pitkältä).

• tämä..

Onko se Oulussa oleva paikka missä tehdään laserhoitoja nimeltään sairaala Botnia ?

• hämmästyttää..
        varmistaa! kirjoitti:

Verisuoniin vaikuttaa VAIN tuo vihreä laser. Kyseinen laite on aika harvinainen ja ainakin viime vuonna niitä oli Suomessa vain yksi Sairaala Laserissa ja yksi maahantuojalla, joka lainasi (vuokrasi?) sitä keskussairaaloille eturauhashöyläyksiin. Myös Sairaala Laser tekee laitteellaan noita eturauhashöyläyksiä, joten ajan löytäminen tällaiseen kosmeettiseen tarkoitukseen vaatii sovittelua (ajan voi saada vasta aika pitkältä).

Tämähän menee ihan sairaala Laserin mainoskamppanjaksi !
        Sitä epäilin jo alusta saakka, kun heti "parin " lukijan jälkeen alkoi tekstiä pukata ihmeen paljon, aivan kuin kaikki palstan lukijat olisivat hoidattaneet verisuoniaan Sairaala laserissa...??? Kannattaa todellakin olla tarkkana !

Niin, sitä faktaa sitten. Sairaala Mehiläisellä on myös laser laite, joka on jo vuosia hoitanut helsinkiläisten verisuonia ja tuliluomia mm. ihotautilääkäri Happosen käsien avulla.

• muuallakin!
        hämmästyttää.. kirjoitti:

Tämähän menee ihan sairaala Laserin mainoskamppanjaksi !
        Sitä epäilin jo alusta saakka, kun heti "parin " lukijan jälkeen alkoi tekstiä pukata ihmeen paljon, aivan kuin kaikki palstan lukijat olisivat hoidattaneet verisuoniaan Sairaala laserissa...??? Kannattaa todellakin olla tarkkana !

Niin, sitä faktaa sitten. Sairaala Mehiläisellä on myös laser laite, joka on jo vuosia hoitanut helsinkiläisten verisuonia ja tuliluomia mm. ihotautilääkäri Happosen käsien avulla.

Todellakin laserlaitteita on ollut jo kauan aika monessa sairaalassa ja vieläpä kiertäviäkin palveluita. Mutta verisuoniin tehoava KTP-laser (vihreä laser) on uusi tulokas, jota ei kovin monessa paikassa ole. Ehkäpä tässä vuoden-parin aikana niitä on pystytty hankkimaan muuallekin kuin Sairaala Laseriin, mutta useita vuosia niitä ei edes ole vielä ollut.

Onhan noita hoitoja voitu kokeilla myös vanhemmilla Alexandriitti- ja diodilasereilla, joita onkin sitten jo runsaasti.

No juttua Sairaala Laserista kertyy jo senkin takia, kun se on ollut ainoa paikka mistä hoitoa on saanut KTP-laserilla. Eli kokemusta ei näyttäisi olevan muualta. Mutta jospa joku muualla couperosaansa laserhoitoa saanut kertoisi niistäkin kokemuksista.

• tunnut
        muuallakin! kirjoitti:

Todellakin laserlaitteita on ollut jo kauan aika monessa sairaalassa ja vieläpä kiertäviäkin palveluita. Mutta verisuoniin tehoava KTP-laser (vihreä laser) on uusi tulokas, jota ei kovin monessa paikassa ole. Ehkäpä tässä vuoden-parin aikana niitä on pystytty hankkimaan muuallekin kuin Sairaala Laseriin, mutta useita vuosia niitä ei edes ole vielä ollut.

Onhan noita hoitoja voitu kokeilla myös vanhemmilla Alexandriitti- ja diodilasereilla, joita onkin sitten jo runsaasti.

No juttua Sairaala Laserista kertyy jo senkin takia, kun se on ollut ainoa paikka mistä hoitoa on saanut KTP-laserilla. Eli kokemusta ei näyttäisi olevan muualta. Mutta jospa joku muualla couperosaansa laserhoitoa saanut kertoisi niistäkin kokemuksista.

olevan "tietäväinen" ,mainoshenkinen.

No, niitä verisuonia on hoidettu Mehiläisessä ainakin yhtä kauan. Nykyisin myös "kokeillaan"
        (-sinun termisi) Siluetissa .

• ap.
        tunnut kirjoitti:

No, niitä verisuonia on hoidettu Mehiläisessä ainakin yhtä kauan. Nykyisin myös "kokeillaan"

..kokemuksia eri paikoista, niin kerro lisää. Minulle on sama menenkö Laseriin vai johonkin toiseen, mutta monta kertaa olen jo "tyhjästä" tai "tuhosta" maksanut.

• mainostaja!
        tunnut kirjoitti:

Tietenkin vastaan jos joku kysyy ja nimenomaan omia kokemuksiani. Eikö saisi kertoa ettei vaan olisi "mainoshenkinen"! Senttiäkään en ole siitä saanut että mainitsin kyseisen sairaalan täällä. Jos palvelua silloin antoi vain yksi taho, ei voi kertoa muista vaihtoehdoista, vaikka kuinka muut kirjoittajat sitä vaatisivat. Enkä ole ravannut muissa paikoissa kyselemässä kun sain hoidon yhdestä paikasta.

Siis vielä kerran. Jos joku on käynyt saamassa hoitoa couperosaan vihreällä laserilla muualla kuin Sairaala Laserissa, niin kertokoon kokemuksistaan. Taisipa tuo toinen hoidossa käynyt pelästyä tätä pöllytystä.

Mainitsin vastauksessani että olin kyseisessä hoidossa vuosi sitten, jolloin tätä hoitoa vihreällä laserilla sai VAIN Sairaala Laserissa (KUKAAN muu ei tätä silloin tarjonnut). Sen jälkeenhän on voinut vaikka kuinka moni hankkia noita erittäin kalliita laitteita.

Onhan noita verisuonia poistaneet kosmetologitkin, kuten aloituksessa ilmeni. Työtavat ja laitteet ovat erilaisia. Vihreä laser ainakin tuntuu potilaan kannalta helpolta ja nopealta, itse ainakin olin siihen tyytyväinen.

• Vieras123

• laite
        Vieras123 kirjoitti:

http://www.sairaalabotnia.fi/index.php?23

tuo on se josta puhuin,ei varmaan ole sitä samaa hoitoa?Vai onko?

(sori kun tämä kesti,unohtui kiireiden keskellä ;))

Tuosta tekstistä päätellen näyttäisi olevan nimenomaan KTP-laser, joten oikea laite verisuonien poistoon näyttäisi olevan. Näinhän tilanne edistyy ja laitteita hankitaan vähitellen muuallekin.

• ap.

itsekin muistelin, että plastikirurgi mainitsi, että vain yhdessä suomen sairaalassa olisi tehokas laite. Siitä on nyt tosin pari vuotta aikaa.

Muistakin paikoista kuin Laserista olisi tosiaan mukava kuulla, mutta onneksi ainakin sen nimi on nyt tiedossa, kiitos!

• N-lite

Laittakaapa Googleen N-lite laser, niin saatte
        tietoa myös tuosta laserista.
        Ei kipua, ainoastaan lämmittävä tunne iholla.

Minä otin poskiin näppylöihin , auttaa myös ryppyihin ja verisuoniin.
        Ryppyihin tosin 1-2 kk viiveellä ja kallista on valitettavasti.

• Hanska

Ammatti-ihmisen suusta:

"Punoitukseen on apua saatavissa laserista. Poskien alueen vahvistushoito maksaa 300¬ kerta. Hoitoja tarvitaan kolmesta kuuteen. Hoitojen määrä on kovin yksilöllinen - jo pelkkien tulostoiveittenkin takia. Lisäksi täytyy muistaa, että tulos näkyy paremmin vasta noin kolmen kuukauden kuluttua ensimmäisestä hoidosta... "

• käsittely

Edellä mainitut käsittelyt on ilmeisesti erityyppisellä laserilla (jos edes on aito laser), varsinkin kun mainitaan että hoitokertoja tarvitaan useita ja tulokset näkyy vasta kuukausien kuluttua.

Vihreä laser todellakin POLTTAA punaisen suonen tukkoon ja suoni katoaa heti, koska verenkierto loppuu. Tuntui taikatempulta kun koepoltossa katseli peilillä kuinka suoni katosi heti laserpulssin saatuaan. Vihreällä laserilla uusia hoitokertoja tarvitaan vain toisten tai uudelleen syntyneiden hiussuonien poistoon. Kerran poltetut suonet häviää heti, mutta iho kasvattaa uusia suonia kuolleen tilalle ja on sitten sattumasta kiinni onko uudet yhtä pahoja kuin se poltettu oli.

• laser
        käsittely kirjoitti:

Edellä mainitut käsittelyt on ilmeisesti erityyppisellä laserilla (jos edes on aito laser), varsinkin kun mainitaan että hoitokertoja tarvitaan useita ja tulokset näkyy vasta kuukausien kuluttua.

Vihreä laser todellakin POLTTAA punaisen suonen tukkoon ja suoni katoaa heti, koska verenkierto loppuu. Tuntui taikatempulta kun koepoltossa katseli peilillä kuinka suoni katosi heti laserpulssin saatuaan. Vihreällä laserilla uusia hoitokertoja tarvitaan vain toisten tai uudelleen syntyneiden hiussuonien poistoon. Kerran poltetut suonet häviää heti, mutta iho kasvattaa uusia suonia kuolleen tilalle ja on sitten sattumasta kiinni onko uudet yhtä pahoja kuin se poltettu oli.

http://www.eestiarst.ee/et/ajakirjad/number.html?do=showarticle&id=605#a605
        http://www.answers.com/topic/nd-yag-laser
        http://en.wikipedia.org/wiki/Nd-YAG_laserhttp://en.wikipedia.org/wiki/Nd-YAG_laser
        http://en.wikipedia.org/wiki/Spider_veins
        http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Spider_telangiectasia&action=edit
        http://www.detria.fi/web/index.php?id=65

• Roosa

Sairaala Laseri Helsingin Lauttasaaressa on mainostanut laserhoitoja couperosaan. Olen harkinnut tuota. Sairaala on itselleni tuttu silmäleikkauksesta ja kokemukset olivat erittäin myönteisiä, luotettava paikka. Ihon laserhoidoista tuli tietoa kotiin kanta-asiakkaille.

• ap2

hei, toimiiko tuo vihrea laser myos arpiin?

jos sais samalla reissulla tuon mikrohionnan "tuhot" poistettua... tuntuu ihan kamalalta etta ennen sai edes peitettya nuo suonet, mutta nyt ei millaan saa nakyvia mikroneulan tuottamia arpikanjoneita piiloon..

• missä, milloin?
        ap2 kirjoitti:

hei, toimiiko tuo vihrea laser myos arpiin?

jos sais samalla reissulla tuon mikrohionnan "tuhot" poistettua... tuntuu ihan kamalalta etta ennen sai edes peitettya nuo suonet, mutta nyt ei millaan saa nakyvia mikroneulan tuottamia arpikanjoneita piiloon..

Siis kuka on niin taitamaton ollut, että sait arpikanjonit kasvoihisi vai tuliko ne seurauksena tulehduksesta ?
        Ettei nyt enää mentäis sinne.

• ei siis saa sanoa..
        missä, milloin? kirjoitti:

Siis kuka on niin taitamaton ollut, että sait arpikanjonit kasvoihisi vai tuliko ne seurauksena tulehduksesta ?
        Ettei nyt enää mentäis sinne.

taalla ei ilmeisesti saa mainita mitaan paikkoja. en tieda toisesta ap:sta missa on kaynyt, itse kavin eraalla alan ammattilaiseksi mainostavalla keski suomalaisella kosmetologilla.
        riittaa varmaan varoitukseksi kaikille jotka harkitsee minne tahansa menoa kyseiseen operaatioon. nyt maksan moninverroin laserista etta saan edes samanlaisen ihon kuin aiemmin..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      2999
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1147
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1122
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      51
      1015
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      31
      974
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      858
    7. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      852
    8. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      837
    9. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      44
      822
    10. Oletko älykkäämpi kuin kaivattusi

Pitääkö kaivattusi sinua älykkäämpänä teistä? Mitä luulet?
      Ikävä
      71
      770
    Aihe