Sivusilmällä käärmettä

Adventisteilla on tapana vilkaista Jeesusta, mutta sitten kääntyä katselemaan Ellen Whiteä, hänen kirjojaan, oppejaan, säädöksiään ja sapattejaan.

Tästä on esikuva jo Vanhassa Testamentissa. Oli katsottava käärmettä tangon päässä ja pelastui kuolemalta. Oli siis katsottava käärmettä uskossa. Osa ei katsonut tai vilkaisi sivusilmällä ja turvautui muihin konsteihinsa, kenties päätti viettää oikein päiviä rukouksessa ja Jumalan palveluksessa ollakseen Jumalalle mieliksi ja välttääkseen kuoleman. Mutta he kuolivat. Jumalalle kelpaa se, minkä Hän itse on määrännyt, kaikki muu on niskoittelua ja syntiä, näyttäkööt miten hyvältä ihmisen omasta mielestä tai toisten silmissä tahansa.

"Ja kansa puhui Jumalaa ja Moosesta vastaan: "Minkätähden te johdatitte meidät pois Egyptistä kuolemaan erämaahan? Eihän täällä ole leipää eikä vettä, ja me olemme kyllästyneet tähän huonoon ruokaan." Silloin Herra lähetti kansan sekaan myrkkykäärmeitä, jotka purivat kansaa, niin että paljon kansaa Israelista kuoli. Niin kansa tuli Mooseksen luo, ja he sanoivat: "Me teimme syntiä, kun puhuimme Herraa ja sinua vastaan. Rukoile Herraa, että hän poistaa käärmeet meidän kimpustamme." Ja Mooses rukoili kansan puolesta. Silloin Herra sanoi Moosekselle: "Tee itsellesi käärme ja pane se tangon päähän, niin jokainen purtu, joka siihen katsoo, jää eloon." Niin Mooses teki vaskikäärmeen ja pani sen tangon päähän; jos ketä käärmeet sitten purivat ja tämä katsoi vaskikäärmeeseen, niin hän jäi eloon. (4 Moos 21:5-9)

Jeesus itse vertasi itseään tuohon paalussa riippuvaan käärmeeseen "Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän, että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." (Joh 3:14-16)

Nyt te hengellisessä kuolemassa olevat adventistit ette kuitenkaan suostu katsomaan ja uskomaan Jeesusta, vaan käännätte katseenne ihmistekoihin, ihmisrakkauteen, sapatinpäivään, väärään profeettaa Ellen Whiteen ja askartelette loputtomasti mielessänne adventtikirkon väärissä opetuksissa. Jeesustakin mielestänne katsotte, mutta etsitte Häntä väärästä paikasta Raamatun vastaisia tekoja tekemästä (pyhäkköoppi, tutkivan tuomion oppi, sovituksen jatkajana taivaassa, ihmisten syntien saatanan päälle laittajana jne.)

20

568

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paratiisiin

      Jokos sin uot tuas viettelemässä uotamia ja ievaa
      mää jo pois sie hirmuse pahakierme Kiemurteleppa vaeekka kiennyttämmöö niit pietin märköjä poikke sielt paha tieost, kahtelin noit riimui ja huomasia siun oleva hommaltais noit tuonela
      saarna puuhis olevii. Vielkös saarnajat noil tuonela asukeil. Niihä mie oon noist siu riimuist lukenna jotta sin saarnailet manalas.
      Kuulootko hyää sinnuu? Uotkos sie nii mahtava
      matelja jot voit matella iha tuone tuvil. Koetappas luikia muille mannuille mainiolle käärmehen konsteila kavalilla. kattoen noit ukoja ehoja itelles turvaimeksi oman kylkeis
      lämmittäjäkseis. Sillo ois siul töit kotonais oman kontuis peräst katsojaks.

    • Elina

      Kristukseen. Kaikki tuo vaahtoamisesi on VALHETTA!

      Minä olen uudesti syntynyt täysin Jumalan armoon Kristuksessa turvaava adventisti. Olen kastettu uskovien kasteella, oman suuni tunnustuksen perusteella. Liityin melkein 30v sitten adventtikirkkoon. Ja adventtikirkko on hengellinen kotini.

      Meillä täällä saarnataan ylösnoussutta Jeesusta Kristusta, ja ainoastaan Hänen kauttaan ylistämme Jumalaa, (emme Ellenin kautta).

      Adventtikirkossa otetaan kasteasia paljon vakavammin, kuin monissa muissa, koska meillä kastetaan ja otetaan kirkon jäseniksi ainoastaan UUDESTISYNTYNEITÄ KRISTUSTA TUNNUSTAVIA USKOVAISIA.

      Vasta oman suui tunnustuksen jälkeen minut hyväksyttiin kasteelle, sama pätee myöskin Vapaa kirkossa ja Helluntai seurakunnassa! Viimeaikoina meillä onkin ollut useita yhteistilaisuuksia heidän kanssaan.

      Mitä Ellen G Whiteen tulee, hän on ainoastaan poisnukkunut IHMINEN, jolla oli profetoimisen armolahja, mutta joka ei sallinut sanoa itseään profeetaksi, vaan pyysi sanomaan itseään sanan saattajaksi. Hän ei ole Jumala, eikä kukaan häntä sellaisena pidäkkään, ei hänelle ole kirjoitettu yhtäkään ylistyslaulua, muusta palvomisesta puhumattakkaan. Vain Jeesus on laulumme aihe!

      Sinun sivusi päällä lukee, että sivusi ei ole julkinen. Yritä olla asiallisempi ja pysyä jotakuinkin totuudessa.

      • Jos olisit uudestisyntynyt kristitty, olisi Pyhä Henki jo todistanut sinulle Ellen Whiten vääräksi profeetaksi ja adventtikirkon opinkohdat epäraamatullisiksi ja olisit kiireen kaupalla paennut eksytystä raamatullisen opetuksen piiriin.


      • on suljettu

        asiattoman sisällön vuoksi. Mutta samaa asiatonta sisältöä ovat hänen kaikki viestinsä, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, joissa hän keskittyy Jeesukseen. Mutta pahakin voi olla joskus hyvän palveluksessa.


      • liero

        YKSI SINULTA PUUTTUU JA SEN MUKANA KAIKKI!!!

        Galatalaiskirje:
        5:14   Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."


      • on suljettu kirjoitti:

        asiattoman sisällön vuoksi. Mutta samaa asiatonta sisältöä ovat hänen kaikki viestinsä, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, joissa hän keskittyy Jeesukseen. Mutta pahakin voi olla joskus hyvän palveluksessa.

        Kaikin toiminhan te yritätte estää adventistien evankelioimista ja uskoontuloa. Jokainen voi nähdä, että galleriasivussani ollut mitään väärää:

        http://209.85.129.104/search?q=cache:aZpqVpqSylEJ:galleria.suomi24.fi/uskova_1 Matinkatu 20 D 110&hl=fi&ct=clnk&cd=21&gl=fi


      • haaskalla

        Mitä tahansa Uskova_1 kirjoittaa, niin paikalle kiirehtii Elina.

        Kuka on antanut sinulle tämän haukkumisen "armolahjan"?


      • olevia omaan
        uskova_1 kirjoitti:

        Kaikin toiminhan te yritätte estää adventistien evankelioimista ja uskoontuloa. Jokainen voi nähdä, että galleriasivussani ollut mitään väärää:

        http://209.85.129.104/search?q=cache:aZpqVpqSylEJ:galleria.suomi24.fi/uskova_1 Matinkatu 20 D 110&hl=fi&ct=clnk&cd=21&gl=fi

        luulouskoosi. Jokainen Pyhällä Hengellä täytetty uskova voi heti vaistota sen, että sinä et ole uudestisyntynyt, siitä kun sinulla on tuo syyttävä ja tuomitseva henki, joka syyttää ja tuomitsee toisia Kristuksen vereen turvaavia. Mikä sinä olet tallaamaan jalkoihisi sen kaiken pyhän ja oikean, minkä todellinen usko synnyttää?

        Kun sinä joskus täytyt Pyhällä Hengellä, lähtee sinusta tuo halu tuomita ja syyttää lähimäisiäsi, senjälkeen sinä siunaat Jeesuksen nimessä, etkä kiroa! Hoivaat ja parannat, etkä lyö lyötyä.


      • uoot tehnä
        uskova_1 kirjoitti:

        Kaikin toiminhan te yritätte estää adventistien evankelioimista ja uskoontuloa. Jokainen voi nähdä, että galleriasivussani ollut mitään väärää:

        http://209.85.129.104/search?q=cache:aZpqVpqSylEJ:galleria.suomi24.fi/uskova_1 Matinkatu 20 D 110&hl=fi&ct=clnk&cd=21&gl=fi

        armo lekurin: Uot antaat matelial ommoo myrkkyää. Jot oikiaks menikiks. Mokomanni matlja hääräst niiku ois satus Prises. Hää syötäjää vaa pahhaa myrkyy mihi hää vaa männöö. Hää omp se paratiisi myrkytäjä Taitajap ol iha oikja kopra.
        myrky omp häl kauhiaa, Kyöpel vure taaks mänköö
        saarnoomua niil tuonelas hengil. Hys sinnuu sie katal matelja. Kristukse nimes käske siu lähtemähä pois kristukse ommis sakit. Jot alaha
        matelmaha sin tuonelhan takassii henkilöls saarnamaha. Jiisuksen nimens käse sinu jättämähä Jumalas omat Pyhyyvet rauhas elämähän. Pan ny jäit hatus ja lähe poike Jesus immeisten porukast, Män vaas isäntäs paholaise luoks.Uotko
        snaijunt sin kov päine matjelja. Min uon vuaa kärmehen karkoitaja.


      • älä vastaa sille

        mitään, se on pimentynyt yksilö. Miekin viittaan kintaalla kaikelle, mitä tuo "uskova1" = uskovan irvikuva vaahtoaa.

        yx advari


      • olevia omaan kirjoitti:

        luulouskoosi. Jokainen Pyhällä Hengellä täytetty uskova voi heti vaistota sen, että sinä et ole uudestisyntynyt, siitä kun sinulla on tuo syyttävä ja tuomitseva henki, joka syyttää ja tuomitsee toisia Kristuksen vereen turvaavia. Mikä sinä olet tallaamaan jalkoihisi sen kaiken pyhän ja oikean, minkä todellinen usko synnyttää?

        Kun sinä joskus täytyt Pyhällä Hengellä, lähtee sinusta tuo halu tuomita ja syyttää lähimäisiäsi, senjälkeen sinä siunaat Jeesuksen nimessä, etkä kiroa! Hoivaat ja parannat, etkä lyö lyötyä.

        En ole evankelioinut ketään uskovia, vaan uskomattomia, eksyneitä adventisteja.

        Kiellät toteuttamasta lähetyskäskyä noine älyttömine ohjeinesi, että ei-uskovien jumalattomuutta pitää hoivata ja siunata.


      • Uskova _1 =?
        uskova_1 kirjoitti:

        En ole evankelioinut ketään uskovia, vaan uskomattomia, eksyneitä adventisteja.

        Kiellät toteuttamasta lähetyskäskyä noine älyttömine ohjeinesi, että ei-uskovien jumalattomuutta pitää hoivata ja siunata.

        Ei ole todellisessa uskossa. Pahaa henkeä hän
        pitää pyhänä henkenä. Jumalaa hän pitää saatanana ja Saatanaa Jumalana. Ompas jotakin mennyt Tytöllä sekaisin. Sitten hän evankelisoi
        Eniten Raamattuun luottavia ihmisiä. Jotain on
        pahasti vialla Neidillä?


    • "Nyt te hengellisessä kuolemassa olevat adventistit ette kuitenkaan suostu katsomaan ja uskomaan Jeesusta, vaan käännätte katseenne ihmistekoihin, ihmisrakkauteen, sapatinpäivään, väärään profeettaa Ellen Whiteen ja askartelette loputtomasti mielessänne adventtikirkon väärissä opetuksissa.
      Jeesustakin mielestänne katsotte, mutta etsitte Häntä väärästä paikasta Raamatun vastaisia tekoja tekemästä (pyhäkköoppi, tutkivan tuomion oppi, sovituksen jatkajana taivaassa, ihmisten syntien saatanan päälle laittajana jne.)"
      =============================

      Voineeko sen selkeämmin sanoa! Ja kuitenkin, hyvät advarit, te näette tämän ja muut tämänkaltaiset tekstit HYÖKKÄYKSENÄ, JOPA HERJAAMISENA. Menkääpä kerran itseenne tekin - loukkaantuminen johtuu lakihenkisyydestä. Ei ole aihetta minkäänlaiseen marttyyrin sädekehään.

      Johan tekstin tietynlaisesta puhtaudesta pitäisi osata päätellä, että uskova_1 on Jumalan Pojan asialla kirjoittaessaan. Hän näkee paljon vaivaa teidän hyväksenne - oletteko liian ylpeitä tai omahyväisiä, kun totuus ei kelpaa.

      Puhumattakaan, että iloitsisitte yhdessä totuuden kanssa. Totuus on YHTEINEN. Galatalaiskirje kohdistuu teihin, etenkin 5. luku sen hyvin osoittaa.

      Sillä te paasaatte, että lainnoudattaminen on TOTUUDENKUULIAISUUTTA, mutta Paavali osoittaa, että juuri lainkiihkoilu ESTI galatalaisia olemasta kuuliaiset totuudelle.
      ------------------------

      GIDEON

      Tuomari Gideonia pidetään uskonsankarina, voittoisana sotasankarina, kuninkaaksi toivottuna ja vaikka mitä. Ei kai sellainen henkilö voisi olla sisältä musta, palvontaa havitteleva, haureuteen johdatteleva?
      Eipä tietenkään, eikä niin ollen voisi kuvitellakaan, että EGW olisi aiheuttamassa lankeemusta adventisti-suvulle nykyajassa?

      TUOM 8:27 :

      27 Kullasta Gideon teki efodi-kasukan kotikaupunkinsa Ofran jumalankuvaa varten. Israelilaiset kävivät palvomassa sitä ja luopuivat Herrasta. Näin kultainen kasukka koitui lankeemukseksi Gideonille ja hänen suvulleen. [2. Moos. 28:4; Tuom. 17:5].   

      40 vuodessa Gideon kunniankipeänä aiheutti Israelille Herrasta luopumisen. Vaihtoivat Herran muistomerkkipahaseen kuten muinoin kultaiseen vasikkaan.
      Nyt on Ellen nostettu korokkeelle vastaavanlaisesti - keskus hänen nimensä ja OPPINSA korottamiseksi. Yläpuolelle Raamatun oikein virallisesti.
      Mutta jumalinen ihminen olisi elänyt elämänsä niin nöyrästi, ettei kellekään tulisi mieleenkään nostaa häntä korokkeelle.
      ----------------------

      PAADUTAN JA ARMAHDAN

      Viimeistään tänä päivänä meidän itsekunkin on syytä mennä itseemme ja varmistaa, olemmeko armon sisäpuolella vai ulkona. Ei se ole kiinni lain teoista, vaan juoksemisemme parempi tai huonompi onnistuminen on kiinni YKSIN ARMOSTA.
      Olemmeko omahyväisiä uskottelijoita vaiko ansiottomia palvelijoita?

      ROOM 9:13-18 :


      13 Onhan kirjoitettu: "Jaakobia minä rakastin, mutta Esauta vihasin." [Mal. 1:2,3]   
      14 Mitä me tähän sanomme? Ei kai Jumala ole epäoikeudenmukainen? Ei suinkaan. [5. Moos. 32:4; 2. Aik. 19:7; Job 34:10; Ps. 92:16]
         
      15 Hän sanoo Moosekselle: "Minä armahdan kenet tahdon ja osoitan laupeutta kenelle tahdon." [2. Moos. 33:19]   
      16 Ratkaisevaa ei siis ole, mitä ihminen tahtoo tai ehtii, vaan se että Jumala armahtaa. [Ef. 2:8,9]
         
      17 Kirjoituksissa sanotaan faraolle: "Sen vuoksi minä korotin sinut, että sinun kohtalossasi osoittaisin voimani ja että minun nimeäni julistettaisiin koko maailmassa." [2. Moos. 9:16]   
      18 Jumala siis armahtaa kenet tahtoo ja paaduttaa kenet tahtoo. [2. Moos. 4:21]   

      antti

      • Kuuliainen =

        Tarkoitat hengelliseksi kuolemaksi Adventistien
        uskonkuuliaisuutta. Tarkoitat pakanuuden sääntäjen noudattamista Jumalallisuutena. Tämä Suurkirkollinen sekasotku on sekoittanut sinulta
        selvän itsenäisen ajattelukyvyn. Lainaan tähän
        hieman Gardinaali Gibbonsia ===

        Hän rehellinen
        Gardinaali piti Newyorkissa 1900 luvun alkupuolella kuuluisan puheensa: Hän puhui Protestanttien vararikosta sanoen näin: Te protestantit pidätte aina huulillanne Raamattu ja ainoastaan Raamattu, ettekä kuitenkaa luota
        Raamattuun. Meidän kirkkomme sanoo pidä ensimmäinen päivä ja te tottelette. Jumala sanoo
        pyhitä seitsemäs päivä ja te, ette tottele Jumalaa, vaan te tottelette meidän kirkon antamaa arvovaltaa suurempana, kuin Jumalaa.
        Meidän kirkkomme on siirtänyt omalla voimallaan
        sapatin pyhyyden sunnuntaille. Kysyn vain, miksi
        te seuraatte meidän kirkon Aukhoriteetin määräyksiä enemmän, kuin Jumalan. Vastatkaa.
        Olemmeko me teillekin niinkuin Jumala, kun seuraatte meitä===?
        Axseli Uxseli on huomannut tämän!


      • Utulila

        Moni muukin pitää uskova1 totuudenpuhujana tällä palstalla. Minä myös. Vuosia olen seurannut tätä palstaa, huomaan että välillä uskova1 vajoaa ilkemieliseen sävyyn. Mutta on kuitenkin asioissa enimmäkseen oikeassa.


      • Uxseli
        Utulila kirjoitti:

        Moni muukin pitää uskova1 totuudenpuhujana tällä palstalla. Minä myös. Vuosia olen seurannut tätä palstaa, huomaan että välillä uskova1 vajoaa ilkemieliseen sävyyn. Mutta on kuitenkin asioissa enimmäkseen oikeassa.

        Tulee tuossa vaan mieleeni tuo U_1 helvetti tarina. Se on, niin järjenvastainen, että oikein huvitti sitä lukiessa.

        Hän yksi kirjoitti, että siellä Helvetissä ihmiset syövät itseään ja välillä oksentavat.
        Liha kasvaa aina entiselleen ja he jatkavat jatkuvasti itsensä syömistä ja oksentamista.
        Tämä on sitä Uskovan helvetti huumoria. Näet joka ikinen ihminen tietää sen, että koko helvetti on ihmisten peloitustarina. En tiedä
        saatatpa jopa uskoakin. minä en usko satuihin!


      • valehtelet
        Uxseli kirjoitti:

        Tulee tuossa vaan mieleeni tuo U_1 helvetti tarina. Se on, niin järjenvastainen, että oikein huvitti sitä lukiessa.

        Hän yksi kirjoitti, että siellä Helvetissä ihmiset syövät itseään ja välillä oksentavat.
        Liha kasvaa aina entiselleen ja he jatkavat jatkuvasti itsensä syömistä ja oksentamista.
        Tämä on sitä Uskovan helvetti huumoria. Näet joka ikinen ihminen tietää sen, että koko helvetti on ihmisten peloitustarina. En tiedä
        saatatpa jopa uskoakin. minä en usko satuihin!

        Tsekkasin haulla eikä uskova1 ole vihjannut tuon suuntaistakaan.

        Mikähän sinua vippaa!


      • penseä!
        Uxseli kirjoitti:

        Tulee tuossa vaan mieleeni tuo U_1 helvetti tarina. Se on, niin järjenvastainen, että oikein huvitti sitä lukiessa.

        Hän yksi kirjoitti, että siellä Helvetissä ihmiset syövät itseään ja välillä oksentavat.
        Liha kasvaa aina entiselleen ja he jatkavat jatkuvasti itsensä syömistä ja oksentamista.
        Tämä on sitä Uskovan helvetti huumoria. Näet joka ikinen ihminen tietää sen, että koko helvetti on ihmisten peloitustarina. En tiedä
        saatatpa jopa uskoakin. minä en usko satuihin!

        3:15   Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
        3:16   Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.


      • Kuuliainen = kirjoitti:

        Tarkoitat hengelliseksi kuolemaksi Adventistien
        uskonkuuliaisuutta. Tarkoitat pakanuuden sääntäjen noudattamista Jumalallisuutena. Tämä Suurkirkollinen sekasotku on sekoittanut sinulta
        selvän itsenäisen ajattelukyvyn. Lainaan tähän
        hieman Gardinaali Gibbonsia ===

        Hän rehellinen
        Gardinaali piti Newyorkissa 1900 luvun alkupuolella kuuluisan puheensa: Hän puhui Protestanttien vararikosta sanoen näin: Te protestantit pidätte aina huulillanne Raamattu ja ainoastaan Raamattu, ettekä kuitenkaa luota
        Raamattuun. Meidän kirkkomme sanoo pidä ensimmäinen päivä ja te tottelette. Jumala sanoo
        pyhitä seitsemäs päivä ja te, ette tottele Jumalaa, vaan te tottelette meidän kirkon antamaa arvovaltaa suurempana, kuin Jumalaa.
        Meidän kirkkomme on siirtänyt omalla voimallaan
        sapatin pyhyyden sunnuntaille. Kysyn vain, miksi
        te seuraatte meidän kirkon Aukhoriteetin määräyksiä enemmän, kuin Jumalan. Vastatkaa.
        Olemmeko me teillekin niinkuin Jumala, kun seuraatte meitä===?
        Axseli Uxseli on huomannut tämän!

        KRISTUKSEN OPPIA

        ROOM 1:16-17:

        Evankeliumin voima   
        16 Minä en häpeä evankeliumia, sillä se on Jumalan voima ja se tuo pelastuksen kaikille, jotka sen uskovat, ensin juutalaisille, sitten myös kreikkalaisille. [1. Kor. 1:18, 2:5, 4:20; 1. Tess. 1:5]
           
        17 Siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon. Onhan kirjoitettu: "Uskosta vanhurskas saa elää." [Hab. 2:4; Gal. 3:11; Hepr. 10:38]   

        FIL 3:8-11 : - kristityn vapaus

        8 Pidän todella sitä kaikkea pelkkänä tappiona, sillä Herrani Kristuksen Jeesuksen tunteminen on minulle arvokkaampaa kuin mikään muu. Hänen tähtensä olen menettänyt kaiken, olen heittänyt kaiken roskana pois, jotta voittaisin omakseni Kristuksen [Joh. 17:3]
           
        9 ja jotta kävisi ilmi, että kuulun hänelle. Näin minulla ei enää ole mitään omaa, lain noudattamiseen perustuvaa vanhurskautta, vaan se vanhurskaus, jonka perustana on usko Kristukseen ja jonka Jumala antaa sille, joka uskoo. [Room. 1:17, 3:21,22, 10:3,4]
           
        10 Minä tahdon tuntea Kristuksen ja hänen ylösnousemisensa voiman ja tulla hänen kaltaisekseen osallistumalla hänen kärsimyksiinsä ja kuolemaansa. [Room. 8:17; 2. Kor. 4:10,11; 1. Piet. 4:13]   


        EGW-OPISTA

        EGW perustaa oppinsa Ilmestyskirjaan ja sille, että Jumala on hyljännyt omaisuuskansansa, Israelin. Ennen vuotta 1948 näyttikin siltä, että on hylännyt - vain uskossa voitiin nähdä, että ei ole hylännyt.

        Ellen nousee Isää ja Poikaa vastaan erityisesti siinä, että Jeesus ei muka kumonnutkaan Vanhan Testamentin sapattilakeja, Joh 5:17-18. Mutta kumosi jo toimintansa alkuvaiheessa, osoittaen myöhemmin monin teoin olevansa vakavissaan.
        Ellenin "Tutkiva tuomio" liittyy tähän sapatinpito-valheeseen ja on pöyristyttävä vale. Sillä meidät tuomitaan - oikeastaan tuomitsemme itse itsemme - sen mukaan, että uskommeko Poikaan vai emme.

        EXODUS

        Kun exodus alkoi vasta 1948, ei tietenkään voitu aikaisemmin oikein tulkita Ilmestyskirjaan. Ilmestyskirja sitäpaitsi on vain apukirja, sitä tutkitaan ja jotain ymmärretään, mutta vain sitä mukaa kuin historia edistyy.

        Raamattu vakuuttaa, että esim Jeesuksen paluuta, noutamaan pilvissä ja tuulissa omiaan, ei voida ennustaa, sillä vai Isä tietää sen. Kaiken, mitä Jeesus tietää, voimme Pyhän Hengen kautta - Jeesuksen Hengen - saada tietää, periaatteessa.

        Minulla ei tarvitse puolustautua, vaikka minua noin syytetään Raamatun teksteistä. Sillä Sanaa ei voi muuttaa tai tehdä tyhjäksi. Sitä voi vain puolustaa, jota minä olen tehnyt. Itseäni en puolustele.
        Jos joku ei ole ymmärtävinään tekstejäni, niin olenhan yleensä laittanut viitekohtia, joiden avulla Sana avautuu rukoilevaiselle.

        TOTUUDENKUULIAISUUS ON USKONKUULIAISUUTTA - ei lainkuuliaisuutta

        Gal. 3:12
        Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".

        1. Tim. 1:4
        Ja harrastamasta taruja ja noita loputtomia sukuluetteloita. Ne johtavat vain turhiin tutkisteluihin eivätkä palvele Jumalan suunnitelmaa, joka avautuu vain uskolle. [1. Tim. 4:7, 6:20; 2. Tim. 2:16; Tit. 1:14, 3:9] [Vanha käännös: " armotaloutta, joka perustuu uskoon."]   

        antti armon perillinen

        vähäisin veljistä, antti


      • Uxeli
        valehtelet kirjoitti:

        Tsekkasin haulla eikä uskova1 ole vihjannut tuon suuntaistakaan.

        Mikähän sinua vippaa!

        Kirjoitusta. Minun vaimoni sen enin huomasikin, sitten katseltiin useamman henkilön kanssa tätä Kirjailia Danten tyylistä tarinaa. Hyvimpä on puhdistanut tarinansa. Se oli niin karkeaa hirtehishuumoria, jota ei hevin unohda. En
        muista Väärin eikä minulla ole syytä valehteluun.

        Tämä kuvaus antoi minulle täyden valistuksen, mitä on uuspietismi parhaimmillaan. Se on huijausta parhaimmillaan. Tällä uskolla on
        hallussaan Helvetillinen Helvetti oppi. Kaipa
        he ovat sen itselleen laatineet? Ei toisten
        syytön parjaus ole kristillisyyttä?
        Siunausta vaan vaan valheen syytäjille!


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      317
      7160
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2184
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1611
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1429
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1143
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      331
      1018
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      863
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      855
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe