Tuossa aiemmin kysyttiin metallipinnan ja Oiva-siloitteen soveltuvuutta ja minä kysyisin miten MDF-levyyn tämä Oiva-siloite kiinnittyy?
MDF-Levy ja Oiva?
4
680
Vastaukset
- MattiMallari
En ole varma, onko samaa tavara mutta Oiva-pikasilotetta olen käyttänyt MDF:n kanssa ja tarttuvuus on ollut ihan hyvä.
Päivää,
Kyllä tarttuu Oiva MDF-levyyn, mutta voihan varmuuden vuoksi maalata levyn ensin tartuntamaalilla ja ohentaa Oivaa ennen kun alkaa mätätä sitä levynpintaan ohuina kerroksina. Näistä dioraama jutuista voisi kirjoittaa pitkän esseen, mutta typistän sen muutamaan otsikkoon.
Hieno Dioraama
Oikea dioraama tehdään akavaario-tyyliseksi, eli maisemasta ei saa puuttua taustaa, eikä taivasta.
Maisemoitu Alusta,
About 35x15 cm alusta leikataan lastulevystä, tai MDF-levystä ja muistetaan ettei tämän levyn reunoihin kiinnitetä mitään kehyksiä. Ei siis ole mitään naurettavampaa kuin maisema joka päättyy kultaisiin kehyksiin. Jos joku toisi kehystetyn maisema-alustan klubimme kevätnäyttelyyn (01.05.2007 Nousiainen) niin se päätyisi huumoriosastolle.
Siis, alustan reunat sävytetään saman väriseksi kuin alustan päällä oleva maisema.
Dioraama Maisema,
Harrastelehdistä saamamme infon mukaan maailma on kauttaaltaan samansävyinen. No, minä olen enemmän
kuin hiukan eri mieltä tässä asiassa ja toivoisinkin että ne henkilöt jotka näitä artikkeleita lehtiin rustaavat piipahtaisivat 1:1 luonnon äärellä.
Luonto ei suinkaan kääriydy yltäkyltäiseen pölyyn ja kuraan, vaan joku paikka voi olla täysin puhdas ja toinen tosi dirty. Siis mallia/ pienoismallia/ maisemaa ei sotketa kauttaaltaan kuraan ja pölyyn, vaan jätetään joku osa täysin puhtaaksi, niin syntyy aidon oloinen teos.
Yksi aihe vielä,
Nyt kun puhuttiin maisemasta, eli luonnosta niin otetaan yksi asia vielä esiin. Harrasteemme raakaaine eli muovi syntyy öljystä ja tämä musta kulta
käydään hakemassa lähi-idän öljyntuottaja maista.
Nämä laivat jotka roudaavat öljyä meille joutuvat aikasta usein onnettomuuksiin, eli laivat uppoavat ja tästä aiheutuu melko suuret kärsimykset luonnolle. Esim. hassuhkot kahdella jalalla tassutttelevat pingviinit törmäävät kalastusretkillään merenpinnalla kelluvaan raakaöljylauttaan ja saavat sitä sulkiinsa ja sisäelimiinsä. Tästä ne eivät enää toivu, joten ne uivat rannalle ja jäävät seisomaan sinne meren aaltoja tuijottaen ja nääntyvät hitaasti nälkään. En ole mikään luontoihminen, mutta otetaan tämä asia huomioon kun hamuamme lisää muovituotteita itsellemme.
"Kysy minulta, minä tiedän"
MarttyyriMallari-TTt- pienoismetallimies
MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:
Päivää,
Kyllä tarttuu Oiva MDF-levyyn, mutta voihan varmuuden vuoksi maalata levyn ensin tartuntamaalilla ja ohentaa Oivaa ennen kun alkaa mätätä sitä levynpintaan ohuina kerroksina. Näistä dioraama jutuista voisi kirjoittaa pitkän esseen, mutta typistän sen muutamaan otsikkoon.
Hieno Dioraama
Oikea dioraama tehdään akavaario-tyyliseksi, eli maisemasta ei saa puuttua taustaa, eikä taivasta.
Maisemoitu Alusta,
About 35x15 cm alusta leikataan lastulevystä, tai MDF-levystä ja muistetaan ettei tämän levyn reunoihin kiinnitetä mitään kehyksiä. Ei siis ole mitään naurettavampaa kuin maisema joka päättyy kultaisiin kehyksiin. Jos joku toisi kehystetyn maisema-alustan klubimme kevätnäyttelyyn (01.05.2007 Nousiainen) niin se päätyisi huumoriosastolle.
Siis, alustan reunat sävytetään saman väriseksi kuin alustan päällä oleva maisema.
Dioraama Maisema,
Harrastelehdistä saamamme infon mukaan maailma on kauttaaltaan samansävyinen. No, minä olen enemmän
kuin hiukan eri mieltä tässä asiassa ja toivoisinkin että ne henkilöt jotka näitä artikkeleita lehtiin rustaavat piipahtaisivat 1:1 luonnon äärellä.
Luonto ei suinkaan kääriydy yltäkyltäiseen pölyyn ja kuraan, vaan joku paikka voi olla täysin puhdas ja toinen tosi dirty. Siis mallia/ pienoismallia/ maisemaa ei sotketa kauttaaltaan kuraan ja pölyyn, vaan jätetään joku osa täysin puhtaaksi, niin syntyy aidon oloinen teos.
Yksi aihe vielä,
Nyt kun puhuttiin maisemasta, eli luonnosta niin otetaan yksi asia vielä esiin. Harrasteemme raakaaine eli muovi syntyy öljystä ja tämä musta kulta
käydään hakemassa lähi-idän öljyntuottaja maista.
Nämä laivat jotka roudaavat öljyä meille joutuvat aikasta usein onnettomuuksiin, eli laivat uppoavat ja tästä aiheutuu melko suuret kärsimykset luonnolle. Esim. hassuhkot kahdella jalalla tassutttelevat pingviinit törmäävät kalastusretkillään merenpinnalla kelluvaan raakaöljylauttaan ja saavat sitä sulkiinsa ja sisäelimiinsä. Tästä ne eivät enää toivu, joten ne uivat rannalle ja jäävät seisomaan sinne meren aaltoja tuijottaen ja nääntyvät hitaasti nälkään. En ole mikään luontoihminen, mutta otetaan tämä asia huomioon kun hamuamme lisää muovituotteita itsellemme.
"Kysy minulta, minä tiedän"
MarttyyriMallari-TTtmetallimallit tietysti asennutetaan kasaan kiinalaisilla jotka tekevät työtään paskasissa tehtaissa kurjalla palkalla asuen tehtaan asuntoloissa ilman mitään vapaa-ajan iloja...
- koottava
pienoismetallimies kirjoitti:
metallimallit tietysti asennutetaan kasaan kiinalaisilla jotka tekevät työtään paskasissa tehtaissa kurjalla palkalla asuen tehtaan asuntoloissa ilman mitään vapaa-ajan iloja...
metallimallit ne saa sentään koota, mutta muovimallit ne joutuvat paketoimaan keskeneräisinä niissä samoissa olosuhteissa. Mahtaa niitä vituttaa, ku puolivalmiina pitää tuotteet mualimalle lähettää :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä631782- 1231344
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1281277- 1401064
- 101917
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten339849Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50653Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j65625