MDF-Levy ja Oiva?

KoottavaHanurissa

Tuossa aiemmin kysyttiin metallipinnan ja Oiva-siloitteen soveltuvuutta ja minä kysyisin miten MDF-levyyn tämä Oiva-siloite kiinnittyy?

4

598

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MattiMallari

      En ole varma, onko samaa tavara mutta Oiva-pikasilotetta olen käyttänyt MDF:n kanssa ja tarttuvuus on ollut ihan hyvä.

      • Päivää,


        Kyllä tarttuu Oiva MDF-levyyn, mutta voihan varmuuden vuoksi maalata levyn ensin tartuntamaalilla ja ohentaa Oivaa ennen kun alkaa mätätä sitä levynpintaan ohuina kerroksina. Näistä dioraama jutuista voisi kirjoittaa pitkän esseen, mutta typistän sen muutamaan otsikkoon.


        Hieno Dioraama



        Oikea dioraama tehdään akavaario-tyyliseksi, eli maisemasta ei saa puuttua taustaa, eikä taivasta.



        Maisemoitu Alusta,


        About 35x15 cm alusta leikataan lastulevystä, tai MDF-levystä ja muistetaan ettei tämän levyn reunoihin kiinnitetä mitään kehyksiä. Ei siis ole mitään naurettavampaa kuin maisema joka päättyy kultaisiin kehyksiin. Jos joku toisi kehystetyn maisema-alustan klubimme kevätnäyttelyyn (01.05.2007 Nousiainen) niin se päätyisi huumoriosastolle.
        Siis, alustan reunat sävytetään saman väriseksi kuin alustan päällä oleva maisema.

        Dioraama Maisema,


        Harrastelehdistä saamamme infon mukaan maailma on kauttaaltaan samansävyinen. No, minä olen enemmän
        kuin hiukan eri mieltä tässä asiassa ja toivoisinkin että ne henkilöt jotka näitä artikkeleita lehtiin rustaavat piipahtaisivat 1:1 luonnon äärellä.
        Luonto ei suinkaan kääriydy yltäkyltäiseen pölyyn ja kuraan, vaan joku paikka voi olla täysin puhdas ja toinen tosi dirty. Siis mallia/ pienoismallia/ maisemaa ei sotketa kauttaaltaan kuraan ja pölyyn, vaan jätetään joku osa täysin puhtaaksi, niin syntyy aidon oloinen teos.


        Yksi aihe vielä,


        Nyt kun puhuttiin maisemasta, eli luonnosta niin otetaan yksi asia vielä esiin. Harrasteemme raakaaine eli muovi syntyy öljystä ja tämä musta kulta
        käydään hakemassa lähi-idän öljyntuottaja maista.
        Nämä laivat jotka roudaavat öljyä meille joutuvat aikasta usein onnettomuuksiin, eli laivat uppoavat ja tästä aiheutuu melko suuret kärsimykset luonnolle. Esim. hassuhkot kahdella jalalla tassutttelevat pingviinit törmäävät kalastusretkillään merenpinnalla kelluvaan raakaöljylauttaan ja saavat sitä sulkiinsa ja sisäelimiinsä. Tästä ne eivät enää toivu, joten ne uivat rannalle ja jäävät seisomaan sinne meren aaltoja tuijottaen ja nääntyvät hitaasti nälkään. En ole mikään luontoihminen, mutta otetaan tämä asia huomioon kun hamuamme lisää muovituotteita itsellemme.


        "Kysy minulta, minä tiedän"


        MarttyyriMallari-TTt


      • pienoismetallimies
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Päivää,


        Kyllä tarttuu Oiva MDF-levyyn, mutta voihan varmuuden vuoksi maalata levyn ensin tartuntamaalilla ja ohentaa Oivaa ennen kun alkaa mätätä sitä levynpintaan ohuina kerroksina. Näistä dioraama jutuista voisi kirjoittaa pitkän esseen, mutta typistän sen muutamaan otsikkoon.


        Hieno Dioraama



        Oikea dioraama tehdään akavaario-tyyliseksi, eli maisemasta ei saa puuttua taustaa, eikä taivasta.



        Maisemoitu Alusta,


        About 35x15 cm alusta leikataan lastulevystä, tai MDF-levystä ja muistetaan ettei tämän levyn reunoihin kiinnitetä mitään kehyksiä. Ei siis ole mitään naurettavampaa kuin maisema joka päättyy kultaisiin kehyksiin. Jos joku toisi kehystetyn maisema-alustan klubimme kevätnäyttelyyn (01.05.2007 Nousiainen) niin se päätyisi huumoriosastolle.
        Siis, alustan reunat sävytetään saman väriseksi kuin alustan päällä oleva maisema.

        Dioraama Maisema,


        Harrastelehdistä saamamme infon mukaan maailma on kauttaaltaan samansävyinen. No, minä olen enemmän
        kuin hiukan eri mieltä tässä asiassa ja toivoisinkin että ne henkilöt jotka näitä artikkeleita lehtiin rustaavat piipahtaisivat 1:1 luonnon äärellä.
        Luonto ei suinkaan kääriydy yltäkyltäiseen pölyyn ja kuraan, vaan joku paikka voi olla täysin puhdas ja toinen tosi dirty. Siis mallia/ pienoismallia/ maisemaa ei sotketa kauttaaltaan kuraan ja pölyyn, vaan jätetään joku osa täysin puhtaaksi, niin syntyy aidon oloinen teos.


        Yksi aihe vielä,


        Nyt kun puhuttiin maisemasta, eli luonnosta niin otetaan yksi asia vielä esiin. Harrasteemme raakaaine eli muovi syntyy öljystä ja tämä musta kulta
        käydään hakemassa lähi-idän öljyntuottaja maista.
        Nämä laivat jotka roudaavat öljyä meille joutuvat aikasta usein onnettomuuksiin, eli laivat uppoavat ja tästä aiheutuu melko suuret kärsimykset luonnolle. Esim. hassuhkot kahdella jalalla tassutttelevat pingviinit törmäävät kalastusretkillään merenpinnalla kelluvaan raakaöljylauttaan ja saavat sitä sulkiinsa ja sisäelimiinsä. Tästä ne eivät enää toivu, joten ne uivat rannalle ja jäävät seisomaan sinne meren aaltoja tuijottaen ja nääntyvät hitaasti nälkään. En ole mikään luontoihminen, mutta otetaan tämä asia huomioon kun hamuamme lisää muovituotteita itsellemme.


        "Kysy minulta, minä tiedän"


        MarttyyriMallari-TTt

        metallimallit tietysti asennutetaan kasaan kiinalaisilla jotka tekevät työtään paskasissa tehtaissa kurjalla palkalla asuen tehtaan asuntoloissa ilman mitään vapaa-ajan iloja...


      • koottava
        pienoismetallimies kirjoitti:

        metallimallit tietysti asennutetaan kasaan kiinalaisilla jotka tekevät työtään paskasissa tehtaissa kurjalla palkalla asuen tehtaan asuntoloissa ilman mitään vapaa-ajan iloja...

        metallimallit ne saa sentään koota, mutta muovimallit ne joutuvat paketoimaan keskeneräisinä niissä samoissa olosuhteissa. Mahtaa niitä vituttaa, ku puolivalmiina pitää tuotteet mualimalle lähettää :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      300
      3315
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      235
      1798
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1335
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1293
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1193
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1178
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1113
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      994
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      926
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      874
    Aihe