DDT jatkaa matkaa
Se, oli hauskaa, niin kauan kuin sitä kesti. Tarkoitan, niin kauan kuin lukijat kestivät.
Näyttää kuitenkin siltä, että huonohermoisimmilla lukjoilla kestokyvyn äärirajat ovat ylittymässä.
Kun tarkoitukseni ei ole, että kukaan joutuisi pakkopaitaan tai pehmeään koppiin minun kirjoitteluni takia, koen kristilliseksi velvollisuudekseni nyt lopettaa esiintymiseni täällä, ihan yhtä lailla kuin koin velvollisuudekseni sen aloittaa.
Kun olen saanut paljosta olla kiitollinen niille ei-adventisteille ja ex-adventisteille, jotka aikoinaan puoliväkisin avasivat silmäni, katsoin että velvollisuuteni on jatkaa auttamisen ketjua.
Mutta auttamisessakin pitää olla rajat. Ei ole hyvä auttaa niin paljon, että autettavalta menee henki tai terveys.
Sitä paitsi, Luoja ihmeellisessä viisaudessaan on nähnyt hyväksi sallia kaikenlaiset uskonnolliset yhdyskunnat, kun meitä ihmisiäkin on joka lähtöön.
Vaikka itse - lapsuudessani saamani indoktrinaation takia - inhoan paavin kirkkoa, tajuan myös sen, että sekin porukka on miljoonille ihmisille parasta, mitä kristinuskolla tällä hetkellä on heille tarjota.
Kristuksen ristiinnaulitsemista vaativat kymmenyksiä tarkoin maksavat, terveysperiaatteita Mooseksen välittämien ohjeiden mukaisesti noudattavat sapatinpyhittäjät.
Sen pitäisi saada hälytyskellot soimaan jokaisen adventistin mielessä, vaan eipähän tuo tosiasia juuri ketään näytä hievauttavan.
Kun nimimerkin DDT666 kirjoitukset oletettavsti säilyvät internetissä vielä jonkin aikaa, ellei muualla, niin sen arkistojen syövereissä,
vinkkinä niille, jotka lähivuosina alkava pohdiskella, ovatko asiat sittenkään ihan niin, kuin heille sapattikoulussa ja Nykyajassa opetetaan,
onkoon seuraava havainto:
Jäsenistöltään totaalista kuuliaisuutta vaativa yhteisö, olkoon sitten uskonnollinen tai poliittinen, pysyy pystyssä vain ja ainoastaan säätelemällä tiedon kulkua.
Ja siinä säätelyssä tärkeämpää kuin valehtelu, on totuuden välttäminen tai säännöstely.
Siinä, mitä jäsenistölle tiedotetaan, vältetään mainitsemasta ikäviä asioita, sellaisia, jotka voisivat horjuttaa jäsenen uskoa.
Jos ikävä asia on pakko mainita, ainakin pyritään välttämään sen analysoimista, miksi ikävä asia tapahtui. Ja jollei muuta keksitä, vedetään esille jokin muu kirkkokunta, jossa siinäkin on tapahtunut, jos mahdollista, vielä ikävämpiä asioita.
Niinpä peukalotuntumani mukaan siinä, miten adventtikirkko luo jäsenilleen totuudenvastaisen mielikuvan opistaan ja organisaationsa toiminnasta ja siinä tapahtuneista töppäyksistä, ehkä yksi prosentti on suoranaista suoranaista valehtelua ja vääristelyä ja loppu koostuu vain sellaisten tosiasioitten salaamisesta, jotka jäsenistön kuuluisi tietää.
Suomen SPA Unionin erään entisen puheenjohtajan sanoin: mitä vähemmän jäsenet tietävät sitä parempi. Tämä ei ole kuulopuhetta eikä toisen käden tietoa.
Jos joku teistä sattuisi tulemaan sille päälle, että haluaisi tietää, millaista se salattu 99% oikein on, ei siinä auta muu kuin turvautuminen aluksi ei-adventistisiin lähteisiin, joiden välityksellä sitten pääsee käsiksi AITOIHIN adventistisiin lähteisiin, niihin piilotettuihin ja kuoliaaksi vaiettuihin.
Ensi vaikutelma voi olla rienaava tai jopa tyrmäävä.
En väitä, että kaikki, mitä ex-adventistit kotisivuillaan julistavat, on sataprosenttista totuutta, mutta ainakin niissä lähteissä, joihin minä olen tutustunut, totuutta tarjotaan avoimemmin kuin adventtikirkon omilla sivuilla.
Ihminen näkee ulkokuoren mutta Jumala sydämen. Tätä adventtikirkossa kokemukseni mukaan on vaikea uskoa.
Siksi yksi jos toinenkin teistä on katsonut oikeudekseen omalla tavallaan tulkita vaikuttimeni ja suhteeni Jumalaan.
Joku saattaa kysyä, mihin DDT:n polku johtaa tästä eteenpäin. Aika näyttää. Ties vaikka Luoja avaisi jonkin uuden polun? Niin tai näin, elämme joka tapauksessa mielenkiintoisia aikoja, jotka voivat pahan kerran yllättää ne, joiden tulevaisuuden odotukset on poimittu kirjasta Suuri Taistelu,
ihan yhtä pahasti yllättää kuin kirjan "Mein Kampf" lukijat.
Käsitykseni mukaan viimeisellä tuomiolla kenellekään ei lueta viaksi totuuden etsimistä, vaikka se nykypäivänä ei olekaan kovin suosittu pyrkimys.
Herran siunausta meille kaikille!
DDT666 jatkaa matkaa...
8
308
Vastaukset
- kiva kun kävit!
On sitä tullut kuulluksi lapsena takahuoneissa monenlaista muidenkin kirkkokuntien (ns.vapaiden) julistajien puheina, jotka ymmätää vasta iän kartuttua. Myös adventistien takahuoneessa ovat nämäkin korvat kuulleet kummia tarinoita, joita ei tohdittaisi painettavan kaikkien kuulla. Herääkin kummastunut kely mieleen, että onko Herra näiden takahuoneidenkin Herra? Voiko joku olla pyhässä tehtävässä saarnatessaan, ja heti perään kiero kelmi?
- ex-adventti
Ex-adventti lopettaa myös juttujen lukemisen,ei enää kiinnosta.on tullut kuppi täyteen.
Ennen joulua törmäsin palstaan,hämmästyin ja kiinnostuin seuraamaan keskustelua.
Ei mua enää kiinnosta väännöt kuka on oikeassa tai väärässä.Eg ja sapatti,nyt riittää.On mulla mielenkiintoisempaakin tekemistä elämässäni.
olen kirkoton ja näin varmaankin tulee jatkumaan .Oli suuri helpotus kun tuli erottua adventeista.Ei tarvitse pohtia kuka on oikeassa tai väärässä.Ei meillä kenelläkään ole varmaa tietoa mitä seuraa kuoleman jälkeen.
Adventtikirkon luulen pikkuhiljaa kuihtuvan pois.Enää ei ole tilausta heidänkaltaiselle julistukselle.On se niin mustavalkoista touhua.
Mukavaa,kesä tulossa.Ilmassa jo lämpöä.Guzzissa uudet avarat putket ja mahtava saundi.Norjan mutkatiet odottaa...
Mukavaa jatkoa kaikille
ex-adventti- eräs uskova
Se on oikeaa elämää ajella mp:llä. Unohtuu hetkeksi kaikki muu... Taivaastakin jotain puuttuu jos ei prätkähuumaa saa kokea.
terveisin; kokemusta moottoripyöristä.
- syystä..
en kyllä tuostakaan kirjoituksesta saanut mitään selvää.
"Kristuksen ristiinnaulitsemista vaativat kymmenyksiä tarkoin maksavat, terveysperiaatteita Mooseksen välittämien ohjeiden mukaisesti noudattavat sapatinpyhittäjät." Täh?????
Voiko joku suomentaa. - Kirjoituksesi
olivat asiallisia ja palstan antia parhaasta päästä. Jokaisen on kuitenkin kuljettava omaa polkuaan. Kaikkea hyvää taipaleellesi, minne se sitten johtaneekaan ja kiitos vielä kerran!
- annu42
ja siunausta teillesi, missä kuljetkin. Olen lukenut kirjoituksiasi. Aina en ole ihan samaa mieltä, mutta olen niitä ihmisiä, joille sanotaan: "...pitäkää se, mikä hyvää on", joten lukien viisastuu.
Tosi on, kun sanot: "Se, oli hauskaa, niin kauan kuin sitä kesti." Olemme jo kurkkua myöten täynnä adventistien huonoutta, valheita, syntejä, vääryyksiä yms., mutta juuri siksi olenkin heidän joukoissaan. Juuri siksi tarvitsenkin Vapahtajaani joka hetki. Niin varmaan sinäkin .
Teen pian varmaan saman tempun, koska kesä tulee, ja muut työt odottavat. Meillä alkaa taas olla seurakunnassakin "säpinää", joten sielläkin on tehtäviä. Iloitaan Herrassa joka tilassa! ;o) - Olet näin pelastanut
...sekä oman sielusi että perhekuntasi ...Kirjoitusten mukaan!
Päätin itsekin pitää "kesäloman" tai lopettaa koko kirjoittelun täällä, koska Kirjoitukset sanovat;
"Varoita vääräuskoista kerran tai kahdesti,...jos ei usko, pyyhi tomu jaloistasi ja tunne itsesi vapaaksi; he ovat jo itsensä tuominneet ja saaneet oman palkkansa muilta...heidät on jo lopullisesti tuomittu!"
Jotakin siihen suuntaan...elävistä kuolleista...
Ole virvoitettu ja jatka matkaasi rauhassa!
J. Kiitos vierailustasi tällä eriskummallisella kristittyjen foorumilla - "adventismi".
Itsekin olen vain hetken viipyvä vieras täällä.
Tutkimattomat ovat Herran tiet. Oppia ikä kaikki.
Siis elämän oppia - kirjaviisaus jääköön omaan arvoonsa eli arvottomuuteensa. Oppi on hyväksi vain siinä määrin kuin se edesauttaa elämän hedelmän syntymistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721147
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84793
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37561Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296538Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t216500- 50494
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45492