Keskustelufoorumit?

Keskustelija-X

Olen löytänyt netistä pari foorumia jotka koskevat pienoismallailua, mutta minun mielestä ne molemmat olivat vaikeaselkoisia. IPMS-foorumi ja Pienoismallit.fi foorumi on käsittääkseni tarkoitettu pidemmälle ehtineille guruille, mutta
meille vastaalkajille niistä ei ole ainakaan tässä vaiheessa hyötyä. Olisko missään päin nettimaailmaa
aloittelijoille sopivaa sivustoa, josta saisi alkeisopetusta asiasta kiinnostuneelle?

5

726

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myös aloitteliaa, kun konkariakin. Sinne vain viestiä laittamaan.

      • ...ovat suunnattu aloittelijoille, tai tarkemmin ilmaistuna paikalleen jämähtäneille. Kun lukee heidän juttujaan, kuten esim. tällä hetkellä käytävää keskustelua mallin lakkauksesta (IPMS-Finland), niin herää
        kysymys mitä varten pilata mallin pinta lakalla?
        Siis, eihän minkään sotakalun pinta ole kuin lasia.
        Toinen juttu on sellainen että ko. foorumeilla muistellaan menneitä, eikä vaivauduta ottamaan selvää uusista metodeista. Kaikki sinne kirjoittelevat ovat myös liikuttavan samamielisiä KAIKISTA asioista. Joteskin alkeellista puuhailua :D


        MarttyyriMallari-TTt


      • MattiMallari
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        ...ovat suunnattu aloittelijoille, tai tarkemmin ilmaistuna paikalleen jämähtäneille. Kun lukee heidän juttujaan, kuten esim. tällä hetkellä käytävää keskustelua mallin lakkauksesta (IPMS-Finland), niin herää
        kysymys mitä varten pilata mallin pinta lakalla?
        Siis, eihän minkään sotakalun pinta ole kuin lasia.
        Toinen juttu on sellainen että ko. foorumeilla muistellaan menneitä, eikä vaivauduta ottamaan selvää uusista metodeista. Kaikki sinne kirjoittelevat ovat myös liikuttavan samamielisiä KAIKISTA asioista. Joteskin alkeellista puuhailua :D


        MarttyyriMallari-TTt

        Jos nämä mainitut ovat aloittelijoille niin mitäpä foorumia kaikkien mallareiden ylimestarina suosittelet?

        Ei kuitenkaan sellaista, missä kaikki ovat erimielisiä asioista, joilla ei ole mitään merkistystä...


      • MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        ...ovat suunnattu aloittelijoille, tai tarkemmin ilmaistuna paikalleen jämähtäneille. Kun lukee heidän juttujaan, kuten esim. tällä hetkellä käytävää keskustelua mallin lakkauksesta (IPMS-Finland), niin herää
        kysymys mitä varten pilata mallin pinta lakalla?
        Siis, eihän minkään sotakalun pinta ole kuin lasia.
        Toinen juttu on sellainen että ko. foorumeilla muistellaan menneitä, eikä vaivauduta ottamaan selvää uusista metodeista. Kaikki sinne kirjoittelevat ovat myös liikuttavan samamielisiä KAIKISTA asioista. Joteskin alkeellista puuhailua :D


        MarttyyriMallari-TTt

        Nämä perinteiset siirtokuvat tarvitsevat kiiltävän pohjan ja lakoilla tai lattiavahalla se killto saadaan aikaiseksi. Lakkaa tarvittaan jälleen, kun pinta pitäisi saada mataksi.


      • mikavm69 kirjoitti:

        Nämä perinteiset siirtokuvat tarvitsevat kiiltävän pohjan ja lakoilla tai lattiavahalla se killto saadaan aikaiseksi. Lakkaa tarvittaan jälleen, kun pinta pitäisi saada mataksi.

        MarttyyriMallari-TTt:ltä kysytään usein tätä asiaa: "Miten sinusta tuli kehittyi paras pienoismallintekijä?"
        Ja minä vastaan: "Käyn tutkimassa kohteen esikuvaa, hankin laitteen alkuperäiset piirustukset ja vertaan niitä aitoon asiaan. Näillä metodeilla syntyy 100% tarkka pienoismalli. Sis, ei ole mitään hyötyä kiekua täällä netissä ja kysellä amatooritasoisia
        kyssäreitä. On otettava omat henkilökohtaiset jalat käyttöön ja hiihdettävä kunnan kirjastoon lähdeaineiston pariin. Jos kirjastosta ei löydy
        tietoa tarpeeksi, niin käydään vaikkapa Jadar-hobbyn sivuilla kirjaostoksilla. puolalaiset ovat kovia kirjantekijöitä ja allekirjoittanutkin
        löysi mainion talvisodan panssaritaisteluja käsittelevän kirjan sieltä. Meikäläiset Vickersit ja Renaultit tuhoutuivat tässä kahakassa ja ehjät puna-armeijan sotasaaliiksi saamat Suomi-Vickersit
        lähetettiin kubinkan panssari-instituutioon.Suomalaiset Renaultit puolestaan päätyivät leningradin sotamuseoon.
        On siis paljon hyödyllisempää tutkia kirjallisuutta, kuin riekkua netissä ja tätä varten en suosittele mitään keskustele foorumeita.


        Malli/pienoismalli menee ihan pilalle jos siihen laitetaan kirkasta/mattalakkaa päälle.
        Jos haluaa tehdä aidonoloisen maalipinnan, niin sitten maalaa MAALILLA merkinnät ja jos joku rupeaa urputtamaan ettei osaa maalata, niin hankkii sellaisen kohteen jossa merkintöjen määrä/muoto on yksinkertainen ja tekee töitä niin kauan kun maalatut merkinnät ovat mallin/pienoismallin pinnassa. Ero siirtokuvin varustetun ja maalilla tehtyjen merkintöjen välillä on helvetin jyrkkä maalattujen eduksi.


        "Kuuletko, siipien havinaa"


        MarttyyriMallari-TTt


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      74
      2170
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      133
      1420
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1102
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe