Lamictal tai lamotrigiini

Utelias

Vaikuttaako Lamictal tai sen ja halpaversioiden aines lamotrigiini jotenkin ehkäisevästi seksuaaliseen kykyyn nauttia, eli saako orgasmeja vaikka ko. lääkettä käyttäisi?

8

5944

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvin nousee

      Lue lääkepakkauksesta tai netistä esintyneistä ky lääkkeen haittavaikutuksista.Minulla lääkkeen käyttäjänä ei huomiota sen vaikutuksesta "seksualisuuden" alenemiseen.

      • Utelias

        Minulle on kirjoitettu lääkettä mielenterveydellisistä syistä, ja olen jo havainnut miten mt-ongelmaisten ihmisten seksuaalisuutta vähätellään ja mitätöidään. Kuvaan kuuluu esim. se että masennuslääkkeitä määrättäessä ei lääkäri kerro (tai minulle ei ole ainakaan koskaan kerrottu) mitään siitä että lääke (SSRI-lääkkeet) haittaavat seksuaalisia toimintoja. Ja jos asiasta puhuu netissä, saa vain haukkumista osalleen että eihän sinun pitäisi mitään seksiä edes haluta kun olet masentunut...

        Minulla on masennuksen ohella myös ahdistusta ja sen vuoksi tätä lääkettä on nyt kirjoitettu. Tiedän kyllä että se on ihan eri lääke kuin SSRI-lääkkeet, mutta ajattelin että jos se linja on edelleen sama, eli että mahdollisista seksivaikutuksista ei joko kerrota tai niistä ei välitetä, kun kyseessä on mt-potilas... Ja kun se lääke kumminkin vaikuttaa aivoihin ja hermostoon?

        Mutta hyvä kuulla että ilmeisesti lääkkeestä ei ole haittaa. Miehenä (nousee...) varmaankin havaitsisit sen kyllä jos olisi, itse olen nainen.


      • pakkausohjeeessa
        Utelias kirjoitti:

        Minulle on kirjoitettu lääkettä mielenterveydellisistä syistä, ja olen jo havainnut miten mt-ongelmaisten ihmisten seksuaalisuutta vähätellään ja mitätöidään. Kuvaan kuuluu esim. se että masennuslääkkeitä määrättäessä ei lääkäri kerro (tai minulle ei ole ainakaan koskaan kerrottu) mitään siitä että lääke (SSRI-lääkkeet) haittaavat seksuaalisia toimintoja. Ja jos asiasta puhuu netissä, saa vain haukkumista osalleen että eihän sinun pitäisi mitään seksiä edes haluta kun olet masentunut...

        Minulla on masennuksen ohella myös ahdistusta ja sen vuoksi tätä lääkettä on nyt kirjoitettu. Tiedän kyllä että se on ihan eri lääke kuin SSRI-lääkkeet, mutta ajattelin että jos se linja on edelleen sama, eli että mahdollisista seksivaikutuksista ei joko kerrota tai niistä ei välitetä, kun kyseessä on mt-potilas... Ja kun se lääke kumminkin vaikuttaa aivoihin ja hermostoon?

        Mutta hyvä kuulla että ilmeisesti lääkkeestä ei ole haittaa. Miehenä (nousee...) varmaankin havaitsisit sen kyllä jos olisi, itse olen nainen.

        lukee, että lääke saattaa vaikuttaa heikentävästi libidoon!
        Ja omalla kohdallani on asian myöskin lääkkeitä (useita vuosien mittaan) kirj. psykiatrikin AINA kertonut, minun psykiatrini lienee sitten poikkeus, hyvä sellainen.
        T. N vm-65


      • Utelias
        pakkausohjeeessa kirjoitti:

        lukee, että lääke saattaa vaikuttaa heikentävästi libidoon!
        Ja omalla kohdallani on asian myöskin lääkkeitä (useita vuosien mittaan) kirj. psykiatrikin AINA kertonut, minun psykiatrini lienee sitten poikkeus, hyvä sellainen.
        T. N vm-65

        ...mutta sittenhän lääke on jo ostettu, ja kysymys oli informaatiosta jota pitäisi saada jo etukäteen lääkäriltä. Olen tavannut vuosien varrella 4 eri psykiatria ja yksikään ei ole inahtanutkaan mistään seks. asioista lääkkeistä puhuttaessa. Ihankuin se olisi itsestäänselvyys ettei se voi masentunutta edes kiinnostaakaan.

        Mutta ehkä asiassa on paikkakuntakohtaisia eroja, mistäpä sen tietäisi. (Olen susirajan eli kehäkolmosen takaa.)


    • vastaan

      Minulla lamictal vaikuttaa siten, että orgasmi on nykyään lujassa. Erektio on jopa parempi kuin ennen, mutta harmittaa tuo orgasmin saamisen vaikeutuminen. Muuten mieskuntoon ei vaikutusta.

      • Utelias

        Ja tätä ei takuulla pakkausohjeesta löydy...


      • vastaan
        Utelias kirjoitti:

        Ja tätä ei takuulla pakkausohjeesta löydy...

        Voi olla ettei selosteesta löydy. Olen joutunut testaamaan niin paljon eri lääkkeitä, että en ole aikoihin jaksanut noita selostuksia lukea. Jollekkin tietty lääke sopii ilman sivuvaikutuksia, kun taas toiselle ei sovi alkuunkaan. Olenkin huomannut että kokeilemalla se selviää parhaiten, tuleeko oireita. Lamictalia syön yhtenä lääkkeenä, ja tuo orgasmi vaikeus nyt vielä menee. Cymbabltaa söin taannoin, jolloin taas orgasmi ei tuntunut yhtään miltään. Se oli todella ahdistavaa, kun systeemit vaan tuli niinku räkä jätkän nokasta...


    • Anonyymi

      Itellä lamotrigin vaan estää tuntemasta tunteita ja orgasmit tuntuu kehossa ihan rentouttavalta muttei mielessä tunne oikeen mitään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9214
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      41
      2709
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      152
      2493
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2019
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1330
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe