Miksi kaikki on

niin ehdotonta?

Mietin monesti,minkä vuoksi kaikki on niin ehdotonta?Minä kuulun siihen ja sinä kuulut tähän kuntaan/lahkoon.Sen vuoksi tulee niin paljon erimielisyyksiä uskonnon takia,eikö voisi ajatella,että jos kaikilla olisi suvaitsevampi mieli ja annettaisiin jokaisen uskoa mihin haluaa,niin ei ahdistaisi itseä niin paljon?Sanotaan muka, että Suomessa ollaan suvaitsevia,höpö höpö sanon minä.Aivan tyhjää asioiden sievistelyä.Omissa lahkoissa haukutaan toisia lahkoja/suuntia ja niitä erikseen jotka ei oman vakaumuksen vuoksi halua maksaa esimerkiksi kirkollisveroa,kyllä he myös uskovat mutta sen voi tehdä myös omassa sisimmässään maksamatta siitä jollekkin taholle.Peace.

7

158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Syy on siinä, että kun ihminen on uskossaan heikko ja vasta tien alussa, hän tarttuu peloissaan ulkonaisiin turvajärjestelmiin:

      Minä en voinut puhua teille, veljet, niin kuin hengellisille, vaan niin kuin lihallisille, niin kuin pikkulapsille Kristuksessa... sillä te olette yhä lihallisia. Kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella niin kuin ihmiset yleenäskin? Kun sanoo sanoo: "Minä olen Paavalin puolella", ja toinen: "Minä Apolloksen", ettekö silloin ole niin kuin ihmiset yleensä? 1 Kor 3:1,2-4

      Hengellisesti kypsä uskova kerskuu vain Kristuksesta, ei ihmisistä tai omista käyttäytymis-säännöistä.

    • paikanetsijä

      ---minäkin

      siksi,että meidän on niin h..tin vaikea hyväksyä sitä että olemme ´vain´ihmisiä !!

      olemme aina halunneet olla Jumalia- siitä koko syntiinlankeemus sai alkunsa

      yhteys toiseen ihmiseen ja Jumalaan on ihmisen vaikein asia, koska sitä yhteyttä ei ole jos ei opi ymmärtämään ja hyväksymään omaa pienuuttaan eli nöyrtymään,ei sen paremmin yhteyttä Jumalaan kuin toiseen ihmiseenkään

      mielummin asetamme kaikenlaisia sääntöjä Jumalalle itsellemme ja lähimmäiselle, jotta emme vain tulisi kosketetuiksi, emme päästäisi lähelle, siksi koska emme kykene luottamaan,emme uskomaan vaan pelkäämme -- pelkäämme kuollaksemme

      siksi Jeesus sanoo...älä pelkää - mutta uskommeko oikeasti Häntä!?

      • Pasi Toivonen

        Minä en väitä olelvani oikeassa, vaan etsin Jumalan sanoman äärellä totuutta. Minä myös hyväksyn erilaiset teologiset tulkinnat. Sitä on kristillinen rakkaus, vaikka muuta taitaa nykyään nähdä kaikkialla.

        http://www.pasi.toivonen.fidisk.fi/kompassi.html


      • Pasi Toivonen kirjoitti:

        Minä en väitä olelvani oikeassa, vaan etsin Jumalan sanoman äärellä totuutta. Minä myös hyväksyn erilaiset teologiset tulkinnat. Sitä on kristillinen rakkaus, vaikka muuta taitaa nykyään nähdä kaikkialla.

        http://www.pasi.toivonen.fidisk.fi/kompassi.html

        Olen pannut merkille, että vaikka olet teksteissäsi nojannut vahvasti tieteellisen teologian näkemyksiin, olet myös ilmeisen aidosti ja vilpittömästi etsimässä Jumalan totuutta.


      • Pasi Toivonen
        EJKR kirjoitti:

        Olen pannut merkille, että vaikka olet teksteissäsi nojannut vahvasti tieteellisen teologian näkemyksiin, olet myös ilmeisen aidosti ja vilpittömästi etsimässä Jumalan totuutta.

        Ehdottomasti juuri niin. Minä haluan etsiä vain Jumalan totuutta. En tiedä, mikä on lopulta oikein ja mikä väärin, mutta rehellisesti olen aina yrittänyt asiaa selvittää.

        Kristinuskosta on tuhansia erilaisia versioita ja minun kysymykseni on, mikä oli lopulta Jumalan sanoma. Minusta Jumala on rakkaus ja uskon, että hän rakkaudessaan ymmärtää meidän ihmisten vaikeuksia löytää totuus tässä maailmassa varsikin kun on tiedossa, että kirkotkin ovat historiallisia lähteitä välillä vääristelleet ja tuhonneet. Tieteen pitäisi auttaa eteenpäin tässä etsinnässä ja siksi viittaan myös siihen.

        En juokse ihmisten perässä, vaan puntaroin lähteitä. Voi olla, että kuolinvuoteellani päädyn siihen, mistä aloinkin eli lapsuudenuskooni. Ainakin olin rehellinen etsijä.


      • Pasi Toivonen kirjoitti:

        Ehdottomasti juuri niin. Minä haluan etsiä vain Jumalan totuutta. En tiedä, mikä on lopulta oikein ja mikä väärin, mutta rehellisesti olen aina yrittänyt asiaa selvittää.

        Kristinuskosta on tuhansia erilaisia versioita ja minun kysymykseni on, mikä oli lopulta Jumalan sanoma. Minusta Jumala on rakkaus ja uskon, että hän rakkaudessaan ymmärtää meidän ihmisten vaikeuksia löytää totuus tässä maailmassa varsikin kun on tiedossa, että kirkotkin ovat historiallisia lähteitä välillä vääristelleet ja tuhonneet. Tieteen pitäisi auttaa eteenpäin tässä etsinnässä ja siksi viittaan myös siihen.

        En juokse ihmisten perässä, vaan puntaroin lähteitä. Voi olla, että kuolinvuoteellani päädyn siihen, mistä aloinkin eli lapsuudenuskooni. Ainakin olin rehellinen etsijä.

        Se on hyvä tie, sillä Jeesushan lupasi, että etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan.

        Olen itsekin kulkenut pitkän tien etsijänä, en tosin teologian (onneksi!)vaan ihan muiden tieteiden ja toimien piirissä. Ja pitkään kesti, ennen kuin Raamatun sisäinen logiikka alkoi avautua. Portti oli tietenkin Jumalan rakkaus Jeesuksessa. - Tämä on helppo sanoa faktana tässä, mutta minulle sen ymmärtäminen sydämellä (=tahtovana, toivovana ja kaipaavana persoonana) oli vaikeaa.

        Eksyminen on tosi helppoa. Ehkä minua varjeli se, että etsintäni alusta lähtien epäilin kaikkea, sillä muistin vähän liiankin hyvin tämän Jeesuksen varoituksen:

        "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia. Heidän hedelmistään te heidät tunnette....." Matt 7:15-23

        Toinen tärkeä seikka oli, että lähdin täysin purjein liikkeelle, kävi kuinka kävi, enkä jäänyt vain filosofoimaan rannalle.

        Jälkeenpäin olen huomannut, että pyrkimykseni ovat olleet kutakuinkin tämän suuntaisia:

        "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi." Joh 8:31-32

        "Jos joku tahtoo tehdä hänen (Jumalan) tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani." Joh 7:17

        Eli kun tartuu Jumalaa sanasta, alkaa tapahtua.


      • paikanetsijä
        Pasi Toivonen kirjoitti:

        Ehdottomasti juuri niin. Minä haluan etsiä vain Jumalan totuutta. En tiedä, mikä on lopulta oikein ja mikä väärin, mutta rehellisesti olen aina yrittänyt asiaa selvittää.

        Kristinuskosta on tuhansia erilaisia versioita ja minun kysymykseni on, mikä oli lopulta Jumalan sanoma. Minusta Jumala on rakkaus ja uskon, että hän rakkaudessaan ymmärtää meidän ihmisten vaikeuksia löytää totuus tässä maailmassa varsikin kun on tiedossa, että kirkotkin ovat historiallisia lähteitä välillä vääristelleet ja tuhonneet. Tieteen pitäisi auttaa eteenpäin tässä etsinnässä ja siksi viittaan myös siihen.

        En juokse ihmisten perässä, vaan puntaroin lähteitä. Voi olla, että kuolinvuoteellani päädyn siihen, mistä aloinkin eli lapsuudenuskooni. Ainakin olin rehellinen etsijä.

        lapsenusko on merkillinen juttu -- sinne minäkin olen joutunut muutaman kerran palaamaan kun olen vetänyt ns. vesiperän maailman turuilla

        totuuden metsästämisessä on sekin merkillisyys, että koko ajan tuntee tyhmenevänsä ja joutuvansa yhä enemmän harhaan mitä enemmän etsii - ainakin minusta tuntuu siltä

        ennenkuin aloin itse etsimään totuutta kaikki oli paljon yksinkertaisempaa - toisaalta siitä yksinkertaisuudesta tulee aina vai rakkaampaa ja tietyllä tavalla syvempää sinne palatessa

        tyhmänkään ei pitäisi tieltä eksyä, silti olemme samalla viivalla kaikki ihmiset-jos joku johtaa harhaan, niin ei ainakaan tie !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      683
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe