Ajopäiväkirja?

ultrasuperblondi

Mikäli nyt sitten käytän omaa autoani työajoihin, niin miten tämä ajopäiväkirjahomma nyt menee?

Duunipaikan autoa käyttäessä meillä ainakin on tapana kirjata todella tarkkaan joka ikunen metri ja mihin tarkoitukseen. Mutta miten tämän menee nyt sitten omaa autoa käyttäessä... Pitääkö mun periaatteessa pitää ajopäiväkirjaa kaikista ajoistani verottajan pelossa, ja laskuttaa työnantajaltani ne jotka olen merkinnyt työajoksi - vai mikä tämä homman nimi on?

42

34604

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kontrolleri

      ei tarvi pitää ajopäiväkirjaa, riittää kun laskuttaa työnantajalta työajoihin käytetyt kilometrit firmassasi sovitulla tavalla. Verottajalle ei tarvi ilmoittaa mitään.

      • kaikki ajot

        Käytän omaa autoani työmatka-ajossa ja todellakin joudun pitämään ajopäiväkirjaa kaikista työmatka-ajoista. Kilometrien ja tarkan ajoreitin lisäksi pitää kuulemma verottajan takia merkitä kilometrilukematkin, elikä työnantaja saa samalla tietää, miten paljon ja miten pitkiä matkoja omalla ajallakin ajelen.


      • sanon minä
        kaikki ajot kirjoitti:

        Käytän omaa autoani työmatka-ajossa ja todellakin joudun pitämään ajopäiväkirjaa kaikista työmatka-ajoista. Kilometrien ja tarkan ajoreitin lisäksi pitää kuulemma verottajan takia merkitä kilometrilukematkin, elikä työnantaja saa samalla tietää, miten paljon ja miten pitkiä matkoja omalla ajallakin ajelen.

        sun työnantajas haluu että pidät ajopäiväkirjaa ku luulee että sä kusetat kilsat mitä laskutat


      • Työntekijä
        sanon minä kirjoitti:

        sun työnantajas haluu että pidät ajopäiväkirjaa ku luulee että sä kusetat kilsat mitä laskutat

        Verottajaa vaatii päivän, kellon ajan, matkamittarin alku- ja loppukilometrit, matkareitin. Nää verottomia kulukorvauksia ja tottakai verottajaa kiinnostaa miten firma niitä maksaa. Perinteinen tapa on ottaa osa palkasta päivärahoina tai km-korvauksina. Työnanatajan ei tarvitse maksaa lellejä eikä vellejä. Työntekijän ei tarvitse kantaa kolehtia valtiolle.


      • vuosia
        Työntekijä kirjoitti:

        Verottajaa vaatii päivän, kellon ajan, matkamittarin alku- ja loppukilometrit, matkareitin. Nää verottomia kulukorvauksia ja tottakai verottajaa kiinnostaa miten firma niitä maksaa. Perinteinen tapa on ottaa osa palkasta päivärahoina tai km-korvauksina. Työnanatajan ei tarvitse maksaa lellejä eikä vellejä. Työntekijän ei tarvitse kantaa kolehtia valtiolle.

        oman auton käytöstä ei tarvitse pitää ajopäiväkirjaa työnantaja maksaa km-korvauksen ilmoittamasi kilometrien mukaan


      • helppo nakki
        kaikki ajot kirjoitti:

        Käytän omaa autoani työmatka-ajossa ja todellakin joudun pitämään ajopäiväkirjaa kaikista työmatka-ajoista. Kilometrien ja tarkan ajoreitin lisäksi pitää kuulemma verottajan takia merkitä kilometrilukematkin, elikä työnantaja saa samalla tietää, miten paljon ja miten pitkiä matkoja omalla ajallakin ajelen.

        Ilmainen ajopäiväkirja hoitaa omalla kohdallani asian. Löytyy osoitteesta www.myHelmi.com.

        Ohjelma on täysin automaattinen.


      • verottajalle
        Työntekijä kirjoitti:

        Verottajaa vaatii päivän, kellon ajan, matkamittarin alku- ja loppukilometrit, matkareitin. Nää verottomia kulukorvauksia ja tottakai verottajaa kiinnostaa miten firma niitä maksaa. Perinteinen tapa on ottaa osa palkasta päivärahoina tai km-korvauksina. Työnanatajan ei tarvitse maksaa lellejä eikä vellejä. Työntekijän ei tarvitse kantaa kolehtia valtiolle.

        Työpaikalla on tehty maktkalaskut niin että oman auton ajosta on merkitty päivä, reitti ja ajaettu matka (plust tietysti projektiin liittyvää tietoa), mutta ei esimerkiksi matkamittarin lukemia tai käytettyä ajoneuvoa. Verottajan mukaan kirjanpito oli hyvä systeemi ja riitti siihen mihin ajopäiväkirjalta edellytetään.

        Sitten on kai vähän eri juttu jos käytetään firman autoa, jolloin verottaja on kiinnostunu nimen omaan oman ajon määrästä, eikä niinkään työajon määrästä.


    • Sulevan

      Ilmoitat ajopäiväkirjaan vaan työ, eli laskutetut ajot, jos siis auto on sinun omassa ajosa. Tämä on oikeasti oikea tapa, ajan vuodessa 30-70 tuhatta kilometriä ja näin se homma toimii. Verottaja ei oikeasti kysy ajopäiväkirjaa, sinulla pitää olla se olemassa, jos verottaja kysyy jälkikäteen, eli voit säveltää sinne ihan mitä haluat. Jos tätä joku kommentoi tässä keskustelussa jälkikäteen, hän ei oikeasti tiedä asiasta mitään. Olen ajanut 2001 alkaen ja koskaan ei ole kysytty mitään ja alallamme ajetaan paljon ja suuntaus on sama.

    • tietää!

      Tosiaankin olisi kannattavaa ottaa yhteyttä palkanlaskijaan...hän osaa kertoa yrityksenne toimintamuodon asian suhteen. Uskoisin että pelkät työajot riittävät. Joskus jotkin työnantajat vaativat kopion ajopäiväkirjasta, jonka perusteella kilometrit maksetaan. Niin...ja vielä yksi seikka mikä jäi kiusaamaan eräässä viestissä...ei ole todellakaan yksi vitun hailee mitä päiväkirjaan ruksailee...hällä käynyt vaan hel-vetin hyvä tuuri ettei oo verottaja kiinnostunu...se tarkastus voi sattua kenen kohille tahansa...pääasia kuitenkin on että ajopäiväkirjan kilometrit vastaavat autosi mittarilukemaa!!!

      • _piit_

        jos tarvitsen sillon tällöin autoa työasioissa, niin takas firmalle päästyäni teen meidän järjestelmään kilometrikorvauslaskun johon heitän ympäripöyreesti ajamani kilsat, mistä-mihin-ja takas, sekä matkan syyn. Sillä ei ole mulle väliä onko alla oma auto, kaverin, mutsin tai faijjan. Jos ei autoa oo sillon käytössä, niin otan taksin... se on firmalle 3x kalliimpaa.. mut ei se mitää kun hyvin menee...

        Ja jos ja kun pomo klikkaa koneeltaan homma OK, nii rahat tippuu mun tilille ja se on siinä. Vitut mä alan mitään ryppysiä vihkoja raahaamaan mun autossa mukana...


      • DONKKI
        _piit_ kirjoitti:

        jos tarvitsen sillon tällöin autoa työasioissa, niin takas firmalle päästyäni teen meidän järjestelmään kilometrikorvauslaskun johon heitän ympäripöyreesti ajamani kilsat, mistä-mihin-ja takas, sekä matkan syyn. Sillä ei ole mulle väliä onko alla oma auto, kaverin, mutsin tai faijjan. Jos ei autoa oo sillon käytössä, niin otan taksin... se on firmalle 3x kalliimpaa.. mut ei se mitää kun hyvin menee...

        Ja jos ja kun pomo klikkaa koneeltaan homma OK, nii rahat tippuu mun tilille ja se on siinä. Vitut mä alan mitään ryppysiä vihkoja raahaamaan mun autossa mukana...

        Tapahtumien kulku tosielämästä. Firma jossa työskentelin meni konkurssiin. Tuli verotarkistus. Tuli kyseeseen mun km.korvauksista usean vuoden ajalta. Kun ei ollut ajopäiväkirjaa, muutettiin km.korvaukset henkilökohaiseksi tuloksi ja siitä seurasi mätkyt. Eli vaikka sen ryppynen kirja tuntuu kohtuuttomalta, sillä saattaa joskus olla merkityksensä.


      • puhuu palturia
        DONKKI kirjoitti:

        Tapahtumien kulku tosielämästä. Firma jossa työskentelin meni konkurssiin. Tuli verotarkistus. Tuli kyseeseen mun km.korvauksista usean vuoden ajalta. Kun ei ollut ajopäiväkirjaa, muutettiin km.korvaukset henkilökohaiseksi tuloksi ja siitä seurasi mätkyt. Eli vaikka sen ryppynen kirja tuntuu kohtuuttomalta, sillä saattaa joskus olla merkityksensä.

        käytöstä EI tarvitse pitää ajopäiväkirjaa. Jos omalla autolla ajetaan työajoja, ne laskutetaan työnantajalta yhtiön määrittelemien tapojen mukaisesti = normaalisti matkalasku, josta ilmenee ajetut kilometrit ja matkareitti, joskus tarkoituskin. Toisaalta jos tapana on laskuttaa työnantajalta esim. kerran kuussa kilometrit ja ajoja tulee vaikkapa 20 kappaletta, niin silloin on jossakin kuitenkin pidettävä ylhäällä ajot ja kilsat, koska kuun lopussa ilman mitään muistiinpanoja matkalaskun tekeminen voitkin tulla hankalaksi. Ainakaan oma muistini ei riitä latelemaan 20 työmatkaa ulkoa jälkikäteen tarkkoine kilometreineen...


      • Juupa juu

        koska oman auton käytöstä EI tarvi pitää ajopäiväkirjaa. Se on yks hailee mihin kilsat merkkaa, kunhan matkalaskuun josta ajot laskutetaan firmalta ilmenee kilsat, matka ja tarvittaessa matkan tarkoitus. Verottaja EI todellakaan vaadi ajopäiväkirjan olemassaoloa yksityisautoilijoille.


      • rein
        puhuu palturia kirjoitti:

        käytöstä EI tarvitse pitää ajopäiväkirjaa. Jos omalla autolla ajetaan työajoja, ne laskutetaan työnantajalta yhtiön määrittelemien tapojen mukaisesti = normaalisti matkalasku, josta ilmenee ajetut kilometrit ja matkareitti, joskus tarkoituskin. Toisaalta jos tapana on laskuttaa työnantajalta esim. kerran kuussa kilometrit ja ajoja tulee vaikkapa 20 kappaletta, niin silloin on jossakin kuitenkin pidettävä ylhäällä ajot ja kilsat, koska kuun lopussa ilman mitään muistiinpanoja matkalaskun tekeminen voitkin tulla hankalaksi. Ainakaan oma muistini ei riitä latelemaan 20 työmatkaa ulkoa jälkikäteen tarkkoine kilometreineen...

        Joo, tarkoitin yritekseni nimissä olevaa autoa.


      • autoilija A:lla
        _piit_ kirjoitti:

        jos tarvitsen sillon tällöin autoa työasioissa, niin takas firmalle päästyäni teen meidän järjestelmään kilometrikorvauslaskun johon heitän ympäripöyreesti ajamani kilsat, mistä-mihin-ja takas, sekä matkan syyn. Sillä ei ole mulle väliä onko alla oma auto, kaverin, mutsin tai faijjan. Jos ei autoa oo sillon käytössä, niin otan taksin... se on firmalle 3x kalliimpaa.. mut ei se mitää kun hyvin menee...

        Ja jos ja kun pomo klikkaa koneeltaan homma OK, nii rahat tippuu mun tilille ja se on siinä. Vitut mä alan mitään ryppysiä vihkoja raahaamaan mun autossa mukana...

        dille _piit_? Toihan on just ajopväkirjan pitämistä, mutta nykymuodossa. Ei siinä tarvii olla mitään ryppystä vihkoo.

        Sen verran voin kertoo, ett meidän firmassa tehtiin vuoden 2007 verotarkastus ja sen perusteella useampikin työntekijä sai pyynnön toimitttaa otteet ajopäiväkirjasta verottajalla. Ne keltä ei löytynyt makselevat niitä km-korvauksia nyt takasinpäin. Yksikin tyyppi 1500€. eli niin tai näin, jllain tavalla ne kilsat on oltava todennettavissa jälkeenkinpäin.


      • oleellista
        autoilija A:lla kirjoitti:

        dille _piit_? Toihan on just ajopväkirjan pitämistä, mutta nykymuodossa. Ei siinä tarvii olla mitään ryppystä vihkoo.

        Sen verran voin kertoo, ett meidän firmassa tehtiin vuoden 2007 verotarkastus ja sen perusteella useampikin työntekijä sai pyynnön toimitttaa otteet ajopäiväkirjasta verottajalla. Ne keltä ei löytynyt makselevat niitä km-korvauksia nyt takasinpäin. Yksikin tyyppi 1500€. eli niin tai näin, jllain tavalla ne kilsat on oltava todennettavissa jälkeenkinpäin.

        Jos ajaa firman autolla niin ajopäiväkirjaa on pidettävä juuri siksi että verottaja voi tulkita että kaveri pitää työsuhdeautoa maksamatta veroa.

        Mutta jos ajaa omalla autolla työajoja, niin tuskin misään maksellaan kilometrikorvauksia summamutikassa, vaan matkaluskujen mukaan, joissa on eritelty ajot. Nuo matkalskut riittää, eikä erillistä ajopäiväkirjaa tarvita.


    • Reppuri Mies

      Ei sinun tarvitse omia ajoja merkitä minnekään. Työhön liittyvät ajot merkitset mittarin mukaan sekä mistä mihin olet ajanut.

      • !!!!!!!!!!!!!!!

        Niin, ja ne tiedot löytyvät sitten työnantajan arkistosta matkalaskusta.
        Itse ei tarvitse pitää ajopäiväkirjaa.


      • yksityisyrittäjä

        ainoastaan siinä tapauksessa jos olet yksityisyrittäjä ja käytät samaa autoa omiin ja firman ajoihin sun on merkattava kaikki kilsat.


    • kannalta on...

      Ajopäiväkirja kannattaa pitää auton hanskalokerossa.
      Yöksi se on lukittava ettei ajopäiväkirja tee ajolähtöä.
      Jos ajopäiväkirjan ottaa käteensä niin kannattaa pitää sitä peukalon ja etusormen välissä, ettei tuuli vie.
      Ajopäiväkirja on viisasta kotona pitää vaikka kirjapinon alla. Siellä se on tallessa ja samalla sivutkin oikenee.

      • MA62

        Jotkut työnantajat vaatii mut verottajalle riittää tuntilappuun tehdyt merkinnät.Meillä EX pomo vaati halus saada kirjanpidon niin sekasin ettei siitä ota Erkkikään selvää. Itte ositi virman kortilla pensat ja kuittas kilometrikorvaukset.En usko et ainoa kuka sitä tekee.


      • Nyt selvisi
        MA62 kirjoitti:

        Jotkut työnantajat vaatii mut verottajalle riittää tuntilappuun tehdyt merkinnät.Meillä EX pomo vaati halus saada kirjanpidon niin sekasin ettei siitä ota Erkkikään selvää. Itte ositi virman kortilla pensat ja kuittas kilometrikorvaukset.En usko et ainoa kuka sitä tekee.

        Kuka Erkki se oli. Paljasta heti. Ilmoitan sitten verottajalle.
        Oliko se vanha Erkki? Mitä Hä !
        Vai valtiopäivämies. Sillä oli virka-auto.


    • tuunari

      Menkää nyt jo verotoimistosta kysymään sitä asiaa, jotka väitätte, ettei tartte. Sieltäkin saatte sekavan vastauksen.
      Jos haette verottajalta työmatkavähennystä oman auton käytöstä ja käytätte myös autoanne työnantajan määräämiin matkoihin, joista työnantaja maksaa kilsat, tulisi verotettavalta löytyä luotettava selvitys haettavista ajomääristä.
      Millainen se luotettava selvitys on? Sen herra yksin tietänee, koska ainakaan minulle ei verotoimiston edustajat ole pystyneet esittämään "ainutta oikeaa tapaa".

      Työnantajaa ei useinkaan kiinnosta muu, kuin matkalasku työnantajan määräämällä tavalla täytettynä. Joskus suullisestikin.

      Verottajaakaan ei yleensä kiinnosta vähäiset ajot. Ei varsinkaan omat ajosi. Niitä suojaa jo kait yksityisyyden suojakin?

      Verottajaa voi kiinnostaa joskus tositteet ja kirjanpito tai muu luotettava selvitys kaikista veroihin liittyvistä asioistasi 6vuotta takaperin.

      Eli kirjanpitoa ei tarvitse ajoista jos pystyt jälkikäteen vaikkapa varoilmoitustasi korjatessa tai verottajan kysyessä tekemään selvityksen ulkomuistista.

      Ei sen väliä vaikka käyttäisit mummosi autoa.

      Mitähän tuo ??????? -nimimerkki meinaa sanoa jos verottaja sattuu kiinnostumaan? "kysykää vaikka pomolta" vai mitähän? Tosi viisasta...

      Tämä MA62 kaan ei tajua, että todellisesti työnantaja luotettavaa selvitystä tuskin vaatii jälkikäteen. Verottaja voipi niin tehdäkin.

      Itse merkkaan päivän, alku- ja loppupisteen, matkan syyn karkeasti, ja auton jolla ajoin jos en käyttänyt omaa autoa (tällä ei kylläkään merkitystä. Lisäksi merkkaan plussan jos sain työnantajalta matkasta kilometrikorvauksen ja äksän jos sain matkakorvauksen. Tämän pohjalta osaan tehdä myös veroilmoituksenkin.

      Nämä siis vain työajoista.
      Kannattaa mitata matkat jo ajellessa, kun muuten joudut miettimään ja mittailemaan niitä mahdollisesti myöhemmin.

    • lkkl

      Minulla on toiminimi ja yksityis käytössä oleva auto...joten olen velvollinen pitämään ajo päiväkirjaa,,jos sitä kysytään...ja tänään kysyttiin..elikkä pmv,aika, kilometrimäärä ,mittarilukema ja reitti tulee selvitä päiväkirjasta.. eli olen ilottannu kirjan pitoon tietyn kilometrimäärän ja nyt ne haluaa nähdä miten olen sen saanut...

      • mätkyjä kaikille

        ajopäiväkirjan pitämistä ei verottaja vaadi, mutta voi vaatia selkeän selvityksen ajetuista kilometreistä. Pitää olla aika hyvä muisti jos muistaa kaikki ajot vuoden ajalta tai jopa pidemmältäkin ajalta ja pystyy vielä luotettavasti selvittämään ne verottajalle. Millä muulla voit helpommin todistaa ajosi kuin ajopäiväkirjalla. Aika pieni vaiva siihen nähden kun maksaa jälkikäteen lisämaksuja. Voi tietysti olla se rohkea/viisas suomalainen ja väittää että "en ole ikinä tarvinnut ajopäiväkirjaa ja aina olen korvaukset saanu" ja kuin ollakaan joku päivä kun verottaja tekee tarkastuksen firmaan jopa muutamankin vuoden jälkeen niin arvaa kuka ei enää saakaan korvauksia vaan kunnon jälkimaksut firma ja työntekijä, HAH :) Siinä vaiheessa miettii että olis ehkä kannattanut laittaa ne muutamat numerot siihen pikkuvihkoon.


      • palkanlaskija
        mätkyjä kaikille kirjoitti:

        ajopäiväkirjan pitämistä ei verottaja vaadi, mutta voi vaatia selkeän selvityksen ajetuista kilometreistä. Pitää olla aika hyvä muisti jos muistaa kaikki ajot vuoden ajalta tai jopa pidemmältäkin ajalta ja pystyy vielä luotettavasti selvittämään ne verottajalle. Millä muulla voit helpommin todistaa ajosi kuin ajopäiväkirjalla. Aika pieni vaiva siihen nähden kun maksaa jälkikäteen lisämaksuja. Voi tietysti olla se rohkea/viisas suomalainen ja väittää että "en ole ikinä tarvinnut ajopäiväkirjaa ja aina olen korvaukset saanu" ja kuin ollakaan joku päivä kun verottaja tekee tarkastuksen firmaan jopa muutamankin vuoden jälkeen niin arvaa kuka ei enää saakaan korvauksia vaan kunnon jälkimaksut firma ja työntekijä, HAH :) Siinä vaiheessa miettii että olis ehkä kannattanut laittaa ne muutamat numerot siihen pikkuvihkoon.

        Niin!
        Firmaamme tehtiin verotarkastus neljä ja viisi vuotta vanhoihin materiaaleihin. Verottajalla on kiva tapa tehdä joka vuosi erilaisiin yrityksiin pistotarkastuksia ja sitten kaivetaan kaikki tositteet esiin.
        Tässä tarkastuksessa kävi niin että verottajalla ei ollut mitään huomautettavaa kilometreistä, koska olin VAATINUT niistä kunnon selvitykset, eli matkalaskut ajopäiväkirjoineen. Työsuhteessa olevalle maksettava km-korvaus on kyllä niin hyvä, että siihen kannattaa sen verran nähdä vaivaa, että täyttelee sen läpyskän. Ja yrityksen pitää olla sen verran sääntöjen mukainen, että vaatii maksamistaan kilometreistä kunnon selvityksen.


      • HYTTÖNEN
        palkanlaskija kirjoitti:

        Niin!
        Firmaamme tehtiin verotarkastus neljä ja viisi vuotta vanhoihin materiaaleihin. Verottajalla on kiva tapa tehdä joka vuosi erilaisiin yrityksiin pistotarkastuksia ja sitten kaivetaan kaikki tositteet esiin.
        Tässä tarkastuksessa kävi niin että verottajalla ei ollut mitään huomautettavaa kilometreistä, koska olin VAATINUT niistä kunnon selvitykset, eli matkalaskut ajopäiväkirjoineen. Työsuhteessa olevalle maksettava km-korvaus on kyllä niin hyvä, että siihen kannattaa sen verran nähdä vaivaa, että täyttelee sen läpyskän. Ja yrityksen pitää olla sen verran sääntöjen mukainen, että vaatii maksamistaan kilometreistä kunnon selvityksen.

        EI TARTTE MERKATA KUN VALTIO MAKSAA K A I K E N AJALLAAN JA HYVIN MAKSAAKIN


      • no ei tod.
        palkanlaskija kirjoitti:

        Niin!
        Firmaamme tehtiin verotarkastus neljä ja viisi vuotta vanhoihin materiaaleihin. Verottajalla on kiva tapa tehdä joka vuosi erilaisiin yrityksiin pistotarkastuksia ja sitten kaivetaan kaikki tositteet esiin.
        Tässä tarkastuksessa kävi niin että verottajalla ei ollut mitään huomautettavaa kilometreistä, koska olin VAATINUT niistä kunnon selvitykset, eli matkalaskut ajopäiväkirjoineen. Työsuhteessa olevalle maksettava km-korvaus on kyllä niin hyvä, että siihen kannattaa sen verran nähdä vaivaa, että täyttelee sen läpyskän. Ja yrityksen pitää olla sen verran sääntöjen mukainen, että vaatii maksamistaan kilometreistä kunnon selvityksen.

        Yrittäjän nyt luulisi tajuavan että verottaja ei harrasta hyväntekeväisyyttä.

        Verovapaa kilometrikorvaus on laskettu niin että se kattaa kulut, ei siitä mitään ylimääräistä kerry.

        Jokainen yrittäjä vaatinee matkalaskun, jonka perusteella maksaa km-korvaukset ja nämä matkalaskut riittää verottajalle, kunhan niissä on päivämäärä, matkan kohde ja kilometrit. Matkalaskuista näkee helposti että onko harrastettu vilunkia vai ei ja tarvittaessa käyntikohteita voidaan myöhemmin myös tarkastaa.

        Verottaja on varmasti erityisen kiinnostunu pienistä osakeyhtiöistä, joissa omistaja voi maksaa itselleen kilometrikorvausta, on suuri kiusaus siirtää palkkanmaksua kulukorvausten maksamiseen, joten näissä on todella syytä pitää kirjaa ajoista.


      • Aja paskalla autolla
        no ei tod. kirjoitti:

        Yrittäjän nyt luulisi tajuavan että verottaja ei harrasta hyväntekeväisyyttä.

        Verovapaa kilometrikorvaus on laskettu niin että se kattaa kulut, ei siitä mitään ylimääräistä kerry.

        Jokainen yrittäjä vaatinee matkalaskun, jonka perusteella maksaa km-korvaukset ja nämä matkalaskut riittää verottajalle, kunhan niissä on päivämäärä, matkan kohde ja kilometrit. Matkalaskuista näkee helposti että onko harrastettu vilunkia vai ei ja tarvittaessa käyntikohteita voidaan myöhemmin myös tarkastaa.

        Verottaja on varmasti erityisen kiinnostunu pienistä osakeyhtiöistä, joissa omistaja voi maksaa itselleen kilometrikorvausta, on suuri kiusaus siirtää palkkanmaksua kulukorvausten maksamiseen, joten näissä on todella syytä pitää kirjaa ajoista.

        Muutaman kerran olen laskeskellut erinäköisillä omilla ja työajoilla, minkälainen auto kannattaa ostaa (eli ettei maksa omasta pussista firman ajoja)

        Vuosia sitten päädyin sellaiseen lasekalmaan, että esim. passatilla maksat firman ajoja myös omasta pussista eli ei kata kuluja.


    • Tän mä valitsin

      myHelmi on mun valinta. Löytyy www.myhelmi.com

      • Ajopäiväkirja autom.

        Toi myHelmi palvelu vaikuttaa asialliselta.


      • Sigmatel SLIM
        Ajopäiväkirja autom. kirjoitti:

        Toi myHelmi palvelu vaikuttaa asialliselta.

        Mulla on ollut todellisia ongelmia puhelimen paikannuksen kanssa - aivan kaikkien paikannuspalvelujen. Kokeilin myHelmiä ja puhelin toimi samalla tavalla kuin kilpailevissa palveluissa, joita olen kokeillut.

        myHelmi oli ensimmäinen palvelu, jonka olen saanut toimimaan. Käytän palvelussa ulkoista bluetooth gps-paikanninta. Makso muistaakseni pari kybää.


      • Sigmatel SLIM
        Sigmatel SLIM kirjoitti:

        Mulla on ollut todellisia ongelmia puhelimen paikannuksen kanssa - aivan kaikkien paikannuspalvelujen. Kokeilin myHelmiä ja puhelin toimi samalla tavalla kuin kilpailevissa palveluissa, joita olen kokeillut.

        myHelmi oli ensimmäinen palvelu, jonka olen saanut toimimaan. Käytän palvelussa ulkoista bluetooth gps-paikanninta. Makso muistaakseni pari kybää.

        Nyt muuten ei tartte enää muistaa sammuttaa ajoja. Käynnistän softan aamulla ja koko päivän kaikki ajot menee automaattisesti. Puhelimen sisäisellä tarttee muistaa sammuttaa ajo lopussa.


    • Ajopäiväkirja

      Mistäs edullinen ajopäiväkirja? Mielellään jonkinlaista automatiikkaa esim. kännykkään!

    • joonasK
    • Liika on liikaa

      Milläs lailla noi kännykkäviritelmät on hanurista?

      Mä olen käyttänyt tollasta kännykkäviritelmää jo pari vuotta ja mun mielestä toimii hienosti.

      Taitaa olla pocumin mies asialla.

      Nimim. 30 eskoo kuussa on liikaa.

    • Miksi maksaa liikaa

      Olen vuoden alusta käyttänyt myHelmi ajopäiväkirjaa:

      - tarkka
      - luotettava
      - selkeät raportit
      - ilmainen

      www.myhelmi.com

    • Tyytyväinen_käyttäjä

      Itse olen myös kokeillut tuota Myhelmeä ja aivan liian työläs! Helppo ja luotettava löytyi osoitteesta www.maxtech.fi ja Automaattinen ajopäiväkirja.

    • auto maattinen

      heh heh! Automaattinen aivan liian työläs?

    • kisu nj

      Meillä firma tarjoaa sinikantisen vihon. Jokainen saa sijoittaa maxtechiinsa niin paljon kuin haluaa.

      Ilmainen on käytännössä ainoa vaintoehto mun kohdalla.

      Todella paljon kiitoksia www.myhelmi.com palvelun suosittelijoille. Olen nyt kokeillut palvelua ja toi on just sitä mitä mä tarviin.

    • työajoja ajava

      Jos ajat säännöllisesti työajoja omalla autolla, kokeile ihmeessä www.gpspaikannus.fi ajopäiväkirjaa. Maksaa noin 23e / kk alv ja toimii pommin varmasti! On oikeasti panostuksen arvoinen. p.s. eikä tarvi tehdä mitään määräaikaista diiliä

    • Kommandiittiyhtiö

      Meillä menee vaan niin että täytetään ajopäiväkirjaan kilometrit, reitti, yms sekä 2kk välein kopiot kirjasta kirjanpitofirmalle.

    Ketjusta on poistettu 44 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4683
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      95
      4542
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      615
      4141
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3097
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2661
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2193
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      347
      2153
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      213
      2130
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1755
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1492
    Aihe