Miten advarit selittävät

tämän Ramatunkohdan

"Minä vannotan teitä, te Jerusalemin tyttäret: jos löydätte rakkaani, mitä hänelle sanotte? Sanokaa, että minä olen rakkaudesta sairas."

8

219

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysyt???

et oikeasti edes halua tietää, joten en vastaakaan.

• Tai vaikka

osaisit, tuskin haluaisit.

• välimies Ellen
        Tai vaikka kirjoitti:

osaisit, tuskin haluaisit.

Tämä Raamtun kohta nyt sattuu olemaan ulkopuolella Ellen Whiten kirjoitusten.

• Raamattua lukeva

Teksti, johon viittasit avauksessasi löytyy Laulujen laulusta 5:8. Vastaavanlainen ajatus esiintyy jo Laulujen laulu 3:5. Kummassakin on syvä unelma, ikävä ja kaipuu entisen suhteen eheytymiseen rakkaaseensa.

Onhan siinä myös kaunis ajatus siitä, että Jumalalla on sama unelma ja kaipuu. Hän toivoo suhteen korjautuvan hänen ja ihmisen välillä ja voittavansa luomansa ihmisen rakkauden takaisin. Ihmeellinen on rakkaus kahden ihmisen välillä, mutta se on vasta äärten häämöitystä siitä suuresta rakkaudesta, jota Jumala tuntee meitä kohtaan. Hän ikävöi ja kaipaa tuon suhteen eheytymistä. Jumala on omalta puoleltaan ollut valmis panemaan kaiken likoon asian toteutumisen puolesta. Jumala käyttää vain yhtä voimaa ja se on rakkaus. Rakkaudellaan hän vetää meitä puoleensa.

• tyttäret?

Jerusalemin tyttäret?

Omaisuuskansa ja erityisen rakas koska Jeesuskin oli juutalainen?

• Raamattua lukeva
        tyttäret? kirjoitti:

Jerusalemin tyttäret?

Omaisuuskansa ja erityisen rakas koska Jeesuskin oli juutalainen?

Aivan varmasti rakkauden Jumala kaipaa suhteen eheytyvän omaan kansaansa. Mekin saamme kuulua niiden joukkoon, joita Jumala armossaan rakastaa ja ikävöi takaisin yhteyteensä.

• Q_____Oooo
        Raamattua lukeva kirjoitti:

Aivan varmasti rakkauden Jumala kaipaa suhteen eheytyvän omaan kansaansa. Mekin saamme kuulua niiden joukkoon, joita Jumala armossaan rakastaa ja ikävöi takaisin yhteyteensä.

Miten ilmenee että olet rakkaudesta sairas sinä Jerusalemin tytär?

• JER 33:6-9

Jer.33:6 "Mutta vielä minä annan heidän haavojensa kasvaa umpeen ja parantua, minä teen heidät terveiksi ja lahjoitan heille pysyvän rauhan ja menestyksen. [Jer. 30:17]

7 Minä käännän Juudan ja Israelin kohtalon, rakennan ne entiselleen.
      8 Minä puhdistan niiden asukkaat kaikista synneistä, joilla he ovat rikkoneet minua vastaan. He ovat tehneet syntiä ja rikkoneet minua vastaan. Mutta minä annan anteeksi kaikki heidän pahat tekonsa. [Jes. 43:25 ]

9 Silloin koko maailman kansat saavat kuulla niistä hyvistä teoista, jotka olen tehnyt omalle kansalleni. Jerusalemin maine kansojen keskuudessa on minulle iloksi ja tuo minulle ylistystä ja kunniaa. Kansat ovat ymmällään ja peloissaan, kun kuulevat, miten paljon hyvyyttä ja menestystä minä suon Jerusalemille."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      193
      1392
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      903
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      862
    4. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      52
      781
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      758
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      253
      657
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      321
      616
    8. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      605
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      599
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      584
    Aihe