mitä teette viikonloppuisin??

eikeksimitään

Niin, mitä "normaaliperheet" teette viikonloppuisin? Onko äidillä ja isällä omat menot? Kumpi katsoo lapset? Puuhaatteko yhdessä jotain?
Siksi kyselen, koska omassa perheessämme on eräänlainen ongelma, ja puolisoni vetoaa siihen että "muutkin tekee näin"...

20

9873

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainaskin

vietellään aikaa yhdessä.Suht arkisesti mutta mukavasti.Siivotaan,ehkä käydään kaupoilla,kirppisellä, illalla saunotaan, ostetaan herkkuja telkun ääreen. Ihan vaan olla köllötellään.Kun tenavat menee nukkuu ,sit isännän kanssa hetki omaa aikaa.Hellimistä ja kellimistä..Omia menoja on meidän perheessä aika harvoin.Sillon tällöin kumpikin omissa menoissaan,mutta yleensä kotosalla omalla porukalla.

• eikeksimitään

kuulosti kivalta, juuri tuollaista olemista itsekin kaipaisin enemmän.
        Tietenkin joskus meilläkin vietetään aikaa yhdessä, mutta se on aika harvinaista...

Puolison menot on etusijalla, vaikka kumpikin käymme töissä, hänen työnsä on mukamas "rankempaa" joten hänen täytyy "rentoutua"...

• viikonlopun viettoa
        eikeksimitään kirjoitti:

kuulosti kivalta, juuri tuollaista olemista itsekin kaipaisin enemmän.
        Tietenkin joskus meilläkin vietetään aikaa yhdessä, mutta se on aika harvinaista...

Puolison menot on etusijalla, vaikka kumpikin käymme töissä, hänen työnsä on mukamas "rankempaa" joten hänen täytyy "rentoutua"...

meillä ei ole hellimistä tai kellimistä, ei riitaa, ei keskustelua. Äijä katsoo telkkaria ja minä menen lapsen kanssa missä menen. hohhoijaa...

• Arjen ilot

No aivan samoin meilläkin. Ei ole tullu mieleen
        kaivata kauheasti "omaa elämää" nyt kun noi hip-
        pulat vielä pyörii kintuissa. Kerran olen ollut
        vuoden sisällä tyttöporukalla ulkona, sekin oli
        luokkakokouksen tapainen. Tämä on nyt tämä elä-
        mäntilanne.

• Sointu

Minä olen usein töissä lauantaisinkin, joten päivä menee minulla siinä. Isä on sen aikaa lapsen kanssa kotona tai jos hänellä maatilahommia niin lapsi menee mummilaan muutamaksi tunniksi. Lauantai-ilta ollaan yleensä kolmistaan vaan kotosalla (meillä myös harvoin mitään ravintola- tai muita menoja) ja vietetään aikaa yhdessä. Yleensä pelaillaan, katellaan televisiota, ulkoillaan tai maataan vaan kaikki sängyssä juttelemassa.

Sunnuntaikin menee samalla kaavalla, usein käy vieraitakin silloin. Miehellä on rankka työ, mutta ei hän halua lähteä baariin vaikka joskus yritän patistaa. Toki hän joskus kavereineen käy mutta ei enää ollenkaan samaan tahtiin joka viikonloppu niinkuin ennen minua ja lasta. Ei kuulemma millään enää jaksa lähteä sinne tupakansavuun juomaan kallista kaljaa, kun kotonakin voi sen pari ottaa halvasta mäyräkoirasta.. Hyvin ajateltu minun mielestäni! Saanpahan pitää miehen kotona ja lapsikin tykkää kun ollaan kaikki yhdessä.

• äiteee

Koska viikot vierähtävät nopeasti on äänetön yhteinen sopimus että vietämme viikonloput perheen kesken KAIKKI YHDESSÄ satunnaisia menoja lukuunottamatta. Tästä ei ole tarvinnut juurikaan kenenkään nurista koska se on ollut kaikkien tahto. Viihdymme yhdessä, miehelläni on pitkät työpäivät joten hänen ja lasten yhdessäolo jää kovin vähäiseksi arki-iltoina joten hänkin odottaa viikonlopun yhteisiä tekemisiä hartaasti. Tekemiset eivät ole sen kummempia kuin pihalla oleilu, retkeily, ulkoilua, uintia, joskus käydään ravintolassa syömässä, hoplopissa, lintsillä, mummuloissa tai ystävillä kylässä. Nyt kesällä viikonloput meneekin veneilyn parissa.

• Perhe

Eli meidän ei ole koskaan tarvinnut käydä keskustelua siitä mitä kukin perheenjäsen viikonloppuisin tekee. Puuhaillaan tarpeelliset kotityöt mitä mukavaa milloinkin kullekin mieleen juolahtaa, mutta aina yhdessä. Ja kivaa on :)

Noista "omista" menoista sen verran, että perheessämme vietetään parhaillaan vauvavuotta ja ollaan etukäteen sovittu, että omien harrasteiden parissa vietetään toistaiseksi yksi ilta per viikko ja se toteutuu viikolla, ei viikonloppuina. Ei tartte vauvan kuullen käydä tyhmiä ja turhia kinasteluita kun asiat on ennalta juteltu ja sovittu.

• sosiaalinen tavisperhe

Meillä vietetään viikonloppuisin tavallista perhe-elämää, käydään kauppareissut, laitetaan yhdessä ruokaa ja ollaan vaan. Ilman aikatauluja. Lisäksi käymme kylässä ystävien luona, joilla on samanikäisiä lapsia kuin meillä. Lapset leikkivät keskenään ja aikuiset voivat rauhassa jutella... Kaikki samassa tilassa ja hyvin menee. Omia menoja on kummallakin joskus, mutta yhdessä kyläily on kivaa. ja myös se, kun meille tulee joku perhe sunnuntaina syömään. Kokeilkaapa aktivoitua sosiaalisesti....

• äippä

Meillä tulee viikonlopuista välillä kiistaa kun mies tekee vuorotöitä ja on usein lauantaina töissä (sunnuntait vapaat) ja vapaalla mieluiten pelailee tietokoneella tai istuu telkkarin ääressä. Itse kaipaisin huomattavasti enemmän perheen yhteistä tekemistä ja juuri ystäväperheiden kanssa vierailuja puolin ja toisin. Mieheni tykkää kyllä hyvästä ruoasta ja tekee sitä usein itse tai tehdään porukalla, mutta esimerkiksi lapsen kanssa ulkoilut saan hoitaa pitkälti itse tai aina joutuu pyytämään jos mies lähtisi vaihteeksi puistoon tai vaikka tehtäisiin koko perhe jotain. Itse olen päivätöissä ja mies harrastaa kolmena iltana viikossa, joten viikonloppuna olisi tosi kiva olla hetki ihan yksikseenkin jos mies vain viitsi sen tunnin verran viedä lasta ulkoilemaan. Hänen mielestään on riittävä jos kerran kuukaudessa käy lasta vähän keinuttamassa. Mutta en aina viitsi pyytää jos ei itse kerran tajua! Meillä kyllä aika hyvin puhutaan näistä ja muistakin asioista, mutta ne keskustelut eivät vain usein tunnu johtavan mihinkään toimenpiteisiin. Ja aika usein miehellä on noita lauantain saunailtoja ja sitten maataan puolet sunnuntaipäivästä sohvalla. On kyllä alkanut vähän niitä karsia kun olen sanonut, ettei perheellisen tarvitsisi lähteä baarireissulle useita viikonloppuja peräkkäin. Että tällaista meillä. Välillä menee huonommin ja välillä taas paremmin (ja välillä jopa oikeinkin hyvin)...

• Milla.M

lauantaisin siivotaan, leivotaan, ulkoillaan, saunotaan ja touhuillaan muutenkin yhdessä. Sunnuntai on sitten ihan sananmukaisesti lepopäivä jolloin vain ollaan ja huilitaan, noin joka toinen sunnuntai käydään isovanhempien luona syömässä.

• Jihuuu

Samanlaista touhuilua viikonloput on kuin arkenakin. Miehellä on vapaapäiviä usein arkisinkin, niin tekemiset ei niinkään poikkea viikonloppu kuvioista. Ollaan kotona, kotitouhuja, hengailua, kylässä käyntiä yms..

Ja itse käyn useammin ulkona (kavereitten kanssa syömässä, leffassa, bilettämässä) kuin mies, ihan senkin takia että hän ei niinkään jaksa minnekään lähteä työviikon jälkeen ja itse taas haluan päästä vähän ulos kun olen päivät pitkät kotiympyröissä :)

Lapsi on molempien ja molemmat hoitavat häntä, luonnollisestikin jos toinen on ulkona niin toinen on kotona.. (kun ei noita lastenhoitajia ole joka nurkalla)

• -Äiti_

Meillä tahtoo olla niin että kun minulla on töistä vapaata...luulee mieheni että hänellä on kotoa vapaata:) On pelireissuja, saunailtoja ym. ja tietysti minä olen tiukkapipo kun asiasta hänelle sanon. Hyvä isä hän on lapselleen, mutta avomiehen roolissa olisi parantamisen varaa.

• meidän perheessä

Mies tekee töitä 12 h 7 pv viikossa ja mää oon yksin vastuussa kaikesta, ei ole tukiverkostoa satojen kilometrien säteelläkään, että olen todellakin kiinni lapsessa koko ajan. Sit ku mies tulee töistä, avaa kaljapullon, että saa unta. Tai lähtee kavereiden kans. Jos uskallan olla jotakin vailla itselleni, omaa tai yhteistä aikaa, niin johan sota syttyy. Avioero vireillä.

• janemania

Vapaa päivisin ja viikonloppuisin puuhaillaan ulkona... talvella hiihdetään ja kesällä pyöräillään... Siivotaan kotia ja tehdään ulkotöitä... lapsikin tykkää kun saa puuhastella mukana..

• Sone

Käydään mummilassa tai mieheni vanhempien luona kylässä. Ulkoillaan ja saunotaan, tehdään hyvää ruokaa. Vietetään aikaa yhdessä. Haravoidaan, laitetaan pihaa jne.. Pyöräilemään meinattiin lähteä ja eväät mukaan. Kaikkea kivaa! Joskus käyn ystävän kanssa ulkona. Ainiin, ja tietysti riidellään välillä ;)

Nyt alkaa olla jo jäät sulanut pöndelläkin, pääsee vesille ja mökille pällistelemään ihanaa maalaismaisemaa! Saunomaan ja uimaan ja grillaamaan!!!

• Eräs äiti

Yhteenvetona siis näyttäisi, että "normaaliperheet" viettävät viikonloput yhdessä. Niin meilläkin. Yleensä lauantaiaamuisin lähden koiran kanssa lenkille ennen kuin muut vielä nousevat sängystä ja kun tulen lenkiltä, on mies ja lapset laittaneet kunnon aamupalan valmiiksi ja se syödään yhdessä. Sitten mennään usein ulkoilemaan, vaikka pelataan jalkapalloa tai tehdään pihahommia koko perhe. Ruokaa laitetaan yhdessä ja syödään ajan kanssa. Miehen kanssa usein avataan viinipullo ruuan kanssa. Saatetaan kutsua vieraitakin syömään, yleensä lapsiperheitä. Usein lähdetään vaeltamaan metsään eväiden kanssa. Kaikkea tavallista. Muista vastauksista poiketen meillä ei kyllä siivota viikonloppuisin kuin poikkeustapauksissa.

• ei stressiä

Meillä on kaksi lasta, joista toinen koulussa, toinen ei vielä. Joskus toinen lähtee isomman kanssa leffaan tai jonnekin. Joskus lähden lasten kanssa sukuloimaan, mies ei yleensä ole mukana.
        Isoa lasta viedään harrastukseen lauantaisin. Itse käyn kaupassa joko lasten kanssa tai yksin.
        Mies siivoaa sillä aikaa. Joskus innostutaan vuokrailemaan dvd:tä ja katsotaan yhdessä.
        Meillä on ihan tavallista, ei yleensä erikoismenoja, mutta yhdessä ei varsinaisesti käydä missään kuin erittäin harvoin. Syy lienee siinä, että eron partaalla ollaan, ajan kysymys se vain on. Mutta suht sovussa kuitenkin.

• Ei yhtään mitään!! Sehän siinä vituttaakin. Hermo kiristyy kokoajan niin että pelkään sen pian katkeavan kokonaan..
      Ollaan sovittu että kerran kuussa kummallakin omat menot, mutta eipä ole ollut koska lapsi kuulemma vierastaa isäänsä! Hoidan lapsen AINA yksin ja teen KAIKEN, AINA --> mies viikot poissa ja minä aina yksin. Se jos joku, on rankkaa! Ja nyt jos saisin valita mitä teemme perheen kesken viikonloppuna, niin minä lähtisin vetämään kunnon kännit ja olisi yksi hailee missä mieheni silloin olisi tai mitä tekisi, kunhan lapsi on vain hyvissä käsissä!!!

• Pimpu

Tehdään näin keväällä pihahommia, käydään mammoilla ja papoilla kylässä, tehdään hiukan parempaa ruokaa ja saunotaan. Eli yhdessä ollaan.

• löytyy

Ollaan ja nautitaan, käydään ostoksilla, katellaan telkkaria, leivotaan joskus jos huvittaa, kuunnellaan musaa, lauletaan, piirretään, pelataan ja joskus siivotaan (mieluummin kuitenkin siivoan jo ennen viikonloppua, että saadaan nauttia vapaista). Tehdään ruokaa ja otetaan siihen silloin tällöin viiniä lisukkeeksi voidaan käydä joskus syömässä pizzalla tms., jos ei huvita ite laittaa ruokaa. Ollaan ulkona. Saunotaan. Poiketaan kyläilemässä tai tehdään joku pieni ajeluretki sunnuntaina; saatetaan lähteä jollekin muulle paikkakunnalle syömään tai katsomaan mitä löytyis kivaa tekemistä. Täähän ei toteudu joka viikonloppu, koska töitäkin joutuu tekemään myös vkl silloin tällöin, sillon rentoudutaan vaan kotisohvalla ;-).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      367
      1841
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      11
      1668
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      241
      1338
    4. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      51
      940
    5. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      402
      888
    6. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      69
      879
    7. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      32
      714
    8. Hyvää yötä mies

Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo
      Tunteet
      68
      676
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      53
      676
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      63
      673
    Aihe