Universumin syntyminen sen kaikkine ominaisuuksineen voi olla Jumalan luomistyötä. Heikkous luomisuskossa on uskoa tapahtuneen sellaista, mitä ei voi ihmisen keinoin tutkia tai varmistaa ja mitä ei siinä muodossa ole myöhemmin tapahtunut, mutta mitä ei voi kieltääkään minkään mitattavissa olevan laitteen tai mekaniikan avulla.
Toinen heikkous on se, että koko luominen uskotaan tapahtuneen sellaisen voiman/persoonan toimesta, jonka olemassaolosta me emme voi saada konkreettisia, mitattavia tuloksia. Tosin suuri joukko väittää tuntevansa Luojan henkilökohtaisesti ja voivan tuntea sen voiman, joka hänestä ihmiseen siirtyy.
Luomisuskovat perustavat väitteensä siihen, että Luojansa on henki, joka ei tarvitse fyysisiä ulottuvuuksia ja joka voi kaikkivaltiaan tavoin toteuttaa jokaisen suunnitelmansa, jos haluaa ja muuttaa aikomuksiaan jos haluaa.
Luomisteorian
13
824
Vastaukset
- otaksua alla kuvatun
kuvatun hemmon olla luomisern takana?
Joka edellyttää ihmiseltä uhrilahjoja impattavaksi - ei poikkea mitenkään muistakaan uskonoista.
1. "Jos hänen uhrilahjansa on yhteysuhri, tuokoon hän, jos hän tuo
raavaskarjasta härän tai lehmän, virheettömän eläimen Herran eteen.
2. Ja hän laskekoon kätensä uhriteuraansa pään päälle ja teurastakoon sen ilmestysmajan ovella; ja papit, Aaronin pojat, vihmokoot veren alttarille ympärinsä.
3. Ja hän tuokoon yhteysuhrista uhrina Herralle sisälmyksiä peittävän rasvan ja kaiken sisälmysten rasvan
4. ja molemmat munuaiset ynnä niiden päällä lantiolihaksissa olevan rasvan ja maksanlisäkkeen, joka on irroitettava munuaisten luota.
5. Ja Aaronin pojat polttakoot sen alttarilla polttouhrin päällä, joka on halkojen päällä tulessa, suloisesti tuoksuvana uhrina Herralle.
6. Mutta jos hän tuo uhrilahjanaan Herralle yhteysuhriksi pikkukarjasta urospuolen tai naaraspuolen, niin tuokoon virheettömän eläimen.
7. Jos hän tuo uhrilahjanaan lampaan, niin tuokoon sen Herran eteen
8. ja laskekoon kätensä uhriteuraansa pään päälle ja teurastakoon sen ilmestysmajan ovella, ja Aaronin pojat vihmokoot sen veren alttarille ympärinsä.
9. Ja hän tuokoon yhteysuhrista uhrina Herralle sen rasvan, koko rasvahännän, joka on irroitettava häntänikamista, sisälmyksiä peittävän rasvan ja kaiken sisälmysten rasvan
10. ja molemmat munuaiset ynnä niiden päällä lantiolihaksissa olevan rasvan ja maksanlisäkkeen, joka on irroitettava munuaisten luota.
11. Ja pappi polttakoon sen alttarilla uhriruokana Herralle.
12. Ja jos hänen uhrilahjansa on vuohi, tuokoon sen Herran eteen
13. ja laskekoon kätensä sen pään päälle ja teurastakoon sen ilmestysmajan ovella; ja Aaronin pojat vihmokoot sen veren alttarille ympärinsä.
14. Ja hän tuokoon siitä uhrilahjanaan Herralle uhriksi sisälmyksiä peittävän rasvan ja kaiken sisälmysten rasvan
15. ja molemmat munuaiset ynnä niiden päällä lantiolihaksissa olevan rasvan ja maksanlisäkkeen, joka on irroitettava munuaisten luota.
16. Ja pappi polttakoon ne alttarilla uhriruokana, suloisesti tuoksuvana uhrina; kaikki rasva olkoon Herran oma.
Jonka ominaisuudet yks'yhteen sairaan ihmisen ominaisuuksia:
Näin toteaa Jeesuksenne:
"Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainoppineet ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan."
Ja näin on jumalanne tahto:
2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisinleirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."
Hes. 9:5-7 "Ja niille toisille hän (Jumala) sanoi minun kuulteni: Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään jasurmatkaa. Älkää säälikö, älkää armahtako, tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot."
4. Moos. 25:4 "Ja Herra sanoi Moosekselle: Ota kansan kaikki päämiehet ja lävistä heidät paaluihin Herralle, vastenaurinkoa, että Herran vihan hehku kääntyisi pois Israelista."
4. Moos. 15:36 "Silloin koko seurakunta vei hänet leirin ulkopuolelle, ja he kivittivät hänet kuoliaaksi, niinkuin Herra oli Moosekselle käskyn antanut."
1. Sam. 6:19 "... ja kansa suri sitä, että Herra oli surmannut niin paljon kansaa."
Psa. 7:12-14 "Jumala on vanhurskas tuomari ja Jumala, joka vihastuu joka päivä. Jos kääntymystä ei tule, niin hänteroittaa miekkansa, jännittää jousensa ja tähtää sillä; hän valmistaa surma-aseet ja tekee nuolensa palaviksi."
5. Moos. 20:16-17 "Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, äläjätä ainoatakaan henkeä eloon, vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset,hivviläiset ja jebusilaiset, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt."
Tuom. 14:19 "Silloin Herran Henki tuli häneen, ja hän meni Askeloniin, löi siellä kuoliaaksi kolmekymmentä miestä."
4. Moos. 15:36 "Silloin koko seurakunta vei hänet leirin ulkopuolelle, ja he kivittivät hänet kuoliaaksi, niinkuin Herra oliMoosekselle käskyn antanut."
Hoos. 14:1 "... he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."
2. Moos. 15:3 "Herra on sotasankari, Herra on hänen nimensä."
Jooel 3:9-10 (Herra puhuu) "... Alkakaa pyhä sota, innostakaa sankareita, lähestykööt, hyökätkööt kaikki soturit.Takokaa vantaanne miekoiksi ja vesurinne keihäiksi."
Jes. 42:13-15 "Herra lähtee sotaan niinkuin sankari, niinkuin soturi hän kiihoittaa kiivautensa; hän nostaa sotahuudonja karjuu, uhittelee vihollisiansa. 'Minä olen ollut vaiti ikiajoista asti, olen ollut hiljaa ja pidättänyt itseni. Mutta nytminä huudan kuin lapsensynnyttäjä, puhallan ja puuskun. Minä teen autioiksi vuoret ja kukkulat, ja kuihdutan niiltäkaiken ruohon; minä muutan virrat saariksi ja kuivaan vesilammikot.'"
Heb. 12:29 "Sillä meidän Jumalamme on kuluttavainen tuli."
2. Moos. 17:16 "... Herra sotii amalekilaisia vastaan sukupolvesta sukupolveen."
Elikkä vielä kerran:
Matt. 12:26 "Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman'."- tutkija007
Ensiksi, aloitus oli epätavallisen asiallinen ja vailla minkäänlaista kiihkoilua. Miksi siis vastaat varsin epäasiallisesti?
Toiseksi, ihmisillä kautta kristikansan on paljon Jumala-kokemuksia, joita ei kukaan voi kieltää. Siinä on yksi todiste henkimaailman olemassaolosta. Ei-materialisen maailman olemassaolon kokemuksia on myös ei-uskonnollisissa yhteisöissä ja yksilöillä, joita niitäkään ei voi kieltää.
Kolmanneksi, avaukseen viitaten, Jumala voi muuttaa päätöstään ja menettelytapojaan,kuten mm raamatunkirjoittajien tiedetään kirjoittaneen ylös. Siitä todistuksena on Vanhan ja Uuden Testamentin Jumala-kuvien ero, mihin kirjoituksellasi viittasitkin.
Kun kerrankin on asiallinen, kiihkoilematon aloitus, niin pidättäydytään asiatyylissä. tutkija007 kirjoitti:
Ensiksi, aloitus oli epätavallisen asiallinen ja vailla minkäänlaista kiihkoilua. Miksi siis vastaat varsin epäasiallisesti?
Toiseksi, ihmisillä kautta kristikansan on paljon Jumala-kokemuksia, joita ei kukaan voi kieltää. Siinä on yksi todiste henkimaailman olemassaolosta. Ei-materialisen maailman olemassaolon kokemuksia on myös ei-uskonnollisissa yhteisöissä ja yksilöillä, joita niitäkään ei voi kieltää.
Kolmanneksi, avaukseen viitaten, Jumala voi muuttaa päätöstään ja menettelytapojaan,kuten mm raamatunkirjoittajien tiedetään kirjoittaneen ylös. Siitä todistuksena on Vanhan ja Uuden Testamentin Jumala-kuvien ero, mihin kirjoituksellasi viittasitkin.
Kun kerrankin on asiallinen, kiihkoilematon aloitus, niin pidättäydytään asiatyylissä.>>Toiseksi, ihmisillä kautta kristikansan on paljon Jumala-kokemuksia, joita ei kukaan voi kieltää. Siinä on yksi todiste henkimaailman olemassaolosta.
- tutkija007
illuminatus kirjoitti:
>>Toiseksi, ihmisillä kautta kristikansan on paljon Jumala-kokemuksia, joita ei kukaan voi kieltää. Siinä on yksi todiste henkimaailman olemassaolosta.
Vastakysymys tarkennukseksi:
Pitääkö Jumala-kokemuksen olla "yliluonnollinen", jos kerran Jumala on luonnollinen osa universumiamme, ei tietenkään perinteisen tieteen mittapuun vaan uskon todellisuuden ja kokemusten kautta? - tutkija007
tutkija007 kirjoitti:
Pitääkö Jumala-kokemuksen olla "yliluonnollinen", jos kerran Jumala on luonnollinen osa universumiamme, ei tietenkään perinteisen tieteen mittapuun vaan uskon todellisuuden ja kokemusten kautta?Tulipa kahvi väärään kurkkuun ja samalla sen hokasin.
Kehitä sinä sellainen tieteellinen mittarilaite, jolla voidaan tutkia Jumalaa, niin minä lupaan sen avulla todistaa Jumalan olemassaolon, valvotuissa tai vapaissa olosuhteissa. tutkija007 kirjoitti:
Pitääkö Jumala-kokemuksen olla "yliluonnollinen", jos kerran Jumala on luonnollinen osa universumiamme, ei tietenkään perinteisen tieteen mittapuun vaan uskon todellisuuden ja kokemusten kautta?>>Pitääkö Jumala-kokemuksen olla "yliluonnollinen", jos kerran Jumala on luonnollinen osa universumiamme, ei tietenkään perinteisen tieteen mittapuun vaan uskon todellisuuden ja kokemusten kautta?
tutkija007 kirjoitti:
Tulipa kahvi väärään kurkkuun ja samalla sen hokasin.
Kehitä sinä sellainen tieteellinen mittarilaite, jolla voidaan tutkia Jumalaa, niin minä lupaan sen avulla todistaa Jumalan olemassaolon, valvotuissa tai vapaissa olosuhteissa.Ei olematonta voi havaita millään mittarilla, joten jätän yrittämättäkin.
- tutkija007
illuminatus kirjoitti:
>>Pitääkö Jumala-kokemuksen olla "yliluonnollinen", jos kerran Jumala on luonnollinen osa universumiamme, ei tietenkään perinteisen tieteen mittapuun vaan uskon todellisuuden ja kokemusten kautta?
Lähestymme todellisuutta hivenen vaikeasta kulmasta ja siihen liittyy seuraavanlaisia ilmiöitä:
1) Jos koen jotain, se on todellisuutta minulle ja sitä ei viisainkin tiedemieskolleegio voi mitätöidä. Jos olen mentaalisti normaali, kuten olen ja valtaosa ihmisistä on, minun ja heidän kokemuksensa ei ole mentaaliharhaa. Se on silloin todellisuutta.
2) Todellisuuden voi myös nähdä, mutta samalla kieltää näkemänsä, kieltää aivonsa rekisteröimästä koettua. Silloin todellisuus on olemassa, mutta itsestä lähtöisin olevan kieltämisen vuoksi emme todellisuutta koe tai näe. Hyvin tuttu ilmiö ihmisten maailmassa!
3) Todellisuudeksi voimme sanoa ja nimittää vain sen, minkä tiede ja sen apuvälineet todellisuudeksi tulkitsevat. Tässä tapauksessa me materialisoimme todellisuuden mitattavissa ja havaittavissa olevaksi, mutta samalla me unohdamme esimerkiksi yhden todellisuuden, henkisen olemuksen ja sen kokemuskentän.
4) Todellisuus, joka ei ole mitattavissa, onko se harhaa vai todellisuutta. Jos lähestymme kaikkeuden syntyä, onko se harhaa, kun se ei ole mitattavissa. Onko uskon olemus harhaa, vaikka sen tuntevat miljoonat ihmiset ja tunnistavat sen toisissaankin, hetken dialogin jälkeen, vaikka ei olisi mitään uskoon liittyvää keskustelua. Olen tämän testannut liki sadan ihmisen kohdalla ilmoittamatta minkäänlaista tietoa testauksen sisällöstä ja olen kyllä yllättynyt oikeista arvioistani. Varmuus lähes 100%. - tekstissä jotain
tutkija007 kirjoitti:
Kun kerrankin on asiallinen, kiihkoilematon aloitus, niin pidättäydytään asiatyylissä.asiaan kuulumatonta? Oikaisinko?
Totuus Raamatun jumalasta on se, että se on vain ihmisen oma luomus ja sillä ei ole mitään tekemistä luomkisen kanssa.
Jumalat ovat tiukasti osana kulttuurievoluutiota.
MOT - lokeroida 'kokemuksia'
tutkija007 kirjoitti:
Lähestymme todellisuutta hivenen vaikeasta kulmasta ja siihen liittyy seuraavanlaisia ilmiöitä:
1) Jos koen jotain, se on todellisuutta minulle ja sitä ei viisainkin tiedemieskolleegio voi mitätöidä. Jos olen mentaalisti normaali, kuten olen ja valtaosa ihmisistä on, minun ja heidän kokemuksensa ei ole mentaaliharhaa. Se on silloin todellisuutta.
2) Todellisuuden voi myös nähdä, mutta samalla kieltää näkemänsä, kieltää aivonsa rekisteröimästä koettua. Silloin todellisuus on olemassa, mutta itsestä lähtöisin olevan kieltämisen vuoksi emme todellisuutta koe tai näe. Hyvin tuttu ilmiö ihmisten maailmassa!
3) Todellisuudeksi voimme sanoa ja nimittää vain sen, minkä tiede ja sen apuvälineet todellisuudeksi tulkitsevat. Tässä tapauksessa me materialisoimme todellisuuden mitattavissa ja havaittavissa olevaksi, mutta samalla me unohdamme esimerkiksi yhden todellisuuden, henkisen olemuksen ja sen kokemuskentän.
4) Todellisuus, joka ei ole mitattavissa, onko se harhaa vai todellisuutta. Jos lähestymme kaikkeuden syntyä, onko se harhaa, kun se ei ole mitattavissa. Onko uskon olemus harhaa, vaikka sen tuntevat miljoonat ihmiset ja tunnistavat sen toisissaankin, hetken dialogin jälkeen, vaikka ei olisi mitään uskoon liittyvää keskustelua. Olen tämän testannut liki sadan ihmisen kohdalla ilmoittamatta minkäänlaista tietoa testauksen sisällöstä ja olen kyllä yllättynyt oikeista arvioistani. Varmuus lähes 100%. - rakas lähimmäiseni
illuminatus kirjoitti:
>>Toiseksi, ihmisillä kautta kristikansan on paljon Jumala-kokemuksia, joita ei kukaan voi kieltää. Siinä on yksi todiste henkimaailman olemassaolosta.
Onko se sinulle Jumalan ihme, kun sinä tulet uskoon?
Mieti ja vastaa :) rakas lähimmäiseni kirjoitti:
Onko se sinulle Jumalan ihme, kun sinä tulet uskoon?
Mieti ja vastaa :)Jos niin huonosti kävisi, niin se olisi kyllä lähinnä helvetinmoinen ihme.
Äläkä turhaan kuvittele, että niin kävisi.
- kerrot
Kerrot uskosta Luojaamme ja luomiseen sellaista, joka ei ole "meidän uskoamme". Todistelet sellaista vastaan jota ei kai kukaan esitäkään.------- Raamattu sanoo Jumalakai sitä, josta kaikki on syntynyt, ja sitä voimaa, joka on kaiken alkuperä. Uskovat tietenkin puhuvat omasta uskomisestaan, mutta sehän ei olekaan Raamatun vika, jos se on väärin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1355708
Maisa Torppa
Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL2484295- 121831
Nainen, älä tee aloitetta, jos
Jos olet: - ylipainoinen - yksinhuoltaja - tatuoitu - tukassa on varoitusväri - sinulla on muita lävistyksiä kuin korvak1651143- 1051093
Persut palkitsisi verohelpotuksin röökin polton ja ryyppäämisen lopettamisesta
>> Perussuomalaiset ehdottavatkin, että haittaverojen sijaan terveellisestä elämää viettäville ihmisille voitaisii1761048Veronika Honkasalo(vas.)venäjän asialla
Honkasalon mukaan mukaan venäläisiä turvapaikanhakijoita kohdellaan lainvastaisesti. "Vasemmistoliiton varapuheenjohtaj68985- 90983
- 44861
Trump laittomien siirtolaisten kauhu.
Trump toimii ihan oikein, kun karkoittaa maassa laittomasti oleskelevat rikolliset siirtolaiset takaisin kotimaihinsa ei119842