Sain joitakin kuukausia sitten lääkäriltäni Remeronia iltaan ja Cipramilia aamuun. Aluksi yhdistelmä oli ok, mutta pari kk sitten, kun Cipramil-annosta nostettiin, alkoi oireilu. Kuumetta , ahdistusta, lihasten nykimistä ym. Syy löydettiin toissa viikolla: serotoniinisyndrooma, ja olen nyt ollut reilun viikon syömättä Cipramilia. Oireet eivät kuitenkaan ole kadonneet, eivätkä itse asiassa edes lievittyneet. Maanantaina pitäisi mennä katsomaan lihasentsyymiarvot. Olen erittäin huolissani, koska olen kuullut, että oireet katoavat muutamassa päivässä. Onko kenelläkään kokemusta? Kauan kesti, että oireet hävisivät?
Serotoniinisyndrooma
13
21400
Vastaukset
- rekisteröimätön
kysy huumepalstalta tai päihdelinkki.fi:stä. Serotonoonisyndrooma on käsittääkseni yleisintä juuri tyhmien ja aloittelevien narkkien parissa, siltä voi löytyä joku, joka on mokannut.
- nuo
molemmat lääkkeet ole masennuslääkkeitä,joita vähän joka vaivaan kirjoitetaan,siis eivät ole bentsoja.Joissakin masennuslääkkeissä on varoitus,että voi aiheuttaa serotoniinioireyhtymää,ja silloin pikaisesti lääkäriin.
- rekisteröimätön
nuo kirjoitti:
molemmat lääkkeet ole masennuslääkkeitä,joita vähän joka vaivaan kirjoitetaan,siis eivät ole bentsoja.Joissakin masennuslääkkeissä on varoitus,että voi aiheuttaa serotoniinioireyhtymää,ja silloin pikaisesti lääkäriin.
olet oikeassa, eivät bentsoja. Mutta yleensä hallusinogeenihipeillä on enemmän tietämystä aivokemiasta kuin normaalilääkarillä.
- optical
rekisteröimätön kirjoitti:
olet oikeassa, eivät bentsoja. Mutta yleensä hallusinogeenihipeillä on enemmän tietämystä aivokemiasta kuin normaalilääkarillä.
serotoniinisyndrooman voi saada parilla eritavalla.
- masennuslääkkeiden yliannostus (ssri tai MAO-estäjät)
- ssri lääkkeiden tai MAO-estäjien käyttö ekstaasin kanssa. "etenkin" varottava MAO-estäjien kanssa myös muiden stimulanttejen kuten amfetamiinin käyttöä on varottava.
- SSRI-lääkkeen vaihtaminen toiseen jolloin on hyvä pitää 2-4vk tauko ennen toisen aloittamista.
ps: mitenkä ne kahta eri ssri-lääkettä sulle on antanu 0_o noh siitä en tiedä. - Masentaa edelleen
optical kirjoitti:
- ssri lääkkeiden tai MAO-estäjien käyttö ekstaasin kanssa. "etenkin" varottava MAO-estäjien kanssa myös muiden stimulanttejen kuten amfetamiinin käyttöä on varottava.
- SSRI-lääkkeen vaihtaminen toiseen jolloin on hyvä pitää 2-4vk tauko ennen toisen aloittamista.
ps: mitenkä ne kahta eri ssri-lääkettä sulle on antanu 0_o noh siitä en tiedä.Lääkäri oli sitä mieltä, että koska Remeron on hyvin heikosti serotoniini-inhibiittori, on riski syndroomaan olematon. Lämpö ei ole lähtenyt edelleenkään mihinkään. Sisällä olo turhauttaa. Tietääkseni aineiden käyttäjillä serotoniinisyndrooma on hieman erillainen, tulee yleensä äkillisesti esim. ekstaasin ja MAO-estäjien yhdistelmästä, ja lähtee varmaan nopeammin myös pois (ellei henki lähde). Minulla taas syndrooman oireet olleet (vaikkakin suht lievinä) jo yli 2 kk. Nyt olen ollut noin viikon ilman Cipramilia. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että oireiden pitäisi tässä vaiheessa olla vähintään jo lievittyneet. Kokemuksia kaivataan, edelleen.
- tietoa
Mene sivuille päihdelinkki.fi, keskustelu, sauna, ylhäällä näkyy hakutoiminto ja laita hakusanaksi serotoniinisyndroom* . Viestiketjuja löytyy sivullinen, eiköhän siinä joitain kokemuksiakin löydy.
- kimmo*
Masentaa edelleen kirjoitti:
Lääkäri oli sitä mieltä, että koska Remeron on hyvin heikosti serotoniini-inhibiittori, on riski syndroomaan olematon. Lämpö ei ole lähtenyt edelleenkään mihinkään. Sisällä olo turhauttaa. Tietääkseni aineiden käyttäjillä serotoniinisyndrooma on hieman erillainen, tulee yleensä äkillisesti esim. ekstaasin ja MAO-estäjien yhdistelmästä, ja lähtee varmaan nopeammin myös pois (ellei henki lähde). Minulla taas syndrooman oireet olleet (vaikkakin suht lievinä) jo yli 2 kk. Nyt olen ollut noin viikon ilman Cipramilia. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että oireiden pitäisi tässä vaiheessa olla vähintään jo lievittyneet. Kokemuksia kaivataan, edelleen.
selailin ja rupesin funtsii, ite olen syönyt ssritä 10vuotta paniikihäiriöön ja masennusjaksoihin, kunnes remeronin kautta siirryin mao-estäjään. Sitaploraamin lopetuksen jälkeen tuli "sähköiskuja" levottomuutta ahdistusta..niitä bentsoilla jotenki hillitsin. Se voi olla vieroitusta, jaksa uskoo syndrooman kestävän viikkoja mene ja tiedä, muttei mao-e ja ssrtä yhes!!paranemisiin.
- tuli19
rekisteröimätön kirjoitti:
Turha on toisen hädällä leikkiä ja antaa epäasiallisia kommentteja. Jos et muuta keksi vedä 30 km lenkki ja mieti sitten.
Lääkärit tietää kyllä ja jotka joutuvat käyttämään elämänsä mielialalääkkeitä, eivät ole huumehörhöjä. Kyllä moni haluaisi olla aivan terve.
Jätä moinen kommentointi. Ei auta ketään. optical kirjoitti:
ps: mitenkä ne kahta eri ssri-lääkettä sulle on antanu 0_o noh siitä en tiedä.Remeron ei ole ssri-lääke, vaan se kuuluu ryhmään muut masennuslääkkeet.
- Olet aika sairas
- vee-e
annoksia tietämättä tuntuu varsin harvinaiselta tuo määritys. no ihmiset on erilaisia.
täällä on paljon luettavaa asiasta, faktatietoa ja myös luuloja. lue niitä kriittisesti.
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=serotoniinisyndrooma&btnG=Google-haku&meta=lr=lang_fi - Rosamimosa
Hei
Saitko apua tilanteesesi ja hävisivätkö oireesi? Tyttärelläni samanlaisia ja huolestuttaa...- Ei enää masenna
Hei!
Lopetin cipramilin kokonaan ja puolitin remeronin. Oireet katosivat n. kuukaudessa (muistaakseni).
Tällä hetkellä syön vain yhtä masennuslääkettä (remeron), eikä vastaavia oireita ole enää.
Syökö tyttäresi siis useampia mielialalääkkeitä samaan aikaan? Onko tehty tarkempia tutkimuksia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892628Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031668- 1161600
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641222Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761005- 56969
- 45867
- 63859
- 61835