näiltä palstoilta on kerätty varmasti iipeet ja toivottavasti rasismin lietsojat saavat syytteen!!
Kakille idiooteille
16
1593
Vastaukset
- Klitschko
Aika gestapo meininkiä...?
- en paremmin sano
Täällähän on käynyt aivan järkyttävä viestikato! Herää kysymys millä järjellä valvonta täällä oikein toimii, kun se ei ole aiemmin meinannut toimia millään, vaikka on kuinka asiattomuuksista ilmoitellut seriffille. Nyt on lähtenyt useita kymmeniä viestejä - tilaamatta ja pyytämättä.
- Verorahojen väärinkäyttöä
Jos tosiasiootten sanomisesta, eli verorahojen väärinkäytöksen kertomisesta saa syytteen, meen rinta rottingilla käräjille.
Venäläästen ja virolaasten hyysääminen verorahoolla ei oo mistään kotoosin. Työvoimapula täyttä paskapuhetta ainakin täs maakunnas.- paatos
Ootko yhtään kattonu minkälaista ikähaarukkaa tämän maakunnan työväki on? sattuu vaan seuraavan 10-20v sisällä oleen niin, että työpaikoille ei ole ottajia..
Ilmeisesti perustat tuon väitteen olettamukseen. Otappa laput pois silmiltä ja kato paljonko sitten on tulevaa väestöä tekeen töitä 10-20v päästä.. ohoh, mitäs nyt kun ei olekaan porukkaa joka tekis työt ja kuka hyysäis meidän eläkkeelle jääneitä vanhuksia?
Hyvä että päättäjät on sen asian tajunnut. Ulkomailta on otettettava työvoimaa apuun. - notta....
paatos kirjoitti:
Ootko yhtään kattonu minkälaista ikähaarukkaa tämän maakunnan työväki on? sattuu vaan seuraavan 10-20v sisällä oleen niin, että työpaikoille ei ole ottajia..
Ilmeisesti perustat tuon väitteen olettamukseen. Otappa laput pois silmiltä ja kato paljonko sitten on tulevaa väestöä tekeen töitä 10-20v päästä.. ohoh, mitäs nyt kun ei olekaan porukkaa joka tekis työt ja kuka hyysäis meidän eläkkeelle jääneitä vanhuksia?
Hyvä että päättäjät on sen asian tajunnut. Ulkomailta on otettettava työvoimaa apuun.nää opiskelijat jää tänne töihin??????????????
- paatos
notta.... kirjoitti:
nää opiskelijat jää tänne töihin??????????????
Sitte ku valmistuvat. Eipä taida enää tällästen touhujen jälkeen paljon jäädä. Muualle suomeen toki voivat mennä.. Onhan täälä hiukka erilainen palkkataso ku Äiti Venäjällä.
- järkeä käteen
paatos kirjoitti:
Sitte ku valmistuvat. Eipä taida enää tällästen touhujen jälkeen paljon jäädä. Muualle suomeen toki voivat mennä.. Onhan täälä hiukka erilainen palkkataso ku Äiti Venäjällä.
Eiköhän tässä ole takana paikallisten yrittäjien toive saada halpaa ulkomaista työvoimaa? Koulutushanketta on ollut järjestämässä TE-keskus, jolla on tunnetusti läheiset suhteet yrittäjiin.
Tällä hetkellä Lapualla ja ympäryskunnissa on alle 100 vapaata työpaikkaa eli väkimäärään nähden ei paljon mitään.
Kuka tervejärkinen viitsii jäädä tänne työttömyyskorvaukselle odottelemaan 10-20 vuoden päästä vapautuvia työpaikkoja. - ajattelisin...
järkeä käteen kirjoitti:
Eiköhän tässä ole takana paikallisten yrittäjien toive saada halpaa ulkomaista työvoimaa? Koulutushanketta on ollut järjestämässä TE-keskus, jolla on tunnetusti läheiset suhteet yrittäjiin.
Tällä hetkellä Lapualla ja ympäryskunnissa on alle 100 vapaata työpaikkaa eli väkimäärään nähden ei paljon mitään.
Kuka tervejärkinen viitsii jäädä tänne työttömyyskorvaukselle odottelemaan 10-20 vuoden päästä vapautuvia työpaikkoja.ja en ole yhtään rasistinen. Ei mitään vastaan niitä nuoria. Mutta asiaa ei kyllä ole puntaroitu kunnolla.
- työvoimapula
ajattelisin... kirjoitti:
ja en ole yhtään rasistinen. Ei mitään vastaan niitä nuoria. Mutta asiaa ei kyllä ole puntaroitu kunnolla.
olen kierrellyt lähes kaikki mahdolliset työllistäjät ja kysellyt töitä mutta turhaan. Koulutukseni on konepajakoulu ja työkokemusta met.ym. aloilta mutta ikää jo yli 50 v. Ikärasismiako??
paatos kirjoitti:
Ootko yhtään kattonu minkälaista ikähaarukkaa tämän maakunnan työväki on? sattuu vaan seuraavan 10-20v sisällä oleen niin, että työpaikoille ei ole ottajia..
Ilmeisesti perustat tuon väitteen olettamukseen. Otappa laput pois silmiltä ja kato paljonko sitten on tulevaa väestöä tekeen töitä 10-20v päästä.. ohoh, mitäs nyt kun ei olekaan porukkaa joka tekis työt ja kuka hyysäis meidän eläkkeelle jääneitä vanhuksia?
Hyvä että päättäjät on sen asian tajunnut. Ulkomailta on otettettava työvoimaa apuun.Eikö pitäisi kouluttaa suomalaista väkeä niille aloille, missä on työvoimapulaa eikä vain kouluttaa lisää insinöörejä työttömiksi?? Mitä yliopistotutkinnolla tekee jos päätyy samaan tehtävään kuin kauppiksesta valmistunut???
Minusta ei ole mitään mieltä ylikouluttaa väkeä johonkin tehtävään, vain sen vuoksi että koulutus ei mene muka koskaan hukkaan. Opiskelu on aina kallista niin opiskelijalle kuin yhteiskunnallekin ja erityisesti silloin, jos työtehtävään riittäisi alempikin koulutus.
Suomessa ei koskaan tule oma työttömyys laskemaan ellei rimaa nosteta kunnolla ylempiin tutkintoihin ja lopeteta sitä "reservin kouluttamista"
Toisaalta palkalla saadaan sitä suomalaistakin työvoimaa niihin metalliyrityksiin ja jos se ei ole kilpailukykyinen muiden alojen kanssa niin ei tartte ihmetellä, jos ei alalle ole tunkua.
Ei suomalainen töitä pelkää, mutta suomalainen tekee mielummin pikkuisen enemmän sitä työtä kuhan tulee kunnon korvaus ja se vaikuttaa alan valintaan.
Metalliyritykset pitäisi katsoa peiliin, mikä on vikana ettei ala vedä suomalaista työvoimaa eikä lähteä helpolle linjalle haalimaan ulkomailta työvoimaa. sehän ei ole ongelma, että suomessa olisi työvoimasta pulaa vaan, että millä se saadaan metallialalle.- paatos
mave kirjoitti:
Eikö pitäisi kouluttaa suomalaista väkeä niille aloille, missä on työvoimapulaa eikä vain kouluttaa lisää insinöörejä työttömiksi?? Mitä yliopistotutkinnolla tekee jos päätyy samaan tehtävään kuin kauppiksesta valmistunut???
Minusta ei ole mitään mieltä ylikouluttaa väkeä johonkin tehtävään, vain sen vuoksi että koulutus ei mene muka koskaan hukkaan. Opiskelu on aina kallista niin opiskelijalle kuin yhteiskunnallekin ja erityisesti silloin, jos työtehtävään riittäisi alempikin koulutus.
Suomessa ei koskaan tule oma työttömyys laskemaan ellei rimaa nosteta kunnolla ylempiin tutkintoihin ja lopeteta sitä "reservin kouluttamista"
Toisaalta palkalla saadaan sitä suomalaistakin työvoimaa niihin metalliyrityksiin ja jos se ei ole kilpailukykyinen muiden alojen kanssa niin ei tartte ihmetellä, jos ei alalle ole tunkua.
Ei suomalainen töitä pelkää, mutta suomalainen tekee mielummin pikkuisen enemmän sitä työtä kuhan tulee kunnon korvaus ja se vaikuttaa alan valintaan.
Metalliyritykset pitäisi katsoa peiliin, mikä on vikana ettei ala vedä suomalaista työvoimaa eikä lähteä helpolle linjalle haalimaan ulkomailta työvoimaa. sehän ei ole ongelma, että suomessa olisi työvoimasta pulaa vaan, että millä se saadaan metallialalle.Tarkoitan yleisesti. En pelkkää metallialaa. Tämä porvarihallitus lisää vaan tätä tuskaa saada kunnollista työtä ja että sitä voisi tehdä lopun elämäänsä, ei pelkissä pätkissä. Se vielä puuttuisi jos nämä päättäjät jättäisivät tupon kokonaan pois..
- paatos
työvoimapula kirjoitti:
olen kierrellyt lähes kaikki mahdolliset työllistäjät ja kysellyt töitä mutta turhaan. Koulutukseni on konepajakoulu ja työkokemusta met.ym. aloilta mutta ikää jo yli 50 v. Ikärasismiako??
Tämä kyseinen alasi ei ole ehkä vankimalla pohjalla näillä leveyspiireillä..
- paatos
järkeä käteen kirjoitti:
Eiköhän tässä ole takana paikallisten yrittäjien toive saada halpaa ulkomaista työvoimaa? Koulutushanketta on ollut järjestämässä TE-keskus, jolla on tunnetusti läheiset suhteet yrittäjiin.
Tällä hetkellä Lapualla ja ympäryskunnissa on alle 100 vapaata työpaikkaa eli väkimäärään nähden ei paljon mitään.
Kuka tervejärkinen viitsii jäädä tänne työttömyyskorvaukselle odottelemaan 10-20 vuoden päästä vapautuvia työpaikkoja.[url]http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Kysely Metalliteollisuuden työt vähenevät Suomessa/1135225432486[/url]
- gkilgjhlghjkl
järkeä käteen kirjoitti:
Eiköhän tässä ole takana paikallisten yrittäjien toive saada halpaa ulkomaista työvoimaa? Koulutushanketta on ollut järjestämässä TE-keskus, jolla on tunnetusti läheiset suhteet yrittäjiin.
Tällä hetkellä Lapualla ja ympäryskunnissa on alle 100 vapaata työpaikkaa eli väkimäärään nähden ei paljon mitään.
Kuka tervejärkinen viitsii jäädä tänne työttömyyskorvaukselle odottelemaan 10-20 vuoden päästä vapautuvia työpaikkoja.lapualla, mutta turun telakalla tuloo myös ne rahat veroina valtiolle!
- ftjhdfghdf
cv:s tuskin haittaa rikosrekisteri.
- yrittäjälapua
Ei ole työvoimapula paskapuhetta. Työmarkkinoilla on vain semmosia paskahousuja joita ei huvita aamulla herätä, tai ei muuten vaan työnteosta tule mitään. Nuo venäläiset ovat kuuleman mukaan kovia työmiehiä. Ovat tervetulleita.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1671613
- 104941
- 75753
- 51645
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa17628ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m163501Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;189437- 26429