Puhuin vuosia ikeneen aika ajoin ilmestyvästä patista.
Rtg osoitti kahden hampaan ienjuurissa sijaitsevan märkäpesäkkeen.
Hampaita poistaessaan hammaslääkäri kertoi näiden itsestään puhkeavan.
Ainoaksi hoitokeinoksi jää hampaanpoisto.
Patit ikenissä
4
637
Vastaukset
- juurenkärjrn
Ei koko hammasta tarvitsisi poistaa, vaan ainoastaan pieni osa juuren kärjestä, eli tehdä ns. resektio. samalla poistetaan myös tulehduskudosta.
Ovatko hampaat muuten sitten niin huonossa kunnossa, että poistaminen olisi se ainut vaihtoehto? Oma hammas olisi kuitenkin parempi, kuin pusillinen proteeseja ;-).- konstein
voi välttää tuota, eli itse kerran päivässä hampaiden pesun jälkeen huuhtelen suuni suolavedellä, suolaa vain ruokalusikallinen vesilasiin ja eiku purskuttelemaan, hyvin desinfioi.
- resektio
konstein kirjoitti:
voi välttää tuota, eli itse kerran päivässä hampaiden pesun jälkeen huuhtelen suuni suolavedellä, suolaa vain ruokalusikallinen vesilasiin ja eiku purskuttelemaan, hyvin desinfioi.
Mulle tehty juurihoito ja resektio, hammaasläkäri ja suukirurgi ja soitin sinne kun tuntuu että ei vaan ala paranemaan, en ymmärrä mikä tässä on,rahaa on mnenyt että hirvittää ja suu entisenlainen,ykistyisellä käyn,ainakin ovat puuduttaneet ett ei satu.Ottasivat jo hampaan pois että loppuu tämä rääkki.rääkiksi tätä jo sanon.
- Nimetön
resektio kirjoitti:
Mulle tehty juurihoito ja resektio, hammaasläkäri ja suukirurgi ja soitin sinne kun tuntuu että ei vaan ala paranemaan, en ymmärrä mikä tässä on,rahaa on mnenyt että hirvittää ja suu entisenlainen,ykistyisellä käyn,ainakin ovat puuduttaneet ett ei satu.Ottasivat jo hampaan pois että loppuu tämä rääkki.rääkiksi tätä jo sanon.
Onneksi itse olen välttynyt kovista säryiltä, joita monilla on ollut. viime syksynä valitin pienestä kivusta ja joskus vihloi. Ja eikun hammaslääkäri siltä istumalta tekemään juurihoitoa. Röntgen otettiin , mutta sitä ei ollut aikaa tutkia. Ei kerrottu kuinka monta käyntiä se vaatisi. Taisi olla ehkä 5 kertaa. Ja sitä että juurihoidetusta hampaasta tulee heikko.
Ja tod. näköisesti koko juurihoito ei ollut tarpeen , kun oli hieman purenta vikaa , mikä aiheutti hampaaseen jomotusta. No joka tapauksessa juurihoito tehtiin , mutta hammas ei todellakaan kauan kestänyt . Jossain vaiheessa se halkesi ja bakteereja pääsi hampaan sisään aiheuttaen jonkun tulehduksen . tuli sellainen "patti" ikeneen kitalaen puolelle. Sanoivat , että täytyy ottaa hammas pois. Turhauttavaa! Juurihoito ihan turhan takia . Minun mielestäni niitä joskus tehdään liian kevyin perustein. Ärsyttävää.. Ottaa pannuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1051024
- 101888
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap96777- 81682
- 48645
Kalateltta
Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi16570- 34496
- 43482
- 25475
Tulimme yöllä reissusta kotosalle
niin heti tämä öinen häiriökäyttäytyminen ilmeni palatessa. Eikö näitä 2-3 alaikästä laittomilla mopoilla rällääjää saa30460