Patit ikenissä

Puhuin vuosia ikeneen aika ajoin ilmestyvästä patista.
Rtg osoitti kahden hampaan ienjuurissa sijaitsevan märkäpesäkkeen.

Hampaita poistaessaan hammaslääkäri kertoi näiden itsestään puhkeavan.
Ainoaksi hoitokeinoksi jää hampaanpoisto.

4

619

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juurenkärjrn

Ei koko hammasta tarvitsisi poistaa, vaan ainoastaan pieni osa juuren kärjestä, eli tehdä ns. resektio. samalla poistetaan myös tulehduskudosta.
      Ovatko hampaat muuten sitten niin huonossa kunnossa, että poistaminen olisi se ainut vaihtoehto? Oma hammas olisi kuitenkin parempi, kuin pusillinen proteeseja ;-).

• konstein

voi välttää tuota, eli itse kerran päivässä hampaiden pesun jälkeen huuhtelen suuni suolavedellä, suolaa vain ruokalusikallinen vesilasiin ja eiku purskuttelemaan, hyvin desinfioi.

• resektio
        konstein kirjoitti:

voi välttää tuota, eli itse kerran päivässä hampaiden pesun jälkeen huuhtelen suuni suolavedellä, suolaa vain ruokalusikallinen vesilasiin ja eiku purskuttelemaan, hyvin desinfioi.

Mulle tehty juurihoito ja resektio, hammaasläkäri ja suukirurgi ja soitin sinne kun tuntuu että ei vaan ala paranemaan, en ymmärrä mikä tässä on,rahaa on mnenyt että hirvittää ja suu entisenlainen,ykistyisellä käyn,ainakin ovat puuduttaneet ett ei satu.Ottasivat jo hampaan pois että loppuu tämä rääkki.rääkiksi tätä jo sanon.

• Nimetön
        resektio kirjoitti:

Mulle tehty juurihoito ja resektio, hammaasläkäri ja suukirurgi ja soitin sinne kun tuntuu että ei vaan ala paranemaan, en ymmärrä mikä tässä on,rahaa on mnenyt että hirvittää ja suu entisenlainen,ykistyisellä käyn,ainakin ovat puuduttaneet ett ei satu.Ottasivat jo hampaan pois että loppuu tämä rääkki.rääkiksi tätä jo sanon.

Onneksi itse olen välttynyt kovista säryiltä, joita monilla on ollut. viime syksynä valitin pienestä kivusta ja joskus vihloi. Ja eikun hammaslääkäri siltä istumalta tekemään juurihoitoa. Röntgen otettiin , mutta sitä ei ollut aikaa tutkia. Ei kerrottu kuinka monta käyntiä se vaatisi. Taisi olla ehkä 5 kertaa. Ja sitä että juurihoidetusta hampaasta tulee heikko.
        Ja tod. näköisesti koko juurihoito ei ollut tarpeen , kun oli hieman purenta vikaa , mikä aiheutti hampaaseen jomotusta. No joka tapauksessa juurihoito tehtiin , mutta hammas ei todellakaan kauan kestänyt . Jossain vaiheessa se halkesi ja bakteereja pääsi hampaan sisään aiheuttaen jonkun tulehduksen . tuli sellainen "patti" ikeneen kitalaen puolelle. Sanoivat , että täytyy ottaa hammas pois. Turhauttavaa! Juurihoito ihan turhan takia . Minun mielestäni niitä joskus tehdään liian kevyin perustein. Ärsyttävää.. Ottaa pannuun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kaivatullesi viesti ensi vuoteen?

Kerro meneekö naiselle vai miehelle ja vähintään yksi tunniste, esim. kirjain.
      Ikävä
      191
      7572
    2. Yritystuet pois ja työeläkevaroilla maksettava valtion velka pois

Nyt on teille kerrottu keino kuinka Suomen velkaongelmasta päästää eroon kertalaakista. Älkää saatanat enää minulle tul
      Maailman menoa
      80
      4167
    3. Nyt Yle otti silmätikukseen sisäministeri Rantasen

Aivan erinomaista työtä tehnyt sisäministeri Mari Rantanen on saanut paljon aikaiseksi. Maahanmuuttoon ja maahanmuuttaji
      Maailman menoa
      384
      3663
    4. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      191
      3349
    5. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      5
      3287
    6. Ylen juttu sisäministeristä oli selvän tarkoitushakuinen

haluttiin vielä vuoden loppuun saada joku "kohu". (Olisiko Yle tehnyt jutun jos sisäministerinä olisi esim. RKP:n, jota
      Maailman menoa
      94
      3003
    7. Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota

Muualla maailmassa yrittäjät elävät asiakkaiden rahoilla, Suomessa palkansaajien maksamilla veroilla. Palkansaajahan ma
      Maailman menoa
      28
      2524
    8. Suomessa valtavasti somalien yhdistyksiä, peräti 171 - mistä tulee rahat?

Suurin osa näistä sijoittuu pääkaupunkiseudulle tai Turun ympäristöön. Ovatko kaikki noista pelkkiä huijausyhdistyksiä
      Maailman menoa
      121
      2523
    9. Liikaa vauhtia

Nuorukainen 17v. on ajanut 114 km/h 60 km:n alueella Nesteen kohdalla ja onneksi poliisi oli paikalla ja hurjastelu lopp
      Suomussalmi
      61
      2100
    10. Milloin näit kaivattusi edellisen kerran?

Olitteko juttusilla vai sivusta vain? Miten reagoit?
      Ikävä
      21
      1973
    Aihe