Puhuin vuosia ikeneen aika ajoin ilmestyvästä patista.
Rtg osoitti kahden hampaan ienjuurissa sijaitsevan märkäpesäkkeen.
Hampaita poistaessaan hammaslääkäri kertoi näiden itsestään puhkeavan.
Ainoaksi hoitokeinoksi jää hampaanpoisto.
Patit ikenissä
4
616
Vastaukset
- juurenkärjrn
Ei koko hammasta tarvitsisi poistaa, vaan ainoastaan pieni osa juuren kärjestä, eli tehdä ns. resektio. samalla poistetaan myös tulehduskudosta.
Ovatko hampaat muuten sitten niin huonossa kunnossa, että poistaminen olisi se ainut vaihtoehto? Oma hammas olisi kuitenkin parempi, kuin pusillinen proteeseja ;-).- konstein
voi välttää tuota, eli itse kerran päivässä hampaiden pesun jälkeen huuhtelen suuni suolavedellä, suolaa vain ruokalusikallinen vesilasiin ja eiku purskuttelemaan, hyvin desinfioi.
- resektio
konstein kirjoitti:
voi välttää tuota, eli itse kerran päivässä hampaiden pesun jälkeen huuhtelen suuni suolavedellä, suolaa vain ruokalusikallinen vesilasiin ja eiku purskuttelemaan, hyvin desinfioi.
Mulle tehty juurihoito ja resektio, hammaasläkäri ja suukirurgi ja soitin sinne kun tuntuu että ei vaan ala paranemaan, en ymmärrä mikä tässä on,rahaa on mnenyt että hirvittää ja suu entisenlainen,ykistyisellä käyn,ainakin ovat puuduttaneet ett ei satu.Ottasivat jo hampaan pois että loppuu tämä rääkki.rääkiksi tätä jo sanon.
- Nimetön
resektio kirjoitti:
Mulle tehty juurihoito ja resektio, hammaasläkäri ja suukirurgi ja soitin sinne kun tuntuu että ei vaan ala paranemaan, en ymmärrä mikä tässä on,rahaa on mnenyt että hirvittää ja suu entisenlainen,ykistyisellä käyn,ainakin ovat puuduttaneet ett ei satu.Ottasivat jo hampaan pois että loppuu tämä rääkki.rääkiksi tätä jo sanon.
Onneksi itse olen välttynyt kovista säryiltä, joita monilla on ollut. viime syksynä valitin pienestä kivusta ja joskus vihloi. Ja eikun hammaslääkäri siltä istumalta tekemään juurihoitoa. Röntgen otettiin , mutta sitä ei ollut aikaa tutkia. Ei kerrottu kuinka monta käyntiä se vaatisi. Taisi olla ehkä 5 kertaa. Ja sitä että juurihoidetusta hampaasta tulee heikko.
Ja tod. näköisesti koko juurihoito ei ollut tarpeen , kun oli hieman purenta vikaa , mikä aiheutti hampaaseen jomotusta. No joka tapauksessa juurihoito tehtiin , mutta hammas ei todellakaan kauan kestänyt . Jossain vaiheessa se halkesi ja bakteereja pääsi hampaan sisään aiheuttaen jonkun tulehduksen . tuli sellainen "patti" ikeneen kitalaen puolelle. Sanoivat , että täytyy ottaa hammas pois. Turhauttavaa! Juurihoito ihan turhan takia . Minun mielestäni niitä joskus tehdään liian kevyin perustein. Ärsyttävää.. Ottaa pannuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881803
- 56980
Nainen, huomasitko kun muutin sinua?
Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/90971- 9935
Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä
Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html200904IS Viikonloppu 12.-13.7.2025
Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko56879Tämä kesä ei ollut vielä meidän
Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos58833Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan
Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.173779Teet tämän niin
Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸41760Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit
Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.79756