Adventistit ja Rooma

Serafim

Miksi adventistit suhtautuvat niin kielteisesti ja suorastaan vihamielisesti Rooman patriarkaattiin?!?

16

450

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ainoastaan

evankeliumi pelastuksesta Jeesuksen kautta kiinnostaa ihmisiä ylipäättänkin. Suurin osa on vain "koukussa" Jeesukseen. Tämä on kylmä totuus!

• riitelee

Ei ihmiset.

• ei muutosta

Paavillinen patriarkaatti on antikristillinen voima ja siihen ei voi suhtautua myönteisesti. Paavikunta ei ole nyt piiruakaan lempeämpi kuin se oli 1200 luvulla. Tulevaisuus on julmempi kuin koskaan!

• adventtitotuuden vastustajiksi

Adventtikirkossa on kristinuskolle vieraita piirteitä ja tätä käyttää hyväksi suuri eksyttäjä valkeuden enkelin vaatteissa.

• asioita

raamatun mukaisia. Roomalaiskatollisuudesta löytyy kyllä hyviäkin asioita mm. ei hyväksyntää aborttiin, homo- lesboliitoihin, eikä naispapittaria ja varmaan muutakin hyvää.

• Rooma ...

opettaa Raamatun vastaista väärää pelastusoppia. Katolisen kirkon katekismuksessa on edelleen mm. aneet jne.

• He palvovat paavia***

Teeskentelyä se paavia vastaan oleminen on ja silkkaa politiikkaa. Adventtikirkon johtajilla Amerikassa on hyvät suhteet paaviin. Korkea moralisointi yhdistää.

Ovathan jehovalaisetkin lähellä adventisteja - syystä että kovat moraalivaatimukset ovat mukamas Jumalan tottelemisen mittapuu.

• oikeassa* * *

Paavilla on korkeat moraalikäsitykset, poikkeuksen tekee sapatin hyväksyminen sunnuntaiksi, mutta viikkojärjestystä ei Katolinen kirkko ole muuttanut vaan sen on tehnyt Luterilainen kirkko v.1973.
        Eikä Rooma ole sitä hyväksynyt.
        Katoliset kysyvät kuka on antanut luvan muuttaa kalenteria Suomessa.
        Ainakin Katolisessa yliopistossa tämä kysymys on nostettu esille, tyttäremme opiskellessamme siellä.
        Eivät Jehovan todistajienkaan opinkäsitykset ole heidän omiaan, vaan he ovat monissa asioissa muuttaneet käsityksiään.
        Esim. He ovat oppineet etteivät he ole kaksi säkkipukuun puettua todistajaa, jotka profetoivat 1260 vuoden ajan, vaan kysymyksessä on vanha ja uusi Testamentti, jota pimeänä keskiaikana opetettiin Latinan kielellä.
        Sen ajan säkkipukuiset todistajat levittivät Jumalan sanaa omalla kielellään, salattuina vainojen alla.
        Inkvisiittoreiden aika päättyi v.1798 jKr. jolloin kenraali Berthier marssi Roomaan ja vei silloisen Paavin Pius V1 vankina Ranskaan.
        Paavi sai kuolinhaavan joka parhaillaan paranee v.1919 lähtien.
        Eivät kaikki Adventistit ole pääkonfferenssin juoksupoikia.

• oikeassa* * * kirjoitti:

Paavilla on korkeat moraalikäsitykset, poikkeuksen tekee sapatin hyväksyminen sunnuntaiksi, mutta viikkojärjestystä ei Katolinen kirkko ole muuttanut vaan sen on tehnyt Luterilainen kirkko v.1973.
        Eikä Rooma ole sitä hyväksynyt.
        Katoliset kysyvät kuka on antanut luvan muuttaa kalenteria Suomessa.
        Ainakin Katolisessa yliopistossa tämä kysymys on nostettu esille, tyttäremme opiskellessamme siellä.
        Eivät Jehovan todistajienkaan opinkäsitykset ole heidän omiaan, vaan he ovat monissa asioissa muuttaneet käsityksiään.
        Esim. He ovat oppineet etteivät he ole kaksi säkkipukuun puettua todistajaa, jotka profetoivat 1260 vuoden ajan, vaan kysymyksessä on vanha ja uusi Testamentti, jota pimeänä keskiaikana opetettiin Latinan kielellä.
        Sen ajan säkkipukuiset todistajat levittivät Jumalan sanaa omalla kielellään, salattuina vainojen alla.
        Inkvisiittoreiden aika päättyi v.1798 jKr. jolloin kenraali Berthier marssi Roomaan ja vei silloisen Paavin Pius V1 vankina Ranskaan.
        Paavi sai kuolinhaavan joka parhaillaan paranee v.1919 lähtien.
        Eivät kaikki Adventistit ole pääkonfferenssin juoksupoikia.

Älä tuomitse Paavalia. Paavali kertoo siitä Jerusalemin eka kirkolliskokouksesta, jossa yhteisesti päätettiin, ettei pakanuudesta kääntyvien niskaan tule laittaa muuta käskyä tai läksyä kuin vain se, etteivät söisi verta.

PAAVALI LUPAA VAPAUTTA LAISTA

OMAN omantunnon mukaan voi valita pyhäpäivän.
        OMAN omantunnon mukaan voi syödä kaikkea, mitä lihakaupasta saa.
        OMAN omantunnon mukaan "kaikki on minulle luvallista, mutta kaikki ei ole hyödyksi".

OMAN omantunnon mukaan voi käyttää aikaansa urheiluun, vaikka siitä on vain vähän hyötyä - ja jumalisuudesta on hyötyä kaikkeen.
        OMAN omantunnon ja uskon mukaan kaikki on hyvää, kunhan annetaan Herran pyhittää se.

1. Kor. 6:12
        "Kaikki on minulle luvallista" -- mutta kaikki ei ole hyödyksi. "Kaikki on minulle luvallista" -- mutta en saa antaa minkään hallita itseäni. [1. Kor. 10:23]
        1. Kor. 10:23
        "Kaikki on luvallista" -- mutta kaikki ei ole hyödyksi. "Kaikki on luvallista" -- mutta kaikki ei ole rakentavaa. [1. Kor. 6:12]

PAHAA kanssaihmisille ei ole lupa tehdä, ei pyhänä eikä arkena - hyvää saa tehdä aina, joten aina on sapatti. Sillä sapatti on sisällöltään hyvän tekemistä kanssaihmisille.

Jeesus parantaa sairaan miehen sapattina, Luuk 14:1-6 :

Luuk.14:1 Jeesus meni sapattina erään fariseusten johtomiehen kotiin aterialle, ja kaikki tarkkailivat, mitä hän tekisi. [Luuk. 7:36, 11:37 | Luuk. 6:7]
        2 Kävi niin, että hänen luokseen tuli vesipöhöä sairastava mies.

3 Jeesus kääntyi lainopettajien ja fariseusten puoleen ja kysyi: "Onko sapattina lupa parantaa vai ei?" [Matt. 12:10; Mark. 3:4; Luuk. 6:9]
        4 He eivät sanoneet siihen mitään. Silloin Jeesus kosketti miestä, paransi hänet ja lähetti hänet pois.

5 Sitten hän taas kysyi: "Miten te itse teette? Jos jonkun poika tai härkä putoaa kaivoon, niin kai hän heti nostaa sen sieltä, vaikka olisikin sapatti?" [Matt. 12:11,12; Luuk. 13:15,16; Joh. 7:22,23]
        6 Tähän he eivät kyenneet vastaamaan.

VAIN SALATTU HYVÄ PALKITAAN

Jos olet epävarma oikeasta sapattipäivästä, niin tee hyvää varmuuden vuoksi JOKA PÄIVÄ. Mutta tee se huomaamattomasti, jotta saisit KESTÄVÄN palkan!
        Älä sapatin pyhittämisestäkään mesoa, sillä jos ihmiset näkevät hurskautesi, olet jo heiltä saanut palkan oikean sapatin viettämisestä:

LUUK 14:13-14 :

13 Ei -- kun sinä järjestät pidot, kutsu köyhiä ja raajarikkoja, rampoja ja sokeita.
        14 Autuas olet, kun aika tulee, sillä he eivät pysty palkitsemaan sinua. Sinä saat palkkasi silloin, kun vanhurskaat herätetään kuolleista." [Matt. 25:46 | Dan. 12:2; Joh. 5:28,29; Ap. t. 24:15]

Matt. 6:2
        "Kun siis autat köyhiä, älä toitota siitä niin kuin tekopyhät tekevät synagogissa ja kujilla, jotta ihmiset kiittelisivät heitä. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet.

Matt. 6:5
        "Kun rukoilette, älkää tehkö sitä tekopyhien tavoin. He asettuvat mielellään synagogiin ja kadunkulmiin rukoilemaan, jotta olisivat ihmisten näkyvissä. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet. [Matt. 23:5; Luuk. 18:13]

antti

• on * * *
        AnttiVKantola kirjoitti:

Älä tuomitse Paavalia. Paavali kertoo siitä Jerusalemin eka kirkolliskokouksesta, jossa yhteisesti päätettiin, ettei pakanuudesta kääntyvien niskaan tule laittaa muuta käskyä tai läksyä kuin vain se, etteivät söisi verta.

PAAVALI LUPAA VAPAUTTA LAISTA

OMAN omantunnon mukaan voi valita pyhäpäivän.
        OMAN omantunnon mukaan voi syödä kaikkea, mitä lihakaupasta saa.
        OMAN omantunnon mukaan "kaikki on minulle luvallista, mutta kaikki ei ole hyödyksi".

OMAN omantunnon mukaan voi käyttää aikaansa urheiluun, vaikka siitä on vain vähän hyötyä - ja jumalisuudesta on hyötyä kaikkeen.
        OMAN omantunnon ja uskon mukaan kaikki on hyvää, kunhan annetaan Herran pyhittää se.

1. Kor. 6:12
        "Kaikki on minulle luvallista" -- mutta kaikki ei ole hyödyksi. "Kaikki on minulle luvallista" -- mutta en saa antaa minkään hallita itseäni. [1. Kor. 10:23]
        1. Kor. 10:23
        "Kaikki on luvallista" -- mutta kaikki ei ole hyödyksi. "Kaikki on luvallista" -- mutta kaikki ei ole rakentavaa. [1. Kor. 6:12]

PAHAA kanssaihmisille ei ole lupa tehdä, ei pyhänä eikä arkena - hyvää saa tehdä aina, joten aina on sapatti. Sillä sapatti on sisällöltään hyvän tekemistä kanssaihmisille.

Jeesus parantaa sairaan miehen sapattina, Luuk 14:1-6 :

Luuk.14:1 Jeesus meni sapattina erään fariseusten johtomiehen kotiin aterialle, ja kaikki tarkkailivat, mitä hän tekisi. [Luuk. 7:36, 11:37 | Luuk. 6:7]
        2 Kävi niin, että hänen luokseen tuli vesipöhöä sairastava mies.

3 Jeesus kääntyi lainopettajien ja fariseusten puoleen ja kysyi: "Onko sapattina lupa parantaa vai ei?" [Matt. 12:10; Mark. 3:4; Luuk. 6:9]
        4 He eivät sanoneet siihen mitään. Silloin Jeesus kosketti miestä, paransi hänet ja lähetti hänet pois.

5 Sitten hän taas kysyi: "Miten te itse teette? Jos jonkun poika tai härkä putoaa kaivoon, niin kai hän heti nostaa sen sieltä, vaikka olisikin sapatti?" [Matt. 12:11,12; Luuk. 13:15,16; Joh. 7:22,23]
        6 Tähän he eivät kyenneet vastaamaan.

VAIN SALATTU HYVÄ PALKITAAN

Jos olet epävarma oikeasta sapattipäivästä, niin tee hyvää varmuuden vuoksi JOKA PÄIVÄ. Mutta tee se huomaamattomasti, jotta saisit KESTÄVÄN palkan!
        Älä sapatin pyhittämisestäkään mesoa, sillä jos ihmiset näkevät hurskautesi, olet jo heiltä saanut palkan oikean sapatin viettämisestä:

LUUK 14:13-14 :

13 Ei -- kun sinä järjestät pidot, kutsu köyhiä ja raajarikkoja, rampoja ja sokeita.
        14 Autuas olet, kun aika tulee, sillä he eivät pysty palkitsemaan sinua. Sinä saat palkkasi silloin, kun vanhurskaat herätetään kuolleista." [Matt. 25:46 | Dan. 12:2; Joh. 5:28,29; Ap. t. 24:15]

Matt. 6:2
        "Kun siis autat köyhiä, älä toitota siitä niin kuin tekopyhät tekevät synagogissa ja kujilla, jotta ihmiset kiittelisivät heitä. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet.

Matt. 6:5
        "Kun rukoilette, älkää tehkö sitä tekopyhien tavoin. He asettuvat mielellään synagogiin ja kadunkulmiin rukoilemaan, jotta olisivat ihmisten näkyvissä. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet. [Matt. 23:5; Luuk. 18:13]

antti

Hyvä omatunto, koska se vielä toimii, mutta se voi myöskin lakata toimimasta, jos ihminen siirtyy laittomuuden saarnaajien kanssa samaan kastiin.
        Paavali ei poikennut Jeesuksen opetuksista, eivätkä myöskään Jeesuksen seuraajat myöhemminkään.
        Turha on tehdä Jeesuksesta ja Paavalista laittomuuden saarnaajia.

• on * * * kirjoitti:

Hyvä omatunto, koska se vielä toimii, mutta se voi myöskin lakata toimimasta, jos ihminen siirtyy laittomuuden saarnaajien kanssa samaan kastiin.
        Paavali ei poikennut Jeesuksen opetuksista, eivätkä myöskään Jeesuksen seuraajat myöhemminkään.
        Turha on tehdä Jeesuksesta ja Paavalista laittomuuden saarnaajia.

Minulla ei olisi tuollaista rohkeutta.
        Mutta tällä foorumilla liikkuu rohkeita opettajia.
        Kristushan sanoi, että laki ja profeetat olivat Johannes Kastajaan asti ja siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, Luuk 16:16.

Paavali vahvisti, että Kristus on lain loppu jokaiselle, joka uskoo.

Nyt sitten jotkut, (kuten***), rohkenevat tietensä tehdä aviorikoksen - väittämällä, että on ihan sama kumman kanssa on, Jeesuksen vaiko lain.
        Opettamisesta saamme jo muutoinkin kovemman tuomion. Entäs kun tietensä opettaa petosta ja hengellistä huoraamista? En rohkene edes mietti sitä - mieluummin pysyn uskollisena Sanalle.

No, olen ainakin varoittanut tuosta hengellisestä huoraamisesta - viaton olen minä siihen rikokseen, sillä ainakin kolmesti olen varoittanut.
        Tuossapa se kiistämätön raamatunkohta, tällä kertaa ihan lyhykäisesti ja selityksittä vain:

ROOM 7:3-4

Rm.7:3 Jos hän miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle, hän on avionrikkoja. Mutta miehensä kuoltua hän on vapaa lain määräyksestä eikä tee aviorikosta, jos menee naimisiin toisen miehen kanssa. [Matt. 5:32]
        4 Samoin on teidän laitanne, veljeni. Kristuksen kuolemassa te hänen ruumiinsa jäseninä olette kuolleet vapaiksi laista ja kuulutte nyt toiselle, hänelle joka on herätetty kuolleista. Näin me kannamme hedelmää Jumalalle. [Gal. 2:19,20, 5:18; Kol. 2:14]

antti

• ikuiset...
        AnttiVKantola kirjoitti:

Minulla ei olisi tuollaista rohkeutta.
        Mutta tällä foorumilla liikkuu rohkeita opettajia.
        Kristushan sanoi, että laki ja profeetat olivat Johannes Kastajaan asti ja siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, Luuk 16:16.

Paavali vahvisti, että Kristus on lain loppu jokaiselle, joka uskoo.

Nyt sitten jotkut, (kuten***), rohkenevat tietensä tehdä aviorikoksen - väittämällä, että on ihan sama kumman kanssa on, Jeesuksen vaiko lain.
        Opettamisesta saamme jo muutoinkin kovemman tuomion. Entäs kun tietensä opettaa petosta ja hengellistä huoraamista? En rohkene edes mietti sitä - mieluummin pysyn uskollisena Sanalle.

No, olen ainakin varoittanut tuosta hengellisestä huoraamisesta - viaton olen minä siihen rikokseen, sillä ainakin kolmesti olen varoittanut.
        Tuossapa se kiistämätön raamatunkohta, tällä kertaa ihan lyhykäisesti ja selityksittä vain:

ROOM 7:3-4

Rm.7:3 Jos hän miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle, hän on avionrikkoja. Mutta miehensä kuoltua hän on vapaa lain määräyksestä eikä tee aviorikosta, jos menee naimisiin toisen miehen kanssa. [Matt. 5:32]
        4 Samoin on teidän laitanne, veljeni. Kristuksen kuolemassa te hänen ruumiinsa jäseninä olette kuolleet vapaiksi laista ja kuulutte nyt toiselle, hänelle joka on herätetty kuolleista. Näin me kannamme hedelmää Jumalalle. [Gal. 2:19,20, 5:18; Kol. 2:14]

antti

Kuinka kauan poljet Jumalan lokaan. Kuule Herra sinun Jumalasi ääntä.

Ps. 149. Kuule minun ääneni ARMOSI jälkeen; Herra, virvoita minua oikeutesi mukaan.
        150. Lähellä ovat ilkeät vainoojat, jotka ovat kaukana sinun laistasi.
        151. Lähellä olet sinä, Herra, ja kaikki sinun KÄSKYSI ovat todet.
        152. Jo aikoja minä olen tiennyt sinun todistuksistasi, että sinä olet ne PERUSTANUT IÄTI PYSYVIKSI.

• ikuiset... kirjoitti:

Ps. 149. Kuule minun ääneni ARMOSI jälkeen; Herra, virvoita minua oikeutesi mukaan.
        152. Jo aikoja minä olen tiennyt sinun todistuksistasi, että sinä olet ne PERUSTANUT IÄTI PYSYVIKSI.

***Käskyt ovat
        Kirjoittanut: ikuiset... 28.4.2007 klo 14.46

152. Jo aikoja minä olen tiennyt sinun todistuksistasi, että sinä olet ne PERUSTANUT IÄTI PYSYVIKSI.***

============= OLETKO MIELTÄ VAILLA, ADV.PASTORI ?

Toisena päivänä olet osoittavinasi Vanhasta Testamentista ,että käskyt pysyvät iäti.
        Toisena taas opetat, että Jumala on hyljännyt Israelin, tuon UUDENKIN TESTAMENTIN MUKAAN IÄTI PYSYVÄN JUUTALAISKANSAN, ne 12 sukukuntaa!

Entäs, kun tällä foorumilla on lukuisia kertoja tuotu esiin suoraan Uudesta Testamentista lukuisia kohtia, joissa kiistatta osoitetaan lain olevan vanhentunut - niin SINÄ jäkätät, että PYSYY IÄTI.

Vanhasta Testamentista runonpätkästä otat kohdan. JA SE MUKA KUMOAA UUDEN TESTAMENTIN TODISTUSVOIMAN! Jotain täytyy olla pahasti vialla sisimmässä tai sitten omatunto poltinraudalla merkitty.

Eihän tuollaisessa ole järjen häivääkään, eikä sivistystäkään!
        ei mitään johdonmukaista, vaan valhetta, valhetta - pelottelutarkoituksessa ilmiselvästi.

Tiedän, mitä voimasanoja Herrani käyttäisi tässä yhteydessä, mutta minä olen liian kiltti.

• sinulla
        AnttiVKantola kirjoitti:

***Käskyt ovat
        Kirjoittanut: ikuiset... 28.4.2007 klo 14.46

152. Jo aikoja minä olen tiennyt sinun todistuksistasi, että sinä olet ne PERUSTANUT IÄTI PYSYVIKSI.***

============= OLETKO MIELTÄ VAILLA, ADV.PASTORI ?

Toisena päivänä olet osoittavinasi Vanhasta Testamentista ,että käskyt pysyvät iäti.
        Toisena taas opetat, että Jumala on hyljännyt Israelin, tuon UUDENKIN TESTAMENTIN MUKAAN IÄTI PYSYVÄN JUUTALAISKANSAN, ne 12 sukukuntaa!

Entäs, kun tällä foorumilla on lukuisia kertoja tuotu esiin suoraan Uudesta Testamentista lukuisia kohtia, joissa kiistatta osoitetaan lain olevan vanhentunut - niin SINÄ jäkätät, että PYSYY IÄTI.

Vanhasta Testamentista runonpätkästä otat kohdan. JA SE MUKA KUMOAA UUDEN TESTAMENTIN TODISTUSVOIMAN! Jotain täytyy olla pahasti vialla sisimmässä tai sitten omatunto poltinraudalla merkitty.

Eihän tuollaisessa ole järjen häivääkään, eikä sivistystäkään!
        ei mitään johdonmukaista, vaan valhetta, valhetta - pelottelutarkoituksessa ilmiselvästi.

Tiedän, mitä voimasanoja Herrani käyttäisi tässä yhteydessä, mutta minä olen liian kiltti.

Sinä siis kumoat lain, profeetat ja Jeesuksen täytetyn työn.

Eli siihen raamattuusi jääkin sitten vain kannet!

• sinulla kirjoitti:

Alahuuli lerpattaa
        Kirjoittanut: sinulla 29.4.2007 klo 14.29

================== Luetun ymmärtäminen:

En ymmärrä herjakieltä. vaan jään kummastelemaan, mitä tuo tarkoitti - tuo, että minulla alahuuli lerpattaa. Olen nähnyt tapauksia, että on huuli halvaantunut, mutta minut on Herra varjellut siitä.
        Joka tapauksessa, sellaisesta vaivasta ei pidä ketään tuomita. Vaan anoa terveyttä vaivaan.

Kuinkas onkaan luetun ymmärtäminen? Kummasteleva lukija päättelee: "Sinä siis kumoat lain, profeetat ja Jeesuksen täytetyn työn. Eli siihen Raamattuusi jääkin sitten vain kannet!"

JEESUS RISTILLÄ: "SE ON TÄYTETTY!", Matt 27:46, Luuk 23:46, Mark 15:37-39, Joh 19:30.

Yksi lukija ymmärsi täysin väärin kehnon esitykseni. Ei Jeesus suinkaan täyttymystä odottanutta lain tuomiota tyhjäksi tehnyt täyttämisellään - vaan nimenomaan kantoi kaiken lain tuomion puolestamme. Niin menneet rikkomiset kuin tämänpäiväiset ja tulevatkin.

Hän, Lunastajamme, (Job 19:25), päästi meidät säädösten viidakossa juoksemasta. Emme enää katso omiin tai toisten virheisiin, vaan rakkauteen, joka on alku ja loppu - kaiken täyttymys.

Vasta tuon ristin täyttymyksen jälkeen Raamatun kansien välissä todella on täytettä! Tuohon hetkeen asti laki ja profeetat näkivät, Matt 11:11-14, Luuk 16:16, Room 10:4. Sitä enkelitkin odottivat, 1. Piet 1:12.

Tämä oli taivasten valtakunnan saarnan alku, armon taloudenhoidon lähtökohta - ei tarvitse alahuulen epätietoisena lerpattaa, vaan täysi toivo on totta Kristuksessa riippuville.

antti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      63
      1271
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      11
      900
    3. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      75
      825
    4. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      87
      702
    5. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      644
    6. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      37
      589
    7. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      46
      574
    8. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      121
      536
    9. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      36
      534
    10. Hurmasit sitten minut

kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.
      Ikävä
      43
      523
    Aihe