Nenä paloi!

mayanna

Kaksi kaunista päivää, ja minä olen Petteri Punakuonon sukua. Muutaman päivän päästä luon nahkani kuin käärme.

Kahdeksan tunnin työpäivät ulkosalla, auringon alla, ovat ihania (sateesta ulkohommissa ei niin välitä). Varjopuolensa on kuitenkin myös iholle asti ulottuvilla valonsäteillä. Aurinko ei vielä porota polttavasti, mutta polttaa suojaamattomat ulokkeet, kuten korvalehdet ja nenän.

En ole kovin innokas aurinkorasvojen käyttäjä, pakosta kuitenkin alkukesällä (keväällä) jotain naamaani yleensä läästin. Enimmäkseen tavallista kosteusvoidetta. Olen sitä mieltä, että kun iho tottuu pikkuhiljaa kaamoskauden jälkeen aurinkoon, se on paras vaihtoehto ja tasainen rusketus on taattu! Tai no....

Piti kysymän; minkä verran viihdyt auringossa kesäsisin - kaiken vaarallisen säteilyn uhallakin - ja minkä verran käytät suojakertoimia? Luotatko siihen, että rasvattuna säästyt melanoomalta?

No, positiivista ainakin yksi asia nenän palamisessa: En tavitse erillistä vappunenää :D

29

2801

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Einari Keski-Pörhölä

      Joskus mukulana nahkani loin, ei ennee.

      Varsinaisesti en oo ottanu arskaa pitkiin aekoihin, en vois kuvitella makaavani jonku rätin päällä itteeni rillaamassa.

      Enhän minä valita mutta että kyrsiihän tuo.

    • En pysty paljoakaan auringosta nauttimaan :(. Olen niin onnettoman vaaleaihoinen. Auringossa käristyn vaan punaiseksi. Saan kutisevia näppylöitä joita sitten raavin ruvelle.
      Olenkin enemmän talvi-ihminen. Nautin talvesta.
      Pimeys on kyllä masentavaa, pari kuukautta voisin nukkua talviunta jossain karhunkolossa.

      Sullapa on kivat letit :).

      • mayanna

        kesät-talvet jatkuva kiireinen elämänmeno oikein sovi kropalle. Talvella pitäisi saada nukkua enemmän ja ottaa rauhallisemmin - niinhän ne hormonitkin sanovat. Talvessa on puolensa, pimeys on yksi niistä huonoista. Kevät on minun vuodenaikani, ehdottomasti.

        Öh.. taas joudun valitettavasti sanomaan, että letit ovat feikkejä, muu kyllä aitoa. *kadehtii pitkähiuksisia*


      • mayanna kirjoitti:

        kesät-talvet jatkuva kiireinen elämänmeno oikein sovi kropalle. Talvella pitäisi saada nukkua enemmän ja ottaa rauhallisemmin - niinhän ne hormonitkin sanovat. Talvessa on puolensa, pimeys on yksi niistä huonoista. Kevät on minun vuodenaikani, ehdottomasti.

        Öh.. taas joudun valitettavasti sanomaan, että letit ovat feikkejä, muu kyllä aitoa. *kadehtii pitkähiuksisia*

        Jestas, sinäpä sen sanoit. Ilmankos kevät on niin levotonta aikaa kun hormoonit on saaneet koko talven levätä :).

        Joo, huomasin että ovat hiuslisäkkeet, mutta tosi kivat.


      • mayanna
        Mariet kirjoitti:

        Jestas, sinäpä sen sanoit. Ilmankos kevät on niin levotonta aikaa kun hormoonit on saaneet koko talven levätä :).

        Joo, huomasin että ovat hiuslisäkkeet, mutta tosi kivat.

        niin, levänneet hormoonit ovat tietysti vallan virkeitä ja veikeitä ;)

        Älä paljasta kenellekään, mut ne rastat roikkuu siitä huivista. Se on itseasiassa mun kaks vuotta sitten hankittu vapputukka. Mut hyvin tuntuu siis toimivan :D


      • mayanna kirjoitti:

        niin, levänneet hormoonit ovat tietysti vallan virkeitä ja veikeitä ;)

        Älä paljasta kenellekään, mut ne rastat roikkuu siitä huivista. Se on itseasiassa mun kaks vuotta sitten hankittu vapputukka. Mut hyvin tuntuu siis toimivan :D

        Tohditko paljastaa mistä olet vapputukkasi löytänyt?


      • mayanna
        Mariet kirjoitti:

        Tohditko paljastaa mistä olet vapputukkasi löytänyt?

        mutta muistaisin, että halpakaupasta nimeltä Hyvä Tuuri.


    • Puhurix

      mahdollisimman paljon valoa ja lämpöä kesällä, joten kaiken uhalla olen auringon alla niin paljon kuin voin. Suojaan itseäni sisäisesti betakaroteenilla.

      • mayanna

        on minunkin lempipuuhaani :) Minulle kesä on sellaista latautumisaikaa, välillä tuntuukin, että olen aurinkokäyttöinen!


      • Puhurix
        mayanna kirjoitti:

        on minunkin lempipuuhaani :) Minulle kesä on sellaista latautumisaikaa, välillä tuntuukin, että olen aurinkokäyttöinen!

        voi katos latautua.


      • mayanna
        Puhurix kirjoitti:

        voi katos latautua.

        ja sellainen löytyykin niskahiusteni alta. *terveisiä onnek-planeetalta*


      • Puhurix
        mayanna kirjoitti:

        ja sellainen löytyykin niskahiusteni alta. *terveisiä onnek-planeetalta*

        sama silmissä mikrosiruissa. Teveisiä K-paxilta.


    • norMix evk

      etteivät näpit palaneet! Itse en vaaleaihoisena juuri aurinkoa ota.

      • sinäkin enemmän talvi- tai syksyihminen?

        Hauskaa Vappua norMix.


      • norMIx evk
        Mariet kirjoitti:

        sinäkin enemmän talvi- tai syksyihminen?

        Hauskaa Vappua norMix.

        jokaisessa vuodenajassa on omat hyvät puolensa. Sinänsä tykkään kyllä kesästäkin, en vaan välitä lojua auringossa. Enemmin luen vaikka kirjaa varjossa.

        Kiitos, Hauskat Waput Sinullekin Mariet!


      • mayanna

        mitähän se työnantajakin tuumaisi, kun menisi valittamaan, ettei oikein voi toimeen tarttua, kun on sormenpäät niin herkkänä :D


      • -NK-

        ..oot sie blondi? Kas kun mielikuvassani olen aina sinut nähnyt tummana----melkein kuin mustilaisena".

        Aurinko saa naamani pisamille, joten en itseäni viitsi grillata. Muuten kyllä aurigosta nautin:-)


      • norMix evk

      • norMix evk
        mayanna kirjoitti:

        mitähän se työnantajakin tuumaisi, kun menisi valittamaan, ettei oikein voi toimeen tarttua, kun on sormenpäät niin herkkänä :D

        Joskus koulussa sain vapautuksen kokeesta kun en pystynyt kirjoittamaan. Oli juuri poltettu syyliä sormista.


      • norMix evk

        tiedät miltä näytän? Ties vaikka Uuno Turhapuron kaksoisolento olisin?


      • norMix evk

        lähempänä totuutta olet kun tuo nk. kuvitteleva nainen :))

        PS Mikäs mä nyt olen vaatimaan muiden tekstejä poistettavaksi.


    • Minä ainakin viihdyn auringossa. Mikä se mukavampaa kun saa torkahtaa aurinkotuoliin. Vielä kun siinä vieressä on jotain viileää juotavaa.

      Kerran jäi yhdellä reissulla rasvat laittamatta. Tytär oli silloin sen verran pieni, että jouduin olemaan vahtina kun hän laski liukuria pitkin altaaseen. Seisoin altaassa liukurin päässä, ja vesiraja oli puoleen selkään. Pari tuntia siinä olimme ja tottakai selkä ja hartiat paloivat. Lentokoneessa oli tukala istua, kun ei voinut nojata tuoliin. Kotona oli sitten mentävä lekuriin, ja jotain rasvaa määräsivät. Tämän kokemuksen jälkeen olen ollutkin varovainen.

      • kesäkuumalla en tiedä parempaa juotavaa kuin jääkylmä kuohuviini, kun pullo on ollut noin tunnin verran pakastimessa.
        Toki helteellä on juotava paljon vettäkin.


      • Mariet kirjoitti:

        kesäkuumalla en tiedä parempaa juotavaa kuin jääkylmä kuohuviini, kun pullo on ollut noin tunnin verran pakastimessa.
        Toki helteellä on juotava paljon vettäkin.

        Myös kylmä sidukkalasillinen on hyvää. Jäitä pitää tottakai olla runsaasti:)


    • jane.london

      Aina ensimmäisenä ja muutoinkin näkyvä:)
      Tämänkö siitä sitten sai kun nuorena pällisteltiin nenän muotoa peilistä joka kulmasta;D
      Kaitpa jotain kertoo sekin,että viikonlopun riennoille silloin joskus aikoinaan..suihkun raikkaana,meikattuna ja fiilikset taivasta hipoen..niin joku hiivatin kateellinen lokinkuvatus päästi taivahasta omat mielipiteensä mun,MUN nenälle:D

      • mayanna

        kateuden huippu! *nauraa*


    • ex-koltis

      En kyllä aktiivisesti harrasta, eli niin, että kävisin makoileen aurinkoon. Kesällä sitä saa ulkona puuhastellessa ihan kivasti muutenkin.

      • mayanna

        siinä paikallaan maatessa hiki tuleekin, kuin jotain tehdessä. En osaa maata aloillani minäkään.


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe